View Full Version : Enquête software versie (.66) 5, 7 of 8 serie

anoniem
24 november 2009, 22:33
Philips gebruikers,

Recent is een enquête uitgevoerd om de resultaten van de .66 software te verzamelen. Dit onderzoek was beperkt tot testers met een serie 9000 TV.

Via deze enquête wil ik graag een beeld vormen over de ervaringen met dezelfde software versie op de andere series (5, 7 of 8).

schummie
24 november 2009, 22:44
Na de 66 update werkt alles perfect. Overal teletekst. EPG prima. Overal geluid en ondertiteling. TV ploft niet. (Deed ie al nooit).
Zoals in andere posting al aangegeven; Ziggo en Philips, prima gezamenlijk opgelost.

anoniem
24 november 2009, 22:46
Na de 66 update werkt alles perfect. Overal teletekst. EPG prima. Overal geluid en ondertiteling. TV ploft niet. (Deed ie al nooit).
Zoals in andere posting al aangegeven; Ziggo en Philips, prima gezamenlijk opgelost.

Wil je enquete ook even invullen ?

edit: inmiddels gebeurd thkx

hendriksmj
24 november 2009, 22:52
Ondanks het feit dat ik mijn 8404 pas sinds vanochtend heb, ben ik vandaag geen problemen tegen gekomen.

Alles werkt zoals ik van een tv verwacht, ik heb nergens last vastlopers of ontbrekende ondertitels.

Wel vind ik het menu van de tv erg traag. En de naam van de zender, of eigenlijk moet ik zeggen de grootte van de naam zoals die bij zappen in beeld komt is werkelijk gigantisch groot. Ik heb 'm al op klassiek staan, maar het is niet om aan te zien... Jammergenoeg zal dit niet iets zijn waar Ziggo wat aan kan doen. Alhoewel, aan het menu.

Certificering gaat trouwens, met hulp van de gebruiksaanwijzing die ik hier op het forum heb gevonden, zeer zeer goed.

Bij vastlopers of andere foute dingen zal ik dat hier uiteraard melden.

Henk2304
24 november 2009, 23:23
Ik heb gestemd dat ik geen problemen heb. Een heel enkele keer als ik b.v. in SCENEA-modus op de audiotoets "Stop" (vierkante blokje) druk verschijnt kort de melding "Gecodeerd programma", vrijwel onmiddelijk gevolgd door het normale beeld en geluid. Als ik echter niet op de Stop- maar op de TV-toets druk verschijnt de melding niet en gaat alles goed. Daarom vind ik dit geen echt probleem want er treedt verder geen storing op.
Mocht ik de komende tijd nog wat tegenkomen dan zal ik het hier melden.

HansjeL
25 november 2009, 08:51
Na installatie van de 66 versie van de firmware heb ik heel vaak melding van 'gecodeerd programma' op alle niet 'vrije' zenders. Voor installatie was dit zeer incidenteel en verdweeen dit na korte tijd, nu helpt alleen het geheel uit- en aanzetten van de televisie.

Elecman
25 november 2009, 09:18
In het algemeen is de .66 versie een grote verbetering. Teletekst werkt overal is de wel de grootste.
Ik zie nu alleen wat vaker de melding gecodeerd programma. Ook als ik bijvoorbeeld eerst heb gekeken naar gecodeerde kanalen en dan naar een van de externe ingangen heb gekeken (hd recorder). Na het terugschakelen is de TV de ahthenticatie blijkbaar vergeten.
Het enige wat dan helpt is soms even op standby en dan weer aan. Maar soms moet de TV even helemaal uit en weer aan om opnieuw te athenticeren.

JW-NHS
25 november 2009, 09:54
Na installatie van de 66 versie van de firmware heb ik heel vaak melding van 'gecodeerd programma' op alle niet 'vrije' zenders. Voor installatie was dit zeer incidenteel en verdweeen dit na korte tijd, nu helpt alleen het geheel uit- en aanzetten van de televisie.

De vraag van Anoniem was hoe de ervaringen met de .66 FW zijn bij de 5, 7 en 8 serie. Jij hebt er eentje uit de 9-serie, daarvan zijn de problemen bekend, zie andere draadjes.

Groet,
JW

MarcOSX
25 november 2009, 10:51
Ik heb een 40PFL8664. Philips is wederom vergeten daar nieuwe software voor neer te zetten. De 8404 software wordt echter ook door de TV geaccepteerd. Die heb ik er nu opstaan en ik heb geen problemen met de .66 versie.

ddevries
25 november 2009, 13:03
In het algemeen is de .66 versie een grote verbetering. Teletekst werkt overal is de wel de grootste.
Ik zie nu alleen wat vaker de melding gecodeerd programma. Ook als ik bijvoorbeeld eerst heb gekeken naar gecodeerde kanalen en dan naar een van de externe ingangen heb gekeken (hd recorder). Na het terugschakelen is de TV de ahthenticatie blijkbaar vergeten.
Het enige wat dan helpt is soms even op standby en dan weer aan. Maar soms moet de TV even helemaal uit en weer aan om opnieuw te athenticeren.

Ik draai .66 vanaf zaterdag en sluit me bij bovenstaande aan. Teletekst en ondertiteling werken op alle zenders, EPG ook (na alle zenders opnieuw te hebben geïnstalleerd).

Een plof heb ik nog nooit gehad, ook niet bij eerder firmware versies. Alleen zoals door Elecman genoemd af en toe gecodeerd programma bij het terugschakelen van een externe ingang. Alleen kan ik dan gewoon weer doorzappen door een ander kanaal in te toetsen of op de P+/P- te drukken. Heb nog nooit op standby hoeven drukken of de stroom er af te halen.

Al met al ben ik zeer tevreden met de update! :cool:

(42PFL7404H/12 met Neotin Cam)

Tom-
25 november 2009, 13:06
Tot nu toe helemaal probleemloos! Bij de .58 heb ik regelmatig de CAM eruit getrokken en weer terug erin gestopt omdat er weer een gecodeerd programma in beeld kwam, maar bij de .66 nog niet meegemaakt.

HansjeL
25 november 2009, 14:25
De vraag van Anoniem was hoe de ervaringen met de .66 FW zijn bij de 5, 7 en 8 serie. Jij hebt er eentje uit de 9-serie, daarvan zijn de problemen bekend, zie andere draadjes.

Groet,
JW
Excuses, had ik niet gezien. Neemt niet weg dat dit probleem bestaat.

rowdy
25 november 2009, 15:00
5604, SMiT, .66, geen problemen mee gehad.

TT oke, ondertitels oke, EPG compleet (maar imho onwerkbaar traag met programma-info), geen reboots, geen blokstrepen meer gezien (of iig flink minder).

Elecman
25 november 2009, 15:51
Ik heb nog wel een wens voor een verbetering.

Dit probleem speelt zich bij mij af op een 32PFL5604, ik kan mij echter voorstellen dat dit ook voor de andere series geldt.

Ik heb in de configuratie bij Beeld->Modus Atomatisch Formaat
de optie 'Auto Zoom' ingesteld.

Bij beeldformaat 4:3 gaat dit uitstekend en bij 14:9 en 16:9 verstopt in een normaal 4:3 formaat gaat dit ook nog goed.

Echter als er een echt film formaat (20:10 of 24:10 enz) in een 4:3 beeld verstopt wordt dan vult hij zowel horizontaal als verticaal uit tot er geen zwarte balken meer zijn. En dan wordt het beeld vervormd (dwz alles wordt te hoog/te smal). Ik zou dan juist nog zwarte balken boven en onder willen zien waarbij de verhoudingen correct blijven.

coppe218
25 november 2009, 19:38
Alles werkt naar behoren, ik ben zeer tevreden met de combinatie Smit en 32pfl7404.

rpjknoop
26 november 2009, 08:52
Ik heb nog wel een wens voor een verbetering.

Dit probleem speelt zich bij mij af op een 32PFL5604, ik kan mij echter voorstellen dat dit ook voor de andere series geldt.

Ik heb in de configuratie bij Beeld->Modus Atomatisch Formaat
de optie 'Auto Zoom' ingesteld.

Bij beeldformaat 4:3 gaat dit uitstekend en bij 14:9 en 16:9 verstopt in een normaal 4:3 formaat gaat dit ook nog goed.

Echter als er een echt film formaat (20:10 of 24:10 enz) in een 4:3 beeld verstopt wordt dan vult hij zowel horizontaal als verticaal uit tot er geen zwarte balken meer zijn. En dan wordt het beeld vervormd (dwz alles wordt te hoog/te smal). Ik zou dan juist nog zwarte balken boven en onder willen zien waarbij de verhoudingen correct blijven.

Heb hetzelfde met een 8404, terwijl de auto zoom 1 van de redenen was om deze serie te kopen, eindelijk geen vervormde beelden meer. Helaas :cry:.

richjan
26 november 2009, 14:42
Bij mij werkt deze nieuwe update bij de 37pfl5604/H12 (42pfl9664/h12) bijna perfectloos.
Wat mij mateloos irriteert is de super trage menu met de ci+ geactiveerd.
Zodra ik de ci+ cam eruit haal is dat probleem met de trage menu functies verdwenen.dus vaak gebruik ik nog mijn humax hd 5000 decoder die heeft toch een betere beeld weergaven invergelijking met de ci+ module.
Soms zijn de zenders vergendeld en moet ik de cam eruit halen dan weer terug plaatsen om de zenders weer te kunnen gebruiken.
Verder geen last van andere problemen.

JW-NHS
26 november 2009, 14:50
En ook hier de opmerking: de enquete gaat over de 5, 7 en 8 serie, niet over de 9 serie. Dat wordt/is elders behandeld.

Door jouw keuze in de enquete wordt deze "vervuild", helaas.

Groet,
JW

richjan
26 november 2009, 14:58
En ook hier de opmerking: de enquete gaat over de 5, 7 en 8 serie, niet over de 9 serie. Dat wordt/is elders behandeld.

Door jouw keuze in de enquete wordt deze "vervuild", helaas.

Groet,
JW
Absoluut niet!!
ik heb ook de 37pfl5604/ H12 die heeft hetzelfde probleem zoals ik al eerder hierboven beschrijf
!Dus de enquete word bijdeze niet vervuild.

JW-NHS
26 november 2009, 15:59
Dan klopt het wél, die 37pfl5604/ H12 heb je toegevoegd ná mijn posting :idea:

Groet,
JW

dommel
26 november 2009, 16:37
Ook geen problemen met de 32PFL7694H/12. Teletekst op alle zenders werkt na de update, het wisselen tussen zender gaat wat sneller. Jammer dat het wat saai is, maar buiten de 5 minuten van updaten heb ik er geen omkijken naar gehad.

Henk2304
26 november 2009, 17:09
Heb hetzelfde met een 8404, terwijl de auto zoom 1 van de redenen was om deze serie te kopen, eindelijk geen vervormde beelden meer. Helaas :cry:.Ik laat hem gewoon op "Auto Formaat" staan. Dan heb je geen vervormingen maar wel zwarte balken links/rechts bij een 4:3 of (in mindere mate) 14:9 uitzending. Omdat het 4:3 beeld nog steeds groter is dan bij mijn vorige 4:3 TV vind ik dat niet erg. En een 21:9 beeld in een 16:9 uitzending geeft natuurlijk zwarte balkjes boven/onder.
Sinds .66 een toch enkele keer gezien dat een 4:3 uitzending beeldvullend werd gemaakt. Dit was telkens weg na een keer heen en weer zappen. Heeft imho. verder niets met CI+ te maken allemaal.

Tom-
26 november 2009, 17:31
Ik had al gestemd op 'geen problemen meer', en de gecodeerd-programma-meldingen vliegen me weer om de oren. Helaas. Kan mijn keuze niet meer aanpassen geloof ik, daarom op deze manier.

nlrb
26 november 2009, 18:02
Vanochtend een vreemd probleem gehad met m'n 8404. Bij het aanzetten kwam er een melding van de CAM (Neotion) dat er nieuwe firmware was. Op 'OK' gedrukt om deze te downloaden. Dit ging fout (error 0x102). Daarna weer met 'OK' afgesloten. That was it - zou je denken...

Even later bij het zappen van Omroep Brabant (tja) naar RTL4 kwam ineens het CAM menu weer naar boven. Ongevraagd wilde deze weer een firmware upgrade proberen. Dit lukte weer niet, maar nu vloog de ene na de andere foutmelding over het scherm. Ging te snel om te zien wat er allemaal stond. Daarna ging de CAM weer authenticeren. Nadat dit gelukt was werd het beeld zwart met de melding 'geen programma beschikbaar'. De CAM eruit en weer erin gaf een reauthenticatie, maar 'geen programma beschikbaar' bleef op elk kanaal. Zelfs de analoge! Pas na uit-/aanzetten van de TV werkte alles weer gewoon.

