View Full Version : Ubee modem download oranje

RealMadMan
30 november 2009, 10:56
Ik zit met het volgende.
Als ik mijn Ubee modem aanzet dan is het download lampje enige tijd groen vervolgens wordt deze oranje.
Ik haal wel gewoon de download snelheden van AIP dus 20 Mbit.
Iemand een idee waarom het lampje oranje is of hoord dit zo ?

Renatus
30 november 2009, 11:22
Ik zit met het volgende.
Als ik mijn Ubee modem aanzet dan is het download lampje enige tijd groen vervolgens wordt deze oranje.
Ik haal wel gewoon de download snelheden van AIP dus 20 Mbit.
Iemand een idee waarom het lampje oranje is of hoord dit zo ?

De kleur van het download lampje is of oranje of groen. Het Ubee modem kan maximaal 8 kanalen tegelijk 'bundelen'. Indien bundelen actief is wordt het lampje groen, anders oranje.

Voor AIE Plus is er maar één kanaal nodig, dan blijft het lampje oranje.

Bij AIE Extra worden 4 of 8 kanalen gebruikt, dan is het lampje groen.

In jouw situatie is oranje dus de goede kleur. :thumb up:

RealMadMan
30 november 2009, 11:25
Aah oke dat is mooi :pompom:was even bang dat er wat mis was en ik dus alles overhoop mocht gaan halen vanaf welke snelheid heeft hij meerdere kanalen nodig dan ?

Renatus
30 november 2009, 11:48
vanaf welke snelheid heeft hij meerdere kanalen nodig dan ?

Theoretisch kan een kanaal 55Mbit halen. In de praktijk is het handiger om de snelheid over meerdere kanalen te verdelen.

De kanalen zoals ze nu zijn:
1 kanaal: AIE plus 20Mbit
4 kanalen: AIE Extra 50Mbit
8 kanalen: AIE Extra 120Mbit (nu in 6 steden, kan je terugvinden in het internet forum)

AIE Plus zal volgend jaar verhoogd worden naar - waarschijnlijk - 30Mbit. Het zou zo maar kunnen zijn dat er dan 2 kanalen gebruikt gaan worden.

Clevegt
30 november 2009, 11:52
Hoe zit dat met upload een oranje lampje?

Renatus
30 november 2009, 11:56
Hoe zit dat met upload een oranje lampje?

Het zelfde. Er zijn 4 upload kanalen. Ook ieder goed voor 55Mbit. De maximale upload voor het hoogste AIE extra abonnement op dit moment is 10Mbit (in die 6 steden). Dit kan makkelijk via 1 kanaal.

Voor de toekomst is dus een upload van tegen de 200Mbit mogelijk met dit modem.

Hier een plaatje van de configuratie in het modem (bij mij):
http://i47.tinypic.com/281cgp.jpg

RealMadMan
30 november 2009, 13:35
Theoretisch kan een kanaal 55Mbit halen. In de praktijk is het handiger om de snelheid over meerdere kanalen te verdelen.

De kanalen zoals ze nu zijn:
1 kanaal: AIE plus 20Mbit
4 kanalen: AIE Extra 50Mbit
8 kanalen: AIE Extra 120Mbit (nu in 6 steden, kan je terugvinden in het internet forum)

AIE Plus zal volgend jaar verhoogd worden naar - waarschijnlijk - 30Mbit. Het zou zo maar kunnen zijn dat er dan 2 kanalen gebruikt gaan worden.

DAt is interessant om te weten bedankt :thumb up:

HiRez
1 december 2009, 20:47
Gelukkig kom ik er hier achter waarom het download lampje oranje blijft. Bij de helpdesk wisten ze er weinig van behalve dat ze me konden vertellen dat ik geen probleem had want ik had toch internet ?!

Maar ik heb AIO Extra (50 mbit) en bij mij blijft op mijn hagelnieuwe Ubee modem het downloadlampje oranje branden. Na een reset wordt die wel even groen maar na een paar uur springt het lampje op oranje.

Gezien bovenstaande tabel zou ik normaal altijd een groen downloadlampje moeten hebben.

Wat kan ik doen om dit voor elkaar te krijgen? Voorheen Motorola modem zonder enige problemen. Ubee modem heeft plaats van dit modem ingenomen maar verder niets (zoals splitter e.d.) vervangen. Dit was volgens instructies niet nodig als je voorheen al internet+TV+telefonie had van Ziggo.

Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen. Alvast bedankt!

Renatus
1 december 2009, 21:00
Maar ik heb AIO Extra (50 mbit) en bij mij blijft op mijn hagelnieuwe Ubee modem het downloadlampje oranje branden. Na een reset wordt die wel even groen maar na een paar uur springt het lampje op oranje.

Ben je net overgegaan van AIE plus naar AIE extra? Dan zou het kunnen zijn dat je profiel voor AIE extra nog niet actief is en dat je modem op de snelheid van AIE plus draait.

