View Full Version : achterstand met uitlevering Modems

marsie
28 november 2009, 18:10
Afgelopen donderdag zou ik aangsloten worden op het Ziggo netwerk.
Ik zou o.a een modem en de ITV Decoder van CISCO krijgen, helaas niets ontvangen.
Het bedrijf wat deze spullen zou moeten uitleveren heeft een leverings achterstand.
Dus nu heb ik voor onbepaalde tijd geen internet en telefonie.
De helpdesk kan er uitteraard weer eens niets aan doen, maar Ziggo gaat wel gewoon door met adverteren voor de alles in 1 pakketen.
Zorg eerst maar eens dat je nieuwe klanten de beloofde spullen ontvangen.

NicovC
28 november 2009, 18:23
Ik heb ook alles in 1 besteld. Kreeg brief van ziggo dat de aflevering bij mij 25-11 zou plaatsvinden. Ook ik heb niets ontvangen, de helpdesk gebeld: zal een paar weken duren.
Dat er problemen waren had Ziggo best eens kunnen vermelden.

ilona181163
28 november 2009, 22:50
Verdorrie, nu ik dit lees wordt ik bang , zit nu bij Tele 2 maar wil naar Ziggo alleen al om de snelheid die tele 2 mij niet kan leveren . Twijfel nu heel erg .....

Gerardus
28 november 2009, 23:18
Je kunt prima overgaan naar Ziggo Alles in een. Maar zorg dat je Ziggo voldoende tijd geeft. Als Ziggo het op een of andere manier niet op de gewenste datum lukt, moet je zorgen voor backup. Dus niet je oude provider al opzeggen. Zorg voor een overlap van een maand of nog beter: zeg de oude pas op als de Ziggo aansluiting functioneert. Die 2 tientjes kosten zorgen voor veel rust en een gegarandeerde internetverbinding. De wanhopige mensen die zonder zitten hebben we hier al genoeg gezien. Trouwens ook bij andere providers. Zelf zou ik niet het risico willen lopen om zonder te zitten. Ik vind het ook bijna een eerste levensbehoefte. Ook al kan ik er tijdens een vakantie prima zonder en heb ik normaal ook nog een backupmogelijkheid via mijn account van mijn werkgever.

VideJo
29 november 2009, 09:09
en heb ik normaal ook nog een backupmogelijkheid via mijn account van mijn werkgever.
Dat kan ik op drie manieren begrijpen.
1) Jij denkt, dat als je thuis geen verbinding hebt met Internet, omdat Ziggo (vb) je in de steek laat, dat je dan bij dat account van je werkgever kan komen? Dat moet je eens uitleggen. :-)
2) Jij bekijkt je persoonlijke mail op je werk. Dat doet iedereen toch, dacht ik?
3) Je maakt gebruik van het -niet beveiligde- draadloze netwerk van de buren.

om1
29 november 2009, 09:31
4) connectivity via een internet stick in je laptop
5) idem via een mobieltje en tethering

Gerardus
29 november 2009, 09:47
Dat kan ik op drie manieren begrijpen.
1) Jij denkt, dat als je thuis geen verbinding hebt met Internet, omdat Ziggo (vb) je in de steek laat, dat je dan bij dat account van je werkgever kan komen? Dat moet je eens uitleggen. :-)
2) Jij bekijkt je persoonlijke mail op je werk. Dat doet iedereen toch, dacht ik?
3) Je maakt gebruik van het -niet beveiligde- draadloze netwerk van de buren.

4) connectivity via een internet stick in je laptop
5) idem via een mobieltje en tethering

6) In de plaatselijke bibliotheek staan ook computers waar je toegang kunt krijgen tot het internet.

Als die oplossingen wil je liever niet moeten gebruiken. Liever ervoor zorgen dat je gewoon thuis toegang hebt tot het internet. Niet gaan gokken dat alles precies op die dag geleverd wordt.

VideJo
29 november 2009, 10:22
Je hebt mij overtuigd, Gerardus. Of mag ik gewoon Gerard zeggen?