Vandaar maar 'nieuw (anders)' ingevuld.

anoniem
26 november 2009, 20:04
Vanochtend een vreemd probleem gehad met m'n 8404. Bij het aanzetten kwam er een melding van de CAM (Neotion) dat er nieuwe firmware was. Op 'OK' gedrukt om deze te downloaden. Dit ging fout (error 0x102). Daarna weer met 'OK' afgesloten. That was it - zou je denken...

Even later bij het zappen van Omroep Brabant (tja) naar RTL4 kwam ineens het CAM menu weer naar boven. Ongevraagd wilde deze weer een firmware upgrade proberen. Dit lukte weer niet, maar nu vloog de ene na de andere foutmelding over het scherm. Ging te snel om te zien wat er allemaal stond. Daarna ging de CAM weer authenticeren. Nadat dit gelukt was werd het beeld zwart met de melding 'geen programma beschikbaar'. De CAM eruit en weer erin gaf een reauthenticatie, maar 'geen programma beschikbaar' bleef op elk kanaal. Zelfs de analoge! Pas na uit-/aanzetten van de TV werkte alles weer gewoon.

Vandaar maar 'nieuw (anders)' ingevuld.

Er zit nog bug in de software, we hebben vanochtend nog wat testen moeten uitvoeren om dit probleem aan te tonen.

wunwil
26 november 2009, 20:07
Sinds gisteren NL3 verdwenen, evenals op die zender de nu en next aanduiding.
Gisteravond rond 22:30 was de zender weer terug maar geen nu en next.
vandaag NL3 opnieuw verdwenen, nog steeds geen nu en next.
Heeft sinds de nieuwe softwareversie .66 wel een aantal dagen naar behoren gedraaid, maar nu dus een bug.
Vorige versie werkte wel prima, afgezien de bekende gebreken geen teletext etc.
Iemand anders ook dit probleem en/of een oplossing?
Heb de Philips 3232PFL7864/12.

Erref
26 november 2009, 22:01
Mijn vriendin heeft een 8404 (Smit cam). Zij heeft, behalve af en toe de bekende "gecodeerd programma"-meldingen, geen problemen sinds de update naar 66. Ik reageer voor haar, omdat ze geen Internet heeft.

hva
26 november 2009, 22:41
Bij mij werkt deze nieuwe update bij de 37pfl5604/H12 (42pfl9664/h12) bijna perfectloos.
Wat mij mateloos irriteert is de super trage menu met de ci+ geactiveerd.
Zodra ik de ci+ cam eruit haal is dat probleem met de trage menu functies verdwenen.dus vaak gebruik ik nog mijn humax hd 5000 decoder die heeft toch een betere beeld weergaven invergelijking met de ci+ module.
Soms zijn de zenders vergendeld en moet ik de cam eruit halen dan weer terug plaatsen om de zenders weer te kunnen gebruiken.
Verder geen last van andere problemen.

"bijna perfectloos"???

Tom-
27 november 2009, 11:26
Er zit nog bug in de software, we hebben vanochtend nog wat testen moeten uitvoeren om dit probleem aan te tonen.
Geen idee of je er wat aan hebt, maar met de Smit cam heb ik die melding nog niet gezien.

galopje
27 november 2009, 11:32
Na software update 66 aanvankelijk erg tevreden. Teletekst en ondertiteling ok op 32pfl8404.
Gisteren vastloper na gebruik gids. Nu ook een paar maal na opstarten alleen digitaal ned1 de rest melding gecodeerde zender. Na uitzetten weer in orde.
Gelukkig geen ploffen

edopiri
27 november 2009, 15:30
na installatie 66 alle zenders opnieuw geinstalleerd. (37pfl5604h)
in eerste instantie geen problemen gevonden.

vanmorgen vanuit standby aangezet en alleen ned1 (hd) te zien, de rest 'gecodeerd programma'
uitgezet, aangezet, in standby hielp niet
restart met schakelaar aan de zijkant (led uit) werkte wel

in epg ontbreekt nu zender 3 ned3 HD

epg erg traag (in vergelijk met samsung stb) en zeker irritant traag
geen geluid of beeld bij epg, wel bij kanalenkiezer (via ok button)

is mee te leven, maar dus nog niet 100%

hoe krijg ik kanaal 3 (ned 3 hd) nu weer terug in de epg ? (behalve herinstallatie)

groetjes,
Ed.

edopiri
27 november 2009, 15:34

Elecman,
ik heb ongeveer dezelfde tv en ook hetzelfde probleem met een extra :
staan bij jou alle zenders nog in de epg ? bij mij ontbreek zender 3 (ned3 hd)

Elecman
27 november 2009, 17:15
Elecman,
ik heb ongeveer dezelfde tv en ook hetzelfde probleem met een extra :
staan bij jou alle zenders nog in de epg ? bij mij ontbreek zender 3 (ned3 hd)

Ja, alle zenders staan in de epg. Ik heb wel een volledige zender installatie gedaan zonder de CAM in de slot.

anoniem
27 november 2009, 19:56
Geen idee of je er wat aan hebt, maar met de Smit cam heb ik die melding nog niet gezien.

klopt, treedt allen op icm neotion

JW-NHS
28 november 2009, 00:20
klopt, treedt allen op icm neotion

Is het de bedoeling dat daar een SW update voor komt?

Groet,
JW

anoniem
28 november 2009, 16:17
Is het de bedoeling dat daar een SW update voor komt?

Groet,
JW

dit is een bug in de philips software, dit moet nog opgelost worden met de rest van de issues.

Teun74
29 november 2009, 12:12
Heb sinds enkele weken de 42PFL8084\H12 met CAM CI+ kaart. Nu reeds 4 dagen de .66 versie in gebruik.

Ik had voorheen voornamlijk last van 3 keer per uur blok(jes) of een balk van blokjes in bleed, geen teletext, geen onderteiteling. Nu met nieuwe versie eindelijk teletext en ondertiteling, geen blokken meer maar wel een nieuw fenomeen dat ik bij terugschakelen van de externe uitgang DVD naar TV geen zenders meer heb behalve NED1 .Ik moet daarvoor de TV helemaal uitzetten, standby alleen werkt niet. En daarna werkt weer alles. Deze fout zit er alleen niet hard in. Het gaat vaker goed dan fout.

Voor de rest wel tevreden

JW-NHS
29 november 2009, 13:47
Ik heb sinds donderdag de 22PFL5604h, waar uiteraard meteen de .066 Firmware op ingespeeld is.
Daarna de zenders laten zoeken en vervolgens de CI+ CAM met kaart er ingestopt.
Opvallend was dat Ned1-HD niet bovenaan de zenderlijst stond, net zomin als de Ned 2 en 3 HD. Ik heb ze vervolgens naar 1, 2 en 3 gehaald en de "gewone" op de plek terug gezet waar voorheen de HD zenders stonden.

Gisterenavond had ik het probleem dat ik, nadat het toestel 's middags uitgezet was met een EXT geactiveerd van de sat-ontvanger, het niet mogelijk was om bij het weer inschakelen met de rode knop om te schakelen naar TV via de Source-knop. Hij bleef hangen in het coderingsverhaal, en ook uitschakelen en weer inschakelen met de rode knop hielp niet.
Uiteindelijk heb ik 'm wél aan de praat gekregen door de gele annuleringsknop te drukken.
Een volgende keer zal ik kijken of ik kan omschakelen door de TV knop te drukken, ipv via de Source te gaan.

Afgezien van deze twee probleempjes, en het feit dat het opstarten en authoriseren van de TV tamelijk lang duurt, het beeld blijft zwart met de Neotion, loopt 'ie verder goed.
Ik vul dan ook in de enquete in dat er geen problemen zijn.

Groet,
JW

R2d2
29 november 2009, 17:15
Ik heb toch nog last van die spontaane Restart, en PLOF :cry:

Ook als ik van mijn HDMI uitgang terug naar een kanaal zap, krijg ik vaak de melding gecodeerd programma maar dan na 3 sec komt er wel beeld.

JW-NHS
29 november 2009, 17:27
Dat gebeurt bij jouw 37PFL9604?
In dit draadje hebben we het over de 5, 7 en 8 serie. De 9-serie is/wordt elders behandeld....

Groet,
JW

tjeerd13
29 november 2009, 22:57
Update lijkt prima te werken, geen gekke dingen meegemaakt,
Behalve dat naar verloop van tijd de nu/straks balk boven inbeeld niet meer te voorschijn komt met het switchen van zenders, stekker er uit stekker erin lost dit probleem op. maar na verloop van tijd werkt ie niet meer.
32pfl8404

Tjeerd

MarcOSX
30 november 2009, 09:18
Ik had voor geen problemen gekozen, maar dit weekend 2x een restart. 1x terwijl ik de DVD-speler uitzette (tijdens 'gewoon' tv-kijken) en 1x terwijl ik een programma koos uit de programmagids.

En 1x tijdens aanzetten alleen NL1. Uit en weer opnieuw aan lostte dit probleem op.

Dit op een 40 PFL8664 (met .66 firmware van de 8404).

rowdy
30 november 2009, 09:43
Ik heb sinds donderdag de 22PFL5604h, waar uiteraard meteen de .066 Firmware op ingespeeld is.
Daarna de zenders laten zoeken en vervolgens de CI+ CAM met kaart er ingestopt.
Opvallend was dat Ned1-HD niet bovenaan de zenderlijst stond, net zomin als de Ned 2 en 3 HD. Ik heb ze vervolgens naar 1, 2 en 3 gehaald en de "gewone" op de plek terug gezet waar voorheen de HD zenders stonden.

Groet,
JW

Ik zei toch al dat 1080p/i niet zoveel zin had op een 22" televisie :). De TV is dat blijkbaar ook met mij eens en vindt dat je maar lekker de SD zenders moet blijven kijken ;-)
Maar zonder gekheid, mijn 42PFL5604 heeft een SMiT cam en daar zitten de zenders wel 'goed'. Misschien CAM gerelateerd? Misschien dat de CAM zichzelf onderwijl update en als je morgen een nieuwe zenderinstallatie doet, het wel direct goedgaat? Bij mij ging het vanaf software 58 overigens goed.

Ton99
1 december 2009, 11:32
Ik weet het, het heeft weinig met dit onderwerp te maken, maar toch wel interessant om te lezen:

http://tweakers.net/nieuws/64058/caiway-voegt-extra-hd-zenders-toe-aan-basic-pakket.html

JW-NHS
1 december 2009, 11:44
Ik zei toch al dat 1080p/i niet zoveel zin had op een 22" televisie :). De TV is dat blijkbaar ook met mij eens en vindt dat je maar lekker de SD zenders moet blijven kijken ;-)
Maar zonder gekheid, mijn 42PFL5604 heeft een SMiT cam en daar zitten de zenders wel 'goed'. Misschien CAM gerelateerd? Misschien dat de CAM zichzelf onderwijl update en als je morgen een nieuwe zenderinstallatie doet, het wel direct goedgaat? Bij mij ging het vanaf software 58 overigens goed.

Ik had, conform de instruktie, de zenderzoek aktie uitgevoerd zonder de CAM er in. Die is er pas in gegaan toen hij 257 digitale zenders gevonden had. En daarbij stond Ned1 HD op plaats 70, 2 op 71 en 3 op 72....

Groet,
JW

rowdy
1 december 2009, 12:13
Ik had, conform de instruktie, de zenderzoek aktie uitgevoerd zonder de CAM er in. Die is er pas in gegaan toen hij 257 digitale zenders gevonden had. En daarbij stond Ned1 HD op plaats 70, 2 op 71 en 3 op 72....

Groet,
JW

Oke ja, ik heb altijd de zenderzoekacties met CAM erin gedaan, dat gaf nooit een probleem bij mij.
Maar nu ik er zo over nadenk, 'vroeger' had ik nog geen CAM (omdat ze niet te koop waren nog) en toen had ik ook al Nederland 1 HD op plek 1. Dus het is inderdaad niet CAM gerelateerd.
Dan is het enige wat overblijft, dat het misschien in jouw gebied niet goed op het Ziggo-signaal staat nog? Want Ziggo bepaalt de volgorde en er zijn weleens vaker dit soort storingen of afwijkingen in bepaalde gebieden. Misschien kun je Anoniem je woonplaats een sturen, als hij dat natuurlijk goed vindt en dat wil uitzoeken.

ArChie
1 december 2009, 13:43
Dan is het enige wat overblijft, dat het misschien in jouw gebied niet goed op het Ziggo-signaal staat nog? Want Ziggo bepaalt de volgorde en er zijn weleens vaker dit soort storingen of afwijkingen in bepaalde gebieden. Misschien kun je Anoniem je woonplaats een sturen, als hij dat natuurlijk goed vindt en dat wil uitzoeken.
Bij de digitale kanalen hoort Service Information (DVB-SI) data die met hetzelfde signaal wordt meegezonden. In deze DVB-SI is ondermeer bij ieder kanaal aangegeven wat het nummer van dat kanaal is. Om de SD/HD versies van plaats te kunnen verwisselen wordt in de DVB-SI ook aangegeven dat het om kanalen gaat met dezelfde content (simulcast kanalen) zodat de ontvanger de positie van die kanalen mag omwisselen. De ontvanger moet die omwissel functionaliteit echter wel ondersteunen. Doet de ontvanger dat niet dan zal de originele volgorde gewoon gehandhaafd blijven waarbij Nederland 1, 2 en 3 HD dus op 71, 72 en 73 staan. Heeft verder dus niets met een CAM te maken. Het is functionaliteit van de ontvanger, of in dit geval van de TV.

JW-NHS
1 december 2009, 14:51
Bij de digitale kanalen hoort Service Information (DVB-SI) data die met hetzelfde signaal wordt meegezonden. In deze DVB-SI is ondermeer bij ieder kanaal aangegeven wat het nummer van dat kanaal is. Om de SD/HD versies van plaats te kunnen verwisselen wordt in de DVB-SI ook aangegeven dat het om kanalen gaat met dezelfde content (simulcast kanalen) zodat de ontvanger de positie van die kanalen mag omwisselen. De ontvanger moet die omwissel functionaliteit echter wel ondersteunen. Doet de ontvanger dat niet dan zal de originele volgorde gewoon gehandhaafd blijven waarbij Nederland 1, 2 en 3 HD dus op 71, 72 en 73 staan. Heeft verder dus niets met een CAM te maken. Het is functionaliteit van de ontvanger, of in dit geval van de TV.

Kennelijk is dat gebeurd.
Intussen heb ik ze zelf omgewisseld, dat gaat bij de Philips heel makkelijk, de HD zenders staan nu op 1, 2 en 3.
En ook de National Geography en Discovery HD's (extra abo) heb ik met de SD's van plaats gewisseld.

Groet,
JW

ArChie
1 december 2009, 14:59
En ook de National Geography en Discovery HD's (extra abo) heb ik met de SD's van plaats gewisseld.
Bij NGC en Discovery HD is er geen sprake van simulcast kanalen, dus is dat ook niet als zodanig aangegeven in de DVB-SI dat er omgewisseld mag worden.

JW-NHS
1 december 2009, 15:04
Bij NGC en Discovery HD is er geen sprake van simulcast kanalen, dus is dat ook niet als zodanig aangegeven in de DVB-SI dat er omgewisseld mag worden.

Klopt. En al helemaal omdat die twee HD kanalen niet in het standaard abo zitten maar in een extra HD pakket.
En dus is het slechts omdat ik dat makkelijker vond dat ik ze omgewisseld heb :)

Groet,
JW

viperv
1 december 2009, 17:11
hoi mensen,
weet niet of ik mijn vraag hier goed plaats?
maar goed ik heb die nieuwe update erop zitten met ci+
en het werkt een paar dagen en krijg ik gecodeerd programma bij alle zenders behalve ned 1 hd.
komt dit door de zender update die erg vaak gedaan wordt door de tv of is dit gewoon nog steeds het gevolg van de update die niet in orde is???

alvast bedankt voor welke info dan ook.
grz viperv

JW-NHS
1 december 2009, 17:55
...en je hebt je Ziggo-kaart al laten registreren?

Inderdaad, het staat niet op de goede plek, jij hebt een 9-serie, dit draadje gaat over de 5, 7 en 8 serie.

Groet,
JW

mmdw1976
1 december 2009, 18:03
hallo,

ik heb de 47pfl8404 in combinatie met smit cam en heb af en toe last dat ik gecodeerd zender in beeld krijg en krijg dan ook geen beeld. ik moet dan de tv uitzetten even uit laten staan en dan weer aanzetten. dan is hij weer goed. komt vooral voor als ik van source kanaal weer naar tv schakeld. voor de rest oogt de software redelijk stabiel op de bovenstaande issue na. Weet niet onder welke sectie dat ondervalt als iemand me dat kan zeggen dan kan ik hem invullen.

de dingen die ik heb gedaan om te kijken of de problemen te verhelpen waren zijn :
- nieuwe goede coax kabel
- cam opnieuw geplaatst en kaart opnieuw geplaatst.

heb overigens wel goed signaal 3 streepjes.

groeten mario

JW-NHS
1 december 2009, 18:17
Na het zappen heb ik ook wel eens "gecodeerd" kanaal, samen met een zwart beeld. Na een paar seconden gaat dat kanaal dan toch weer werken.

Bij het omschakelen vanaf een andere source heb ik het ook gehad. Ik heb er een DVD speler en een Sat-STB aanhangen, beide op de Scart aansluitingen.
Als ik de TV aanzet terwijl een van beide aktief is, krijg ik de TV niet omgeschakeld naar TV, dan blijft het authorisatie plaatje staan. De enige manier is dan de bron eerst uitschakelen en vervolgens ook de TV even uit-en-aan zetten.
Als de TV eenmaal goed opgestart is kan ik wel wisselen tussen de bronnen.
Is dat bij jou ook het geval?

Groet,
JW

anoniem
1 december 2009, 19:56
Klopt. En al helemaal omdat die twee HD kanalen niet in het standaard abo zitten maar in een extra HD pakket.
En dus is het slechts omdat ik dat makkelijker vond dat ik ze omgewisseld heb :)

Groet,
JW

Als je de laatste (of recente) software zou gebruiken en een herinstallatie zou uitvoeren dan moet HD versies ned 1/2/3 automatisch op resp positie 1/2/3 terechtkomen. Het is wel voorwaardelijk dat je begint met landkeuze Nederland. Zou hoeft hier zelf niets meer voor aan te passen.

JW-NHS
1 december 2009, 21:16
Conform de instructies had ik:
1) Eerst de landinstelling en de taal op NL gezet en de SW .066 geladen.
2) Vervolgens de zenders laten zoeken, dat werden er 257
3) Als laatste de Neotion er in gestopt.
en toch stonden de Ned HD zenders op 71, 72 en 73.....

Heb ik iets niet goed gedaan?

Groet,
JW

mmdw1976
1 december 2009, 21:21
Na het zappen heb ik ook wel eens "gecodeerd" kanaal, samen met een zwart beeld. Na een paar seconden gaat dat kanaal dan toch weer werken.

Bij het omschakelen vanaf een andere source heb ik het ook gehad. Ik heb er een DVD speler en een Sat-STB aanhangen, beide op de Scart aansluitingen.
Als ik de TV aanzet terwijl een van beide aktief is, krijg ik de TV niet omgeschakeld naar TV, dan blijft het authorisatie plaatje staan. De enige manier is dan de bron eerst uitschakelen en vervolgens ook de TV even uit-en-aan zetten.
Als de TV eenmaal goed opgestart is kan ik wel wisselen tussen de bronnen.
Is dat bij jou ook het geval?

Groet,
JW

ja op het moment dat de tv goed opstart heb ik totaal geen problemen.
ik denk ook dat de oorzaak te maken heeft dat hij af en toe een zenderupdate binnen krijgt zegt hij. het valt mij ook op op het moment dat ik die melding niet hebt alles veel vlotter gaat zoals menu en andere diverse dingen. Hoop dat deze kleine dingen opgelost zijn in v .67 we wachten met smart af.

groet, mario

edopiri
4 december 2009, 00:46
na installatie 66 alle zenders opnieuw geinstalleerd. (37pfl5604h)
in eerste instantie geen problemen gevonden.

vanmorgen vanuit standby aangezet en alleen ned1 (hd) te zien, de rest 'gecodeerd programma'
uitgezet, aangezet, in standby hielp niet
restart met schakelaar aan de zijkant (led uit) werkte wel

in epg ontbreekt nu zender 3 ned3 HD

epg erg traag (in vergelijk met samsung stb) en zeker irritant traag
geen geluid of beeld bij epg, wel bij kanalenkiezer (via ok button)

is mee te leven, maar dus nog niet 100%

hoe krijg ik kanaal 3 (ned 3 hd) nu weer terug in de epg ? (behalve herinstallatie)

groetjes,
Ed.

Update na paar weken

via philips site gevonden hoe epg van ned3hdterug te zetten, was niet weg, maar verscholen. Oorzaak onbekend, oplossing in epg met > options >voorkeurzenders de zender weer toevoegen aan Voorkeur.

tevens alle zenders waar ik niet geinteresseerd ben in epg verwijderd naar Andere. epg blijft echter net zo traag.

kreeg trouwens deze week op film1 hd om 24:00 uur opeens "gecodeerd programma" in beeld. Heb toch zeker 10 sec film gemist :) en kreeg boze blikken van mijn familie die dachten dat ik met de ab zat te spelen.

En vroeger zette je een tv gewoon aan, nu moet je 20 sec 'booten' en dan nog even wachten tot authenticatie klaar is ... nou ja, zal wel zo horen.

ploffen heb ik niet gehad, wel een paar keer dat ik vanuit stby geen authenticatie kreeg en pc moest rebooten eehhh ik bedoel de tv moest aan en uitzetten.

verder heel erg tevreden over mijn 37pfl5604h

anoniem
4 december 2009, 20:20
nog een paar uur en dan sluit deze enquête.

Bugger
4 december 2009, 22:05
Ik volg nu al een paar maanden intensief al de discussies betreffende de ci+ en philips.
Zlf in bezit van 7404 met ci+ cam. Na installatie van de .66 software nog steeds een paar zenders gecodeerd. BBC1 BBC2 BBC4 en MGM doen niets
Wel BBC analoog.
Ook gaat het zappen zeer traag. Bij het opstarten ( uit stand by) duurt het 23 seconden voordat je beeld hebt. Echt te gek voor woorden.
Ben bezig om ook de 9407 of de 9664 van philips aan te schaffen maar als er niet vlug nog een update komt ivm bovenstaande denk ik toch maar te switchen naar een sony of samsung.
Kan anoniem iets vertellen of er nog (hard) gewerkt wordt aan een volgende update ?

anoniem
5 december 2009, 00:22
Ik volg nu al een paar maanden intensief al de discussies betreffende de ci+ en philips.
Zlf in bezit van 7404 met ci+ cam. Na installatie van de .66 software nog steeds een paar zenders gecodeerd. BBC1 BBC2 BBC4 en MGM doen niets
Wel BBC analoog.
Ook gaat het zappen zeer traag. Bij het opstarten ( uit stand by) duurt het 23 seconden voordat je beeld hebt. Echt te gek voor woorden.
Ben bezig om ook de 9407 of de 9664 van philips aan te schaffen maar als er niet vlug nog een update komt ivm bovenstaande denk ik toch maar te switchen naar een sony of samsung.
Kan anoniem iets vertellen of er nog (hard) gewerkt wordt aan een volgende update ?

Philips zegt dat ze er nog aan werken.

rweersch
7 december 2009, 07:51
Op onze 37PFL8404H/12 heb ik de volgende bevindingen:

De zenders worden gevonden, mits als transportsnelheid 6.872 wordt ingevuld (i.p.v. 6.875). Of dit een bug is die specifiek is voor .66 weet ik niet, omdat ik deze TV direct naar .66 heb geupgrade. Bij een vorige Philips (met CI aansluiting) had ik dit probleem niet;
Inschakelen gaat tergend langzaam;
Teletext werkt overal prima;
Zappen gaat verschrikkelijk langzaam, vergeleken bij de Samsung 270/380 decoders en een 12 jaar oude CRT TV;
Bladeren via het zenderoverzicht gaat erg langzaam;
Erg slordig dat je van de laatste zender in het overzicht niet kunt doorzappen naar de eerste zender; je moet helemaal doorklikken, door alle pagina's, naar boven toe. Een hoogst irritante fout!
Eigenlijk geldt dat voor elk menu op deze TV: je kunt alleen van het eerste naar het laatste item klikken. Je kunt niét van het laatste doorklikken naar het eerste, wat vooral erg handig is bij lange lijsten;
In het algemeen is het menu verschrikkelijk langzaam. Prachtig, die 3D-achtige effecten en blauwe randjes, maar ik had liever een user-interface die enigszins responsive is;
De EPG staat standaard op "NET" (of netwerk?). Dan haalt hij de EPG van internet, en op een of andere manier is dat gruwelijk traag (de TV is via gigabit aangesloten op een 20 Mb/s internetaansluiting, dus da's het probleem niet). Omschakelen zodat hij de info van Ziggo gebruikt zorgt voor een behoorlijke versnelling. Desondanks nog steeds een factor 5 tot 10 trager dan een Samsung 270/380;
Tijdens het zappen verschijnt eerst de zendernaam, 4 seconden later de zender (*gaap*) en nog eens 1 a 2 seconden later de EPG-info. Dat is véél te langzaam;
De zendernaam staat ingesteld op het kleinste lettertype, maar neemt desondanks nog steeds bijna 1/4 van het scherm in. De EPG-info die daarn verschijnt is daarentegen veel kleiner en floept te snel weg.