Als je een snelheidstest doet via http://speedtest.ziggo.nl (http://speedtest.ziggo.nl/) kan je daar achterkomen. Je download zou zo rond de 47/48Mbit moeten zijn en je upload rond de 4,7Mbit. Als dit lager is (zo rond de 20/3) dan is je Extra abonnement nog niet actief gemaakt.

Om de status van je modem te kunnen zien zou je de tips kunnen volgen in deze post: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22262

Zelf heb ik de helpdesk gebeld om achter het IP nummer startend met een 10 te komen. Het plaatje wat ik hierboven heb geplaatst kan je dan van je eigen modem zien, zie je ook meteen hoeveel kanalen er zijn.

Ook is er bij het Ubee modem soms een filter nodig, zoek even op forumlid Pierre_1. Bij hem is een filter geplaatst om te zorgen dat er 4 download kanalen zijn i.p.v. 1 kanaal.

HiRez
1 december 2009, 21:21
Als ik het modem reset en dus alles groen heb haal ik de volledige downloadsnelheid wel (48/49 mbit) en is de upload ook goed dus het lijkt erop dat mijn abo wel is omgezet.

Ik kom overigens van Z3 naar AIO.

Ik zal nog een keer naar de helpdesk bellen om mijn IP adres te achterhalen en dan even naar de modemstatus kijken.

Gezien ik de "installatie" (lees modemruil) zelf heb gedaan ben ik benieuwd hoe coulant ze zullen zijn om een filter of monteur langs te sturen mocht er uit de waardes iets blijken wat niet correct is.

Alvast bedankt!

tja
2 december 2009, 00:31
Ben je net overgegaan van AIE plus naar AIE extra? Dan zou het kunnen zijn dat je profiel voor AIE extra nog niet actief is en dat je modem op de snelheid van AIE plus draait.

Ook bij A1E Plus zou het modem een groen ledje moeten geven voor de download. Is voor 20 Mbps niet per se nodig, maar wel lekker, dus staat het gewoon aan. Bij meerdere kennissen met Plus en een Ubee is het ledje gewoon groen.

Spekkie99
2 december 2009, 11:32
Ook bij A1E Plus zou het modem een groen ledje moeten geven voor de download. Is voor 20 Mbps niet per se nodig, maar wel lekker, dus staat het gewoon aan. Bij meerdere kennissen met Plus en een Ubee is het ledje gewoon groen.

klopt, bij mij ook.

Renatus
2 december 2009, 23:12
Bij meerdere kennissen met Plus en een Ubee is het ledje gewoon groen.

klopt, bij mij ook.

Zag inderdaad ook al een post van iemand met plus in Enschede die alle 8 de kanalen in gebruik heeft. Nou is Enschede al 'versneld', weet echter niet wat het criteria is om 1 of meerdere kanalen te laten bundelen.

Voor de 20/3 plus zou 1 kanaal voldoende moeten zijn, maar als je kan bundelen waarom dan ook niet? :wink:

antoinetteb41
13 december 2009, 13:59
Ik heb maar 3 kanalen is het mogelijk dat ik daarom geen 48/49 haal?
het is all in one extra,rechtstreeks aangesloten etc..en gisteren aangesloten.
speed is nu rond de 36 volgens nuria en via ziggo speedtest is het 23 down up is wel 5 bijna

Startup Procedure
Aquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed bpr0106904ce53fedf20001
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 306000000 Hz 1.2 dBmV 40.9 dBmV
2 Locked QAM256 314000000 Hz 3.0 dBmV 41.2 dBmV
3 Locked QAM256 322000000 Hz 3.1 dBmV 41.2 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV
5 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV
6 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV
7 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV
8 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

Renatus
13 december 2009, 16:34
Ik heb maar 3 kanalen is het mogelijk dat ik daarom geen 48/49 haal?

Hoeft niet, 3 kanalen zijn in principe meer dan genoeg.

Quote van CeeS: "Wij hebben hier in oud-multikabel gebied en de niet-nieuwe cmts'sen maar 3 connecties en dat is meer dan genoeg om de 50Mbit te halen die we nu hebben." (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=233041&postcount=63)

Als je in genoemd gebied zit zal dat dus de reden zijn van je 3 kanalen in plaats van 4.

antoinetteb41
13 december 2009, 21:07
Ik had er al veel over gelezen hier, dat stukje niet,
in mijn ziggo staat nog niets, het kan zijn dat alles nog moet doorgevoerd worden ,via speedtest.net geeft de test rond de 36mb(hiervoor had ik 3 adsl lijnen, het is zeer zeker een grote vooruitgang,zowel up als down.
Kan iemand nog vertellen of de waardes goed zijn?

messed-up
13 december 2009, 21:35
Voor de 20/3 plus zou 1 kanaal voldoende moeten zijn, maar als je kan bundelen waarom dan ook niet? :wink:

Ik heb vanaf begin September veel te lage downloadsnelheden gehad waar Ziggo geen oplossing voor wist. (of in ieder geval niets aan deed)
Sinds dit weekend een Ubee aangesloten die ik toegestuurd heb gekregen nadat ik daar om had gevraagd bij het webteam als mogelijke oplossing.

Downloadsnelheid is sindsdien perfect. Ook voor Alles in 1 Plus is een Ubee blijkbaar wel een mogelijke oplossing voor snelheids problemen.

Het download ledje is ook hier groen.

Pepi Of Koki
14 januari 2010, 22:15
Ik weet niet of ik heb goed heb maar het lampje van pijltje naar beneden brand nu oranje. Dit lampje branden eerst groen

Zou dit misschien iets met de update te maken. Vindt het wel vreemd.
Wie heeft dit rare verschijnsel ook?
Heb de handleiding van Ziggo er even bijgepakt en daar in staat pijltje naar beneden groen zou moeten zijn.
Modem een reset gegeven maar het zelfde resultaat.

Oja alles (Internet & Telefonie) werkt prima. Down/Upload is 19,6/3,02

kingpin
14 januari 2010, 23:18
Er is nog geen update geweest.

Zou dit misschien iets met de update te maken.

paulvw
15 januari 2010, 10:29
Ik heb met mijn plus abonnement nog nooit twee groene lampjes gehad,betekend gewoon dat je maar een download kanaal krijgt toegewezen en kan voor plus geen kwaad.
Als ik in de provisioning file van mijn modem kijk zie ik ook staan :
1.3.6.1.6.3.18.1.1.1.2.109.116.97.112.114.111.118 motorola
en neem dus aan dat ik met deze instelling nooit meer als 1 kanaal toegewezen krijg van de wijkkast.
Denk dat ze dit gedaan hebben om de extra abo's meer ruimte te geven.

Paul

Pepi Of Koki
15 januari 2010, 19:38
@paulvw

Beankt voor je antwoord. Dat zou wel het antwoord kunnen zijn.

ferdinand
16 januari 2010, 20:11
Ik heb ook sinds deze week een oranje download lampje dat eerst groen was.
Dit was een paar dagen nadat ik de HD had gemeld dat ik de bekende ubee problemen had.
Het zal wel toeval zijn, maar toch, met dat ene down kanaal kwam er ook een einde aan de continue
resets. (Voorlopig dan, even afkloppen, enz.) De speedtest geeft gewoon nog 20Mbit/s.
Ik heb het ip van de modem nog niet achterhaald, dus kan niets zeggen over firmware e.d.

Ziggo070
16 januari 2010, 21:27
Ik heb ook sinds deze week een oranje download lampje dat eerst groen was.
Dit was een paar dagen nadat ik de HD had gemeld dat ik de bekende ubee problemen had.
Het zal wel toeval zijn, maar toch, met dat ene down kanaal kwam er ook een einde aan de continue
resets. (Voorlopig dan, even afkloppen, enz.) De speedtest geeft gewoon nog 20Mbit/s.
Ik heb het ip van de modem nog niet achterhaald, dus kan niets zeggen over firmware e.d.

Geen toeval. Ik heb ook een week stabiel gedraaid met 2 oranje lampjes. Met 1 download kanaal haalde ik de normale snelheid. Helaas op reset pin achter de modem geklikt en sindsdien is het download lapmpje groen en is het volop elende, restarts, lage snelheid etc...

Heb de motorola er maar weer aangehangen en alles draaid weer stabiel.

Helpdesk zegt dat januari (maar kunnen geen exacte datum geven) de firmware komt die het probleem moet oplossen..

ferdinand
16 januari 2010, 23:16
Bedankt voor de info, ik had al eens de stroom eruit gehaald, maar kreeg toen weer 1 down kanaal.

Ik heb eerder geprobeerd de motorola modem er weer aan te hangen, maar ik kon hem niet activeren. HD beweerde
toen dat het onmogelijk was hem weer te activeren, en ik heb hem inmiddels teruggestuurd. Ook beweerden ze dat
de fix in week 3 zou komen, maar dat leek me direct al onwaarschijnlijk gezien de vele verhalen hier.

Spekkie99
18 januari 2010, 20:29
Hier ook hetzelfde, met een groen DL lampje en meerdere kanalen erg instabiel. Met een oranje lampje best wel stabiel eigenlijk :applause:
En met mijn plus komt hij prima aan de up en dl waarden.

Ben wel benieuwd naar de SW update die al aangekondigd is.

messed-up
18 januari 2010, 22:42
Hier ook hetzelfde, met een groen DL lampje en meerdere kanalen erg instabiel. Met een oranje lampje best wel stabiel eigenlijk :applause:
En met mijn plus komt hij prima aan de up en dl waarden.

Ben wel benieuwd naar de SW update die al aangekondigd is.

Hier mèt groen lampje en vier kanalen perfect werkend. Met een Motorola modem maandenlang problemen met de downloadsnelheden gehad.

De problemen met Ubee modems lijken veel minder voor te komen in oude @home gebieden. Hier eigenlijk geen enkele behoefte aan een update.

Spekkie99
19 januari 2010, 16:55
voornamelijk in ex casema gebieden idd. las op het ziggo.eu forum een nieuwe datum voor nieuwe sw release van 25jan.
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 7.11) SonyEricssonX1i/R2AA Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

joskeb44
31 januari 2010, 23:33
heb een ubee modem mijn uploadlampje is oranje en de download is goed wat is het probleem ??

http://www.speedtest.net/result/701277499.png (http://www.speedtest.net)

dit is het resultaat

Tijz
1 februari 2010, 09:10
Hoi Allemaal,

Vergeef me als hier al een topic over is, maar ik kon hem niet zo snel vinden.

Ik heb alles aangesloten, (moest ook zelf de wandcontact doos aansluiten, op een overigens grijze kabel, geen groene). Daar de "splitter" op. Ik kan alle T.V. zenders goed ontvangen, dus ga er vanuit dat ik het goed heb aangesloten.

Daarna draai ik de "data"coax kabel erop en de andere kant op de modem. Ik zet de modem aan na een korte bootup procedure brandt het meest rechter LED groen en het LEDje daarnaast knipper oranje. (LED met pijltje naar beneden).
Dit blijft knipperen.

Heb al met de "helpdesk" gebeld. Zij geven aan dat dit wel een uur kan duren. Na een uur weer gebeld. Zij geven nu aan dat het wel eens drie uur kan duren. Hele nacht aan laten staan.. nog steeds hetzelfde.

Als ik de coax er echter afhaal, blijft alles hetzelfde, ook na herstart zonder coax.

Ik kan met de laptop bij het modem komen (op 192.168.1.1) en daar zie ik dat hij op channel 1 aan het "scannen" is ofzo? de frequenties veranderen bij elke refresh.

Wat betekend zo'n oranje knipperend download LEDje? Lijkt erop als of de kabel gewoon niet goed is aangesloten. Maar ik heb wel alle T.V. zenders.

Iemand een idee?

paulvw
1 februari 2010, 09:37
Probeer eens uit te zoeken waar die grijze kabel heenloopt,ik ben bang dat je niet op de binnenkomende kabel zit. Als er een niet retour geschikte aansluiting tussenzit krijgt hij nooit contact met de wijkcentrale.

Paul

Tijz
1 februari 2010, 09:55
Kabel komt rechstreeks uit de voorgevel.
Ik woon in een huis uit 1920, zo'n opgedeelde portiek woning.
Nergens anders kan ik een kabel vinden.

Hoe kan ik controleren of deze kabel geschikt is?

Maar wat is de betekenis van dat oranje knipperende download LEDje? Betekend dat ook echt "geen signaal"?
Kan nergens een handleiding voor dit apparaat vinden, op de website van UBEE komt dit type helemaal niet voor...

Sjoerten
1 februari 2010, 11:25
Ik heb hetzelfde probleem, 'oplossing' was voor mij om terug te gaan naar mijn Motorolla alleen heb jij die optie niet. Probleem ligt volgens Ziggo in de software van het modem, er schijnt een update te komen een dezer dagen alleen is niet bekend wanneer.

Ik zou om een ander merk modem vragen.

hardloophenk
1 februari 2010, 11:41
Kabel komt rechstreeks uit de voorgevel.
Ik woon in een huis uit 1920, zo'n opgedeelde portiek woning.
Nergens anders kan ik een kabel vinden.

Hoe kan ik controleren of deze kabel geschikt is?

Maar wat is de betekenis van dat oranje knipperende download LEDje? Betekend dat ook echt "geen signaal"?
Kan nergens een handleiding voor dit apparaat vinden, op de website van UBEE komt dit type helemaal niet voor...
Ik zou kijken waar deze kabel buiten naar toe gaat. Gaat deze door zo'n kabelgoot. Vraag het anders aan de buren. Het kan zijn dat dit ooit eens door Casema wel is aangelegd maar dat er bijvoorbeeld bij de de buren beneden een versterker in de kast zit. En dat vandaar uit de boel is opgeplitst. Het hoort niet dat je down led knippert . Er is dus geen retour signaal aanwezig. Dus met andere worden er zit ergens een versterker tussen en deze dient dan te worden vervangen.

Tijz
1 februari 2010, 15:33
OK, mooi verhaal... heb ik weer :)

Ik ga dat wel even proberen uit te zoeken. Maar wie is er nu eigenlijk verantwoordelijk voor? Ik of Ziggo? Zij zeggen mijn aansluiting geschikt voor deze dienst, maar dit blijkt uiteindelijk niet zo te zijn. De portiek splitsing is ergens in 1950 uitgevoerd ofzo, dus dat is niet iets recents.

Overigens, uit nieuwsgierigheid, maar ook om nu dit probleem te begrijpen en mogelijk op te lossen, is er ergens een duidelijk omschrijving van de gebruikte techniek? Van ADSL is genoeg te vinden, maar over kabel niet.

