View Full Version : CI+ op 40Z5500 lukt niet?

DBreda
24 november 2009, 21:35
Ik heb sinds gisteren een Sony 40Z5500 en een nieuwe smartcard en ci+. Kaart geactiveerd, in die module gedaan, module in de tv en hij herkent m. Nu krijg ik een paar seconde 'authenticatie start' en vervolgens gaat hij weer terug naar 'geen programma's ge´nstalleerd' en blijft daar staan. Er gebeurt verder niks, iemand die weet wat ik fout doe?

gerben.hoitink
27 november 2009, 22:30
Ik heb sinds een maand dezelfde TV (KDL-40Z5500) ook met en CI+ module en een Ziggo chipkaart. Bij mij herkende de TV de CI+ module niet. Direct nadat ik de TV had gekocht heb ik de nieuwe firmware er ingezet. Dat ging allemaal goed. Kon HDTV kijken. Na ongeveer 14 dagen herkende de TV de CI+ module niet meer. TV deed geen authentificatie check meer, en zelfs NED 1 was digitaal niet meer te ontvangen. Met de CI+ module er uit was NED1 wel te ontvangen. In het digitale instellingen menu is de CA module info niet te selecteren. Vanmiddig heb ik de Ziggo monteur er bij gehad. Hij heeft een nieuwe print kaart in de TV gezet. Met zijn CI+ module werkte het weer. Met de mijne niet. Conclusie CI+ module defect. Het meest opmerkelijke was dat de monteur zei dat de Sony firmeware upgrade 1.600EA (15/10/2009) voor ziggo die op de Sony site staat niet goed is. De firmware blijkt allerlei verschillende storingen te veroorzaken. De monteur heeft nu de correcte versie 1.600EA met een andere bestandsgrootte er ingezet. Volgens hem wil Sony niet de correcte firmware op internet zetten. Raar maar waar.

Inmiddels heb ik de defecte CI+ module omgeruild in de winkel waar ik hem gekocht had (Scheer & Foppen) en ge-installeerd in de TV. Nu werkt alles naar behoren. Ook is de CA-module (CI+) info weer zichtbaar.

twigger
29 november 2009, 10:55
Ik heb sinds gisteren een Sony 40Z5500 en een nieuwe smartcard en ci+. Kaart geactiveerd, in die module gedaan, module in de tv en hij herkent m. Nu krijg ik een paar seconde 'authenticatie start' en vervolgens gaat hij weer terug naar 'geen programma's ge´nstalleerd' en blijft daar staan. Er gebeurt verder niks, iemand die weet wat ik fout doe?Misschien een nieuwe zenderscan uitvoeren.
Haal de Cam uit de tv dan zenders zoeken, dan de CAM weer terug plaatsen.

'authenticatie start is normaal en paar seconden later zou je de melding 'authenticatie ok'moeten krijgen.

gerben.hoitink
30 november 2009, 16:34
CI+ module bleek defect. Ik heb deze omgeruild in de winkel voor een nieuwe en nu werk alles naar behoren.