View Full Version : Modem wel/niet vervangen voor Cisco?

groby
29 november 2009, 13:48
Beste mensen,
Ik had al telefoon en internet van Ziggo, maar omdat ik tv apart betaalde was een omzetting naar alles in een voordeliger voor mij. Nu heb ik het totale pakket gekregen van 3 in 1. Ik was eigenlijk alleen maar geinteresseerd in de cisco, omdat ik nog geen harde schijf recorder had. Nu is mijn vraag, of er mensen zijn die alleen die cisco hebben aangesloten zonder ook de modem en die versterker ertussen te zetten.
Ik lees hier namelijk dat er nogal wat problemen met de Ubee modem zijn. en daar zit ik natuurlijk niet echt op te wachten. Ik heb nu een oudere modem van Scientic Atlanta, en daarmee altijd probleemloos internet en telefonie gehad.

Dus mijn vraag: moet ik die modem en die versterker toch plaatsen?

Ik heb al een versterker zitten waar mijn kabel binnenkomt en die gaan daarna in een splitter van Hirschmann. De internetkabel gaat naar een ander kastje waar mijn modem dan weer op aangesloten is.

Gaarne advies,
groetjes,
Groby

mx5
29 november 2009, 17:35
Volgens mij als je al internet en telefonie hebt van Ziggo en je neemt Alles-in-1 pakket hoef je geen nieuw modem te plaatsen. Je nieuwe snelheid wordt op afstand veranderd. Je telefonie blijft hetzelfde.
De versterker die bij Cisco hoort heb je alleen nodig als je Interactieve diensten gaat kijken. Ik gebruik Cisco zonder die versterker en het werkt prima. Ik heb ook Internet van Ziggo (@Home) en het werkt allebei prima.

TheGrouch
29 november 2009, 19:35
Het onderwerp komt wat vreemd over, want het Ubee modem is voor internet en staat compleet los van de cisco.
In het verhaal zef heb je het daarna over de breedbandversterker en die is wel voor de cisco van toepassing.
Zoals hierboven geschreven: als je geen interactieve televisie wilt, dan heb je hem niet echt nodig, maar hou er wel rekening mee dat zonder retourgeschikte versterker de installatie van het interne modem van de cisco kan mislukken. Als je huidige versterker/splitter combinatie retourgeschikt, zul je dara hopelijk geen last van hebben.

jongetje
30 november 2009, 14:15
Met die versterker heb je beter signaal en je signaal wordt netjes (en volledig) gesplit. Alleen maar voordelen plus dat je tv gids meteen een stukje veder vooruit gaat dan de standaard 2 dagen.

xahmol
30 november 2009, 14:40
Modem heeft idd niets met de Cisco te maken, de Cisco staat niet op de modem aangesloten maar direct op het signaal uit de wandcontactdoos.

Versterker is zeker aan te raden OOK als je niet geinteresseerd bent in iTV. Signaal is stukken beter en wellicht nog belangrijker, de Elektronische Programma Gids gaat een week vooruit in plaats van twee dagen uitgebreid plus twee dagen beperkt wat standaard is. En dat is voor een videorecorder wel zo prettig.
Probleem van je huidige wandcontactdoos/versterker/splitter kan zijn dat frequenties die essentieel zijn voor het retourverkeer van de Cisco geblokt worden, waardoor interactieve TV en de uitgebreidere programmagids niet werken. Rest van het apparaat werkt overigens wel dan.

Los daarvan: zonder versterker/splitter wil de Cisco tijdens setup nog wel eens blijven hangen.

Overigens wens ik je verder veek succes met de Cisco, want het is niet bepaald een vlekkeloos en stabiel apparaat. Bij mij gaat de Cisco er binnenkort uit, ben hem inmiddels zo zat dat ik hem niet eens meer gratis zou willen. Ga zelf een Humax 5050C aanschaffen in januari.

groby
1 december 2009, 20:57
Ik heb inmiddels toch de versterker aangesloten, aangezien de setup inderdaad bleef hangen.
Het interactieve deel deed het na een wijziging in de aansluiting op de versterker ook.
Omdat het interactieve deel niet aangezet kon worden, had ik vanmiddag nog gebeld met Ziggo. Ook vermeld dat ik de modem niet had vervangen. Daar werd mij aangeraden om deze toch te installeren. Ik kreeg een of ander vaag antwoord, dat ik dan ook een nieuw mac adres zou krijgen. Geen idee voor wie dat nu interessant zou zijn.
Ik wil daar morgen nog wel een telefoontje aan wagen, want echt duidelijk waarom dat dan beter zou zijn is het nog niet voor mij.
Mijn argument, dat die Ubee modems voor veel problemen zouden zorgen, werd afgedaan als verleden tijd.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Groby

Berry
25 december 2009, 14:00
Cisco net voor de Kerst gekregen dus niets omgebouwd maar gewoon aangesloten werkt goed als PVR en beeld oké HD is goed
Na oud en nieuw ander modem enzo erop zetten kijken of het verschil maakt

TheGrouch
25 december 2009, 14:06
Cisco net voor de Kerst gekregen dus niets omgebouwd maar gewoon aangesloten werkt goed als PVR en beeld oké HD is goed
Na oud en nieuw ander modem enzo erop zetten kijken of het verschil maakt

Zoals hier boven al vermeld: de modem heeft niets met de (kwaliteit van de) cisco te maken maar met je internet.