View Full Version : Foto's bekijken via TV pfl9604

oldMACdonnell
22 november 2009, 19:24
Ik wil graag mijn foto's op de computer bekijken via mijn TV.
Ik heb een iMac computer die via een kabel naar de Linksys router verbonden is met een modem en het internet. Mijn Philips TV pfl9604 is met eenzelfde type draad verbonden met de router. Ik kan op de TV Philps Net TV ontvangen, dus de verbinding TV-router klopt. Via de router is er dus een rechtstreekse verbinding van iMac naar TV.

Als ik nu op de afstandsbediening van de TV HOME > PC openen aanklik krijg ik de mededeling:
"Schakel uw computer in en start de mediaservertoepassing op uw computer.
De TV controleert continu of er een mediaserverprogramma actief is".
Verder gebeurt er niets, de TV komt niet verder.
Ik dacht dat de mac een mediaserverprogramma had in iphoto, maar er gebeurt niets. :?
Na wat googelen heb ik een ander dergelijk programma gedownload, Plex for mac, maar ook dit helpt niet. firewall Mac aan en uit, geen resultaat.
Wie heeft hier ervaring mee? Wat doe ik fout? Kan iemand me helpen?

Henk2304
22 november 2009, 19:38
Ik wil graag mijn foto's op de computer bekijken via mijn TV.
Ik heb een iMac computer die via een kabel naar de Linksys router verbonden is met een modem en het internet. Mijn Philips TV pfl9604 is met eenzelfde type draad verbonden met de router. Ik kan op de TV Philps Net TV ontvangen, dus de verbinding TV-router klopt. Via de router is er dus een rechtstreekse verbinding van iMac naar TV.

Als ik nu op de afstandsbediening van de TV HOME > PC openen aanklik krijg ik de mededeling:
"Schakel uw computer in en start de mediaservertoepassing op uw computer.
De TV controleert continu of er een mediaserverprogramma actief is".
Verder gebeurt er niets, de TV komt niet verder.
Ik dacht dat de mac een mediaserverprogramma had in iphoto, maar er gebeurt niets. :?
Na wat googelen heb ik een ander dergelijk programma gedownload, Plex for mac, maar ook dit helpt niet. firewall Mac aan en uit, geen resultaat.
Wie heeft hier ervaring mee? Wat doe ik fout? Kan iemand me helpen?
Welke firmware heeft je TV. Bij mijn 37pfl8404 deed de mediatoepassing van de TV het niet bij de .58 versie maar nu met de nieuwe .66 werkt 't weer als voorheen.

oldMACdonnell
22 november 2009, 21:01
Ik heb firmware version Q5492 van 17-08-2009.
Ik ga de nieuwe installeren, kijken of het dan wel lukt.
Bedankt voor de tip.

oldMACdonnell
23 november 2009, 18:15
Installatie nieuwe firmware is gelukt.
Het heeft het probleem echter niet verholpen.
Heeft iemand nog ideeŽn?

Henk2304
23 november 2009, 22:04
Installatie nieuwe firmware is gelukt.
Het heeft het probleem echter niet verholpen.
Heeft iemand nog ideeŽn?Windows?

oldMACdonnell
24 november 2009, 20:41
heb ik dan speciale software nodig?

Henk2304
24 november 2009, 21:12
heb ik dan speciale software nodig?Bv. Windows Media Center, maar dat is tegenwoordig vaak standaard op Windows 7/Vista. Daarin kun je aangegeven dat je media (geluid, foto, video) wilt delen met andere systemen op je thuisnetwerk. Als je dat delen hebt ingeschakeld is de TV in staat dat te detecteren en vervolgens de inhoud weer te geven/af te spelen. Ik merk dat ik de TV soms ff opnieuw moet starten (zeker als de TV eerder aanstond dan de computer of de computer opnieuw gestart is na bv. een update) waarna de computer (met inhoud) meestal correct gedetecteerd wordt. Ik heb zo een foto op m'n Windows Home Server (WHS) ingesteld als "Scenea" op de TV. Ook met Mediaplayer (standaard op zowat alle versies van Windows) is dit mogelijk.

oldMACdonnell
11 december 2009, 22:53
Hallo,
Ik heb een trial versie van Twonky Media Server gedownload. Die deed het in eerste instantie ook niet. Pas na enkele dagen lukte het opeens wel. Mogelijk duurde het zolang om de database op te bouwen.:shock:

Het ligt dus niet aan de hardware: de verbinding, de TV de router of de iMAC.
Eerder een software issue tussen MAC en de TV. Mogelijk de DLNA ondersteuning die Apple niet heeft en die door de software opgelost moet worden.

Muziek en videos zijn prima toegankelijk. Foto's zie ik ook, maar heel klein. Het formaat is veranderd van 3100x2300 op mijn iMAC naar 360x270 op de TV. Ik weet niet waarom. Van de Twonky media helpdesk krijg ik geen antwoord.

Nu heb ik er genoeg van. :giveup:
Voor het geld van het toch wel omslachtige en niet erg fraaie programma koop ik een 8Gb USB stick. Op de stick zet ik mijn recente fotos. Na verbinding met de TV USB aansluiting kan ik ze bekijken.
Iedereen bedankt!:thumb up:

milan
14 december 2009, 11:46
Heeft iemand ervaring met het kijken van de foto's op de 9604 met een externe netwerk hardschijf van lacie!