View Full Version : Commotie betreffende ban van Ed

G.bruiker
29 november 2009, 12:15
Ik ben een paar dagen off geweest,en merk nu iets over een Permanente ban voor ED.

Dit forum zou een afspiegeling van de maatschappij kunnen zijn.
Er zijn gebruikers die je het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen,en er zijn er die het iets slimmer spelen en balancerend langs het randje net niet de ban krijgen die ze eigenlijk al zo lang verdienen.
Gretig gebruik makend van het PM en Reputatie systeem.
ED niet.

Ik wil me niet gaan mengen in de discussie of de ban terecht was en of de moderator terecht iets gedaan heeft,hoewel ik tegen het princiepe hidden-moderator ben.
Een moderator hoort herkenbaar te zijn al was het al om opmerkingen als uitlokking en dergelijke voor te zijn.

Maar aangezien ik nog steeds wil geloven in een democratisch forum wil ik een ander aspectje naar voren brengen.
In het dagelijks leven wordt er met een straf rekening gehouden met "verzachtende omstandigheden".
ED was zichzelf niet,had wat medische problemen,en een hoop mensen met wat meer blokjes en senior voor de naam zijn vatbaar voor kwetsende opmerkingen zowel in PM als via het reputatie systeem.
Ook ik heb dat "mogen" ervaren.

Daarom wil ik graag een lans breken voor ED.
Prive al een hoop meegemaakt,iets dat hij in het forum ook naar buiten bracht,vandaar ook de verandering van naam.
Dat maakt je kwetsbaar.
Maar het siert je ook.
Ik hoop dat de forum leiding de permanente ban wil omzetten in een finale laatste waarschuwing ban voor een bepaalde tijd.
Juist omdat er ook verzachtende omstandigheden zijn.
Dit kan toch ook geen forum zijn waar je continue "bang" moet zijn dat de persoon waar mee je te maken hebt wel eens een hidden mod kan zijn.
Alsof je ruzie hebt met een politie man in burger die op het laatste moment zijn politiepasje tevoorschijn trekt tesamen met zijn handboeien.

Ik wil hiermee geen discussie gaan uitlokken,noch de forumleiding en (hidden) mods gaan tarten.

Ik heb 3 simpele vragen aan de forum leiding.
1.Denk na over de ban van Ed.
2.Schaf hidden mods af,open vizier maar dan ook voor iedereen.
3.Zet dit topic op slot.

Waarom 3 ?
Zoals gezegd,ik wil niets uitlokken,naar niemand toe.
Met een simpel bericht probeer ik alle (hidden) mods te bereiken en ik wil dat niet via achterkamertjes politiek doen maar eerlijk en open naar iedereen.

Ik ben ook al opmerkingen tegen gekomen met "en nu stoppen want ik ben het zat om steeds die ongepast meldingen te krijgen " .
Van iemand die niet openlijk als moderator bekend staat.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=235802&postcount=6
Jammer dan,helaas zitten er aan moderator zijn ook minder leuke kanten,dat weet ik uit ervaring en als je als niet bekende,niet zichtbare mod, dit soort uitspraken doet, lok je ook reacties uit van mensen die denken,hee wannabee, stop daar eens mee.
Dit is geen kat op de bewuste (hidden) moderator.

Het zal me worst zijn wie er achter mod 1, mod 2 weet ik veel hoe ver dat doorgaat,zit.
Ze zijn herkenbaar.
Als ik in een ruzie buiten opeens ga lopen roepen omdat ik politie agent ben,maar in burger,hee doorlopen en bemoei je er niet mee, dan krijg ik een peut in mijn gezicht.
Trek ik mijn uniform aan,en doe hetzelfde dan accepteert 9 van de 10 dat wel.

Ik hoop dat ik voldoende crediet heb opgebouwd om dit gewoon te mogen vragen.

