View Full Version : NET 5 HD TEST actief.

Bullet NL
25 november 2009, 21:11
Het lijkt er op dat Ziggo op het testnetwerk in groningen met NET 5 HD aan het testen is, op kannaal 15 kan je namelijk de zelfde epg programering zien als bij NET 5 SD, verdere kanaal informatie wordt niet gegeven.

Het lijkt er dus sterk op dat het HD aanbod bij Ziggo op korte termijn wordt uitgebreid....

G.bruiker
25 november 2009, 21:19
Dank je voor het mededelen,aangezien Ziggo niets zegt zijn we van dit soort meldingen afhankelijk !

Bullet NL
25 november 2009, 21:36
Dank je voor het mededelen,aangezien Ziggo niets zegt zijn we van dit soort meldingen afhankelijk !

ik zie rond zender nummer 900 ook nog een aantal test zenders... Waaronder een die de EPG info van SBS 6 weer geeft. Nu was het volgens mij zo dat SBS alleen de NET 5 zender in HD wil gaan uitzenden....

crapz0rs
25 november 2009, 21:48
ik zie rond zender nummer 900 ook nog een aantal test zenders... Waaronder een die de EPG info van SBS 6 weer geeft. Nu was het volgens mij zo dat SBS alleen de NET 5 zender in HD wil gaan uitzenden....Ja, kanaal 906: TST6 heet ie.
Mijn Humax geeft niet het HD icoontje weer in het zender overzicht (TST5 op kanaal 15 wel.
De zender info van 906 geeft echter wel het 1080i icoontje weer.

Renatus
25 november 2009, 21:57
Het lijkt er dus sterk op dat het HD aanbod bij Ziggo op korte termijn wordt uitgebreid....

Dat is goed om te lezen! Enig idee hoe lang ze gebruikelijk een zender testen alvorens het los te laten op het grote publiek?

someone
25 november 2009, 22:06
Ja, kanaal 906: TST6 heet ie.
Mijn Humax geeft niet het HD icoontje weer in het zender overzicht (TST5 op kanaal 15 wel.
De zender info van 906 geeft echter wel het 1080i icoontje weer.
Met een sd decoder is TST6 op 906 ook zichtbaar in de zenderlijst, TST5 op kanaal 15 niet.
Er zitten ook nog een aantal andere testkanalen:
Op 900 een zender met de naam Hsv2 en de EPG van RTL Lounge.
Op 901 een zender met de naam host shunning en de EPG van Nederland 1.
Op 902 en een zender met de naam Test 2 zonder EPG.

AW78
26 november 2009, 02:32
Mocht Ziggo wel met SBS tot een akkoord komen over doorgifte zonder dat de abbonnee daar extra voor moet betalen, dan zou dat een erg goede ontwikkeling zijn. RTL kan dan namelijk na de NPO en SBS niet achterblijven dus zou er een grote kans zijn dat ook zij overstag gaan. :thumb up:

prodix
26 november 2009, 09:03
Het kon wel eens een bandbreedte test zijn om te kijken of meer hd kanalen werken zonder invloed te hebben op ander zenders.
Tevens wat zu nu ook kunnen meten door bandbreedte te testen van hd is de snelheidsverhoging van internet of dat nog evt problemen zou kunnen opleveren. Dat zou haast in dit geval betekenen dat de snelheid gelijk boven de 80Mbit zal komen.
Maar dit is mijn gedachtengang erover, kan er naast zitten.

Clevegt
26 november 2009, 09:55
Die test heeft dan weinig zin als je op een testnetwerk gaat testen...
Dan zou je toch bij de gebruikers netwerk moeten kijken? lijkt mij.

Excalibur
26 november 2009, 11:21
Die test heeft dan weinig zin als je op een testnetwerk gaat testen...
Dan zou je toch bij de gebruikers netwerk moeten kijken? lijkt mij.
Het staat toch op het gebruikersnetwerk? Alleen niet iedereen heeft toegang.

TVdigitaal
26 november 2009, 12:49
Het staat toch op het gebruikersnetwerk? Alleen niet iedereen heeft toegang.

Geen enkele gebruiker heeft toegang.

Sommige kanalen van het live netwerk staan nog een keer extra op een test gedeelte van ons netwerk om allerlei redenen. Soms zijn de kanalen ook anders dan jullie denken een koppeling met een EPG op deze kanalen staat ook los van de zender die op het testnetwerk zit.

Jassy
26 november 2009, 12:50
Wat is de frequentie van deze Transportstream waar NET 5 HD te vinden is?

julius
26 november 2009, 13:22
Heeft iemand de netwerkcode van het testnetwerk? Woon ook in Groningen en wil graag even testen.

egbertjan
26 november 2009, 15:54
dit zou ik ook wel graag willen weten.Heeft iemand de netwerkcode van het testnetwerk? Woon ook in Groningen en wil graag even testen.

G.bruiker
26 november 2009, 16:01
Voormalig @Home Noord: 1081
Voormalig @Home Zuid: 1080
Voormalig Casema: 5500 of 500
Voormalig Multikabel: 8800

Je ziet overigens de testzenders niet,je hebt zwart beeld en je kan na de instelling van je eigen netwerk id ( die je beter ff kan opschrijven voor je gaat veranderen) ook weer je favorietenlijsten gaan instellen.

twigger
26 november 2009, 16:54
Je ziet overigens de testzenders niet,je hebt zwart beeld en je kan na de instelling van je eigen netwerk id ( die je beter ff kan opschrijven voor je gaat veranderen) ook weer je favorietenlijsten gaan instellen.Is bij de Humax IR-FOX niet nodig als je alleen kiest voor zenders zoeken, favorietenlijst ben ik dan niet kwijt.

Riparius
26 november 2009, 17:00
Is bij de Humax IR-FOX niet nodig als je alleen kiest voor zenders zoeken, favorietenlijst ben ik dan niet kwijt.

Nee, maar die vindt de HD kanalen überhaupt niet. Schiet lekker op, deze discussie.

Bullet NL
26 november 2009, 17:36
Voormalig @Home Noord: 1081
Voormalig @Home Zuid: 1080
Voormalig Casema: 5500 of 500
Voormalig Multikabel: 8800

Je ziet overigens de testzenders niet,je hebt zwart beeld en je kan na de instelling van je eigen netwerk id ( die je beter ff kan opschrijven voor je gaat veranderen) ook weer je favorietenlijsten gaan instellen.

ik gebruik als testnet werk 9797

twigger
26 november 2009, 17:43
Nee, maar die vindt de HD kanalen überhaupt niet. Schiet lekker op, deze discussie.blijkbaar wel (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=234743&postcount=6)

Overigens begon jezelf over het opnieuw aanmaken van de favorietenlijst als je een zenderscan hebt uitgevoerd (heeft ook niks met dit topic te maken) en dat wilde ik even corrigeren.

groetjes:wink:

Riparius
26 november 2009, 18:53
blijkbaar wel (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=234743&postcount=6)

Overigens begon jezelf over het opnieuw aanmaken van de favorietenlijst als je een zenderscan hebt uitgevoerd (heeft ook niks met dit topic te maken) en dat wilde ik even corrigeren.

Nee, je verwart mij met iemand anders.

G.bruiker
26 november 2009, 19:08
blijkbaar wel (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=234743&postcount=6)

Dat was ik en dat heeft wel met het topic te maken,aangezien je bij in elk geval dan bij een aantal decoders je favorieten kwijt bent als je het testnetwerk gaat inscannen en daar heb je met een SD decoder die de HD zenders waar het over gaat,weinig aan.
Het topic gaat over gevonden zenders op een testnetwerk,waarna de vraag komt waar die te vinden zijn,en dan is een waarschuwing dat mogelijk de favorieten weg zijn op zijn plaats.

@Bullet.nl het kan zijn dat Ziggo inderdaad nieuwe netwerk id's heeft genomen,die ik vermeld heb heb ik op internet gevonden in een topic van maart.

twigger
27 november 2009, 08:54
Nee, je verwart mij met iemand anders.sorry klopt.

twigger
27 november 2009, 08:55
Dat was ik en dat heeft wel met het topic te maken,aangezien je bij in elk geval dan bij een aantal decoders je favorieten kwijt bent als je het testnetwerk gaat inscannen en daar heb je met een SD decoder die de HD zenders waar het over gaat,weinig aan.
Het topic gaat over gevonden zenders op een testnetwerk,waarna de vraag komt waar die te vinden zijn,en dan is een waarschuwing dat mogelijk de favorieten weg zijn op zijn plaats. Je hebt helemaal gelijk:wink:

databoy
27 november 2009, 10:17
Maar je krijgt ook geen melding, dat het niet bij je abonnement hoort?
Dan mag je er toch vanuit gaan dat NET5 HD in het basispakket komt.

crapz0rs
27 november 2009, 14:13
Ziggo test wel met Net5HD, maar dit zegt niks, aldus Gradus Vos van Ziggo.

Bron: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2638

databoy
27 november 2009, 14:42
Ik hoop zo dat NET5 HD in het basispakket komt net zoals Caiway.

G.bruiker
27 november 2009, 15:05
Maar je krijgt ook geen melding, dat het niet bij je abonnement hoort?
Dan mag je er toch vanuit gaan dat NET5 HD in het basispakket komt.
Je krijgt geen foutmeldingen in het test netwerk als E19 en zo omdat je de programma's toch niet kan zien,dat zegt niets over basis pakket of niet.

Rouschop
29 november 2009, 12:27
Hallo,

weet iemand het test netwerk voor zuid-limburg ?

alvast bedankt

_ae_
7 december 2009, 19:03
gisteren zag ik 's avonds ineens een net5 logo met HD eronder. Helaas niet op m'n hd tv met hd decoder, dus of het alleen het logo was (en geen hd signaal) weet ik niet

Bullet NL
7 december 2009, 19:34
gisteren zag ik 's avonds ineens een net5 logo met HD eronder. Helaas niet op m'n hd tv met hd decoder, dus of het alleen het logo was (en geen hd signaal) weet ik niet

Ik heb het idee, omdat het HD logo ook analoog & op SD te zien is dat het signaal bronsignaal van de verschillende varianten het zelfde is. Men maakt dus niet gebruik van verschillende logogeneratoren. Wanneer er een HD serie wordt uitgezonden is dit dus ook te zien op de kanalen met een lagere resolutie....

p.s. je zou het zelfs als reclame kunnen zien.....

_ae_
7 december 2009, 19:48
ik zal er eens op letten, een sprintje naar m'n andere tv en dan info (sony) dan zie ik vanzelf 576 of 1024

triman
8 december 2009, 00:57
Ik zag toevallig ook het HD logo onder de 5 staan bij Greys Anatomy, naar het was geen HD 1080, maar gewoon een 576 uitzending. Wel komisch, eerst was het logo grijs/doorzichtig, na de reclame was het rose.

We wachten af. Ik heb trouwens alphacrypt in combinatie met sony 40w4500. Maar ik kan daarmee nooit de zender nummers die Ziggo opgeeft vinden. Hij zet nieuwe zenders gewoon na de laatste. Dus ze zenders in het overzicht kanaal zeggen mij niets, klopt dat?

_ae_
8 december 2009, 09:03
ik gebruik een ziggo ci+ , maar het net5 hd logo zag ik op mijn oude buis. hoe het met de zendernummerss zit weet ik net. Uiteindelijk zenders op m'n lcd opnieuw laten zoeken maar niets nieuws gevonden. Wel 262 zenders ipv 259, is wel lastig om te kijken wat er nu bij is gekomen, was vroeger wel anders met 20 zenders :-)

juanj
9 december 2009, 18:27
Hoe werkt het nu precies met net 5?

Dien je gewoon af te stemmen op het normale net5 kanaal dan wachten tot er een 'HD' (greys anatomy bv) uitzending komt, en dan zien of het een 1081 uitzending is?

catastrofus
9 december 2009, 22:40
Hoe werkt het nu precies met net 5?

Dien je gewoon af te stemmen op het normale net5 kanaal dan wachten tot er een 'HD' (greys anatomy bv) uitzending komt, en dan zien of het een 1081 uitzending is?

Nee, zelfs als je een hd-pvr hebt met een (als minimum) hd-ready tv blijft het een sd-uitzending (ik lijk Riparius wel, no offense :roll:). Er is nog geen overeenkomst tussen net5 en de kabelboer.

