View Full Version : Antenne versterker en internet vraag. Hoe te maken?

meermeer
23 november 2009, 19:58
Bij mijn vader werkt het internet niet goed. Elke avond knalt het internet eruit.

Nu is zijn signaal niet akl te best, maar de monteur heeft ook prutswerk achtergelaten.

Hij krijgt uit de muur, een soort coax kabel, deze gaat in een versterker, en hier komt dan een mannetje/vrouwtje uit.(tv/radio) dan gaat er 1 kabel in radio(of tv weet ik niet) weer in een apparaat en daar vandaan gaat het naar de modem???

Hoe dan ook, nu wil ik het 'fixen'. Hoe kan je het het beste aanpakken? Het eerste signaal dat binnenkomt, is dus als 'coax' datakabel(lijkt op wat er de modem in moet)

TRaSH
24 november 2009, 09:26
wat voor versterker en wat is dat apparaat staan er merken type nummers op ?
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

meermeer
24 november 2009, 09:32
http://img20.imageshack.us/img20/3629/cimg1442y.jpg (http://img20.imageshack.us/i/cimg1442y.jpg/)http://img20.imageshack.us/img20/cimg1442y.jpg/1/w512.png (http://g.imageshack.us/img20/cimg1442y.jpg/1/)

Dit ding aan de muur is dus (denk ik?) de AOP? Daar komen dan twee kabels uit? Een naar de 'verdeler' aan de achteringang. En dan een in TV?

Snap er niks meer van. Grote kans dus dat het hierdoor komt dat internet onstabiel is denk ik. Hoe te fixen?

Sogan
24 november 2009, 10:11
Op ziggo.nl zijn alle handleidingen te vinden voor alle installaties.
FF zoeken op die site bv deze handleiding:
https://static.ziggo.nl/images/installatieinstructie-module-1-maak-de-kabelaansluiting-geschikt_tcm14-1920.pdf

Sjaool
24 november 2009, 10:16
Hij krijgt uit de muur, een soort coax kabel, deze gaat in een versterker, en hier komt dan een mannetje/vrouwtje uit.(tv/radio) dan gaat er 1 kabel in radio(of tv weet ik niet) weer in een apparaat en daar vandaan gaat het naar de modem???

Hoe dan ook, nu wil ik het 'fixen'.
Je klinkt niet al te zeker van je zaak.
Is het dan wel verstandig om er zelf aan te gaan lopen rommelen?

Misschien maak je het dan nog erger en zelfs zo dat internet helemaal niet meer werkt.
Nu is dat laatste misschien een voordeel want dan moet er weer een monteur komen opdraven. ;)

Als het aangelegd is door een monteur van Ziggo zou ik er als ik jou nog even achteraan bellen dat je niet tevreden bent of minimaal melden dat de installatie instabiel werkt.

TRaSH
24 november 2009, 10:22
wat een puinhoop die aansluiting, zoals eerder vermeld bellen en vertellen over je internet problemen en vertellen dat de aansluiting nogal rommelig is gedaan
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

meermeer
24 november 2009, 10:39
Duidelijk. Ja zo is het echt aangesloten door Ziggo!? Toen ik het zag(ben het dus niet zelf) dacht ik ook, wat een prutser.

MonkeyBrainsNL
24 november 2009, 11:31
Ik zou eerst eens wat overzicht creeren.. alles wat niet bij modem/tv hoort even weghalen.. Waarom is de monteur gelijk een prutser, alleen omdat het niet goed werkt?? Vind het een beetje kort door de bocht.. maar misschien ligt dat aan mij..

meermeer
24 november 2009, 11:56
Ik zou eerst eens wat overzicht creeren.. alles wat niet bij modem/tv hoort even weghalen.. Waarom is de monteur gelijk een prutser, alleen omdat het niet goed werkt?? Vind het een beetje kort door de bocht.. maar misschien ligt dat aan mij..

Als je een monteur 'besteld' mag je toch verwachten dat hij de AOP/kabel naar de modem goed aansluit???? Zo moeilijk is dat voor iemand die het dagelijks doet niet....

Voor de duidelijkheid, alles is zo aangesloten door de monteur, er is zelf niks aangesloten/extra neergezet etc. Er zijn geen aftakkingennaar andere tv's etc

MonkeyBrainsNL
24 november 2009, 12:30
.... edit: laat maar.