Graag een slotje,of in elk geval de oproep aan medegebruikers niet te reageren,ik wil geen wij gebruikers tegen hun,moderators beginnen.
Het is tenslotte ONS forum.
PM mag altijd.

Spartagek
29 november 2009, 13:35
Ik deel deze mening en post van harte, en op alle punten !

Ook ik ben tegen bovenstaande aangelopen, en inderdaad, een waarschuwing geven, en dan achteraf ( via DM ) mededelen dat je een moderator bent is GEEN goede en eerlijke manier van zaken doen.

zoals ik al eerder heb gezegd, is dat geen respectvolle manier van omgaan met elkaar.

Gizmo©
29 november 2009, 16:10
Sorry dat ik het zeg, maar hier krijg ik een heel misselijk gevoel van.
Of je geeft gewoon aan dat je moderator bent en laat dat ook zichtbaar zijn en ga geen vieze spelletjes spelen onder een andere nickname.
En als ED inderdaad een permanente ban heeft gekregen, dan vind ik en waarschijnlijk ook anderen hier, dat erg jammer. Heb in de tijd dat ik hier zit aardig wat van hem opgestoken.
Als hij inderdaad een ban heeft, dan is mijn verzoek aan de leiding dit te heroverwegen.

Vijver
29 november 2009, 17:06
Hear, hear.

Mirrrr
29 november 2009, 17:21
Het zou gewoon een te groot gemis voor het forum zijn als Ed voor altijd gebanned zou worden. Maar volgens mij postte Commander in het kletstopic al dat het een tempban is gelukkig.

Vijver
29 november 2009, 17:33
Ed kan dat zelf niet weten. Die ziet dit:
http://i45.tinypic.com/xe1xd5.jpg

Gizmo©
29 november 2009, 17:54
Knap lullig.............

BertK
29 november 2009, 18:07
Ik wist niet dat Ed gebanned was...als dit wel zo is dan sta ik volledig
achter dat wat G.bruiker heeft geschreven.

Esy ®
29 november 2009, 18:31
:? Waar hebben jullie in godsnaam al die persoonlijke informatie over Ed vandaan? :shock:

Ik log net even lekker in en lees dit als een van de eerste topics.
Hoe weten jullie dat ie een ban heeft en waarom?

Aangezien ik (nog) niets heb gelezen kan ik mezelf geen mening vormen of het wel of niet terecht is dat hij een ban heeft gekregen.

Dat het een ietwat omstreden figuur is laten zijn plussen en minnen wel zien.
Hij heeft inderdaad veel mensen geholpen met zijn adviezen maar ikzelf begon mij de laatste tijd wel aardig te irriteren aan zijn ongebreidelde schrijfdrift.

Mogelijk dat ie erg behoefte heeft aan aandacht en dat is triest genoeg.
Maar schrijven om het schrijven voegt niet echt iets toe aan de leesbaarheid van een forum.
Voor gekakel kan je beter op het forum van de Viva zitten. :wink:

Spartagek
29 november 2009, 18:35
Sommige mensen hebben ook contact met elkaar, buiten een topic om, zo schijnen vriendschappen te ontstaan ..

Esy ®
29 november 2009, 18:38
Sommige mensen hebben ook contact met elkaar, buiten een topic om, zo schijnen vriendschappen te ontstaan ..

Inderdaad, daar had ik even niet aan gedacht.
Is het dan wel kien om dergelijke informatie op een forum te plaatsen?

Neemt niet weg dat 'jullie' op die manier op een hele andere manier tegen een persoon aan zullen kijken dan de gemiddelde forumbezoeker.
Indien je iemand persoonlijk kent dan ben je eerder genegen iemand te nemen zoals ie is met goede en minder goede kanten. :grin:

Vijver
29 november 2009, 18:54
Wat versta jij onder 'dergelijke informatie?'

Mirrrr
29 november 2009, 19:02
Inderdaad, daar had ik even niet aan gedacht.
Is het dan wel kien om dergelijke informatie op een forum te plaatsen?

