View Full Version : 42PFL7403D/10.... What to do?

Klinge Wiel
24 november 2009, 20:59
Beste,

Hier een leek op het gebied van CI+ etc.

We hebben een Philips 42PFL7403D/10 van 2008.
Morgen ontvangen we ons setje met de module en de kaart van ziggo.

Hoe krijg ik dit het beste aan de gang? Nieuwe Firmwire downloade? Gewoon proberen?

Please Help!! (aub in logische stappen, als mogelijk)

Greetz

Zapp Brannigan
24 november 2009, 21:07
Niet! Alleen de modellen van dit jaar beschikken over een CI+ slot (te herkennen aan een modelnummer van de vorm xxPFLxxx4H/12). Omdat ik niet denk dat je van plan bent alweer een nieuwe TV te kopen kun je het beste het setje ongeopend terug sturen.

Klinge Wiel
24 november 2009, 21:09
:eek:serieus.....

echt helemaal niks aan te doen??

ArChie
24 november 2009, 21:22
echt helemaal niks aan te doen??
Nee, niets aan te doen. Als ik het goed heb heeft jouw type TV ook niet de vereiste DVB-C tuner voor digitale kabel ontvangst. Die zit geloof ik alleen in 'H' uitvoeringen van jouw type TV.

The_Doman
24 november 2009, 21:23
We hebben een Philips 42PFL7403D/10 van 2008.
Morgen ontvangen we ons setje met de module en de kaart van ziggo.

Hoe krijg ik dit het beste aan de gang? Nieuwe Firmwire downloade? Gewoon proberen?

Die TV heeft dacht ik helemaal geen DVB-C tuner?
Alleen de **PFL****H TV's hebben een DVB-C tuner aan boord. **PFL****D modellen hebben alleen een DVB-T tuner.

Het zal dan dus zeker niet gaan werken.

JW-NHS
24 november 2009, 21:27
Die TV heeft dacht ik helemaal geen DVB-C tuner?
Alleen de **PFL****H TV's hebben een DVB-C tuner aan boord. **PFL****D modellen hebben alleen een DVB-T tuner.

Het zal dan dus zeker niet gaan werken.

En het nummer ná PFL moet dan eindigen op een ***4

Groet,
JW

ArChie
24 november 2009, 21:30
En het nummer ná PFL moet dan eindigen op een ***4
Voor een CI+ slot. De vraag was nu even of er in een '3' uitvoering wel of niet ook een DVB-C tuner zit en dat is volgens mij en The_Doman alleen het geval als er achter die '3' een 'H' staat i.p.v. een 'D'.

Henk2304
24 november 2009, 21:45
Voor een CI+ slot. De vraag was nu even of er in een '3' uitvoering wel of niet ook een DVB-C tuner zit en dat is volgens mij en The_Doman alleen het geval als er achter die '3' een 'H' staat i.p.v. een 'D'.

De oorspronkelijke vraag was hoe een 42PFL7403D/10 met CI+-CAM aan de praat gekregen kon worden en dat gaat dus niet want:
Geen "H", dus geen DVB-C(able) en
Geen "4" voor de "D", dus geen CI+-slot (de combinatie "4D" bestaat volgens mij helemaal niet.
Jammer voor Klinge Wiel.
Overigens kun je waarschijnlijk wel Digitenne van KPN gebruiken (met een CAM van KPN, maar dus geen CI+ want dat gebruikt KPN niet en kan ook niet in je TV), want de "D" staat voor DVB-T(erestrial = antenne). Maar of je dat nou op een 42"-scherm wilt hebben waag ik te betwijfelen.

Klinge Wiel
24 november 2009, 23:04
:censored:mmmm

Nja, we hebben al een digitaal kastje staan van ziggo, dus veel maakt t ook niet. Zou alleen mooier staan.

Iemand interesse in het setje? Hoeft niet de jackpot te zijn van 79,-......

Klinge Wiel
24 november 2009, 23:07

Nu twijfel ik of het toch niet een H is. Had de code ff op internet opgezocht. Kzal zometeen nog even op de doos kijken.

Maar al is het een ..PFL...3H. dan lukt t nog nie??

Henk2304
24 november 2009, 23:12
Nu twijfel ik of het toch niet een H is. Had de code ff op internet opgezocht. Kzal zometeen nog even op de doos kijken.

Maar al is het een ..PFL...3H. dan lukt t nog nie??Nee,
met een "H" wel DVB-C maar zonder "4" geen CI+.

Zapp Brannigan
24 november 2009, 23:14

Niet met de Ziggo CI+ CAM, maar als het goed is wel met de Alphacrypt Classic. Het probleem hiermee is dan weer dat Ziggo niet wil garanderen dat dit in de toekomst zal blijven werken.

rowdy
25 november 2009, 15:04
:censored:mmmm

Nja, we hebben al een digitaal kastje staan van ziggo, dus veel maakt t ook niet. Zou alleen mooier staan.

Iemand interesse in het setje? Hoeft niet de jackpot te zijn van 79,-......

Als je hem morgen binnenkrijgt, heb je hem 'dus' online besteld. Dan kun je volgens de wet koop op afstand binnen 7 dagen na ontvangst, zonder opgave van redenen, het pakket terugsturen en je geld terugkrijgen.
Verzendkosten wel voor eigen rekening (logischerwijs) helaas.
Maar ook zonder die wet doen de meeste bedrijven niet moeilijk hoor :)

JW-NHS
25 november 2009, 15:09
Als je hem morgen binnenkrijgt, heb je hem 'dus' online besteld. Dan kun je volgens de wet koop op afstand binnen 7 dagen na ontvangst, zonder opgave van redenen, het pakket terugsturen en je geld terugkrijgen.
Verzendkosten wel voor eigen rekening (logischerwijs) helaas.
Maar ook zonder die wet doen de meeste bedrijven niet moeilijk hoor :)

Dat geldt niet voor alles. Onder andere niet voor verzegelde CD's/DVD's en Software. En ook niet voor een Ziggo kaart als die al geactiveerd is.

Groet,
JW

RogerSch
25 november 2009, 21:48

Niet met een CI+ cam. Je zult dan een CI cam moeten hebben zoals een Alphacrypt. Let op dit wordt niet officieel ondersteund door Ziggo!
Kijk eens op marktplaats een leuke tweedehands Alphacrypt kaart.

rowdy
26 november 2009, 12:53
Dat geldt niet voor alles. Onder andere niet voor verzegelde CD's/DVD's en Software. En ook niet voor een Ziggo kaart als die al geactiveerd is.

Groet,
JW

Klopt, maar het hele pakket is geplasticificeerd dus dat lijkt me geen probleem.

Overigens bedoel je waarschijnlijk dat het niet geldt voor niet-verzegelde dvd's en software, niet niet voor wel verzegelde dvd's :)

JW-NHS
26 november 2009, 14:46
Voor alle duidelijkheid: als er een verzegeling om die CD/DVD/Software zit mag die niet verbroken worden/zijn als je 'm terug wilt sturen.
Dat bedoelen we dus, allebei naar ik aanneem :wink:

Groet,
JW

Tom-
26 november 2009, 18:59
Voor alle duidelijkheid: als er een verzegeling om die CD/DVD/Software zit mag die niet verbroken worden/zijn als je 'm terug wilt sturen.
Dat bedoelen we dus, allebei naar ik aanneem :wink:

Groet,
JW
Heb je daar een bron van? Je moet het kunnen testen, om erachter te komen dat het niet is wat je zoekt. Dat is de bescherming die de consument wettelijk heeft. Ik verwacht zelfs dat een geactiveerde smartcard teruggestuurd moet kunnen worden. Dat een winkelier in z'n AV wat anders vertelt is niet zo interessant, het is interessant wat de wet erover zegt.

JW-NHS
26 november 2009, 19:17
Heb je daar een bron van? Je moet het kunnen testen, om erachter te komen dat het niet is wat je zoekt. Dat is de bescherming die de consument wettelijk heeft. Ik verwacht zelfs dat een geactiveerde smartcard teruggestuurd moet kunnen worden. Dat een winkelier in z'n AV wat anders vertelt is niet zo interessant, het is interessant wat de wet erover zegt.

Het staat uitdrukkelijk vermeld in de verkoopvoorwaarden van CD/DVD's en Software. En dat is ook logisch, anders zou je 'm gewoon op je computer kunnen zetten....
Een eenmaal geactiveerde Smartcard is ook waardeloos geworden, daar kan Ziggo of CanalDigital niks meer mee.

Ik heb de wetsartikelen voor kopen op afstand niet bij de hand, maar het zou mij verbazen als dat om zeep gewerkt zou worden.

Groet,
JW

Tom-
27 november 2009, 18:52
Het staat uitdrukkelijk vermeld in de verkoopvoorwaarden van CD/DVD's en Software.Ja, maar met die voorwaarden veeg ik m'n reet af, om het zo maar te zeggen. Die houden echt geen stand. En dat is ook logisch, anders zou je 'm gewoon op je computer kunnen zetten....Ja, maar de licentie van de software gaat daar weer tegenin, en ik mag aannemen dat dat volledig op het auteursrecht gebaseerd is.

Een eenmaal geactiveerde Smartcard is ook waardeloos geworden, daar kan Ziggo of CanalDigital niks meer mee.
Ziggo niet? Die moeten 'm zo kunnen deactiveren. Daarnaast is het een risico voor de winkelier, elke ondernemer loopt bepaalde risico's, en dit is er eentje.

Ik heb de wetsartikelen voor kopen op afstand niet bij de hand, maar het zou mij verbazen als dat om zeep gewerkt zou worden.

Groet,
JW
Ik betwijfel het. :)

En de groeten terug! :-P

JW-NHS
27 november 2009, 19:10
Bij de aankoop ga je akkoord met die verkoopvoorwaarden van de leverancier mbt CD/DVD's en Software, zoals ook spellen.

En dus wens ik je sterkte bij het proberen je geld terug te krijgen als je de verpakking verbroken hebt. Probeer het maar, en vecht het zonodig voor de rechter uit.
Ik denk dat de rechter zal zeggen: "u bent toch akkoord gegaan met de voorwaarden, en die waren redelijk voor zulke produkten. Als u het niet eens bent met die voorwaarden had u dat aan de leverancier moeten vertellen, vóórdat u het produkt kocht."
Maar tsja, dan had die leverancier dat uiteraard niet geleverd.

Hetzelfde geldt overigens voor SW die je via internet koopt en die je ná betaling kunt downloaden. Die kun je echt niet meer terugsturen.....

Groet,
JW

catastrofus
5 december 2009, 21:28
Bij de aankoop ga je akkoord met die verkoopvoorwaarden van de leverancier mbt CD/DVD's en Software, zoals ook spellen.

En dus wens ik je sterkte bij het proberen je geld terug te krijgen als je de verpakking verbroken hebt. Probeer het maar, en vecht het zonodig voor de rechter uit.
Ik denk dat de rechter zal zeggen: "u bent toch akkoord gegaan met de voorwaarden, en die waren redelijk voor zulke produkten. Als u het niet eens bent met die voorwaarden had u dat aan de leverancier moeten vertellen, vóórdat u het produkt kocht."
Maar tsja, dan had die leverancier dat uiteraard niet geleverd.

Als je de software koopt bij een nederlandse leverancier dan kan je je beroepen op het consumentenrecht. De voorwaarden van de niet-nedrlandse leverancier kunnen het putje in, die gelden niet in Nederland.

Hetzelfde geldt overigens voor SW die je via internet koopt en die je ná betaling kunt downloaden. Die kun je echt niet meer terugsturen.....

Groet,
JW

Nee, dat is niet hetzelfde. Kopen via internet ben je, volgens mij, gebonden aan de rechtspraak van het land van herkomst/download. Daar kunnen beperkende voorwaarden aan zitten, niet als je dezelfde software koopt bij een nederlandse firma.

Gert.

JW-NHS
6 december 2009, 10:52
Als je de software koopt bij een nederlandse leverancier dan kan je je beroepen op het consumentenrecht. De voorwaarden van de niet-nedrlandse leverancier kunnen het putje in, die gelden niet in Nederland.

.....
Gert.

Ik ben benieuwd waar in het "consumenten recht" geschreven staat dat zo'n verkoop voorwaarde, waarin geschreven is dat een CD/DVD/Spel niet geopend mag worden (waardoor je 'm immers op je computer kunt zetten) van rechtswege nietig is.

Hetzelfde geldt voor Software die je na betaling downloadt, die aankoop kun je niet ongedaan maken. Of heb jij een artikel in de wet gevonden die daar anders mee omgaat?

Groet,
JW