View Full Version : Samsung UE40B7020WW Digitale kanalen

muzaffer43
24 november 2009, 19:15
Ik heb een Samsung LED TV gekocht UE 40B 7020WW. Wat ik ook gedaan heb ik kon digitale kanalen niet instellen. Ik heb gewone kabel abonnement. Hier voor had ik een decorder van de kabel bedrijf gekregen. Ik heb nu decorder niet aangesloten. Want Volgens de verkoper zit een al een digitale decorder in de TV moet wel kunnen instellen. Moet ik een Ziggo kaart kopen of doe ik iets fout? :roll:

Ed
24 november 2009, 19:27
Dan moet je wel de smartcard in de TV doen. Ik zit even mobiel dus kan het verder niet checken.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 3_1_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7D11 Safari/528.16

dieco
24 november 2009, 19:39
Je zult vermoedelijk een CI (dus zonder plus) CAM moeten kopen en een smartcard ...
Dit type TV heeft geen WP in de code en wordt officieel dus niet door Ziggo ondersteund.
Zonder HD-abonnement zul je ook alleen maar Ned 1, 2 en 3 in HD kunnen ontvangen.

Maar als je die CAM en smartcard hebt, kun je inderdaad TV kijken zonder losse decoder :thumb up:

ArChie
24 november 2009, 19:51
Ik heb een Samsung LED TV gekocht UE 40B 7020WW. Wat ik ook gedaan heb ik kon digitale kanalen niet instellen. Ik heb gewone kabel abonnement. Hier voor had ik een decorder van de kabel bedrijf gekregen. Ik heb nu decorder niet aangesloten. Want Volgens de verkoper zit een al een digitale decorder in de TV moet wel kunnen instellen. Moet ik een Ziggo kaart kopen of doe ik iets fout? :roll:
Voordat je ook maar iets gaat kopen zal je eerst de digitale kanalen moeten zien te vinden met je TV. Als er in je TV een DVB-C tuner zit, dan moet je die kanalen kunnen vinden zonder dat je over een CI(+) CAM beschikt. Indien je TV alleen een DVB-T tuner heeft, dan is ontvangst van digitale TV via de kabel niet mogelijk. Daar kan je niets aan veranderen door een CAM aan te schaffen.

Verder ben ik net als de anderen bang dat je een Samsung type hebt gekocht dat niet beschikt over een CI+ slot, maar een standaard DVB CI slot. Je handleiding zal uitsluitsel moeten geven. Van een standaard DVB CI slot is geen CI+ slot te maken, dus in dat geval geen CI+ CAM van Ziggo gaan aanschaffen.