Neemt niet weg dat 'jullie' op die manier op een hele andere manier tegen een persoon aan zullen kijken dan de gemiddelde forumbezoeker.
Indien je iemand persoonlijk kent dan ben je eerder genegen iemand te nemen zoals ie is met goede en minder goede kanten. :grin:

Soms is het makkelijker om zulke dingen online te uiten dan tegen mensen die je persoonlijk kent.

Barbarian
29 november 2009, 19:05
Geheel met deze spreker eens.

Esy ®
29 november 2009, 19:06
Wat versta jij onder 'dergelijke informatie?'

Als ik vrienden heb in een forum dan zou ik niet gelukkig worden als ze vermelden dat ik medische problemen heb.
Alleen maar voer voor speculatie en voegt niets toe.

Btw, Hoe sympathiek ik de oproep ook vindt om de ban van Ed op te heffen, ik denk niet dat dit de manier is om het doel te bereiken.
Het lijkt mij beter om via PM aan het bestuur of de moderators de verzoeken te richten.
Dit soort discussies lijkt mij op termijn alleen maar tot tegenstellingen te gaan leiden wat de sfeer in een forum als dit niet ten goede komt.

Ik ben hartstikke blij gebruik te kunnen maken van dit forum. Vele behulpzame mensen en over het algemeen een heel goede sfeer.
Ik hoop dat dit zo mag blijven. :thumb up:

Vijver
29 november 2009, 19:14
Dat hangt een beetje van de ernst van de medische problemen af. Zo weet ik van een geval waar ik echt geen woord over zeg.
Er is genoeg pm verkeer met de forumleiding, maar zij hebben blijkbaar wat meer tijd nodig om een reactie te formuleren.
Waarom dat is? In een kwartier kun je aardig reageren denk ik.

Esy ®
29 november 2009, 19:19
Dat hangt een beetje van de ernst van de medische problemen af. Zo weet ik van een geval waar ik echt geen woord over zeg.
Er is genoeg pm verkeer met de forumleiding, maar zij hebben blijkbaar wat meer tijd nodig om een reactie te formuleren.
Waarom dat is? In een kwartier kun je aardig reageren denk ik.

Nou ik denk dat we dat zelf wel aardig kunnen invullen.

- onderling overleg (moeten ze ook allen toevallig net achter hun pc zitten)
- die mensen hebben ws ook een gezinsleven
- weekend
- etenstijd
- voetbal op tv

etc. etc.

Manolito
29 november 2009, 19:23

Persoonlijk ken ik Ed niet, ik heb zelfs ooit een aanvaring met hem gehad.

Ik ken zijn goede en slechte kanten sinds ik dit forum bezoek.

Ik hoop dat die ban ongedaan word gemaakt.

Je zou bijna zeggen dattie bij de inboedel hoort :wink:

Vijver
29 november 2009, 19:24
Nou ik denk dat we dat zelf wel aardig kunnen invullen.

- onderling overleg (moeten ze ook allen toevallig net achter hun pc zitten)
- die mensen hebben ws ook een gezinsleven
- weekend
- etenstijd
- voetbal op tv

etc. etc.

Die is een beetje flauw. Er ligt een knoop om doorgehakt te worden.
Voetbal op tv? Het is een redelijk serieuze issue.

Vijver
29 november 2009, 19:26
Je zou bijna zeggen dattie bij de inboedel hoort :wink:

Dat is hem!!!!:thumb up:

Esy ®
29 november 2009, 19:30
Die is een beetje flauw. Er ligt een knoop om doorgehakt te worden.
Voetbal op tv? Het is een redelijk serieuze issue.

Misschien is het flauw. Ik weet het niet. Ik ken de voorgeschiedenis niet en hoef die ook niet te weten.
Maar dat ook de leiding een eigen leven hebben lijkt mij wel relevant.

Vijver
29 november 2009, 19:33
Denk niet dat ik ze dat niet gun. Integendeel. Maar ze zitten waarschijnlijk wel live mee te lezen nu. Zeker op dit tijdstip.

BertK
29 november 2009, 19:44
Zal wel verkeerd vallen maar:

Als je een bepaalde functie hebt accepteert dan neem je ook een bepaalde
verantwoording. Of die functie nu vrijwillig is of niet en dan gaat prive tijdelijk
na de achtergrond. Als ik met iets bezig ben dan maak ik het ook af.

Ik zie dit gewoon zo... misschien komt het door dat ik een oude zak ben
en mij de normen en waarden nog met een paplepel zijn ingegoten.

Vijver
29 november 2009, 19:58

verantwoording. Of die functie nu vrijwillig is of niet en dan gaat prive tijdelijk

Jij een oude zak, Bertje? Laat dat oude maar weg, en we hebben een deal.
(zie je, je kunt ook op deze manier steekjes uitdelen om je bericht wat kracht bij te zetten. En daar kan Ed nog wat leren)
Dit was een voorbeeld, Bert is OK, eenieder die normen en waarden hoog in het vaandel heeft, scoort bij mij.
Wat gebeurt er nu als Ed een permban krijgt? Dan ben ik ook weg. Daar zullen 24990 mensen heel blij om zijn. Zelf zit ik meer in de onzinhoek, Ed daarentegen was van een behoorlijke waarde voor dit forum.
Strijk het glad, ladys & gents, waarvoor zijn deze incidenten nodig?
Het forum moet behalve informatief nog een beetje leuk blijven.
Niet van die zware zaken zoals deze die eigenlijk nergens over gaan.
Ik kijk het nog even aan.

Esy ®
29 november 2009, 20:09

Waarom zal het verkeerd vallen?
We mogen hier toch van mening verschillen? Heb ik absoluut geen moeite mee hoor. Ik ben het niet met je eens en jij niet met mij.

Blijkbaar begrijpt niet iedereen dit democratische beginsel dus gaat men mij nu negatieve reputatiepunten toekennen.
Dat interesseert mij absoluut geen lor. Ik geil niet op reputatie of het maximaal aantal geschreven berichten.
Laten de mensen die dat wel belangrijk vinden lekker doorgaan met het toekennen van punten aan elkaar. :pompom:

Ik heb eerlijk mijn mening gegeven en ga nu verder met genieten van dit forum.

Allen een hele fijne avond toegewenst. :cool:

BertK
29 november 2009, 20:10
Jij een oude zak, Bertje? Laat dat oude maar weg, en we hebben een deal.
(zie je, je kunt ook op deze manier steekjes uitdelen om je bericht wat kracht bij te zetten. En daar kan Ed nog wat leren)
Dit was een voorbeeld, Bert is OK, eenieder die normen en waarden hoog in het vaandel heeft, scoort bij mij.

Ik kan daar wel tegen hoor..vind het zelf leuk.

Weet je wat ik tegenwoordig heel vaak zie...
er worden steekjes onder water gegeven maar zelf kan men niet zwemmen
of voor diegene die dit niet begrijpt...

Wie uitdeelt moet ook incasseren kunnen en dit kunnen tegenwoordig niet meer veel.

Barbarian
29 november 2009, 20:11
Ik kan daar wel tegen hoor..vind het zelf leuk.

Weet je wat ik tegenwoordig heel vaak zie...
er worden steekjes onder water gegeven maar zelf kan men niet zwemmen
of voor diegene die dit niet begrijpt...

Wie uitdeelt moet ook incasseren kunnen en dit kunnen tegenwoordig niet meer veel.
Hulde voor deze man...:thumb up:

Vijver
29 november 2009, 20:12
Ik heb het eerder gezegd, doe mij zo'n aanval ŕ la Ed. Leuk juist. Ik weet er waarschijnlijk wel raad mee.