De één zegt dat mijn knipperende download LED opgelost gaat worden door een firmware upgrade, de volgende zegt dat er ergens een versterker op de lijn zit waardoor er geen retour signaal is!? Om voor mezelf een goed beeld te krijgen waar ik moet zoeken is het handig om te weten hoe kabelinternet dan werkt en welke onderdelen er mee gemoeid zijn.

Wat doet bijv. die splitter? Zonder splitter kan ik ook prima radio en tv ontvangen bijv. Is het wel een splitter? of is het alleen een versterker en een stekkerblok?
Waarom zou ik geen retoursignaal kunnen versturen als er een versterker tussen zit?

Ik heb hiervoor altijd DSL gehad, en ook op het werk (IT bedrijf) doen we alles via DSL of Glas. Geen ervaring met kabel en bijbehorende problematiek. Maar ergens moet dit toch wel uitgelegd worden. Iemand een linkje?

hardloophenk
1 februari 2010, 16:12
OK, mooi verhaal... heb ik weer :)

Ik ga dat wel even proberen uit te zoeken. Maar wie is er nu eigenlijk verantwoordelijk voor? Ik of Ziggo? Zij zeggen mijn aansluiting geschikt voor deze dienst, maar dit blijkt uiteindelijk niet zo te zijn. De portiek splitsing is ergens in 1950 uitgevoerd ofzo, dus dat is niet iets recents.

Overigens, uit nieuwsgierigheid, maar ook om nu dit probleem te begrijpen en mogelijk op te lossen, is er ergens een duidelijk omschrijving van de gebruikte techniek? Van ADSL is genoeg te vinden, maar over kabel niet.

De één zegt dat mijn knipperende download LED opgelost gaat worden door een firmware upgrade, de volgende zegt dat er ergens een versterker op de lijn zit waardoor er geen retour signaal is!? Om voor mezelf een goed beeld te krijgen waar ik moet zoeken is het handig om te weten hoe kabelinternet dan werkt en welke onderdelen er mee gemoeid zijn.

Wat doet bijv. die splitter? Zonder splitter kan ik ook prima radio en tv ontvangen bijv. Is het wel een splitter? of is het alleen een versterker en een stekkerblok?
Waarom zou ik geen retoursignaal kunnen versturen als er een versterker tussen zit?

Ik heb hiervoor altijd DSL gehad, en ook op het werk (IT bedrijf) doen we alles via DSL of Glas. Geen ervaring met kabel en bijbehorende problematiek. Maar ergens moet dit toch wel uitgelegd worden. Iemand een linkje?
Dsl oftewel ADSL gaat via de telefoonlijn en heeft een andere techniek dan kabel internet. Mocht casema het vroeger hebben aangelegd dan zou je het nu aan ziggo helpdesk kunnen vragen. Immers iedereen heeft toch zijn eigen rekening voor de tv dus dan is het door hun aangelegd. Het knipperende lampje van de download wordt echter niet opgelost door de update. De update heeft te maken met de download snelheid. Bij jou is er iets anders aan de hand. Hij krijgt wel signaal en dat is het probleem niet maar de modem kan niets terug sturen en daar zit het hem nu in. Vandaar dat hij maar blijft knipperen wat normaal gewoon moet branden. Het zal wel een hele klus worden voor je maar ik denk als je bij de buren of zo gaat vragen dat je er dan mee uitkomt. Ik heb het toen ik vorig jaar zelf ook aan de kabel internet ging ervaart. Mijn 2e lampje bleeft ook maar knipperen en doordat ik ben gaan rond kijken op internet via mijn adsl verbinding kwam ik zo doende dus achter.

paulvw
1 februari 2010, 16:20
Kabeltv is van na 1950,dus na de splitsing aangelegd,dus een versterker bij de buren lijkt mij sterk. :wink:
Wat wel het geval kan zijn dat de vorige bewoners de binnenkomende kabelaansluiting verlegd hebben en de groene kabel verlengt hebben,dit kan zoveel signaalverlies geven dat je modem geen contact krijgt met de wijkcentrale.
Normaal gesproken zit er bij bestaande bouw aan de buitenkant een kabelgoot op de muur en zit daar recht achter binnen op de muur een opbouw antennedoos.

Voor uitleg over kabelsystemen kan je eens op deze website kijken: http://www.antenneversterkers.nl/ en
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabelinternet

hardloophenk
1 februari 2010, 16:39
Kabeltv is van na 1950,dus na de splitsing aangelegd,dus een versterker bij de buren lijkt mij sterk. :wink:
Wat wel het geval kan zijn dat de vorige bewoners de binnenkomende kabelaansluiting verlegd hebben en de groene kabel verlengt hebben,dit kan zoveel signaalverlies geven dat je modem geen contact krijgt met de wijkcentrale.
Normaal gesproken zit er bij bestaande bouw aan de buitenkant een kabelgoot op de muur en zit daar recht achter binnen op de muur een opbouw antennedoos.

