View Full Version : Ned 3 HD verdwenen uit zenderlijst

F,1
24 november 2009, 18:05
Sinds vandaag is ned 3 hd uit de zenderlijst verdwenen

ArChie
24 november 2009, 18:45
Veenendaal, is dat soms Ziggo/Casema gebied? Zo ja, dan is Nederland 3 HD verplaatst naar een andere Transport Stream. Dat zou je ontvanger gewoon moeten oppikken, want ik mag toch aannemen dat daar tenminste wel op getest wordt voor goedkeuring.

F,1
24 november 2009, 19:01
Veenendaal, is dat soms Ziggo/Casema gebied? Zo ja, dan is Nederland 3 HD verplaatst naar een andere Transport Stream. Dat zou je ontvanger gewoon moeten oppikken, want ik mag toch aannemen dat daar tenminste wel op getest wordt voor goedkeuring.

Veenendaal is inderdaad casema gebied
Ik gebruik een alphacrypt module
de laatste paar dagen was ned 3 hd heel slecht tot hij vandaag verdween

ArChie
24 november 2009, 19:05
Veenendaal is inderdaad casema gebied
Ik gebruik een alphacrypt module
de laatste paar dagen was ned 3 hd heel slecht tot hij vandaag verdween
Dan zal je opnieuw moeten zoeken aangezien Nederland 3 HD verplaatst is. Zie ook hier voor meer informatie naar welke Transport Stream/frequentie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/32983950#32983950

F,1
24 november 2009, 19:10
Dan zal je opnieuw moeten zoeken aangezien Nederland 3 HD verplaatst is. Zie ook hier voor meer informatie naar welke Transport Stream/frequentie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/32983950#32983950

Bedankt voor de informatie ik zal even opnieuw gaan zoeken hopen dat ned3 hd nou zonder haperingen werkt
maar ik vind het wel raar dat de tv hem niet pakt
de nieuwe zenders pakt de tv wel op zonder opnieuw te zoeken

G.bruiker
24 november 2009, 19:22
op de samsung tv staat netjes "new service" om na ongeveer 10 seconden over te gaan op Ned 3 HD

ArChie
24 november 2009, 19:41
maar ik vind het wel raar dat de tv hem niet pakt
de nieuwe zenders pakt de tv wel op zonder opnieuw te zoeken
Wat voor merk en type TV heb je dan? Oude Sony series kunnen bijvoorbeeld niet goed omgaan met updates in de kanalen lijst. Van andere merken TV's met DVB-C tuner en standaard DVB CI slot weet ik niet wat het gedrag bij dit soort kanaal verhuizingen is. Er zijn de laatste tijd veel van dergelijke TV's opgedoken toen bleek dat een deel van de fabrikanten verstoppertje speelden met de DVB-C tuner op het moment dat je Nederland als land kiest.

F,1
24 november 2009, 19:48
Wat voor merk en type TV heb je dan? Oude Sony series kunnen bijvoorbeeld niet goed omgaan met updates in de kanalen lijst. Van andere merken TV's met DVB-C tuner en standaard DVB CI slot weet ik niet wat het gedrag bij dit soort kanaal verhuizingen is. Er zijn de laatste tijd veel van dergelijke TV's opgedoken toen bleek dat een deel van de fabrikanten verstoppertje speelden met de DVB-C tuner op het moment dat je Nederland als land kiest.

Ik heb een LH4000 van LG ook zo een die verstoppertje speelt
In het menu heb ik channel auto update aan ben van plan een SL9000 van LG te kopen

ArChie
24 november 2009, 19:55
Ik heb een LH4000 van LG ook zo een die verstoppertje speelt
In het menu heb ik channel auto update aan ben van plan een SL9000 van LG te kopen
Ik ben bang dat je bij de LH4000 dus ook opnieuw zal moeten scannen. Ik ken de menu's van dat toestel niet, maar misschien heb je een mogelijkheid om alleen naar nieuwe kanalen te laten zoeken die dan achteraan de lijst worden geplaatst? Loewe biedt bijvoorbeeld een dergelijke oplossing. In dat geval even het "oude" Nederland 3 HD weggooien uit de lijst en dan de TV laten zoeken naar de "nieuwe" Nederland 3 HD.

F,1
24 november 2009, 19:57
Ik ben zeer te spreken over het veranderen van transportstream van ned3 hd nog geen enkele hickup gehad tot nu toe normaal had ik al na 1 minuut weggezapt vanwege al die storingen.

enbroerse
24 november 2009, 20:17
ik zit in de wieringermeer en heb een humax 5050c, vandaag waren een aantal van mij favoriete zenders ook verdwenen, ned 3 werd niet herkend, kinderzenders op een ander nummer... opnamen mislukt...

zenders opnieuw moeten inladen en dus mijn favorietenlijst met 99 stuks leeg...

ik kan slecht tegen verandering!

Riparius
24 november 2009, 20:32

Vreemd. Ik zit ook in voormalig Casema gebied en ik heb niets gemerkt van mutaties. Nederland 3 HD zit hier nog gewoon op 834 MHz. Ontvangst is trouwens al weken onberispelijk, dus ik zie de noodzaak voor verplaatsing niet zo.

ArChie
24 november 2009, 20:41
Vreemd. Ik zit ook in voormalig Casema gebied en ik heb niets gemerkt van mutaties. Nederland 3 HD zit hier nog gewoon op 834 MHz. Ontvangst is trouwens al weken onberispelijk, dus ik zie de noodzaak voor verplaatsing niet zo.
Op dit moment zit Nederland 3 HD in twee Transport Streams. Jouw TV/ontvanger* heeft nog steeds de versie in gebruik die in de "oude" Transport Stream zit. Die oude Transport Stream versie is overigens momenteel zonder encryptie. Als het dus goed is kan je nu ook zonder smartcard naar Nederland 3 HD kijken zolang je TV nog niet heeft overgeschakeld naar de versie in de "nieuwe" Transport Stream die wel van encryptie is voorzien.

* doorhalen wat niet van toepassing is.

Riparius
24 november 2009, 20:55
Op dit moment zit Nederland 3 HD in twee Transport Streams. Jouw TV/ontvanger* heeft nog steeds de versie in gebruik die in de "oude" Transport Stream zit. Die oude Transport Stream versie is overigens momenteel zonder encryptie. Als het dus goed is kan je nu ook zonder smartcard naar Nederland 3 HD kijken zolang je TV nog niet heeft overgeschakeld naar de versie in de "nieuwe" Transport Stream die wel van encryptie is voorzien.

* doorhalen wat niet van toepassing is.

Ik zie het, Nederland 3 HD is op 834 MHz momenteel zonder encryptie inderdaad. Ik mis nu wel de EPG bij Nederland 3 HD. Ik hou niet van automatische updates, dus die staan altijd uit. Maar als ik nu een nieuwe scan doe zou ik dus o.a. tweemaal Nederland 3 HD moeten vinden? Werkt de EPG van 3 HD wel bij de andere frequentie?

ArChie
24 november 2009, 21:10
Maar als ik nu een nieuwe scan doe zou ik dus o.a. tweemaal Nederland 3 HD moeten vinden? Werkt de EPG van 3 HD wel bij de andere frequentie?
Dat hangt er vanaf hoe de Sony scant. In de oude Nederland 3 HD Transport Stream was Nederland 3 HD het enige kanaal. Ziggo/Casema heeft wel alvast de Service Description Table (SDT) verwijderd, dus volgens de service lijst bestaat het kanaal niet meer in die Transport Stream. De Program Map Table (PMT) en de stream componenten van Nederland 3 HD zijn er echter nog wel. Voor de EPG is de Sony van mening dat die hoort bij het Nederland 3 HD kanaal dat in de nieuwe Transport Stream wordt doorgegeven, dus wordt het niet getoond bij de "oude" versie van Nederland 3 HD.

