View Full Version : Certificeren alvast voor bepaalde types ?


schummie
24 november 2009, 20:51
Wellicht een vraag voor de onvolprezen "anoniem". Waarom de certificering van alle TV's van in dit geval Philips af laten hangen van bepaalde problemen bij hun topmodellen?
Ook bij de andere merken staan in de Portal van Ziggo verschillende types genoemd.
Ik heb zelf een 37 inch 5604. Daarvan werkt na update "66" werkelijk alles. Overal teletekst, geluid, ik ben gestopt met tellen bij 100 ETG pagina's. Nooit een plof (nooit gehad ook), geen gecodeerde kanalen (behalve die, welke niet in mijn pakket zitten), perfecte beeldkwaliteit, en de NL 1,2 en 3 HD kanalen keurig opvolgend op 1,2, en 3. Kortom, ik ben blij met Ziggo en haar pionierswerk op CI+ gebied. Ik heb geen kastje meer nodig, geen aparte afstandbediening, en ook ben ik blij met Philips. Inderdaad, ik heb een paar maal moeten updaten v.w.b. de software, maar ook dat hoort bij het pionieren wat mij betreft. De updates zijn wat mij betreft snel beschikbaar, en makkelijk uit te voeren. Natuurlijk zal er voor sommige klanten altijd wat te wensen overblijven; info boven in beeld, langer of korter, meer of minder regels etc. Ik wil de problemen van mensen met een topserie TV niet bagataliseren, maar mijn 5000 serie werkt nu, mede dankzij kennelijk de inspanningen van Ziggo en Philips tot volle tevredenheid. Kortom, een tevreden klant van zowel Ziggo als Philips, en wat mij betreft kan de 5000 serie gecertificeerd worden.
:applause::applause::applause:

anoniem
24 november 2009, 21:07
Wellicht een vraag voor de onvolprezen "anoniem". Waarom de certificering van alle TV's van in dit geval Philips af laten hangen van bepaalde problemen bij hun topmodellen?
Ook bij de andere merken staan in de Portal van Ziggo verschillende types genoemd.
Ik heb zelf een 37 inch 5604. Daarvan werkt na update "66" werkelijk alles. Overal teletekst, geluid, ik ben gestopt met tellen bij 100 ETG pagina's. Nooit een plof (nooit gehad ook), geen gecodeerde kanalen (behalve die, welke niet in mijn pakket zitten), perfecte beeldkwaliteit, en de NL 1,2 en 3 HD kanalen keurig opvolgend op 1,2, en 3. Kortom, ik ben blij met Ziggo en haar pionierswerk op CI+ gebied. Ik heb geen kastje meer nodig, geen aparte afstandbediening, en ook ben ik blij met Philips. Inderdaad, ik heb een paar maal moeten updaten v.w.b. de software, maar ook dat hoort bij het pionieren wat mij betreft. De updates zijn wat mij betreft snel beschikbaar, en makkelijk uit te voeren. Natuurlijk zal er voor sommige klanten altijd wat te wensen overblijven; info boven in beeld, langer of korter, meer of minder regels etc. Ik wil de problemen van mensen met een topserie TV niet bagataliseren, maar mijn 5000 serie werkt nu, mede dankzij kennelijk de inspanningen van Ziggo en Philips tot volle tevredenheid. Kortom, een tevreden klant van zowel Ziggo als Philips, en wat mij betreft kan de 5000 serie gecertificeerd worden.
:applause::applause::applause:

We hebben met Philips afgesproken dat we de software certificering uitvoeren op basis van de 9000 serie. Wellicht dat de instabiliteit minder voorkomt om de minder geavanceerde modellen.
Belangrijkste is dat je als gebruiker tevreden bent met je Philips TV, daar voegt het verkrijgen van de goedkeuring weinig meer aan toe in deze fase (van afronding van het proces). Zodra Philips de laatste issues oplost krijgen ze de approval op alle CI+ series.

Henk2304
24 november 2009, 21:50
We hebben met Philips afgesproken dat we de software certificering uitvoeren op basis van de 9000 serie. Wellicht dat de instabiliteit minder voorkomt om de minder geavanceerde modellen.
Belangrijkste is dat je als gebruiker tevreden bent met je Philips TV, daar voegt het verkrijgen van de goedkeuring weinig meer aan toe in deze fase (van afronding van het proces). Zodra Philips de laatste issues oplost krijgen ze de approval op alle CI+ series.
Dus als ik 't goed begrijp gaan jullie de 9000-serie certificeren en worden op basis daarvan de lagere series ook gecertificeerd verklaard? Maar de lagere series worden niet daadwerkelijk zelf gecertificeerd? Nou ja, m'n 8000 doet 't tot nu toe nog goed, dus wat dat betreft hebt je wel gelijk.

JW-NHS
24 november 2009, 21:55
Dus als ik 't goed begrijp gaan jullie de 9000-serie certificeren en worden op basis daarvan de lagere series ook gecertificeerd verklaard? Maar de lagere series worden niet daadwerkelijk zelf gecertificeerd? Nou ja, m'n 8000 doet 't tot nu toe nog goed, dus wat dat betreft hebt je wel gelijk.

Ik heb geprobeerd alle postings door te worstelen van mensen die een 5, 7 of 8 serie hebben en daarop de relevante .66 Firmware gezet hebben.
Als ik het goed gezien heb is er daarmee tot nu toe nog niet n probleem gesignaleerd.

Groet,
JW

anoniem
24 november 2009, 22:43
Om een beeld te vormen over ervaringen met de .66 software heb ik een nieuwe enqute opgezet voor de andere series (niet 9000)

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22372

ikke1957
29 november 2009, 17:16
Vanmiddag was ik in de Media Markt Den Haag.
Daar was een Ziggo medewerker aanwezig en ook een lijst met voor CI+ geschikte TV toestellen. Hierop staat o.a. de 32pfl9604H/12.
Op de Ziggo website staat dit nog niet aangegeven.
N.a.v. van mijn vraag op dit type nu daadwerkelijk gecertificeerd is, verwees de Ziggo medewerker verwees mij naar de verkopers van MM :?:
Ik heb de discussie over de certificering gevolgd en, als ik Anomiem goed heb begrepen, zou er afgelopen vrijdag weer contact zijn tussen Philips en Ziggo. Ben erg benieuwd wat de laatste stand van zaken is.

Tom-
29 november 2009, 19:05
Mediamarkt gewoon niet vertrouwen.

JW-NHS
29 november 2009, 19:24
Vanmiddag was ik in de Media Markt Den Haag.
Daar was een Ziggo medewerker aanwezig en ook een lijst met voor CI+ geschikte TV toestellen. Hierop staat o.a. de 32pfl9604H/12.
Op de Ziggo website staat dit nog niet aangegeven.
N.a.v. van mijn vraag op dit type nu daadwerkelijk gecertificeerd is, verwees de Ziggo medewerker verwees mij naar de verkopers van MM :?:
Ik heb de discussie over de certificering gevolgd en, als ik Anomiem goed heb begrepen, zou er afgelopen vrijdag weer contact zijn tussen Philips en Ziggo. Ben erg benieuwd wat de laatste stand van zaken is.

Wat was de funktie van die Ziggo-medewerker?
Als dat een Anoniem-type geweest is zou hij ongetwijfeld verteld hebben dat de Philips-serie nog niet officieel gecertificeerd is. Maar ook dat dit niet lang meer kan duren, met een volgende SW versie er op.

Die Ziggo-man wist dus van niks of was niet geautoriseerd hier wat over te vertellen.
En verwijzen naar die MM-medewerker heeft dan geen zin, wat zou die dan moeten zeggen?

Om op basis van dit voorval, waar de MM-medewerker dus part-nog-deel aan heeft, te stellen dat "Mediamarkt gewoon niet vertrouwen" is, daarvoor ontgaat me de logica.

Groet,
JW

Tom-
30 november 2009, 18:49
Nou goed, de Ziggo-medewerker die bij de Mediamarkt aanwezig was, en een lijst had met daarop een aantal gecertificeerde TV's gewoon niet vertrouwen.

Oh, en de gemiddelde verkoper van de Mediamarkt ook niet, maar dat is persoonlijke ervaring.

ikke1957
22 december 2009, 21:11
Op Kieskeurig las ik het volgende bericht op 17.12.2009
Deze plaats ik met toestemming van de auteur stekelenburg322
quote
Ronald,
Ik vind het prima dat je deze vraag op ZIGGO-gebruikers plaatst.Ik had zaterdag een gesprek met een winkelier en die vertelde mij dat ZIGGO vermoedelijk problemen heeft met de signalen die PHILIPS naar de CI+ module terug zendt, of juist niet terug zendt.
Dit vermoeden heb ik nl. ook,ik denk dat ZIGGO dan niet het kijkgedrag in de gaten kan houden van zijn klanten.

SUCCES
unquote

Dit is het bericht van 17-12-2009

quote
Hoe staat het met de CI+ certificatie?

Verledenweek een bericht van PHILIPS ontvangen dat de problemen door ZIGGO moeten worden opgelost en dat zij er niets meer aan zullen doen.
Hierop heb ik maandag 14 dec. een brief bezorgd bij ZIGGO met met o.a. de mededeling dat ZIGGO de problemen moet oplossen volgens PHILIPS.Ik heb ze ook gevraagd of ze dan willen vertellen wat die grote problemen nog zijn, zodat ik zelf kan bepalen of ik een CI+ module zal kopen.
Vandaag 17 dec. een brief ontvangen met de mededeling dat het probleem toch echt door PHILIPS moet worden opgelost.
Ik zie het er dus niet van komen dat die certificatie ooit nog in orde zal komen.
Mijn vraag is aan de huidige bezitters wat die grote problemen dan wel zijn.
Bedankt voor de antwoorden.

unquote

Misschien kan Anomien of een andere medewerker van Ziggo hierop reageren?

Groeten en prettige feestdagen

Ronald

Tom-
22 december 2009, 22:00
Sorry hoor, maar ik denk niet echt dat het indruk maakt als jij Ziggo een brief gaat sturen met dat zij de problemen op moeten lossen etc. Als je Ziggo en Philips nou lekker hun werk laat doen in plaats van brieven terug laat schrijven heb je nog kans dat het sneller gaat ook.

ikke1957
22 december 2009, 22:05
Sorry hoor, maar ik denk niet echt dat het indruk maakt als jij Ziggo een brief gaat sturen met dat zij de problemen op moeten lossen etc. Als je Ziggo en Philips nou lekker hun werk laat doen in plaats van brieven terug laat schrijven heb je nog kans dat het sneller gaat ook.

Je mag als consument toch laten weten wat je van de gang van zaken vindt :!:

TomF
22 december 2009, 22:11
Natuurlijk is het goed dat je de leveranciers om informatie vraagt en hen op tekortkomingen wijst, maar net als Tom- geloof ik niet zo dat je er veel mee opschiet.

Het punt is gewoon dat Philips TVs nog niet Ziggo-gecertificeerd zijn waardoor er genoeg mensen zullen zijn die geen Philips TV kopen.
Dus Philips heeft er belang bij dat ze alsnog gecertificeerd worden. Daarom geloof ik niet zo dat Philips het bij firmware .66 zal laten.

Verder staat Philips natuurlijk best voor l*l als ze het niet eens voor elkaar kunnen krijgen om hun produkten Ziggo-gecertificeerd te krijgen.

Kwestie van rustig afwachten, denk ik.

anoniem
22 december 2009, 22:19
Op Kieskeurig las ik het volgende bericht op 17.12.2009
Deze plaats ik met toestemming van de auteur stekelenburg322
quote
Ronald,
Ik vind het prima dat je deze vraag op ZIGGO-gebruikers plaatst.Ik had zaterdag een gesprek met een winkelier en die vertelde mij dat ZIGGO vermoedelijk problemen heeft met de signalen die PHILIPS naar de CI+ module terug zendt, of juist niet terug zendt.
Dit vermoeden heb ik nl. ook,ik denk dat ZIGGO dan niet het kijkgedrag in de gaten kan houden van zijn klanten.

SUCCES
unquote

Dit is het bericht van 17-12-2009

quote
Hoe staat het met de CI+ certificatie?

Verledenweek een bericht van PHILIPS ontvangen dat de problemen door ZIGGO moeten worden opgelost en dat zij er niets meer aan zullen doen.
Hierop heb ik maandag 14 dec. een brief bezorgd bij ZIGGO met met o.a. de mededeling dat ZIGGO de problemen moet oplossen volgens PHILIPS.Ik heb ze ook gevraagd of ze dan willen vertellen wat die grote problemen nog zijn, zodat ik zelf kan bepalen of ik een CI+ module zal kopen.
Vandaag 17 dec. een brief ontvangen met de mededeling dat het probleem toch echt door PHILIPS moet worden opgelost.
Ik zie het er dus niet van komen dat die certificatie ooit nog in orde zal komen.
Mijn vraag is aan de huidige bezitters wat die grote problemen dan wel zijn.
Bedankt voor de antwoorden.

unquote

Misschien kan Anomien of een andere medewerker van Ziggo hierop reageren?

Groeten en prettige feestdagen

Ronald

We hebben aangetoond dat het probleem bij Philips zit. Philips heeft vorige week aangegeven dat ze op verschillende fronten bezig zijn de software te verbeteren. Er wordt echter dit jaar nog geen nieuwe release verwacht.
Zodra er wat nieuws te melden valt zal ik het laten weten.

JW-NHS
22 december 2009, 22:27
Mochten er nog "proefkonijnen" nodig zijn, dan meld ik me bij deze aan :wink:

Groet,
JW

tafkap72
23 december 2009, 10:57
We hebben aangetoond dat het probleem bij Philips zit. Philips heeft vorige week aangegeven dat ze op verschillende fronten bezig zijn de software te verbeteren. Er wordt echter dit jaar nog geen nieuwe release verwacht.
Zodra er wat nieuws te melden valt zal ik het laten weten.

Toch zie je door de relatieve rust op dit forum in tegenstelling tot de pre-.066 periode dat het voor de meeste mensen nu gewoon werkt. Ik heb een 37pfl9604/h12 en die draaide op .058 goed en met .066 bijna probleemloos. Soms gecodeerd programma, 1 x een CCK fout gehad. Verder perfect, nog nooit een harde reboot.

rvbracht
23 december 2009, 19:34
Ik ben wel benieuwd of het uitschakelen van de ondersteuning van CI (dus zonder de +) in februari dan nog gevolgen gaat hebben voor de werking van de CI+ icm met de Philips toestellen.
Zelf bezit ik twee Philips toestellen die vrijwel probleemloos werken op CI+.

Henk2304
27 december 2009, 23:51
Ergens op 't forum gelezen (weet niet meer waar, wie wel?) dat Philips bezig is met een reeks TV's die vrijwel overeenkomen met de huidge reeks maar dan de toevoeging "B" krijgen. Wellicht dat binnenkort alleen die reeks door Philips voorgedragen gaat worden voor certificering?

Tom-
28 december 2009, 23:09
Ergens op 't forum gelezen (weet niet meer waar, wie wel?) dat Philips bezig is met een reeks TV's die vrijwel overeenkomen met de huidge reeks maar dan de toevoeging "B" krijgen. Wellicht dat binnenkort alleen die reeks door Philips voorgedragen gaat worden voor certificering?
Het lijkt me sterk, maar mocht dat wel zo zijn dan stel ik een actie voor waarbij alle forumleden van hier mee doen. Oh, en de consumentenbond, en radar, en kassa, etc! We laten ze een poepie CIPlussen!

JW-NHS
29 december 2009, 23:41
Ergens op 't forum gelezen (weet niet meer waar, wie wel?) dat Philips bezig is met een reeks TV's die vrijwel overeenkomen met de huidge reeks maar dan de toevoeging "B" krijgen. Wellicht dat binnenkort alleen die reeks door Philips voorgedragen gaat worden voor certificering?

Dat was hier > http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16501&page=57
Voor wat het waard is....

Groet,
JW

TomF
30 december 2009, 00:53
Ik heb ff zitten zoeken op de site van Philips naar toestellen met de B-suffix. Het ziet er vooralsnog niet naar uit dat dit de nieuwe serie TV-toestellen is. Ik zag o.a. het volgende toestel:
Type-aanduiding: Philips 32PFL7403D/12B
Laatste firmwareversie: 000.064.078.001, Zip-bestand, 24.86 MB, Publicatiedatum: 2009-08-19

1) Het cijfer 3 in het typenummer 7403 wijst er vooralsnog op dat het toestel geen CI+ slot heeft.
2) De publicatiedatum van de laatste firmware is nog vr de datum dat Ziggo de door hen gecertificeerde Cam-modules bekend heeft gemaakt.

Rest natuurlijk de vraag wat de B-suffix in de type-aanduiding dan wel betekent.

JW-NHS
30 december 2009, 01:03
Het merkwaardige is dat guidovdb het in die andere posting heeft over de 37pfl9604h/12b, en die kan ik niet vinden op de Philips-site http://www.consumer.philips.com/c/televisie-9000-serie/20199/cat/nl/nl/#filterState=9000_SERIES_FLAT_TV_SE_NL_CONSUMER%3D true

Groet,
JW

TomF
30 december 2009, 01:17
Op de site van Philips staan best veel toestellen met de B-suffix.
Ze komen op de volgende manier boven water.
1) www.philips.nl (http://www.philips.nl)
2) In het zoekvakje rechtsboven vul je de eerste 5 karakters van een 'bekend' toestelnummer in. Bijv: '32PFL', '37PFL' of '42PFL'.
De varianten van deze toestellen komen dan in het lijstje eronder te staan.

Zoek de verschillen :wink:
Ik snap de type-aanduiding trouwens nog steeds niet, want bij het door jou als voorbeeld aangehaalde toestel is de firmware wel van recente versie/datum.