View Full Version : Disney XD vervangt Jetix per 1 januari

Claudio
27 november 2009, 13:14
Disney XD vervangt Jetix per 1 januari

Een Nederlandse versie van Disney XD zal per 1 januari 2010 de kindertelevisie-zender Jetix Nederland vervangen.
Dit blijkt uit een persuitnodiging die Disney Channels Benelux heeft verstuurd.
Het merk Disney XD startte in de Verenigde Staten op 13 februari dit jaar en richt zich vooral op jongens van 6 tot 14 jaar.
Nederland is – behoudens Rusland – het laatste land van Europa waar Walt Disney Company nog actief is met Jetix.
Indien Disney XD de plek van Jetix inneemt, betekent dat deze zender net als Jetix alleen van 6.00 tot 18.00 uur zal uitzenden op analoge en digitale kabel, satelliet, DVB-T (Digitenne van KPN) en IPTV op het kanaal waar 's avonds Veronica te zien is.

bron: http://www.broadcastmagazine.nl/beri...per-1-januari/ (http://www.broadcastmagazine.nl/bericht/disney-xd-vervangt-jetix-per-1-januari/)

Wesmsn
27 november 2009, 17:29
Hmm oke leuk,
Als het maar niet het zelfde word als disney channel
Als ik zo de reacties hoor van UPC Gebruikers,,

Wat moet ik nu voorstellen?
Zelfde progamma's als jetix,
Of is het echt disney progamma's,

catastrofus
27 november 2009, 21:18
Disney XD vervangt Jetix per 1 januari

Een Nederlandse versie van Disney XD zal per 1 januari 2010 de kindertelevisie-zender Jetix Nederland vervangen.
Dit blijkt uit een persuitnodiging die Disney Channels Benelux heeft verstuurd.
Het merk Disney XD startte in de Verenigde Staten op 13 februari dit jaar en richt zich vooral op jongens van 6 tot 14 jaar.
Nederland is – behoudens Rusland – het laatste land van Europa waar Walt Disney Company nog actief is met Jetix.
Indien Disney XD de plek van Jetix inneemt, betekent dat deze zender net als Jetix alleen van 6.00 tot 18.00 uur zal uitzenden op analoge en digitale kabel, satelliet, DVB-T (Digitenne van KPN) en IPTV op het kanaal waar 's avonds Veronica te zien is.

bron: http://www.broadcastmagazine.nl/beri...per-1-januari/ (http://www.broadcastmagazine.nl/bericht/disney-xd-vervangt-jetix-per-1-januari/)

Moet ik hier blij van worden of zo? Jetix is bij ons, samen met Nick Toons, een favoriet hier dus, samen met de cartoon-zenders van Sky UK. Vrolijk wordt ik hier niet van dat Disney de zaak (evt) over neemt met hun programmering...

Gert.

Sjaool
28 november 2009, 02:35
Hier (http://nl.wikipedia.org/wiki/Disney_XD_%28Nederland%29) meer informatie over Disney XD.

Gizmo©
28 november 2009, 08:12
Aan de programmering te zien geen verkeerde vervanging.

Zigmund
28 november 2009, 16:40
Nu Disney Channel nog!!! En Pebble TV!

Aslan
28 november 2009, 17:19
ahh GEEN POKEMON MEER//:censored: ZAL ME ZUSJE BLIJ WORDEN

Wesmsn
28 november 2009, 19:06
Idd dus pokemon en totaly spice ETC! kun je nog van genieten tot 1 jan,:no:

Sjaool
2 januari 2010, 12:50
Is er iemand het met mij eens dat het Disney XD logo verschrikkelijk lelijk is en ook nog eens heel ongelukkig geplaatst is in het beeld.
De ondertiteling loopt regelmatig over het logo heen en is daardoor moeilijk leesbaar.

Ik mag hopen dat Disney XD besluit om het logo kleiner te maken en linksboven of rechtsboven te plaatsen.
Zoals het nu is, is het in ieder geval oerlelijk.

gkvk
2 januari 2010, 13:06
Is er iemand het met mij eens dat het Disney XD logo verschrikkelijk lelijk is en ook nog eens heel ongelukkig geplaatst is in het beeld.