Kortweg komt het er opneer dat jouw TV nog steeds met oude verwijzingen werkt die op dit moment nog (deels) aanwezig zijn, maar zodra Ziggo/Casema het signaal verwijdert uit de oude Transport Stream is het afgelopen en zal je vermoedelijk opnieuw moeten scannen. Het huidige gedrag is allemaal wat ongedefinieerd door die dubbele signalen en zeer afhankelijk van de firmware implementatie in je TV.

Ik denk dat ze morgen wel het signaal uit de oude Transport Stream zullen weghalen. Bij Euronews en ESPN Classic Sport duurde de complete verhuizing ook twee dagen waarbij er een dag was dat de signalen aanwezig waren in zowel de nieuwe als de oude Transport Streams. Kennelijk een nieuwe kanalen verhuisprocedure die ze in nu in de praktijk brengen.

mootje1
25 november 2009, 21:11
hier in leiden ook ,inclusief classic sport,
alles weer opnieuw scannen:cry: denk ik.

Riparius
25 november 2009, 22:05
Dat hangt er vanaf hoe de Sony scant. In de oude Nederland 3 HD Transport Stream was Nederland 3 HD het enige kanaal. Ziggo/Casema heeft wel alvast de Service Description Table (SDT) verwijderd, dus volgens de service lijst bestaat het kanaal niet meer in die Transport Stream. De Program Map Table (PMT) en de stream componenten van Nederland 3 HD zijn er echter nog wel. Voor de EPG is de Sony van mening dat die hoort bij het Nederland 3 HD kanaal dat in de nieuwe Transport Stream wordt doorgegeven, dus wordt het niet getoond bij de "oude" versie van Nederland 3 HD.

Kortweg komt het er opneer dat jouw TV nog steeds met oude verwijzingen werkt die op dit moment nog (deels) aanwezig zijn, maar zodra Ziggo/Casema het signaal verwijdert uit de oude Transport Stream is het afgelopen en zal je vermoedelijk opnieuw moeten scannen. Het huidige gedrag is allemaal wat ongedefinieerd door die dubbele signalen en zeer afhankelijk van de firmware implementatie in je TV.

Ik denk dat ze morgen wel het signaal uit de oude Transport Stream zullen weghalen. Bij Euronews en ESPN Classic Sport duurde de complete verhuizing ook twee dagen waarbij er een dag was dat de signalen aanwezig waren in zowel de nieuwe als de oude Transport Streams. Kennelijk een nieuwe kanalen verhuisprocedure die ze in nu in de praktijk brengen.

Klopt als een bus, vanavond zag ik dat Nederland 3 HD op de oude frequentie was verdwenen, dus maar even opnieuw gescand. Maar van mij had de verandering niet gehoeven. 834 MHz zit in UHF kanaal 66 (830-838 MHz) en in het verleden werd daar toch ook gebruik van gemaakt voor analoge TV en toen was de ontvangst ook goed. Nu lijkt het er een beetje op dat Ziggo afziet van het gebruik van hoge frequenties omwille van een handjevol klagende abonnees die hun eigen bekabeling niet op orde hebben. Slechte zaak, want dan kunnen ze straks weer makkelijker beweren dat alles 'vol' zit terwijl dat gewoon niet zo is.

mootje1
26 november 2009, 14:47
vanochtend deed hd 3 het en nu om15.00 weer niet ,ze zijn wel bezig bij dat ziggo ,krijg er een ....van:no:

F,1
26 november 2009, 19:24
Klopt als een bus, vanavond zag ik dat Nederland 3 HD op de oude frequentie was verdwenen, dus maar even opnieuw gescand. Maar van mij had de verandering niet gehoeven. 834 MHz zit in UHF kanaal 66 (830-838 MHz) en in het verleden werd daar toch ook gebruik van gemaakt voor analoge TV en toen was de ontvangst ook goed. Nu lijkt het er een beetje op dat Ziggo afziet van het gebruik van hoge frequenties omwille van een handjevol klagende abonnees die hun eigen bekabeling niet op orde hebben. Slechte zaak, want dan kunnen ze straks weer makkelijker beweren dat alles 'vol' zit terwijl dat gewoon niet zo is.

