View Full Version : too many connections 4 allowed

ikjes
23 november 2009, 19:04
Hoi Forum leden,
Na lange tijd tevreden te zijn geweest, heb ik nu toch een probleem
elke keer als ik via news groepen wat download. krijg ik de melding too many connections- 4 allowed. soms op alle 3 de threads, heel soms 1 thread met een snelheid van 300KB/s (dit was 2000 KB/s)
Wat al gedaan:
modem, router, computer gereset (hot/cold)
Diverse programmas geprobeerd (grabit, newsleecher)
Andere windows geinstaleerd (vista/7)

Helpdesk begrijpt het ook niet. ze gaan het onderzoeken, maar helaas nog geen stap verder.

Iemand nog een idee

Ps via ziggo speedtest kom ik niet boven de 1690,9 KB/s. met speedtest UPS kom ik wel aan de 48 MB/s !!!!!!!

mseegers
23 november 2009, 20:36
Misschien is er nog een andere computer onder jouw naam aan het downloaden. Als die jouw vier connecties al bezet heeft, krijg jij die melding.

Netbios
23 november 2009, 21:06
verander het wachtwoord van het betreffende emailadres.

alle leech programma's deinstalleren en er 1 opnieuw installeren.

zou je een stap verder mee moeten komen, zoniet het probleem op kunnen lossen.

ikjes
23 november 2009, 22:08
Wachtwoorden veranderd. geen verschil. blijf to many connection houden
alle wachtwoorden veranderd. ook daadwerkelijk doorgevoerd (outlook)
nog steeds het zelfde probleem

Netbios
23 november 2009, 23:19
en mijn andere advies dan?

alle leech programma's deinstalleren en er 1 opnieuw installeren.

ikjes
24 november 2009, 12:58
Zelfs volledig windows 7 opnieuw geinstalleerd.
Had gister opeens via 1 thread weer verbinding. maar dat duurde maar 5 min.
Reeds geprobeerd:
Router, modem diverse keren gereset, zowel koude als harde reset(fabrieks instelling)
Diverse programma geprobeerd Grabit en newsleecher. Op schone installatie als meerdere keer unista.
Wachtwoorden veranderd.
Via giganews lukt downloaden prima met snelheden van 35 Mb/s
Via news.casema.nl soms 1 thread, maar vaak too many connections- 4 allowd

Netbios
24 november 2009, 16:34
en zonder router?

kipje
24 november 2009, 20:32
ik heb precies hetzelfde probleem is sinds kort pas

kipje
24 november 2009, 21:29
Ik heb mailtje naar ziggo gestuurd en 2 tellen daarna deed ie het weer ?:confused::confused:

ikjes
26 november 2009, 09:45
Dan heb je mazzel, Ziggo belde net.
Ze geven geen ondersteuning op tech. problemen met newsgroepen.
Ze weten niet wat het probleem is en dan is zeggen dat je iets niet ondersteund, de makkelijkste weg.......

Nou breekt echt mij klomp. dit wordt weer op hoge poten de hele middag met ziggo bellen.

En daar betaal ik nu elke maand een kapitaal voor.......

Ps zonder router zelfde probleem.....

prodix
26 november 2009, 09:52
Het is een goodie service die idd niet word ondersteund.
Ergens wel slim, als de download wet er doorkomt kunnen ze zonder ge-ouwehoer de server(s) uitschakelen.

Maar om even op je melding terug te komen, ik heb hem ook wel eens.
Meestal even connection reset en gaan met die banaan. (Newsleecher)
Maar meer als 4 draadjes op ziggo server wil ook niet, thans is mij niet gelukt.

Excalibur
26 november 2009, 10:24
Dan heb je mazzel, Ziggo belde net.
Ze geven geen ondersteuning op tech. problemen met newsgroepen.
Ze weten niet wat het probleem is en dan is zeggen dat je iets niet ondersteund, de makkelijkste weg.......

Nou breekt echt mij klomp. dit wordt weer op hoge poten de hele middag met ziggo bellen.

En daar betaal ik nu elke maand een kapitaal voor.......

Ps zonder router zelfde probleem.....
Het is ook een niet ondersteunde die aangeboden word. Kan je hoog en laag springen, maar het staat in de voorwaarden (lees ze er maar eens op na).

ikjes
26 november 2009, 10:42
Ik bedoel ook 3 draadjes

Ik ben het niet helemaal eens. Het is wel degelijk zo (wetgeving)
Indien men een dienst aanbied dat men daar ook dan voor verantwoordelijk bent voor de goede werking. Wet staat boven algemene voorwaarde.

Excalibur
26 november 2009, 10:48
Ik bedoel ook 3 draadjes

Ik ben het niet helemaal eens. Het is wel degelijk zo (wetgeving)
Indien men een dienst aanbied dat men daar ook dan voor verantwoordelijk bent voor de goede werking. Wet staat boven algemene voorwaarde.
Het is een dienst die extra is waarvan de werking niet gegarandeerd word.
Het is dan ook geen dienst die aangeboden word, maar een extra/gratis optie van het abonnement. Wet of geen wet, in deze staat Ziggo volgens mij in hun recht.

ikjes
26 november 2009, 10:54
Niet helemaal waar. enkel als ik het duurste abo neem krijg ik ongelimiteerd toegand tot newsgroepen. op het moment dat er dus verschillen onderling zijn, mag ik er van uitgaan dat ik een dienst aangeboden krijg. (want ik betaal voor ongelimteerd toegang).

Maar zal het wel even nakijken in mij contract.

Excalibur
26 november 2009, 11:01
Je betaald niet voor ongelimiteerde toegang, de duurdere abonnementen krijgen iets meer mogelijkheden/rechten, zo kun je het ook zien.

Ik ga niet verder in deze discussie, heeft zo te zien weigig zin. Het is een niet ondersteunde dienst, waar ook niet voor betaald word, maar het is een extra en gratis dienst, men betaald voor de primaire diensten (internet, telefoon etc).

Staat eveneens in de voorwaarden, waar je overigens zelf akkoord mee bent gegaan ;)

Succes met het op hoge poten naar Ziggo bellen. Ik denk alleen dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn, dus ik zou het een andere insteek meegeven, heb je denk ik meer kans op succes.

Ik snap overigens sowieso al niet waarom mensen "op hoge poten" naar een instantie bellen, dat werkt slechts bij een klein percentage mensen. Simpel stukje communicatie techniek.

*Marco*
6 december 2009, 21:08
Klopt het dat het aantal Ziggo newsserver-draadjes van vier naar zes is opgeschroeft? Ik was vanavond aan het downloaden via GrabIt en heb naast de Ziggo newsserver (Ziggo All-In-One Extra) een betaal-account met 8 draadjes. Ik schakelde Ziggo erbij en tot mijn verbazing kon ik tot 14 (8+6) draadjes opstarten. Bij 15 kreeg ik foutmeldingen. Wellicht zijn er meer die dit ff willen proberen?

Hutspot
6 december 2009, 21:30
Wellicht zijn er meer die dit ff willen proberen?

Even geprobeerd en zowel op news.ziggo.nl & news.quicknet.nl kan ik
niet met meer als 4 draadjes tegelijk downloaden.

bossie
8 december 2009, 17:39
Hier precies het zelfde al meer dat 2 weken bagger.
Het wilde wel eens helpen om de server configuratie van AltBinz weg te gooien en op nieuw te maken.
Maar helaas dat werkt nu ook niet meer.
Ik heb een alles in een extra met ongelimiteerde newsgroepen.
Zou zo flikken ze je wel, (...)

(...) Mod-edit: Taalgebruik mag iets minder.

Excalibur
10 december 2009, 18:41
Hier precies het zelfde al meer dat 2 weken bagger.
Het wilde wel eens helpen om de server configuratie van AltBinz weg te gooien en op nieuw te maken.
Maar helaas dat werkt nu ook niet meer.
Ik heb een alles in een extra met ongelimiteerde newsgroepen.
Zou zo flikken ze je wel, (...)

(...) Mod-edit: Taalgebruik mag iets minder.

En wat is je punt? Het is een extra service. Als je een vlekkeloos werkende service wilt op dit punt, of iemand aan de oren kunnen trekken als het niet vlekkeloos werkt zul je een pay server moeten nemen.

Kiezen of delen. Of je accepteerd de status van de news server zoals die is, of je neemt een payserver en leunt achterover en geniet van datgene wat een payserver je kan bieden.

bossie
11 december 2009, 00:10
Wat een ongeloofelijk stom gezwets!
Allemaal lekker aan het handje van de ziggo tereur.
Wel betalen voor een ongelimiteerde service, dat is een argument bij het abbo. Kijk de voorwaarden maar na!!!!!
Er staat met geen woord dat dit een "best effort" service is.
En als het puntje bij het paaltje komt zou je een payserver moeten nemen.
Oplichting is het!
Het is gemeld bij de opta.
Kijken wat die er van vinden, ze zijn nog al makkelijk met het uitdelen van "schouderklopjes", lees boetes, tegenwoordig.
Het begint eindelij en echte waakhond te worden.
Ik raad iedereen aan dit ook te doen.
http://www.opta.nl/nl/

Piet.

