View Full Version : 26 inch CI+ tv

vjdb
22 november 2009, 20:44
Ik ben op zoek naar een 26" LCD (misschien zelfs LED?!) tv die geschikt is voor de cam-module van ziggo. Tot nu toe heb ik alleen de 26pfl5604h van philips gevonden, heeft iemand nog suggesties voor andere tv's de philips vind ik namelijk nogal prijzig (ca. 500 euro incl verzendkosten). Bvd voor de suggesties :)

Theunissen
22 november 2009, 21:52
Ik ben op zoek naar een 26" LCD (misschien zelfs LED?!) tv die geschikt is voor de cam-module van ziggo. Tot nu toe heb ik alleen de 26pfl5604h van philips gevonden, heeft iemand nog suggesties voor andere tv's de philips vind ik namelijk nogal prijzig (ca. 500 euro incl verzendkosten). Bvd voor de suggesties :)

Hij is inderdaad niet goedkoop maar ik heb hem sinds deze aangeschaft en ik moet zeggen dat het een geweldige TV is voor op de slaapkamer. Beeld is prachtig en de vele mogelijkheden (Full HD welke andere 26" TV heeft dat !) o.a. USB en cam-module maken de investering het toch weel waard. Voor 100-150 euro minder krijg je wel een andere 26" TV maar die zullen allemaal minder zijn dan deze. Ik ben in ieder geval blij dat ik deze heb aangeschaft en niet ben gegaan voor een 26" met alleen HD-ready.

P.S. ik kijk overigens naar Ziggo via een HD-decoder en nog niet via de ziggo cam-module.

vjdb
26 november 2009, 13:39
Bedankt voor de info, niemand andere suggesties?

JW-NHS
26 november 2009, 14:54
Als je een 26" CI+ TV wilt hebben is de 26pfl5604h de enige mogelijkheid, tot nu toe.
Ik heb nog geen berichten van andere fabrikanten gezien die een 26" CI+ aankondigen.

Groet,
JW

NieuweTV
12 december 2009, 16:31
Ik ben bij meerdere winkels (o.a. BCC, Saturn) geweest en allemaal raden ze deze combinatie af, met name omdat Ziggo deze combinatie nog niet heeft gecertificeerd. Wat moet ik nu?

JW-NHS
12 december 2009, 16:50
Flauwekul, die combinatie werkt prima.
Ik heb 'm zelf ook, in de 22" uitvoering, en in de 14 dagen dat ik 'm nu gebruik geen enkel probleem mee gehad.
Gewoon kopen, als gezegd, het is op dit moment de enige 26" met CI+. Vervolgens de .066 Firmware er op zetten, kanalen scannen en de CAM er in. Zie de uitvoerige en uitstekende handleiding hierover op dit forum.

Veel plezier er mee, het is een prima toestel :)

Groet,
JW

Theunissen
12 december 2009, 17:35
Ik ben bij meerdere winkels (o.a. BCC, Saturn) geweest en allemaal raden ze deze combinatie af, met name omdat Ziggo deze combinatie nog niet heeft gecertificeerd. Wat moet ik nu?

Ik heb zelf deze TV (26PFL5604H) ook sinds 3 weken en sinds vorige week gebruik ik daarbij het CI+ cam kaartje met de laatste software versie (66) en het werkt gewoon prima. Tot nu toe zeer stabiel en geen noemenswaardige problemen gehad (gebruiksgemaak kan wel wat beter). Dus dat ze het in de winkel afraden slaat nergens op en Philips zelfs is ook nog bezig met een nieuwe software versie om officeel gecertificeerd te worden. Kortom het zal alleen maar beter gaan werken.

TRaSH
13 december 2009, 12:43
Flauwekul, die combinatie werkt prima.....

eigenlijk niet,
het werkt prima maar de verkoper had misschien wel gelijk dat ziggo hem (nog) niet "officeel" gecertificeerd heeft.
misschien eindelijk iemand die de lijst heeft uitgeprint.
en niet een TV verkoopt die niet werkt.
https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-televisie-module-ci-plus/televisies/

JW-NHS
13 december 2009, 13:46
In die posting stond dat die verkopers 'm afraden, met name omdat 'ie nog( !) niet gecertificeerd is.
Dat 'ie nog niet gecertificeerd is klopt, maar om 'm om de reden af te raden, dat is flauwekul.

Op dit forum is te lezen hoe goed dze TV (5000 serie) werkt icm de CI+ en Firmware 066, de certificering is een formaliteit. Daar hoef je als gebruiker niet op te wachten.
En het is (op dit moment) de enige 26" CI+ TV op de markt :-P

Groet,
JW

Schizo007nl
14 december 2009, 22:36
In die posting stond dat die verkopers 'm afraden, met name omdat 'ie nog( !) niet gecertificeerd is.
Dat 'ie nog niet gecertificeerd is klopt, maar om 'm om de reden af te raden, dat is flauwekul.

Op dit forum is te lezen hoe goed dze TV (5000 serie) werkt icm de CI+ en Firmware 066, de certificering is een formaliteit. Daar hoef je als gebruiker niet op te wachten.
En het is (op dit moment) de enige 26" CI+ TV op de markt :-P

Groet,
JW

Ik vind dat verkopers juist wel de klanten een eerlijk advies moeten geven.. wat zou jij als klant doen als er gezegd wordt.. het werkt.. en het blijkt in de praktijk niet te werken? Dan ga je terug naar de winkel en/of naar Ziggo.. in de veronderstelling dat hun het werkend krijgen.. terwijl dat nog niet altijd het geval is!

JW-NHS
14 december 2009, 23:48
Er is een groot verschil tussen afraden, zoals de verkoper deed, en goede voorlichting geven
In dit geval had de verkoper kunnen, en imho behoren te zeggen dat de 26PFL5604 welliswaar nog niet gecertificeerd is, maar dat ervaringen van gebruikers met dit toestel laten zien dat deze keuze zeker te overwegen is.
Temeer omdat dit (op dit moment) de enige mogelijkheid is een werkend 26" CI+ toestel aan te schaffen.

Overigens ben ik benieuwd van NieuweTV te horen wat de verkopers hem dan wl aanraden.
Is dat een HD-STB bij een 26" TV? En heeft die verkoper er dan bij verteld dat je dan aan twee afstandsbedieniningen vast zit, tenzij je er ook nog eens een Logitech Harmony bij koopt? Kassa :idea:

Groet,
JW

TRaSH
15 december 2009, 05:55
ja word natuurlijk verwacht dat iedere verkoper dit forum in de gaten moet houden, om te kijken welke nog niet gecertificeerd toestel het mischien wel doet. Het is al knap dat hij de officele lijst bij houd
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

NieuweTV
16 december 2009, 07:39
Het advies dat ik krijg is of een ander toestel, dat niet aan mijn eisen voldoet (HD, CI+ etc), of een 32" toestel (dit vind ik te groot voor de slaapkamer) of wat langer wachten (de certificatie komt er aan).

JW-NHS
16 december 2009, 10:46
Uiteraard, wachten is een mogelijkheid. De enige zelfs op dit moment als je beslist een "Ziggo-certificatie" wilt hebben op een 26" CI+ TV.

Aan jou de keus, maar de ervaringen van anderen met de Philips 26PFL5604H rechtvaardigen imho 'm nu al aan te schaffen. Als je 'm voorziet van de 066 Firmware en 'm goed installeert (zie handleiding op dit forum) draait 'ie uitstekend.
Deze TV zal hardwarematig niet veranderen bij de Ziggo-certificatie, er kan/zal wellicht wel een nieuwere Firmware versie voor komen. En die kun je desgewenst alsnog in spelen.

Groet,
JW

Theunissen
16 december 2009, 18:51
Yeps, zoals al eerder gezegd beschik ik over de Philips 26PFL5604H met een CI+ module. Ik gebruik deze op mijn slaapkamer en ik vertoef vrij veel op mijn slaapkamer. Gemiddeld staat de TV 3 a 4 uur per dag aan en in de 1,5 week dat ik de CI+ module gebruik heb ik pas 1 keer een probleem gehad waardoor ik effen de TV op standby moest zetten (maar ja welke decoder is wel echt 100% stabiel ?). So What.

Ik geniet hierlijk van deze TV (een 32" TV is voor mij op de slaapkamer ook veel te groot omdat ik hoogstens 1,5 meter tot 2 meter van de TV afzit) en de combinatie met CI+ module bevalt goed.

Dat hij geen officiele "Ziggo-certificatie" maakt mij eerlijk gezegd niets uit want het werkt gewoon goed in deze TV. Dat hij een "Ziggo-certificatie" krijgt is gewoon een kwestie van tijd en Philips is er ook gewoon mee bezig. Het kan dus alleen maar beter worden.

Ik snap eerlijk gezegd niet dan zo'n verkoper je van de leg brengt ? Als je gewoon effen op het internet en op dit forum verdiept weet je precies wat wel en niet kan.