View Full Version : Up-to-date zenderoverzicht op Ziggo website?

reddish
21 november 2009, 19:29
Hallo allemaal,

Op de site van Ziggo ben ik op zoek naar het meest recente zenderoverzicht, inclusief digitale kanaalnummers. Dit omdat ik het vermoeden heb dat mijn TV niet correct alle zenders oppikt bij het automatische instellen.

Ik zoek dus eigenlijk gewoon een up-to-date versie van het briefje wat Ziggo meelevert met hun digitale zenderpakket.

De pagina "https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/zenderoverzicht" heb ik gevonden, maar daar staan geen kanaalnummers bij.

M.vr.gr., Sidney

G.bruiker
21 november 2009, 22:24
Helaas met het vernieuwen van de site is de genummerde lijst ook weer weg.

ArChie
21 november 2009, 22:29
Je zou deze lijst kunnen gebruiken:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31632914#31632914

Voor het laatst bijgewerkt op 4 oktober aangezien er de laatste tijd geen echte veranderingen hebben plaats gevonden.

G.bruiker
21 november 2009, 22:39
Je zou deze lijst kunnen gebruiken:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31632914#31632914

Voor het laatst bijgewerkt op 4 oktober aangezien er de laatste tijd geen echte veranderingen hebben plaats gevonden.

Ik zie daar zo snel geen 101 = film 1, enz...
oops gezien dus... maar vroeger stond er gewoon een lijst op de ziggo site met echte nummering beginnend bij Ned 1... dit is ff zoeken maar het staat er inderdaad.

ArChie
21 november 2009, 22:49
Ik zie daar zo snel geen 101 = film 1, enz...
oops gezien dus... maar vroeger stond er gewoon een lijst op de ziggo site met echte nummering beginnend bij Ned 1... dit is ff zoeken maar het staat er inderdaad.
Klopt, deze lijst gaat uit van de Transport Streams volgorde en dan vervolgens per Transport Stream de kanalen op volgorde van service ID. Ik weet ook zo snel geen andere locatie voor een lijst die gesorteerd is volgens de Ziggo nummering.

G.bruiker
21 november 2009, 23:04
Klopt, deze lijst gaat uit van de Transport Streams volgorde en dan vervolgens per Transport Stream de kanalen op volgorde van service ID. Ik weet ook zo snel geen andere locatie voor een lijst die gesorteerd is volgens de Ziggo nummering.
Geeft niet,ik kocht 2 weken terug mijn cam, het boekje wat daar bij zit met de kanaal nummering klopt ook niet, is de nummering van voor oktober die geleverd wordt bij nieuwe zendingen cam's in november...
Jouw lijst is in elk geval nog het meest up to date... de enige denk ik ook.

someone
24 november 2009, 00:39
Ik heb laatst voor iemand een overzicht gemaakt van alle zenders.
Heb hier even een pdf bestand van gemaakt.
Volgens mij is de lijst nog helemaal compleet, alleen de lokale zenders die in sommige plaatsen digitaal worden doorgegeven staan er niet op.
Misschien heb je er wat aan.

Zenderlijst Ziggo (http://members.ziggo.nl/zooi/ziggo_zenderoverzicht.pdf)

Isis
24 november 2009, 01:34
Geweldig! Even een (kleine) aanvulling: 950 Oog TV (www.oogtv.nl), lokale zender voor stad Groningen.

Tom_B
25 november 2009, 11:40
Zijn er trouwens weer digitale zenders verdwenen? Ik heb al mijn zenders uit het digitaal totaal pakket en HD pakket als favorieten ingedeeld, maar mijn nummering klopt niet meer. Vanaf een bepaald punt is alles 2 kanalen lager komen te staan.

TVdigitaal
25 november 2009, 16:06
Zijn er trouwens weer digitale zenders verdwenen? Ik heb al mijn zenders uit het digitaal totaal pakket en HD pakket als favorieten ingedeeld, maar mijn nummering klopt niet meer. Vanaf een bepaald punt is alles 2 kanalen lager komen te staan.

Gebruik je een eigen favorieten lijst of de standaard ziggo lijst?

Er is in oktober wel e.a. aangepast ook aan de standaard Ziggo volgorde, zie het verkorte zenderoverzicht op kanaal 14. Een compleet overzicht van de wijzigingen die in Oktober hebben plaatsgevonden stonden in de Ziggo nieuwsbrief van Oktober en staan ook nog op de Ziggo site: https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/zenderoverzicht/zender/

Tom_B
25 november 2009, 19:34
Het is een favorietenlijst. 2 zenders bleken uit de lijst te zijn, maar ze waren nog wel te zien. Ik heb ze er opnieuw ingezet. Probleem verholpen dus.

Riparius
25 november 2009, 20:08
Ik heb laatst voor iemand een overzicht gemaakt van alle zenders.
Heb hier even een pdf bestand van gemaakt.
Volgens mij is de lijst nog helemaal compleet, alleen de lokale zenders die in sommige plaatsen digitaal worden doorgegeven staan er niet op.
Misschien heb je er wat aan.

Zenderlijst Ziggo (http://members.ziggo.nl/zooi/ziggo_zenderoverzicht.pdf)

Bij 71 t/m 73 heb je ten onrechte HD staan. Iets te enthousiast van Copy & Paste gebruikgemaakt dus.

Jassy
25 november 2009, 20:11
Bij 71 t/m 73 heb je ten onrechte HD staan. Iets te enthousiast van Copy & Paste gebruikgemaakt dus.

Nee hoor, dat is niet te enthousiast. Bij de Samsung 360 staan de HD kanalen op 71 72 en 73. Ik denk eerder een geluk bij een ongeluk :D

Riparius
25 november 2009, 20:37
Nee hoor, dat is niet te enthousiast. Bij de Samsung 360 staan de HD kanalen op 71 72 en 73. Ik denk eerder een geluk bij een ongeluk :D

OK. Maar ik zou het toch aanpassen. Zoals het er nu staat lijkt het namelijk net of 71 t/m 73 identiek zijn met 1 t/m 3. En dat is toch echt bij niemand het geval.

ArChie
25 november 2009, 20:37
Nederland 1 (HD), 2 (HD) en 3 (HD) hebben elk twee nummers die afhankelijk van de capaciteiten van de ontvanger, en als het goed is ook van de signaal kwaliteit, door de ontvanger uiteindelijk worden toebedeeld aan de juiste uitvoering.

Als het een SD ontvanger is, dan komen de SD uitvoeringen op 1, 2 en 3 te staan en de HD uitvoeringen staan dan als het goed is niet in de lijst. Bij een HD ontvanger is het de bedoeling dat de SD uitvoeringen worden verbannen naar 71, 72 en 73 en de HD uitvoeringen op 1, 2 en 3 terecht komen. Tenminste, mits de HD ontvanger overweg kan met de LCN simulcast descriptor. HD ontvangers die dat niet kunnen houden de originele nummering aan waarbij de HD uitvoering op 71, 72 en 73 komen. In de specificaties van ik meen de EBU staat nog een extra regel, als het signaal van de HD uitvoering te slecht is, dan mag de positie switch tussen SD en HD uitvoering ook niet worden uitgevoerd. Dat moet de ontvanger bepalen. In Ziggo/Casema waren er hier en daar problemen met de ontvangst van Nederland 3 HD aangezien die op een hoge frequentie werd doorgegeven. Bij constatering van dat slechtere signaal hadden de HD ontvangers dus eigenlijk zelf moeten besluiten om Nederland 3 en Nederland 3 HD niet van positie te verwisselen.

G.bruiker
25 november 2009, 21:29
OK. Maar ik zou het toch aanpassen. Zoals het er nu staat lijkt het namelijk net of 71 t/m 73 identiek zijn met 1 t/m 3. En dat is toch echt bij niemand het geval.
Op mijn Samsung 350 zijn de kanalen 71 tm 73 identiek aan de kanalen op mijn Humax 5000 kanalen 1 tm 3.
Zie het stuk van Archie hierboven.
Het is dus terecht dat 71 72 en 73 staan aangemerkt net zo goed als dat het terecht zou zijn dat 1,2 en 3 als SD zouden worden aangemerkt.
Je ontvanger maakt,indien deze gebruik maakt van de juiste interpretatie van de informatie,zelf de keuze.
Op de Samsung 360 staat op 1,2 en 3 Nederland 1,2 en 3 SD.

someone
25 november 2009, 21:32
Ik heb extra HD tussen haakjes gezet bij Ned 1, 2 en 3 omdat dit per decoder verschilt.
Zie voor de uitleg waarom de post van Archie hierboven.

Riparius
25 november 2009, 21:37
Op mijn Samsung 350 zijn de kanalen 71 tm 73 identiek aan de kanalen op mijn Humax 5000 kanalen 1 tm 3.
Zie het stuk van Archie hierboven.
Het is dus terecht dat 71 72 en 73 staan aangemerkt net zo goed als dat het terecht zou zijn dat 1,2 en 3 als SD zouden worden aangemerkt.
Je ontvanger maakt,indien deze gebruik maakt van de juiste interpretatie van de informatie.
Op de Samsung 360 staat op 1,2 en 3 Nederland 1,2 en 3 SD.

Ja, ik had moeten zeggen dat kanaalnummers 1 t/m3 op geen enkele gecertificeerde ontvanger identiek zijn met resp. 71 t/m 73 op diezelfde ontvanger.

ArChie
25 november 2009, 21:43
Misschien is dit dan een oplossing voor dit probleem:

1. Nederland 1/Nederland 1 HD*
2. Nederland 2/Nederland 2 HD*
3. Nederland 3/Nederland 3 HD*
..
71. Nederland 1 HD/Nederland 1*
72. Nederland 2 HD/Nederland 2*
73. Nederland 3 HD/Nederland 3*

* Afhankelijk van de capaciteiten van de ontvanger.

G.bruiker
25 november 2009, 21:47
Ja, ik had moeten zeggen dat kanaalnummers 1 t/m3 op geen enkele gecertificeerde ontvanger identiek zijn met resp. 71 t/m 73 op diezelfde ontvanger.
Precies... dacht ik "pak" je even terug... :-P

someone
25 november 2009, 22:48
Misschien is dit dan een oplossing voor dit probleem:

1. Nederland 1/Nederland 1 HD*
2. Nederland 2/Nederland 2 HD*
3. Nederland 3/Nederland 3 HD*
..
71. Nederland 1 HD/Nederland 1*
72. Nederland 2 HD/Nederland 2*
73. Nederland 3 HD/Nederland 3*

* Afhankelijk van de capaciteiten van de ontvanger.
Dat is inderdaad misschien duidelijker, heb het bestand aangepast.