View Full Version : Update procedure firmware 1.0.2.5


RoelVB
23 november 2009, 15:28
Dag Ziggo gebruikers,

Bij deze de lang verwachte update procedure, maar eerst even waarom dat het update niet werkt.
Ten eerst wil ik even kwijt dat je deze update op eigen verantwoording doet!

Hoe, wat, waar?
Het updaten vanaf firmware 1.0.2.5 werkt niet omdat het netwerk-id en de frequentie onjuist staan. Ja, deze zet je inderdaad goed als je naar zender gaat zoeken, maar dit is helaas te laat aangezien de ontvanger daarvoor al naar updates heeft gezocht.
Deze gegevens zijn te corrigeren in het service menu.


Procedure

Eerst moeten we in het service menu geraken. Trek de stekker van de ontvanger eruit en stop deze terug erin.
Wacht tot er op het scherm verschijnt 'Loading... please wait'. Druk dan een aantal keer op de 'Menu' knop totdat het pincode scherm verschijnt.
Voer de pincode in 'XXXXXXX'
Laat de ontvanger vanuit dit menu zoeken naar kannalen. Voer hiervoor de juiste settings in, bij mij is dit netwerk-id '1111' en frequentie '356000'.
Als het zoeken naar zender voltooid is mag je het menu weer verlaten.
Het apparaat zal nu gaan herstarten en zoeken naar beschikbare updates. Waarschijnlijk blijft je TV zwart, maar wordt er het één en ander weergegeven op het display van de ontvanger.
Op dit punt hebben we tijd om koffie te zetten. Het updaten kan lang duren.
Nadat de firmware update voltooid is zal de ontvanger weer herstarten en vervolgens de smartguide update binnenhalen. Wacht hier even rustig af het lijkt alsof er niks gebeurd, maar na een tijd verschijnt er de melding 'Updating... please wait..' op je TV.
Als ook de smartguide update voltooid is start de ontvanger weer op.
Wacht nog even, de ontvanger gaat nu het modem initialiseren.
Mocht je de ontvanger hiervoor niet juist hebben aangesloten krijg je bij ca. 30% een foutcode B. Druk op 'OK' om door te gaan.
En klaar! Je ontvanger is nu geupdate! :pompom:



Veel kijkplezier!

MOD-EDIT:
Deze procedure kan de ontvanger onbruikbaar maken omdat de kans heel groot is dat een verkeerde smartguide binnengehaald wordt. Ziggo en Cisco raden deze procedure dan ook ten sterkste af. De juiste procedure is dat een ontvanger die met software versie 1.0.2.5 wordt uitgeleverd, door Cisco, Ziggo of de Retailer wordt omgeruild. Zie dit bericht (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=233590#post233590)

Kitaro1
23 november 2009, 16:34
Let op: Cisco en Ziggo ondersteunen deze procedure niet. Cisco geeft aan dat het zeer waarschijnlijk is dat de STB de verkeerde Smartguide-versie binnenhaalt waardoor het apparaat volledig onbruikbaar wordt.

Wanneer er een apparaat met firmware 1.0.2.5 wordt uitgeleverd dient deze via Cisco, Ziggo of de retailer in kwestie te worden omgeruild.

RoelVB
23 november 2009, 17:34
Let op: Cisco en Ziggo ondersteunen deze procedure niet. Cisco geeft aan dat het zeer waarschijnlijk is dat de STB de verkeerde Smartguide-versie binnenhaalt waardoor het apparaat volledig onbruikbaar wordt.

Wanneer er een apparaat met firmware 1.0.2.5 wordt uitgeleverd dient deze via Cisco, Ziggo of de retailer in kwestie te worden omgeruild.


Dit is precies wat een Ziggo monteur bij mij heeft gedaan :?
Dus wat deze monteur deed kon mijn ontvanger onbruikbaar maken!?

t.vaassen
23 november 2009, 20:39
wat zegt lars van deze procedure?????????????????????

xahmol
23 november 2009, 21:03
Tja, ik wil nu niet twijfelen aan de goede trouw van mensen hier, maar het klinkt een beetje alsof Ziggo liever niet wil dat we dit doen om andere redenen dan het onbruikbaar maken van de Ziggo.

Wellicht dat deze pincode zaken opent die Ziggo/Cisco liever niet opent (zoals een hackopening)?

Vind ook de mod-edit op zich prima, alleen waarom nu weer de pincode deleten? Als mensen weten dat ze dit risico lopen is het toch op zich voldoende?

Wat Ziggo zou moeten doen ipv zo snel deze methode laten verwijderen van het forum is zorgen dat FW 1.0.2.5 decoders überhaupt niet meer uitgeleverd worden. Het is toch van de zotte dat er op het forum hier al meerdere meldingen zijn van mensen die net deze maand een decoder van Ziggo zelf hebben gehad met deze FW?

t.vaassen
23 november 2009, 21:27
precies.
en de pincode deleten? misschien zijn er wel meer domme blondjes zoals ik. als ik xahmol's berichtje niet gelezen had ik niet geweten dat de pincode gedeleted was en mooi de x 'en ingetikt. maar ja, dat zal wel aan mij liggen.:oops:

larsp
24 november 2009, 08:25
bovenstaande procedure is voor ziggo north sowieso foutief, maar als mensen hun box op deze manier om zeep willen helpen , zo be it.:mrgreen:

Maar houd er rekening mee dat alle garanties vervallen wanneer men deze update zelf uitvoert.(ziggo zal na constatering de box niet ruilen!)

als een monteur de juiste procedure uitvoert word dit gelogd.

Wat betreft de hack mogelijkheid , in het service menu kan er verder weinig gehackt worden :sleep: .

tja
24 november 2009, 22:32
Dit is precies wat een Ziggo monteur bij mij heeft gedaan :?
Dus wat deze monteur deed kon mijn ontvanger onbruikbaar maken!?

Inderdaad, maar hij heeft reserve boxen bij zich, en als je het zelf doet en het gaat mis, moet je maar zien dat je en andere krijgt...

tja
24 november 2009, 22:34
als ik xahmol's berichtje niet gelezen had ik niet geweten dat de pincode gedeleted was en mooi de x 'en ingetikt. maar ja, dat zal wel aan mij liggen.:oops:

Best lastig, met een nummeriek toetsenbord...

xahmol
25 november 2009, 14:47
Nu kan ik natuurlijk flauw opmerken dat de Cisco ook zonder foutieve Smartguide volledig onbruikbaar is.....

maar laat het even bij de constatering dat er vast hier op het forum wel mensen zijn die het risico hadden willen nemen gezien de threads over harddisk verwisseling en hacken van de HDCP server (beiden overigens zonder veel succes).

Petar
25 november 2009, 18:27
Na veel vuldig contact zonder resultaat te hebben gehad met de helpdesk van Ziggo is er een monteur gestuurd. Deze heeft geconstateerd dat mijn Cisco niet helemaal in orde is (was ik zelf ook al achter ). Hij zou een procedure in werking zetten waardoor ik, zo begreep ik het, een nieuwe zou krijgen waarna ik mijn oude retour moest sturen. Het blijkt allemaal anders te zijn. Ik krijg een stickertje thuis, stuur mijn Cisco op en zit vervolgens 6 weken zonder TV. Wat zijn dat voor praktijken meneer Ziggo?

Dus als iemand die pincode nog eens wil geven wil ik het risico wel nemen.

Petar

TheGrouch
25 november 2009, 19:40
Hij zou een procedure in werking zetten waardoor ik, zo begreep ik het, een nieuwe zou krijgen waarna ik mijn oude retour moest sturen.
Het blijkt allemaal anders te zijn. Ik krijg een stickertje thuis, stuur mijn Cisco op en zit vervolgens 6 weken zonder TV.

Toen mijn cisco er de brui aangaf, kreeg ik eerst een nieuwe en moest in dezelfde doos de oude terugsturen.
Ik mocht (gelukkig) mijn tv overigens gewoon houden. :rolleyes:

Misschien helpt een PBtje naar Kitaro1 om sneller een nieuwe te krijgen

Dus als iemand die pincode nog eens wil geven wil ik het risico wel nemen.


Ik denk dat je dan toch beter een PBtje naar RoelVB kunt sturen, want anders wordt het antwoord mogelijk weer aangepast.

Bergkees
26 november 2009, 20:24
Zojuist mijn cisco geupdate mbv de procedure van Roel, en dit is zonder problemen verlopen! :applause: Bedankt RoelVB!

Ik ben blij dat ik geen vrije dag heb hoeven te nemen om op een ziggo-monteur te wachten, of nog erger de box 3 tot 6 weken kwijt geweest te zijn.
Maar ik blijf het schandalig vinden dat ziggo nu nog steeds ontvangers met deze zeer verouderde en niet zelf up te daten firmware naar nieuwe klanten verstuurd :no:

mx5
28 november 2009, 18:20
Zojuist mijn cisco geupdate mbv de procedure van Roel, en dit is zonder problemen verlopen! :applause: Bedankt RoelVB!

Ik ben blij dat ik geen vrije dag heb hoeven te nemen om op een ziggo-monteur te wachten, of nog erger de box 3 tot 6 weken kwijt geweest te zijn.
Maar ik blijf het schandalig vinden dat ziggo nu nog steeds ontvangers met deze zeer verouderde en niet zelf up te daten firmware naar nieuwe klanten verstuurd :no:
Ik probeer dit ook maar wat is de pincode?

xahmol
28 november 2009, 19:34
Ik probeer dit ook maar wat is de pincode?

PM naar RoelVB lijkt me. Denk niet dat de mod de pincode terug laat zetten.

Geezer
29 november 2009, 20:34
RoelVB,

Hartelijk dank voor de uitleg, mijn systeem is up-to-date.

Geezer :applause:

xrom
13 januari 2010, 22:11
Ziggo=:evil:> :no::no::no:

:mrgreen: heel erg bedankt voor de ":censored:" pincode nu is mijn ITV Tuner ook up to date :pompom::applause::pompom::applause::pompom::appla use::pompom::applause::pompom::applause::pompom::a pplause::pompom::applause:

8472
25 februari 2010, 23:16
Halo ik wil even melden dat ik ook een cisco box van ziggo heb met firmware 1.0.2.5. Hij werk gewoon bij digitale tv en HD. Maar wat ik nu het gekke vind is als ik nu interactieve tv wil installeren zeg hij dat het het niet beschikbaar is. In het menu kan ik dan ook geen TVteek en vod vinden. Er staat alleen Videoteek in het menu en als ik daar op klik zegt hij VOD niet beschikbaar. Verder heb ik ook gemerkt dat de cisco de software niet deed updaten. Weet iemand hoe dit kan. Ik word echt gek van dat ding. dit is nu all de tweede box bij de eerste was de HDD all na 6 maanden overleden.

veerlj
26 februari 2010, 09:57
zie discussie op pag 6 ; cisco met software versie 1.0.2.5 omruilen ? :!:

Iemand heeft het nodig gevonden deze discussie te sluiten maar ik zie dat ziggo nog steeds de foute cisco's in huis heeft :censored:.


Dus ff terug bladeren op dit forum en zoeken naar cisco met software versie 1.0.2.5 omruilen ? , dan weet je wat je moet doen .:pompom:

De mogelijkheden zijn : terug sturen met retoursticker van ziggo of een ziggo monteur zo gek krijgen dat hij hem up gaat daten , zie discussie .:thankyou:

Wolffje
26 februari 2010, 11:42
Heeft iemand de verwijderde pincode nog? Ik zou er erg mee geholpen zijn, aangezien ik een 2e hands cisco heb met een verkeerde smartguide versie en dus geen recorder menu. Ook kan ik hem dus niet omruilen bij Ziggo en wil het risico wel nemen met het service menu. Graag een PM! :roll:

8472
26 februari 2010, 18:15
zie discussie op pag 6 ; cisco met software versie 1.0.2.5 omruilen ? :!:

Iemand heeft het nodig gevonden deze discussie te sluiten maar ik zie dat ziggo nog steeds de foute cisco's in huis heeft :censored:.


Dus ff terug bladeren op dit forum en zoeken naar cisco met software versie 1.0.2.5 omruilen ? , dan weet je wat je moet doen .:pompom:

De mogelijkheden zijn : terug sturen met retoursticker van ziggo of een ziggo monteur zo gek krijgen dat hij hem up gaat daten , zie discussie .:thankyou:



Zal ik je eens wat vertellen. Ik heb zelfs een ziggo monteur zo gek gekregen. Dat hij mij ter plekke een Nieuwe cisco box gegeven heeft die wel goed werkt. Ik heb gezegd als je er een bij hebt wil ik een nieuwe dat eis ik. Want we betalen niets voor niets ieder maand 11.95 die flauwekul heeft nu lang genoeg geduurd. En wat doet die man belt even met zijn baas en het is nog goed ook. Dus zo kan het blijkbaar ook in plaats van all dat moeilijk goede met retour stickers. Waar je soms 5 dagen op moet wachten. En als je hem dan opstuurt moet je nog eens 5 wachten op een cisco box die vervolgens ook niet blijkt te werken. Want die had je raad het all versie 1.0.2.5.