Voor uitleg over kabelsystemen kan je eens op deze website kijken: http://www.antenneversterkers.nl/ en
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabelinternet
Zoals hij het aangeeft komt de grijse kabel de voorgevel binnen. Of dit verlengd is daar heb ik dan mijn twijfels over. Maar niets is onmogelijk. Bij verlenging zie je de kabel lopen. Ook eventueel achter een plint.

Tijz
1 februari 2010, 16:48
Ah, goeie punten, vooral van die kabelgoot aan de buitenkant.

Die ga ik vanavond eens even zoeken.
Of die grijze kabel inderdaad uit de gevel komt moet ik eerlijk bekennen dat ik dat niet heel goed kan zien aangezien hij achter een radiator verdwijnt. Met een zaklamp meen ik te zien dat hij de muur in gaat, maar het zou ook kunnen dat ie onder het parket verdwijnt.

Dank voor de tips, ga vanavond ff op onderzoek uit.

paulvw
1 februari 2010, 16:52
Zoals hij het aangeeft komt de grijse kabel de voorgevel binnen. Of dit verlengd is daar heb ik dan mijn twijfels over. Maar niets is onmogelijk. Bij verlenging zie je de kabel lopen. Ook eventueel achter een plint.

Bij mij hadden de vorige bewoners de groene kabel verlengt met een bouwmarkt koppelstukje ( zo'n witte,de goedkoopste die je kan vinden :? ) en gewoon in de muur gestuct,dus niets is onmogelijk :mrgreen:

hardloophenk
1 februari 2010, 16:56

Of die grijze kabel inderdaad uit de gevel komt moet ik eerlijk bekennen dat ik dat niet heel goed kan zien aangezien hij achter een radiator verdwijnt. Met een zaklamp meen ik te zien dat hij de muur in gaat, maar het zou ook kunnen dat ie onder het parket verdwijnt.

Dank voor de tips, ga vanavond ff op onderzoek uit.
Kijk dat is pas info. Ik wens je veel succes met het onderzoek en kijk goed waar hij heen loopt. En mocht de grijse kabel toch naar buiten gaan daar waar je er niet bij kan en deze loopt de metalen kabelgoot van ziggo in dan moet je kontakt met hun opnemen. Want dan is het hun probleem en moeten zei een nieuwe kabel mogelijk aanleggen. In het geval van verlengen kom je de koppeling op de groene kabel dan vanzelf tegen.

paulvw
1 februari 2010, 16:57

Of die grijze kabel inderdaad uit de gevel komt moet ik eerlijk bekennen dat ik dat niet heel goed kan zien aangezien hij achter een radiator verdwijnt.

Hij is op zeker verlengt dan,de groene kabel is normaal gesproken vanuit de kabelgoot recht door de muur geboord en de opbouwdoos is daar rechtstreeks opgezet. :wink:

Tijz
1 februari 2010, 19:19
Inderdaad. Ik heb wat vloerdelen losgemaakt, en daar uit de muur (waar de aan de buitenkant metalen kabelgoot naar boven gaat) komt er een groene kabel uit.
Was met een metalen koppelstuk verlengd naar de huiskamer.

Maar... nu alles op de groene kabel aangesloten (was ook ff wat lastiger omdat ie veel dikker is), maar nog steeds geen verschil ! :(

mijn download ledje blijft nog steeds oranje knipperen...

Dit zie ik in WI van modem:

1 Not Locked QAM256 714000000 Hz -58.3 dBmV 29.3 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

ziet er niet goed uit he. Zou het ook kunnen dat er gewoon geen internet door ziggo is aangesloten? om mijn bevestigingsbrief staat niet het goede adres. Ik heb mijn spullen op me werk laten afleveren, dit adres staat op de bevestigingsbrief. Niet dat daar een kabel ligt..
Ik heb hier al twee keer voor nagebeld, maar ze zeggen dat het gewoon op mijn postcode/huisnummer staat. ik krijg ook wel tv, maar wie zegt dat ze dat ooit afgesloten hebben...

hardloophenk
1 februari 2010, 19:26
Inderdaad. Ik heb wat vloerdelen losgemaakt, en daar uit de muur (waar de aan de buitenkant metalen kabelgoot naar boven gaat) komt er een groene kabel uit.
Was met een metalen koppelstuk verlengd naar de huiskamer.

Maar... nu alles op de groene kabel aangesloten (was ook ff wat lastiger omdat ie veel dikker is), maar nog steeds geen verschil ! :(

mijn download ledje blijft nog steeds oranje knipperen...

Dit zie ik in WI van modem:

1 Not Locked QAM256 714000000 Hz -58.3 dBmV 29.3 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV

Upstream Bonded Channels
1 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

ziet er niet goed he. Zou het ook kunnen dat er gewoon geen internet door ziggo is aangesloten? om mijn bevestigingsbrief staat niet het goede adres. Ik heb mijn spullen op me werk laten afleveren, dit adres staat op de bevestigingsbrief. Niet dat daar een kabel licht..
Ik heb hier al twee keer voor nagebeld, maar ze zeggen dat het gewoon op mijn postcode/huisnummer staat. ik krijg ook wel tv, maar wie zegt dat ze dat ooit afgesloten hebben...
Kijk ik bedoel maar. Maar nu heb je een andere probleem. Hiervoor moet je echter kontakt opnemen met ziggo. Dit komt nog zelden voor maar het kan. Er moet buiten in de straatkast iets worden gedaan waardoor je internet hebt.

Ik denk dat er iets fouts is gegaan met het adres waar je internet wilt hebben. En ja je zegt het zelf al een verkeerd adres. Toch maar weer na bellen. als het goed is moet je kijken op je factuur vor je tv daar staat jouw klantnummer. Geeft dit door.

Tijz
1 februari 2010, 20:47
ai.. dit keer heb ik zelf lopen klooien...
Voor de zekerheid toch maar even de Tv aangesloten en signaal was erg slecht.

wandcontactdoos los, groene kabel er uit en weer in. goed opletten dat alles op z'n plek blijft tijdens het schroeven (kan er nu bijna niet bij achter de verwarming).

en opnieuw tv testen. signaal prima. modem erop, en na paar keer oranje knipperen en bijna een vloek, sprong ie ineens verder!
activeren was geen probleem gelukkig (na alles wat ik hier gelezen heb begon ik me nu hier zorgen over te maken), maar ging goed.

alleen haal ik me snelheid niet. 23Mbps.. verder komt ie niet. ik zou 50 moeten halen. ik test het echter vanaf een laptop met draadloos, dus dat zou de bottleneck kunnen zijn. zo even vanaf de pc proberen.

maar iedereen bedankt met het meedenken, ik ben online :)

HiRez
5 februari 2010, 21:51
Even ter info voor de geïnteresseerden:
sinds de firmware update van het UBEE modem heb ik geen problemen meer met de bekende 2 oranje lichtjes op het modem. Downloadlampje blijft nu netjes groen.

Probleem bleek zich vooral voor te doen in voormalig casema gebied als ik het goed begreep. Maar nu lijkt het in ieder geval opgelost. Iig bij mij :-)

Kost even wat tijd maar uiteindelijk wel resultaat.

Ondanks dat 1 channel normaliter 50mbit zou moeten aankunnen is mijn downloadsnelheid van rond de 38mbit nu strak 47/48 mbit (draadloos zelfs) met een upload van 4,5-4,7 mbit draadloos.

Nu maar wachten tot een verdere verhoging.

Tijz
6 februari 2010, 00:21
ja, kan ik beamen.

na het modem ff te resetten ging ie updaten. nu is alleen me upload lampie nog oranje, maar das normaal dus.

download nu tegen de 50Mbps.

KaseNL
20 februari 2010, 16:49
Bij mij is het uploadlampje ook oranje. Haal net geen 10Mbit met uploaden. Download is wel groen. Ik heb overigens maar 6 locks. Ik zit ook nog steeds maar aan de 50 Mbit (woon in Utrecht dus had gehoopt op 120Mbit). Iemand een idee waar dit aan ligt? versie is 4.111.4002 en heb al een keertje opnieuw opgestart. Alvast bedankt!

1 Locked QAM256 218000000 Hz 5.7 dBmV 40.6 dBmV
2 Locked QAM256 194000000 Hz 6.1 dBmV 40.4 dBmV
3 Locked QAM256 202000000 Hz 5.9 dBmV 40.3 dBmV
4 Locked QAM256 210000000 Hz 6.1 dBmV 40.8 dBmV
5 Locked QAM256 226000000 Hz 4.8 dBmV 40.9 dBmV
6 Locked QAM256 234000000 Hz 5.2 dBmV 41.4 dBmV

Correctables Uncorrectables
179 0

Upstream Bonded Channels
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 47.5 dBmV

KaseNL
20 februari 2010, 17:00
Net nog even een speedtestje gedaan. Zit nu rond de 64Mbit. Zijn er mensen die ook niet aan de 120 komen? Of die dit probleem inmiddels hebben opgelost?

http://www.speedtest.net/result/723258884.png (http://www.speedtest.net)

nico hhw
20 februari 2010, 17:47
kaze,

zit je (draadloos) achter een router? dat kan een bottleneck zijn.
zo ja probeer het dan ff zonder router, computer direct op het modem.
modem dan wel even opnieuw opstarten.

uploadlampje is bij iedereen oranje

KaseNL
20 februari 2010, 18:12
kaze,

zit je (draadloos) achter een router? dat kan een bottleneck zijn.
zo ja probeer het dan ff zonder router, computer direct op het modem.
modem dan wel even opnieuw opstarten.

uploadlampje is bij iedereen oranje

Dank voor je reactie, zit niet draadloos achter een router nee. Heb gewoon een bedraad netwerk. Merk soms ook dat bij een speedtest de meter blijft hangen en vervolgens een abnormaal hoge snelheid laat zien. Kijk maar...

http://www.speedtest.net/result/723347593.png (http://www.speedtest.net)

Als het wel goed gaat zit ik nog steeds rond de 50/60Mbit helaas...

