View Full Version : Philips 37pfl8404H en CI

MrBas
1 december 2009, 12:14
Hallo,
Ik ga een Philips 37pfl8404H kopen en lees dat deze tv (en volgens mij alle philips) niet gecertificeerd zijn en dus niet werken met de ci module. (officieel)
Aan de andere kant lees ik ook vaak berichten van gebruikers waarbij het wel werkt. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Oja philips vermeld wel het logo in hun brochures en na bellen krijg ik de melding dat ze ermee bezig zijn. Wat zijn de laatste ontwikkelingen en heeft iemand hier ervaring mee?
mvg Bas

jwijnands
1 december 2009, 13:49
Ik heb recent een 32pfl8404h aangeschaft wat dezelfde tv is met een iets kleiner paneel.

De firmware die nu op de modellen in de winkel staat zal waarschijnlijk niet toerijkend zijn. Download de nieuwe van de philips website, update je tv en installeer daarna de module volgens de handleiding.

Vervolgens zul je, waarschijnlijk net als ik, tot de conclusie komen dat 'ie misschien niet gecertificeerd is maar dat het allemaal prima werkt.

Scenic
1 december 2009, 15:18
Vandaag in een HiFi zaak geweest en personeel heeft mij erop gewezen dat de laatste firmware .066 toereikend moet zijn om (alle) PFL8404`s digitaal (HD) te laten draaien en volledig CI afhankelijk werkt !
Hiep Hiep Hoera !

Eindelijk (hoop ik, heb echter nog steeds mijn reserves, eerst zien !)

SchenkOnline
1 december 2009, 15:21
MrBas, CAM van Ziggo gaat werken in deze 8404 Philips, mits de laatste firmware. Heb zelf de 42pfl8404H en werkt als een t:censored:t.

Scenic
1 december 2009, 15:34
Overigens die CAM van Ziggo, is die alleen te bestellen BIJ Ziggo of ook bijv bij Correct Rotterdam of andere Sat`s zaken ? En welk merk CI houder is dat ?

Tom-
1 december 2009, 15:45
Overigens die CAM van Ziggo, is die alleen te bestellen BIJ Ziggo of ook bijv bij Correct Rotterdam of andere Sat`s zaken ? En welk merk CI houder is dat ?
Ook bij andere zaken. CI houder? Wat bedoel je?

Scenic
1 december 2009, 15:51
Waar de smartcard van Ziggo ingeschoven wordt !

SchenkOnline
2 december 2009, 00:47
Waar de smartcard van Ziggo ingeschoven wordt !

Doel je op Neotion vs Smit cam modules? Lees deze thread even door: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19781

MrBas
2 december 2009, 11:12
MrBas, CAM van Ziggo gaat werken in deze 8404 Philips, mits de laatste firmware. Heb zelf de 42pfl8404H en werkt als een t:censored:t.

Bedankt Schenk, Ik ga nu ook voor de 42pfl8404h (jammer dat ze bijna nergens leverbaar zijn op dit moment :rolleyes:). Bedankt voor je (jullie) positieve info!:applause: En ik schaf die CI+ module aan ! (scheelt toch weer €125 met de HDTV)

Heb nog een jvc home cinema set uit 2004 met alleen scart. Weten jullie of dat werkt en een acceptabele weergave brengt

grtz MrB

JW-NHS
2 december 2009, 13:12
Bedankt Schenk, Ik ga nu ook voor de 42pfl8404h (jammer dat ze bijna nergens leverbaar zijn op dit moment :rolleyes:). Bedankt voor je (jullie) positieve info!:applause: En ik schaf die CI+ module aan ! (scheelt toch weer €125 met de HDTV)

Heb nog een jvc home cinema set uit 2004 met alleen scart. Weten jullie of dat werkt en een acceptabele weergave brengt

grtz MrB

Gewoon proberen zou ik zeggen.
Ik heb er zelf een goeie DVD speler aanhangen, via Scart aangesloten. Dat geeft een redelijk goed beeld, maar niet van het HD niveau zoals je de HD zenders ontvangt.
Hetzelfde geldt voor de Sat-STB die ik via Scart aangesloten heb. Duidelijk minder dan de TV zelf.