Vijver
29 november 2009, 20:15
We mogen hier toch van mening verschillen? Heb ik absoluut geen moeite mee hoor. Ik ben het niet met je eens en jij niet met mij.

Blijkbaar begrijpt niet iedereen dit democratische beginsel dus gaat men mij nu negatieve reputatiepunten toekennen.
Dat interesseert mij absoluut geen lor. Ik geil niet op reputatie of het maximaal aantal geschreven berichten.
Laten de mensen die dat wel belangrijk vinden lekker doorgaan met het toekennen van punten aan elkaar. :pompom:

En je neigt nu wel naar de Edje-toon. Ik was de negrepper niet. Mij boeit dat niet. Ik wil best herstarten met 0 punten. Of -2500, dan heb je 13 rooie. Veel leesplezier toegewenst.

BertK
29 november 2009, 20:29
Hier moet ik toch ff op reageren..

Precies... zonder verschil van mening geen leuke discussie zolang
de mening van de andere maar respecteert wordt.

Zie je.. dat bedoel ik nu.. uitdelen en niet kunnen incasseren. De mening van anderen niet overwegen of ze misschien toch gelijk kunnen hebben.
En trouwens wat heeft dat hele verhaal hier nu met aantal geschreven berichten en punten te maken??

Dit mag en is ook goed zo en of je dit nu leuk vind of niet
ik heb je +punten gegeven voor je EIGEN mening

Zelfde toegewenst..

Esy ®
29 november 2009, 20:33
En je neigt nu wel naar de Edje-toon. Ik was de negrepper niet. Mij boeit dat niet. Ik wil best herstarten met 0 punten. Of -2500, dan heb je 13 rooie. Veel leesplezier toegewenst.

Dank je wel !

G.bruiker
29 november 2009, 21:00
Als ik vrienden heb in een forum dan zou ik niet gelukkig worden als ze vermelden dat ik medische problemen heb.
Alleen maar voer voor speculatie en voegt niets toe.

Er wordt niets verteld wat niet door Ed zelf gepost is.

Btw, Hoe sympathiek ik de oproep ook vindt om de ban van Ed op te heffen, ik denk niet dat dit de manier is om het doel te bereiken.
Het lijkt mij beter om via PM aan het bestuur of de moderators de verzoeken te richten.

Dat kan zijn dat je dat vind en dat mag ook,echter om alle operators los te gaan berichten waarvan er ook nog een paar zijn die niet als operator bekend zijn,is wat lastig.
Bovendien zoals ik al uitleg is het een oproep,geen verzoek aan een operator om iets in het topic terug te schrijven.

Dit soort discussies lijkt mij op termijn alleen maar tot tegenstellingen te gaan leiden wat de sfeer in een forum als dit niet ten goede komt.

Daarom heb ik ook gevraagd om er geen discussie van te maken maar het topic gelijk te sluiten.
Dat mensen er een discussie van gaan maken zegt iets over hoe hoog het bij sommigen zit,zoals ik zelf vraag,en wat de bedoeling ook was, geen discussie.
Schrijf je een operator aan dan is juist de kans aanwezig dat deze er niet is of inderdaad ergens mee bezig is wat zijn goed recht is.
Het was een oproep,geen verzoek tot discussie,een spontaan iets,dat zo uit de losse pols kwam.
Bovendien gebeurt er blijkbaar regelmatig e.e.a. via prive berichten en wilde ik juist dat het een eerlijk en open verzoek was,dat iedereen kan lezen,geen PB waar later weer de meest wilde verhalen over rond gaan,mede omdat het tegen de forumregels is om delen uit een PB weer als bericht te posten of te gebruiken.
Door een open oproep te plaatsen,kan iedereen zien wat er gevraagd is,zijn er geen onduidelijkheden,en komt er niets vrij uit een PB op het forum wat niet mag.
Daarom nogmaals het verzoek om een slotje,omdat het anders inderdaad een eindeloze discussie oplevert wat geheel het doel voorbij schiet.