Spekkie99
20 februari 2010, 18:15
Dank voor je reactie, zit niet draadloos achter een router nee. Heb gewoon een bedraad netwerk. Merk soms ook dat bij een speedtest de meter blijft hangen en vervolgens een abnormaal hoge snelheid laat zien. Kijk maar...

http://www.speedtest.net/result/723347593.png (http://www.speedtest.net)

Als het wel goed gaat zit ik nog steeds rond de 50/60Mbit helaas...

wat doet speedtest.ziggo.nl bij jou dan?

nico hhw
20 februari 2010, 18:50
Wat spekkie al zegt, probeer ziggo eens.
ik begrijp dat je dus wel een router gebruikt, want je hebt
het over een netwerk. Als je een al wat oudere router gebruikt kan
dit alsnog je snelheid afremmen.
Kijk ook een wat de speedtest doet als je de computer
opstart in de veilige modus.

bij je uploadsnelheid hoort namelijk wel een 120 Mb downloadsnelheid.

KaseNL
20 februari 2010, 19:41
wat doet speedtest.ziggo.nl bij jou dan?

Hierbij mijn ziggo test...

http://speedtest.ookla.com/result/767968683.png

Hij start iets boven de honderd en zakt dan in, om vervolgens alles in een keer af te maken. Met als gevolg dit vreemde resultaat.

KaseNL
20 februari 2010, 19:49
Wat spekkie al zegt, probeer ziggo eens.
ik begrijp dat je dus wel een router gebruikt, want je hebt
het over een netwerk. Als je een al wat oudere router gebruikt kan
dit alsnog je snelheid afremmen.
Kijk ook een wat de speedtest doet als je de computer
opstart in de veilige modus.

bij je uploadsnelheid hoort namelijk wel een 120 Mb downloadsnelheid.

In veilige modus verloopt de test wel redelijk normaal idd...
http://speedtest.ookla.com/result/767973095.png

Speedtest.net:
http://www.speedtest.net/result/723451937.png

Maar toch bij lange na niet de 120Mbit. Ga het eens direct op het modem proberen. Kijken of mijn router de bottleneck is. Zou niet zo moeten zijn want het is een netgear wnr854t die tot 300Mbit moet kunnen halen.

KaseNL
20 februari 2010, 20:04
Hierbij de resultaten van het modem met een directe verbinding...

http://speedtest.ookla.com/result/767985881.png

Is :no: goed helaas. Zijn er nog meer dingen die ik kan doen of ligt de fout bij Ziggo misschien?

Spekkie99
20 februari 2010, 20:22
Hierbij de resultaten van het modem met een directe verbinding...

http://speedtest.ookla.com/result/767985881.png

Is :no: goed helaas. Zijn er nog meer dingen die ik kan doen of ligt de fout bij Ziggo misschien?

Kan je de waarden uit je modem posten?

KaseNL
20 februari 2010, 20:26
Ik probeerde het net nog een keer na het modem opnieuw te hebben aangelsoten op mijn netwerk. Nu krijg ik constant rond de 100Mbit:

http://speedtest.ookla.com/result/768006186.png

Met IE is de test sowieso stabieler dan met Chrome :?

Hierbij de waarden van mijn modem:

1 Locked QAM256 218000000 Hz 5.8 dBmV 40.7 dBmV
2 Locked QAM256 194000000 Hz 6.2 dBmV 40.4 dBmV
3 Locked QAM256 202000000 Hz 5.9 dBmV 40.4 dBmV
4 Locked QAM256 210000000 Hz 6.1 dBmV 40.7 dBmV
5 Locked QAM256 226000000 Hz 4.7 dBmV 41.2 dBmV
6 Locked QAM256 234000000 Hz 5.2 dBmV 41.3 dBmV

Correctables Uncorrectables
38 0

Upstream Bonded Channels
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 47.5 dBmV

Spekkie99
20 februari 2010, 20:51
Is toch mooi zo of moet die laatste 20mb er ook uitgeperst worden? :evil:

Ik dacht wel dat je met extra 8 kanalen downstream zou hebben/krijgen?

KaseNL
20 februari 2010, 21:15
Is toch mooi zo of moet die laatste 20mb er ook uitgeperst worden? :evil:

Ik dacht wel dat je met extra 8 kanalen downstream zou hebben/krijgen?

Dat dacht ik ook idd maar ik las in een ander draadje dat dit wel normaal is in Utrecht...

Kan wel leven met 100Mbit, voor nu :wink:

Bedankt voor jullie hulp :thumb up: