View Full Version : Helpdesk: "deskundige" Tip van de dag

krisseke
26 november 2009, 20:11
Moderators, kan er zo'n sub forum worden opgezet ?

Graag wil ik dan hier als eerste onderstaand geweldige tip van de Ziggo Helpdesk plaatsen.

Sinds 2 dagen niet meer mogelijk om via Outlook 2007 email op te halen wel via webmail. Geen instellingen veranderd, geen wachtwoorden veranderd. Geen updates of what so ever. Geen mail gekregen over veranderen pop/smtp namen etc etc. Gezien er dus de welbekende foutmelding komt dat loginnaam/password niet klopt....

Ziggo helpdesk:
U moet Microsoft bellen, dit is geen Ziggo probleem..

Ach ja..... vooral rustig blijven.....
Vanavond maar eens ff surfen op de forums, neem aan dat dit probleem al vaker is opgetreden.

Spartagek
26 november 2009, 20:43
Heb je al geprobeert om op de webmail in te loggen ?
kan je er in met je gebruikersnaam en ww ..

heb je de instellingen nagelopen.

verder lijkt me dit topic eerder voor het borreltopic dan een werkelijke roep om hulp

Excalibur
26 november 2009, 23:10
1. Foutmelding is duidelijk, de combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord die Outlook doorgeeft aan de mailserver is niet juist, anders zou je immers wel toegang krijgen.

2. Kan je met dezelfde gebruikersnaam/wachtwoord wel inloggen op de webmail? Zo ja, zie punt 3. Indien nee, zie punt 4.

3. Open de configuratie van Outlook, en voer opnieuw de gebruikersnaam en wachtwoord in.

4. Achterhaal het juiste wachtwoord, daar je ook op de webmail niet kan inloggen.

Nu jou verhaal ernaast leggen. Je kan inloggen op de webmail, dus de mailservice functioneerd naar behoren, anders zou je immers niet in kunnen loggen via de webmail. Blijft over een configuratie probleem binnen Outlook, en zeer waarschijnlijk dat een foutieve combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord opgeslagen staat binnen outlook. Is echter geen Ziggo probleem, maar een outlook, en dus Microsoft probleem.

Netbios
27 november 2009, 08:03
Makkelijk zo.

Ziggo dient je te helpen met het eventueel opnieuw instellen van outlook, het testen van de webmail etcetera.

Niks Microsoft.

TRaSH
27 november 2009, 08:20
gebruik je copy en paste voor je wachtwoord ? Gebeurd vaak dat men een spatie teveel doet.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

Spartagek
27 november 2009, 09:52
Makkelijk zo.

Ziggo dient je te helpen met het eventueel opnieuw instellen van outlook, het testen van de webmail etcetera.

Niks Microsoft.

Nee, helaas niet

Ziggo is natuurlijk niet verantwoordelijk voor JOUW keuze in software

de eventuele toegang naar het webmail deel is een ander verhaal.
zou mooi zijn, ik heb een film gedownload, maar mediaplayer speelt het niet af : moet Ziggo dan maar oplossen ?

als je je gebruikersnaam/wachtwoord kwijt bent, kan Ziggo dit 'resetten' verder dan dat zou ik niet verwachten

xahmol
27 november 2009, 09:57
Makkelijk zo.

Niks Microsoft.

Ja, fijn. Als elke digibeet die niet zijn eigen Outlook kan instellen door Ziggo gehlopen moet worden wordt die helpdesk natuurlijk nooit bereikbaar.

Eens met anderen hier, als Webmail werkt is het geen Ziggo issue.

Spartagek
27 november 2009, 10:05
Ach ja..... vooral rustig blijven.....
Vanavond maar eens ff surfen op de forums, neem aan dat dit probleem al vaker is opgetreden.

Is wel héél rustig gebleven.....

misschien boos omdat hij geen bijval kreeg, en het toch niet voor elkaar kreeg ?
Of juist nu werkt het, maar wil zich niet meer laten zien uit schaamte ?

/me heeft een hekel aan oneday-flies

kontknager
27 november 2009, 14:28
Probeer je e-mail gewoon binnen te halen op een ouderwetse WERKENDE manier:

(alles is hoofdletter gevoelig, als je een typfout maakt bij invoer van de gebruikersnaam of wachtwoord begin overnieuw, anders werkt het niet)

1. Open een DOS BOX
2. Typ: telnet pop.ziggo.nl 110
3. Typ: USER JE-EMAIL@ADRES.NL
4. Typ: PASS jewachtwoord
5. Indien je nu +OK Maildrop ready ziet, dan werkt het gewoon maar ligt
het aan je outlook.

Uiteraard kan je dit ook gebruiken om e-mails te lezen etc.

Netbios
27 november 2009, 17:02
Best leuk te zien al die reacties. Een ieder hier vergeet dat een aanmelding bij een pop server die mislukt niet perse aan je gebruikersnaam en wachtwoord hoeft te liggen, ook niet perse aan de instellingen in outlook.

Het kan namelijk nog andere redenen hebben tijdens een juiste analyse door Ziggo.

Jammer dat er zo gereageerd wordt....

Ed
27 november 2009, 17:11
Best leuk te zien al die reacties. Een ieder hier vergeet dat een aanmelding bij een pop server die mislukt niet perse aan je gebruikersnaam en wachtwoord hoeft te liggen, ook niet perse aan de instellingen in outlook.

Het kan namelijk nog andere redenen hebben tijdens een juiste analyse door Ziggo.

Jammer dat er zo gereageerd wordt....Als Webmail werkt, ligt het niet aan Ziggo of aan de wachtwoorden. En nu kunnen we gaan discussiëren tot we een ons wegen, maar dat is nutteloos. Als probleem blijft, moet TS'er een storing doorgeven via de TELEFOON. Zijn er meer storingen? Dan wordt er iets aan gedaan.

Zolang Webmail werkt, ligt de fout bij de gebruiker. Sorry dat ik Ziggo nu bijval, maar het is het gewoon eens vaststaand feit.

(die laatste zin moet tegenwoordig, anders zie je helemaal door de bomen het bos niet meer)
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 3_1_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7D11 Safari/528.16

Netbios
27 november 2009, 19:49
Als Webmail werkt, ligt het niet aan Ziggo of aan de wachtwoorden. En nu kunnen we gaan discussiëren tot we een ons wegen, maar dat is nutteloos. Als probleem blijft, moet TS'er een storing doorgeven via de TELEFOON. Zijn er meer storingen? Dan wordt er iets aan gedaan.

Zolang Webmail werkt, ligt de fout bij de gebruiker. Sorry dat ik Ziggo nu bijval, maar het is het gewoon eens vaststaand feit.

(die laatste zin moet tegenwoordig, anders zie je helemaal door de bomen het bos niet meer)
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 3_1_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7D11 Safari/528.16

Ed, dat heb je mij ook niet horen zeggen. Het gaat hier om de analyse die de 1e lijn van Ziggo moet maken met de klant.

Het gaat inderdaad bij de klant op de computer mis, maar je kunt daar nog wel een analyse op los laten met een oplossing als doel.

men staart zich blind op gebruikersnaam of ww niet juist of instellingen outlook niet juist, maar een firewall of je router kan net zo goed de oorzaak zijn.

Spartagek
27 november 2009, 19:58
En DAT is nu juist het probleem

De TS geeft NIETS aan wat er aan de hand kan zijn
Geeft GEEN info over wat geprobeerd is
maakt een of ander lullig comment, en laat het daarbij
is 2 dagen later nog niet terug met een actie of reactie
En ondertussen wordt er vrolijk op los gediscussieert dat het aan Ziggo ligt.

Dit is de reden dat ik besloten heb om me minimaal in te zetten voor "nieuwkomers"

Er is mij al verweten dat ik hufterig overkom, en juist dit soort topics werken niet in het voordeel !

Mr.Ziggy
28 november 2009, 16:13
krisseke, als je Outlook gebruikt, wat voor foutmelding krijg je dan terug als je probeert te verzenden / ontvangen?

kingpin
28 november 2009, 16:42
Ik heb je een PB gestuurd
krisseke, als je Outlook gebruikt, wat voor foutmelding krijg je dan terug als je probeert te verzenden / ontvangen?