Groet,
JW

SchenkOnline
3 december 2009, 00:32

grtz MrB

Heb zelf ook een 'antieke' Home Cinema Set (8 jaar oude Pioneer NS-DV77) aangesloten via s-video. Prima beeld, maar zodra je op deze TV een Full-HD filmpje afspeelt via HDMI, ben je verkocht en wil je eigen niet meer terug :wink:

Let er wel op dat je geluid mogelijk vooruit loopt op het beeld (lip-sync probleem), maar dat is grotendeels te compenseren door een paar beeldverbeteringstechnieken uit te schakelen bij het kijken van een DVD. Als ik de smart instellingen van beeld verander van "natuurlijk" naar "spel" is het al niet meer te zien. Staat geloof ik ook ergens in de handleiding beschreven.

MrBas
21 december 2009, 10:06
Heb een philips 42pfl8404h met de ci cam module van ziggo geinstaleerd. De volgende problemen doen zich voor:

- zappen is traag (maar dat zal wel aan philips liggen???)
- regelmatig last van gecodeerde zenders.

Krijg de melding dat (behalve nld1) de zenders gecodeerd zijn. Dit probleem komt telkens terug. Ik heb de handleiding (die op de forum wordt aangeraden) gebruikt maar het is een tijdelijke oplossing. Het vreemde is dat ik soms wel alle zenders heb en soms niet, dan zijn ze gecodeerd en kies ik ervoor opnieuw te installeren volgens de handleiding.

Ik heb mijn smartcard overigens al 3 x geactiveerd (eenmaal telefonisch)

Dit probleem heeft zich voor mijn gevoel verergert na het installeren van een doodgewone dvd recorder van panasonic (type DMR-EH49EC-K)
Nou ben ik een behoorlijke analfabeet op dit gebied maar wat vreemd is is dat ik wel via de dvd recorder tv kan kijken (volgens mij is dat analoog)

Wie weet hier een antwoord op?

Bedankt alvast!

mvg MrB:giveup:

JW-NHS
21 december 2009, 10:59
Welke Firmware zit er in jouw Philips, is dat de 058 nog of de laatste, de 066?

Groet,
JW

TomF
21 december 2009, 12:25
@Bas,
Heb je de Panasonic recorder met een splitter aangesloten?

Zo niet? Ik lees weleens verhalen dat randapparatuur het antennesignaal kan verzwakken. Het kan blijkbaar v.w.b. de antennesignaalsterkte ook verschil uitmaken of deze randapparatuur in- of uitgeschakeld is .

Als je nog een splitter hebt liggen, dan is het bovenstaande eenvoudig te testen.

MrBas
23 december 2009, 10:37
Welke Firmware zit er in jouw Philips, is dat de 058 nog of de laatste, de 066?

Groet,
JW

ja heb de laatste firmware 66.
heb ook de handleiding gevolgd. Weet jij hoe verder?
thanks
greetz B:thumb up:

MrBas
23 december 2009, 10:44
@Bas,
Heb je de Panasonic recorder met een splitter aangesloten?

Zo niet? Ik lees weleens verhalen dat randapparatuur het antennesignaal kan verzwakken. Het kan blijkbaar v.w.b. de antennesignaalsterkte ook verschil uitmaken of deze randapparatuur in- of uitgeschakeld is .

Als je nog een splitter hebt liggen, dan is het bovenstaande eenvoudig te testen.

Ik heb nu de antenne via de dvd recorder lopen en vervolgens de antenne de tv in. Verder heb ik een scart vanuit dvd recorder naar een scart "doos"" (want daar komt ook de scart van de home cin. set in) en vanuit de doos naar de tv. Tot slot nog een hdmi kabel vanuit de dvd recorder naar de tv. de dvd recorder is meestal uitgeschakeld. Ben niet echt handig met dit soort dingen maar wat bedoel je met de splitter? Wij hebben geen splitter dus daaraan kan het niet liggen denk ik.

Thanks

greetz mrbas:applause:

Scenic
24 december 2009, 13:30
Ik heb dat gehoord van die "dode" kanalen via je C+ CAM Module (met nog andere problemen erbij zoals alleen ondertiteling en geen beeld of alleen beeld en geen geluid) Je KAN geluk hebben, maar IK heb dat risico niet genomen. Ik heb mijn 47PFL8404H/12 aangesloten met een Humax 5000c en heb gelukkig nergens last van ! Paff.....inene de hele serie HD kanalen op je bordje en nergens problemen mee en een haarscherp beeld !!!! Ik adviseer de bezitters van een C+ CAM module dan ook om (als de problemen zich blijven voordoen) gewoon een Humax erbij te nemen (je bent dan wel meer geld kwijt (E 140,-) maar je hebt die problemen gewoonweg niet)

pjutr
9 januari 2010, 15:12
Heeft iemand ondertussen wčl een Philips 8404 met C+ die al langer dan een maand werkt?
Wij hebben op 18 december zo'n 8404 met C+ module probleemloos geďnstaleerd. Had de laatste frimware, zo meldde het toestel zelf etc. Alle kanalen deden het, zoals gebruikelijk bij een nieuwe smartcard. En dat bleef zo totdat wij een paar dagen geleden een Cisco PVR met ITV installerden. De meegeleverde smartcard daarvan deed het niet, maar dat was na activeren via internet gelijk gefixed.

Ook de TV met de niet-aangemelde smartcard en C+ bleef het probleemloos doen met het totale digitale kanalenpalet..... Tot gisteravond. Toen kregen wij op alle zenders op de TV behalve op Ned.1 'gecodeerd kanaal'. We dachten nog: de tijd van gratis kanalen is voorbij, we moeten de card eens gaan activeren. Hebben we vanmiddag gedaan. Het zou volgens de website (net als bij de smartcard van de Cisco) binnen 5 minuten moeten werken. We zijn al een paar uur verder, maar alles op de TV behalve Ned.1 blijft op zwart. Gelukkig doet de Cisco het, maar waarom is de smartcard van de TV ermee opgehouden? Doet Ziggo hier nog iets aan?

FriendlyGhost
9 januari 2010, 16:59
Ik heb mijn CI+ pakket sinds eind sept al in de tv zitten en mijn smartcard is nog steeds niet geactiveerd. Al wel geprobeerd maar is nog niet door gekomen bij Ziggo. Toen ik de eerste keer de melding preview verlopen kreeg heb ik de card uit de CI+ module gehaald om het nummer te noteren. Nadat ik de smartcard had terug geplaatst deden alle zenders het weer. Ik heb na ruim 3 maanden nog steeds alle zenders terwijl ik alleen voor het analoge pakket betaal. Ik heb de smartcard inmiddels 2 keer uit de CI+ module gehaald ivm verlopen preview.

Dus misschien helpt het als je de smartcard een keer uit de CI+ module haalt. Succes.

Henk2304
9 januari 2010, 17:47
Ik heb mijn CI+ pakket sinds eind sept al in de tv zitten en mijn smartcard is nog steeds niet geactiveerd. Al wel geprobeerd maar is nog niet door gekomen bij Ziggo. Toen ik de eerste keer de melding preview verlopen kreeg heb ik de card uit de CI+ module gehaald om het nummer te noteren. Nadat ik de smartcard had terug geplaatst deden alle zenders het weer. Ik heb na ruim 3 maanden nog steeds alle zenders terwijl ik alleen voor het analoge pakket betaal. Ik heb de smartcard inmiddels 2 keer uit de CI+ module gehaald ivm verlopen preview.

Dus misschien helpt het als je de smartcard een keer uit de CI+ module haalt. Succes.
Je betaalt niet alleen voor het analoge pakket. Je betaalt voor 't basispakket (Z1 heet dat geloof ik) en dat zijn alle analoge zenders en een aantal digitale en HD-zenders (tenminste voor zover die dezelfde inhoud hebben als de overeenkomstige analoge zenders) en nog een aantal extra digitale zenders (b.v. alle digitale regiozenders). Maar als je inderdaad alle ruim 250 (?) digitale en HD-zenders nog steeds kunt zien na je preview dan heb je geluk gehad. Het zou toch mooi zijn dat je door het herplaatsen van je SmartCard weer opnieuw een preview ingaat. Jammer dat die van mij al geactiveerd is (overigens gewoon via de website; het duurt alleen enkele weken voordat je dat op Mijn Ziggo terug ziet).

pjutr
10 januari 2010, 22:56

Intussen als volgt opgelost: de smartcard (die intussen helaas dus geactiveerd was) er uit gehaald en in twee andere ontvangers geprobeerd. No problem. Vervolgens teruggezet en na authenficatie doet ie weer niets. Dan maar verder met een smartcard uit een ander apparaart en die doet het wel Ra ra... Let wel de oorspronkelijke card heeft het bijna een maand zonder problemen gedaan met het complete kanalenpakket in de 8404 en doet het nu nog steeds in een eenvoudige digitale ontvanger in de slaapkamer....