View Full Version : Hoe Ziggo Analoge zenders te ontvangen?

Paul86
29 november 2009, 21:48
Hallo,

Enige tijd geleden heb ik bij Ziggo het "Alles in 1 pakket" besteld. Momenteel zijn er echter wat problemen met de levering, waardoor ik nog even moet wachten. Nu zou ik toch graag tv kijken, waarop ik dacht dat ik gewoon analoge tv zou kunnen kijken. Wanneer ik zenders ga zoeken (optie antenne), vind hij alleen maar 44 digitale zenders en geen analoge zenders. Wanneer ik tv probeer te kijken, kan ik alleen Ned. 1,2 & 3 kijken. Bij alle andere zenders krijg ik de melding "gecodeerde uitzending". Nu is mijn vraag, hoe kan ik het zo instellen dat ik alle analoge zenders kan ontvangen en kijken? Deze moeten namelijk toch gewoon op de kabel zitten?

Bij het automatisch zenders installeren kan ik kiezen uit twee bronnen, namelijk "Antenne" of "Kabel". Hierbij staat een opmerking vermeld "Selecteer kabel als u verbinding hebt met een digital DVB-C-kabelnetwerk". Dit is bij mij dus nog niet het geval toch? Wanneer ik deze optie aan klik, krijg ik de melding "Geef de door uw kabelleverancier opgegeven netwerkfrequentie in". Echter voor mijn regio Den Haag weet ik deze nu niet..

Kan iemand mij helpen bij het oplossen van bovenstaand probleem? Zou erg fijn zijn, aangezien ik dan toch tv kan kijken:)

Alvast bedankt!

Paul

GolfTouch
29 november 2009, 21:58
Betreffende je netwerkcode en frequentie kun je hier even kijken:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml

Geef even aan welk merk en type TV je hebt.

Zapp Brannigan
29 november 2009, 22:06
Als je voor "Antenne" kiest zal je TV op zoek gaan naar DVB-T signalen (aka Digitenne). Zo te zien is dat ook aardig gelukt: 44 zenders (24 TV + 20 Radio) met Ned 1-3 ongecodeerd.

Weet je zeker dat je TV goed is aangesloten aan de kabel, normaal hoort de TV deze zenders niet te vinden tenzij je enorm veel last van instraling hebt.

Riparius
29 november 2009, 22:49
Hallo,

Enige tijd geleden heb ik bij Ziggo het "Alles in 1 pakket" besteld. Momenteel zijn er echter wat problemen met de levering, waardoor ik nog even moet wachten. Nu zou ik toch graag tv kijken, waarop ik dacht dat ik gewoon analoge tv zou kunnen kijken. Wanneer ik zenders ga zoeken (optie antenne), vind hij alleen maar 44 digitale zenders en geen analoge zenders. Wanneer ik tv probeer te kijken, kan ik alleen Ned. 1,2 & 3 kijken. Bij alle andere zenders krijg ik de melding "gecodeerde uitzending". Nu is mijn vraag, hoe kan ik het zo instellen dat ik alle analoge zenders kan ontvangen en kijken? Deze moeten namelijk toch gewoon op de kabel zitten?

Bij het automatisch zenders installeren kan ik kiezen uit twee bronnen, namelijk "Antenne" of "Kabel". Hierbij staat een opmerking vermeld "Selecteer kabel als u verbinding hebt met een digital DVB-C-kabelnetwerk". Dit is bij mij dus nog niet het geval toch? Wanneer ik deze optie aan klik, krijg ik de melding "Geef de door uw kabelleverancier opgegeven netwerkfrequentie in". Echter voor mijn regio Den Haag weet ik deze nu niet..

Kan iemand mij helpen bij het oplossen van bovenstaand probleem? Zou erg fijn zijn, aangezien ik dan toch tv kan kijken:)

Alvast bedankt!

Paul

Je zit helemaal verkeerd in het menu van je TV als je de analoge TV-zenders wil afstemmen. Wat je nu doet door te kiezen voor "Antenne" is de TV laten scannen naar DVB-T zenders. Digitenne dus. Dat verklaart ook waarom je nu wel naar Nederland 1,2 en 3 kunt kijken, en de rest niet. Je zit te kijken naar de ongecodeerde Digitenne zenders!

Voor DVB-C (Ziggo digitale TV) moet je toch echt kiezen voor "Kabel". Je moet dan inderdaad wat gegevens invullen, zoals Netwerk frequentie = 372 MHz en Netwerk ID = 5555. Misschien ook nog de symbol rate (= 6875) en QAM ( = 64). Probeer het nog maar eens met deze gegevens.

En hoe je de analoge kanalen inscant, daarvoor moet je eens in de handleiding van het toestel kijken, daar staat het ongetwijfeld in beschreven.