Gert.

databoy
17 december 2009, 10:40
Ik vind het wel erg lang duren voordat Ziggo bekent maakt wanneer NET5HD erbij komt.

Waarom duur het toch zo lang? Als Caiway rondkomt moet het Ziggo toch ook makkelijk lukken?

Henk2304
17 december 2009, 11:43
Ik vind het wel erg lang duren voordat Ziggo bekent maakt wanneer NET5HD erbij komt.

Waarom duur het toch zo lang? Als Caiway rondkomt moet het Ziggo toch ook makkelijk lukken?Ik denk dat Ziggo in een spagaat zit. Enerzijds UPC dat veel geld vraag voor HD-kanalen en anderzijds CAIWAY dat bijna alle HD-kanalen gewoon in het basispakket stopt, maar daar een (flink) aantal analoge kanalen voor opoffert.

TomF
17 december 2009, 11:52
Een tussenoplossing lijkt me om deze zenders op te nemen in het HD-pakket.
Omdat er dan waarschijnlijk veel meer mensen hierop een abonnement zullen nemen, kan Ziggo wellicht omlaag met de prijs.

xahmol
17 december 2009, 11:55
Omdat er dan waarschijnlijk veel meer mensen hierop een abonnement zullen nemen, kan Ziggo wellicht omlaag met de prijs.

Veel lager dan 3,95 per maand lijkt me alleen al vanwege de administratiekosten voor deze pakketten redelijk kansloos. Heb liever VEEL meer zenders in het pakket, dan mogen wat mij betreft de kosten van het pakket zelfs nog wel omhoog. Betaal graag extra voor zeg BBC HD.

Henk2304
17 december 2009, 12:10
Omdat er dan waarschijnlijk veel meer mensen hierop een abonnement zullen nemen, kan Ziggo wellicht omlaag met de prijs.Krijgen we die discussie weer. Mijn standpunt is en blijft dat ik niet ga betalen om een bestaande SD-zender ook in HD te kunnen ontvangen. In de eerste plaats rechtvaardigt het lage gehalte aan echt HD-aanbod op die zenders een dergelijke "investering" niet. In de tweede plaats vindt ik HD nou ook niet weer zoveel beter (op kijkafstand).
NET5 HD (en RTL4/5/7/8, SBS6 ed.) in HD, mooi maar ik denk niet dat er veel belangstelling voor zal zijn als 't in een appart abo komt, terwijl de SD-kanalen gewoon in het basispakket zitten.
Dit is volgens mij ook de spagaat waar Ziggo zich in bevindt door de tegenstrijdige acties van enerzijds CAIWAY en anderzijds UPC.

Henk2304
17 december 2009, 12:14
Veel lager dan 3,95 per maand lijkt me alleen al vanwege de administratiekosten voor deze pakketten redelijk kansloos. Heb liever VEEL meer zenders in het pakket, dan mogen wat mij betreft de kosten van het pakket zelfs nog wel omhoog. Betaal graag extra voor zeg BBC HD.Best, dat is dan ook echt een andere zender met soms programma's die simultaan (of eerder) op de reguliere BBC-zenders worden uitgezonden en soms ook speciale programma's. Dat mag best in een HD-pakket naast Discovery, History en Geograffic HD, die immers ook een ander programma uitzenden dan hun reguliere naamgenoten.

TomF
17 december 2009, 12:16
Beste Henk,

Het was niet de bedoeling om deze discussie weer opnieuw te starten.
Maar toch zeg je precies wat ik met m'n vorige reactie bedoelde: Dat er veel mensen zullen zijn die helemaal geen interesse in deze HD-zenders hebben. Ook niet als ze in het basispakket zitten.

Het is gewoon afwachten wat Ziggo gaat doen met deze zenders.
In zoverre heb je wel weer helemaal gelijk: Een discussie hierover op dit forum zal hierop geen invloed hebben. :)

databoy
17 december 2009, 12:26
UPC is voor mij de dwarsligger, niet Caiway.

Caiway doet zoals het hoort en geeft gewoon al deze zenders zonder meerkosten door in het basispakket.

Ziggo wil dat ook, maar waarom duurt het dan zo lang?
Het zou toch een leuk kerstcadeautje zijn als al deze Nederlandse HD zenders toegevoegd worden voor de kerst.