Ik heb toevallig wel mijn bekabeling op orde alles van hirschman en monster dus doe niet alsof je bij mensen thuis kan kijken en overal verstand van heb ziggo geeft zelf aan dat de frequentie een moeilijke is maar jij zal het natuurlijk wel beter weten ik ben toevallig een van die handjevol en betaal ook dus verdien een goed signaal :no:

mootje1
26 november 2009, 20:05
alles opnieuw gescand
en ja hoor ,alles doet het weer
voor hoelang :wink::?:

Riparius
26 november 2009, 20:13
Ik heb toevallig wel mijn bekabeling op orde alles van Hirschmann en Monster dus doe niet alsof je bij mensen thuis kan kijken en overal verstand van hebt. Ziggo geeft zelf aan dat de frequentie een moeilijke is maar jij zal het natuurlijk wel beter weten. Ik ben toevallig n van die handjevol en betaal ook dus verdien een goed signaal :no:

Geef even een linkje waar een Ziggo official beweert dat die frequentie van 834 MHz 'moeilijk' is. Dat wil ik zelf wel eens zien.

Het is volkomen vanzelfsprekend wat ik beweer. De UHF band liep (hier in Nederland) officieel t/m kanaal 69 (854-862 MHz). De kabelnetwerken zoals die heden ten dage in gebruik zijn, zijn aangelegd in een periode waarin er alleen nog analoge televisie was. De bekabeling voldoet aan de destijds geldende specificaties en is daarmee zonder meer geschikt om signalen met hoge frequenties tot ca. 860 MHz storingsvrij te transporteren naar eindgebruikers.

Als er dus bij bepaalde eindgebruikers geen storingsvrije ontvangst van dergelijke frequenties mogelijk is, dan is er dus f met de bekabeling bij de abonnee thuis, of met de bekabeling van de kabelaar tot en met het AOP iets niet in orde.

Ergo, als je zeker meent te weten dat je eigen bekabeling in orde is en toch nog steeds geen goede ontvangst hebt, dan moet je bij Ziggo aan de bel trekken. Uiteraard mag je als betalende abonnee verwachten dat de geleverde signaalkwaliteit aan de specificaties voldoet. Ik heb ook nooit iets anders beweerd.

Wat ik wl heb gezegd is dat ik vreesde dat Ziggo klachten van slechte of marginale ontvangst die zijn toe te schrijven aan tekortkomingen in de eigen bekabeling van abonnees als voorwendsel gaat gebruiken om delen van het ter beschikking staande frequentiespectrum dan maar niet meer te gebruiken om zo het aantal klachten te reduceren en dan vervolgens doodleuk te beweren dat de kabel 'vol' zit terwijl daar de facto geen sprake van is. Op die manier worden dan ook abonnees die hun zaakjes wl op orde hebben uiteindelijk de dupe van abonnees die het voor wat betreft de eigen bekabeling niet zo nauw nemen. Dt is waar ik mij tegen verzet.

Inmiddels heb ik echter begrepen dat het door de verplaatsing van o.a. Nederland 3 HD vrijgekomen deel van frequentiespectrum zal gaan worden gebruikt voor internet. Dat is in ieder geval in zoverre goed nieuws dat het vrijgekomen deel van het frequentiespectrum in ieder geval niet onbenut blijft.

F,1
26 november 2009, 20:18
gezet.

ArChie
26 november 2009, 20:23
Inmiddels heb ik echter begrepen dat het door de verplaatsing van o.a. Nederland 3 HD vrijgekomen deel van frequentiespectrum zal gaan worden gebruikt voor internet. Dat is in ieder geval in zoverre goed nieuws dat het vrijgekomen deel van het frequentiespectrum in ieder geval niet onbenut blijft.
Ziggo/Casema is erg van de soort bij soort en die 834 MHz zit een behoorlijk stuk verwijderd van het deel van frequentie band (190 MHz - 254 MHz) dat in Ziggo/Casema gebied voor Kabel Internet gebruikt wordt.