View Full Version : Geen signaal

napsu
23 november 2009, 21:22
Hallo allen,

ik heb sinds vanmiddag iets heel vreemds.
Ik heb zowel analoog als digitaal geen signaal en het hele vreemde is dat de datum in mijn ontvanger "02 januari 1970" is???? De bekabeling is allemaal goed.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Groet,
Tom

Zapp Brannigan
23 november 2009, 22:03
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Een paar jaar geleden. Een telefoontje naar het storingsnummer leerde dat een paar mensen verderop hier in de straat dachten dat ze de tuin wel een half metertje groter konden maken en met de paal voor het nieuwe hek de coax finaal doormidden hadden geslagen met als resultaat dat anderhalve straat zonder kabel zat.

napsu
23 november 2009, 23:26
Ik heb contact gehad met de helpdesk. Zij hadden geen melding over een storing/kabelbreuk.
Mijn buren hebben wel gewoon tv, zowel analoog als digitaal.
Al zou er een kabelbreuk zijn dan verklaart dat nog niet die uiterst vreemde datum in mijn ontvanger, 02 januari 1970.

napsu
24 november 2009, 12:29
Het is opgelost.
Ééns in de zoveel maanden wordt er ge-checked wie niet betaald/illegaal kijkt of een andere reden.
Ziggo huurt een extern bedrijf in om dan in hun kasten diegenen die niet betaald, illegaal kijkt of zo af te sluiten. Het extern bedrijf krijgt per afsluiting betaald. Nu heeft iemand van zo'n extern bedrijf niet goed gekeken in de kast en de verkeerde afgesloten. Monteur van Ziggo heeft alles in orde gebracht.
Snelle service van Ziggo, slordig van het externe bedrijf.

ArChie
24 november 2009, 12:38
Het is opgelost.
Ééns in de zoveel maanden wordt er ge-checked wie niet betaald/illegaal kijkt of een andere reden.
Ziggo huurt een extern bedrijf in om dan in hun kasten diegenen die niet betaald, illegaal kijkt of zo af te sluiten. Het extern bedrijf krijgt per afsluiting betaald. Nu heeft iemand van zo'n extern bedrijf niet goed gekeken in de kast en de verkeerde afgesloten. Monteur van Ziggo heeft alles in orde gebracht.
Laat me raden, deze verklaring heb je van Ziggo gekregen. Zoals gewoonlijk probeert Ziggo de verantwoording af te schuiven naar door hen ingehuurde onderaannemers. Zo werkt dat natuurlijk niet. Ziggo is en blijft vanuit het oogpunt van de klanten verantwoordelijk voor uitgevoerde werkzaamheden. Als de door hen geselecteerde onderaannemers hun werkzaamheden niet goed uitvoeren dan had Ziggo een betere onderaannemer moeten selecteren om die werkzaamheden wel naar behoren uitgevoerd te krijgen.

Sjaool
24 november 2009, 15:50
Fouten maken blijft menselijk, Ziggo of geen Ziggo. ;)

Blij toe dat dit vervelende probleem zo'n simpele oplossing had. :)

Isis
24 november 2009, 16:00
Het is opgelost.
Het gebeurt helaas wel eens vaker dat een verkeerde tap wordt omgezet. Zoals eerder gezegd, fouten zijn menselijk.