View Full Version : 3FM Serious Request 2009

mseegers
27 november 2009, 09:46
Weet iemand of 3FM Seriuos Request dit jaar weer te zien is bij Ziggo? Vorig jaar waren ze sponsor, maar ik zie ze nu (nog) niet op de lijst (http://seriousrequest.3fm.nl/page/09_hoofdsponsors)staan.

wolter72
27 november 2009, 10:55
Volgens de website van 3fm serious request wordt het live uitgezonden op digitaal kanaal 101tv dus zul je het zo ie zo kunnen volgen.

mseegers
27 november 2009, 11:41
Ja, maar die zender zit niet in het standaardpakket. Vorig jaar kregen we die zender wel als extraatje door.

rick70
27 november 2009, 14:23
Op het Etalagekanaal dit jaar geen 3FM Serious Request (Glazen Huis):

In december is FOXLife Zender van de Maand en daarom biedt Ziggo de zender op proef aan voor alle digitale televisie abonnees. Ga naar kanaal 13 en maak kennis met FOXLife!

Bron: https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/nieuws

TVdigitaal
27 november 2009, 15:02
Op het Etalagekanaal dit jaar geen 3FM Serious Request (Glazen Huis):

In december is FOXLife Zender van de Maand en daarom biedt Ziggo de zender op proef aan voor alle digitale televisie abonnees. Ga naar kanaal 13 en maak kennis met FOXLife!

Bron: https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/nieuws

Vorige jaar was er in December nog geen Digitaal Etalagekanaal toen zat Serious Request dus ook niet op kanaal 13, we zijn pas gestart met het digitale Etalagekanaal begin dit jaar. M.b.t. Serious Request dat start pas over 3 weken.....even geduld dus nog:wink:

rick70
27 november 2009, 15:24
Vorige jaar was er in December nog geen Digitaal Etalagekanaal toen zat Serious Request dus ook niet op kanaal 13, we zijn pas gestart met het digitale Etalagekanaal begin dit jaar. M.b.t. Serious Request dat start pas over 3 weken.....even geduld dus nog:wink:

In ieder geval is er in Casema gebied analoog altijd al een etalagekanaal geweest. Digitaal was dit via kanaal 999. Vandaar mijn opmerking, maakt niet uit. :wink:

Gezien de reactie heb ik een vermoeden dat Ziggo toch nog wat van plan is zodat alle abonnees dit kanaal kunnen ontvangen. Serious Request is een leuke traditie geworden op weg naar de kerstdagen. :thumb up:

Zigmund
27 november 2009, 18:35
Ziggo is sponsor van Serious Request, ik zou dus maar niet al te bang zijn dat er geen aparte zender komt waarop je het kunt ontvangen, Daarnaast is het ook op 101TV

Wesmsn
27 november 2009, 21:40
Ziggo is sponsor van Serious Request, ik zou dus maar niet al te bang zijn dat er geen aparte zender komt waarop je het kunt ontvangen, Daarnaast is het ook op 101TV

101 TV Is goed maar als je basis pakket hebt kan je niet kijken
Vorig jaar kon je het zien via ziggo tv kanaal
Vroeger hadden ze altijd een appart kanaal voor gemaakt tijdelijk,

snuggles123
15 december 2009, 21:48
Nou ik ben er klaar voor hoor ( vakantie ) , nu maar hopen dat het 24/7 te volgen is op tv anders zit er niks anders op dan zelf maar naar de grote markt te gaan .
Ik woon er vlakbij maar vind het buiten wel een beetje koud brrrrrrr.

AW78
18 december 2009, 08:34
Gaat Ziggo nog een speciaal kanaal openen voor Serious Request?
Aangezien 101 TV in het Digitaal Totaal Pakket zit? Ik neem namelijk aan dat iedereen het moet kunnen volgen, net zoals voorgaande jaren.

TVdigitaal
18 december 2009, 10:29
Gaat Ziggo nog een speciaal kanaal openen voor Serious Request?
Aangezien 101 TV in het Digitaal Totaal Pakket zit? Ik neem namelijk aan dat iedereen het moet kunnen volgen, net zoals voorgaande jaren.

JA, Ziggo zal tijdens 3FM Serious Request, kanaal 140 (101 TV) open zetten voor alle digitale kijkers.

Wesmsn
18 december 2009, 10:58
Oke dat is mooi!
Maar dus niet analoog via het ziggo tv kanaal/etalagekanaal?

just--mike
18 december 2009, 11:00
JA, Ziggo zal tijdens 3FM Serious Request, kanaal 140 (101 TV) open zetten voor alle digitale kijkers.
Dat klopt want bij mij is hij ook open gezet. Vanaf vanmiddag 16.00 uur is 3FM Serious Request live te zien op 101 TV (kanaal 140).

Naamah
18 december 2009, 13:00
Dus geen Serious Request voor de analoge kijkers? :cry:

Echt heel jammer.

julius
18 december 2009, 14:19
In Groningen (provincie) is het ook op analoog te volgen via het kanaal van 1tv (van het dagblad van het noorden) Te vinden op kanaal 51.

bobo1982
18 december 2009, 15:44
dus als ik het goed begrijp pissen de analoge kijkers er weer naast en ben ik dus verplicht om digitale tv aan te vragen alleen om deze week te kunnen kijken want de rest van het jaar ben ik bijna nooit thuis.
ik woon trouwens in het zuiden des landes vorig jaar hadden we het etalage kanaal maar wat is dit jaar de bedoeling

AW78
18 december 2009, 16:06
Dus geen Serious Request voor de analoge kijkers? :cry:

Echt heel jammer.
Ik vind het ook jammer dat de melkboer en de groenteboer niet meer elke dag langs mijn deur komen met hun verse waar.

Kortom: Ga met je tijd mee, vroeg of laat gaat analoog er tóch uit. :roll:

mickeyD
18 december 2009, 16:43
waarom zeuren als je iets gratis kunt krijgen?
digitale tv inclusief ontvanger is even duur als wat je nu betaald voor je analoge signaal.

Jelle JM
18 december 2009, 20:10
Je kan ook serious request volgen op
http://www.kanaalonline.nl/index.php?kanaal=3fmsr#
Via kanaalonline.nl
Alle inkomsten tijdens de actie worden gedoneerd.

julius
19 december 2009, 12:42
Ik kan 101 sinds gister trouwens niet meer opnemen, meer mensen dit probleem? Volgens mij staat er een vlaggetje verkeerd bij ziggo.

Clevegt
19 december 2009, 14:28
Waarom zou je 101 tv willen opnemen?

mikkola
19 december 2009, 15:19
Zap even naar 140:giveup:
Of zet even je stoeltje op de Grote Markt:applause:

tja
19 december 2009, 15:31
ik kon vanmiddag ook niet timeshiften...

Denk dat er inderdaad een vlaggetje staat.
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 6.12) PPC; MDA Touch/1.0 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

Franzki
19 december 2009, 15:59
Vorig jaar ging het helemaal mis hier in Den Bosch... blijkbaar was het verkeerde signaal doorgeschakeld. Uiteindelijk is dat wel opgelost... maar Ziggo wist zelf niet wat de de plannen waren.

Als ik het goed begrijp wordt serious request nu niet op analoog uitgezonden omdat Ziggo de abonnees wil dwingen om een digitale ontvanger aan te schaffen.

Aan dit soort chantagepraktijken (over de rug van een geldinzameling voor een goed doel) doe ik niet mee.

En ik ga eens een alternatief zoeken voor Ziggo.

mikkola
19 december 2009, 16:52
Emigratieplannen ?:thumb up:

julius
19 december 2009, 19:39
Waarom zou je 101 tv willen opnemen?

Omdat ik natuurlijk nog naar de grote markt ga. Leuk om mezelf even terug te zien :)

Molord
19 december 2009, 21:40
http://seriousrequest.3fm.nl/page/09_uitzendtijden

Serious Request wordt grotendeels op Nederland 1 en Nederland 3 uitgezonden. Check de tijden hieronder. Je kunt fulltime kijken via themakanaal 101TV. Check hier welke kabelaar 101TV aanbiedt.

- Ziggo: 101TV open voor alle abonnees en onderdeel van Ziggo TV (analoog + digitaal) als onderdeel van een carrousel met promo's van Ziggo

tja
20 december 2009, 01:16
ik kon vanmiddag ook niet timeshiften...

Denk dat er inderdaad een vlaggetje staat.
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 6.12) PPC; MDA Touch/1.0 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

Het lijkt nu wel te lukken...

Franzki
20 december 2009, 14:19
Van de Serious Request website:
- Ziggo: 101TV open voor alle abonnees en onderdeel van Ziggo TV (analoog + digitaal) als onderdeel van een carrousel met promo's van Ziggo

Dit is gewoon niet waar. :no: In de carrousel op analoge TV zit nu "FOXlife, een zender gericht op vrouwen".

Vorig jaar hadden we dagenlang hetzelfde probleem in Den Bosch... toen bleek er een verkeerd signaal te zijn doorgeschakeld. Maar niemand bij Ziggo wist hoe het zat... de meeste medewerkers zeiden dat het niet analoog werd doorgegeven en dat ik maar digitale TV bij ze moest gaan afnemen.

Zie hier de discussie... dan wordt mijn onvrede wat duidelijker:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14901&page=3

Kortom, bijzonder onsympathiek gedrag van Ziggo over de rug van een sympathieke inzamelingsactie. Ik wed dat hun actie van vorig jaar ze ook de nodige extra digitale abonees heeft opgeleverd.

Ze mogen van mij er best voor kiezen dat ze het niet uitzenden op analoog (om digitale abo's te verkopen) maar ze moeten dan niet via de officiële weg suggereren dat het wel analoog wordt uitgezonden. Want dat heet misleiden.

mikkola
20 december 2009, 15:26
Bij ons analoog te ontvangen...........................3fm ,zonder beeld.:applause:

crapz0rs
21 december 2009, 23:27
hahah, Giel net: "krijg veel klachten over die Ziggo gasten, zenden het niet meer uit".

mikkola
22 december 2009, 09:41
Deze Ziggo-gast gaat straks nog even wat door de brievenbus aldaar doneren!:giveup:Kijk je even dan ,heb een zwarte muts op en draag rode sokken.

Wesmsn
22 december 2009, 17:33
hahah, Giel net: "krijg veel klachten over die Ziggo gasten, zenden het niet meer uit".

Idd, wou het ook nog posten
Maar laptop was net uit xd.

Geweldig toennie dat zei moest wel lachen,
Eigenlijk gwn belachelijk dat het niet analoog is maar goed.

Hebbes
22 december 2009, 17:39
Idd, wou het ook nog posten
Maar laptop was net uit xd.

Geweldig toennie dat zei moest wel lachen,
Eigenlijk gwn belachelijk dat het niet analoog is maar goed.
101 tv zit al jaren in het pluspakket, waarom moet het nu "free" uitgezonden worden dan??

Wesmsn
22 december 2009, 18:10
101 tv zit al jaren in het pluspakket, waarom moet het nu "free" uitgezonden worden dan??

Gwn als je geen digitaal hebt,
Je bent toch niet verplicht

Giel zei ook; ik word schijt ziek van die ziggo gasten

Hebbes
22 december 2009, 20:11
Gwn als je geen digitaal hebt,
Je bent toch niet verplicht

Giel zei ook; ik word schijt ziek van die ziggo gasten

Dus omdat Giel het zegt, moet Ziggo de boel omgooien. Ik zie niet waarom. Als je dit soort programma's wil zien dan moet je je maar abonneren. Klaar is Klara. Trouwens, wen er maar vast aan, er gaat steeds meer digitaal.

julius
26 december 2009, 13:17
Maakt feitelijk ook niet uit, je kan altijd nog via internet kijken. Anders was het een beetje raar geweest als je hem niet kon ontvangen.

marz
27 december 2009, 06:58
mijn moeder heeft geen digitale tv, zij woont in een serviceflat
de kosten voor tv abonnement (analoog) zitten bij de huur in.

kortom het lijkt allemaal zo makkelijk, met je tijd meegaan etc etc.
maar zulke mensen worden voor het gemak even vergeten.
terwijl zij het jaarlijks trouw volgde en stukjes opnam voor mij als er een artiest kwam etc. met dank aan ziggo dit jaar geen fun!:x:cry::x
heb geen pvr:cry: baalde goed hoop dat dit een ziggoles is en het in 2010 wel goed gaat

funrider
31 december 2009, 16:13
mijn moeder heeft geen digitale tv, zij woont in een serviceflat
de kosten voor tv abonnement (analoog) zitten bij de huur in.

kortom het lijkt allemaal zo makkelijk, met je tijd meegaan etc etc.
maar zulke mensen worden voor het gemak even vergeten.
terwijl zij het jaarlijks trouw volgde en stukjes opnam voor mij als er een artiest kwam etc. met dank aan ziggo dit jaar geen fun!:x:cry::x
heb geen pvr:cry: baalde goed hoop dat dit een ziggoles is en het in 2010 wel goed gaat

Je moeder moet toch gewoon een decoder van Ziggo kunnen nemen op haar adres? Basis digitale pakket is gratis inclusief bij analoog. Je moet alleen decoder (of CI+ kaart) hebben en Ziggo kaartje. Alleen zit 101TV niet in basis pakket dus wil je die volgend jaar we zien dan moet je toch een extra pakket nemen voor paar euro meer. Heb je al eens gebeld met Ziggo wat zeggen die dat je niet kan nemen dan vanwege serviceflat verhaal?

marz
1 januari 2010, 10:51
Ik heb diverse malen op de site gekeken, haar postcode zit niet in het ziggo-gebied. Heb lang geleden een keer gebeld met Ziggo.
Om deze reden kunnen ze niks voor haar betekenen. Zo maf!de enige optie is dingen doen via b.v. kpn, maar die is zo prijzig. een decoder is eenmalig 99euro. en geen goede ervaringen met kpn.

Hebbes
1 januari 2010, 11:53
Ik heb diverse malen op de site gekeken, haar postcode zit niet in het ziggo-gebied. Heb lang geleden een keer gebeld met Ziggo.
Om deze reden kunnen ze niks voor haar betekenen. Zo maf!de enige optie is dingen doen via b.v. kpn, maar die is zo prijzig. een decoder is eenmalig 99euro. en geen goede ervaringen met kpn. En dan heb je nog geen 101 tv.

funrider
1 januari 2010, 11:58
Al eens contact gehad met de organisatie achter de serviceflat ik neem aan dat die vaker die vraag hebben gekregen.

marz
1 januari 2010, 12:01
hmmm die organisatie dat is wel een idee:)
eens kijken wanneer ik daar tijd voor heb.