View Full Version : Problemen met hdmi aansluiten.

Bouter
21 november 2009, 15:59
Goedemiddag,
Ik heb zojuist mijn cisco pvr binnengekregen met interactieve tv.
Nu heb ik alleen een probleem met het aansluiten van mijn hdmi.
namelijk hij doet het niet, teminste als de cisco opstart doet hij het een fractie van een seconde en dan niet meer.

als ik dan mijn cisco aansluit op de scartkabel dan doet hij het wel.
kijk ik dan in het menu staat er bij hdmi niet beschikbaar.

wie o wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen?:roll:

Mvg Dennis

veerlj
21 november 2009, 16:27
heb je al ge reset , min 15 sec de stroom eraf ?.

terug zetten naar fabrieks instellingen ?.

dan instelling hdmi op een standje hoger instellen ?.

proberen maar :pompom:.

Bouter
21 november 2009, 16:57
heb je al ge reset , min 15 sec de stroom eraf ?.

terug zetten naar fabrieks instellingen ?.

dan instelling hdmi op een standje hoger instellen ?.

proberen maar :pompom:.

Ik heb De Cisco gereset en terug naar fabrieks instellingen gezet.
maar het zelfde probleem blijft.
Ik zie het scherm loading als hij opstart maar vervolgens heb ik alleen zwart beeld en hoor ik alleen het geluid van het programma waar die op staat.

Ik word gek:!:

Plunder
21 november 2009, 17:54
Heb je de laatste firmware al geladen? Daarin zijn wat HDMI problemen in opgelost.

Bouter
21 november 2009, 23:38
Heb je de laatste firmware al geladen? Daarin zijn wat HDMI problemen in opgelost.
hoe update ik de cisco dan handmatig?
want als ik bij de instellingen kijk dan staat er updates automatish en dat kan ik niet veranderen.
naja ik ben nu niet thuis ik zal er morgen verder aandacht aan besteden.
als jullie nog tips verder hebben dan hoor ik het wel

Mvg Dennis

luma28
22 november 2009, 11:45
Heb je soms de HDMI kabel niet rechtreeks op de TV aangesloten maar bijvoorbeeld via een AV receiver of HDMI switch? Of is het een monitor die geen HDCP ondersteunt?

Bouter
22 november 2009, 13:57
Heb je soms de HDMI kabel niet rechtreeks op de TV aangesloten maar bijvoorbeeld via een AV receiver of HDMI switch? Of is het een monitor die geen HDCP ondersteunt?

sorry voor al die vragen maar wat is HDCP?
Ik ben betreft deze dingen een leek.
wou gewoon een pvr recorder dat ik mooi beeld heb via me hdmi met interactieve tv.
heb geen hdtv maar een hd ready tv. een sharp aquos tv 82 cm.
en de cisco zit direct op de tv aangesloten.

Mvg Dennis

heho
22 november 2009, 15:06
Bouter,

Welk type Cisco pvr heb je precies. Dit staat aan de voorzijde links onder.

Henk

beisen
22 november 2009, 16:04
Volgens mij moet je een apart abonnement afsluiten voor HDTV bij Ziggo (Iets van 3,95 per maand)

xahmol
22 november 2009, 16:13
Volgens mij moet je een apart abonnement afsluiten voor HDTV bij Ziggo (Iets van 3,95 per maand)

Ook zonder HD abo moet de Cisco gewoon beeld geven (uiteraard op de drie zenders die in het HD pakket zitten na). Alle SD kanalen en Ned1/2/3 plus Eurosport HD moeten het gewoon altijd doen.

Dit is hier dus geen nuttige opmerking.

xahmol
22 november 2009, 16:15
wie o wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen?:roll:

Op wat voor een TV heb je de decoder aangesloten? En heb je de decoder rechtstreeks op de TV of via een receiver aangesloten?

Bouter
22 november 2009, 16:21
Bouter,

Welk type Cisco pvr heb je precies. Dit staat aan de voorzijde links onder.

Henk
Ik heb een cisco 8455DVB.

en inderdaad ik heb geen hd pakket maar ik zou toch gewoon de cisco op mijn tv kunnen aansluiten via de hdmi?

Nog wat anders. mijn interactiev tv doet het ook nog niet er staat voor een abbonement op deze dienst neem contackt op met ziggo.
Maar ik heb wel mijn smartcard geactiveerd met een interactief abbonement.

al met al een raar verhaal.

xahmol
22 november 2009, 16:36
@Bouter: Nogmaals, waarop heb je je Cisco aangesloten? Anders kunnen we er weinig van zeggen nml.

En inderdaad hoef je echt geen HD abo te hebben om beeld te krijgen met de Cisco.

Bouter
22 november 2009, 16:41
@Bouter: Nogmaals, waarop heb je je Cisco aangesloten? Anders kunnen we er weinig van zeggen nml.

En inderdaad hoef je echt geen HD abo te hebben om beeld te krijgen met de Cisco.

Sorry had het vorige stukje gequote maar niet op verzenden gedrukt.
Iedergeval ik heb de cisco direct aangesloten op mijn tv.
Het is een sharp aquos lc-32p55e.

Nogmaals sorry

Het is trouwens wel zo dat ik geluid hoor via mijn hdmi alleen geen beeld.

Ik heb zojuis nog wat getest: ik hem mijn pc aangesloten via de hdmi op mijn tv en dan geeft hij wel gewoon beeld en ook geluid. dus de hdmi van mijn tv is ook niet kapot.

nog een test gedaan. dit is heel raar.
Ik heb mijn tv uit de slaapkamer aangesloten op de cisco en nu is hdmi ineens wel beschikbaar uit het menu. en kan ik gewoon via hdmi kijken op de tv uit de slaapkamer. maar nog steeds niet op de sharp.
Het verhaal wordt wel heel raar nu vind ik.

mesa57
22 november 2009, 18:52
Geen idee of je het op de cisco in kunt stellen, maar volgens het sharp service manual moet het hdmi signaal aan de volgende eisen voldoen :

- hdmi selecteren door ext5 op de remote te kiezen
- Het type signaal moet RGB, YCbCr:4:4 of YCbCr:4:2:2 zijn
- Color matrix moet ITU601 of ITU709 zijn

Suc6

(en anders moet je de LCD-CONT-UNIT vervangen staat er :? )

xahmol
22 november 2009, 19:39
Misschien een domme vraag: maar hoe oud is die Sharp? Is hij idd wel HDCP compliant?

De Cisco werkt nml, in tegenstelling tot veel andere apparaten echt niet zonder HDCP (is HD content protectie).

En je hebt niet de SCART tegelijk met de HDMI aangesloten? Schijnt ook niet te werken.

Bouter
22 november 2009, 20:41
Misschien een domme vraag: maar hoe oud is die Sharp? Is hij idd wel HDCP compliant?

De Cisco werkt nml, in tegenstelling tot veel andere apparaten echt niet zonder HDCP (is HD content protectie).

En je hebt niet de SCART tegelijk met de HDMI aangesloten? Schijnt ook niet te werken.

Die tv is van 2006 ofzo.
en de scart zit er niet tegelijk in met de hdmi. het vreemde is als ik de cisco reset en de tv handmatig op het hdmi kanaal zet dan zie je een fractie van een seconde het load scherm van ziggo?

kan het iets met de handshaking te maken hebben (heb daar iets over gelezen.

luma28
22 november 2009, 21:45
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar als je de TV zowel via Scart als HDMI aansluit en je gaat dan in het menu naar Instellingen en dan naar Audio&Video, welke keuzemogelijkheden heb je dan bij HDMI resolutie? Kun je daar misschien iets in veranderen en heb je dan wel beeld via HDMI?

xahmol
22 november 2009, 21:55
kan het iets met de handshaking te maken hebben (heb daar iets over gelezen.

Het heeft alles met handshaking te maken, om de een of andere reden besluit de Cisco of de Sharp dat de ander geen geldig apparaat is na eerste contact.

Vandaar mijn vraag of de TV wel HDCP compliant is.

Overigens: de handshake issues die veel anderen met de Cisco hebben zijn aanzienlijk minder ernstig omdat het gelukkig lang niet altijd gebeurd en bijna altijd op te lossen is door stekker eruit. Los daarvan hebben de meeste mensen met dergelijke issues er een versterker tussen staan die jij niet hebt.

In de Cisco kun je aan de HDMI settings niet heel veel veranderen: alleen de resolutie is in te stellen. En elke HD Ready TV zou elke resolutie die de Cisco uit kan sturen moeten ondersteunen. Kortom: dat zou het niet mogen zijn.

Bouter
23 november 2009, 18:41
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar als je de TV zowel via Scart als HDMI aansluit en je gaat dan in het menu naar Instellingen en dan naar Audio&Video, welke keuzemogelijkheden heb je dan bij HDMI resolutie? Kun je daar misschien iets in veranderen en heb je dan wel beeld via HDMI?

Nee als ik dat doe dan staat er hdmi niet beschikbaar.
Ik denk dus dat er iets aan de hand is tussen de communicatie tussen de cisco en mijn tv, aangezien mijn andere tv wel werkt op hdmi met de cisco, en ik mijn computer wel kan aansluiten via hdmi op mijn grote tv.

Als iemand nog sugesties heeft om dit op te kunnen lossen hoor ik het graag.

Ander ben ik denk ik toch verplicht om een andere tv te moeten kopen:pompom:

luma28
23 november 2009, 21:43
Volgens http://www.sharp.nl/pers/persdetail.php?pid=8&groupid=&presseart=1 zit er wel HDCP op je TV, dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Heb je hetzelfde HDMI kabeltje gebruikt als op je andere TV?
Als ik het goed begrijp ben je eigenlijk wel blij dat het niet werkt omdat je nu een reden hebt om een nieuwe TV te kopen.....

xahmol
24 november 2009, 13:11
Als de Cisco met dezelfde HDMI kabel op een andere TV wel werkt is er vrees ik weinig anders te doen dan nagaan of er een firmware update voor je TV is.

Of anders hopen dat de firmware update eind december van de Cisco soelaas biedt.

Eens bij Sharp support navragen lijkt me.

Dat de Cisco nml überhaupt geen beeld geeft, zeker als er geen receiver tussen zit, is vrij uniek. Dus licht vrees ik aan de Sharp.

jongetje
24 november 2009, 15:47
Misschien klinkt het dom, maar de standaard meegeleverde HDMI kabel deed het bij mij niet op HDMI ingang1 op mijn tv, wel andere ingangen. Een andere kabel loste dit op en toen werkte de Cisco wel op HDMI1.

Misschien helpt het bij jou niet, maar probeer eens andere kabel en/of ingang op je tv.

heho
24 november 2009, 17:48
Ik heb een cisco 8455DVB.

en inderdaad ik heb geen hd pakket maar ik zou toch gewoon de cisco op mijn tv kunnen aansluiten via de hdmi?

Nog wat anders. mijn interactiev tv doet het ook nog niet er staat voor een abbonement op deze dienst neem contackt op met ziggo.
Maar ik heb wel mijn smartcard geactiveerd met een interactief abbonement.

al met al een raar verhaal.

Bouter,

Ik had hetzelfde probleem. Ook ik heb een SHARP LCD tv en dezelfde CISCO PVR. De CISCO staat op automatisch qua firmware upate, dus die is wel bijgewerkt!

Ik heb de standaard HDMI kabel verwisseld. Op de tv werd op ingang 7 een 720dpi signaal weergegeven. Opeens geluid maar geen beeld?
Via de syteemopties op de tv kon ik een keuze maken uit oa. instellingen voor HDMI - Geluid aan geen beeld of geluid aan en beeld. De keuze voor 'geluid en beeld' na een OK sorteerde geen effect!
Tot dat ik bij deze keuze eens ging spelen met de keuzeknoppen (noem het maar even) 'links' en 'rechts' op de afstandsbediening. En ja hoor!... eindelijk beeld en geluid via HDMI. Gauw op OK gedrukt om de instellingen op te slaan. Het lijkt erop dat het voor elkaar is.

Doe met dit verhaal je voordeel en laat ons allen weten of dit bij jouw resulteerd in 'de oplossing'.

Henk

lennygee
24 november 2009, 21:49
Beste,

Ook ik had vandaag exact dezelfde problemen. De Cisco gaf mij de melding dat er geen goed kabel signaal beschikbaar was. Als ik de kabel rechtstreeks op mijn tv plugde was er weldegelijk signaal.

Later heb ik de scart EN de HDMI op de tv aangesloten en ineens had ik beeld. Nu heb ik beide aangesloten, maar mijn TV ingesteld op de HDMI aansluiting. Nu geen problemen meer.

Ik heb overigens een Philips HD tv.

Mocht je verder vragen hebben dan hoor ik het wel.

Overigens een heel erg super apparaat die Cisco. Opnemen en pauzeren was nog nooit zo makkelijk! De interactieve TV heb ik eerst meer overgeslagen. Ik kon de activatie niet afronden via de decoder. Best vaag allemaal.

xahmol
25 november 2009, 14:49
Overigens een heel erg super apparaat die Cisco. Opnemen en pauzeren was nog nooit zo makkelijk!

Jij hebt dan kennelijk nog nooit een andere PVR gehad.... geloof me, de Cisco is juist uitermate onhandig en spartaans in vergelijking met alternatieven.

Bouter
25 november 2009, 18:29
Nou bedank voor jullie hulp allemaal, maar niks helpt,
het enigste wat ik nog niet heb gecontroleerd is of er nieuwe firmware voor mijn tv is.
Overigens werkt interactief nu wel, dit heeft kitaro voor mij geregeld echt super:thankyou:
ik ga nu maar eens kijken of ik en nog belangrijker HOE ik mij tv kan updaten.

super bedankt allemaal, en ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.