View Full Version : Oproep: Grotere harde schijf Cisco 8455

denk
27 november 2009, 09:10
Is er al iemand die het nu echt voor elkaar heeft gekregen om een grotere harde schijf te plaatsen in de Cisco 8455? Ik lees hier allemaal tegenstrijdige berichten en na zelf één mislukte poging te hebben ondernomen is nu mijn enige optie nog om voor de Humax iHDR-5050 te gaan. Maar dat is weer een investering van €300+ waar ik eigenlijk niet op zit te wachten.

xahmol
27 november 2009, 09:46
Is er al iemand die het nu echt voor elkaar heeft gekregen om een grotere harde schijf te plaatsen in de Cisco 8455? Ik lees hier allemaal tegenstrijdige berichten en na zelf één mislukte poging te hebben ondernomen is nu mijn enige optie nog om voor de Humax iHDR-5050 te gaan. Maar dat is weer een investering van €300+ waar ik eigenlijk niet op zit te wachten.\

Voordeel is dat je dan wel een ontvanger hebt die wel normaal doet waarvoor die gemaakt is zonder één keer per dag de stroom er af te moeten halen, één keer per week de farbrieksinstellingen te moeten resetten en dan nog erachter komen dat geplande opnames niet opgenomen zijn.
Bij mij komt er in januari een Humax.

denk
27 november 2009, 12:42
Gelukkig doet mijn Ciscootje het verder helemaal prima. Maar misschien moet de ellende bij mij nog beginnen :? FF afkloppen maar. Alleen zo af en toe een beetje traag menu, maar dat ligt meer aan het netwerk denk ik. Ik neem via de EPG veel films op van filmnet. Dat gaat al twee weken prima. Echter met 10 films zit die schijf vol. En ook heel irri is dan de melding bij 70% vol dat je moet gaan wissen omdat hij bijna vol is! Via menu wel te wijzigen in 90%, maar daar reageert hij niet op helaas.

Riparius
28 november 2009, 05:44
Is er al iemand die het nu echt voor elkaar heeft gekregen om een grotere harde schijf te plaatsen in de Cisco 8455? Ik lees hier allemaal tegenstrijdige berichten en na zelf één mislukte poging te hebben ondernomen is nu mijn enige optie nog om voor de Humax iHDR-5050 te gaan. Maar dat is weer een investering van €300+ waar ik eigenlijk niet op zit te wachten.

Het is niet mogelijk om een grotere harde schijf in de Cisco te gebruiken. Dat is een beperking in de firmware waar je zelf niets aan kunt veranderen. Ik heb althans nog nooit berichten gezien dat iemand met succes een grotere harde schijf in de Cisco kon gebruiken, zodanig dat ook de volledige capaciteit van die grotere schijf ter beschikking staat. Het werkt gewoon niet en ik zie niet in wat er tegenstrijdig is aan al die berichten die dat bevestigen.

denk
4 december 2009, 14:59
Ik heb het volgende maar eens aan Ziggo voorgelegd:

In HD-kwaliteit kun je maar amper 20 uur op de disk kwijt. Technische kon ik dit snel op te lossen door de 160Gb disk te vervangen voor een 320Gb. Dit werkt perfect, totdat je in de buurt van de 160Gb komt. Dan blijkt ineens, dat de software de 320Gb schijf nog steeds ziet als een 160Gb schijf. Graag hoor ik van u of u hier een oplossing kun aanbieden via bv. een firmware update.

Krijg ik zojuist dit antwoord :evil:

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld betreffende uw interactieve ontvanger.
in principe wordt dit niet door ons ondesteund. Wat u wel kunt doen is controleren of de ontvanger de meest recente smartguide versie heeft.
Controleert u of de decoder de Smart Guide version 1.12.1.277 heeft. Dit kunt u als volgt controleren:

U drukt op de 'Menu' knop van de afstandsbediening, vervolgens pijltje naar rechts op afstandsbediening, tot aan 'Instellingen', vervolgens pijltje naar beneden op afstandsbediening, tot aan 'Info'. Vervolgens drukt u op de 'OK' knop van uw afstandsbediening.

Als dat niet zo is, wil ik u vragen de fabrieks-instellingen te herstellen en de installatie opnieuw uit te voeren.

Dit doet u als volgt: U drukt op de 'Menu' knop van de afstandsbediening, vervolgens pijltje naar rechts op afstandsbediening, tot aan 'Instellingen', vervolgens pijltje naar beneden op afstandsbediening, tot aan 'Systeem'. Vervolgens drukt u op de 'OK' knop van uw afstandsbediening.

Kiest u dan de tweede optie in het scherm: 'Fabrieksinstellingen herstellen'.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

stefr
2 januari 2010, 12:03
@denk:

Ik kan niet uit je bericht afleiden of het nu ook inderdaad werkt. Ik wil namelijk ook een grotere schijf in mijn cisco gaan zetten. Kun jij bevestigen dat dit mogelijk is met de laatste Firmware?

groeten,
Stef