View Full Version : Vraag: Melding: Vervormd signaal

NATHALIE
22 november 2009, 11:48
Bij het aansluiten van onze nieuwe Samsung HD TV leek alles goed te gaan (we hebben digitale TV van Ziggo er bij). Maar...alleen NL 1 is te ontvangen, hoewel de instellingen geslaagd zijn komt er op elke andere zender te staan: vervormd signaal.
Balen, want alles lijkt te kloppen behalve dat... ANYONE???

Nathalie

P.s. Ik had al gezocht in eerdere topics, maar met de aanwijzingen die daar staan kom ik er niet uit.

G.bruiker
22 november 2009, 12:05
Bij het aansluiten van onze nieuwe Samsung HD TV leek alles goed te gaan (we hebben digitale TV van Ziggo er bij). Maar...alleen NL 1 is te ontvangen, hoewel de instellingen geslaagd zijn komt er op elke andere zender te staan: vervormd signaal.
Balen, want alles lijkt te kloppen behalve dat... ANYONE???

Nathalie

P.s. Ik had al gezocht in eerdere topics, maar met de aanwijzingen die daar staan kom ik er niet uit.
Geef eens wat meer info Nathalie, welk type tv heb je,en heb je een zogenaamde cam module aangeschaft en geplaatst ?

scenic54
28 november 2009, 12:00
Wij hebben precies hetzelfde probleem.
ons type pc is LE32B650T2P. we hebben al een firmware upfgrade uitgevoerd. Ziggo weet het ook niet...Wie wel????
Monica

G.bruiker
28 november 2009, 12:14
Wij hebben precies hetzelfde probleem.
ons type pc is LE32B650T2P. we hebben al een firmware upfgrade uitgevoerd. Ziggo weet het ook niet...Wie wel????
Monica
Wat is het exacte type, dus met de letters er achter.
Heb je een cam aangeschaft, zit deze er in ?
Zonder de bijbehorende cam krijg je uiteraard geen beeld.

scenic54
28 november 2009, 12:31
het type is LE32B650T2PXXN.

scenic54
28 november 2009, 12:33
en o ja de kaart zit erin.

G.bruiker
28 november 2009, 12:39
en o ja de kaart zit erin.
Gaf de tv wel e.e.a. over authorisatie en zo ?
De cam zijde met Ziggo geschikt moet naar de achterkant,muurzijde wijzen.

"
Geen beeld.
a. Controleer of er beeld is op Ned 1 HD positie 1 ( voor installatie v/d TV is ook een specifieke
instructie gemaakt).
I. Ja, ga verder naar stap b
II. nee, ga verder naar pagina 10.
b. Controleer op de CAM goed is aangesloten. De zijde met de barcode moet naar de voorzijde
wijzen, de zijde met Ziggo geschikt moet naar de muur wijzen.
c. Controle of het CAM functioneert, door middel van de verdere instructies. "
Belangrijk is dat een volledige installatie gedaan moet worden van de zenders VOORDAT de cam er in zit.
De tv moet ook een melding maken dat er een cam geplaatst is,anders zit deze er niet diep genoeg in.

scenic54
28 november 2009, 12:45
. Ja, ga verder naar stap b
.
b. Controleer op de CAM goed is aangesloten. De zijde met de barcode moet naar de voorzijde
wijzen, de zijde met Ziggo geschikt moet naar de muur wijzen. Dat zit goed
c. Controle of het CAM functioneert, door middel van de verdere instructies. " Wat bedoel je hiermee?

Dit heb ik ook zo gedaan
Belangrijk is dat een volledige installatie gedaan moet worden van de zenders VOORDAT de cam er in zit.
De tv moet ook een melding maken dat er een cam geplaatst is,anders zit deze er niet diep genoeg in. En aangedrukt en als de tv aangaat krijg ik een melding voor authenticatie met Ok daarna

G.bruiker
28 november 2009, 13:08
. Ja, ga verder naar stap b
.
wijzen, de zijde met Ziggo geschikt moet naar de muur wijzen. Dat zit goed
c. Controle of het CAM functioneert, door middel van de verdere instructies. " Wat bedoel je hiermee?

Dit heb ik ook zo gedaan
De tv moet ook een melding maken dat er een cam geplaatst is,anders zit deze er niet diep genoeg in. En aangedrukt en als de tv aangaat krijg ik een melding voor authenticatie met Ok daarna
Daarna wat ?
Daarna krijg je vervormd beeld op alle kanalen behalve nederland 1 ?
De smartcard zit er ook juist in ?
Chip naar de muur ?
Is de smartcard geactiveerd via http://www.ziggo.nl/smartcard ?

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/attachment.php?attachmentid=30&d=1256496306 hier staat ook stapsgewijs vermeld hoe of wat.

scenic54
29 november 2009, 14:11
Bedankt voor de laatste link. ik weet nu wat er mis is. De kaart doet het maar even, als je de kaarthouder goed aandrukt, dan is er even contact, maar daarna valt het weg. Dus ik denk dat de kaart houder stuk is.

Jeroen74
29 november 2009, 14:48
Ik hb hetzelfde probeel gehad.

Bij is het gaan werken toen ik de cam erin heb gezet zonder smartcard en daarna plug and play heb doorlopen. Na authentificatie vraaggt de tv om de smarcard. dan pas erin stoppen en daarna zou het moeten (blijven) werken

succes ermee

Lemono
2 december 2009, 21:57
^zowiezo is het inderdaad belangrijk altijd setup te doorlopen zonder de cam module in de TV en het liefste de tv op de hoofdaansluiting aangesloten (voor het beste signaal) .

Ook is het te adviseren de tv te updaten met software. Dit kan gedaan worden door de software van de samsung site te downloaden, op een USB te zetten en via het menu van de TV te updaten. (helpt tegen veel problemen)