View Full Version : Uitgaande mail lukt niet in OS X

Bozzo
23 november 2009, 19:35
Ondanks de uitleg in http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19273 lukt het mij niet om de uitgaande mail (SMTP) goed te configureren in Mail (de standaard mail applicatie van OS X). Mail binnenhalen lukt dus wel.

Via Google ben ik er wel achter gekomen dat er meer zijn die hier mee geworsteld hebben. Een directe oplossing is echter nog niet gelukt.

In mail heb ik al diverse servers gebruikt (smtp.ziggo.nl , smtp.quicknet.nl) en de gebruikersnaam is gelijk aan het emailadres. Ik heb dit inmiddels geprobeerd met mijn xxx@multiweb.nl, xxx@quicknet.nl en xxx@ziggo.nl adressen. Feitelijk zijn dit dezelfde gegevens die ik gebruik in Outlook 2007.

Wie kan aangeven wat ik fout doe?

Zapp Brannigan
23 november 2009, 19:50
Voor uitgaande mail is geen gebruikersnaam/wachtwoord nodig, sterker nog, als je dat probeert werkt het niet.

Wat voor foutmelding krijg je eigenlijk?

Alleen als je geen router gebruikt: misschien heb je een IP adres gekregen dat om een of andere reden op de zwarte lijst is gezet; probeer eens of je met telnet bij de SMTP server kan komen.

Bozzo
23 november 2009, 20:21
Voor uitgaande mail is geen gebruikersnaam/wachtwoord nodig, sterker nog, als je dat probeert werkt het niet.

Jemig... Hoe simpel kan 't soms zijn! Dank voor bovenstaande oplossing...