View Full Version : Najaar..

Daan600
20 november 2009, 20:30
Waneer komt de 80MB? het zou toch in het najaar komen of niet?

Wie weet het?

Tnxx

Renatus
20 november 2009, 20:52

Het is veranderd naar eind van het jaar, staat overigens gewoon op de Ziggo website:
https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/

aaargh
20 november 2009, 21:08
Het is veranderd naar eind van het jaar, staat overigens gewoon op de Ziggo website:

Waar zie jij dat staan dan op die pagina ?

Vijver
20 november 2009, 21:14
Ik moet Aaargh een beetje gelijk geven...

Daan600
20 november 2009, 21:23

Vanaf 1 juli biedt Ziggo gratis hogere internetsnelheden. De hoogste snelheid is 50 Mb/s. En het leuke is, we worden alleen maar sneller. In het najaar al tot 80 Mb/s. En volgend jaar tot meer dan 100 Mb/s.

Daar ging mijn vraag over! ik zie nergens geen 80 mb/s staan..

Renatus
20 november 2009, 21:24
Ik zie toch duidelijk deze tekst op de pagina:

Alles-in-1 Extra-klant?

Je ontvangt gratis een nieuw docsis 3.0 modem Om de snelheid van 50Mb te kunnen leveren en in de toekomst nog hogere snelheden (eind dit jaar al 80 Mb) te kunnen aanbieden, heb je als Alles-in-1 Extra klant een nieuw modem nodig. Daarom ontvangen al onze Alles-in-1 Extra klanten in juli en augustus van dit jaar gratis de nieuwste docsis 3.0 modem.

Vijver
20 november 2009, 21:28
Daar zit hem de kneep. Eind dit jaar 80mb? Ik ga er geen geld op inzetten en het boeit me niet. Lekker eten, drinken en voor de liefhebber wat vuurwerk afsteken. Kijken we in Januari wel verder.

Daan600
20 november 2009, 21:50
Ik zie toch duidelijk deze tekst op de pagina:

Alles-in-1 Extra-klant?

Je ontvangt gratis een nieuw docsis 3.0 modem Om de snelheid van 50Mb te kunnen leveren en in de toekomst nog hogere snelheden (eind dit jaar al 80 Mb) te kunnen aanbieden, heb je als Alles-in-1 Extra klant een nieuw modem nodig. Daarom ontvangen al onze Alles-in-1 Extra klanten in juli en augustus van dit jaar gratis de nieuwste docsis 3.0 modem.

:giveup:ik zie het nu ook staan sorry..:giveup:

Vijver
20 november 2009, 21:54
Ik zie het niet. Juli/Augustus? Ubee/Arris? Ik kan lezen, maar ik kan er niets interessants uithalen.

lollita
20 november 2009, 22:05
Ik zie het niet. Juli/Augustus? Ubee/Arris? Ik kan lezen, maar ik kan er niets interessants uithalen.

heb je niet je goede bril op vandaag denk ik:shock:

Alles-in-1 Extra-klant?

Vijver
20 november 2009, 22:10
Ik heb geen bril nodig. Ik heb tevens een perfect werkend docsis 3 modem.
Maar gaan jullie er allemaal zo makkelijk vanuit dat de 80mb binnen 6 weken een feit is? Mocht dit zo zijn, chapeau Ziggo. Ikzelf heb mijn verwachtingspatroon niet zo hoog en het kan me niets schelen. Strijk eerst de strakke 50mbit voor de ubee users maar eens vlak, zien we daarna wel verder.

Pierre_1
20 november 2009, 22:47
Ik heb geen bril nodig. Ik heb tevens een perfect werkend docsis 3 modem.
Maar gaan jullie er allemaal zo makkelijk vanuit dat de 80mb binnen 6 weken een feit is? Mocht dit zo zijn, chapeau Ziggo. Ikzelf heb mijn verwachtingspatroon niet zo hoog en het kan me niets schelen. Strijk eerst de strakke 50mbit voor de ubee users maar eens vlak, zien we daarna wel verder.

Uitstekend verwoord! Helemaal eens.

Renatus
20 november 2009, 23:07

Persoonlijk ga ik nergens van uit, heb alleen een link geplaatst naar een officiële Ziggo pagina waarop vermeld wordt dat voor het eind van het jaar 80Mb er zou zijn. Addertje is natuurlijk het ontbreken van het jaartal... :mrgreen:

Ubee is hier zo mogelijk nog vlakker dan een Arris. :wink:

Vijver
20 november 2009, 23:18
Ik heb geen discussie met jouw, Renatus. Integendeel, jij hebt de zaakjes op orde.
Ergens stond dat ik niet goed las betreffende de 80mbit, ik begon aan mezelf te twijfelen.

rutger89
22 november 2009, 00:10
Vanaf 1 juli biedt Ziggo gratis hogere internetsnelheden. De hoogste snelheid is 50 Mb/s. En het leuke is, we worden alleen maar sneller. In het najaar al tot 80 Mb/s. En volgend jaar tot meer dan 100 Mb/s.

Alles-in-1 Extra-klant?

een beetje dubbelzinnig kan je het wel noemen :P niet?
communicatie is en blijft een kunst :)

Gizmo©
22 november 2009, 10:09
Eind van het jaar. Weet jij veel wat de Kerstman nog uit zijn arreslee tovert met de Kerst.:wink:

E.Jekel
25 november 2009, 15:36
@Vijver ik moest toch echt wel grinniken toen ik jouw antwoord las op het feit of je niet zou kunnen lezen.

Komt volgens mij neer op het feit dat sommige mensen de tendens hebben om letters te koppelen naar woorden en zinnen toe maar lezen doen ze niet. Het is dan ook erg makkelijk om met vingertjes te wijzen i.p.v. te vragen wat iemand er precies mee bedoelt.

Hetzelfde geld voor mij eigenlijk over het feit dat in de laatste paar weken van dit jaar nog even 80mb erin geblazen word.

Ben hoopvol maar niet naïef. Zie het dan ook eerder volgend jaar pas gebeuren dan dit jaar maar we zien wel.

(persoonlijk zie ik ook liever een mooie vrouw met een glad babyhuidje dan er 1 met een vachtje (vergeef mijn kleurrijke vergelijking lees: stabiel internet i.p.v. zeer wisselvallig :roll:)).

FRanatic
25 november 2009, 20:17
Eind van het jaar. Weet jij veel wat de Kerstman nog uit zijn arreslee tovert met de Kerst.:wink:

LOL...arreslee....---> arrisslee ;)

Gizmo©
25 november 2009, 21:42
LOL...arreslee....---> arrisslee ;)
:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Vijver
25 november 2009, 21:59
Helemaal nieuw is hij niet...
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=196738&postcount=346

Renatus
25 november 2009, 22:23
http://vitatime.be/catalog/images/actpro80dose.jpg

Iedereen krijgt binnenkort bovenstaand middeltje om op je modem te smeren! :thumb up:

On-topic: Gezien het feit dat Ziggo in Amersfoort de 120Mbit aan het uitrollen is lijkt het mij een niet al te grote opgave om voor het eind van het jaar het 50Mbit profiel te vervangen door het 80Mbit profiel. Het modem en de 8 kanalen zijn al aanwezig bij de meest AIE Extra klanten.

Vijver
25 november 2009, 22:28
You're so mean. "De meeste AIE extra klanten"

Excalibur
25 november 2009, 22:51
De nieuwe modems worden ook al "uitgerold" bij de lagere abonnementen.

Draai momenteel nog op mijn Motorola VOIP modem, maar sinds mijn verhuizing heb ik sinds deze week al wel een Ubee modem thuis staan die nog steeds aangesloten moet worden.

Renatus
25 november 2009, 23:29
De nieuwe modems worden ook al "uitgerold" bij de lagere abonnementen.

Draai momenteel nog op mijn Motorola VOIP modem, maar sinds mijn verhuizing heb ik sinds deze week al wel een Ubee modem thuis staan die nog steeds aangesloten moet worden.

Als 'plus' uiteindelijk inderdaad naar 40 of 50Mbit is het wel verstandig om geleidelijk vast nieuwe modems uit te leveren om de zomer stress van 2009 met de modems voor 'extra' niet opnieuw te hoeven ervaren. :wink:

tja
25 november 2009, 23:40
Heb de afgelopen maand twee keer een installatie gedaan bij kennissen. Beide een Plus abo, beide een Ubee.

Vijver
26 november 2009, 18:59
Getuige de mail van Ziggo, moet ik een dezer dagen aan de Ubee. Ik heb zelfs het vermoeden dat hij al bij de buren ligt. Met argusogen wacht ik af.

Renatus
27 november 2009, 19:12
Getuige de mail van Ziggo, moet ik een dezer dagen aan de Ubee. Ik heb zelfs het vermoeden dat hij al bij de buren ligt. Met argusogen wacht ik af.

Mooi toch, we hebben de newsserver problemen reeds voor je opgelost. :mrgreen:

Je modem zal wel in het najaar komen, gelijk met de verhoging. :thumb up:

Vijver
27 november 2009, 19:17
FF edit, ik val in herhaling. Maar ik denk dat hij er al is, dat was met de arris ook zo. Eerst modem, dan mail. Maar ik ben nu wel nieuwsgierig naar de Ubee.

Spartagek
27 november 2009, 19:31
FF edit, ik val in herhaling. Maar ik denk dat hij er al is, dat was met de arris ook zo. Eerst modem, dan mail. Maar ik ben nu wel nieuwsgierig naar de Ubee.

Ik ga klaagtopicje starten
ik heb nog zo'n ouderwets arris modem, wanneer gaat mijn snelheid nu omhoog ?

Vijver
27 november 2009, 19:36
Het zal wel weer net zo'n vreemde uitrol worden als met de arris. Geen pijl op te trekken. Zij het dat dit een wat minder groot hangijzer is. Ik kwam laatst wel iemand tegen die überhaupt geen docsis3 modem had ontvangen.

Pollie
28 november 2009, 13:24
ik heb alles in 1 plus maar heb hier ook al het ubee modem draaiende..
terwijl ik nog op 20mb zit..

Renatus
29 november 2009, 00:05
ik heb alles in 1 plus maar heb hier ook al het ubee modem draaiende..
terwijl ik nog op 20mb zit..

Het merk modem bepaalt niet de snelheid, maar je abonnement en het daarbij horende profiel. Voordeel van alvast de Ubee te hebben aangesloten is dat straks de snelheid verhoging voor het alles-in-een plus wordt uitgevoerd dat je dan niets hoeft te doen.

Ander bijkomend voordeel is, dat als je naar AIE extra wil, dit in principe zo goed als direct kan worden geactiveerd.

rutger89
29 november 2009, 00:50
Kunnen we de uitrol van 120Mbit in Enschede zien als een startsein voor de nog komende geplande verhogingen?:rolleyes: Ik woon hemelsbreed 5-10KM van enschede af namelijk :P

marck
30 november 2009, 00:35
Hier in Tilburg sinds vandaag (maandag) met all-in-one plus

http://www.speedtest.net/result/637403846.png (http://www.speedtest.net)

volgens mij zijn ze hier in tilburg ook begonnen :)

Renatus
30 november 2009, 00:44
volgens mij zijn ze hier in tilburg ook begonnen :)

Dat is mooi. :thumb up:

Eerst de zes benoemde steden zoals beloofd, daarna de rest. Met dit tempo moet dat lukken voor de kerst. :mrgreen:

Freaking
30 november 2009, 03:56
http://www.speedtest.net/result/637520220.png (http://www.speedtest.net)

In maastricht:applause::applause::applause::applause:

met een simpele linksys wrtg54g router en ubee modem

rutger89
30 november 2009, 12:31
http://www.speedtest.net/result/637520220.png (http://www.speedtest.net)

In maastricht:applause::applause::applause::applause:

met een simpele linksys wrtg54g router en ubee modem
dat ziet er zeker niet verkeerd uit! Dan kan die WRT54G het nog behoorlijk bijbenen. Wat ik me alleen afvraag welke snelheid je haalt zonder de router.
veel plezier met de snelheid!

Het is overigens heel fijn om te horen dat de grotere steden nu al naar de 120Mbit gaan, dan zal de 80 resp. 120 voor de rest van het land ook niet meer lang op zich laten wachten.:applause:

gnodde
2 december 2009, 21:49
Ik heb zo mijn twijfels over Ziggo's beloftes, en dan met name het nakomen ervan:
Te lezen op https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/ :
Vanaf 1 juli biedt Ziggo gratis hogere internetsnelheden. De hoogste snelheid is 50 Mb/s. En het leuke is, we worden alleen maar sneller. In het najaar al tot 80 Mb/s. En volgend jaar tot meer dan 100 Mb/s.Echter, op https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/adsl/?ns_campaign=nieuwsbrief_09_dec&ns_mchannel=e-mail&ns_source=nieuwsbrief&ns_linkname=adsl&ns_fee=0 :
** Binnenkort beschikbaar in Amersfoort, Enschede, Meppel, Maastricht, Tilburg en Heerhugowaard. Andere gebieden volgen in de komende jaren.De komende jaren...?!? Nee toch, er was beloofd: volgend jaar (en dus: 2010)! En dan heb ik het nog niet over de verhoging, nog dit jaar, tot 80Mb/s... :confused:

rutger89
2 december 2009, 21:54
Ik heb zo mijn twijfels over Ziggo's beloftes, en dan met name het nakomen ervan:
Te lezen op https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/ :
Echter, op https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/adsl/?ns_campaign=nieuwsbrief_09_dec&ns_mchannel=e-mail&ns_source=nieuwsbrief&ns_linkname=adsl&ns_fee=0 :
De komende jaren...?!? Nee toch, er was beloofd: volgend jaar (en dus: 2010)! En dan heb ik het nog niet over de verhoging, nog dit jaar, tot 80Mb/s... :confused:
en hier staat dan weer dat het volgend jaar gebeurd (https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/) overigens wel 2 verschillende data op dezelfde pagina. 1 ding is duidelijk; communiceren kunnen ze niet. En niet met klanten omgaan, problemen oplossen, terugbellen etc. etc.

Pollie
2 december 2009, 21:56
Het merk modem bepaalt niet de snelheid, maar je abonnement en het daarbij horende profiel. Voordeel van alvast de Ubee te hebben aangesloten is dat straks de snelheid verhoging voor het alles-in-een plus wordt uitgevoerd dat je dan niets hoeft te doen.

Ander bijkomend voordeel is, dat als je naar AIE extra wil, dit in principe zo goed als direct kan worden geactiveerd.

dat begrijp ik, ik bedoel alleen dat ze dit modem zijn gaan uitgeven omdat de snelheid omhoog ging.. je had dit modem nodig voor de 50mb snelheid..

Zaklamp
2 december 2009, 23:26
Mooi toch, we hebben de newsserver problemen reeds voor je opgelost. :mrgreen:

Je modem zal wel in het najaar komen, gelijk met de verhoging. :thumb up:

We? wie is we?

Renatus
2 december 2009, 23:39
We? wie is we?

'We' zijn de personen die de Ubee modem reeds in bezit hadden toen de newsserver download niet vooruit te branden was. Door het er hier over te hebben en met hulp van het webcare team is er van uit Ziggo een oplossing gekomen zodat de newsserver download op volle snelheid functioneert.

dat dit heel wat voeten in aarde heeft gehad is terug te vinden in het forum gedeelte over 'nieuws servers'.

Overigens was de opmerking voorzien van een :mrgreen:, om aan te geven dat het om een aangedikte, tegen het cynische aan, opmerking gaat.

Is dit een antwoord op je vraag wie 'we' is? :wink:

Zaklamp
2 december 2009, 23:45
'We' zijn de personen die de Ubee modem reeds in bezit hadden toen de newsserver download niet vooruit te branden was. Door het er hier over te hebben en met hulp van het webcare team is er van uit Ziggo een oplossing gekomen zodat de newsserver download op volle snelheid functioneert.

dat dit heel wat voeten in aarde heeft gehad is terug te vinden in het forum gedeelte over 'nieuws servers'.

Overigens was de opmerking voorzien van een :mrgreen:, om aan te geven dat het om een aangedikte, tegen het cynische aan, opmerking gaat.

Is dit een antwoord op je vraag wie 'we' is? :wink:

Dat dit heel wat voeten in aarde had weet ik wel ja daar ik 1 v/d aanstichters van deze hele opzet ben geweest, en uiteindelijk zelf Ziggo wakker heb geschud.
Dat geintje heeft ze uieindelijk weer (ja WEER) een flinke restitutie gekost.

Zoals ik het las leek het alsof je van Ziggo zelf was en vol trots meldde dat Ziggo had probleem had opgelost, LoL.
No Offence, was dit topic al een tijdje uit het oog verloren.

Renatus
4 december 2009, 00:09
Zoals ik het las leek het alsof je van Ziggo zelf was en vol trots meldde dat Ziggo had probleem had opgelost, LoL.

Feit blijft dat Ziggo het probleem heeft opgelost, of ik dat nu verkondig of dat een medewerker van Ziggo dat doet. Beetje jammer dat er meteen wordt gedacht dat je bij Ziggo moet werken om iets positiefs te kunnen zeggen. :cry:

Zaklamp
4 december 2009, 16:22
Beetje jammer dat er meteen wordt gedacht dat je bij Ziggo moet werken om iets positiefs te kunnen zeggen. :cry:

Juist niet.

QB38
5 december 2009, 00:07
Weet al iemand wanneer de rest van de Ziggo klanten (buiten de 6 plaatsen in Nederland) kunnen genieten van de snelheidsverhoging.
De verhoging van het abonnementsgeld is toch ook voor iedereen.

tapmeester
5 december 2009, 11:43
Binnenkort beschikbaar in Amersfoort, Enschede, Meppel, Maastricht, Tilburg en Heerhugowaard. Andere gebieden volgen in de komende jaren.

messed-up
5 december 2009, 11:55
Binnenkort beschikbaar in Amersfoort, Enschede, Meppel, Maastricht, Tilburg en Heerhugowaard. Andere gebieden volgen in de komende jaren.

Dat was mij ook al opgevallen.
Mag toch hopen dat er "komend jaar" zou moeten staan.

Het is de hoogste tijd voor echte alternatieven/concurrentie voor Ziggo in alle gebieden.

Untouchable
5 december 2009, 13:34

Met de komende jaren wordt bedoeld dat alle andere steden naar 120 mbits gaan. Dus de 80 mbits verhoging moet gewoon nog dit jaar komen voor alle gebruikers. Je kan het toch niet maken tegenover alle trouwen klanten van ziggo, om hun in de komende jaren te upgraden?!

juekra
5 december 2009, 13:59
Misschien moet iedereen eens een mail sturen met de vraag waar de 80 mbit blijven

GhostyJ
5 december 2009, 16:59
Waarom ik denk dat Meppel de nieuwe snelheid krijgt is omdat hier glasvezel word uitgerolt http://www.glashart.nl/meppel/

Deze zomer kan al een groot gedeelte van Meppel op glashart worden aangesloten!

Sander de Vos
5 december 2009, 17:53
Misschien moet iedereen eens een mail sturen met de vraag waar de 80 mbit blijven

Gedaan , zodra ik het antwoord terug heb zal k het hier posten , en dan natuurlijk met mijn vraag erbij.

Gr Sander

Drumcode
5 december 2009, 20:33
Ook ik heb vandaag een mail gestuurd waar de 80mb lijn blijft...

Interneppen
6 december 2009, 12:49
Zou toch ook fijn zijn als ze de upload verhogen. Je kan immers ook de kanalen bundelen net zoals ze nu met de download doen.

Dan heb je geen glasvezel meer nodig :frons:

juekra
7 december 2009, 12:27
Ook net een mail gestuurd

berend62
7 december 2009, 13:00
ik woon in groningen en wacht ook op 80 mb telefoon gepakt en gebeld
ze kunnen dit jaar niet naar 80 mb ze gaan in 2010 direckt naar 120 mb
waanneer in 2010 dat zeggen ze niet

juekra
7 december 2009, 13:19
Dat is niet fijn is er een commissie waar mensen klachten kunnen inleggen als reclame beloftes niet waargemaakt worden.

Interneppen
7 december 2009, 13:22
* Per 1 januari 2010 verhogen wij de tarieven voor Alles-in-1 met € 1,55 per maand.

Wordt er toch nog iets verhoogd in het het najaar :schater:

rutger89
7 december 2009, 13:29
er kwam hier laatst een monteur, hij had iets heel raars meegemaakt.
Hij moest bij een klant alles-in-extra aansluiten en op speedtest.ziggo.nl kwam een snelheid uit van 116Mbit (was in enschede :oyeah:).

Die jongen was gewoon niet op de hoogte van het feit dat in zijn werkgebied 120Mbit geleverd wordt. Hij wist niet eens dat die snelheid er aan kwam.

Wat een communicatie :P

Overigens kreeg ik een week geleden van de klantenservice te horen dat rond kerst de snelheidsverhoging zou plaatsvinden :shock::schater:

knorde
7 december 2009, 13:36
Ik heb net voor de grap eens gebelt.

Per 1 jan. 2010 zouden we gebruik kunnen maken van de 80 mbit werd mij verteld.

Ik snap echt niet dat er zoveel verschillende verhalen door de helpdesk worden verteld.

Wie moet je nu geloven?

Ik ben erg tevreden met de 50 mbit die ik ook altijd naar de volle tevredenheid behaal maar als je dit topic zo leest vind ik het op zijn minst opmerkelijk te noemen dat er totaal andere dingen genoemt worden...

Interneppen
7 december 2009, 13:52
Ik heb net voor de grap eens gebelt.

Per 1 jan. 2010 zouden we gebruik kunnen maken van de 80 mbit werd mij verteld.

Ik snap echt niet dat er zoveel verschillende verhalen door de helpdesk worden verteld.

Wie moet je nu geloven?

Ik ben erg tevreden met de 50 mbit die ik ook altijd naar de volle tevredenheid behaal maar als je dit topic zo leest vind ik het op zijn minst opmerkelijk te noemen dat er totaal andere dingen genoemt worden...

"Wie moet je nu geloven?"
Snap je nou waar de uitdrukking indianen verhalen vandaan komen. woohooo :frons: "fast download" :thumb up:

Untouchable
7 december 2009, 13:54
Precies. Er wordt van alles gezegd. Ene klantenservice zegt we gaan meteen naar 120mbits volgend jaar. Ander zegt per 1 jan. krijgen jullie 80 mbits. Ik wil gewoon de 80 mbits zoals beloofd op reclame in het najaar. Andere steden maken er al lekker gebruik van, terwijl wij evenveel betalen:no:

Uniseat
7 december 2009, 14:01
Ik vind zelf, dat Ziggo hier niet netjes mee is omgegaan.
Als je beloofd via de website en reclames om alle snelheden omhoog te laten gaan.(voor het eind van het jaar)
Dan moet je dat gewoon waarmaken.
Lekker lullig voor de mensen die niet in dat gebied wonen.

Bas

juekra
7 december 2009, 14:01
Precies niet meer als wat belofd is.

Gizmo©
7 december 2009, 15:21
En maar klagen, en maar klagen. Tis ook nooit goed.

ghai
7 december 2009, 15:27

Hoezo is het niet waar dan??

knorde
7 december 2009, 15:52
Dit is terecht klagen want er werd beloofd najaar 2009!

juekra
7 december 2009, 16:22
Hier de mail van ziggo

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld over de verhoging van de snelheid van uw internet.

Er zijn een aantal plaatsen in Nederland waar ze nu al 120 MB kunnen halen, de rest van Nederland volgt in 2010. U krijgt er nog bericht van als ze ook in uw regio de snelheden weer verhogen.

Wij kunnen helaas geen vergoedingen aanmaken voor de beloofde snelheidsverhogingen die niet gehaald worden.

Zaklamp
7 december 2009, 16:43
Hier de mail van ziggo

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld over de verhoging van de snelheid van uw internet.

Er zijn een aantal plaatsen in Nederland waar ze nu al 120 MB kunnen halen, de rest van Nederland volgt in 2010. U krijgt er nog bericht van als ze ook in uw regio de snelheden weer verhogen.

Wij kunnen helaas geen vergoedingen aanmaken voor de beloofde snelheidsverhogingen die niet gehaald worden.

Dat denk ik dus wel want hier is gewoon sprake van pure misleiding.

ghai
7 december 2009, 16:43
Hier de mail van ziggo

kreeg net deze

Geachte heer/mevrouw ,

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
De snelheidsverhogingen zijn nog niet specifiek aan te geven.
Wanneer de snelheden omhoog gaan zult u dat zowel bij ons op de website als in uw mailbox zien verschijnen.

Ik vertrouw erop dat ik u hierbij voldoende heb geinformeerd.

de een weet 2010 en een ander kan het niet aangeven

Renatus
7 december 2009, 17:16
de een weet 2010 en een ander kan het niet aangeven

Jij hebt het juiste antwoord gehad van de helpdesk. Zie deze tekst:

Nog hogere snelheden

En Ziggo is nog lang niet klaar met het verhogen van de internetsnelheden. We beginnen dit jaar nog met de uitrol van supersnel internet in zes steden (Amersfoort, Enschede, Meppel, Maastricht, Tilburg en Heerhugowaard). In de loop van volgend jaar starten met de uitrol van supersnel internet in de rest van het Ziggo-gebied. Iedereen wordt persoonlijk op de hoogte gesteld wanneer de nieuwe snelheden ingaan. Bereid je alvast voor en neem Alles-in-1 van Ziggo en geniet nu al van een hogere internetsnelheid dan ADSL.

Te vinden op: https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/adsl/

Zaklamp
7 december 2009, 17:19
Jij hebt het juiste antwoord gehad van de helpdesk. Zie deze tekst:

Nog hogere snelheden

En Ziggo is nog lang niet klaar met het verhogen van de internetsnelheden. We beginnen dit jaar nog met de uitrol van supersnel internet in zes steden (Amersfoort, Enschede, Meppel, Maastricht, Tilburg en Heerhugowaard). In de loop van volgend jaar starten met de uitrol van supersnel internet in de rest van het Ziggo-gebied. Iedereen wordt persoonlijk op de hoogte gesteld wanneer de nieuwe snelheden ingaan. Bereid je alvast voor en neem Alles-in-1 van Ziggo en geniet nu al van een hogere internetsnelheid dan ADSL.

M.a.w. Misleiding, maar dat zijn we inmiddels wel gewend. :thumb up:

Gerard001
7 december 2009, 17:53
Let op deze zin

Andere gebieden volgen in de komende jaren 2010,2011,2012 zeg het maar

Dit is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel ruim genomen lekker duidelijk

ghai
7 december 2009, 17:54
[QUOTE=Renatus;238973]Jij hebt het juiste antwoord gehad van de helpdesk. Zie deze tekst:

oh is dat zo comminicatie bij ziggo is een 1baans weg. van de verhoging met €1.55 heb ik een email gehad en een brief thuis. van die uitstel van die snelheidsverhoging in het najaar naar ergens in 2010 heb ik niks gehoordt

messed-up
7 december 2009, 18:14
ik woon in groningen en wacht ook op 80 mb telefoon gepakt en gebeld
ze kunnen dit jaar niet naar 80 mb ze gaan in 2010 direckt naar 120 mb
waanneer in 2010 dat zeggen ze niet

Aangezien Ziggo na maanden nog steeds niet in staat is om mij een stabiele 20 mbit te leveren verbaast me dat niets.

Het blijkt regelmatig dat de berichten die Ziggo verspreidt over snelheidsverhogingen niet blijken te kloppen.
Eigenlijk al vanaf de start van Ziggo.
De eerste snelheidsverhoging die mij werd belooft als ik een Alles in 1 pakket nam in Mei 2008 kwam een half jaar later.Toen volgden er nog enkele maanden van problemen door fouten in de migratie. Sindsdien is het elke keer weer op dezelfde manier gegaan. Aankondigen en vervolgens uitstel, uitstel en uitstel.
Om maar niet te beginnen over alle andere problemen.

Wie legt er eindelijk glasvezel op mijn huisadres ??? :giveup::giveup:

messed-up
7 december 2009, 18:25
Bereid je alvast voor en neem Alles-in-1 van Ziggo en geniet nu al van een hogere internetsnelheid dan ADSL.

:schater::schater::schater:

Als Ziggo zich nu eens voorbereid alvorens snelheidsverhogingen aan te kondigen en in te voeren zodat ze werkelijk kunnen leveren wat ze beloven.

Bij de vergelijking Alles in 1/ ADSL gaan ze er vanuit dat je de snelheid krijgt die ze beloven. Mijn downloadsnelheid zit`s avonds zit dichter bij ADSL dan bij Alles in 1.

juekra
7 december 2009, 18:50
Hoe gaan wij verder, gewoon ziggo laten doen wat zij willen of een klacht bij de reclame commissie?

berend62
8 december 2009, 08:06

Wie weet het?

Tnxx
ik heb gebeld met ziggo die brengt volgend jaar de 120 mb uit en niet meer de 80 mb wanneer ongeveer in mei
bebeld 7-12-09

Interneppen
8 december 2009, 08:23
ik heb gebeld met ziggo die brengt volgend jaar de 120 mb uit en niet meer de 80 mb wanneer ongeveer in mei
bebeld 7-12-09

Tegen die tijd zit UPC al op de 240 a 500 Mb :frons:

Untouchable
8 december 2009, 11:13
bebeld 7-12-09

Haha, het wordt steeds leuker. Dus jou is verteld geworden dat we dit najaar niks moeten verwachten tot mei 2010? Dus ik betaal 65 euro..sorry 66,55 want dat kunnen ze wel verhogen voor hetzelfde internet wat nu al beschikbaar is in andere steden. Alleen ziggo krijgt dit voor elkaar! Wordt tijd dat UPC ook in deze gebieden mag leveren.

mennog
8 december 2009, 19:29
UPC levert anders ook niet overal die 120 mbit

Of zoals ik alkmaar mega problemen halen 40 mbit niet eens

Untouchable
9 december 2009, 17:10
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld over de verhoging van de internet snelheid.
Naar aanleiding hiervan kunnen wij u het volgende meedelen. Wij zijn inderdaad begonnen om de snelheid te verhogen naar 80MB. Dit gebeurt eerst in een aantal steden en wordt zo uitgebreid. Zodra u gebruik kunt maken van uw nieuwe snelheid ontvangt u persoonlijk bericht van ons.

Naar aanleiding van mijn vraag waar de 80mbit blijft ^^

thomas999
9 december 2009, 17:40
Het lijkt wel of ze bij de helpdesk aan een rad van fortuin draaien, om daarna het antwoord te geven. ;-)

Dutchman01
9 december 2009, 17:50
Het is idd zo dat Ziggo niet anders dan dingen beloofd in de afgelopen 13 a 14 maanden.

Niets is en wordt op tijd nagekomen,

Helpdesk is een zware drama gewessets maar nu nog steeds niet top.

Kosten om te bellen naar de helpdesk zijn verhoogd!

Reclame op radio en TV is een belachelijk iets daar er voor bijna iedereen wederom geen snelheids verhoging is.

Verschil tussen de plus en de extra bundel is extreem groot geworden ten nadele van de plus gebruikers.

Ook bij mij hoop ik dat ze ooit nog eens glasvezel aanbieden,
Einde Ziggo dan.

Waarom was iedereen onder Multikabel wel tevreden en nu onder Ziggo niet meer???

Er moet nog steeds een hoop veranderen daar in de top van Ziggo.

Renatus
9 december 2009, 21:52
Verschil tussen de plus en de extra bundel is extreem groot geworden ten nadele van de plus gebruikers.

Nog lang niet zo groot als tussen basis en plus, en dat scheelt maar 10 euro in prijs. Het verschil moet wel flink zijn anders stapt een groot deel over naar een lager abonnement. Het blijft een commercieel product.

Waarom was iedereen onder Multikabel wel tevreden en nu onder Ziggo niet meer???

Omdat jij niet tevreden bent wil dat niet zeggen dat dan iedereen niet tevreden is. Persoonlijk was ik met Casema tevreden en ben dat met Ziggo ook.

Sander de Vos
9 december 2009, 22:29
Nog lang niet zo groot als tussen basis en plus, en dat scheelt maar 10 euro in prijs. Het verschil moet wel flink zijn anders stapt een groot deel over naar een lager abonnement. Het blijft een commercieel product.

Omdat jij niet tevreden bent wil dat niet zeggen dat dan iedereen niet tevreden is. Persoonlijk was ik met Casema tevreden en ben dat met Ziggo ook.

Ik ben overgestapt naar ziggo om de reden dat ze dus voor eind dit jaar na de 80mbit zouden gaan, om maar over de 120mbit te zwijgen.
Mooi lokkertje van ziggo, ik voel me genaaid.
Bij hetnet had k nooit problemen, met ziggo is het een op 1 hoping van problemen.
Als ze nu gewoon hun beloftes nakomen en doen wat ze beloven, is er niks aan de hand.
Kunnen ze dat niet waarmaken dan moeten ze hun mond houden.

Clevegt
10 december 2009, 07:02
Met Casema was niets mis en met Ziggo ook eigenlijk niet, maar ze doen dingen die niet kunnen... en dat is jammer van een kabelbedrijf die erg groot is in Nederland.

mennog
10 december 2009, 07:44
Hier totaal geen problemen
Oud MK gebied nog steeds op en top!

Opteron-pv
10 december 2009, 11:20
Multikabel is een ander verhaal.

Het probleem met ziggo is dat ze van alles wat zijn gaan doen ze falen dus niet in een catagorie ( niet alleen met internet) maar ook in vele anderen (VoD HD-TV).

De truuk is als de kraan open staat niet om meer mensen te halen om te dweilen maar de kraan dicht draaien. Dit is essentieel dat mensen aan te top dit begrijpen. Het werkt zo niet bij ziggo, men struikelt aan alle kanten over elkaar heen en het imago van ziggo is aan de ene kant gewoon redelijk maar aan de andere kant gewoon echt slecht.

Onbegrip begint wanneer je vage dingen doet , die stad wel 120mbit andere niet enz. Wanneer er duidelijk wordt gemaakt wie er aan de beurt is dan is het voor de consument ook makkelijker te begrijpen.

Het gaat er niet om dat de ziggo directie zijn vinger moet opsteken voordat ze naar de plee mogen , maar iets duidelijker zou niet zo veel moeite moeten kosten ...

Interneppen
10 december 2009, 11:38
Maar vergeet niet dat alle wijkcentrales aangepast, getest etc etc moeten worden voor een hogere snelheid. Ook staat er verschillende apparatuur in elke regio. In de grote steden is de technology beter dan in een klein dorpje. Dat ze dus eerst testen in de steden, vind ik wel een goed teken. Om zo maar weer alles te verhogen en men haalt de snelheid niet is wederom vragen om problemen. Wel zou ik voorstander zijn zoals UPC doet, met paketten met meerdere verschillende snelheden te kunnen kiezen. Ook lijkt me een 10, 25 mbps, 50 mbps of meer upload ook een goede zet om zo upc is voor te zijn.

Drumcode
10 december 2009, 11:47
Ook ik heb een antwoord gekregen op mijn e-mail aan Ziggo. Ik heb gevraagd waarom de beloofde 80mb in het najaar niet is opgeleverd. Zoals nadrukkelijk geuit in landelijke media!

Antwoord: Ziggo heeft dit nooit aangekondigd en kan ook niet aangeven of/wanneer een upgrade voor mijn 50/5 lijn zal komen :S

Kunnen we hier niet iets mee gaan doen? Ik wilde antwoorden op de e-mail maar hij was verstuurd vanaf noreply...

Ik heb wel het hyves profiel van de medewerker gevonden :sleep:

juekra
10 december 2009, 12:14
Heb een klacht bij Reclame code commissie ingeschoten omdat ik denk dat de reclame die Ziggo maakt niet juist is misschien als andere mensen dat ook doen de kans groter is dat wij serieus genomen worden. Ik ben van mening soms moet je niet alleen klagen maar ook iets doen.

Dutchman01
10 december 2009, 17:17
UPC levert anders ook niet overal die 120 mbit

Of zoals ik alkmaar mega problemen halen 40 mbit niet eens

UPC laat ook niet iedereen op de zelfde abbo's met verschillende snelheden je het zelfde betalen.

Ik Bedoel, je betaald dus niet het zelfde maandbedrag als een ander met een hogere snelheid op het zelfde abbo.

Terug naar ziggo,

Indien men in de glasvezel gebieden hogere snelheden aanbieden tenopzichte van het rest van het land vindt ik dat prima mits:

Deze extra klanten naar een nieuwe abbo gaan,

noem het van mij part extra-plus bundel.

Het is fout als ze landelijk het zelfde abbo hebben iedereen het zelfde betaald maar niet iedereen de zelfde snelheden krijgt.

Dit vindt ik gewoon niet correct.

Een test, kom op zeg, het is helemaal niet bedoeld als test deze hogere snelheden daar.

Men wil gewoon daar niet te veel klanten verliezen aan de glasvezel aanbieders.

Toen we van docsis 1.0 naar 2.0 gingen hadden we geen zogenaamde 5 steden test.

In stilte werd er getest en 1x in de nacht voor iedereen het profiel omgezet door een modem reset.

Ziggo voert met alles het heel anders uit zoals wij voorheen gewent waren onder Multikabel quicknet etc.

Nieuwe klanten zullen dit waarschijnlijk minder goed herkennen dan de klanten die al 10 jaar op de kabel zitten in noord-holland.

Als jij er onders over denkt dan ik vindt ik dat goed en prima maar ik ga wel af op de afgelopen 10 jaar kabel internet in het zelfde gebied.

4x een overname achter de rug waarvan de laatste over naar ZIGGO.

Zaklamp
10 december 2009, 17:34
Wat ik in iig wel weet is dat het mailen of bellen dat velen hier doen naar Ziggo geen ene ruk aan duidelijkheid gaat geven.

Het merendeel aan helpdeskers wat er (en echt niet alleen bij Ziggo) zit heeft de hersencapaciteit van een aardappel.
Die mensen zijn zo ondermaats getraind op het fatsoenlijk te woord staan van klanten en het oplossen van problemen dat je daar niets mee bereikt.

Het enige wat mij, als inmiddels 11 jarig abonnee, helpt is schrijven.
Op die manier omzeil je de helpdesk en komen er mensen in actie die wel weten waar ze het over hebben.

Dus als er een georganiseerde klacht op poten wordt gezet, schrijf!
Dan kost het maar €7 aantekenkosten, die haal je er lachend uit als ze hun fouten weer toegeven en restitutie gaan geven.

haagsegoof
10 december 2009, 22:42
Ik heb contact gehad gister met klantenservice ivm de storingen van mijn modem die steeds reset en hij kon vertellen dat pas in januari de snelheden omhoog gaan omdat er nog een hoop storingen zijn die met deze modems die moet worden opgelost

Interneppen
11 december 2009, 09:14
Ik heb contact gehad gister met klantenservice ivm de storingen van mijn modem die steeds reset en hij kon vertellen dat pas in januari de snelheden omhoog gaan omdat er nog een hoop storingen zijn die met deze modems die moet worden opgelost

Dit verhaal klopt inderdaad. Zal in het voorjaar worden en als het wat eerder is dit mooi meegenomen.

mennog
11 december 2009, 09:17
Ook moeten de eindversterkers en groepsversterkers aangepast worden hiervoor.

Dit is ook nog lang niet overal gedaan.

messed-up
11 december 2009, 09:32
Ook moeten de eindversterkers en groepsversterkers aangepast worden hiervoor.

Dit is ook nog lang niet overal gedaan.

Iets wat bij Ziggo natuurlijk wel bekend was toen ze extra verhogingen in dit jaar aankondigden.
Of de communicatie tussen de afdeling PR en de technische dienst is geheel afwezig..

Het is zeker niet de eerste keer dat Ziggo niet in staat blijkt om toezeggingen na te komen.

juekra
11 december 2009, 10:10
Alles waar, maar het ligt aan ons of wij iets daarmee doen of altijd alles accepteren zodat zij het de volgende keer weer doen. In het klagen zijn wij goed maar echt iets doen, ja dan moet je ballen hebben.

landfiets
11 december 2009, 11:52
Ik word soms zo zat van al die zeurders over die snelheidsverhoging. Jongens, denk maar niet dat je erg veel verschil merkt tussen 50 of 80Mbit.
Wacht toch gewoon rustig af en wees blij dat je in ieder geval heeeeeel snel kan internetten. Er zijn zoveel gebieden op deze aardbol waar 4Mbit al snel is, dus wees gewoon blij met wat je hebt en zeur niet zo.
Volgens mij een leuke kerstgedachte.

jaapie18
11 december 2009, 12:23
Maar vergeet niet dat alle wijkcentrales aangepast, getest etc etc moeten worden voor een hogere snelheid. Ook staat er verschillende apparatuur in elke regio. In de grote steden is de technology beter dan in een klein dorpje. Dat ze dus eerst testen in de steden, vind ik wel een goed teken. Om zo maar weer alles te verhogen en men haalt de snelheid niet is wederom vragen om problemen. Wel zou ik voorstander zijn zoals UPC doet, met paketten met meerdere verschillende snelheden te kunnen kiezen. Ook lijkt me een 10, 25 mbps, 50 mbps of meer upload ook een goede zet om zo upc is voor te zijn.

Dan moeten ze ons eerst niet lekker gaan maken.

juekra
11 december 2009, 12:47
Dus als je een 5 sterren Hotel gaat boeken en uiteindelijk ( en betalen)merk je dat het maar drie zijn ben jij tevreden?

landfiets
11 december 2009, 13:00
Je hebt niet geboekt voor 5 sterren. De vergelijking is complete onzin. Er is niets zo onderhevig aan veranderingen als het internet. Het is precies andersom hey. Je hebt geboekt voor 3 sterren en krijgt er volgend jaar zomaar een upgrade naar 5 sterren bij kado. ZO zit het.

juekra
11 december 2009, 13:28
Is dat zo? Als ik overstap van een andere provider omdat 80 mb beloofd wordt ben ik gewoon door reclame overgehaald die uiteindelijk niet waar is. Verder is het zelf zo dat een maand na de overstap het ook nog de prijzen verhoogd worden, misschien moet je soms eens verder denken en niet alleen na jezelf kijken er zijn zeker mensen gewisseld door de reclame die gemaakt is. Dus ik heb niets extra gekregen voor mijn geld toen ik een contract met ziggo getekend heb ik wacht nog steeds op de dingen die mij beloofd zijn.

Dutchman01
11 december 2009, 13:31
De alles in 1 extra klanten nu zijn wel redelijk blij met de forse verhoging is het niet???

De rest van de abbo's alles een matige verhoging is dat ook niet zo?

Geloof dat er een aantal mensen zijn in dit forum met een bord voor hun hoofd.

Geloof dat als je iets beloofd je dat ook moet nakomen niet?

Ik beloof jouw een heel mooi kerstkado dit jaar,

Eens kijken of jij het kan waarderen als blijkt dat jij op 31 december nog niets gehad hebt van mij?
Steek je hoofd niet in het zand, zie de feiten,

Gezien alle topics en posten blijken toch echt een heleboel mensen niet zo heel tevreden te zijn,
Ga mij dus niet vertellen dat ik nu heel heel blij moet zoen met wat ik heb.

Voor wat wij betalen is het gewoon te kort.

Kan jij een andere mening over hebben, maar dat neemt niet weg dat er een paar punten zijn die idd gewoon anders moeten.
of je nu tevreden bent of niet.

messed-up
11 december 2009, 13:54
Is dat zo? Als ik overstap van een andere provider omdat 80 mb beloofd wordt ben ik gewoon door reclame overgehaald die uiteindelijk niet waar is.

Ach, als je de door landfiets geplaatste berichten even doorkijkt zie je dat hij vorig jaar vond dat hij net zo goed bij Telfort had kunnen blijven. Omdat hij niet kreeg wat hem was beloofd.
De pot en de ketel enzo.

Maar sinds September werkt het bij hem naar behoren, haalt hij in Nieuweschans netjes de snelheden, daar hebben ze geen last van overbelaste wijkcentrales, en is iedereen die terechte klachten heeft over Ziggo een zeur.

Wat de internetsnelheden op de rest van deze aardbol er mee te maken hebben ontgaat mij geheel, net als de "kerstgedachte".

En ja, hier "zeur" ik over en zal dat op alle mogelijke manieren blijven doen tot Ziggo het oplost:

http://www.speedtest.net/result/649363634.png (http://www.speedtest.net)

(wat later op de dag zo goed als zeker nog zakt naar zo`n 5 mbit)

landfiets
11 december 2009, 16:23
terecht dat je zeurt als je de gewone snelheid niet haalt, maar gezeur of 80mb nu wel binnenkort komt of net even een paar maanden later vind ik iets anders.

mijn eigen eerdere berichten hadden te maken met echte problemen zoals jij die ook hebt als je maar heeeeeeeel weinig snelheid hebt. dat lijkt me totaal iets volkomen anders.

Waar ik op doel (en dat was volgens mij volkomen duidelijk)is dat er nog al wat mensen zeuren over de snelheidsverhoging die er aan zit te komen. Mensen hebben geen geduld meer en staan op hun strepen omdat er iets van het najaar is beloofd.

Daarbij komt dus dat dit forumonderdeel echt over de snelheidsverhoging ging van 50 naar 80MB en niet over serieuze klachten. Dus messed-up zit hier totaal verkeerd te janken.

diegene die wegens reclame van 80mb opeens overstapt is is niet helemaal eerlijk om dit als klacht te gebruiken. Alleen de kabelmaatschappijen leveren hoge snelheden tot 50-80MB. ADSL gaat immers maar tot 20MB dus als een van de vorige schrijvers is overgestapt van ADSL naar kabel met hogere snelheid is hij er zowiezo al heeeeel erg veel op vooruit gegaan.

Nogmaals, terechte problemen die gaan over totaal geen snelheid hebben of verbindingsproblemen is wat anders, maar LUXE-zeikers is alleen maar gezeur.

En volgens mij snappen jullie dat best heeel goed, maar wil je het gewoon niet snappen, omdat je dit nu tot je doeltje hebt gemaakt.

Veel plezier met je zeur-doel.

juekra
11 december 2009, 16:43
Klopt, heeeeel erg veel vooruit op snelheid maar ook veel duurder niet te vergeten.

ghai
11 december 2009, 18:22
Nogmaals, terechte problemen die gaan over totaal geen snelheid hebben of verbindingsproblemen is wat anders, maar LUXE-zeikers is alleen maar gezeur.

En volgens mij snappen jullie dat best heeel goed, maar wil je het gewoon niet snappen, omdat je dit nu tot je doeltje hebt gemaakt.

Veel plezier met je zeur-doel.

oke als je dit gezeur vindt zap je toch gewoon verder ? probleem opgelost

ik vindt dat ze gelijk hebben hadden ze het maar moeten zeggen, en op zijn minst duidelijk maken waarom het nog niet doorgaat en wanneer dan wel je wordt in mijn ogen gewoon in het ooitje genomen door ziggo

juekra
11 december 2009, 20:47
Gelijk ghai, de klanten krijgen nog niet eens de informatie of een verhoging doorgaat of niet. Dat is gewoon de basis, dat je de klanten informeert. Alleen klanten die vragen via mail of nog beter via de telefoon stellen ( kan ziggo weer extra geld verdienen) krijgen een antwoord. Maar als het om een prijsverhoging gaat waar ziggo extra geld kan vragen is het geen probleem om de klanten te informeren. Ik denk dat toch iedereen hier duidelijk ziet of ziggo klantgericht is of niet. Dat gaat niet alleen over de snelheid verhoging maar over de mentaliteit hoe ziggo de klanten behandelt.

rutger89
12 december 2009, 00:14
ik ben het ook niet eens met de communicatie van ziggo naar de klanten toe, men zou ook kunnen spreken van misleiding.

Echter, mensen.... Waar maken we ons druk over ?!?! :)
50Mbit is al supergaaaaf. met 80Mbit hebben we h.e.e.a. inderdaad sneller binnen, daar ben ik het mee eens. Maar is dat nou de moeite waard om er zo'n ophef over te maken :P

Waarschijnlijk heeft ziggo de prioriteit gesteld eerst de Ubee modems van goede firmware te voorzien en pas daarna de verhoging door te zetten.

Nogmaals, ik wil niets goed praten. Er schort nog steeds veel aan de communicatie-afdeling van ziggo (tot vervelens toe)Maar... er zijn toch echt ergere dingen op de wereld (:P) dan een snelheidsverhoging die wel komt maar iets later op een (nog) onbekend tijdstip. Hij zal echt in de nabije toekomst wel komen.

50Mbit was al een supergaaf cadeau, laat staan die 80 en dan nog die 120 :D

messed-up
12 december 2009, 09:16
Daarbij komt dus dat dit forumonderdeel echt over de snelheidsverhoging ging van 50 naar 80MB en niet over serieuze klachten. Dus messed-up zit hier totaal verkeerd te janken.

De discussie gaat voor het grootste deel over het feit dat Ziggo telkens weer aangekondigde verhogingen (veel) later invoert.
Nogal zinloos om daar voor elk pakket een nieuw topic voor te openen.

Wellicht moet je even een MOD inschakelen om de Plus gebruikers die het lef hebben hier te reageren een waarschuwing te geven.:mrgreen:

Her gebruik van de termen "janken" en "zeuren" is typerend voor Ziggo klanten die geen of nauwelijks klachten hebben.

BenJ
12 december 2009, 12:00
Voor de zoveelste keer, breng toch eens een keer wat respect voor elkaar op. Ga mekaar niet kwalificeren omdat een mening de jouwe niet is. Kom met argumenten. Het is weer zo het geijkte patroontje. A. verkondigt een mening, B. is het daar niet mee eens en binnen de kortst mogelijke keren vliegen de verwijten over en weer in het rond en gaat C. er zich ook nog inmengen en zijn de rapen gaar.

Het blijft maar doorgaan op dit forum. "Ik wil best wel discussiëren, maar dan moet je het wel met me eens zijn, anders ga ik vervelend doen."

En als er dan vervelend wordt gedaan, hou je dan alsjeblieft in en ga er niet verder op in. Help dan niet mee om de discussie nog verder om zeep te brengen.

Gebruik desnoods de kwalijke berichten knop. Het eind van het liedje is nu dat een mod meerdere personen mag gaan modereren en dikke kans heeft om van een paar kanten onder vuur te komen te liggen. Want helaas "Ik heb gelijk dus ik laat me niet de mond snoeren" is ook een veel geziene reactie.

Renatus
13 december 2009, 00:39
ik ben het ook niet eens met de communicatie van ziggo naar de klanten toe, men zou ook kunnen spreken van misleiding.

Echter, mensen.... Waar maken we ons druk over ?!?! :)
50Mbit is al supergaaaaf. met 80Mbit hebben we h.e.e.a. inderdaad sneller binnen, daar ben ik het mee eens. Maar is dat nou de moeite waard om er zo'n ophef over te maken :P

<knip>

50Mbit was al een supergaaf cadeau, laat staan die 80 en dan nog die 120 :D

Mooi gesproken, dhr. drs. rutger89. :thumb up:

Hoewel het niet de schoonheidsprijs verdient hoe Ziggo hiermee omgaat, is het sop de kool niet waard.

GhostyJ
13 december 2009, 02:08
De meeste proberen hun snelheid ook te halen op de laptop op een draadloze verbinding zonder N

ghai
13 december 2009, 07:59
het gaat mij niet zozeer over die 50 of 80mbit . meer om de manier. met de verhoging met €1.55 kreeg ik zelfs een email en een brief , waarom kan ziggo hier over die uitstel geen email of zet iets op die website waarom het niet doorgaat en wanneer dan wel zo moelijk lijkt mij dat niet waarom moet je altijd bellen? ik kan mij daar wel iets bij voorstellen er zin verschillende mensen geweest die een email gestuurd hebben met allemaal een bijna niks en/of een zeer verschilende antwoord gehad hebben

landfiets
13 december 2009, 22:29
en er zijn ook duizenden klanten van ziggo waar alles goed werkt en er echt niet wakker van liggen dat hun snelheid nog niet hoger is. daarbij komt dat we nog steeds 2 weken te gaan hebben en het nog steeds NAJAAR is.

daarbij komt dat voor normaal surfen je geen 80MB nodig hebt. De mensen die dit nodig hebben zijn mensen die illegaal software en films downloaden. anderen hebben er geen behoefte aan. dus wat mij betreft is 20 of 50 MB genoeg voor de legale behoefte.

en wat is nu 1,55 verhoging. helemaal nix. ik vind het heel schappelijk.

ghai
13 december 2009, 23:16
daarbij komt dat voor normaal surfen je geen 80MB nodig hebt. De mensen die dit nodig hebben zijn mensen die illegaal software en films downloaden.

naar mijn weten is downloaden nog steeds legaal niks illegaals aan

Renatus
13 december 2009, 23:30
daarbij komt dat voor normaal surfen je geen 80MB nodig hebt. De mensen die dit nodig hebben zijn mensen die illegaal software en films downloaden.

naar mijn weten is downloaden nog steeds legaal niks illegaals aan

Films en muziek downloaden alleen voor eigen gebruik is legaal, uploaden is illegaal. Hierdoor ligt de focus voor de stichting brein dan ook op programma's die zowel downloaden als uploaden (zoals torrents). Dan ben je namelijk strafbaar bezig. Op newsservers download je alleen maar en zal eerst de wet aangepast moeten worden, en dat duurt nog 3 jaar.

Software downloaden en uploaden is in alle gevallen illegaal.

TheVM
14 december 2009, 01:24
en er zijn ook duizenden klanten van ziggo waar alles goed werkt en er echt niet wakker van liggen dat hun snelheid nog niet hoger is. daarbij komt dat we nog steeds 2 weken te gaan hebben en het nog steeds NAJAAR is.

daarbij komt dat voor normaal surfen je geen 80MB nodig hebt. De mensen die dit nodig hebben zijn mensen die illegaal software en films downloaden. anderen hebben er geen behoefte aan. dus wat mij betreft is 20 of 50 MB genoeg voor de legale behoefte.

en wat is nu 1,55 verhoging. helemaal nix. ik vind het heel schappelijk.

Voor 'normaal surfen' heb je inderdaad geen 80Mbit nodig, maar om nu te beweren dat alleen mensen die illegaal downloaden dit nodig hebben...pff... ik mag ook graag een streaming HD filmpje kijken en dan is een lekkere lijn ook wel prettig. Daarbij is het downloaden (voor eigen gebruik) volledig legaal. En ik moet zeggen dat ik, als ik iets van MS TechNet download, het erg fijn vind als de ISO's een beetje rap binnenzijn. Ja er zijn ook mensen die legaal software downloaden. Met een 80Mbit (of nog liever 100MBit) hoef ik die ISO's dus niet meer lokaal op te slaan, maar download ik ze gewoon iedere keer als ik ze nodig heb :mrgreen:

Dus om nu aan te namen dat alleen illegale downloaders 80MBit nodig hebben, tja wat mij betreft een beetje te kort door de bocht.

Drumcode
14 december 2009, 07:58
Ik vind het nog steeds ongelooflijk dat sommige mensen hier denken te bepalen dat 80mb niet nodig zou moeten zijn voor legaal gebruik.

Om te beginnen heeft Ziggo in het najaar 80mb beloofd in de landelijke media, dit komen ze tot nu toe al niet na wat natuurlijk misleiding is voor nieuwe klanten.

Dan over de 80mb verbinding zelf. Ik gebruik die bandbreedte wel degelijk en niet alleen om even die nieuwe 1080p bluray te downloaden. Met meerdere mensen lekker snel tegelijkertijd online is nog altijd een van de grote voordelen van 80mb. Bovendien komt het voor mij zakelijk ook niet slecht uit daar ik vaker remote werk en grote bestanden heen en weer trek.

Al dat geneuzel over aanstellerij dat de beloofde 80mb verbinding niet wordt opgeleverd moet eens ophouden. Wij betalen namelijk wel netjes de rekening en straks ook de verhoging. Als Ziggo iets beloofd horen ze zich daar gewoon aan te houden. Lukt ze dat niet, dan moeten ze dat publiek communiceren naar mijn mening.

messed-up
14 december 2009, 08:37
Als Ziggo iets beloofd horen ze zich daar gewoon aan te houden.

Precies, daar gaat het om en daar heeft Ziggo al vanaf de start problemen mee.
Of je het wel of niet nodig hebt en voor welke doeleinden doet ook helemaal niet ter zake.

knorde
14 december 2009, 09:35
Leuke van alles is ook nog dat ze het nog steeds beloven als ik hun site mag geloven:

Het is toch werkelijk niet te geloven dat een goedgelovige klant er nu nog steeds vanuit gaat dat hij binnen enkele dagen de 80 mbit krijgt die er niet gaat komen.

Als je op google zoekt op "ziggo snelheidsverhoging" is dat de eerste link die hij vind.

Eerst een heleboel reclame maken en nu hoor je er niks meer over.
Maar op hun eigen site staat het nog wel steeds.

Vreemde gang van zaken allemaal...

ronvm
14 december 2009, 12:34
Persoonlijk vind ik 50 Mb/Sec een prachtige snelheid. Maar als ze iets beloven moeten ze het ook doen, temeer omdat er zelfs via de landelijke omroepen en dagbladen reclame voor gemaakt is. Min of meer een beetje 'kiezersbedrog'. Staat niet zo netjes Ziggo. Ook hier schort het weer aan de communicatie en dat is voor een I.S.P. (Internet Service Provider) wel een beetje dubbel.

Angelo
14 december 2009, 15:18
Leuke van alles is ook nog dat ze het nog steeds beloven als ik hun site mag geloven:

Het is toch werkelijk niet te geloven dat een goedgelovige klant er nu nog steeds vanuit gaat dat hij binnen enkele dagen de 80 mbit krijgt die er niet gaat komen.

Als je op google zoekt op "ziggo snelheidsverhoging" is dat de eerste link die hij vind.

Eerst een heleboel reclame maken en nu hoor je er niks meer over.
Maar op hun eigen site staat het nog wel steeds.

Vreemde gang van zaken allemaal...

En als je het goed leest, dan maakt Ziggo zijn belofte meer dan waar. Ze bieden momenteel namelijk niet TOT 80, maar TOT 120 mbps aan! Er staat nergens dat ze die 80 in het hele verzorgingsgebied gingen aanbieden. Je hebt de mogelijkheid om 120 te krijgen, als je gunstig woont. Ik weet dat het niet helemaal netjes is, maar volgens mij is het "juridisch" wel correct.

Ik rook niet meer, (maar ook niet minder).

groennom
14 december 2009, 16:03
En als je het goed leest, dan maakt Ziggo zijn belofte meer dan waar. Ze bieden momenteel namelijk niet TOT 80, maar TOT 120 mbps aan! Er staat nergens dat ze die 80 in het hele verzorgingsgebied gingen aanbieden. Je hebt de mogelijkheid om 120 te krijgen, als je gunstig woont. Ik weet dat het niet helemaal netjes is, maar volgens mij is het "juridisch" wel correct.

:schater::schater::schater::schater::schater:

Of was dit een serieuze reactie :giveup:?

c0sm0s
14 december 2009, 16:16

Ze zouden juist in het najaar 80mbps gaan aanbieden in hun gehele gebied..
En te gelijkertijd zouden er in het najaar 5 steden naar 120mbps gaan als test en ivm glasvezel concurentie.
En dan in 2010 zou geleidelijk hun hele gebied naar 120mbps gaan.

In de tv reclame werd ook altijd gezegd en in dit najaar al tot 80mbps.. maar dat stukje is er nu af geknipt. (Dat zegt al veel)

Het lijkt er nu op dat Ziggo de 80mbps stap overslaat.. en gelijk iedereen volgend jaar naar 120mbps overzet.. en wanneer dat precies gaat gebeuren hangt gewoon af van de hoeveelheid klachten die ze krijgen.
Want er zijn nog veel problemen met de Eurodocsis 3.0 apparatuur.

Angelo
14 december 2009, 16:22
:schater::schater::schater::schater::schater:

Of was dit een serieuze reactie :giveup:?
Het was een beetje de sarcasme modus. Mijn ervaringen als je klaagt over dit soort uitingen is namelijk, dat je dan een antwoord krijgt als ik neerpende. "Wij hebben het correct opgeschreven. U heeft het echter niet correct geïnterpreteerd".

landfiets
15 december 2009, 00:41
een aantal stellen dat je die 80MB nodig hebt. dit is complete waanzin, aangezien veel torrents of newsgroups niet zooo snel zijn zodat jij dat verschil zal merken tussen 50 en 80MB. als je iets download van een andere site haal je vrijwel NOOIT de snelheid waar je op geabonneerd bent omdat de andere partij vaak al niet snel genoeg is en dan hebben we het nog niet eens over latency onderweg en andere hobbels.

iemand heeft het over HDtv. Okay dat zou vooral in de toekomst een reden kunnen zijn om die hoge bandbreedte te hebben. echter op dit moment is er voornamelijk geen HDtv te vinden op het internet die de grote massa bedient met streaming HD.

we lopen in europa voorop met bandbreedte en hoeveelheid aansluitingen. bijna alle andere landen zijn achter ons qua snelheid of aansluitingen. ik denk gewoon dat wij die snelle verbindingen nog niet nodig hebben voor particulier gebruik omdat die alleen zinvol zijn voor servers, en dan komt ook de upload snelheid er nog bij kijken. we praten wel aldoor over downloadsnelheid maar een betere upload is voor mensen uiteindelijk veel belangrijker mocht je een eigen server hebben. als nl. jou upload 5mb is zal de andere partij dus nooit van jou server met 50-80mb kunnen downloaden. dus met andere woorden: er zitten nog veel te veel zwakke schakels in het netwerk waardoor die 80mb nog niet nodig is. dus dat die nu pasvolgend jaar komt is totaalgeen issue aangezien je die normaal als particulier niet echt nodig bent.

ghai
15 december 2009, 04:00
[QUOTE=landfiets;240737]een aantal stellen dat je die 80MB nodig hebt. dit is complete waanzin, aangezien veel torrents of newsgroups niet zooo snel zijn zodat jij dat verschil zal merken tussen 50 en 80MB.

er zijn nog zoiets als pay server .als ik bv newsxs pak met Fiber-XS (http://www.newsxs.nl/index.php?p=260) kom ik toch aardig in de buurt

groennom
15 december 2009, 07:15
[QUOTE=landfiets;240737]een aantal stellen dat je die 80MB nodig hebt. dit is complete waanzin, aangezien veel torrents of newsgroups niet zooo snel zijn zodat jij dat verschil zal merken tussen 50 en 80MB.

er zijn nog zoiets als pay server .als ik bv newsxs pak met Fiber-XS (http://www.newsxs.nl/index.php?p=260) kom ik toch aardig in de buurt

Er zijn genoeg payservers die 120 Mbs halen, er zijn er zelfs die 180 Mbs halen. De meeste kosten rond de 100 euro per jaar. Kijk maar eens op http://www.usenetvergelijking.nl/.

Drumcode
15 december 2009, 10:41
Opnieuw die onzin dat 80mb niet nodig is. Wat dacht je van de gbit ftps? Wat dacht je van de 100+mb usenet providers? Wat dacht je van met 4 man in een huishouden met goede snelheid tegelijkertijd online zijn? Ik word hier echt ziek van. Ga ergens anders spelen.

landfiets
15 december 2009, 12:03
waarom vind je het zo moeilijk drumcode, dat ik tegengas geef. ik denk dat het heel gezond is dat iemand ook een andere kant laat zien van het verhaal. ik hoef niet ergens anders te spelen. ik heb hier net zo veel recht om mijn mening te zeggen als jij. ondanks dat ik je argumenten zwaar overdreven vindt stuur ik jou toch ook niet naar de speeltuin omdat je niet mijn mening hebt?

maar goed, inhoudelijk denk ik dat we volgend jaar wel heel blij zullen zijn met de verhoging die er dan zal zijn. iedereen blij.

Drumcode
15 december 2009, 12:07
Ik ga er inderdaad vanuit dat Ziggo dit rechtzet in 2010 :oops:

kontknager
15 december 2009, 12:19
Zolang de ubee modems niet goed werken komt er geen 80Mbit.

Op zijn vroegst wordt het 02/2010

Ik doe niet aan bronvermelding.

juekra
15 december 2009, 12:21
Niemand wordt hier weggestuurd maar landfiets jij probeert wel andere mensen te zeggen welke snelheden zij nodig hebben en welke niet. Het gaat niet of ziggo de snelste is of de prijs goed is of andere dingen, het gaat hier om reclame die gemaakt wordt en beloftes die niet waargemaakt worden. Veel mensen hebben gewoon een probleem als zij niet eerlijk behandeld worden en dat probleem hebben op het moment veel mensen hier.

Drumcode
15 december 2009, 12:21
Ik heb een Arris (kom van Z3i), begrijp dat ik die echt niet moet laten vervangen door een Ubee? :P Trek die 50/5 vrijwel volledig en de connectie is ook stabiel.

landfiets
15 december 2009, 13:16
ik probeer reactie uit te lokken zodat mensen gaan nadenken over wat werkelijk belangrijk is. natuurlijk is het rot dat ziggo iets roept en dat het er nog niet is. maar dat is met zoveeeeel dingen zo. ik geef alleen maar aan dat je jezelf een hoop ergernis bespaart door je er niet zo druk over te maken omdat het allemaal geklets in de marge is. wat heeft een mens ECHT nodig. verandert mijn geluk of plezier in het leven echt als ik opeens NU van 50 naar 80MB ga? neu dus. dus gun jezelf een lagere bloeddruk door je wat minder op te winden over zogenaamde beloften die er geroepen zijn door ziggo. ik denk dat ziggo echt in de veronderstelling was dat het allemaal zou lukken voor het einde van het jaar. dat dit niet lukt is jammer en JA ik geef toe dat het jammer is dat ze dit nog iet communiceren, maar waarom daar zo over opwinden. als jij zelf een groot bedrijf leidt met heel veel duizenden klanten dan zal je zelf ook zulk soort problemen ondervinden. en beloof me nu niet in een reactie hierop dat zulke dingen bij een bedrijf door jou geleid nooit zouden gebeuren.

je hebt het ook nog over eerlijk behandelt worden.
mag ik je vragen hoeveel illegale software of films jij op je computer hebt staan? dat is pas echt heeel erg eerlijk

RELAX

messed-up
15 december 2009, 13:26
:oyeah:

ronvm
15 december 2009, 13:27
mag ik je vragen hoeveel illegale software of films jij op je computer hebt staan? dat is pas echt heeel erg eerlijk

RELAX

[off-topic] Ik ging een eind met je mee, maar dit raakt kant nog wal. Het wil toch niet zeggen als je 'illegale software' gebruikt dat je niet eerlijk bent? Alsof de producenten van die software wel eerlijk zijn naar ons toe. Die vragen immers veel te veel voor hun producten en daarom wordt er gedownload. Bovendien als jij een product koopt die van alles beloofd en het niet waar maakt, ga je ook of klagen of terug naar de winkel. [/off-topic]

Ik ben ook nog steeds hartstikke tevreden met de 50 Mb/Sec, ik haal het zeer stabiel maar er zijn heel veel anderen die het of niet halen of waar de stabiliteit is heel ver te zoeken is. En die mensen mogen absoluut klagen. Feit blijft wel dat er duidelijk geadverteerd is dat dit najaar de snelheden tot 80 Mb/Sec gehaald werden en niet dat er in een aantal plaatsen meteen naar de 120 Mb/Sec gegaan werd. Dit is niet zoals het hoort, maar nogmaals (ik schreef het al eerder) de communicatie van Ziggo is niet perfect naar de klanten toe. Dat had veel beter gekund.

ronvm
15 december 2009, 13:30
Ik heb een Arris (kom van Z3i), begrijp dat ik die echt niet moet laten vervangen door een Ubee? :P Trek die 50/5 vrijwel volledig en de connectie is ook stabiel.

Ik heb dezelfde MoDem en denk er ook niet aan om te veranderen. Zal ook niet zomaar gebeuren. Haal ook zeer stabiel de 50 Mb/Sec down en 5 Mb/Sec up.

landfiets
15 december 2009, 13:38
dat van die illegale software is weldegelijk relevant. de grootste schreeuwers zijn vaak de mensen die hun computer bijna volledig hebben samengesteld uit gestolen software en dan wel verwachten van een ander dat ze eerlijk zijn. dat het dus legitiem is om gestolen software te hebben omdat het te duur is is ook weer complete onzin. dat zou leuk worden: ik ga naar een winkel, zie een leuk bankstel die te duur is, he jammer nou okay dan jat ik hem maar na openingstijden, hadden ze die bank maar niet zo duur moeten maken........... was einen quatsch

ronvm
15 december 2009, 13:43
Slechte vergelijking: Software wordt je min of meer door de strot gedrukt en dat bankstel dat jij graag wilt hebben, daar moet je erg veel illegale handelingen voor verrichten (inbreken etc.) Het downloaden van films wordt zelfs gepromoot door ZIggo zelf. Maar we worden het niet eens, hoeft ook niet. Ik begrijp jouw standpunt en respecteer dat verder. Zelf heb ik geen enkel stukje illegale software op de PC staan (gemakkelijk als je het via je werk kunt 'krijgen') maar veroordeel verder niemand die het wel illegaal heeft, ik download alleen maar films, die kijk ik en gooi ik weer weg. Mag dat ook niet? Je mag ook niks meer in Nederland.

Laten we verder maar on-topic blijven.

landfiets
15 december 2009, 14:02
(offtopic) We zijn nu precies waar ik het over wilde hebben. Windows dwingt ons ook om dure software te kopen en eigenlijk weten we met z'n allen dat ondanks de kwaliteit het toch onze computers langzamer maakt en gevoelig maakt voor allerlei van buitenkomend onheil.

Ik pleit voor meer open-source en overgang naar UBUNTU !!

ik was een echte windows man maar ben naar volle tevredenheid overgestapt op Ubuntu al een tijd geleden en ben dolblij met alle gratis opensource software die prima werkt en funktioneert. Daarbij komt dat het een snelheidswinst oplevert. Je computer is veiliger (geen virussen) en sneller.

We spreken hier over signifikante snelheids winst. Mijn motto: schoon je pc op en gebruik Ubuntu. Enorme snelheidswinst.

Free your PC, use Ubuntu ( /offtopic)

Mensen, het is nog steeds NAJAAR en er is dus nog steeds hoop. Wie weet, krijgen we alsnog een kerstkado van Ziggo.

Voor alle klagers onder ons.........download snelheid is niet alles, wees blij als je goed upload hebt. Daar kan je je pas aan ergeren als je dit nodig hebt voor telefonie (zoals mijn bedrijfje) en daarin is Ziggo the best !!

juekra
15 december 2009, 15:57
Gaat het nu over het bestaansrecht van Stichting Brein of over een belofte snelheidsverhoging?

Sander de Vos
15 december 2009, 18:43
Nou ik wil die snelheid wel zo snel mogelijk hebben om mijn vraag en aanbod uit te kunnen breiden.
Begin niet over illegaal tegen mijn PC, dan zegt die spontaan boem Wahahahahahaha.

TheVM
15 december 2009, 23:33
een aantal stellen dat je die 80MB nodig hebt. dit is complete waanzin, aangezien veel torrents of newsgroups niet zooo snel zijn zodat jij dat verschil zal merken tussen 50 en 80MB. als je iets download van een andere site haal je vrijwel NOOIT de snelheid waar je op geabonneerd bent omdat de andere partij vaak al niet snel genoeg is en dan hebben we het nog niet eens over latency onderweg en andere hobbels.

iemand heeft het over HDtv. Okay dat zou vooral in de toekomst een reden kunnen zijn om die hoge bandbreedte te hebben. echter op dit moment is er voornamelijk geen HDtv te vinden op het internet die de grote massa bedient met streaming HD.

we lopen in europa voorop met bandbreedte en hoeveelheid aansluitingen. bijna alle andere landen zijn achter ons qua snelheid of aansluitingen. ik denk gewoon dat wij die snelle verbindingen nog niet nodig hebben voor particulier gebruik omdat die alleen zinvol zijn voor servers, en dan komt ook de upload snelheid er nog bij kijken. we praten wel aldoor over downloadsnelheid maar een betere upload is voor mensen uiteindelijk veel belangrijker mocht je een eigen server hebben. als nl. jou upload 5mb is zal de andere partij dus nooit van jou server met 50-80mb kunnen downloaden. dus met andere woorden: er zitten nog veel te veel zwakke schakels in het netwerk waardoor die 80mb nog niet nodig is. dus dat die nu pasvolgend jaar komt is totaalgeen issue aangezien je die normaal als particulier niet echt nodig bent.

:+ Afgezien van het feit dat ik 80MBit (en dan ook de 10Mbit upload natuurlijk) best wel zal benutten is het natuurlijk te zot voor woorden dat Ziggo hier mee weg komt. Meer omdat ze in de landelijke pers gewoon geuit hebben dat er dit najaar snelheden tot 80Mbit zouden komen. Het feit dat ze het vervolgens niet nakomen is gewoon misleiding, niets meer en zeker niets minder!

[....]

je hebt het ook nog over eerlijk behandelt worden.

RELAX

Illegale software vind je zowat niet op mijn pc's....99% van de software is gewoon compleet legaal! Als ik een pakket met regelmaat gebruik, dan koop ik het gewoon....maker blij...ik blij (want ik hoef niet met allerlei vage cracks in de weer..die weer zorgen voor spyware/virussen etc).

Wat betreft films is dat een ander verhaal. Maar hier voel ik mij compleet niet schuldig over. Ik heb zo'n enorme collectie originele dvd's dat ik me niet schuldig voel met die paar nieuwe films die ik niet netjes gekocht heb. En als een film goed is...tja..dan kijk ik hem echt wel in de digitale/3d bios :) want een goede film komt alleen tot z'n recht op een groot scherm.

(offtopic) We zijn nu precies waar ik het over wilde hebben. Windows dwingt ons ook om dure software te kopen en eigenlijk weten we met z'n allen dat ondanks de kwaliteit het toch onze computers langzamer maakt en gevoelig maakt voor allerlei van buitenkomend onheil.

Ik pleit voor meer open-source en overgang naar UBUNTU !!

ik was een echte windows man maar ben naar volle tevredenheid overgestapt op Ubuntu al een tijd geleden en ben dolblij met alle gratis opensource software die prima werkt en funktioneert. Daarbij komt dat het een snelheidswinst oplevert. Je computer is veiliger (geen virussen) en sneller.

We spreken hier over signifikante snelheids winst. Mijn motto: schoon je pc op en gebruik Ubuntu. Enorme snelheidswinst.

Free your PC, use Ubuntu ( /offtopic)

Jammer genoeg is dat hier zwaar offtopic maar ik ben het compleet niet met je eens.... :no: Liever Windows 7 dan Ubuntu....da's voor het gros van de mensen compleet niet interessant. Maar goed..da' s offline!

Laten we hopen op een kerstkado van Ziggo...en 80Mbit (nouja...'k vind 50Mbit down en 10Mbit up ook goed :))...

landfiets
16 december 2009, 00:04
Ik hoor het al. Je hebt geen idee waar je het over hebt. Heb je ubuntu zelf al eens geprobeerd?
BlackBerry9000/4.6.0.266 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 VendorID/120

TheVM
16 december 2009, 00:06
Ik hoor het al. Je hebt geen idee waar je het over hebt. Heb je ubuntu zelf al eens geprobeerd?

:) Ja....en IK zou me er vast mee redden ;) maar ik doelde eignelijk op de grote volgzame Microsoft massa. 'k ben zelf al meer dan 12 jaar werkzaam in de ICT en Microsoft is m'n brood...dus ik ga zelf geen ubuntu gebruiken hehe....blijf liever volledig op de hoogte wat er speelt op het MS vlak, maar goed...

mod-5
16 december 2009, 00:08
En nu graag on-topic verder.

SoundE
17 december 2009, 21:34
Goed, wat een geklets... Ik kwam hier terecht omdat ik mij herinner dat we aan het eind van het jaar naar 80 mb zouden gaan. Als ze dat aankondigen, moeten ze dat ook doen... Of even een uitleg geven waarom dat niet gehaald word. Heel fout als dat niet gebeurd. Punt. Maar goed, we hebben nog een week...

PS: Altijd al gedacht dat Windows het moest hebben van de o zo nodige systeembeheerders... vanaf 5 stuks heb je zo'n man al nodig, toch? Terwijl wij hier met 39 (!) Macs zitten, zonder zo'n beheerder...!! Scheelt toch weer een salaris...!

Groeten, Fred.

Zaklamp
18 december 2009, 01:41
[QUOTE=landfiets;240840

Free your PC, use Ubuntu[/QUOTE]

Laat Ziggo de snelheid verhogen naar de 80Mbit en we hebben een enorme snelheidswinst.

Free the Ziggo-users, use usenet :thumb up:
Of is dit een morraalridderstopic geworden inmiddels?
Waarom heb je zelf eigenlijk AIO extra als je dit onnodig vindt?

Mijn motto: Geef wat je beloofd hebt.

rvhaeften
18 december 2009, 09:17
Ziggo doet wat ze willen, wat je eigenlijk moet doen is je verenigen en dan kun je het afdwingen. Als er 2000 man tegelijk herrie maken hierover moeten ze wel luisteren. Je kunt ze dan tenminste dwingen om te communiceren.

M.v.g.

Rein

Interneppen
18 december 2009, 09:31
Ziggo doet wat ze willen, wat je eigenlijk moet doen is je verenigen en dan kun je het afdwingen. Als er 2000 man tegelijk herrie maken hierover moeten ze wel luisteren. Je kunt ze dan tenminste dwingen om te communiceren.

M.v.g.

Rein

[off-topic]
Laten we dit ook doen, maar dan dat we tegen de aow verhoging zijn. Maar wij Nederlanders komen niet in actie. Wij laten het maar zo. :mrgreen:

landfiets
18 december 2009, 09:33
We vallen in dit topic alleen maar in herhaling.
Mijn herhaling is als volgt:

Relax

Wacht rustig af

Wees blij met wat je al hebt

2010 wordt vast een super jaar met misschien wel 120MB verhoging !!

super toch?

TheVM
18 december 2009, 09:57

Relax

Wacht rustig af

super toch?

Ook jij valt in herhaling.....Als Ziggo gewoon eens een keer geen toezeggingen doet die ze niet waar kunnen maken, tja...dan zouden we hier niet klagen en in herhaling vallen. Ziggo doet dat immers ook (keer op keer dingen beloven en niet op tijd waarmaken)....waarom zouden wij dan niet in herhaling mogen vallen? :schater:

landfiets
18 december 2009, 10:25
Van mij mag je alles hoor. Je valt maar gewoon in herhaling als je dit wilt.
Ik denk alleen dat dit geen zin heeft.
In het najaar al tot 80MB. Dat is toch waar gemaakt?
Jij hebt toch tot 80MB? Ik heb 50MB dat is ook tot 80MB, en een plaats in het midden vh land heeft al 120MB....nou mooi, die zitten er al boven.

Ik vind het zo kinderachtig klinken.....: "ze hebben beloofd dat"

Ziggo heeft nix beloofd. Alleen maar TOT 80MB, en dat hebben we ook allemaal. Het woordje "tot" houdt in dat je een snelheid kan hebben van 0-80MB. Ze hebben ook niet beloofd dat IEDEREEN de verhoging DIRECT zou krijgen. Het is maar wat je wilt lezen. Ik vind het net alsof de meesten hier zich gedragen als kleine kinderen. Zo gauw een plan iets verandert zijn we helemaal uit ons balansje. Waarschijnlijk zullen nu een aantal reageren met: "ja maar het is al de zoveelste keer". Nou so what. Ik heb nog steeds prima internet, ben tevreden en zo gauw het omhoog gaat is het alleen maar nog mooier. Fijn toch. Ga toch lekker wat anders doen in deze dagen, lekker sneeuwruimen of sleeen met de kids. Misschien is dat meer jullie ding. En het argument dat je die snelheid echt NODIG hebt is natuurlijk nog steeds onzin. Okay, als je illegaal een film download, doet hij er misschien 15 minuten langer over....... Zo zo zo zo zo, dat is ja lang. "tijd is geld" zeggen jullie dan zeker. Heerlijk zo'n discussie. Nee, ik blijf erbij dat klagen geen zin heeft, en we volgens mij niet of nauwelijks iets te klagen hebben, behalve op het gebied van Ziggo's communicatievermogen.

TheVM
18 december 2009, 10:57
Jij hebt toch tot 80MB? Ik heb 50MB dat is ook tot 80MB, en een plaats in het midden vh land heeft al 120MB....nou mooi, die zitten er al boven.

Ziggo heeft nix beloofd. Alleen maar TOT 80MB, en dat hebben we ook allemaal. Het woordje "tot" houdt in dat je een snelheid kan hebben van 0-80MB. Ze hebben ook niet beloofd dat IEDEREEN de verhoging DIRECT zou krijgen. Het is maar wat je wilt lezen. Ik vind het net alsof de meesten hier zich gedragen als kleine kinderen. Zo gauw een plan iets verandert zijn we helemaal uit ons balansje. Waarschijnlijk zullen nu een aantal reageren met: "ja maar het is al de zoveelste keer". Nou so what. Ik heb nog steeds prima internet, ben tevreden en zo gauw het omhoog gaat is het alleen maar nog mooier. Fijn toch. Ga toch lekker wat anders doen in deze dagen, lekker sneeuwruimen of sleeen met de kids. Misschien is dat meer jullie ding. En het argument dat je die snelheid echt NODIG hebt is natuurlijk nog steeds onzin. Okay, als je illegaal een film download, doet hij er misschien 15 minuten langer over....... Zo zo zo zo zo, dat is ja lang. "tijd is geld" zeggen jullie dan zeker. Heerlijk zo'n discussie. Nee, ik blijf erbij dat klagen geen zin heeft, en we volgens mij niet of nauwelijks iets te klagen hebben, behalve op het gebied van Ziggo's communicatievermogen.

Volgens mij is 50 Mbit geen 'tot 80 Mbit'...50Mbit = namelijk tot 50Mbit....je mist dan dus 30Mbit. Wel jammer dat je hier zo makkelijk over doet. Begrijp me niet verkeerd ik ben superblij met m'n stabiele 50Mbit (waarvan ik dus 47Mbit haal ongeveer), maar het feit dat Ziggo keer op keer dingen niet waar maakt is natuurlijk niet echt professioneel te noemen.

Overigens (we moeten je echt alles uitleggen he) bestaat er in Nederland niet zoiets als illegaal een film downloaden, het downloaden van films is (hoe je er ook verder over denkt) volgens de wet gewoon legaal.

Wel geef ik je gelijk dat we behalve de communicatiemogelijkheden van Ziggo weinig te klagen hebben, nouja..over de tv kunnen we ook nog wel een discussie starten...maar da's van een heel andere orde. Eigenlijk heeft dat ook weer met de communicatie vanuit Ziggo te maken :mrgreen:

Ze moeten bij Ziggo gewoon de hele communicatie en marketing afdeling ontslaan en daar kundige mensen voor in de plaats aannemen...

Zaklamp
18 december 2009, 11:18

Dus als ik je goed begrijp moeten we ook accoord gaan met 1Mbit?
Want dat is ook TOT 80Mbit :no:

De toevoeging TOT heeft enkel betrekking op de overhead omdat je nooit 80Mbit gaat krijgen.
Voor ADSL heeft dat TOT een ''meerwaarde'' omdat je afhankelijk bent van de afstand tot de centrale en het aantal gebruikers op die lijn.

Dat is ook helemaal de discussie niet.
Ziggo heeft allang toegegeven niet aan de vraag te kunnen voldoen omdat de modemkeuze van geen kant klopt. Hierdoor wordt de BELOOFDE snelheidsverhoging uitgesteld.

Je hebt ook geen antwoord gegeven op mijn vraag waarom jij AIO extra hebt.
Jij kunt prima toe met het basispakket daar je al je software legaal in de winkel koopt, geen films download etc.

Feitelijk heb je dus niets te zoeken in dit topic.

SoundE
18 december 2009, 11:23
Chapeau !!!

ronvm
18 december 2009, 11:26
Ziggo heeft allang toegegeven niet aan de vraag te kunnen voldoen omdat de modemkeuze van geen kant klopt. Hierdoor wordt de BELOOFDE snelheidsverhoging uitgesteld.

Da's een minder mooi verhaal eigenlijk. Die kende ik niet. Is de Arres MoDem een verkeerde keuze of is het een ander MoDem waar het over gaat?

Maar één ding moet mij ook van het hart, ik ben zeer tevreden met m'n 50 Mb/Sec en vind het feitelijk snel genoeg maar de communicatie naar de klanten toe is abominabel te noemen. Als je adverteert zowel als op TV en in de bladen, moet je het of waarmaken of naar je klanten communiceren.

Zaklamp
18 december 2009, 11:31
Da's een minder mooi verhaal eigenlijk. Die kende ik niet. Is de Arres MoDem een verkeerde keuze of is het een ander MoDem waar het over gaat?

Maar één ding moet mij ook van het hart, ik ben zeer tevreden met m'n 50 Mb/Sec en vind het feitelijk snel genoeg maar de communicatie naar de klanten toe is abominabel te noemen. Als je adverteert zowel als op TV en in de bladen, moet je het of waarmaken of naar je klanten communiceren.

Dit is mij door de klachtenafdeling van Ziggo medegedeeld.

En vwb de modems: de 1 is beter af met een Arris, de ander met een Ubee (er schijnt ook een 3e type te circuleren?)
De remedie om je snelheidsproblemen op te (laten) lossen is al in andere topics voorbijgekomen maar voor de volledigheid:
Heb je een goede HTTP snelheid maar een brakke NNTP snelheid laat je modem dan ruilen voor een ander merk.
P.s. een speedtest zegt NIETS!

TheVM
18 december 2009, 11:33

En vwb de modems: de 1 is beter af met een Arris, de ander met een Ubee (er schijnt ook een 3e type te circuleren?)
De remedie om je snelheidsproblemen op te (laten) lossen is al in andere topics voorbijgekomen maar voor de volledigheid:
Heb je een goede HTTP snelheid maar een brakke NNTP snelheid laat je modem dan ruilen voor een ander merk.

Hier had ik inderdaad met een Ubee ook last van, maar sinds ik een Arris heb haal ik ook vanaf usenet gewoon 4,9 MB/sec :)

ronvm
18 december 2009, 11:34

Oké, dat wist ik echt niet en ik zit dagelijks op het forum...zeker met een slaperig hoofd dan :oops:. Ook UseNet gaat met 'mijn' Arris perfect, ik heb echt helemaal niks te klagen vandaar dat ik ook tevreden ben met deze 50 Mb/Sec. Download via NNTP is momenteel en eigenlijk altijd 5.74 MegaBytes per seconde via een snelle payserver.

Zaklamp
18 december 2009, 11:49
Oké, dat wist ik echt niet en ik zit dagelijks op het forum...zeker met een slaperig hoofd dan :oops:. Ook UseNet gaat met 'mijn' Arris perfect, ik heb echt helemaal niks te klagen vandaar dat ik ook tevreden ben met deze 50 Mb/Sec. Download via NNTP is momenteel en eigenlijk altijd 5.74 MegaBytes per seconde via een snelle payserver.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=238549#post238549

Is 1 v/d topics.

@ theVM; 4,9? heb je een 40Mbit provider dan?

landfiets
18 december 2009, 11:49
uuuhhhh jawel heb ik hier iets te zoeken want ik heb in mijn postings al aangegeven dat ik een bedrijfje heb voor telefonie en ik heb de upload nodig voor mijn telefoonlijnen. En als ik daarnaast ook nog wil internetten zonder storing op de lijn is het wel prettig zo'n upload. Daarbij komt dat er zoiets bestaat als opensource software die ik veel dowload. ik test linux versies van elk zo'n 700MB, dus ik vind de snelheid ook prettig. Films downloaden kan volgens de wet wel legaal zijn volgens jullie maar het bekijken er van terwijl je ze moet kopen blijft voor mij moreel een diefstal issue.

Zaklamp
18 december 2009, 11:58
uuuhhhh jawel heb ik hier iets te zoeken want ik heb in mijn postings al aangegeven dat ik een bedrijfje heb voor telefonie en ik heb de upload nodig voor mijn telefoonlijnen. En als ik daarnaast ook nog wil internetten zonder storing op de lijn is het wel prettig zo'n upload. Daarbij komt dat er zoiets bestaat als opensource software die ik veel dowload. ik test linux versies van elk zo'n 700MB, dus ik vind de snelheid ook prettig. Films downloaden kan volgens de wet wel legaal zijn volgens jullie maar het bekijken er van terwijl je ze moet kopen blijft voor mij moreel een diefstal issue.

Zucht.......

Wat heb je hier te zoeken dan?

Je bent tevreden met wat je krijgt, hoera voor jou.
Het overgrote deel is ook tevreden met wat ze nu hebben maar niet met wat ze is voorgehouden dat is een essentieel verschil.

Morraalriddersmode:

Is het gebruik van uitwisseldiensten zoals P2P en Utorrent illegaal?

Brein zegt hierover het volgende:
Downloaden van muziek en films mag, mits dat uitsluitend voor eigen gebruik, op beperkte schaal en zonder direct of indirect commercieel oogmerk gebeurt. Dit geldt niet voor interactieve software, waaronder ook computerspellen. Die mogen helemaal niet zonder toestemming gedownload worden.
Films downloaden mag dus in Nederland, aanbieden van films via uitwisselingsprogramma’s zoals eDonkey en Bittorent mag echter niet! Hoe kun je nu films downloaden als zie niet geüpload of aangeboden (mogen) worden vraag je je af? Dat blijft een hele goede vraag!
Een ander “probleem” is dat het zelfs onmogelijk is om volledig te voorkomen dat je bestanden aanbiedt bij gebruik van dit soort programma’s. Bij gebruik van eDonkey en Bittorent wordt het bestand dat wordt gedownload namelijk automatisch weer aangeboden, en deze functie is niet of moeilijk uit te schakelen.

TheVM
18 december 2009, 11:59
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=238549#post238549

Is 1 v/d topics.

@ theVM; 4,9? heb je een 40Mbit provider dan?

Nope....gewoon 50Mbit van Ziggo, maar blijkbaar kom ik niet boven de 5MByte/sec uit.....ach..4,9 vind ik ook oke.... :)

Eh..je hebt een 'bedrijfje' in telefonie? Maar dan zit je met een particuliere kabelaansluiting? OMG....dat klinkt erg goed inderdaad. Wat jij overigens vind van het downloaden van films mag je vinden, maar dat neemt niet weg dat er wettelijk gezien geen enkele reden is om het te laten. Neemt niet weg dat de film/muziek downloaders in het algemeen meer muziek/films kopen (of naar de bios gaan) dan de niet downloaders..duss....

Zaklamp
18 december 2009, 12:01
Nope....gewoon 50Mbit van Ziggo, maar blijkbaar kom ik niet boven de 5MByte/sec uit.....ach..4,9 vind ik ook oke.... :)

LoL, duh.... 40Mbit usenetprovider....

TheVM
18 december 2009, 12:01
LoL, duh.... 40Mbit usenetprovider....

OOhw.. :) dat had ik wel.....heb sinds kort Astraweb die gaan tot 120Mbit :)

Zaklamp
18 december 2009, 12:03
OOhw.. :) dat had ik wel.....heb sinds kort Astraweb die gaan tot 120Mbit :)

Vreemd dat je dan geen 5,75 haalt, heb je ook al eens een Ubee gehad?

TheVM
18 december 2009, 12:07
Vreemd dat je dan geen 5,75 haalt, heb je ook al eens een Ubee gehad?

JUps.....maar daarmee zakte de snelheid na een paar dagen in tot gemiddeld 2MByte/sec...ach..'k moet er nog eens naar kijken.

Interneppen
18 december 2009, 13:25
Ziggo leest mee en noteert de ipadressen van de personen die klagen. Deze zullen als laatste de snelheidsverhoging krijgen. :frons:

TheVM
18 december 2009, 13:31
Ziggo leest mee en noteert de ipadressen van de personen die klagen. Deze zullen als laatste de snelheidsverhoging krijgen. :frons:

Da's de leukste grap die ik in dit topic gelezen heb.... :thankyou:

messed-up
18 december 2009, 13:39

Verkeerde strategie van Ziggo.
In de kiem smoren dat geklaag en direct een snelheidsverhoging geven.
Het grootste deel van de klanten klaagt nooit en/of merkt nooit iets, ook al hebben ze veel te lage snelheden. Die kunnen dus wel een jaartje wachten.:oyeah:

jaapie18
18 december 2009, 20:06

Relax

Wacht rustig af

super toch?

Ik ben nooit blij. Als ik de 80Mbit heb. Wil ik eigelijk meteen gaan zeuren waar de 120mbit blijft.

landfiets
18 december 2009, 20:08
Ik ben nooit blij. Als ik de 80Mbit heb. Wil ik eigelijk meteen gaan zeuren waar de 120mbit blijft.

Hahahahahaha u r funny. :-)

GhostyJ
19 december 2009, 15:24
weet iemand misschien wanneer het plus abbo naar 50mbit gaat?
Heb nu 30 mbit, zou graag voor het zelfde bedrag naar 50 gaan :pompom:

messed-up
19 december 2009, 15:32

Het overgrote deel van de Alles in 1 Plus klanten hebben nog 20/3.

Interneppen
19 december 2009, 15:43

Plus abbo gaat zowieso niet naar 50 Mbps maar 30 Mbps

bron (http://tweakers.mobi/nieuws/57768)

GhostyJ
19 december 2009, 17:00

Op die pagina staat ook dat Extra naar 80mbit gaat(Q1), die gaat dus naar 120! vandaar ook mijn vraag wanneer krijgen wij 50 mbit? :applause:

TheVM
19 december 2009, 17:49

Eh..da's nieuws uit januari 2009....beetje achterhaald lijkt me :)

messed-up
19 december 2009, 17:53
Nieuws van Ziggo is al achterhaald voordat het bekend is en dat is niet omdat ze zo snel zijn.

TheVM
19 december 2009, 17:55
Nieuws van Ziggo is al achterhaald voordat het bekend is en dat is niet omdat ze zo snel zijn.

LOL Precies andersom dus.....Als het nieuws sneller zou zijn dan dat Ziggo het bekend maakt is het juist een primeur...jammer genoeg brengt Ziggo z'n nieuws sneller naar buiten dan dat de daadwerkelijke diensten beschikbaar zijn....da's inderdaad wel beetje jammer...

messed-up
19 december 2009, 17:58
LOL Precies andersom dus.....Als het nieuws sneller zou zijn dan dat Ziggo het bekend maakt is het juist een primeur...jammer genoeg brengt Ziggo z'n nieuws sneller naar buiten dan dat de daadwerkelijke diensten beschikbaar zijn....da's inderdaad wel beetje jammer...

Dat is een andere beschrijving van wat ik nu juist bedoelde.:mrgreen:

Interneppen
19 december 2009, 18:00
Dit is oude informatie, maar wel het laatste wat verstrekt is. Dus 30 Mbps is nu max bij een upgrade snelheid van het plus abbo.

haagsegoof
19 december 2009, 18:49
ziggo is nog bezig met het rondsturen van de nieuwe modems EN er zijn storingen in sommige modems (zoals hier) die spontaan resetten ziggo wil eerst deze problemen oplossen voor de upgrade.
Laatste had ik iemand van de HD aan de lijn die vertelde in januari? ben benieuwd !?

tuupje32
21 december 2009, 09:08
Ik vind het wel een erg groot verschil tussen een AI1P pakket en een AI!E pakket,extra zit straks op 120 Mb en waar zit plus straks op,40/50 max?
Verschil is te groot vind ik persoonlijk:!:

Renatus
21 december 2009, 10:47
Ik vind het wel een erg groot verschil tussen een AI1P pakket en een AI!E pakket,extra zit straks op 120 Mb en waar zit plus straks op,40/50 max?
Verschil is te groot vind ik persoonlijk:!:

Er zijn geen verhoudingen tussen de verschillende internet abonnementen. Als je de snelste lijn wilt zul je 15 euro meer per maand moeten uitgeven voor AIE extra. Het zou ontzettend dom zijn van Ziggo om AIE plus naar 50/5 te trekken, dan blijven er weinig AIE extra abonnees over.

Als je dan toch naar onderlinge verschillen kijkt: het verschil tussen basis en plus is verhoudingsgewijs veel groter dan tussen plus en extra, terwijl plus maar 10 euro duurder is dan basis. :idea:

landfiets
22 december 2009, 07:18
Ik denk dat AIE-Plus ook naar maximaal 30MB gaat binnenkort. Maar de modems moeten wel eerst allemaal zijn omgeruild en werken (!!)
Ik ga zelf per 1 januari terug van AIE-Extra naar Plus. Ben benieuwd hoe de overgang gaat. Nou heeft Nieuweschans tot nu toe vrijwel geen last van problemen, behalve de firmware van de Arris was hier een probleem, maar niet de lokale infrastructuur.

Het zou denk ik meer dan normaal zijn dat zo gauw AIE-Extra stijgt, de Plus meestijgt. De basis zou dan naar 20/2 kunnen, de plus naar 40/4 en de extra naar 120/10 ofzo. Lijkt me wel een mooie gedachte.

Ook denk ik dat het interessant kan zijn om het snelste abonnement (Extra) ook een goedkopere variant te geven, maar met een Gb cap er op, voor 10 euro goedkoper ofzo, oftwel: 120/10 met een maximaal download van bijvoorbeeld 5Gb per maand. Dan haal je wel de volle snelheid als je dit nodig hebt voor bepaalde verbindingen, maar als je verder niet veel download kan je met deze optie wel de snelste bandbreedte hebben met minder kosten, misschien dat je na die 5Gb dan terugvalt op de Plus-snelheid of je moet bijbetalen per Gb.
Dit kunnen ze natuurlijk bij alle abonnementen doen, alleen zal het bij de langzamere snelheden minder interessant gevonden worden.

Interneppen
22 december 2009, 10:23
Ik denk dat AIE-Plus ook naar maximaal 30MB gaat binnenkort. Maar de modems moeten wel eerst allemaal zijn omgeruild en werken (!!)
Ik ga zelf per 1 januari terug van AIE-Extra naar Plus. Ben benieuwd hoe de overgang gaat. Nou heeft Nieuweschans tot nu toe vrijwel geen last van problemen, behalve de firmware van de Arris was hier een probleem, maar niet de lokale infrastructuur.

Het zou denk ik meer dan normaal zijn dat zo gauw AIE-Extra stijgt, de Plus meestijgt. De basis zou dan naar 20/2 kunnen, de plus naar 40/4 en de extra naar 120/10 ofzo. Lijkt me wel een mooie gedachte.

Ook denk ik dat het interessant kan zijn om het snelste abonnement (Extra) ook een goedkopere variant te geven, maar met een Gb cap er op, voor 10 euro goedkoper ofzo, oftwel: 120/10 met een maximaal download van bijvoorbeeld 5Gb per maand. Dan haal je wel de volle snelheid als je dit nodig hebt voor bepaalde verbindingen, maar als je verder niet veel download kan je met deze optie wel de snelste bandbreedte hebben met minder kosten, misschien dat je na die 5Gb dan terugvalt op de Plus-snelheid of je moet bijbetalen per Gb.
Dit kunnen ze natuurlijk bij alle abonnementen doen, alleen zal het bij de langzamere snelheden minder interessant gevonden worden.

Dit brengt te veel administratief werk met zich mee, dus dit zal denk ik niet gebeuren. Daarom zijn er op dit moment nog 3 abbo's en dat levert soms al wat problemen op ;)

landfiets
22 december 2009, 10:28
Het is in andere landen heel gewoon om dit te doen, dus ik denk dat heel veel ook makkelijk te regelen is. Onze mobiele providers doen het immers ook met hun internet. Als je een bepaalde hoeveelheid data verbruikt hebt ga je terug in snelheid. Ik denk eigenlijk dat het heel simpel in hun software te implementeren is. Lijkt me juist niet zo moeilijk. Alles gaat automatisch

Zaklamp
22 december 2009, 10:28
5gb/mnd? Yeah right, 5min d/l en je limiet is daar. De plus variant lekker zo laten, mans zat voor de huis-tuin en keukengebruiker.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95/21.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

landfiets
22 december 2009, 10:32
5Gb per maand was een VOORBEELD. Je kan ook andere getalletjes hier neerzetten. Zo wordt veel bandbreedte bereikbaar voor meer mensen met een kleinere beurs en tegelijkertijd ontmoedigd het mensen om veel te downloaden tenzij je er voor betaald door een duurder abonnement of een prijs per Gb. Ik denk dat mijn idee niet zo gek is.

landfiets
22 december 2009, 10:39
Als extra service zou Ziggo bij het duurste abonnement de klant een vast IP adres kunnen geven (IPv6) waar er toch genoeg van zijn. Het wordt dan ook weer interessanter om Extra te nemen, dus bijvoorbeeld

Basis 20/2 dynamisch IP
Plus 40/4 dynamisch IP
Extra 80/8 vast IP (poort 25 open voor mailserver)

en de andere variatie mogelijkheden

Basis+ 40/4 met 10Gb cap, daarna 20/2 dynamisch IP
Plus+ 80/8 met 20Gb cap, daarna 40/4 dynamisch IP
Extra+ 120/10 met 30Gb cap, daarna 80/8 vast IP

Wat vinden jullie hiervan?
Zitten pros en cons in.

messed-up
22 december 2009, 11:22

120/10 met een 5 GB per maand limiet ? Dat is natuurlijk volkomen zinloos. Die 5 GB zijn in een paar minuten op. :schater:
Zowieso nogal een onzalig idee om als klant zelf met een voorstel van limieten en bijbetalen te komen.:mrgreen:
Als je dat zo`n goed idee vindt, informeer eens biij onze zuiderburen hoe blij ze er daar nog steeds mee zijn.(er lijkt nu eindelijk verandering op komst)

Dat jij 80 of 120 mbit volkomen zinloos vindt en dat dat alleen voor "illegale" doeleinden gebruikt zou worden is ondertussen wel duidelijk.
Maar zelf wel een consumenten aansluiting bedrijfsmatig gebruiken.

Meer interesse zal er zijn voor een Extra variant met een flink hogere upload en uiteraard zonder limieten.

landfiets
22 december 2009, 11:24
lees beter messed up. ik schreef daaronder al dat het een VOORBEELd was !! en daaronder een beter voorstel.

ga toch eens inhoudelijk in op het voorstel wat ik doe zonder oude koeien uit de sloot te halen van een paar dagen geleden. Daarbij gaf ik het als variant op. Je kan nog steeds kiezen voor ongelimiteerd, maar ook voor de gelimiteerde variant !! voor iedereen is er dan keus.

Zaklamp
22 december 2009, 18:12
Wtf moet je met een gecapte 120Mbit verbinding?

Slaat werkelijk kant nog wal.
Er zijn nu 3 keuzes waarvan de goedkoopste imho veel te weinig levert en de rest is prima goed.

Iemand die 30Gb wil d/l kan dat prima met een plus-abbo doen.
Mensen met Extra hebben dat niet voor de lol, ik schat dat zo'n 95% dit puur en alleen heeft/neemt voor usenet doeleinden.
30Gb zal ook wel weer een VOORBEELD! zijn maar ook dat gaat nergens over.
De voormalige extra abbo's hadden al 50 of 100GB limiet en dan alleen via nntp van Ziggo(toen Multikabel) zelf, daaromheen geen limieten en dat moeten we ook lekker zo houden.

LoL, je wartaal wordt met de dag onduidelijker :thumb up:

messed-up
22 december 2009, 18:47
lees beter messed up. ik schreef daaronder al dat het een VOORBEELd was !! en daaronder een beter voorstel.

ga toch eens inhoudelijk in op het voorstel wat ik doe zonder oude koeien uit de sloot te halen van een paar dagen geleden. Daarbij gaf ik het als variant op. Je kan nog steeds kiezen voor ongelimiteerd, maar ook voor de gelimiteerde variant !! voor iedereen is er dan keus.

Ik ben inhoudelijk ingegaan op je voorstel, namelijk dat ik 120 mbit met een limiet volkomen onlogisch vind.

Voor iedereen is er nu toch keus ?
Wil je veel snel downloaden en uploaden neem je Extra, voor een beetje surfen of mailen is basis voldoende. Plus als prima tussenkeus.

Wil je echt zo goedkoop mogelijk neem je ADSL met digitenne.

Laat Ziggo nu maar zo snel mogelijk de snelheden, zoals toegezegd, verhogen. Maar graag niet voordat de problemen die er nog zijn met o.a. modem firmware en evt. capaciteit opgelost zijn.

mod-5
22 december 2009, 19:09
Waar ging het oorspronkelijke topic ook weer over?

Discussies over andere (aangepaste) varianten kan en mag maar doe dit aub in een nieuw topic.

Sander de Vos
22 december 2009, 23:58
Zal ik dan de vraag nog eens stellen?

Komt de volgende snelheids verhoging dit najaar nog?

Hier ging het toch om?

Gr Sander

landfiets
23 december 2009, 00:01
de snelheidsverhoging komt dit jaar nog niet
eerst moeten alle modems goed zijn. daarna gefaseerd alle snelheden omhoog. dat is goed beleid.

ghai
23 december 2009, 07:33
eerst moeten alle modems goed zijn. daarna gefaseerd alle snelheden omhoog. dat is goed beleid.

Hoe kom jij aan die wijsheid als ik die mailtje lees komen er allemaal andere antwoorden uit. staat dat ergens op de site van ziggo of hoop/denk jij dat maar ?

Interneppen
23 december 2009, 09:04
Hoe kom jij aan die wijsheid als ik die mailtje lees komen er allemaal andere antwoorden uit. staat dat ergens op de site van ziggo of hoop/denk jij dat maar ?

Dit klopt. Dit jaar niets. Volgend jaar extra abbo's gelijk naar 120 toe.
Eerst worden alle openstaande problemen opgelost.

Firmware ubee staan nog voor tweede / derde week januari. Hopen dat die alles oplossen. Wat zal het rustig worden in het forum :schater:

landfiets
23 december 2009, 09:38
Inderdaad. Zo heerlijk rustig als er niets meer te discussieren valt hier. :wink:
Volgens mij is het onderwerp inmiddels genoeg uitgekauwt. Misschien kan een mod hier eens een slot opzetten.

jaapie18
23 december 2009, 10:10

Niks goed. En de prijsverhoging mag je wel op tijd betalen.

Inderdaad. Zo heerlijk rustig als er niets meer te discussieren valt hier. :wink:
Volgens mij is het onderwerp inmiddels genoeg uitgekauwt. Misschien kan een mod hier eens een slot opzetten.

We vinden wel iets :)

landfiets
23 december 2009, 10:44
ja ja jaapie vindt wel weer iets.

Nederlanders staan bekend om hun 1000 meningen. Hier echter hoor ik alleen maar hetzelfde geleuter over de najaarsverhoging.

De rust hier komt denk ik omdat men mijn woorden van een aantal vorige postings eindelijk serieus heeft genomen en andere nuttige dingen aan het doen is, zoals sleeen, skieen, tv kijken of anderszins. Behalve Ziggo afzeiken.

Jaapie18, brandt los.....wat heb je te melden over dit geweldige niet meer interessante topic

ghai
23 december 2009, 11:18
Dit klopt. Dit jaar niets. Volgend jaar extra abbo's gelijk naar 120 toe.
Eerst worden alle openstaande problemen opgelost.

Firmware ubee staan nog voor tweede / derde week januari. Hopen dat die alles oplossen. Wat zal het rustig worden in het forum :schater:

maarrrr hoe kom jij aan die informatie dan?. staat dat dan ergens had ook al gebelt/gemailt maar ik heb daar niks over gehoord

Interneppen
23 december 2009, 11:31
maarrrr hoe kom jij aan die informatie dan?. staat dat dan ergens had ook al gebelt/gemailt maar ik heb daar niks over gehoord

Van Ziggo afdeling die ik hier niet kan noemen :grin:

landfiets
23 december 2009, 11:34
wie weet werk ik wel voor die afdeling:pompom:

mod-5
23 december 2009, 11:59
Omdat we zien dat deze discussie op dit moment zijn einde bereikt heeft is deze voor nu gesloten.

Mocht er nieuwe informatie komen dan kunnen we deze altijd weer openen of we openen een nieuw topic.

We hebben zelf de vraag ook bij Ziggo uitstaan en wachten nog op een reactie.