View Full Version : Ubee modem reset zichzelf

Clevegt
27 november 2009, 22:26
Ik heb sinds vandaag de Ubee modem met internet extra... Maar mijn modem reset steeds vanzelf om de paar minuten, is dit normaal?

Gizmo©
27 november 2009, 22:40
Ik heb sinds vandaag de Ubee modem met internet extra... Maar mijn modem reset steeds vanzelf om de paar minuten, is dit normaal?
Nee, niet echt. Hoeveel keer is hij nu gereset?? Als een modem nieuw is zal deze eerst de nieuwste firmware gaan downloaden. Hij zal dan ook 1 of 2 keer vanzelf resetten.

dorp0114
28 november 2009, 14:05
Mijn UBEE modem resette zich ook meerder keren per etmaal, contact gezocht met Ziggo, twee maal een monteur langs geweest, bij de laatste keer zou er een zogenaamde modemswap plaatsvinden, maar de monteur had weer een UBEE modem bij zich, deze niet gewisseld omdat ik citeer de monteur "ik dezelfde problemen zou krijgen, dus geen nut had, moest maar verder gaan met mijn oude Moorola modem, een bekend probleem van de UBEE modem, om de haverklap uitval, internet als digitale telefonie". Net een week een nieuw abbonnement naar AiE pakket, nu alweer mijn oude modem moeten gebruiken, wacht nog steeds op een oplossing, de klacht zit in een hoger kader, Ziggo erken het probleem met de UBEE modem!! En los mijn klacht op, jullie behoren goed functionerende spullen te leveren en zekers als de modem binnen 24 uur in storing valt. Garantie?

O ja, de firmware update heeft niet geholpen bij mijn modem.

nico hhw
28 november 2009, 15:25
Mijn UBEE modem resette zich ook meerder keren per etmaal, contact gezocht met Ziggo, twee maal een monteur langs geweest, bij de laatste keer zou er een zogenaamde modemswap plaatsvinden, maar de monteur had weer een UBEE modem bij zich, deze niet gewisseld omdat ik citeer de monteur "ik dezelfde problemen zou krijgen, dus geen nut had, moest maar verder gaan met mijn oude Moorola modem, een bekend probleem van de UBEE modem, om de haverklap uitval, internet als digitale telefonie". Net een week een nieuw abbonnement naar AiE pakket, nu alweer mijn oude modem moeten gebruiken, wacht nog steeds op een oplossing, de klacht zit in een hoger kader, Ziggo erken het probleem met de UBEE modem!! En los mijn klacht op, jullie behoren goed functionerende spullen te leveren en zekers als de modem binnen 24 uur in storing valt. Garantie?

heeft de monteur ook gekeken naar de signaalwaardes? als die te laag zijn kan dit namelijk ook een oorzaak zijn dat het modem steeds uitvalt.
Kan bijvoorbeeld komen doordat de aansluiting van het modem
niet helemaal goed is, of de aansluitkabel niet helemaal 100% is.
Met het ubee modem zelf is in principe niets mis, maar het is vaak de combinatie
ubee/plaatselijke centrale (cmts) waar het fout gaat.

hier trouwens geen firmwareupdate gehad, ook niet nodig want hier werkt alles inmiddels prima (cmts is geupdate).

teerex
28 november 2009, 16:16
Hier deed het Ubee modem het zomaar achterelkaar 8 dagen, maar vandaag viel ie (tot nu toe) alweer 2 keer uit. Er is geen peil op te trekken....

dorp0114
28 november 2009, 22:13
heeft de monteur ook gekeken naar de signaalwaardes? als die te laag zijn kan dit namelijk ook een oorzaak zijn dat het modem steeds uitvalt.
Kan bijvoorbeeld komen doordat de aansluiting van het modem
niet helemaal goed is, of de aansluitkabel niet helemaal 100% is.
Met het ubee modem zelf is in principe niets mis, maar het is vaak de combinatie
ubee/plaatselijke centrale (cmts) waar het fout gaat.

hier trouwens geen firmwareupdate gehad, ook niet nodig want hier werkt alles inmiddels prima (cmts is geupdate).

ja de monteur heeft ook gekeken naar de waardes, en er een demper geplaats, maar waarom zegt de monteur zelf, als de problemen blijven bestaan dan de oude Motorola maar terug plaatsen en deze heractiveren!? Beide monteurs van Ziggo zeiden dit! Ben zelf werkzam in de elektrotechniek maar een kabeltje aansluiten kan ik echt wel, tevens nog eens gecheckt door de monteur, ligt dus echt aan de UBEE modem, wellicht een maandagochtendproductie model?

nico hhw
28 november 2009, 23:01
Als het al aan het ubee modem zou moeten liggen dan begrijp ik niet dat
de monteur het modem niet heeft omgewisseld.
Volgens mij is er een ander probleem waar de monteur vanaf wist en het geen nut had om het modem te vervangen.
Daarom vermoed ik, om het ubee modem goed te laten werken, dat bij jou de cmts nog niet is aangepast.
Dit was namelijk hier ook het geval, ik had dan wel weer andere problemen
met het modem (hele onstabiele verbinding), maar een paar weken geleden heeft hier in HHW de cmts een update gehad, en waren daarna de problemen over.

P.S. Welke firmware versie heb je trouwens, kan je dat uitlezen?

dorp0114
29 november 2009, 09:09
de tweede monteur die langs kwam, zou een zo genaamde modemswap doen, maar hij had zelf ook een nieuwe UBEE modem bij zich, vandaar dat hij zei, ik citeer "nou omwisselen heeft geen enkele zin, je gaat de zelfde problemen krijgen, ik was net bij een klant in Houten en had hetzelfde euvel".

Probleem is dus bekend bij de monteurs, maar schijnbaar niet bij de servicedesk.

nico hhw
29 november 2009, 09:38
De problemen zijn bekend bij ziggo hoor, alleen de helpdesk is
daar vaak niet van op de hoogte (daar zijn topics genoeg over op het forum).
Ik weet in iedergeval uit andere forumberichten dat er
aan gewerkt wordt door ziggo. Het zou dan gaan om een firmwareupdate
van het modem waar nodig of een aanpassing aan de cmts (of beide).

Gizmo©
29 november 2009, 09:54
De monteur die afgelopen vrijdag is geweest heeft hier weer een Motorola neergezet. De Arris ligt in de kast.Hij gaf aan dat er ondanks wat de helpdesk zegt er nog steeds problemen met de Arris zijn. Toen ik over de Ubee begon, zei hij dat dat helemaal een waardeloos produkt was.
In dit geval ga ik toch liever af op de jongens van de praktijk, dan op telefonisten die een briefje oplezen.

Gooffy
29 november 2009, 12:36
Heb hier het zelfde probleem gehad met het Ubee modem, monteur langs geweest die heeft toen een nieuw Ubee modem geplaatst maar het probleem bleef, zeer onregelmatige resets soms wel 4 keer in een uur. Tot een week of drie gelden toen was het probleem verdwenen en sinds die tijd is het modem onafgebroken online. Het lijkt er dus op dat Ziggo weet wat het probleem is en er ook een oplossing hiervoor heeft.

system firmware.

Hardware Version 2.54
Software Version 4.111.3008
Cable Modem Serial Number EVM320B037xxx
CM certificate Installed

Pierre_1
29 november 2009, 22:47
Om te testen net het Low Pass filter tussen het modem en het AOP verwijderd, en rechtstreeks aangesloten, zoals het behoort te zijn.

Verschillende keren een reboot, en vervolgens twee oranje lampjes.
Dat klopte ook wel want ik had maar 1 downstream, middels de Ziggo speedtest een download van 36MB/s en een upload van 4.7MB/s. Vooral die 4.7MB/s upload is erg uniek, dat haalde ik voorheen namelijk nooit. Meestal is het zo tussen de 3.0MB/s en de 4.3MB/s, met het filter ertussen dan. Wat me opviel was dat ik zonder het filter een Symbol Rate van 5120 Ksym/sec heb, en MET het filter ertussen is dat altijd 2560 Ksym/sec.

Is dat de reden dat mijn upload altijd zo traag was? Door het filter, en/of de lagere Symbol rate?

Het opmerkelijke is nu wel dat na diverse keren rebooten ik nu wel 4 downstreams heb, ZONDER het filter ertussen dus! De Symbol Rate staat echter weer als vanouds op 2560 Ksym/sec. En jawel hoor, een upload van 3.1MB/s.

Het gekke is dus :
- met 1 downstream een Symbol Rate van 5120 Ksym/sec, wat resulteert in 4.7MB/s.
- met 4 downstreams een Symbol Rate van 2560 Ksym/sec, wat resulteert in 3.1MB/s.

Wie kan dit (een beetje) verklaren?

Clevegt
30 november 2009, 19:30
Ik was er zo klaar mee met Ziggo, dat ik ze de opdracht had gegeven om mijn oude modem weer te activeren en mijn abonnement terug te zetten.

Dat is gedaan, mijn oude modem werkt weer en die nieuwe UBEE modem heb ik vandaag terug gestuurd, gisteren hoorde ik van een Ziggo medewerker dat het bekend is bij Ziggo dat de UBEE modem problemen geeft.

Waarom in godsnaam geeft Ziggo dan deze modems uit als ze weten dat daar problemen mee zijn????

Ikke blij, voor mij voorlopig geen extra abonnement, ik hou het lekker bij de Plus abonnement. Nieuwe modems, pfff ik heb er mijn buik van vol.

Dus mijn probleem is voor nu opgelost.

Renatus
30 november 2009, 19:38
Waarom in godsnaam geeft Ziggo dan deze modems uit als ze weten dat daar problemen mee zijn????

Probleem in deze is dat het niet overal een probleem is. Die paar waar het wel een probleem is nemen ze op de koop toe. Bij mij bijvoorbeeld is er geen probleem met het Ubee modem.

Jouw probleem is in ieder geval opgelost door terug te gaan naar je oude modem. Een Arris modem neerzetten behoorde niet tot de opties?

Clevegt
30 november 2009, 19:47
Geen idee, daarom zeg ik ook, vind het vreemd dat Ziggo mij een UBEE modem had opgestuurd.... Terwijl ik van dat merk nooit iets had vernomen.

Maargoed ik ben blij met mijn oude modem en dat wil ik zo houden. Ze komen maar terug van Ziggo als ze echt weten dat de modems goed zijn.

nico hhw
30 november 2009, 21:48
@ pierre,

Het modem schakelt automatisch terug in uploadbandbreedte
naarmate hij meer moeite moet doen om een signaal uit te sturen.

in jou geval dempt waarschijnlijk je filter zodanig je upload frequentie dat dit bij jou het geval is.

Elk filter dempt over het algemeen iets, dit noemen ze de "doorgangsdemping" en is vrij normaal.

Pierre_1
30 november 2009, 23:19
@ pierre,

Het modem schakelt automatisch terug in uploadbandbreedte
naarmate hij meer moeite moet doen om een signaal uit te sturen.

in jou geval dempt waarschijnlijk je filter zodanig je upload frequentie dat dit bij jou het geval is.

Elk filter dempt over het algemeen iets, dit noemen ze de "doorgangsdemping" en is vrij normaal.

Ik heb nu een 2560 Symbol Rate met een Power van 44.0 dBmV ZONDER het filter ertussen. De Ziggo speedtest geeft nu een upload van 3.6MB/s. Is de 2560 Symbol Rate nu de oorzaak van de trage upload?

rutger89
30 november 2009, 23:46
Ik heb nu een 2560 Symbol Rate met een Power van 44.0 dBmV ZONDER het filter ertussen. De Ziggo speedtest geeft nu een upload van 3.6MB/s. Is de 2560 Symbol Rate nu de oorzaak van de trage upload?
hey piere, ik heb met de helpdesk gebeld en het probleem zou vandaag bij mij verholpen moeten zijn. Dit is inderdaad gebeurd, sinds vanmorgen opeens een stabiele 4.8Mb/s. Tot nu toe dan, altijd maar afwachten :P
En oja.. hier ook nog altijd 2560 Ksym/sec

Pierre_1
30 november 2009, 23:54
hey piere, ik heb met de helpdesk gebeld en het probleem zou vandaag bij mij verholpen moeten zijn. Dit is inderdaad gebeurd, sinds vanmorgen opeens een stabiele 4.8Mb/s. Tot nu toe dan, altijd maar afwachten :P
En oja.. hier ook nog altijd 2560 Ksym/sec

Ha die Rutger, dan mag die 2560 Symbol Rate het probleem waarschijnlijk niet zijn. Ik weet niet wat ze bij jou hebben gedaan (cmts?), maar hier is het nog steeds knudde. Ik ga ook maar weer eens contact opnemen met de HD, ondertussen zullen ze mij bijna persoonlijk kennen.....:)

Ik houd me ook maar vast aan de beloofde firmware-update, die dag zal toch een keer komen? :?:

Helder
1 december 2009, 00:32
Ook mijn Ubee modem reset zichzelf meerdere keren per dag. Soms hangt ie zodanig dat ik de stroom er vanaf moet halen om weer connectie te kunnen maken.

Als ik de Ubee modem eventlog bekijk, dan blijkt dat er een heleboel Critical errors zijn. Hieronder een paar (de eerste komt het meeste voor):

SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=0c:...
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
UCD invalid or channel unusable;CM-MAC=0c:...
DHCP FAILED - Requested Info not supported.;CM-MAC=0c:...
Resetting the cable modem due to docsDevResetNow

Is dit normaal ?

Bij mijn staan er vier downstream channels locked, en de downstream power van de vier channels liggen zo tussen +14.0 en +16.4 dBmV.
Volgens de specificaties is de ideale waarde 0 dBmV, de acceptable waarden liggen tussen -10 en +10 dBmV, en de maximumwaarde zou -15 of +15 dBmV zijn.

Kan dit het probleem veroorzaken ?

De SNR is volgens mijn wel goed: ongeveer +35 dBmV.

Weet iemand wat nou die Power waarde precies betekent?
Is het de extra power die het modem moet leveren zodat het signal aan de andere kant (CMTS) goed aankomt?
En betekent dit dat het signaal in mijn geval te zwak is, en daarom het modem +15 dBmV aan power moet toevoegen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

r0d
1 december 2009, 15:46
Heb hier het zelfde probleem gehad met het Ubee modem, monteur langs geweest die heeft toen een nieuw Ubee modem geplaatst maar het probleem bleef, zeer onregelmatige resets soms wel 4 keer in een uur. Tot een week of drie gelden toen was het probleem verdwenen en sinds die tijd is het modem onafgebroken online. Het lijkt er dus op dat Ziggo weet wat het probleem is en er ook een oplossing hiervoor heeft.

system firmware.

Hardware Version 2.54
Cable Modem Serial Number EVM320B037xxx
CM certificate Installed

Bij mij precies hetzelfde verhaal. Sinds een week of 2 draait het modem goed. Geen resets etc... Ik woon in Den haag en heb het Ubee modem

cordierjm
1 december 2009, 15:57
Ik woon ook in Den Haag (2531) en ik heb nogsteeds problemen!

teerex
1 december 2009, 22:50
Hier ging het weer even goed maar vanavond kreeg het Ubee modem het voor elkaar zichzelf 3 keer te resetten. Scheelt mij weer heen en weer lopen omdat dat ding het nu zélf doet. Andere keren valt gewoon het signaal weg en moet ik ff stekkeren...
Kortom..perioden van instabiliteit met soms weer dagen "rust".

Pierre_1
1 december 2009, 23:30
Ik woon ook in Den Haag (2531) en ik heb nogsteeds problemen!

Hier net zo, vanavond 3x geen internetverbinding meer terwijl alle lampjes normaal branden, en na een reset van de Ubee werkt het weer een poosje. Je zou er bijna aan gaan wennen......niet dus.

DXHatakeKakashi
2 december 2009, 11:03
Hier net zo, vanavond 3x geen internetverbinding meer terwijl alle lampjes normaal branden, en na een reset van de Ubee werkt het weer een poosje. Je zou er bijna aan gaan wennen......niet dus.

Hier hetzelfde in ook 2531AA
Vaak genoeg rare disconnects gehad van het UBEE modem terwijl alles op de modem zelf er als normaal lijkt uit te zien.
Goed om te weten dat er in elk geval meerdere zitten in mijn postcode gebied met dit probleem.

Interneppen
3 december 2009, 11:14
Ik heb deze resets met een Arris modem alsmede een Motorola modem. Met signaal waardes die perfect zijn. Alleen soms verliest hij gewoon upload signaal.

Zenzation
4 december 2009, 09:02
Nou hier hetzelfde probleem...3 weken stabiele werking na upgrade naar Ain1. Toen begon het euvel...resets om de haverklap! Monteur laten komen en de Ubbee omgewisselt met een ander (merk is me ff ontschoten, geen UBbee)...werkte netjes 1 hele week goed...en ja..vandaag is het weer zover...om de haverklap een reset!

Conclussie: Ligt niet aan het Ubbee modem!!!!

Iemand al een reactie van de technische dienst van Ziggo hierover ontvangen?

Interneppen
4 december 2009, 09:30
Ik heb een Ubee modem gekregen en ga is kijken hoe deze draait. Ik merk zeker een verbetering in het opvragen van internet pagina's. Veel sneller dan de motorola en arris.

Interneppen
5 december 2009, 13:05
De Ubee modem reset zich zelf ook. Stroom moet er weer af en coax kabel los. Coax kabel terug plaatsen. Stroom erop. Drie keer in je handen klapppen en goed vloeken.

Verbinding komt weer tot stand en je kan weer voor een paar uur internetten tot dat het probleem zich herhaalt.

De eerste lijn helpdesk kunnen ze afschaffen. Het reset uw modem en router zinnentje hoeft men niet meer voor te lezen. Dat is blijkbaar vanaf heden een geautomatiseerd proces geworden.

Zenzation
9 december 2009, 08:44
Gisteren maar weer eens contact gelegd met de helpdesk van Ziggo.
Direct aangegeven dat het probleem van 3 weken geleden wederom is opgetreden, maar nu niet met de Ubee modem, maar met de nieuwe Arris modem.
De helpdesk vrouw gaf toe dat het een bekend probleem was / is met de Alles in 1 pakket. NA lang overleg met haar collega's is toch weer besloten om een monteur te sturen...deze gaat proberen het signaal te "verbeteren"....dus maar afwachten.

Halkzor
9 december 2009, 10:08
Ik zal even mijn verhaaltje vertellen.
Kreeg een aantal weken terug een Ubee modem thuisgestuurd.
Heb dat geactiveerd in de plaats van mijn oude Motorola modem.
Dat modem stond in mijn werkkamer vlak bij het aansluitpunt in de muur.
Vanuit de meterkast daar naartoe is ongeveer 18 meter welke via een coaxkabel is overbrugd toen dat deel is aangebouwd.
Na een tweetal dagen begon het modem zich steeds te resetten.
Er bleven dan een paar lampjes branden en verder deed het ding niks meer.
Stroom eraf en binnen een minuutje weer verbinding dus dat was wel positief.
Maar steeds op die manier resetten was natuurlijk niet de bedoeling, zeker niet toen het steeds sneller opeenvolgend gebeurde.
Eerst zat er een uurtje of wat tussen op het laatst werden dat 5 minuten.

Helpdesk gebeld en uitgelegd wat ik ondervond.
Zij keek even naar mijn verbinding en zag dat ik op anderhalve dag tijd minstens 14 zogeheten T3 meldingen (slecht signaal) had staan.
Er zou een monteur komen.
Die kwam na 3 dagen (weekend ertussen) en stelde vast dat het signaal in de meterkast 70 dB was en op het wandcontactpunt nog maar 48 dB.
Het gebruik van een coaxkabel tussen de twee ETU 01 units (een in de meterkast en in de werkkamer nog een) was de oorzaak voor zwakkere signal en het uitvallen en resetten
Op mijn vraag hoe het dan kon dat ik daar met mijn Motorola nooit last van had gehad, antwoordde hij dat die veel minder gevoelig zijn voor dat soort dingen.

Zijn advies: Modem en router in de meterkast inbouwen.
Dat heb ik gedaan en sindsdien is alles in orde op het feit na dat ik nu geen draadloos signaal meer heb in mijn werkkamer.
Zelfs mijn nieuwe Linksys WRT320N router haalt het niet om daar te komen.
Ik ga dus een cat. 6 UTP kabel trekken naast de bestaande coax kabel en zal mijn router daarna weer terug plaatsen op zijn oude plek.

Ik hoop dat jullie hier eventueel wat voordeel uit kunnen halen. :wink:

johnziggoziek
11 december 2009, 12:54
Ik vraag me af of de medewerkers van Ziggo nu zo dom zijn, dom gehouden worden of gewoon onwaarheid (moeten) verkopen.
Na veel ellende met ziggo, kon ik eindelijk weer normaal bellen en internetten.
Ineens moet ik een nieuw modem. Ik zeg nog ik wil het niet het werkt nu, maar nee hoor ik moest.
Nou je raadt het al, ik kreeg een Ubee modem en niks dan ellende.Vanaf het eerste moment brand een lampje oranje wat volgens de gebruiksaanwijzing groen moest zijn en ik moest zelfs bellen met de helpdesk als dit oranje bleef.
Ik bellen nee hoor wordt er gezegd das een foutje in de beschrijving het hoort oranje te zijn. Afgepoeierd dus.
Maar omdat ik alleen ellende heb een download van 0,3 mb en een modem dat om de haverklap gaat reboten en daar een kwartier over doet en ik dus niet bereikbaar ben. Bel ik met lood in me schoenen weer de helpdesk. Problemen met de Ubee modem nee hoor niks bekend.Na heel lang aandringen wordt er beloofd dat er een monteur langs komt.
Ik kijk op forems en lees alleen maar ellende met die Ubee modem.
De monteur komt en verteld eerlijk dat het alleen maar ellende is met die Ubee modems en dat lampje moet toch echt groen zijn, het betekent dat er maar een lijn gebruikt wordt terwijl het er 4 moeten zijn en omdat dit dus niet goed is gaat de modem steeds zelf reboten.
Hij heeft alleen een oud Motorola modem bij zich registreert deze weer en ik heb weer een constante verbinding.
Vandaag kreeg ik weer een nieuwe modem van Ziggo, dit keer staat er geen naam meer op maar uiterlijk is het de tweelingbroer van de Ubee.
Aangesloten en je raad het al ellende, ellende en nog eens ellende. Dit keer had ik mijn oude modem niet terug gestuurd en ik werk weer met de oude modem.
Wanneer lost ziggo nu eens echt de slechte service op??
vervolgens stuur ik een mail naar de helpdesk:
Mijn vraag aan de helpdesk was:
Commentaar:
eindelijk is er dan toch een monteur langs geweest. Deze stelde vast dat mijn klacht terecht was en het Ubee modem niet goed werkt. Volgens de monteur komt er binnenkort een update voor de software Ik heb 2 vragen 1 waarom ontkent de helpdesk steeds dat er problemen zouden zijn met het modem, Vraag 2 is het mogelijk dat ik bericht krijg als het probleem opgelost is?

Het antwoord:
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld over modem storing

Momenteel is er een storing gaande met de nieuwe UBEE modem. Het is een softwarematige storing die wij hier intern zullen oplossen.
Wij adviseren om nog geduld te hebben en zullen met spoed dit probleem oplossen. Helaas kunnen wij geen datum aangeven waneer het opgelost wordt. De modem zal automatisch de update binnen halen daar zult u niets van merken.

Kan ik nou niet lezen of krijg ik nu gewoon op alle 2 de vragen geen antwoord.
Ik moet nu maar eens in de week contoleren of de UBee modem nu wel goed werkt? Want ik werk dus met een oude Motorola nu.
Is het echt teveel gevraagd om bijvoorbeeld op hun site te zetten dat de update er is. Hebben ze wel eens van het woordje service gehoord bij Ziggo?

Zenzation
11 december 2009, 14:25
Even een update:

Monteur langs geweest, iemand van de firma BAM, en om eerlijk te zijn...en top monteur...geduld en duidelijke uitleg!
Hij gaf direct aan dat het te maken had met een signaalsterkte probleem. Dus hij heeft in mijn straat gemeten aan de hoofdkast en daarna bij mij thuis...en ja...je raadt het al...signaalsterkte niet juist en wel door een kabelbreuk ergens (37mtr vanaf mijn huis) in de straat.
De monteur heeft een "noodvoorziening" geimplementeerd in de meterkast in de straat en ja...dit helpt! Hij doet het weer!!!!!!

Vervolg: komende week gaan ze de kabel vervangen..dus nog ff afwachten of dan het probleem niet terugkomt, maar hij verwacht van niet.

Op dit moment ben ik zeer tevreden over de opvolging van Ziggo, maar in het bijzonder de 2 monteurs die bij mij zijn geweest.

Clevegt
11 december 2009, 14:46
De Ubee modem reset zich zelf ook. Stroom moet er weer af en coax kabel los. Coax kabel terug plaatsen. Stroom erop. Drie keer in je handen klapppen en goed vloeken.

Verbinding komt weer tot stand en je kan weer voor een paar uur internetten tot dat het probleem zich herhaalt.

De eerste lijn helpdesk kunnen ze afschaffen. Het reset uw modem en router zinnentje hoeft men niet meer voor te lezen. Dat is blijkbaar vanaf heden een geautomatiseerd proces geworden.

Kom op jongens, dit moet toch niet de oplossing zijn. Een modem moet tot zijn dood toch gewoon normaal werken?

Excalibur
11 december 2009, 15:36
Kom op jongens, dit moet toch niet de oplossing zijn. Een modem moet tot zijn dood toch gewoon normaal werken?
Volgens mij neem jij alle opmerkingen net iets te serieus, of vatte je het bericht waarop je reageerde echt 100% serieus op? Natuurlijk kan ik me vergissen, maar volgens mij is het bericht waarop jij reageerde flink cynisch en met een flinke knipoog bedoeld...

Clevegt
11 december 2009, 15:40
Mijn reactie was wel serieus wou je zeggen :wink:

pIETJEPUk-NL
12 december 2009, 08:32

Idem Dito hierzo en gister en vanacht was het wel weer heel veel. ik heb altijd een chat sessie open staan in Ventrilo (een soort teamspeak) hier kan ik zien of de verbinding (weer eens) is verbroken. Deze keer was het weer 13x in 6 uur.

Zoetermeer (2713) AIO 50/5 op UBEE Modem

Hardware Version 2.54
Cable Modem Serial Number EVM320B044973
CM certificate Installed

PS. Erg blij dat ik mijn zeer stabiele XS4all 4/1 verbinding nog niet heb opgezegd.

johnziggoziek
16 december 2009, 08:20
Gisteren kreeg ik een seintje dat het probleem opgelost zou zijn.
UBEEmodem weer geinstalleerd en aangemeld.
Aanmelden ging vlot en de modem ging resetten. Daarna branden de lampjes zoals het moet dus 1 oranje en de rest groen.
Ik werd zo waar vrolijk. Snelheidsmeter geprobeerd: ik had een snelheid van 50. Zowaar durfde ik bijna joepie te roepen.Maar al snel zakte de snelheid ( en mijn humeur)en na een halfuur 0,0 en de telefoon deed het ook niet meer.De lampjes brandde echter vrolijk zoals het moet.
Resetten en het zelfde verhaal weer 50 mb en binnen een uur niks meer.
Harde reset en nog 3 keer proberen met zelfde resultaat.
Dus half uurtje internetten, stroom er af kwartier wachten en vloeken en ik kan weer internetten, maar wat erger is ik krijg te horen dat ik per telefoon niet bereikbaar ben
Dus de motorola maar weer neergezet en nu weer stabiel.
Wat een geweldige update hebben ze gemaakt, zo van alle lampjes zullen goed branden (gezellig met de Kerst) maar de rest is bagger en automatisch resetten staat ook uit, dus nu mag ik iedere keer de stroom er af halen, daar blijf je dan weer lenig bij. Als ik modem weer op de stroom zet duurt het een kwartier voor ik online ben, dit is toch ook niet normaal? De motorola is er binnen een minuut.
Overigens ik begon steeds met 50/3 terwijl ik maar recht heb op 20/3

teerex
17 december 2009, 20:19
Interessant verhaal. Vooral omdat uit andere posten op dit forum blijkt dat als je een 20/2 abonnement hebt, er juist TWEE oranje lampjes zouden moeten branden. Dit betekent namelijk dat je 1 download kanaal hebt, wat genoeg is voor 20 MB. Sinds dit bij mij het geval is (dus 2 oranje lampjes) is het een stuk stabieler geworden....

johnziggoziek
17 december 2009, 21:33
Interessant verhaal. Vooral omdat uit andere posten op dit forum blijkt dat als je een 20/2 abonnement hebt, er juist TWEE oranje lampjes zouden moeten branden. Dit betekent namelijk dat je 1 download kanaal hebt, wat genoeg is voor 20 MB. Sinds dit bij mij het geval is (dus 2 oranje lampjes) is het een stuk stabieler geworden....
Volgens de monteur die hier was, moest ik toch echt maar één oranje lampje hebben, maar al zouden alle lampjes oranje zijn, als ik maar internet had en telefoon en dan bedoel ik gewoon de hele dag dan mogen ze van mij part pimpelpaars zijn

jojootje
18 december 2009, 00:07
Volgens de monteur die hier was, moest ik toch echt maar één oranje lampje hebben, maar al zouden alle lampjes oranje zijn, als ik maar internet had en telefoon en dan bedoel ik gewoon de hele dag dan mogen ze van mij part pimpelpaars zijn
Vandaag mijn Ai1+ gekregen, inderdaad maar 1 oranje, zo staat het ook in de handleiding.

Clevegt
18 december 2009, 07:58
Ik heb zelf de UBEE gehouden na vorige week. Deze afgelopen vrijdag aangesloten in de meterkast, mijn andere modem waar internet op stond heb ik in de huiskamer laten staan. Deze UBEE woensdag geactiveerd en hij werkt nu wel naar behoren.

Ik had zelfs op 2 modems internet woensdagavond. Wanneer ik die andere van het stroom afhaalde was de verbinding weg... Dus ik ga nu verder met de UBEE modem en dit Ziggo ook laten weten.

Oude modem gaat retour naar hun.

Interneppen
18 december 2009, 09:28
Vandaag mijn Ai1+ gekregen, inderdaad maar 1 oranje, zo staat het ook in de handleiding.

Bij een plus abbo met een Ubee modem, dan moet je voor het download signaal een groen lampje krijgen en voor de upload oranje.
Het kan voorkomen dat de Ubee maar 1 kanaal download kanaal pakt. Je kan de modem is een harde reset geven door achterop de modem met een pen het "kleine knopje" in te drukken.

Blijft hij oranje, dan zou ik de wandcontactdoos is open maken en kijken of de tv kabel goed gemonteerd is en voldoende massa maakt. Op het plaatje wat de kabel in de wcd drukt zit een opstaand puntje. Als die tegen de groene kabel aankomt (de afscherming), maakt hij onvoldoende massa en wat voor problemen zou kunnen zorgen. Dan moet je de kabel wat verder strippen en het puntje moet tegen de buitenste gevlochten draadjes komen. Dus NIET tegen de binnenkern (koperen kabel). Weet je niet waar je mee bezig bent. Doe dit dan niet en bel de Ziggo helpdesk voor een monteur. :frons:

teerex
18 december 2009, 20:30
Dat zou een oorzaak kunnen zijn, maar dan zou het modem toch evengoed met regelmaat uit moeten vallen zou je zeggen. Het gekke is dus dat het Ubee modem stabieler lijkt te werken met minder download kanalen. Toen ik nog maar 1 oranje lampje had viel hij veel vaker uit.
Dus ik sluit me aan bij een vorige "spreker": Als alles het maar doet maken de kleuren van de lampjes me niet veel uit...

Interneppen
19 december 2009, 10:32
De 3008 firware van de Ubee modem is ook brak hoor. Hierdoor reset de Ubee ook steeds. Het kan is voorkomen dat hij oranje (DL) geeft ipv groen. Maar dan moet het bij de volgende reset (stroom eraf/erop) hij gelijk weer groen branden. Ook als hij spontaan uit zich zelf reset, moet hij gelijk weer groen branden, maar dat gebeurt wel is niet. Blijft hij iedere keer oranje (DL), dan zit je massa wcd gewoon niet lekker.

Eigenlijk moet dit niet ter discussie staan en moet hij het gewoon doen. Maar dan moet er eerst een nieuwe firmware in. Als het goed is wordt deze in de tweede a derde week van Januari verwacht.

dorp0114
4 januari 2010, 13:46

Ok, het is nu begin Januari, ik zal nog even zeggen hoe het afgelopen is met de UBEE modem, na de laatste monteur die niks kon swappen en adviseerde de oude Motorola modem terug te plaatsen, weer gebeld met de servicedesk, na wat doorschakelen en wachten, zou er door een hoger kader contact met mij worden opgenomen, en voor mijzelf zou ik een twee weken wachten om te te kijken wat er zou gebeuren, in deze twee weken heeft de Motorola heeft perfect gewerkt! Na twee weken, niks niet terug gebeld door Ziggo, dus zelf maar weer met de service desk bellen, jullie kennen het verhaal, wachten doorschakelen en alles opnieuw uitleggen, uiteindelijk iemand van de technische dienst te pakken, heeft mijn probleem gehoord en en inderdaad, men weet van het probleem, maar heeft nog geen oplossing! Dus ik zeg, " wellicht na de opwaardering, snelheidsverhoging, van het netwerk hier in Wijk bij Duurstede dat het gaat werken dan? Het antwoord, "Wellicht heeft u gelijk en zal de modem dan naar behoren werken" , dus het is voor mij afwachten nu wanneer ze hier de hardware gaan vervangen.

Voorlopig weinig vertrouwen in Ziggo, hopelijk is de man die verantwoordelijk is bij Ziggo voor het internet, niet diezelfde man die ook verantwoordelijk is voor de nieuwbouw van het nieuwe muziekarena van Ziggo in Amsterdam, dan voor zie ik grote problemen!

Enne wat doet de directeur van Ziggo als zijn knipperlicht van zijn nieuwe BMW kapot is, dan eist hij ook dat deze gemaakt wordt binnen 24 uur, ik als consument bij Ziggo, wacht al weken op een juiste oplossing, schande!