View Full Version : E101-31 --> I34-9, vastlopers en mislukte opnamen


combolombo
22 november 2009, 22:26
Na 1,5 jaar redelijk tevreden gebruik van de Siemens sinds een week een aaneenschakeling van foutmeldingen en vastlopers.

Een paar minuten na een probleemloze start en wat zappen: zwart beeld met melding E101-31 Recourse unavailable, om na 1 a 2 minuten over te gaan naar I34-9 Undetermined scrambling status.
Soms loop de boel geheel vast, maar vaak daarna wel beeld. Normaal zappen is er niet meer bij.

In combinatie met opnames is de werking/reactie van de Siemens helemaal dramatisch.

Daarnaast regelamtig wegvallen van beeld (zwart) om een paar seconden later weer verder te spelen en mislukte opnames (helemaal geen opname met een foutmelding in het overzicht danwel de hele opname zwart beeld).

Ontvangst en werking van beide tuners goed. USB disk (ext geformateerd) nog lang niet vol. Bekabeling en stekkers zijn van goede kwaliteit. Harde reset (3x stroom eraf) en factory reset, bieden geen oplossing.

Meer Siemens bezitters met deze problemen? Is Ziggo met het signaal aan het klooien, of is m'n Siemens overleden?

The_Doman
22 november 2009, 22:40
Meer Siemens bezitters met deze problemen? Is Ziggo met het signaal aan het klooien, of is m'n Siemens overleden?

Zelf heb ik hier (Multikabel gebied) momenteel geen problemen met mijn Siemens PVR maar je probleembeschrijving komt me wel heel erg bekend voor.
Zeer waarschijnlijk zit Ziggo in jouw gebied inderdaad met het signaal te 'rommelen'. :)

Zie dit onderwerp: Siemens Gigaset M750: E102-29 -> i34-9 ( http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=15535)

Hier heb ik momenteel precies hetzelfde probleem!
Zodra ik naar een bepaalde zender (Veronica?) zap gaat de Siemens op zwart met deze foutmelding!
De Siemens laat dan ook geen beeld meer zien zonder volledig te herstarten!?
Blijkbaar is er weer met de codering gerommeld?

Ziggo/Multikabel, Siemens PVR M750, 06-01-2009
http://img65.imageshack.us/img65/1250/ziggom750349voouv0.jpg

Ziggo/Multikabel, Siemens PVR M750, 06-01-2009
http://img101.imageshack.us/img101/4816/ziggom750349kd2.jpg

PaJo
22 november 2009, 22:59
Ook ik heb precies dezelfde problemen die je beschrijft met twee M750 recorders! :cry::cry:, ledje van de cardreader blijft knipperen.
Denk dat het maandag of dinsdag is begonnen.

Dit moet weer een wijziging bij Ziggo zijn!
Kan niet waar zijn dat twee recorders het op het zelfde moment begeven.

Heb al een fabrieks reset gedaan en de kanalen opnieuw ingelezen, maar zonder resultaat.

Zit in het oude Casema gebied ('t Gooi)

Denk dat er meer mensen met een M750 deze problemen moeten hebben!

[QUOTE=combolombo;233369]Na 1,5 jaar redelijk tevreden gebruik van de Siemens sinds een week een aaneenschakeling van foutmeldingen en vastlopers.

The_Doman
22 november 2009, 23:00
Een paar minuten na een probleemloze start en wat zappen: zwart beeld met melding E101-31 Recourse unavailable, om na 1 a 2 minuten over te gaan naar I34-9 Undetermined scrambling status.
Soms loop de boel geheel vast, maar vaak daarna wel beeld. Normaal zappen is er niet meer bij.


Ik heb nog even verder gezocht in mijn 'Siemens PVR archieven'...
Precies dezelfde foutmeldingen/symptomen heb ik korte tijd ook met mijn Siemens gehad zoals te lezen is in je posting:
Na ongeveer 2 weken was dit probleem zomaar 'vanzelf' weer opgelost. :roll:

Zie dit onderwerp:
Siemens M750: Lange ZAP Tijden en Foutmeldingen! ( http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=11543)


Sinds afgelopen donderdag 15 Mei gaat het wisselen van zenders op de Siemens M750C regelmatig zeer moeizaam.
Het zappen naar andere zenders kan soms wel 25 seconden duren en daarbij komen dan ook enkele foutmeldingen in beeld!

Ook bij andere bezitters van de Siemens M750 in mijn omgeving (Den Helder) blijkt hetzelfde probleem zich voor te doen.

Duidelijk is dat er sinds vorige week dus iets is veranderd met de codering!
Hiervoor was dit probleem dus niet aanwezig!

Hopenlijk wordt dit toch wel zeer hinderlijke probleem snel opgelost?

Ter verduidelijking enkele opnames.

Multikabel_M750_Slowzap1_200508.avi (http://files.ww.com/files/47001.html)
http://img143.imageshack.us/img143/4492/mkm750dc200508yh2.jpg

Multikabel_M750_Slowzap2_220508.avi (http://files.ww.com/files/47002.html)
http://img99.imageshack.us/img99/3145/mkm750dc220508kz4.jpg

ArChie
22 november 2009, 23:03
Ach, is Ziggo weer aan het experimenteren op het netwerk dat bestemd is voor de klanten? Het zal niet de eerste keer zijn dat dit nadelige gevolgen heeft voor de klanten.

The_Doman
22 november 2009, 23:07
Ach, is Ziggo weer aan het experimenteren op het netwerk dat bestemd is voor de klanten? Het zal niet de eerste keer zijn dat dit nadelige gevolgen heeft voor de klanten.

Ik kan wel raden wat de Siemens bezitters te horen gaan krijgen die hiervoor (waarschijnlijk tevergeefs) de helpdesk gaan bellen. :no:

combolombo
22 november 2009, 23:09
Alvast bedankt voor de reacties. Ter aanvulling, betreft dus voormalig Casema gebied, postcode 3994 PA (Houten). Andere decoder hier in huis (oudste eenvoudige Samsung) heeft geen enkel probleem.

Ledje van de cardreader gaat hier ook helemaal los.

The_Doman
22 november 2009, 23:18
Alvast bedankt voor de reacties. Ter aanvulling, betreft dus voormalig Casema gebied, postcode 3994 PA (Houten). Andere decoder hier in huis (oudste eenvoudige Samsung) heeft geen enkel probleem.

Aha, Casema gebied.
Zoals al gezegd heb ik hier in het Multikabel gebied geen problemen met mijn (2!) Siemens PVR's bij het zappen en opnemen.
Duidelijk is dus dat er in het Casema gebied momenteel blijkbaar weer 'geexperimenteerd' wordt ten koste van de klanten.

Hopenlijk laten ditmaal niet teveel mensen zich weer afschepen met de mededeling van de helpdesk dat hun Siemens PVR niet meer ondersteund zou worden door Ziggo. :no:


Ledje van de cardreader gaat hier ook helemaal los.
Bekende symptomen , inderdaad.

The_Doman
22 november 2009, 23:31
Hier nog een melding van een vergelijkbare storing welke ook was te wijten aan veranderingen in het DTV signaal door Ziggo:

Siemens Gigaset M750 C IR (PVR) E102-29 -> i34-9 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=15535)

combolombo
22 november 2009, 23:43
Hopenlijk laten ditmaal niet teveel mensen zich weer afschepen met de mededeling van de helpdesk dat hun Siemens PVR niet meer ondersteund zou worden door Ziggo. :no:



Nee hoor, ik wordt helmaal niet afgescheept..... op 1 of andere manier is het Ziggo klachtenformulier niet te versturen als ik deze met dit verhaal ingevuld heb.:censored:

Morgen nog maar eens proberen en een paar keer telefonisch zeuren.

Overigens uit eigen doos van Ziggo:
Ervaar home entertainment op zijn best! Met de Siemens M750 C haal je de nieuwste generatie van digitale ontvangers in huis. Een uitstekende beeld- en geluidskwaliteit, soepel zappen, tegelijkertijd kijken en opnemen, en natuurlijk de elektronische programmagids. De digitale ontvanger werkt ook stand alone. (Bron: https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/installatiepakketten/gecertificeerd/digitale-ontvangers/):schater:

zandhaas
23 november 2009, 07:20
Sinds een paar dagen treden er weer vreemde
foutmeldingen op e101-31 en de bekende e34-9 is weer terug
van weggeweest :shock:
Ook is de updatefrequentie van de smartcard soms veel hoger dan een week geleden (oorzaak ?)
Op beide boxen
Meer gebruikers met dit fenomeen ?

combolombo
23 november 2009, 16:41
Na de klacht (in verkorte vorm) via een contactformulier te hebben ingediend, een antwoord met de mededeling dat er gebeld moet worden of een chatsessie kan worden gehouden. Heb het laatste eerst maar eens geprobeerd.

Helaas kom ik met de helpdesk na een chatsessie ook niet verder. Na uitleg van het probleem de volgende reactie:

"Vreemd, als u zeker bent van uw zaak en dat alles goed aangesloten is ga ik van uit dat er toch iets stoort .( kan ook buiten zijn"

Helaas geen antwoord op de vraag (2x gesteld en expliciet gevraagd te antwoorden....) of Ziggo het signaal heeft veranderd en, zo ja, wanneer ik een signaal mag verwachten waarmee mijn Siemens wel kan omgaan

Eindadvies via de chatsessie: bel met de helpdesk en maakt eventueel een afspraak met een monteur.

Wordt vervolgt.

The_Doman
23 november 2009, 18:48
Eindadvies via de chatsessie: bel met de helpdesk en maakt eventueel een afspraak met een monteur.

Wordt vervolgt.

Misschien de Ziggo medewerkers hier op het forum dan maar rechtstreeks benaderen via een PM?
De helpdesk en monteurs (zinloos!) kunnen waarschijnlijk toch niets aanvangen met dit probleem.

TVdigitaal (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=20942) en Anoniem (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=13238) lijken mij hiervoor de juiste personen om deze kwestie snel opgelost te krijgen.

zandhaas
23 november 2009, 19:57
Op het eerste gezicht lijkt het opgelost te zijn
update frequentie card weer "normaal"
Nog even afwachten of het zo blijft

Ziet er goed uit bedankt voor de snelle actie :thankyou:

anoniem
23 november 2009, 20:14
Ik heb vanmiddag gehoord van de operationele afdeling dat dit probleem speelde. Ik ga ervan uit dat het probleem onderzocht is en zo mogelijk opgelost.

Laat me even weten als het probleem nog steeds aan de orde is.

PaJo
23 november 2009, 21:49
Opnemen en zappen gaat weer uitstekend sinds vanavond! Sneller dan ooit!!!:applause:

Hoop dat het zo blijft en ik weer kan genieten van mijn twee M750 recorders.

Bedankt voor de actie :thumb up:



Ik heb vanmiddag gehoord van de operationele afdeling dat dit probleem speelde. Ik ga ervan uit dat het probleem onderzocht is en zo mogelijk opgelost.

Laat me even weten als het probleem nog steeds aan de orde is.

combolombo
24 november 2009, 08:12
Gisteravond geen foutmeldingen meer, zappen/reactie van de Siemens is zelfs goed te noemen.

@Anoniem: bedankt voor je reactie.:thumb up: