View Full Version : Vraag: Outlook 2003 haalt ziggo mail niet binnen.


jesse1983
22 november 2009, 21:12
Beste allemaal,

Ik probeer mijn mail binnen te halen via outlook 2003, maar dit lukt niet.
Via de webmail kan ik zien dat er mail is, ik heb de account instellingen getest en er komt ook braaf een mailtje op de webmail binnen, maar wordt niet binnengehaald door outlook. Heeft iemand misschien hetzelfde probleem (gehad)?
Graag hoor ik tips!

Groet,

Jesse

BertK
22 november 2009, 21:53
Dus verzenden lukt maar ontvangen wordt geblokt...

Welke beveiliging heb je?
Virusscanner
Firewall
Internetsecurity

BenJ
22 november 2009, 21:54
Probleem is me al diverse malen overkomen. En allemaal terug te voeren uiteindelijk tot foutieve instellingen. Een testmail verzenden in het menu van accounts instellen ook geprobeerd? Als dat niet lukt dan kan je er vanuit gaan dat je een fout(je) hebt gemaakt.

mennomulder
24 november 2009, 12:05
pop instelling gecontroleerd ?
pop: pop.ziggo.nl
smtp: smtp.ziggo.nl
Inloggen met geheel E-mailadres !

Isis
24 november 2009, 16:10
Welke foutmelding krijg je? Wat staat er achter het 0x800ccc?

jesse1983
24 november 2009, 21:15
Hallo,

Zowel verzenden als ontvangen lukt niet, ik heb avast anti virus, wanneer ik deze uitschakel is het probleem niet opgelost. Verder krijg ik geen foutmelding, geeft alleen weer zenden en ontvangen voltooid.
De instellingen zijn voor zover ik kan zien goed en het testmailtje komt ook aan op de webmail.

Nog ideeen?

Groet,

Jesse

Isis
24 november 2009, 22:28
Welke poorten staan er ingesteld? Als je bij de accountinstellingen zit > meer instellingen > geavanceerd. Inkomend moet zijn 110, uitgaand 25.

jesse1983
25 november 2009, 20:35
Hoi Isis,

De poorten kloppen, het probleem is trouwens gekomen sinds een nieuwe modem van ziggo een ubee, oja de andere computers in het netwerk halen wel mail via outlook binnen alleen zijn dit g-mail accounts.

Groet,

Jesse

BertK
25 november 2009, 21:19
Aan de modem kan het niet liggen.

Als Outlook netjes doorloopt zonder foutmelding dan lijk het mij ook
ok....
Outlook verzend ook mail dit kun je zien op webmail
als je een bericht stuurt naar jezelf.
Je hebt alleen Antivirus en geen Antispy of security Software..
Dus is er ergens iets fout met de mailaccount in Outlook of zelf
in de Mailbox.

Ik zou de volgende stappen ondernemen...

Verwijder de E-Mailaccount in Outlook sluit Outlook af
start hem dan weer en maak die account eens opnieuw aan.

Als dit niet wil helpen verwijder dan de mailaccount bij Ziggo
en maak hem dan opnieuw aan.

Ik hoor het wel...

jesse1983
29 november 2009, 18:42
Hoi bert,

Heb het account in outlook, opnieuw ingesteld, maar het probleem blijft. Heb contact gehad met ziggo en het probleem kwam vaker voor, er zit waarschijnlijk een fout in de mailbox. Is het trouwens wel mogelijk je email account te verwijderen en opnieuw in te stellen, aangezien ik nog een @home account heb?

groet,

Jesse

BertK
29 november 2009, 19:09
Hoi bert,

Heb het account in outlook, opnieuw ingesteld, maar het probleem blijft. Heb contact gehad met ziggo en het probleem kwam vaker voor, er zit waarschijnlijk een fout in de mailbox. Is het trouwens wel mogelijk je email account te verwijderen en opnieuw in te stellen, aangezien ik nog een @home account heb?

groet,

Jesse

Dat was ook de 2de optie die ik aangaf.. Mailbox verwijderen en opnieuw aanmaken..

Ik zou het niet weten maar denk ja omdat, als je een nieuw account aanmaakt je ook kunt kiezen voor een @home of @ziggo.

Wou het net proberen maar de site doet alweer lastig.. als ik
aanklik nieuw mailadres gaat die niet verder....

Probeer het gewoon want aan een niet werkende mailbox heb je ook niets.

williamshake
1 december 2009, 21:51
Jesse, je geeft zelf aan dat je een @home account hebt. Dan zijn de instellingen voor de server types:
inkomend: mail.home.nl en uitgaand: mail.home.nl
gebruikersnaam: je hele emailadres