Ik ben hartstikke blij gebruik te kunnen maken van dit forum. Vele behulpzame mensen en over het algemeen een heel goede sfeer.
Ik hoop dat dit zo mag blijven. :thumb up:

Die hoop deel ik met je en ik zie niet in waarom dit niet kan.

commander
29 november 2009, 22:44
Met stijgende verbazing lezen wij als forumleiding de reacties in dit en andere topics. Iedereen heeft een mening over de zogenaamde 'permanente ban' van Ed. En dat terwijl hij helemaal niet permanent is gebanned. Hoe komen jullie erbij ?
Maar wel elkaar napraten en steeds maar versterken. En ook nog eens de forumleiding onder druk zetten om maar te komen met een verklaring omdat jullie daar recht op zouden hebben.

We hebben gisteravond Ed een afkoelingsperiode gegeven omdat zijn reacties in forumberichten richting forumleiding ongenuanceerd waren en onterecht. In elk bericht kwamen steeds meer provocaties en beschuldigingen richting de forumleiding alsof hem een groot onrecht werd aangedaan.

Vreemd, want er was tot op dat moment niets tegen hem gezegd, of een waarschuwing gegeven. Wel zijn er van hem en van anderen een aantal forumberichten gewist omdat er een ruzie ontstond tussen een aantal forumleden. Zoals bekend worden berichten die in strijd zijn met de forumregels door de moderators zonder uitleg gewist. Schelden en ruziezoeken is nou eenmaal niet toegestaan in dit forum. Dat weten jullie, want jullie hebben jezelf allemaal akkoord verklaard met de forumregels.

In veel reacties wordt Thomas aangehaald als boeman die van alles zou doen. Thomas greep in op een discussie waar die ruzie ontstond. Er werden door 5 forumlezers een "kwalijk bericht" melding gedaan, en dat waren dus buitenstaanders die niet in die ruzie betrokken waren. Dit soort meldingen komen bij alle moderators en administrators terecht die proberen zo spoedig mogelijk in te grijpen. Dat Thomas in eerste instantie zijn 'normale' account gebruikte was misschien niet slim, (door de vele meldingen leek er een enorme binnenbrand te zijn) maar dit heeft hij gecorrigeerd en zich als moderator bekend gemaakt. Er zijn meerdere mensen aangesproken en niet alleen degene die zich hier in dit topic verongelijkt hierover uitlaat. Ed is in dat topic niet aangesproken en heeft dus ook geen enkele reden om zich 'gestraft' te voelen door Thomas. Het feit dat hij zich daarna wel aangesproken voelde omdat zijn berichten gewist waren en daarna openlijk zijn ongenoegen richting de forumleiding (en specifiek enkele personen daarvan) was voor ons niet acceptabel en daarom is zijn account bevroren, wat voor iedereen zou zijn gebeurd.

De oproep "de ban moet ongedaan gemaakt worden" want Ed is zo aardig is voor ons niet aan de orde. Dit is een zaak tussen de forumleiding en Ed en daar is contact over. Dat gaan we niet openbaar bespreken. Hoe sympathiek iedereen hem ook vindt, dat kan geen reden zijn om iemand dan maar niet aan te spreken op zijn gedrag. Vind je dat niet, dat is dan jammer, zo zijn nou eenmaal de regels hier. Je bent gast op dit forum en hebt jezelf aan de huisregels te houden. Deze zijn op dit forum tot nu toe redelijk soepel gehandhaafd vergeleken met menig ander forum, maar gezien de discussies die vandaag zijn ontstaan zullen we hier in de toekomst anders mee omgaan. Helaas is dit blijkbaar nodig. Wij wensen dan ook geen steunbetuigingen of uitingen van ongenoegen over deze kwestie meer te zien