View Full Version : Niet alle zenders ondertiteling software .66

rowdy
22 november 2009, 15:51
In de verschillende topics heb ik er meer mensen over gehoord, maar terugzoeken & vinden is een beetje lastig.

Ik heb in elk geval gemerkt dat ik op mijn 5604 met softwareversie 66 en SMiT-Cam, geen ondertiteling heb op:

302 Boomerang

Als je de eigenschappen van het programma opvraagt, staat er wel een ondertiteling-icoontje (TV-schermpje met puntjes op de onderste lijn).
Als taal kan ik kiezen voor Nederlands, Nederlands en geen.
Beide Nederlandse talen geven geen ondertitels.

Ik geloof dat er drie manieren van ondertiteling waren: 'hard' in het tv-programma (Ned1/2/3/RTL/SBS), via DVB-C ondertitels (voorbeeld?) en via 'teletekst'-ondertitels (voorbeeld?).
Kan het zijn dat met .66 manier 2 is gefixt maar manier 3 nog niet?

jwijnands
24 november 2009, 07:47
Nee, ik heb alledrie de soorten ondertitels gezien. Teletekst werkt in ieder geval op de bbc 1 en 2 kanalen. DVB ondertiteling heb ik bijv. bij bbc prime gezien (zelfs in het nederlands bij the antique roadshow)

rowdy
24 november 2009, 09:45
Ik had gister ook weer ondertitels op Boomerang.
Waarschijnlijk dus een andere oorzaak maar kwam toevallig gelijktijdig met mijn upgrade naar .66 :)

someone
24 november 2009, 23:36
Ik had gister ook weer ondertitels op Boomerang.
Waarschijnlijk dus een andere oorzaak maar kwam toevallig gelijktijdig met mijn upgrade naar .66 :)
Boomerang voorziet niet alle programma's van Nederlandse ondertiteling, het kan dus soms voorkomen dat je geen ondertiteling heb op deze zender.

rowdy
25 november 2009, 11:30
Zoiets dacht ik misschien later achteraf ook inderdaad, maar omdat ik wel het icoontje 'ondertiteling beschikbaar' in beeld had, dacht ik.......

Bedankt voor je toelichting, dan weet ik het nu in elk geval zeker!