Resumerend: functioneel prima firmware, maar de snelheid (of beter: het gebrek eraan) is rampzalig. De traagste TV die ik ooit gehad heb.

JW-NHS
7 december 2009, 10:02
Ik ben nogal verbaasd dit zó te lezen.
Bij mij duurt het zappen niet meer dan een seconde, ik kan vlotjes van de ene zender naar de volgende.
Inschakelen van de TV duurt iets van 12 seconden, daar valt best mee te leven.

Ik weet niet waardoor de traagheid bij jou veroorzaakt wordt, ik vermoed de TV zelf.
Want van de CAM's is bekend dat de Neotion iets sneller opstart dan de SMiT, maar niet dat er verschil in zapsnelheid is.

Groet,
JW

Tom-
7 december 2009, 10:40
Ik heb met de SMiT ook echt geen last van een trage opstart (of het went..)

Ja, wel relatief traag natuurlijk, maar dat is heel die TV.

rweersch
7 december 2009, 13:04
Ik weet niet waardoor de traagheid bij jou veroorzaakt wordt, ik vermoed de TV zelf. Want van de CAM's is bekend dat de Neotion iets sneller opstart dan de SMiT, maar niet dat er verschil in zapsnelheid is.
Daar ga ik ook van uit. De CAM hoeft tijdens zappen niet zo heel veel te doen. Echetr, zonder CAM er in, lijkt de hele TV sneller te reageren.

Als dit in een volgende firmware niet beter wordt, gaat die CI+-CAM er weer uit, en koop ik een losse (HD) ontvanger. Met de Samsung 380 heb ik zeer goede ervaringen. Dan zijn we meteen van het hele CI+-debacle af.

rocks
7 december 2009, 16:39
Als dit in een volgende firmware niet beter wordt, gaat die CI+-CAM er weer uit, en koop ik een losse (HD) ontvanger. Met de Samsung 380 heb ik zeer goede ervaringen. Dan zijn we meteen van het hele CI+-debacle af.

Toevallig hebben mijn ouders de cam onlangs verkocht, het standaard sd kastje is weer van toepassing aldaar.
Vind t best sneu voor ze, heeft ze uiteindelijk toch weer geld gekost voor niks

Theunissen
8 december 2009, 21:38
Ben het wel grotendeels eens met rweersch. Waarom de TV (met of zonder CI+ cam) zo traag moet opstarten snap ik ook niet. Dat hij een paar seconden nodig heeft kan ik me nog wel voorstellen maar meer dan 10 seconden is niet meer van dit tijdperk. Over de menu's heeft Philips inderdaad niet goed nagedacht (zenders opnieuw indelen is een waar drama) en de snelheid mag inderdaad flink omhoog. Dat geldt ook bij het zappen naar andere zenders. Zodra je zapt hoor je wel snel geluid (binnen 1 seconde) maar duurt het ongeveer 3 seconden voordat je beeld te zien krijg. Daarna duurt het inderdaad 3 a 4 seconden voordat de info zichtbaar wordt (de info blijft maar een paar seconden zichtbaar).

Bij de Humax decoder krijg je als je zapt direct de info te zien en is het beeld ook iets sneller zichtbaar. Daar mag Philips zich een voorbeeld aan nemen want de info moet gewoon direct na het zappen zichtbaar zijn en moet ook mininaal een 5 tal seconden zichtbaar blijven. Dat het beeld pas na een paar seconden zichtbaar wordt vind ik niet eens zo erg maar de info moet gewoon direct zichtbaar zijn zodat je snel kan verder zappen als het programma welke uitgezonden wordt je niet bevalt (kun je vaak uit de info titel halen).

De EPG vind ik heel onhandig maar is voor mij geen ramp want ik gebruik deze TV alleen op de slaapkamer en is de EPG niet echt nodig. Maar een handigere EPG zou al een stuk beter zijn.

Ik hoop dat in alle genoemde punten aandacht wordt besteedt bij een volgende release.

Op dit moment gebruik ik zowel een CI+ module als een Humax HD decoder. Ik heb de CI+ module eigenlijk alleen aangeschaft omdat de TV (Philips 26PFL5604) vaak geen geluid (bug van Philips want mijn Samsung LCD TV had daar geen last van) laat horen als ik de TV aanzet en de Humax HD decoder (via HDMI) staat op een HD zender. Met de CI+ module heb ik daar geen last van maar als ik gebruik maak van de HDMI ingangen (ook met de Blu-ray speler) raakt de Philips regelmatig van slag en geeft hij geen geluid door (waarna ik de HDMI kabel effen moet ontkoppelen) en soms ook groen beeld. Als dit probleem (vaak irritant) er niet zo zijn zou ik nooit de CI+ module hebben aangeschaft want de Humax HD decoder werkt (op dit moment) gewoon handiger en plezieriger dan de Philips. Qua beeld is er eigenlijk geen verschil (misschien dat de Humax daar een klein beetje beter in is).

Dus ik hoop dat Philips daar bij een volgende release verandering aan kan brengen. Ze mogen van mij ook de geluidsbug (via HDMI oplossen).

TomF
8 december 2009, 21:48
Ik sta achter alle kritiek van de voorgaande posters. Simpelweg omdat het altijd beter kan.
(Credo van Philips: 'Let's make things better' :wink:)

Toch vind ik het best opvallend dat het na release .66 ineens relatief stilletjes is geworden op dit gedeelte van het forum.
Ook ik heb verder nauwelijks iets zinnigs meer te melden omdat het hier prima draait.

Complimentje voor de samenwerking tussen Ziggo en Philips. En uiteraard special thanks voor Anoniem omdat hij ons altijd op de hoogte bleef/blijft houden. (De site van Philips zweeg altijd in alle talen)

JW-NHS
8 december 2009, 21:51
Daar sluit ik me graag bij aan :)

Groet,
JW

Henk2304
9 december 2009, 21:24
Daar sluit ik me graag bij aan :)

Groet,
JWIdem:thumb up:

rweersch
10 december 2009, 07:09
Gisteren heb ik een paar uur zitten spelen. Helaas heb ik een behoorlijk aantal vervelende bugs gevonden:

Ik gebruik de Ziggo CI+ CAM, maar zo af en toe, ongeveer één a twee keer per dag, valt tijdens het kijken naar een zender (dus niet tijdens het zappen) opeens het beeld weg en staat er de melding dat de zender encrypted is (de exacte melding ontschiet me even). Een beetje heen en weer zappen zort er dan weer voor dat de zender zichtbaar wordt. Maar dat helpt maar heel even: daarna begint de TV bij elke zender te zeuren dat hij versleuteld is en gaat het beeld op zwart. Het enige wat helpt, is even in stand-by zetten, of eventueel uit, dan is het euvel verholpen. De CAM en de kaart zitten er uiteraard goed in.

Gisteren wilde ik eens proberen of de ingebouwde "mediaspeler" een beetje wil werken. De meeste bestanden kon hij via het netwerk (DLNA via TVersity) niet afspelen (maar dat is volgens specs, dus niks aan de hand). Een wat oudere DivX (v4) wilde wel, maar toen hij ging afspelen ging het beeld op zwart, en deed de TV een spontane "reset". Daarna kreeg ik het niet meer nagespeeld met die file, want hij speelde gewoon af. Gelukkig gebruiken we deze functie niet; we hebben een mediastreamer bij de TV staan, en die hangt ook aan het netwerk. Dat werkt sowieso een stuk relaxter.

Ik was zenders aan het verplaatsen, en na een paar keer heb je natuurlijk precies in de gaten welke toetsen je moet drukken. Op enig moment drukte ik al op OK, om een menu-item te selecteren dat nog moest verschijnen, omdat het pop-up "Options" menu nog aan het opbouwen was. Blijkbaar was dat teveel van het goede, want de TV "hing vast" in dat menu. OK, Back, Home, het deed allemaal niks meer. De enige remedie was alweer de Stand-by knop. Ik heb dit probleem een aantal keren kunnen naspelen.

Tijdens het zappen gebeurde er opeens iets vreemds met de geluidskwaliteit: deze klonk alsof het geluid uit een piezo-speakertje van een telefoon kwam, en niet uit de TV. Ik heb alle settings gecontroleerd, maar het geluid stond goed ingesteld. Zappen, prutsen, niks hielp. Alweer bleek de Stand-by knop de enige oplossing... Ik heb dit probleem niet kunnen naspelen. Ik weet alleen dat ik behoorlijk intensief aan het zappen was.

Het lijkt wel of onze TV een Windows-PC is: problemen moet je verhelpen door 'm opnieuw op te starten :?
Philips heeft nog behoorlijk wat te verbeteren aan zowel de stabiliteit alsook de gebruiksvriendelijkheid.

_jelle_
10 december 2009, 12:14
Tijdens het zappen gebeurde er opeens iets vreemds met de geluidskwaliteit: deze klonk alsof het geluid uit een piezo-speakertje van een telefoon kwam, en niet uit de TV. Ik heb alle settings gecontroleerd, maar het geluid stond goed ingesteld. Zappen, prutsen, niks hielp. Alweer bleek de Stand-by knop de enige oplossing... Ik heb dit probleem niet kunnen naspelen. Ik weet alleen dat ik behoorlijk intensief aan het zappen was.

Dit gebeurt bij mij vaker, echter dit probleem had ik ook al toen de alfacrypt (nu CI+ CAM) nog in de televisie zat (8404).

Henk2304
10 december 2009, 12:22
Dit gebeurt bij mij vaker, echter dit probleem had ik ook al toen de alfacrypt (nu CI+ CAM) nog in de televisie zat (8404).Had ik wel eens bij .58, maar bij .66 nog niet gehad.

Theunissen
10 december 2009, 20:42
Die bugs die "rweersch" ondervindt ben ik nog niet tegengekomen. Ik gebruik de CI+ module nu sinds afgelopen zaterdag en sindsdien heb ik nog niet de TV op standby hoeven te zetten vanwege een mankement. Ik heb 1 keer eens gehad dat een zender zogenaamd gecodeerd was maar dat was ook alles. Tot nu toe vind ik de CI+ module (ik heb versie 66) zeer stabiel.

Ik ben alleen niet zo tevreden over het gebruiksgemak maar dat ligt niet aan de CI+ module maar aan Philips. Ik heb inmiddels wel al (sinds een paar uur) mijn Humax HD decoder ontkoppeld en ga dus nu, ondanks het mindere gebruiksgemak, alleen nog kijken via de CI+ module.

JW-NHS
10 december 2009, 20:59
Die bugs die "rweersch" ondervindt ben ik nog niet tegengekomen. Ik gebruik de CI+ module nu sinds afgelopen zaterdag en sindsdien heb ik nog niet de TV op standby hoeven te zetten vanwege een mankement. Ik heb 1 keer eens gehad dat een zender zogenaamd gecodeerd was maar dat was ook alles. Tot nu toe vind ik de CI+ module (ik heb versie 66) zeer stabiel.

Ik ben alleen niet zo tevreden over het gebruiksgemak maar dat ligt niet aan de CI+ module maar aan Philips. Ik heb inmiddels wel al (sinds een paar uur) mijn Humax HD decoder ontkoppeld en ga dus nu, ondanks het mindere gebruiksgemak, alleen nog kijken via de CI+ module.

Dat is ook mij overkomen, een paar maal. Maar na een paar seconden werd die zender vanzelf weer aktief, ik hoefde daarvoor niks te doen.
En dus de vraag: hoe was dat bij jullie, ging 'ie niet meer vanzelf naar de gewone situatie?
Of waren jullie "te ongeduldig" en hebben jullie daarom andere wegen bewandeld?

Groet,
JW

Theunissen
10 december 2009, 22:30
Dat is ook mij overkomen, een paar maal. Maar na een paar seconden werd die zender vanzelf weer aktief, ik hoefde daarvoor niks te doen.
En dus de vraag: hoe was dat bij jullie, ging 'ie niet meer vanzelf naar de gewone situatie?
Of waren jullie "te ongeduldig" en hebben jullie daarom andere wegen bewandeld?

Groet,
JW

Ik was "te ongeduldig" :mrgreen: En heb alleen effen 1 kanaal verder gezapt en toen weer terug en toen was de zender niet meer gecodeerd (ging meen ik om NED 2 HD). Indien het nog een keer voorkomt probeer ik meer geduld te hebben en zal ik niets doen en kijken of de zender zich automatisch herstelt. Maar het is tot nu toe pas 1 keer voorgekomen (zal waarschijnlijk wel nog eens gebeuren).

Een andere kleine bug die ik had was bij het herordenen van de zenders. Toen zag ik NED 2 HD niet staan terwijl hij wel gewoon aanwezig was. Ik heb net nog effen gecontroleerd maar nu staat hij er gewoon weer bij.

Maar de eerste week met CI+ module bevalt tot nu toe goed en als Philips weer een nieuwe release uitbrengt zal het hopelijk nog beter zijn. Met een betere info (die bij het zappen direct tevoorschijn komt en niet pas 5 seconden later nadat er beeld is, en tevens langer zichtbaar is. Ook zou het mooi zijn als de info transparant zou zijn zodat je tegelijk info hebt maar ook beeld) en beter gebruiksgemak (herordenen van zenders zou makkelijker en sneller moeten gaan) zou ik al heel tevreden zijn. Eerlijk gezegd vind ik de Info wel goed leesbaar en zie je alle tekst op 1 pagina en hoef je niet meer te scrollen wat ik wel moest doen bij de externe decoders).

rweersch
11 december 2009, 08:49
hoe was dat bij jullie, ging 'ie niet meer vanzelf naar de gewone situatie? Of waren jullie "te ongeduldig" en hebben jullie daarom andere wegen bewandeld?
Een kleine 10 secondes gewacht.

Even totaal los van de CI+-techniek, maar ik vind eerlijk gezegd dat Philips schandalig slechte firmware in de TV levert. Traag, onstabiel, gebruiksonvriendelijke, veel kleine irritante bugs. Ik heb zelf een achtergrond in de IT, en ben een jaar of 12 werkzaam als software designer/architect bij grote IT bedrijven die dienstverlening doen in de financiele wereld (en daarnaast bijna 10 jaar journalistiek actief geweest voor een aantal landelijke computertijdschriften).
Als een banksysteem een minieme afwijking heeft van 0,0001 cent dan wordt software afgekeurd en krijgt de leverancier de wind van voren. Maar bij TV's, en consumentenelektronica in het algemeen, is het blijkbaar normaal dat je een apparaat koopt dat eigenlijk nog lang niet "af" is. En blijkbaar moeten we dat dan maar pikken. Eerlijk gezegd zou ik de TV het liefst terugbrengen naar de winkel.

Tip aan Philips: huur de diensten in van iemand met een opleiding in cognitieve ergonomie. Nu lijkt de user interface wel een bijeengeraapt zooitje van een stel techneuten die meer hebben nagedacht over de cosmetische eigenschappen, dan over de bruikbaarheid.

Theunissen
11 december 2009, 16:52
Een kleine 10 secondes gewacht.

Even totaal los van de CI+-techniek, maar ik vind eerlijk gezegd dat Philips schandalig slechte firmware in de TV levert. Traag, onstabiel, gebruiksonvriendelijke, veel kleine irritante bugs. Ik heb zelf een achtergrond in de IT, en ben een jaar of 12 werkzaam als software designer/architect bij grote IT bedrijven die dienstverlening doen in de financiele wereld (en daarnaast bijna 10 jaar journalistiek actief geweest voor een aantal landelijke computertijdschriften).
Als een banksysteem een minieme afwijking heeft van 0,0001 cent dan wordt software afgekeurd en krijgt de leverancier de wind van voren. Maar bij TV's, en consumentenelektronica in het algemeen, is het blijkbaar normaal dat je een apparaat koopt dat eigenlijk nog lang niet "af" is. En blijkbaar moeten we dat dan maar pikken. Eerlijk gezegd zou ik de TV het liefst terugbrengen naar de winkel.

Tip aan Philips: huur de diensten in van iemand met een opleiding in cognitieve ergonomie. Nu lijkt de user interface wel een bijeengeraapt zooitje van een stel techneuten die meer hebben nagedacht over de cosmetische eigenschappen, dan over de bruikbaarheid.

Zo erg als jij het omschrijft ervaar ik het niet :mrgreen: Ik weet niet welke Philips TV jij hebt maar op de mijne 26PFL5604 werkt de software vrij aardig.Qua gebruiksonvriendelijke geef ik je groot gelijk en dat het sneller kan ben ik ook met je eens. Maar onstabiel vind ik het tot nu toe niet ik vind het juist het tegenovergestelde (en daar ben ik juist zeer blij mee want onstabiele systemen haat ik als de pest, daar erger ik me groen en geel aan). Daarbij moet ik wel zeggen dat ik hem pas een week gebruik. Ik werk trouwens zelf ook in de automatisering (ben wel geen topper :mrgreen:).

Tom-
11 december 2009, 17:34
Buiten de software had Philips ook een appel per TV meer uit moeten geven aan de processor, dat ding is gewoon erg aan de zwakke kant. Of ze moeten beter programmeren, zodat het iets optimaler gebruikt wordt allemaal.

Ach, jammer. Volgende keer een Samsung ofzo.

Fjacobse
11 december 2009, 19:33
Buiten de software had Philips ook een appel per TV meer uit moeten geven aan de processor, dat ding is gewoon erg aan de zwakke kant. Of ze moeten beter programmeren, zodat het iets optimaler gebruikt wordt allemaal.

Ach, jammer. Volgende keer een Samsung ofzo.

Helemaal met je eens! Maar de beeld- en geluidskwaliteit zijn superieur tov bv Samsung (mijn mening). En dat zijn 2 essentiële aspecten die (voor mij althans) het zwaarst wegen.

rweersch
12 december 2009, 09:56
Beeldkwaliteit zijn vooral een kwestie van smaak, en het geluid van een TV vind ik per definitie niet goed genoeg, dus daar wordt de receiver voor ingezet. Maar inderdaad, bij de LCD-modellen heeft Philips de beste geluidskwaliteit.

Ik heb, vlak voordat ik deze kocht, bij vrienden een 42" Samsung LED bekeken (weet ff niet welk model, maar zo rond de 1100 euro). De beeldkwaliteit vond ik niet slechter of beter dan de Philips, wel een beetje killer. Maar dat is met de kleurtemperatuur bij te stellen. Wat me wel opviel is dat die TV razendsnel is, althans in het menu (voor ontvangst gebruikten ze een Samsung 380). Snel aan, snel uit, flitsende response op de RC, duidelijke menu's. Daar kan Philips nog wat van leren!

jwijnands
12 december 2009, 10:16
Ik vind 't beeld veel makkelijker meer natuurlijk in te stellen. Hele hoop andere merken zijn zo opdringerig verzadigt.

Geluid is gewoon top, ik ben niet bas verslaafd dus ik heb geen receiver nodig erbij.

Tom-
12 december 2009, 11:02
Geluid is gewoon top, ik ben niet bas verslaafd dus ik heb geen receiver nodig erbij.
Top is het niet hoor, maar voor die kleine speakertjes die in de TV zitten ben ik wel behoorlijk tevreden. Beeldkwaliteit is ook weinig mis mee.

Ik ga ook niet zeggen dat het een slechte TV is hoor, jammer alleen dat de software verre van af is, en waarschijnlijk ook nooit helemaal goed zal worden. Hooguit redelijk werkbaar.

dalek69
18 december 2009, 01:53
mijn ervaringen met de Philips 32pfl5604h icm de CI+ cam (SMit):

*sinds FW 066
-altijd alle zenders kijkbaar, maar soms even de bekende 'programma gecodeerd' mededeling ged. ca 3 sec en daarna gewoon de zender in beeld
-TXT werkt nu prima, ook de dig ondertitels
-zenders allen op goede plaats na herinstall sinds fw066
-regelmatig even de CAM/smartcard authenticatiescherm, die soms pas verdwijnt door naar andere zender te zappen. IRRITANT!
-EPG is traag
-idd, de bediening en boottijd is erg traag, ook bij booten al wel beeld geluid maar dan kun je nog 5 sec niet zappen
-geluid en beeld kwaliteit: ben erg tevreden
-een menu en zenderoverzichts doorloop systeem van einde naar begin zou hele handige toek. toevoeging zijn (zoals bij meeste systemen wel is geïmplementered). Met name bij doorlopen van zenderoverzicht en herordenen is huidig systeem lastig
-het zenderoverzicht met de OK knop op zich is wel een handige feature.
alleen is het,nogmaals, te traag.

*over het algemeen ben ik wel tevreden over deze tv en de DVT-cam met huidige FW. Als ze eea nog wat qua snelheid weten te boosten in volgende FW('s), is dat erg gewenst.

oja , wat ik wel één keer had, is bij het afspelen van media via de Xtreamer nmt hd-mediaplayer via HDMI, viel op gegeven moment het geluid helemaal weg en bleek ook na uitzetten vande player geluid weg op tv weergave. tv helemaal uit en weer aanzetten verhielp het probleem. Ik heb daarnaats ook gehad dat de tv bij mediaplayer (hdmi) begon te kraken en hoog piepen. ook toen tv uit en weer aan en toen was het weg.
ik las al ergens op dit forum dat er een hdmi audio bug is dus dat verklaart ook deze (t.n.t.) twee revaringen denk ik.

Theunissen
18 december 2009, 20:02
Zonet had ik voor het eerst een serieus probleem met de CI+ module. Tijdens het bekijken van het programma "De Wereld draait door" krijg ik opeens spontaan de melding "gecodeerd programma". Zappen na een andere zender hielp niet en na de TV op standby gezet te hebben via de afstandsbediening bleef de melding ook staan. Daarna heb ik de TV uitgezet via de standby op de TV en na hem weer aan te zetten kreeg ik opeens de melding "Smartcard" defect. Dat leek me dus totale onzin want hoe kan een "Smartcard" opeens defect raken ?

Ik heb daarna de TV weer uitgezet en effen de smartcard eruit gehaald. Na het aanzetten van de TV duurde het effen maar daarna had ik weer beeld op alle zenders ? Ik ga er effen vanuit dat dit nog een openstaande bug is en dat die bij een volgende release wordt opgelost.

JW-NHS
18 december 2009, 21:20
In welke TV gebuik je de CI+ CAM? In je profiel kan ik dat niet zien.....

Groet,
JW

Theunissen
18 december 2009, 21:44
In welke TV gebuik je de CI+ CAM? In je profiel kan ik dat niet zien.....

Groet,
JW

Ik heb een Philips 26PFL5604H TV. Zal tevens mijn profiel proberen aan te passen.

JW-NHS
18 december 2009, 21:53
Ik herinner me het nu weer, jij zocht die TV voor je slaapkamer :wink:

Zelf heb ik ook heel af en toe die melding gecodeerd programma, maar die verdwijnt dan vanzelf weer na een paar seconden. Dat is me tot nu toe overigens nog niet overkomen tijdens het kijken naar een programma, alleen bij het zappen.

Groet,
JW

theswitch
20 december 2009, 12:40
Ik gebruik de 42PLF8694 en een Neotion CAM. Het volgende probleem ben ik nog niet op dit forum tegengekomen:

Als ik het volume aanpas in een zender die ondertitels heeft (Discovery Science, BBC Entertainment) valt de ondertitels weg en komen die pas 10 seconden later weer terug.

Theunissen
20 december 2009, 13:28
Ik gebruik de 42PLF8694 en een Neotion CAM. Het volgende probleem ben ik nog niet op dit forum tegengekomen:

Als ik het volume aanpas in een zender die ondertitels heeft (Discovery Science, BBC Entertainment) valt de ondertitels weg en komen die pas 10 seconden later weer terug.

Inderdaad is hier ook.

nlrb
20 december 2009, 14:57

Is bekend, zie item 6 in de lijst hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21463). Philips gaat hier niets aan doen. Je kan in de voorkeuren de volumebalk uitzetten zodat het probleem zich niet meer voordoet.

Theunissen
20 december 2009, 15:15
Is bekend, zie item 6 in de lijst hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21463). Philips gaat hier niets aan doen. Je kan in de voorkeuren de volumebalk uitzetten zodat het probleem zich niet meer voordoet.

Is zeker te ingewikkeld voor Philips omdat te verhelpen :oyeah: Maar inderdaad door de volumebalk uit te zetten is het probleem verholpen. Heb het maar gelijk uitgezet want het was toch maar een volumebalk van niets.

Wat ik overigens ook hinderlijk vind is dat je niet snel kunt zappen. Als ik normaal snel wil zappen druk ik altijd de CH+ of CH- continue in en dan zapt hij normaal gesproken heel snel door de zenders. Bij de Philips is dat helaas niet mogelijk en moet je steeds als je een zender verder wilt zappen deze knop indrukken waardoor continue zappen niet mogelijk is. Van gebruiksgemak moet Philips schijnbaar nog veel leren.

JW-NHS
20 december 2009, 15:35
Dat iets trage zappen heeft niks met de Philips op zich te maken, dat komt omdat elke keer gecheckt moet worden of jij wel geautoriseerd bent die zender te bekijken. Die tijd heeft de CAM nodig om je Ziggo-kaart op je abo te checken.