Inderdaad , ik hoorde net mijn zoon ook al in erg negatieve :censored: bewoordingen over het in de weg zittende logo.

shaggy
2 januari 2010, 14:21
waarom wordt in vredesnaam Pirates of the Carribean niet in breedbeeld uitgezonden?
of zendt deze zender alles 'uitgerekt' uit?

Sjaool
2 januari 2010, 14:23
Ik denk eerder dat het Pan & Scan was.
Het beeld zag er niet uitgerekt uit.

Rob7
2 januari 2010, 15:04
Ik denk eerder dat het Pan & Scan was.
Het beeld zag er niet uitgerekt uit.
Dan had je gisteren eens moeten kijken.

Sjaool
2 januari 2010, 15:25
Dan had je gisteren eens moeten kijken.
Ik zal er eens op letten. ;)

Gerard001
3 januari 2010, 10:36
Op disney Xd komt de ene herhaling op de andere herhaling
Vindt het vies tegenvallen deze zender
waarom geeft ziggo disney channel niet door ipv disney XD

Sjaool
3 januari 2010, 10:43
Zal wel een geldkwestie zijn.

Gerard001
3 januari 2010, 11:19
Zal wel een geldkwestie zijn.

Ja maar alles draait om geld bij ziggo
ze doen er ook geen moeite voor om de leden het naar hun zin te maken vindt ik
ze kunnen toch een enquête rond sturen en vragen als ze disney channel willen hebben en als ze bereid zijn om daarvoor iets meer te betalen
en vragen stellen over video on demand en interactieve tv dat moet ook niet zo soepel lopen hoor ik vaker

Nee ze besteden liever geld aan reclame wat ze niet waar kunnen maken..

Gerardus
3 januari 2010, 12:55
Ja maar alles draait om geld bij ziggo
ze doen er ook geen moeite voor om de leden het naar hun zin te maken vindt ik
ze kunnen toch een enquête rond sturen en vragen als ze disney channel willen hebben en als ze bereid zijn om daarvoor iets meer te betalen
en vragen stellen over video on demand en interactieve tv dat moet ook niet zo soepel lopen hoor ik vaker

Ze vragen het ook aan de leden. Er zijn leden die bij een klantenpanel zijn aangesloten. Daaraan vragen ze dergelijke zaken ook wel.

Sjaool
3 januari 2010, 12:57
Onderbouwing?
Tot nu toe maakt Ziggo bij mij alle beloften waar.

Ziggo zal heus wel Disney Channel door willen geven maar niet tegen elke prijs.
Het blijft wel handel natuurlijk.
Dus als Ziggo de kans krijgt om dit zo goedkoop mogelijk te doen en daardoor de prijzen laag te houden dan geef ik ze groot gelijk.
Het leven is voor ons allemaal al duur genoeg. ;)

Gizmo©
3 januari 2010, 13:37
Kreeg net hier ook al klachten door over het logo van Disney XD. Er is niet goed na gedacht over de plaats.

someone
3 januari 2010, 14:23
Kreeg net hier ook al klachten door over het logo van Disney XD. Er is niet goed na gedacht over de plaats.
Disney heeft zich blijkbaar aan de Amerikaanse gewoonte gehouden om het logo onder in beeld te plaatsen en niet wat wij hier in Nederland gewend zijn boven in beeld.
Denk dat het een kweste van wennen is.
De plaats van het logo vind ik zelf niet storend, de XD van het logo had naar mijn mening wel wat kleiner gemogen.

The_Doman
3 januari 2010, 14:51
Disney heeft zich blijkbaar aan de Amerikaanse gewoonte gehouden om het logo onder in beeld te plaatsen en niet wat wij hier in Nederland gewend zijn boven in beeld.

In Amerika gebruiken ze dan ook geen ondertiteling.
Helaas is bij Disney XD ook alles nagesynchroniseerd.

Sjaool
3 januari 2010, 14:59

Nederland is geen Amerika.
Wij hebben hier bijvoorbeeld ondertiteling en dan is zo'n logo er doorheen gewoonweg storend.

stitch_duck
3 januari 2010, 15:18
Nederland is geen Amerika.
Wij hebben hier bijvoorbeeld ondertiteling en dan is zo'n logo er doorheen gewoonweg storend.
Overal op deze aardkloot waar Disney XD of Disney Channel uitzend staat het logo transparant linksonder ik denk niet dat ze het gaan aanpassen.

Sjaool
3 januari 2010, 16:48
Dan zouden ze het tenminste voor de landen die ondertiteling gebruiken wel mogen aanpassen want het is echt storend. :(

Als je logo van Disney Channel neemt, dat is nog groter en prominenter aanwezig.
Als logo's zo groot worden dat het een behoorlijk hoek van het beeld beslaat gaat de lol van kijken er bij mij snel af.
Gelukkig voor ze zijn kinderen nog niet zo critisch. ;)

shaggy
4 januari 2010, 18:16
ik vind het storender dat ze niet in breedbeeld uitzenden...

Sjaool
4 januari 2010, 18:40
ik vind het storender dat ze niet in breedbeeld uitzenden...
Ze zenden wel in breedbeeld uit maar niet al het bronmateriaal is 16:9 opgenomen.
Je kunt niet alles hebben. ;)

Gerard001
4 januari 2010, 18:42
Ze vragen het ook aan de leden. Er zijn leden die bij een klantenpanel zijn aangesloten. Daaraan vragen ze dergelijke zaken ook wel.

Dat is niet waar wat je zegt want ik ben er zelf ook bij aangesloten en ik kan je zeggen heb nog nooit een mail daarover gehad

shaggy
4 januari 2010, 23:31
Ze zenden wel in breedbeeld uit maar niet al het bronmateriaal is 16:9 opgenomen.
Je kunt niet alles hebben. ;)

je maakt mij niet wijs dat de films Pirates of the Carribean en Toy Story niet in 16:9 beschikbaar zijn, want die zonden ze vrolijk in 4:3 uit...

stitch_duck
5 januari 2010, 19:37
Disney XD trots op succesvole start
Het nieuwe kinderstation Disney XD, de opvolger van Jetix, is naar eigen zeggen ’spectaculair’ van start gegaan. Zowel tijdens de start op 1 januari als tijdens de eerste schooldag op 4 januari werd Disney XD veel bekeken in de doelgroep 6 tot 12-jarigen. “De zender wist tijdens de openingsdag direct marktleider te worden en veroverde gisteren zelfs een marktaandeel van 40,1 procent“, aldus Disney. “Het succes van de openingsdag was mede te danken aan de film Pirates of the Caribbean.“ De nieuwe zender maakt volgens een zegsvrouw een ‘ongelooflijke’ eerste schooldag mee, dankzij de serie Zeke and Luther. “Met een marktaandeel van 42 procent lukt het de serie, die speciaal voor Disney XD is ontwikkeld, om de concurrentie ver voor te blijven. Ook successeries als Zack & Cody (42,9 procent marktaandeel) en Phineas and Ferb (50,9 procent marktaandeel) lukt het om veel kijkers te trekken.“” Ook zusterzender Disney Channel is het nieuwe jaar goed begonnen. De zender behaalde afgelopen zaterdag een marktaandeel van 7,2 procent, het hoogste sinds de start in oktober. “Dit kwam met name door de film Wizards of Waverly Place, The Movie dat een marktaandeel van 16,3 procent behaalde. Disney Channel is in 28 procent van de Nederlandse huishoudens te ontvangen. Gezamenlijk wist Disney Channels Benelux gisteren een marktaandeel van 44,3 procent te behalen.” Disney Channels Benelux is onderdeel van The Walt Disney Company en bestaat uit Disney Channel en Disney XD. Disney Channel is 24 uur per dag te bekijken door klanten van UPC en Disney XD is dagelijkste zien op het kanaal van Veronica. Alle genoemde marktaandelen zijn in de doelgroep 6-12 jaar en in het tijdvlak 06.00 tot 18.00 uur.

bron (http://www.mediacourant.nl/?p=53185)

Wesmsn
5 januari 2010, 20:52
Pokemon blijft te zien bij disney xd.
Vanaf maart ook nieuwe afleveringen!

stitch_duck
23 januari 2010, 17:47
Per 1 februari 2010 wordt Disney XD toegevoegd aan het Starterpakket van het digitale pakket van kabelaar UPC. Disney XD is vanaf deze datum voor digitale abonnees 24 uur beschikbaar via UPC. Disney XD is vanaf 1 februari te vinden op kanaal 503. De komst van een 24 uurs versie werd algemeen verwacht. Analoog blijft Disney XD er alleen in kanaaldeling tot 18.00 uur op het kanaal van Veronica.
Disney XD als 24 uurs versie is niets anders dan een verlening van het al sinds 1 januari bestaande Disney XD dat er in kanaaldeling via Veronica is als opvolger van Jetix. Disney XD zal als 24 uurs versie waarschijnlijk ook snel in België te zien zijn. Bij andere Nederlandse aanbieders kan dat langer duren. Disney had immers het eerste een vooralsnog exclusieve overeenkomst met UPC.

bron (http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2806)

Zigmund
24 januari 2010, 11:44
Hopenlijk volgt Ziggo!

Clevegt
24 januari 2010, 11:58
Denk het niet....

Stitch
26 januari 2010, 20:39
Waarschijnlijk krijgen wij (Ziggo klanten) deze zender op dezelfde dag als Disney Channel.

chrishowitt
27 januari 2010, 20:02
wat ik erg jammer vind is dat ze het niet in 2 talen uitzenden, bij eurosport kun je toch ook tussen NL en ENG switchen, waarom niet bij Disney. Dat gesynchroniseerde is leuk voor jonge kinderen, maar tieners en volwassen kijken het toch veel liever in de orginele taal....

Stitch
27 januari 2010, 22:01
Hun enige (geldige) reden was dat Veronica dat na 18:00 dan ook zou moeten doen vind ik. Maar nu ze hun eigen digitale 24 uurs kanaal krijgen, zie ik geen reden om het niet te doen. Het zal in het ergste geval de kijkcijfers ophogen (misschien dat ik er dan ook naar ga kijken :P).
Zal wel te duur zijn ofzo.

zedman
26 februari 2010, 22:10
Op disney Xd komt de ene herhaling op de andere herhaling
Vindt het vies tegenvallen deze zender
waarom geeft ziggo disney channel niet door ipv disney XD
Dat kan niet dan zitten ze met Veronica.

Kolade
1 maart 2010, 11:27
Over Disney Channel blijft het hardnekkige misverstand bestaan. Daarom nog maar een keer: Disney Channel heeft een exclusiviteitsovereenkomst met UPC.

someone
1 maart 2010, 11:52
Over Disney Channel blijft het hardnekkige misverstand bestaan. Daarom nog maar een keer: Disney Channel heeft een exclusiviteitsovereenkomst met UPC.
Volgens mij geldt dat niet voor de andere kabelbedrijven omdat deze geen concurrent van UPC zijn.
Providers als Canal Digitaal, Digitenne zijn wel concurrenten en mogen Disney Channel niet doorgeven omdat ze (voorlopig) exclusief voor de kabel zijn.

digitalekabeltelevisie
1 maart 2010, 11:56

Maar mag wel via Ziggo, volgens Dutchmedia (http://dutchmedia.nl/blog/?p=1857):

Disney kan de zender voor een bepaalde periode niet via voor UPC concurrerende infrastructuren als satelliet en DVB-T aanbieden in Nederland, zo bleek na een perspresentatie van de zender.

Alleen wil Disney flink betaald krijgen voor haar zender, en daar zal wel een pijnpuntje zitten voor Ziggo.

Kolade
1 maart 2010, 12:25
Inderdaad wil Disney Channel betaald worden maar dat wordt in veel landen handig opgelost door van Disney Channel een premiumkanaal te maken. Pay TV voor een paar tientjes. In Nederland en Vlaanderen kiest men voor een andere strategie en daarom heeft UPC in ruil voor heel veel Euro's het exclusieve recht om Disney door te geven. Dat recht waar de kijker daar wel duur voor betaalt want een echt gevarieerd pakket,zoals Ziggo en Caiway wel hebben,hebben zij niet. Daarbij is niet iedereen even blij met Disney Channel. Persoonlijk ervaar ik Disney Channel niet als een gemis en voor al dat geld dat UPC daaraan kwijt was kan Ziggo weer andere dingen gaan bieden.