Uniseat
24 november 2009, 21:11
Tis eigenlijk heel simpel.
Kabel komt binnen, gaat naar de AOP toe.
Van de AOP gaat ie naar de versterker toe.
De data aansluiting op de versterker gaat naar het modem toe.
De Tv/radio aansluiting gaat naar de radio of de tv toe.
In de tv gaat meestal het mannetjes plug, radio gaat meestal het vrouwtjes plug.
Versterker had ie gelijk ook eef moeten ophangen.
Je moet Ziggo opbellen het verhaal uitleggen, dan komen ze gerust wel langs om het op te lossen..:wink:

grtz bas

Excalibur
25 november 2009, 09:28
Hoe lang is het eigenlijk geleden dat het door een monteur is geinstalleerd?

De monteur heeft zeker geen goed werk geleverd, en dit zou naar mijn mening ook door Ziggo hersteld moeten worden, maar ik kan me wel voorstellen dat Ziggo dit niet gaat doen op hun kosten als de installatie al geruime tijd geleden is uitgevoerd, en er nooit is gereclameerd dat het niet in orde is, en dat kan ik me ook goed voorstellen.

meermeer
25 november 2009, 10:01
Het is circa 3 weken zo geinstalleerd. De eerste week dacht mijn vader dat het wellicht aan de 'nieuwe' aansluiting lag(administratief nog niet alles in orde)

Week 2 was er onderhoud in de wijk, dus dacht laat ik afwachten, en week 3 gebeurde het elke avond (na circa 17:00 daarvoor wel redelijk)

Toen ben ik even gaan kijken, en kan ik me voorstellen dat het aan de aansluiting ligt :)

We hebben nu enkel de antenne versterker(gevoed door stroom) er tussenuit gehaald(tussen de aop-->dataverbinding) en het lijkt nu al goed te gaan. Nu zelf de OAP ook maar vervangen, en daar de verdeler/versterker voor tv/radio/data op, dan is het helemaal zoals het hoort. Hij heeft een Arris modem trouwens.

Als het dan nog niet werkt bellen we Ziggo wel. Maar 0900 nummer en een hoop onkunde nodigt niet aan om meteen te bellen :)

(zijn ook goede medewerkers trouwens!) Maar eerste reactie was dat mijn vader zijn PC moest opschonen??? telefonie werkt eook niet pfff :mrgreen:

edit: 2 keer gebeld een keer 'oude' situatie, signaal was zwak, en ze kon de modem niet updaten???

tweede keer(nog geen eens 100% enkel zonder gevoede versterker VOOR de datakabel) was het signaal keurig zeiden ze:)

Excalibur
25 november 2009, 10:18
Het is heel goed zelf te doen. Alleen zou dit eigenlijk door Ziggo hersteld moeten worden, op hun kosten uiteraard, gezien het feit dat de monteur een rommeltje heeft achtergelaten. Had men ten tijde van de installatie ook niet akkoord mee hoeven gaan, maar dat terzijde.

meermeer
25 november 2009, 10:29
Het is heel goed zelf te doen. Alleen zou dit eigenlijk door Ziggo hersteld moeten worden, op hun kosten uiteraard, gezien het feit dat de monteur een rommeltje heeft achtergelaten. Had men ten tijde van de installatie ook niet akkoord mee hoeven gaan, maar dat terzijde.

Alsje niet weet hoe het eruit moet komen te zien, kan je ook niet protesteren...Niet iedereen kijkt/weet/zoekt hoe zoiets werkt, als het naar werkt. En dat deed het de eerste 2 dagen wel...

Maar ja, laten oplossen kan, maar ja hoop frustratie en tijd, fix het zelf wel even :)

Excalibur
25 november 2009, 13:56
Ben ik op zich geheel met je eens, alleen of het materiaal netjes aan de muur bevestigd zit, of rommelig op de grond van de ruimte ligt is al wel een duidelijke indicatie. :wink: Is geen kritiek overigens, meer een opmerking in het algemeen dat mensen soms best kritischer mogen zijn tov het opgeleverde werk. Het oog wil ook wat zeg ik dan altijd maar, en dat is zeker van kracht voor zichtwerk, ook al zit het in de meterkast.

De netheid van werken, en de netheid van het opgeleverde werk is iets wat je zonder kennis kan beoordelen ;) Het oog zegt voldoende.

En waar nodig kunnen we je hier wel ondersteunen bij het opnieuw aansluiten.
Je kan ook eens met Ziggo bellen en de situatie voorleggen, nooit geschoten is altijd mis ;) Er zit neem ik aan gewoon garantie op het geleverde werk, en daarvan kan je gebruik maken.