Groet,
JW

Theunissen
20 december 2009, 16:26
Dat iets trage zappen heeft niks met de Philips op zich te maken, dat komt omdat elke keer gecheckt moet worden of jij wel geautoriseerd bent die zender te bekijken. Die tijd heeft de CAM nodig om je Ziggo-kaart op je abo te checken.

Groet,
JW

Dan is dat bij externe decoders toch wat beter geregeld want daar kan het wel. Maar ja er valt mee te leven :grin:

JW-NHS
20 december 2009, 17:40
Als ik het vergelijk met de snelheid van zappen bij mijn Dreambox of Lemon-CI satelliet ontvanger, is er nauwelijks verschil, niet meer dan een paar tienden van een seconde.
Met welke decoder/STB vergelijk jij dat?

Groet,
JW

Theunissen
20 december 2009, 19:02
Als ik het vergelijk met de snelheid van zappen bij mijn Dreambox of Lemon-CI satelliet ontvanger, is er nauwelijks verschil, niet meer dan een paar tienden van een seconde.
Met welke decoder/STB vergelijk jij dat?

Groet,
JW

Met de Humax IR-Fox en de Humax IR-HD5000C. Bij beide kan ik gewoon de knop ingedrukt houden en gaat hij razendsnel omhoog en omlaag.

MrBas
21 december 2009, 09:54
ci geinstaleerd op 42pfl8404h/philips, zappen traag.
Soms melding van gecodeerde zenders, opnieuw instaleren waardoor probleem is opgelost. maar tot nu toe tijdelijk:sleep:

Tom-
21 december 2009, 10:28
Met de Humax IR-Fox en de Humax IR-HD5000C. Bij beide kan ik gewoon de knop ingedrukt houden en gaat hij razendsnel omhoog en omlaag.
Als dat je definitie van zappen is...

JW-NHS
21 december 2009, 11:01
....dat zou ik ook eerder scrollen noemen....

Groet,
JW

TomF
21 december 2009, 12:15
Met een Humax decoder gaat het zappen/scrollen inderdaad aanzienlijk sneller dan met een Philips TV.
Een workaround hiervoor is het gebruik van het kanalenoverzicht (Onder de 'OK'-toets) en vervolgens te scrollen met P+ en/of met P-.

rweersch
21 december 2009, 13:15
Maar ook dat is erg traag. Dat heeft zeker 3s nodig om op te bouwen, vanaf de knopdruk.

Hoe je het ook wendt of keert, de Philips software is frustrerend traag, zelfs vergeleken met de "langzame" decoders zoals de Humax. Of men heeft bezuinigt op de software, of op de hardware. Ik hoop het eerste, want dan valt het nog te verhelpen...
Ik weet in elk geval dat dit de laatste Philips is die ik gekocht heb, want de concurrentie kan het wél.

TomF
21 december 2009, 13:36
Hoewel ik me niet (meer) stoor aan de Philips-wachttijden, hoop ik natuurlijk wel dat Philips druk bezig is met het optimaliseren van de firmware. (Het is alweer een tijdje stil aan het nieuwe-firmware-front).

Theunissen
21 december 2009, 19:44
Zappen of Scrollen of hoe het ook heet :mrgreen: Het werkte tenminste op een externe decoder. Als ik nu 20 zenders verder wil kijken moet ik steeds 20 keer op de CH+ knop drukken i.p.v. de knop ingedrukt te houden. Volgens mij kan vrijwel ieder apparaat dat (dat is namelijk een eigenschap van gebruikersvriendelijk) m.u.v. Philips.

mandersp
27 december 2009, 21:42
Af en toe heb ik last van de CI+ module van Smit in een Philips 7404/H
Ik gebruik de laatste .66 software van Philips.

Hij geeft dan een authenticatie probleem.
De oplossing die ik heb bedacht is de smartcard eruit te halen en er weer opnieuw in te stoppen, dit werkt tot nu toe altijd.

De module en de kaart zitten er goed in want niet altijd geeft de module problemen en het is ook al eens na een tijdje tv kijken gebeurt.

Hebben meerdere mensen last van dit probleem??

Verder heb ik zoals meerde mensen beschrijven een trage opstart, duurt denk ik wel 30 seconden voordat ik beeld krijg en dan moet ik misschien 20 seconden wachten om de zender te verzetten naar een andere, na deze trage start gaat het wel sneller.

databoy
1 januari 2010, 10:14
Hoe komt het eigenlijk dat al die menus van de Philips televisies zo traag zijn?

Dat lees ik alleen steeds over de Philipsen. Dat is toch raar?

Je gaat zo kilometers terug in de tijd. Dat is toch niet meer nodig in 2010?

Philips heeft voldoende technische kennis in huis om snel werkende menus te maken toch?

The_Doman
1 januari 2010, 13:55
Hoe komt het eigenlijk dat al die menus van de Philips televisies zo traag zijn?

Dat lees ik alleen steeds over de Philipsen. Dat is toch raar?

Je gaat zo kilometers terug in de tijd. Dat is toch niet meer nodig in 2010?

Philips heeft voldoende technische kennis in huis om snel werkende menus te maken toch?

Zie ook deze mooie review op tweakers.net:
Tweakers.net: Philips 32PFL8404H review door Thy King (http://tweakers.net/productreview/16540/philips-32pfl8404h.html)
Kortom: die hele traagheid, slecht reageren, Spartaansheid en dat lange laden gingen mij enorm de keel uit hangen.
Ik denk dat je goed kan begrijpen dat ik de tv bijna heb terug gestuurd. Ik heb daar serieus 1,5 week over zitten nadenken, en heb het niet gedaan om een paar zwakke redenen die net in de tv zijn voordeel wogen: het redelijke geluid en het feit dat dit een van de weinige 32 inch tv’s is die goed in mijn kamer past qua hoogte. Hij blijft dus staan, maar hij gaat het geen 10 jaar volhouden (met mij); dat weet ik nu al zeker.

JW-NHS
1 januari 2010, 14:04
Die traagheid zit imho niet in alle Philips TV's.
Ik heb er eentje uit de 5000 serie, en daar werken de menu's in mijn beleving normaal.
Het enige wat iets traag is, is het zappen naar een volgend gecodeerd kanaal, maar dat heeft met de authorisatie te maken.

En dus de vraag: over welke "trage menu's" hebben we het hier? En geldt dat bij alle TV's uit de 5, 7, 8 en 9 serie?

Groet,
JW

Theunissen
1 januari 2010, 17:16
Opstarten duurt bij mij precies 30 seconden. De menu's zijn inderdaad vrij traag en ook wel onhandig te bedienen maar eenmaal de TV goed ingesteld gebruik je de menu's eigenlijk nooit meer (het enige wat ik nog soms gebruik is "TV Format"). De EPG van Philips is inderdaad onbruikbaar maar in mijn geval (ik gebruik hem op de slaapkamer) is dat geen ramp. De belangrijkste eigenschap van een TV is voor mij nog altijd de beeldkwaliteit en die is gewoon zeer goed te noemen bij Philips. De menu's mogen dan nog zo gelikt en snel zijn maar als de beeldkwaliteit weinig voorstelt heb je er niets aan.

Misschien worden een aantal dingen nog opgelost bij de volgende firmware.

rweersch
1 januari 2010, 20:47
Bij die user-review kan ik me helemaal aansluiten: prima beeld, relatief goed geluid, maar een waardeloze EPG, en een frustrerende traagheid. "Koud" aanzetten duurt bij mij net geen 30 s (van knopdruk, tot zenderbeeld). Zappen door de EPG is zo slecht dat ik overweeg om weer een abonnement op een TV-gids te nemen :evil: En inderdaad is de info van de EPG slecht.

Ik denk dat we dit scherm over een jaartje (of twee) op marktplaats zetten, en dan een Samsung nemen. Die weten tenminste hoe een UI in elkaar behoort te steken.

JW-NHS
1 januari 2010, 21:00
Bij die user-review kan ik me helemaal aansluiten: prima beeld, relatief goed geluid, maar een waardeloze EPG, en een frustrerende traagheid. "Koud" aanzetten duurt bij mij net geen 30 s (van knopdruk, tot zenderbeeld). Zappen door de EPG is zo slecht dat ik overweeg om weer een abonnement op een TV-gids te nemen :evil: En inderdaad is de info van de EPG slecht.

Ik denk dat we dit scherm over een jaartje (of twee) op marktplaats zetten, en dan een Samsung nemen. Die weten tenminste hoe een UI in elkaar behoort te steken.

Is dat echt "koud", dus met de knop aan de zijkant, of vanaf Stand-By?
Ik doe dat laatste, in S-B is het verbruik immers maar 0,15W, twee keer niks dus, en dan duurt het aanzienlijk korter dan die 30 seconden.

Groet,
JW

rweersch
2 januari 2010, 09:06
Vanuit de knop. Stand-by gebruik ik al 20 jaar bijna niet meer; ik ken de cijfers van de verzekeringsmaatschappijen aangaande binnenbrand, en als oorzaak staat de "stand-by TV" met stip op plaats 1. Bij ons staat dus vrijwel niks op stand-by maar gaat alles zoveel mogelijk "hard" uit.
Vanuit stand-by duurt het ook nog steeds een seconde of 15, en dat is eigenlijk ook idioot lang.

Elecman
2 januari 2010, 10:04
Vanuit de knop. Stand-by gebruik ik al 20 jaar bijna niet meer; ik ken de cijfers van de verzekeringsmaatschappijen aangaande binnenbrand, en als oorzaak staat de "stand-by TV" met stip op plaats 1. Bij ons staat dus vrijwel niks op stand-by maar gaat alles zoveel mogelijk "hard" uit.
Betekent dat dat je de stekker er uit trekt? Want er zit op de moderne TV's van Philips (en vermoedelijk ook die van de andere merken) geen harde uit knop meer. Uit betekent in feite dat je de voeding in een standby stand zet.
Wat de andere standby stand dan nog toevoegt weet ik ook niet. Het opstarten gaat nauwelijks sneller, dan vanuit de uit stand.

Tom-
2 januari 2010, 10:48
Betekent dat dat je de stekker er uit trekt? Want er zit op de moderne TV's van Philips (en vermoedelijk ook die van de andere merken) geen harde uit knop meer. Uit betekent in feite dat je de voeding in een standby stand zet.
Wat de andere standby stand dan nog toevoegt weet ik ook niet. Het opstarten gaat nauwelijks sneller, dan vanuit de uit stand.
Toch wordt er bij het 'echt' uitschakelen vanuit de standby stand nog data weggeschreven volgens Philips; daarom gaat de TV dan even ~2 seconden aan. Het enige verschil tussen 'echt' uit en standby is dat bij 'echt' uit de TV niet meer kijkt of de afstandsbediening een signaal geeft dat de TV aan moet. Kan dat het stroomverbruik dus een tikje hoger ligt bij standby.

Ben het trouwens helemaal met je eens hoor :).

JW-NHS
2 januari 2010, 11:37
Vanuit Stand-By duurt het ook nog steeds een seconde of 15, en dat is eigenlijk ook idioot lang.

Dat was in de tijd van de CRT's, met hoogspanningstrafo's en een boel condensatoren aan boord. Die TV's hadden ook nog een behoorlijk verbruik in stand-by stand.
Met de huidige generatie TV's is dat verleden tijd, het S-B verbruik van mijn TV zit op 0,15W, dat is twee keer niks. Er is dus ook geen reden meer om de TV helemaal uit te zetten, je bespaart daar géén energie mee, het verbruik is immers niet meer dan iets van 1 kWh/jaar.

Dat opstarten vanuit S-B duurt zo lang door de authorisatie-check, dat heeft niks met de TV zelf te maken. Probeer het maar eens op de analoge zenders, dat gaat vlotter.

Groet,
JW

rweersch
2 januari 2010, 12:59
Wat ik er nog bij wilde vermelden: bij mij gaat-ie via de knop uit, en 's avonds gaat de knop op het stekkerblok om, waar ook de receiver en mediaplayer op zitten. Alleen de videorecorder blijft om begrijpelijke redenen onder spanning staan. Hetzelfde ook bij de computers; daar krijgt alleen de server stroom, de rest gaat van de stroom af. Een circuit onder spanning kost altijd stroom, en is altijd een potentiele bron van kortsluiting. Daarnaast hebben bijna alle componenten op een circuit een beperkte levensduur. Alle beetjes helpen. Om dit te illustreren: ik heb bijvoorbeeld ook nog nooit een kapotte TV of versterker gehad, ik heb ze altijd weggedaan of verkocht omdat ik iets beters wilde hebben.

Maar om weer even on-topic te komen: gisteren bij vrienden even gespeeld met een Sony uit de 5000-serie. Wat een verschil: snel, duidelijk ingedeeld, en een bruikbare EPG. Philips heeft echt behoorlijk geblunderd bij deze TV's!

Dat opstarten vanuit S-B duurt zo lang door de authorisatie-check, dat heeft niks met de TV zelf te maken. Probeer het maar eens op de analoge zenders, dat gaat vlotter.
Dat zou best kunnen, maar m'n oude Samsung H380 decoder start binnen 5 seconden uit stand-by op, en ongeveer 15 seconden koud. Waarom moet dat bij Philips zo lang duren?

JW-NHS
2 januari 2010, 13:23
Oorspronkelijk geplaatst door JW-NHS http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=244748#post244748)
""Dat opstarten vanuit S-B duurt zo lang door de authorisatie-check, dat heeft niks met de TV zelf te maken. Probeer het maar eens op de analoge zenders, dat gaat vlotter.""

Dat zou best kunnen, maar m'n oude Samsung H380 decoder start binnen 5 seconden uit stand-by op, en ongeveer 15 seconden koud. Waarom moet dat bij Philips zo lang duren?

Maar om weer even on-topic te komen: gisteren bij vrienden even gespeeld met een Sony uit de 5000-serie. Wat een verschil: snel, duidelijk ingedeeld, en een bruikbare EPG. Philips heeft echt behoorlijk geblunderd bij deze TV's!

Het verschil zit 'm in de CI+, dat had je niet op die oude Samsung decoder.

En had die Sony 5000 TV ook CI+? Ik denk van niet.

Groet,
JW

rweersch
3 januari 2010, 07:52
Jawel, een W5500. Geen idee welk merk CAM er in zat, maar in elk geval CI+.

tafkap72
3 januari 2010, 08:05
Jawel, een W5500. Geen idee welk merk CAM er in zat, maar in elk geval CI+.
In dit draadje hebben de sony gebruikers anders ook grote problemen. En die toestellen zijn wel gecertificeerd...

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=23187

anoniem
3 januari 2010, 12:45
In dit draadje hebben de sony gebruikers anders ook grote problemen. En die toestellen zijn wel gecertificeerd...

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=23187

betreffende problemen zijn weer opgelost en werden veroorzaakt door een onjuiste 'signalering' op het netwerk en een fout in de software.

TNG
4 januari 2010, 12:18
Na een hele tijd geen postje meer gemaakt te hebben toch nog even mijn bevindingen na een paar maandjes met deze firmware.

- Nog steeds last van reboots, vaak bij opstarten vanuit standby.
- Nog steeds af en toe last van blokstrepen, vooral bij 1,2,3 HD.

Ik hoop toch dat Philips weer is met een verbeterde software versie gaat komen....

Teun74
4 januari 2010, 12:55
Na al enkele weken de versie .66 actief te hebben kan ik melden dat ik:
- geen vreemde problemen ondervind.
- Het zappen en opstarten gaat traag maar daar kan ik mee leven.
- Een spontane plof/reboot niet heb gehad
- Het EPG niet gebruik omdat het gewoon mijns inziens niet gebruikersvriendelijk is, Sony heeft dat beter voor elkaar.
- wel heb ik gemerkt dat ik bijv. op 303 NickJr. wel eens slecht beeld hebt maar dan blijkt dan aan ZIGGO zelf te liggen ,( kwaliteit signaalsterkte is dan middel t.o.v. Goed maar dit herstelde 's avonds na 22:00 uur weer, heb hier al twee jaar last van en steeds na 2 maanden bellen met ziggo sturen ze pas een monteur en blijkt de versterker defect maar dat terzijde).

Kortom een tevreden gebruiker van firmware .66:applause:

RobertElbertse
4 januari 2010, 15:55
Gisteren voor het eerst een CCK error. Nadien bleef de authorization steeds hangen op 80%. (hard reboot, soft reboot geen verschil). Na een tijdje kwam hij er weer doorheen.

Later op de dag weer de hele tijd gecodeerd programma. Toen maar een keer de CAM eruit gehaald en er weer in gestopt. Daarna deed hij het weer goed.

Mocht weer vaker voorkomen meld ik het wel.

rweersch
5 januari 2010, 11:51
Gisteren waren mijn vrouw en ik het zat: we hebben de CI+ CAM eruit gehaald en weer de Samsung H380 via HDMI aangesloten. En dan pas merk je hoe slecht de Philips software is. Want de Samsung is vliegensvlug: een druk op P+ of P- resulteert direct in een zwart scherm met daarop de EPG (huidige programma) van de nieuwe zender, en een dikke seconde later het beeld en geluid. Menu's om de favorieten in te stellen gaan dusdanig soepel dat ik binnen 5 minuten mijn favorieten had ingesteld en gesorteerd; bij de Philips heb ik daar een uur (!) in gestoken, en toen was het nog steeds niet goed en ben ik uit frustratie gestopt. De EPG is volledig, laadt zonder enige vertraging, laat het actuele beeld zien in de linker bovenhoek, en is blindelings te bedienen.

Nee, nu pas merk ik wat Philips toch een gruwelijk trage software in deze TV heeft gestopt. Maar we merkten wel iets vreemds op: sinds de CAM uit de TV is, is de TV een stuk sneller geworden. De menu's lopen soepeler, het opstarten gaat 5 seconden sneller, NetTV start binnen een paar seconden (dat was eerst bijna een minuut), en eindelijk kan de post-processing nu gebruikt worden. Want voorheen leverde 100 Hz (en al die andere technieken) een dusdanige syncronisatie-lag op met het geluid, dat ik deze opties uitgeschakeld had. Nu kan ik ze gebruiken, en is er geen merkbaar synchronisatieprobleem.

Het lijkt er dus op dat de performance van de hele TV lijdt onder de CI+ CAM. Of dit aan de software of aan de hardware ligt, is natuurlijk gissen. Maar feit is dat de TV nu een stuk prettiger werkt!

JW-NHS
5 januari 2010, 12:10
Kennelijk hebben de "hogere" series meer problemen met de CI+ dan de simpele 5000.
Opstarten vanuit S-B duurt bij mij iets van 12 seconden, ik druk dan niet op de powerknop maar op 1, en zappen naar een volgende zender duurt krapaan 2 seconden.

Ik heb dus geen enkele neiging de CI+ er uit te halen, hier valt uitstekend mee te leven.

Groet,
JW

rweersch
5 januari 2010, 12:26
Ik vermoed een of meerdere van deze zaken aan de orde is:

de software is slordig gebouwd (lees: inefficient)
er draait teveel op de achtergrond wat niet nodig is (bv. als ik via de mediaplayer kijk, hoeft de CI+ CAM niet gebruikt te worden, maar daar lijkt het wel op)
de gebruikte processor is te traag om alles tegelijk te doen. Want acties als post-processing, CI+ authenticatie/decryptie, AmbiLight e.d. kost behoorlijk wat processorkracht.

Als het 1 en 2 betreft, dan is dat softwarematig op te lossen. Als echter punt 3 speelt, dan is het alleen de realiseren door punt 1 en 2 tot in het extreme te optimaliseren. En ik vermoed dat Philips dat niet gaat doen.

Sommige punten zijn gewoon echt slecht gebouwd. De GUI is gewoon gebruiksonvriendelijk: de manier waarop menu's werken, de onbruikbare EPG, de idioot grote letters waardoor de schermruimte inefficient gebruik wordt, de vrijwel onbruikbare favorietenlijst, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ze lijkt gemaakt door iemand die totaal geen benul heeft van wat een gebruiker wil hebben. Ik roep het maar weer eens: Philips, huur eens een (goede...) cognitieve ergonoom in, dat doet wonderen!

JW-NHS
5 januari 2010, 12:32
De meeste van de zaken die jij noemt zitten niet in mijn simpele 5604.
En dat zal dan wel de reden zijn dat mijn TV lang niet zo traag is als die van jou, eentje uit de 8 serie naar ik vermoed.

Groet,
JW

rweersch
5 januari 2010, 13:26
Dat lijkt me een heel reële conclusie.

Namoh
5 januari 2010, 14:09
Als ik alle reacties hier lees begin ik te twijfelen of de aankoop van mijn nieuwe 52PFL9704H (wordt over 2 weken geleverd) wel zo'n slimme zet is geweest............? :?

Ik blijf positief en kijk wel hoe het gaat als ie eenmaal staat. :|

rweersch
5 januari 2010, 14:21
Ik ben wel benieuwd!
Vandaag liep ik toevallig even bij de Mediamarkt binnen (sorry, maar je moet toch wat tijdens je pauze ;) ), en daar hoorde ik het verhaal dat ze geen Philips modellen meer met CI+ adviseren, maar de mensen aanraden een losse decoder te kopen. Teveel problemen en klachten.

Scenic
5 januari 2010, 15:10
Een van de redenen om niet te kiezen voor een C+ CAM decoder ! Een andere : De HDD recorder doet het beter, want staat rechtstreeks op het HD kanaal van de Humax 5000c. Verder geen enkel probleem met de ontvangst (47PFL8404H/12)

harryk
6 januari 2010, 10:16
en eindelijk kan de post-processing nu gebruikt worden. Want voorheen leverde 100 Hz (en al die andere technieken) een dusdanige syncronisatie-lag op met het geluid, dat ik deze opties uitgeschakeld had. Nu kan ik ze gebruiken, en is er geen merkbaar synchronisatieprobleem.

Mag ik vragen hoe je die aan of uitzet op de philips tv?

rweersch
6 januari 2010, 11:59
Dat zit onder de Beeld opties, dusdanig diep in de menulijst dat die in eerste instantie niet eens zichtbaar zijn. Omdat er geen scrollbars te zien zijn (weer zoiets onhandigs in de GUI...), moet je gewoon diep genoeg scrollen om erbij te komen. De eerste heet Pixel Precise, dacht ik.

supersat
6 januari 2010, 12:57
Anoniem even een vraagje ik heb een philips 8404 met de .66 software en ben redelijk tevreden.
Ik heb eigenlijk maar 4 punten
1 menu traag
2 Epg mag de naam epg niet dragen vind ik
3 erg lange opstarttijd
4 traag zappen

Mijn vraag is zijn jullie nog bezig met de certificering krijgen jullie nog nieuwe software van philips om te testen want het is wel heel erg stil.
Ik krijg een beetj het idee dat philips het wel best vind zo.

groet
Supersat

databoy
6 januari 2010, 13:08
Het trage menu heeft niks te maken met de CAM.

De huidige series Philips televisies staan bekend om hun trage menu.

Dat hoort gewoon bij deze modellen.
In tests komt het trage menu altijd weer naarboven als storend.

JW-NHS
6 januari 2010, 13:12
In Anoniem's posting http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=242376#post242376 van 22 december is te lezen dat Philips wel degelijk bezig is.

Groet,
JW

Donthuis
6 januari 2010, 13:25

Klopt, ook voor de wat duurdere 9000-serie is die traagheid er. Maar het is opvallend dat de laatste twee weken ook mijn 37PFL9604 opeens vaker in de fout gaat. Omdat toestel en firmware 66 al wekenlang bijna perfect functioneerden, heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat er iets aan de Ziggo-zijde veranderd is. 's Ochtends gaat authenticatie altijd snel en betrouwbaar, 's avonds springt het proces steeds regelmatiger in de stress. Ook dat (eigenlijk overbodige) scherm "authenticatie geslaagd" komt dan weer wel, dan weer niet te voorschijn, ook als het proces goed verlopen is.

Dat suggereert dat er nu er steeds meer toestellen met CI+ uitstaan (in de afgelopen feestmaand december zullen er wel heel veel verkocht zijn), de systemen van Ziggo zwaarder belast worden en niet altijd meer op tijd reageren op binnenkomende signalen. En: Philips TV's gaan altijd op time-out's in de herstart of een fouttoestand (waar ze door uit- en aanzetten met de knop op het toestel overigens altijd zijn uit te halen). Bewijzen kan ik het niet maar als oud-Telecommer heb ik vanuit eerdere ervaringen met realtime transaction processing zo mijn vermoedens.

Philips zou er goed aan doen om eens steeksproefsgewijze bij te houden wat gemiddelde en worstcase responstijden van Ziggo zijn en daar mee met hun eigen tijdlimieten in de software wat meer rekening te houden. En in de volgende firmwareversie kiezen voor standaard het opstartscherm op TV ontvangst, i.p.v. op het laatst geinstalleerde apparaat. Ik heb daar al een bericht over naar customer support van Philips gestuurd en telefonisch bevestigd. Nu grijpen mensen al (te?) gauw naar de standby- of uit-knop.

Ben benieuwd hoe dit proces nu verder gaat.... :roll:

JW-NHS
6 januari 2010, 13:27

Dat is wat te algemeen gesteld.
Zie boven, waarin ik verteld heb dat dit niet geldt voor de eenvoudige serie 5000, kennelijk is de SW daar snel genoeg. Bij de 8 en 9 serie is er veel meer te behappen, daar gaat het kennelijk wat moeilijker.