NicovC
29 november 2009, 10:50
Gelukkig ga ik van Ziggo internet Z2 naar alles in een. De back-up van internet en tv heb ik gelukkig. Het enige probleem kan mijn telefoon van Tele2 zijn. Deze wordt door Ziggo opgezegd met een opzegtermijn van 4 weken.

Gerardus
29 november 2009, 11:21
Je hebt mij overtuigd, Gerardus. Of mag ik gewoon Gerard zeggen?

In de forumregels staat:
Regel 3 - Berichten (nieuwe of antwoorden) welke niet geplaatst mogen worden:

Onderwerpen die al eerder aan bod zijn geweest, gebruik de zoek functie om dit te controleren;
Berichten die iemand anders :

Persoonlijk aanvallen (flamen);
Kwetsen.

Mensen bij de "real life" voornaam noemen i.p.v. forum nick;

Volgens de forumregels mag het dus niet. Maar misschien heet ik in real life wel gewoon Piet.

marsie
29 november 2009, 17:52
Je kunt prima overgaan naar Ziggo Alles in een. Maar zorg dat je Ziggo voldoende tijd geeft. Als Ziggo het op een of andere manier niet op de gewenste datum lukt, moet je zorgen voor backup. Dus niet je oude provider al opzeggen. Zorg voor een overlap van een maand of nog beter: zeg de oude pas op als de Ziggo aansluiting functioneert. Die 2 tientjes kosten zorgen voor veel rust en een gegarandeerde internetverbinding. De wanhopige mensen die zonder zitten hebben we hier al genoeg gezien. Trouwens ook bij andere providers. Zelf zou ik niet het risico willen lopen om zonder te zitten. Ik vind het ook bijna een eerste levensbehoefte. Ook al kan ik er tijdens een vakantie prima zonder en heb ik normaal ook nog een backupmogelijkheid via mijn account van mijn werkgever.

Ik vind je reactie een beetje kort door de bocht.
Op advies van een Ziggo medewerker heb ik mijn opzegging bij mijn vorige provider direct (1 maand) beeindigd. Dit was het beste omdat anders mijn telefoonnummer niet mee geporteerd kan worden.
Ik ben zeker al 4 keer eerder overgestapt en alleen met Ziggo zijn er nu problemen omdat ze te weinig apparatuur op voorraad hebben, we moeten de boel nu niet gaan omdraaien. Ziggo is en zit fout, punt!
De paar tientjes kan mij overigens niets schelen, maar voor een ander kan het veel geld zijn.

GizmoŠ
29 november 2009, 17:56
Ik vind je reactie een beetje kort door de bocht.
Op advies van een Ziggo medewerker heb ik mijn opzegging bij mijn vorige provider direct (1 maand) beeindigd. Dit was het beste omdat anders mijn telefoonnummer niet mee geporteerd kan worden.
Ik ben zeker al 4 keer eerder overgestapt en alleen met Ziggo zijn er nu problemen omdat ze te weinig apparatuur op voorraad hebben, we moeten de boel nu niet gaan omdraaien. Ziggo is en zit fout, punt!
De paar tientjes kan mij overigens niets schelen, maar voor een ander kan het veel geld zijn.
Heb hier nog een Arris in de kast liggen. Belangstelling voor? :wink:

BitByter
29 november 2009, 18:26
Bij mijn zoon is de levering, met maar 3 dagen vertraging, prima verlopen. Gaat om de "Alles in 1 plus".

NicovC
2 december 2009, 13:05
Gisteren om 19.00 uur werden met 6 dagen vertraging alle spullen geleverd. Mijn digitale tv doet het, internet doet het. Voor de telefoon moet ik nog een paar dagen wachten.
De vertraging valt uiteindelijk dus mee.

marsie
2 december 2009, 20:36
Gisteren om 19.00 uur werden met 6 dagen vertraging alle spullen geleverd. Mijn digitale tv doet het, internet doet het. Voor de telefoon moet ik nog een paar dagen wachten.
De vertraging valt uiteindelijk dus mee.

Ook ik heb mijn spullen gisteren gekregen, alles werkt naar behoren.
Alleen de cisco heb ik nog niet getest.
De vertraging valt inderdaad mee.

wisba
8 december 2009, 20:12
Nou de vertraging vind ik helemaal niet meevallen. Ik heb sinds eind juli het alles in 1 extra pakket met een oud modem. Het nieuwe modem zou in september geleverd gaan worden volgens de monteur. Ok geen probleem, na wat bellen met de technische dienst werkte alles na een week met een downloadsnelheid van 20 mb.
Eind september toch maar eens de klantenservice gevraagd wanneer het nieuwe modem nu geleverd gaat worden. Medio oktober was het antwoord. Half november nog niets ontvangen en weer de vraag aan de klantenservice wanneer het modem geleverd gaat worden. Dit keer werd er week 48 gezegd. Het is nu week 50 en ik heb nog niets ontvangen. Wel de excuses iedere keer dat het wat vertraagd is. Volgens mij wordt er al vanaf juni geadverteerd met hoge downloadsnelheid maar ik heb er nog geen gebruik van kunnen maken. Ik hoop dat anderen meer geluk hebben met de levertijden van Ziggo.:cry:

marco3key
9 december 2009, 02:43
Hier hetzelfde probleem met een compleet pakket extra, wacht nu ook af met het leveren van de spulletjes. In een ander draadje ook al gepost levering bij mij is ook uitgesteld zou 5 december ingaan met een uitloop naar 19 december . Medewerker ziggo gesproken dat alles afgelopen maandag of dinsdag de boel binnen moest komen. Niets dus , 1 geluk bij mijn moeder is wel op haar 8 december de modem op tijd geleverd aangesloten voor haar en werkte direct zonder problemen. Alleen als je een sneller pakket hebt besteld schijnen de problemen op te duiken dat ze niet de modems op vooraad hebben en dat je dus niets hoort . Morgen maar weer eens bellen voor ik het weet is het 28 december en houd mijn adsl lijntje op te bestaan...

nicxz
11 december 2009, 22:20
Ik ben benieuwd. Volgens de widget op de mijn ziggo pagina wordt het modem van mijn alles-in-een extra aansluiting morgen geleverd. Maar als ik deze verhalen zo lees, is er een goede kans dat die datum niet zo hard is.

Is er trouwens met enige zekerheid te zeggen welk modem momenteel uitgeleverd wordt bij het alles-in-een extra pakket?

antoinetteb41
12 december 2009, 00:11
@nicsz

Bij mij is het ook het geval, wel 3 keer aangevraagd in een week:)
2 keer telefonisch en 1 keer per de website,straks heb ik van alles 3:)
Het modem wat ze leveren is even onbekend,ik heb hetzelfde pakket,mocht ik het eerder in huis hebben ,dan jou dan meld ik hier even wat voor modem erbij zit.
Voor de kerst moet het er wel zijn:)
antoinette

antoinetteb41
12 december 2009, 10:57
Ik heb net alles binnen ,er zit een Ubee modem bij
en keurig op tijd.

nicxz
13 december 2009, 10:11
Ik heb net alles binnen ,er zit een Ubee modem bij
en keurig op tijd.

Hier zijn ze gister helaas niet geweest om de spullen te brengen. De informatie op de bestelstatus widget is ook nog niet bijgewerkt. Ik ga maandag wel even bellen, met de vraag of een andere datum bekend is.

nicxz
17 december 2009, 19:35
Op de 17e alsnog de spullen, inclusief Ubee modem, ontvangen. Valt me niet tegen, was al bang dat het na de kerst zou worden.

wisba
18 december 2009, 00:08
Helaas ik heb nog steeds geen bericht en niets ontvangen, voor mij zal het in ieder geval 2010 worden. Dat wordt een half jaar vertraging:cry: