View Full Version : Nieuw Modem. Kan ik deze aan mij voorbij laten gaan?

william2
27 november 2009, 17:54
Onlangs kreeg ik een mailtje van Ziggo dat ik een nieuwe modem zou krijgen, om de toekomstige nieuwe snelheden aan te kunnen.

Nu is het zo dat ik niet om een nieuwe modem heb gevraagd. En ik heb een Alles in 1 Plus abbo dus 20 Mbit/s. Ik ben hier zeer tevreden over. Ook over het modem ben ik zeer te spreken en zit dus niet te wachten op een nieuw modem.

Kan ik de nieuwe modem aan mij voorbij laten gaan?.

Gizmoİ
27 november 2009, 18:14
Kan ik de nieuwe modem aan mij voorbij laten gaan?.
Ben bang van niet.

Giuseppo
27 november 2009, 18:57
Omdat ik overga naar Alles-in-1 krijg ik ook een nieuw modem ivm telefonie. Nu heb ik dat oude Motorola modem nog van Nutsbedrijven Maastricht, maar nu kreeg ik bericht dat ik die zou moeten inleveren. Alleen is bij de overgang ooit toegezegd dat het modem eigendom is geworden (weet alleen niet meer of dat bij de overgang Nutsbedrijven - @Home of @Home - Ziggo is geweest). Ik ga dus echt niet betalen om dat modem terug te sturen.

Renatus
27 november 2009, 19:00
Ik ga dus echt niet betalen om dat modem terug te sturen.

Wie zegt dat je moet betalen? Misschien zit er wel een retour sticker bij naar een antwoordnummer (die gratis zijn).

Giuseppo
27 november 2009, 19:09
^^Eigenlijk gaat het daar ook niet om, als het modem van mij is ga ik het niet terugsturen. En trouwens nee geen antwoordnummer.

Ow ik heb het al gevonden, in de brief over de overgang naar @Home staat: Het internetmodem dat bij uw huidige abonnement hoort, wordt gratis uw eigendom. Bovendien krijgt u een jaar garantie op uw modem (ingaande 1 april 2006)

Barbarian
27 november 2009, 19:10
Wie zegt dat je moet betalen? Misschien zit er wel een retour sticker bij naar een antwoordnummer (die gratis zijn).

Meestal wel het geval..

Vijver
27 november 2009, 19:40
Het modem is in bruikleen. De motorola heb ik vrij snel teruggestuurd. De Arris stuur ik pas terug nadat de Ubee compleet goed bevonden is.

Vijver
27 november 2009, 19:42
En terugsturen is idd gratis.

Spartagek
27 november 2009, 19:50
^^Eigenlijk gaat het daar ook niet om, als het modem van mij is ga ik het niet terugsturen. En trouwens nee geen antwoordnummer.

Ow ik heb het al gevonden, in de brief over de overgang naar @Home staat: Het internetmodem dat bij uw huidige abonnement hoort, wordt gratis uw eigendom. Bovendien krijgt u een jaar garantie op uw modem (ingaande 1 april 2006)

Wees er gelukkig mee

het is onbruikbaar, omdat het macadres niet meer in de systemen komt.
het is een waardeloos item, omdat je het niet meer kan gebruiken

waarom moet er altijd zo moeilijk gedaan worden over dit soort dingen ?
Je krijgt een vervangend modem, en een sticker om op de doos te plakken en terug te sturen.

Doe je dat niet, gooi je het lekker in de kast, en maak je een lange neus naar Ziggo - jouw keuze !

william2
27 november 2009, 22:49
Ben bang van niet.

Graag zou ik dan willen weten: Waarom dan niet?.

Gizmoİ
27 november 2009, 22:53
Graag zou ik dan willen weten: Waarom dan niet?.
Omdat je huidige Motorola-modem de hogere snelheden niet trekt.

Spartagek
27 november 2009, 22:54
Omdat jouw motorola een docsis 2 model is, en binnen niet afzienbare tijd zal worden afgesloten

de docsis 2 gaat niet verder dan de 20mbit, en dat jij dat niet wilt, is niet het probleem van ziggo.
Dus helaas zul je het modem mogen accepteren

Giuseppo
27 november 2009, 23:00
Wees er gelukkig mee

Je krijgt een vervangend modem, en een sticker om op de doos te plakken en terug te sturen.

Doe je dat niet, gooi je het lekker in de kast, en maak je een lange neus naar Ziggo - jouw keuze !
Wat is dat nu voor flauwekul. Het gaat ook niet op het modem op zich, ik vind het gewoon belachelijk dat een bedrijf zijn eigen gemaakte afspraken nog niet eens weet.

Vijver
27 november 2009, 23:13
Hè? Je krijgt een nieuw modem en stuurt je oude kosteloos terug.
Nothing more to it.

Giuseppo
27 november 2009, 23:14
^^ Niet kostenloos

Vijver
27 november 2009, 23:18
Heb je al een modem teruggestuurd? Ik wel. Oude modem in de doos waar de nieuwe uitkwam, sticker erop en klaar. De enige kosten die ik kan bedenken zijn de kosten om naar het postkantoor te rijden.

Giuseppo
27 november 2009, 23:19
^^ Geen antwoordnummer, maar gewoon Postbus. En ja ik kan het weten, omdat ik zelf bij TNT werk.

Vijver
27 november 2009, 23:24
Dus die pakketten zijn gefrankeerd volgens jou? Nou, dan ben ik goed weggekomen. Verzendbewijs en niets hoeven te betalen.

Barbarian
27 november 2009, 23:27
Waar gaat dit is hemelsnaam nog over...
Hier nog een optie, je krijgt de nieuwe modem, je haalt de nieuwe uit de doos, de oude er weer in en je schrijft met grote letter op de doos, RETOUR AFZENDER.....

Spartagek
27 november 2009, 23:33
Dan laat je lekker de Motorola erop staan

Geez.... wat een drukte weer om niets .....
Zet je de nieuwe in de kast, als reserve, ga je lekker met je 20 mb verder.

geen zin in dit soort balspelletjes, wordt steeds gezelliger om zo iemand te helpen.

en anders plak die stikker erop, en zet erop retour, zoals barbarian al zei. klaar
of je nou bij TNT werkt of niet..

TheGrouch
27 november 2009, 23:38
En terugsturen is idd gratis.
Hmm, volgens een antwoord van Ziggo toch niet helemaal
(ik had geen retoursticker in de doos, vandaar dat ik ging vragen)

Het modem kan gestuurd worden naar:
Ziggo B.V.
o.v.v. Retouren
Postbus 145
2740 AC Waddinxveen

Daarna een vraag gesteld of ze geen gratis antwoordnummer hebben

Ik kan u helaas geen ander adres verstrekken.
Dit is het adres waar het modem naar retour dient te worden gezonden.

Dus mijn motorola blijft hier tot ze hem komen halen :censored:

TheGrouch
27 november 2009, 23:40
Hier nog een optie, je krijgt de nieuwe modem, je haalt de nieuwe uit de doos, de oude er weer in en je schrijft met grote letter op de doos, RETOUR AFZENDER.....

Dat is wel een goed idee :pompom:

Vijver
27 november 2009, 23:42
Dit zegt ziggo zelf:

Vergeet u niet het oude modem naar ons terug te sturen? Gebruik hiervoor de doos met retoursticker, waarin u het nieuwe modem ontvangt.

Als er dan een knuppel die sticker is vergeten bij te voegen, ja.....

Spartagek
27 november 2009, 23:44
Nou, voor de liefhebbers

na een zoektocht van 0.4 seconden

Het adres is:

Afdeling retouren
Antwoordnummer 10045
2740VB Wadddinxveen.

Iedereen nu gelukkig en weltevree ?
als men die bekende knop (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/search.php) nu eens gebruikt !!!

TheGrouch
27 november 2009, 23:45
Dit zegt ziggo zelf:

Vergeet u niet het oude modem naar ons terug te sturen? Gebruik hiervoor de doos met retoursticker, waarin u het nieuwe modem ontvangt.

Dat had ik gevonden, daarom ging ik navragen.

someone
27 november 2009, 23:48
Toen ik mijn nieuwe modem kreeg zat er een sticker bij met een postbus adres. Een paar dagen later kreeg ik echter een excuusbrief dat ze door een fout een postbusnummer ipv een antwoordnummer op de sticker hadden gezet.
Kreeg dan ook een nieuwe sticker met een antwoordnummer en een declaratieformulier mocht ik al kosten hebben gemaakt door het postbus nummer.
Het adres waar het naartoe gestuurd moest worden was:
Ziggo
o.v.v. HSI Retouren
Antwoordnummer 1000
2740 WH Waddinxveen

Vijver
27 november 2009, 23:51
Zonder in herhaling te willen vallen, maar dat doe je hier toch, de voorlopige conclusie.
"In principe" zou het mogelijk moeten zijn je oude modem kosteloos terug te sturen. Wil dit om een of andere reden niet, dan kunnen we de nodige voorzichtigheid betrachtend stellen dat er iets niet klopt.

TheGrouch
27 november 2009, 23:53
Ziggo B.V.
o.v.v. Retouren
Postbus 145
2740 AC Waddinxveen

Afdeling retouren
Antwoordnummer 10045
2740VB Wadddinxveen.

Ziggo
o.v.v. HSI Retouren
Antwoordnummer 1000
2740 WH Waddinxveen

Heerlijk die eenduidigheid :schater:

Gizmoİ
28 november 2009, 08:17
Heb gisteren van de Ziggo monteur weer een Motorola gekregen. De Arris mocht voorlopig weer de kast in, totdat ik bericht zou krijgen voor de volgende verhoging. We wachten het wel af. In september heb ik al eens een Motorola teruggestuurd naar Ziggo, maar dat was geheel gratis. De porto wordt door Ziggo betaald.

jaapie18
28 november 2009, 10:33
Wees er gelukkig mee

Ik heb mn oude modem ook nog niet terug gestuurd, omdat ik geen zin heb om naar het postkantoor te lopen.

Parel
28 november 2009, 11:34
Heb je al een modem teruggestuurd? Ik wel. Oude modem in de doos waar de nieuwe uitkwam, sticker erop en klaar. De enige kosten die ik kan bedenken zijn de kosten om naar het postkantoor te rijden.

Kijk dat treft ik heb ook al twee nieuwe modems gekregen:
1 voor het overstappen van account z3 naar A in een Extra,
daar zit dan geen sticker bij om gratis terug te sturen, bovendien was het mijn eigendom, en ga dan zeker geen 6 euro betalen om het terug te sturen.
Modem 2 word mij ongevraagd door Ziggo op gestuurd, Ubee dus.
En ja dan zit er een retour sticker bij.
Dus ga er maar niet vanuit dat er overal een retour sticker bij zit want dat is pertinent niet waar.

Renatus
28 november 2009, 12:03
Ik heb mn oude modem ook nog niet terug gestuurd, omdat ik geen zin heb om naar het postkantoor te lopen.

Volgens mij heb jij ook lang genoeg moeten wachten op je modem. :wink:

Algemeen: Genoeg tips en adviezen over het modem terugsturen in dit topic, heb de antwoordnummers genoteerd voor het geval ik in de toekomst mijn 16-kanaals modem ontvang. :mrgreen:

Giuseppo
6 december 2009, 12:43
Ik ben trouwens positief verrast door de snelle levering. Op de opgegeven datum is alles geleverd, inclusief nieuw Motorola modem.

Wat ik alleen mis: Bij de oude Motorola had ik een montageplaatje van het toenmalige Nutsbedrijven erbij gekregen om het modem in de meterkast te kunnen ophangen. Nu past die nieuwe daar niet in en dat is vervelend omdat er in de meterkast geen plaats is om iets neer te zetten. Weet iemand toevallig of je zoiets nog via Ziggo kan krijgen?