Groet,
JW

ArChie
6 januari 2010, 13:35
Dat suggereert dat er nu er steeds meer toestellen met CI+ uitstaan (in de afgelopen feestmaand december zullen er wel heel veel verkocht zijn), de systemen van Ziggo zwaarder belast worden en niet altijd meer op tijd reageren op binnenkomende signalen. En: Philips TV's gaan altijd op time-out's in de herstart of een fouttoestand (waar ze door uit- en aanzetten met de knop op het toestel overigens altijd zijn uit te halen). Bewijzen kan ik het niet maar als oud-Telecommer heb ik vanuit eerdere ervaringen met realtime transaction processing zo mijn vermoedens.
Er is geen sprake van twee richtingscommunicatie verkeer tussen ontvanger en digitale TV headends van Ziggo.

Ziggogrootstefan
7 januari 2010, 09:49
Ik heb op 4 januari een 32/7404H gekocht en op 5 januari thuis geïnstalleerd.

De nieuwe(re) firmware (.66) zat er al in, mijn voorbereidingen met het downloaden van deze FW, het opslaan op een USB-stick enzovoort waren dus overbodig.

Na een nare ervaring met (gecertificeerde) Sony, wachtte ik met een enorme spanning of ci+ in de Philips zou werken.

Zonder enig probleem is de authenticatieprocedure afgerond en een prachtig beeld is verschenen.

Ik wachtte nog één dag voordat ik dit hier postte. Ook gisteren (6 januari) bleef alles goed te werken (afkloppen).

Het zappen gaat idd enigszins traag. Echter, mijn Sony toestel is niet vlotter. Ik klaag dus niet over de traagheid.

Groet,
Fan

Eelco1234
7 januari 2010, 19:34
:)
Mijn 37PFL5604H/12 werkt ook prima in combinatie met de 066 firmware.
Geen korte storing-strepen meer. TT en ondertiteling voor mij nu in orde zo.
Maar op de ziggo website staat nog steeds ( https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-televisie-module-ci/televisies/ ):
Ziggo en Philips werken gezamelijk aan de certificering van de Philips CI+ TV sets. Op dit moment zijn deze sets alleen CI+ gecertificeerd, maar nog niet door Ziggo gecertificeerd, waardoor het mogelijk is dat ze nog niet optimaal zullen functioneren.
Wel heb ik trouwens één keer gehad dat opeens alleen Ned1 en nog wat onversleutelde info-kanalen nog maar beschikbaar waren, alsof de kaart er niet goed in zit. Na alleen uit en aan doen via de power-knop aan de zijkant deed alles het weer. Uit en aan met de afstandbediening hielp toen niet.

Henk2304
9 januari 2010, 11:52
Wel heb ik trouwens één keer gehad dat opeens alleen Ned1 en nog wat onversleutelde info-kanalen nog maar beschikbaar waren, alsof de kaart er niet goed in zit. Na alleen uit en aan doen via de power-knop aan de zijkant deed alles het weer. Uit en aan met de afstandbediening hielp toen niet.
Sinds een paar dagen heb ik dat ook soms, daarvoor nooit. Kortom we wachten met smart op de -hopelijk gecertificeerde- nieuwe firmware.

Ton99
10 januari 2010, 14:32
Hallo, ik had al eerder aangegeven geen problemen te hebben met m'n 37PFL9604H/12 met Smit cam module, maar de laatste tijd is het eigenlijk elke keer raak als ik m'n tv uit stand-by op nederland 2 (HD) aanzet, zwart beeld met de boodschap gecodeerd programma, terugschakelen naar nederland 1 krijg ik soms de boodschap authorisatie start en dan authorisatie success, terugschakelen naar nederland 2 geeft nog steeds geen beeld, in het options menu is de common interface "greyed out".

Niet fijn als je kennissen de mogelijkheden van je tv wilt laten zien, kom op Philips, dit moet beter!

JW-NHS
10 januari 2010, 14:38
Ik heb dat (nog?) niet gehad. Vanuit S-B start 'ie bij mij gewoon op, normaliter doe ik dat door op "1" te drukken. Dat gaat het snelste.
Het zou kunnen zijn dat mijn Neotion hier een rol speelt, maar ook dat de 5 serie veel simpeler in elkaar zit dan de 8 en 9 serie.

En uiteraard met jullie eens: hopelijk komt Philips gauw met een update van de Firmware.

Groet,
JW

nlrb
10 januari 2010, 15:42
Hallo, ik had al eerder aangegeven geen problemen te hebben met m'n 37PFL9604H/12 met Smit cam module, maar de laatste tijd is het eigenlijk elke keer raak als ik m'n tv uit stand-by op nederland 2 (HD) aanzet, zwart beeld met de boodschap gecodeerd programma, terugschakelen naar nederland 1 krijg ik soms de boodschap authorisatie start en dan authorisatie success, terugschakelen naar nederland 2 geeft nog steeds geen beeld, in het options menu is de common interface "greyed out".
Als de optie "greyed out" is wordt de CAM totaal niet gezien. Wellicht een probleem met de CAM of de TV?

Ton99
10 januari 2010, 16:48
Net tweemaal een volledige nieuwe zender-installatie gedaan en bij het plaatsen van de cam module gebeurt er niks, lijkt te wijzen op een defecte cam-module of een defect CI+ aansluiting.
bedankt voor jullie snelle reactie.

Ton99
10 januari 2010, 19:41
M'n tv heeft nu pakweg een uur op stand-by gestaan, ik zet 'm aan en het werkt weer normaal, vreemd hoor.
Ben nog niet onder indruk van de combinatie 37PFL9604H/12 en een ingebouwde cam module.
Philips, doe uw werk!

Ton99
12 januari 2010, 21:19
Ik ben teruggegaan naar de dealer en het verhaal verteld, hij heeft me een ander cam meegegeven, met mijn cam leek op het eerste gezicht niets aan de hand, hij vertelde er wel bij Ziggo momenteel aan het netwerk bezig is mbt de aangaande uitfasering van de analoge kanalen en dat mogelijk het digitaal signaal daar hinder van ondervindt, ik heb ook een HD recorder in het antenne-pad zitten en het was beter om deze eruit te halen, het lijkt nu beter te gaan.

nlrb
13 januari 2010, 20:37
Net een nieuw issue gevonden met onze 8404 die via Easylink is aangesloten op een Philips HTS.

Als je in deze configuratie de Guide (EPG) gebruikt kom je er ineens achter waarom Philips geen beeld en geluid heeft bij de EPG. Door een bug gaat na een tijdje namelijk het geluid wel aan (onbedoeld). En dan merk je dat de TV aan het 'kanaalzwemmen' is. Om de zoveel tijd verandert de zender op de achtergrond en het geluid daarbij. Ik neem aan dat dit gebeurt om EPG informatie op te halen?

ArChie
13 januari 2010, 20:42
Net een nieuw issue gevonden met onze 8404 die via Easylink is aangesloten op een Philips HTS.

Als je in deze configuratie de Guide (EPG) gebruikt kom je er ineens achter waarom Philips geen beeld en geluid heeft bij de EPG. Door een bug gaat na een tijdje namelijk het geluid wel aan (onbedoeld). En dan merk je dat de TV aan het 'kanaalzwemmen' is. Om de zoveel tijd verandert de zender op de achtergrond en het geluid daarbij. Ik neem aan dat dit gebeurt om EPG informatie op te halen?
Dat zou niet nodig moeten zijn aangezien in elke Transport Stream een volledige Schedule EPG set wordt doorgegeven bij Ziggo die gebruikt dient te worden voor het Guide overzicht. Dat op de achtergrond zappen zal er alleen maar voor zorgen dat de volledige EPG set voor alle kanalen trager wordt opgebouwd.

nlrb
13 januari 2010, 20:46
Dat zou niet nodig moeten zijn aangezien in elke Transport Stream een volledige Schedule EPG set wordt doorgegeven bij Ziggo die gebruikt dient te worden voor het Guide overzicht. Dat op de achtergrond zappen zal er alleen maar voor zorgen dat de volledige EPG set voor alle kanalen trager wordt opgebouwd.
Doet elke provider dat of alleen Ziggo (m.a.w. kan Philips hier altijd vanuit gaan)? Want ook al is het niet nodig, toch gebeurt het blijkbaar...

ArChie
13 januari 2010, 20:58
Doet elke provider dat of alleen Ziggo (m.a.w. kan Philips hier altijd vanuit gaan)? Want ook al is het niet nodig, toch gebeurt het blijkbaar...
Niet gecontroleerd of iedere provider dat zo doet, maar bij Ziggo kan de TV dat achterhalen aan de hand van de Schedule EPG informatie die wordt aangetroffen in een Transport Stream. Als er voor alle kanalen waarvoor geconfigureerd is dat er Schedule EPG informatie aanwezig zou moeten zijn ook daadwerkelijk Schedule EPG informatie in de volledige EPG data set aanwezig is, dan heeft het mijns inziens weinig zin om alsnog alle frequenties een keer af te lopen opzoek naar meer Schedule EPG informatie. Als er echter voor sommige kanalen geen Schedule EPG informatie wordt aangetroffen, dan zou het alsnog zinvol kunnen zijn om even af te stemmen op de frequentie waar dat kanaal met ontbrekende EPG informatie wordt doorgegeven. Maar met een beetje handige logica achter het EPG verzamel mechanisme kan onnodig afstemmen voorkomen worden.

TomF
13 januari 2010, 21:51
Heel goed opgemerkt, NLRB :applause:

Dit zou heel goed de verklaring kunnen zijn voor het verschil in performance tussen Philips TVs en bijv. een Humax IR-Fox.
(De EPG van Humax werkt wel prettig).

Ik hoop dat iemand van Philips meeleest of dat Anoniem zo vriendelijk wil zijn om deze bevinding aan Philps door te geven.

anoniem
14 januari 2010, 20:34
Heel goed opgemerkt, NLRB :applause:

Dit zou heel goed de verklaring kunnen zijn voor het verschil in performance tussen Philips TVs en bijv. een Humax IR-Fox.
(De EPG van Humax werkt wel prettig).

Ik hoop dat iemand van Philips meeleest of dat Anoniem zo vriendelijk wil zijn om deze bevinding aan Philps door te geven.

Het is ons uiteraard bekend hoe Philips de EPG data verzameld. Philips gebruikt hiervoor een engine, die niet speciaal voor Ziggo ontwikkeld is, maar generiek is voor alle operators in Europa. De engine haalt de data pas binnen zodra een bepaald item geselecteerd wordt in tegenstelling tot andere ontvangers die de data in de achtergrond cachen.

rweersch
15 januari 2010, 08:23
Dat verklaart dan de verschrikkelijke traagheid.

MarcOSX
15 januari 2010, 09:14
Aha, regelmatig als ik de EPG uitzet zie ik een flits van een beeld wat ik niet herken, is niet de zender die op dat moment bij EPG geselecteerd was en ook niet waar ik naar aan het kijken was. Heel soms is het ook zo dat ik vlak na het EPG kijken op de back-knop druk (dus terug naar vorige kanaal waar ik naar keek) en heel ergens anders uitkom...

jakov
19 januari 2010, 17:10
er is zojuist nieuwe firmware voor de 7404 beschikbaar gekomen:
versie 000.026.069.000 datum 19-1-'10

straks maar eens installeren en kijken wat er nieuw is...

Henk2304
19 januari 2010, 19:52
er is zojuist nieuwe firmware voor de 7404 beschikbaar gekomen:
versie 000.026.069.000 datum 19-1-'10

straks maar eens installeren en kijken wat er nieuw is...

Idem voor de 8404.

Tom-
19 januari 2010, 19:54
Zie hier: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=23664

thea ubben
19 februari 2010, 14:52
Misschien een domme vraag, maar hoe installeer je firmware 66 op mijn 37pfl5604h/12 :oops:

rweersch
21 februari 2010, 09:14
Download de ZIP-file van de Philips website, pak deze uit in de "root" (hoofdmap) van een USB-stick, en prik deze in de TV. De TV zal 'm automatisch herkennen. Tijdens dit proces zal de TV een keer op stand-by gaan, maar die komt vanzelf weer op. Vooral niet aan de knoppen van de afstandsbediening komen tijdens het updaten. Al met al nog geen 10 minuten werk ;)

Tom-
21 februari 2010, 11:10
Er staat nota bene een handleiding bij de downloadlink van de firmware.

Teun74
23 februari 2010, 20:13
Heb mijn tv reeds een maand draaien met de .069 versie. Heb nu 1 maal meegemaakt dat de TV alle zenders zag als gecodeerd, alleen aan en uitzetten hielp. Tevens heb ik met deze versie het probleem dat als ik mijn Philips Blue ray speler aanzet ik storing heb op RTL4 (allemaal blokjes).....zeer vreemd!

passat2004
10 april 2010, 17:02
wordt het niet tijd voor een slotje op dit onderwerp??????????????