View Full Version : Kortstondige freezes met Humax IR-FOX C weer terug?

ArChie
28 november 2009, 21:03
Ik zap net langs Het Gesprek en het valt mij op dat er sprake is van kortstondige freezes op dit kanaal. Toevallig belt een familie lid met dezelfde ontvanger in Ziggo/Multikabel gebied en die neemt dezelfde freezes waar op dit kanaal. Het Gesprek zit in Transport Stream 25 op 794.75 MHz in Ziggo/Multikabel gebied samen met de volgende kanalen:

Spirit 24
Eurosport HD
X-MO
OUTTV
Het Gesprek

Geen van de overige genoemde kanalen zit in mijn pakket, dus ik kan niet controleren of alle kanalen, m.u.v. Eurosport HD natuurlijk, dergelijke freezes tonen op de Humax IR-FOX C. Is het irritante freezes probleem op alle kanalen in een Transport Stream dat zich alleen voordoet met de Humax IR-FOX C weer terug? Ik had eigenlijk gehoopt dat daar nu wel eens een keer een firmware update voor zou zijn op de apparatuur van Ziggo zodat dit nooit meer voorkomt.

Kan iemand met een Humax IR-FOX C in Ziggo/Multikabel gebied valideren of die freezes zich ook voordoen op één of meer van de andere genoemde kanalen?

G.bruiker
29 november 2009, 12:43
Ik zap net langs Het Gesprek en het valt mij op dat er sprake is van kortstondige freezes op dit kanaal. Toevallig belt een familie lid met dezelfde ontvanger in Ziggo/Multikabel gebied en die neemt dezelfde freezes waar op dit kanaal. Het Gesprek zit in Transport Stream 25 op 794.75 MHz in Ziggo/Multikabel gebied samen met de volgende kanalen:

Spirit 24
Eurosport HD
X-MO
OUTTV
Het Gesprek

Geen van de overige genoemde kanalen zit in mijn pakket, dus ik kan niet controleren of alle kanalen, m.u.v. Eurosport HD natuurlijk, dergelijke freezes tonen op de Humax IR-FOX C. Is het irritante freezes probleem op alle kanalen in een Transport Stream dat zich alleen voordoet met de Humax IR-FOX C weer terug? Ik had eigenlijk gehoopt dat daar nu wel eens een keer een firmware update voor zou zijn op de apparatuur van Ziggo zodat dit nooit meer voorkomt.

Kan iemand met een Humax IR-FOX C in Ziggo/Multikabel gebied valideren of die freezes zich ook voordoen op één of meer van de andere genoemde kanalen?
X MO, en Eurosport HD kan ik niet ontvangen met de fox, op de andere zenders vertoont zich inderdaad af en toe een hinderlijke freeze.

ArChie
14 december 2009, 18:34
Die toegezegde signaal monitoring in Ziggo/Multikabel gebied is kennelijk nog steeds niet gerealiseerd. Vanavond weer haperingen om de zoveel seconden met de Humax IR-FOX C in Transport Stream 12 op de 546.75 MHz. Daarin zitten de volgende kanalen:

BBC World News
CNN International
Discovery Channel
TV Flevoland
Eurosport

En Nederland 3 HD, maar dat kanaal is uiteraard niet weer te geven met de Humax IR-FOX C.

ArChie
15 december 2009, 18:30
Ze zijn bij Ziggo/Casema kennelijk weer vergeten hoe ze dit haperingen probleem moeten oplossen. De freezes op de genoemde kanalen zijn er namelijk ook vanavond nog steeds. Kijken hoe lang het deze keer weer moet gaan duren totdat ze het oplossen. Dagen? Weken?

RJMulder
15 december 2009, 23:40
Ik kwam tot de ontdekking dat mijn opname gisteren van Discovery vol zat met haperingen. Van iemand met een Samsung heb ik te horen gekregen dat hij geen last had van storingen dus die Humax moet een keer onder handen genomen worden. Ik wil Ziggo best bellen maar ik ben bang dat ik in het traject van resetten met en zonder smartcard terecht ga komen.

Excalibur
16 december 2009, 06:23
Ik kwam tot de ontdekking dat mijn opname gisteren van Discovery vol zat met haperingen. Van iemand met een Samsung heb ik te horen gekregen dat hij geen last had van storingen dus die Humax moet een keer onder handen genomen worden. Ik wil Ziggo best bellen maar ik ben bang dat ik in het traject van resetten met en zonder smartcard terecht ga komen.
Jij ontdekte het op een opname, maar heb je het dan wel over een Humax IR Fox en niet een andere Humax?

ArChie
16 december 2009, 11:10
Jij ontdekte het op een opname, maar heb je het dan wel over een Humax IR Fox en niet een andere Humax?
RJMulder heeft de Humax IR-FOX C in zijn profiel staan en heeft het over die Humax in relatie tot dit topic, dus ga ik er vanuit dat hij het ook over de Humax IR-FOX C heeft.

dick360
16 december 2009, 11:34
Is het misschien ook mogelijk dat deze freezes" ook de timerinstellingen beinvloed,daar dit ook regelmatig fout gaat?? (lijkt toch op een
meegestuurd signaal probleem??) :giveup:

RJMulder
16 december 2009, 19:30
RJMulder heeft de Humax IR-FOX C in zijn profiel staan en heeft het over die Humax in relatie tot dit topic, dus ga ik er vanuit dat hij het ook over de Humax IR-FOX C heeft.

Wellicht wat verwarrend maar ik had iets opgenomen vanaf de Humax. Ik heb een losse harddiskrecorder erachter zitten. Ik heb inderdaad een IR-FOX-C.

RJMulder
16 december 2009, 19:34
Is het misschien ook mogelijk dat deze freezes" ook de timerinstellingen beinvloed,daar dit ook regelmatig fout gaat?? (lijkt toch op een
meegestuurd signaal probleem??) :giveup:

Dick360, in deze sectie kun je daar het eea over teruglezen http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=75 over dat de tijd verkeerd loopt en de EPG traag is. Het zou misschien ook nog kunnen dat het haperen van oa Discovery er wat mee heeft te maken. Mensen met de Samsungs in de buurt hoor ik nooit over haperen en dat de tijd verkeerd loopt.

ArChie
27 december 2009, 19:00
En het is weer zover: Vanavond weer haperingen om de zoveel seconden met de Humax IR-FOX C in Transport Stream 12 op de 546.75 MHz. Daarin zitten de volgende kanalen:

BBC World News
CNN International
Discovery Channel
TV Flevoland
Eurosport

En Nederland 3 HD, maar dat kanaal is uiteraard niet weer te geven met de Humax IR-FOX C.

TheOutsider
28 december 2009, 09:35
Hier ook....'t was een nachtmerrie gisteren op Discovery en CNN. Is het een probleem met de Humax of gewoon met Transport Stream 12?

RJMulder
28 december 2009, 15:16
Ik heb van de helpdesk het advies gekregen om een herinstallatie te doen en de scartkabels checken. Het verband met de scartkabels kan ik niet leggen, heb ze voor de zekerheid wel gecontroleerd en de herinstallatie gedaan. Was bij helpdesk verder niks bekend over haperingen met Discovery Channel. Dus gewoon met zijn allen bellen en wellicht gaat men er naar kijken als er veel mensen hierover klagen.

The_Doman
28 december 2009, 19:56
Ik heb van de helpdesk het advies gekregen om een herinstallatie te doen en de scartkabels checken. Het verband met de scartkabels kan ik niet leggen, heb ze voor de zekerheid wel gecontroleerd en de herinstallatie gedaan. Was bij helpdesk verder niks bekend over haperingen met Discovery Channel. Dus gewoon met zijn allen bellen en wellicht gaat men er naar kijken als er veel mensen hierover klagen.

Ach ja, een herinstallatie doen.... :roll:
Al mijn kenissen met de Humax IR-FOX hebben hier momenteel precies dezelfde symptomen: regelmatig kortstondig terugkerende freezes...

Deze problemen spelen nu toch al zo lang en steeds wordt blijkbaar weer dezelfde fout herhaald daar bij Ziggo. :no:

Zie ook dit onderwerp:
Humax IR-FOX C: Weer haperingen zenders TS 2 & 12 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16163)
Het klopt inderdaad dit verschijnsel komt vaker voor, zie ook http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=15797 We weten ook wat de oorzaak is. We zijn inmiddels aan het testen met een oplossing als dit werkt wordt dit geimplemeteerd in het hele Ziggo gebied en is dit probleem wat vooral waarneembaar is op de Humax, maar ook op andere boxen wel verleden tijd.

ArChie
28 december 2009, 20:48
Het is totaal zinloos om dergelijke "adviezen" van de helpdesk voor dit "freeze" probleem op te volgen. Deze problematiek is geïntroduceerd toen de voormalige Multikabel headend werd opgeheven en het signaal voor het Ziggo/Multikabel gebied vanuit de headend van Ziggo/Casema wordt aangeleverd. Er schijnt iets fout te gaan met het digitale TV signaal voor het Ziggo/Multikabel gebied centraal in Alkmaar en kennelijk is de Humax IR-FOX C de enige ontvanger waarmee dit probleem zichtbaar wordt. Wij klanten kunnen hier totaal niets aan veranderen, alleen maar hopen dat men bij Ziggo af en toe genegen is om deze irritatie weg te nemen door het één en ander te resetten.

