View Full Version : Vraag over kastje in meterkast

Aaron1980
24 november 2009, 12:26
Een goedemiddag,

Ik ben nieuw hier en heb hulp nodig. Afgelopen zomer ben ik verhuisd en heb toen ruimschoots op tijd een verhuispakket aangevraagd. Om een lang verhaal kort te maken, verhuispakket kwam maar niet en ik wilde toch internetten, dus inplaats van blijven wachten op het pakket heb ik een splitter (of hoe het ook heet) bij de bouwmarkt gehaald en daarmee aan het internetten geslagen. Tot voor kort eigenlijk geen problemen, maar ik moet zeggen dat sinds de verhogingen ik toch last heb van veel snelheidswisselingen. Ik heb inmiddels al gezien dat ik niet de enige ben op dit forum. Inmiddels wel het verhuispakket binnen, dus ik zit eraan te denken om die maar eens in de meterkast te gaan schroeven, wellicht dat er iets veranderd. Iemand ervaring hier mee of maakt het niet uit of je het verhuispakket van ziggo gebruikt of een willekeurige splitter?

Bedankt voor de feedback.

Aaron

Isis
24 november 2009, 15:54
In hoeverre het uitmaakt weet ik niet, maar als je signaalproblemen hebt zal Ziggo je alleen helpen als je hun apparatuur gebruikt.

TRaSH
24 november 2009, 16:43
denk dat je splitter ook het internet niet van je tv signaal scheid
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

Aaron1980
24 november 2009, 17:03
Beide bedankt voor de reactie,

@ Trash, dat zou best nog eens kunnen wat je daar zegt. Als dat inderdaad het geval is dat hij geen onderscheid maakt tussen het signaal, kan dat de snelheid dan nadelig beinvloeden?

Isis
24 november 2009, 18:02
@Trash: Voor zover ik had begrepen komt er maar één signaal binnen. Dus wat bedoel je dan met signaal scheiden?

TRaSH
24 november 2009, 18:45
@Trash: Voor zover ik had begrepen komt er maar één signaal binnen. Dus wat bedoel je dan met signaal scheiden?

een monteur heeft bij mij een versterker/splitter tussen geplaatst die het tv signaal van het internet signaal zou moeten scheiden.
hij vertelde me dat sommige signaal verdelers dat niet goed genoeg doen, en daarmee wel eens storingen mee kon krijgen.
ik had namelijk nog wel eens last van als ik aan het downloaden was dat het digitale beeld slechter werd.

Isis
24 november 2009, 21:50
Ah op die manier :)