Excalibur
11 december 2009, 18:41
Wat een ongeloofelijk stom gezwets!
Allemaal lekker aan het handje van de ziggo tereur.
Wel betalen voor een ongelimiteerde service, dat is een argument bij het abbo. Kijk de voorwaarden maar na!!!!!
Er staat met geen woord dat dit een "best effort" service is.
En als het puntje bij het paaltje komt zou je een payserver moeten nemen.
Oplichting is het!
Het is gemeld bij de opta.
Kijken wat die er van vinden, ze zijn nog al makkelijk met het uitdelen van "schouderklopjes", lees boetes, tegenwoordig.
Het begint eindelij en echte waakhond te worden.
Ik raad iedereen aan dit ook te doen.
http://www.opta.nl/nl/

Piet.

Ik zou zeker de voorwaarden nog eens nalezen voordat je juridisch iets begint. Jou verhaal met betrekking tot de nieuwsservers word namelijk nergens onderbouwd in die voorwaarden , evenmin word er ook maar iets omtrend de nieuwsservers gegarandeerd in de voorwaarden.

Een link naar de voorwaarden:
https://static.ziggo.nl/images/Ziggo-Algemene-Startvoorwaarden_tcm14-4835.pdf

Mag jij me vertellen waar in deze voorwaarden staat wat jij claimt.

bossie
12 december 2009, 00:04
kijk maar eens op de site van die snert provider.
Bij het alles in een abbo "Ongelimiteerde toegang tot newsgroups"
Noem ik wat anders dan dat ze leveren, de oplichters

prodix
12 december 2009, 01:07
Als je het niet met Ziggo eens bent kan je het ook opzeggen!

Bij aanmelding werd er altijd vermeld dat er wel een nieuwsserver toegang was/is maar meer ook niet.

En na aanmelding staat de op de dot1-a (bevestiging klant) de server vermeld als toegang verder zal je niet veel over garantie's o.i.d. vinden.

Onbeperkt is alleen voor Alles in een EXTRA klanten zie hier >KLIK< (https://www.ziggo.nl/#producten/internet/extra-diensten/nieuwsservice/)
de rest werkt via het FUP principe (Fair Use Policy)

bossie
12 december 2009, 10:57
Dat je het niet begrijpt is me wel duidelijk hoor en dat lezen niet je meest ontwikkelde talent is ook.
Dit staat er bij Fair Use Policy
Je krijgt een e-mail wanneer je de voorgeschreven datalimiet van het internetabonnement overschrijdt. Je kan dan de rest van die maand niet meer downloaden.

Maar dat geldt helemaal niet voor Alles in Een Extra abonnee's.
En als men dat wel wil veranderen, moet men de klant een seintje geven dat het veranderd woordt!
Heb ik nooit gehad, dus spreek ik ze aan op het ongelimiteerd doorgeven van de data.
En niet de verbinding weigeren op het feit dat ik er al 4 open zou hebben staan, wat dus technisch niet aantoonbaar is.
En ook niet waar is op het moment dat de melding getoond wordt!
Nee hoor met het opzetten van een verbinding ben je volledig aan de willekeur van Ziggo overgeleverd!

Het argument: "je kan toch opzeggen" dat is een zwaktebod van iemand die zonodig ook wil mee praten maar het niet echt begrijpt.

Excalibur
12 december 2009, 11:08
kijk maar eens op de site van die snert provider.
Bij het alles in een abbo "Ongelimiteerde toegang tot newsgroups"
Noem ik wat anders dan dat ze leveren, de oplichters

Even voor jou beeldvorming. Dat wat er op de site staat zijn niet de algemene voorwaarden (druk en zetfouten voorbehouden..), de algemene voorwaarden is datgene waar jij akkoord mee bent gegaan met het sluiten van het abonnement. Zijn de voorwaarden gewijzigd, dan heb je altijd 1 maand op een willekeurig abonnement op te zeggen als je het niet eens bent met de voorwaarden. Nu hanteerd Ziggo sowieso al geen contracten meer en kan je per maand op zeggen, dus ook geen issue meer.

Dat "ongelimiteerde toegang" is niet meer als een statement. Dat zegt helemaal niets over de ondersteuning op deze service en/of het een al een ondersteunde service is.

Je hebt nu een paar keuze's gebaseerd op de uitspraken die jezelf doet:
1- Je gaat de juridische confrontatie aan, en daagt Ziggo voor de rechter.
Laat dan hier wel weten wat de uitslag is, goed of slecht.
2- Je houd de eer aan jezelf en zegt je abonnement op en stapt over naar
een andere provider. Probleem opgelost, ben jij verlost van dat "akelige"
Ziggo.

Met deze 2 keuze's maak je van je woorden hier een daad en doe je wat je zegt. Je bent immers zeer ontevreden, dat blijkt uit je woord en de manier waarop je hier communiceert.

Je hebt nog een keuze.

3- Je durft een juridische confrontatie toch niet aan, maar wilt ook niet je
abonnement opzeggen. Je blijft dus zitten waar je zit en blijft fijn lekker
internetten via je Ziggo abonnement.

Als je gaat voor keuze nummer 3, dan laat je daarmee zien dat wat je hier verkondigt slechts een hoop loze woorden en dreigementen zijn. Blaast hoog van de toren, maar het blijkt niets meer te zijn als een beetje lucht...

Succes verder, maar gezien jou manier van communiceren is dit voor mij einde discussie en ga ik verder geen energie meer in jou gefrustreerde persoontje steken zolang je niet op een normale manier kunt communiceren.

bossie
12 december 2009, 11:18
Succes verder, maar gezien jou manier van communiceren is dit voor mij einde discussie en ga ik verder geen energie meer in jou gefrustreerde persoontje steken zolang je niet op een normale manier kunt communiceren.Gelukkig hoef ik dat ook niet meer te lezen.

BenJ
12 december 2009, 12:34
Dit zie ik gebeuren:

@Bossie krijgt onvoldoende steun. Hij ziet het kennelijk zelfs als miskenning van zijn probleem en gaat steeds harder terugslaan. Immers hij stelt dat hij het gelijk aan zijn kant heeft en accepteert geen enkel tegen argument.

Kennelijk zoekt hij steun omdat hij met Ziggo niet verder komt, dus gaat hij nu de "helpers/omstanders" te lijf. Wellicht voelt dat nu als iets van "genoegdoening" door te fulmineren tegen "die Ziggokliek". Een oplossing voor het probleem is echter geen milimeter dichterbij gekomen.

Je kan nu maar hopen dat iemand een onderliggend technisch probleem ziet en nog spontaan hulp wil bieden.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=240124&postcount=113

bossie
12 december 2009, 13:30
Dit zie ik gebeuren:

@Bossie krijgt onvoldoende steun. Hij ziet het kennelijk zelfs als miskenning van zijn probleem en gaat steeds harder terugslaan. Immers hij stelt dat hij het gelijk aan zijn kant heeft en accepteert geen enkel tegen argument.Pertinent niet waar BenJ, maar de tegen argumenten slaan werkelijk nergens op.
Men refereert aan een FUP die op een goedkoper abbo slaat.

Kennelijk zoekt hij steun omdat hij met Ziggo niet verder komt, dus gaat hij nu de "helpers/omstanders" te lijf.Ook dat heb je dan verkeerd begrepen.
Waar ik tegen ageer is het elkaar hersenloos napraten.
Nogmaals Ziggo heeft geen limiet voor het downloaden van newsgroupen voor "Alles in een Extra" abonnementen!
En het is ook niet door Ziggo als zodanig ingesteld.
En Ziggo klantenservice heeft zeggen ze zelf(afgelopen week 4 keer over gebeld) geen oplossing voor het: too many connections 4 allowed probleem!
Ik kan je nuy meedelen dat er sinds gisteravond plm 09.30 uur geen probleem meer is.
De meldingen zijn weg.
En dat probleem wordt hier in het forum afgedaan met je moet de voorwaarden eens lezen, is dus KUL!
Nou als dat een valide argument was geweest dan had Ziggo mij dat toch ook wel verteld.......of niet?

Ik wil met iedereen op basis van argmenten discussieren, maar niet op basis van elkaar klakkeloos na zwetsen.

CeeS
12 december 2009, 15:13
Ik wil met iedereen op basis van argmenten discussieren, maar niet op basis van elkaar klakkeloos na zwetsen.

Hmm, op argumenten discussieren?? Dan heb ik zeker iets gemist, want je eerste bericht in dit topic begon gelijk met schelden (waar een mod op ingreep). Een uitleg wat jouw probleem was heb ik niet gezien overigens, maar gelukkig voor je dat het nu opgelost is.