View Full Version : instellen digitale frequentie/netwerk op Sony Bravia

reddish
23 november 2009, 21:26
Hallo allemaal,

Tot vorige week keek ik digitale TV op mijn Sony Bravia KDL-40W5500 via een externe Samsung DCB-H380R ontvanger. Eind vorige week heb ik een CI+ CAM module gekocht waarin ik mijn Smartcard heb gestopt.

En en anders werk grotendeels, alleen mis ik +/- 15 zenders. Dit zou misschien kunnen komen omdat ik nergens de frequentie van mijn gebied heb gespecificeerd (372 MHz, netwerknummer 5555).

Stom genoeg kan ik nergens in het menu van de TV vinden waar ik dit in kan stellen. Kan iemand mij dat vertellen?

double0dennis
23 november 2009, 21:44
Ik dacht zo:
Via het HOME menu;
naar Instellingen, Digitaal Set-up, Digitaal afstemming, Digitale autom. afstemming

reddish
23 november 2009, 22:00
Hoi Dennis,

Als ik dat doe vind de TV telkens 210 zenders (tv + radio); hij mist dan een aantal zenders die de externe tuner wel vindt, zoals Veronica/Jetix, NET 5, RTL 8, TMF, En, ...

De regionale TV zenders zitten ook ineens op andere kanalen (via de externe Samsung tuner boven de 900; via de CAM CI+ module beneden de 900). Vandaar dat ik denk dat de TV misschien naar de verkeerde frequentie kijkt.

Hoe dan ook, volgens de CAM CI+ handleiding moet ik "ergens" 326 MHz en netwerknummer 5555 kunnen instellen, en dat is me nog niet gelukt.

De handleiding van de Bravia zegt niks hierover, en de Ziggo CAM CI+ module handleiding verwijst naar de TV-handleiding. Lekker handig :-/

anoniem
23 november 2009, 22:50
Hoi Dennis,

Als ik dat doe vind de TV telkens 210 zenders (tv + radio); hij mist dan een aantal zenders die de externe tuner wel vindt, zoals Veronica/Jetix, NET 5, RTL 8, TMF, En, ...

De regionale TV zenders zitten ook ineens op andere kanalen (via de externe Samsung tuner boven de 900; via de CAM CI+ module beneden de 900). Vandaar dat ik denk dat de TV misschien naar de verkeerde frequentie kijkt.

Hoe dan ook, volgens de CAM CI+ handleiding moet ik "ergens" 326 MHz en netwerknummer 5555 kunnen instellen, en dat is me nog niet gelukt.

De handleiding van de Bravia zegt niks hierover, en de Ziggo CAM CI+ module handleiding verwijst naar de TV-handleiding. Lekker handig :-/

op welke kanaal positie ontvang je Ned 1 HD ?
heb je een landkeuze instelling Nederland uitgevoerd ?
welke software versie gebruik je ?

reddish
23 november 2009, 22:53
Aha, ik heb net ge-update naar firmware 1.6 (vanaf 1.2 of zo) en nu krijg ik wel de vraag naar frequentie/netwerknr... En nu gaat het wel goed zo te zien.

Behalve dan dat ziggo/sony samen bedacht hebben dat ze functionaliteit in mijn TV hebben uitgezet, naar ik begrijp uit andere posts hier. Schande!

EA Junk
24 november 2009, 10:11
Behalve dan dat ziggo/sony samen bedacht hebben dat ze functionaliteit in mijn TV hebben uitgezet, naar ik begrijp uit andere posts hier. Schande!

Precies, hoe zit het hier mee? Wanneer kan ik eindelijk sorteren? :no:

TRaSH
24 november 2009, 10:24
op kieskeurig heeft iemand uitleg gegeven hoe dat kan via een omweg. Kan ook zijn dat het om de z5500 gaat. Maar proberen waard mischien
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

twigger
24 november 2009, 11:17
Fabrieksinstellingen en dan een ander land kiezen bv Frankrijk, dan is de sorteerfunctie weer terug. Je kan later via menu de taal weer op Nederlands zetten.

Volgens mij kun je tijdens installatie bij land bv Frankrijk kiezen en bij taal kun je gewoon Nederlands kiezen, maar dat weet ik niet meer zeker.
Ik wacht tot de sorteerfunctie weer terug is.