Helaas hebben we de pech om in een deel van het Ziggo gebied te wonen dat geen eigen headend meer heeft en het zal Ziggo/Casema en Ziggo/@Home worst zijn dat er een paar klantjes in Ziggo/Multikabel wonen met een Humax IR-FOX C ontvanger die om de haverklap lastig gevallen worden met deze ellende. Klanten aan het lijntje houden dat er een oplossing komt en dan hoor je er vervolgens nooit meer wat van. Ook wordt er al tijden gezegd dat er monitoring van het signaal komt in Ziggo/Multikabel gebied zodat Ziggo/Casema zelf eerder kan ingrijpen als het weer eens misgaat, maar ook dat komt blijkbaar maar niet van de grond. En ondertussen de klanten maar domme adviezen geven via de helpdesk om ze bezig te houden en de indruk te geven dat het probleem in de apparatuur van de klant zit.

powerfm
29 december 2009, 10:47
hahahaha vandaag met ziggo gebeld omdat ik storingen heb met mijn humax decoder op discovery channel. Wat een stel nono's zitten daar zeg op de klantenservice.
Ik moest mijn decoder van het stroom afhalen en de stekker in een ander stopcontact pluggen en dan zou het wel overgaan :sad: wat een kul zeg.
De laatste firmware update was van 2007 en ze hebben nog steeds geen nieuwe update beschikbaar.
Ik moest ook maar even mijn antennekabel nakijken misschien dat die te lang was :sad: 1,5 meter koste me ook nog een 60 euro dus de kwaliteit is wel goed.
Belde voor de tweede keer omdat mijn telefoon en internet er uit pleurde (ook ziggo) werd ik toch een partij afgekat dat ik direct de hoorn er op heb gegooit en een boze mail naar tros radar heb gestuurd want ik ben er nu helemaal klaar mee met die ziggo losers. :evil:

RJMulder
29 december 2009, 12:35
Het lijkt erop dat ze de boel (tijdelijk) gefixt hebben. Ik heb gister maar analoog gekeken anders was het te irritant om te kijken. Op dit moment zo rond 12.30u lijkt alles weer goed te lopen.

powerfm
29 december 2009, 14:54
Ja nu is hier het beeld ook weer goed en nu maar hopen dat het goed blijft gaan. Ik heb ondertussen al wel een mail de deur uitgedaan naar tros radar en daar bij ziggo ook mee gedreigd :)

cyberlink
29 december 2009, 16:38
Ik heb ondertussen al wel een mail de deur uitgedaan naar tros radar en daar bij ziggo ook mee gedreigd :)

:oops: pffff, goed gedaan hoor ! wat zullen ze zweten bij Ziggo !

powerfm
30 december 2009, 09:52
:lol::lol::lol: ja ze zitten daar al helemaal te trillen :wink:
Dit bedrijf zal er alles aan doen om zo klantonvriendelijk te blijven denk ik.
Wel jammer want toen het nog Multikabel was heb ik nooit geen last gehad van storingen op televisie en internet. Nadat ze zijn gefuseerd is het een drama geworden. Maar ja hopen dat ze het ooit nog zullen leren maar ik betwijfel het. Stelletje nono's

Whizzy
3 januari 2010, 22:31
Dacht al dat IK gek werd, maar ja, het ligt dus aan die kolere humax. heb hetzelfde probleem met discovery, eurosport en cnn. heb erover gebeld met de helpdesk verschillende malen. De ene keer "weten ze niet waar je het over hebt", de andere keer "word het doorgespeeld aan de technishe dienst" weer een andere keer de flauwekul met "herinstaleren en mn coax zal we niet goed, of te lang, of te kort, of te veel in kronkels zijn"

gelukkig is het alleen met die 3 zenders (althans van wat ik kijk dan) en kan ik ze analoog bekijken. Het is mischien niet eens zo een slecht plan om iid radar maar eens te mailen, als alle humax klanten dat gaan doen word er MISCHIEN iets gedaan.

verder kan ik trouwens niet ontevreden zijn met ziggo, had een achterstand en kreeg een brief dat ik zou worden afgesloten en dat er NIKS aan kon worden gedaan, die afsluiting zou HOE DAN OOK plaats vinden. heb inmiddels die achterstand wel weer ingelopen maar ben (nog) niet afgesloten, dus dat vond ik dan ook wel weer tof

The_Doman
14 februari 2010, 14:22
De bekende Humax IR-Fox haperingen zijn al weer geruime tijd aanwezig op de zender 'Het Gesprek' merk ik... :no:

De andere zenders uit dezelfde TS heb ik verder niet gecontroleerd.

ArChie
15 februari 2010, 09:29
De bekende Humax IR-Fox haperingen zijn al weer geruime tijd aanwezig op de zender 'Het Gesprek' merk ik... :no:

Inderdaad, ik zag het ook gisteravond. Dit probleem is dus nog steeds niet definitief opgelost en ook kunnen ze bij Ziggo/Casema kennelijk nog steeds niet het signaal in Ziggo/Multikabel gebied monitoren. Allemaal van die toezeggingen die in de praktijk niets meer bleken te zijn dan pogingen om de klanten het idee te geven dat Ziggo serieus met deze problematiek aan de slag ging.

ArChie
17 februari 2010, 21:16
Het hapert er nog vrolijk op los. Ziggo heeft het zeker te druk om wat tijd vrij te maken om problemen op te lossen?

ArChie
19 februari 2010, 19:39
Nog steeds niet opgelost. Zou Ziggo dit punt al in de planning hebben opgenomen? Ik mag toch hopen dat ze dit telkens weer terugkerende probleem in de apparatuur van Ziggo nog deze maand nog gaan oplossen?