View Full Version : Vraag: Pakket haalt gewenste snelheid niet

Execution
20 november 2009, 16:59
Hallo,

Ik heb nu Alles in een Standaard (1.5MB) Maar download altijd met een snelheid van onder de 200 KB , is dit normaal?

MODEM : motorola cable modem SBV512E
ROUTER: Sitecom Mimo-XR

Kunnen jullie me helpen

Thanx

dieco
20 november 2009, 17:13
Ik denk dat je megabits (Mb) en megabytes (MB) door elkaar haalt.
Jouw abonnement is 1,5 Mb/s ... en als je dan door gaat rekenen haal jij volgens mij de snelheid die normaal is bij dat abonnement.
Of ik moet me al vergissen ... dat zou kunnen.
1,5 Mb/s is nou eenmaal niet erg snel ...

Vijver
20 november 2009, 17:22
Het is normaal. Ik zat laatst bij iemand met zo'n connectie. Lekker instarten op 300kb/sec, daarna afzakken naar 160 of zoiets. Dan is 200 niet eens slecht.

Excalibur
20 november 2009, 17:32
Je hebt een verbinding van 1.5Mbit. Dat is 1536kbit, ofwel max 192kbyte. Dat is echter de theoretisch haalbare waarde, in de praktijk is er ook nog sprake van overhead data, en is in de praktijk een snelheid tussen 170 en 180kbyte de maximaal te behalen (netto) snelheid.

Het is normaal. Ik zat laatst bij iemand met zo'n connectie. Lekker instarten op 300kb/sec, daarna afzakken naar 160 of zoiets. Dan is 200 niet eens slecht.
En dat lekkere instarten word veroorzaakt door het foutief meten van Windows :wink: daarom zakt het terug naar de juiste/werkelijke snelheid.

Vijver
20 november 2009, 17:40
Dat van dat instarten wist ik. Maar je kunt er als je snel bent wel leuke screenshots van maken. Zo heb ik er een van 530mbit. Leuk om naar onwetenden te sturen.

Execution
20 november 2009, 18:38
Ik heb al Alles in een plus besteld , maar is mijn modem en router goed voor 20 mb internet?

Gizmo©
20 november 2009, 18:57
Ik heb al Alles in een plus besteld , maar is mijn modem en router goed voor 20 mb internet?
Als je een Motorola hebt staan, dan heb je er voorlopig voldoende aan. Als Plus verder gaat stijgen, dan zal je van Ziggo eenvervangende modem krijgen. Het zal me niet geheel verbazen als je er nu al één opgestuurd krijgt.

Vijver
20 november 2009, 19:11
Die router, is dat een wl-153? Da's een beetje een vage op wireless gebied.
http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official&hs=L2s&q=+site:ziggo-gebruikers.nl+Sitecom+WL-153+ziggo&ei=vNoGS4O2EYfH-QbLn8nGDQ&sa=X&oi=forum_cluster&resnum=1&ct=more-results&ved=0CA0QrQIwAA

Vijver
20 november 2009, 19:16
Hoe dan ook, aan de toekomstige motorola zal het waarschijnlijk niet liggen. eerst aan de motorola testen, dan op die router. Het liefst met je lokale router/pc guru erbij, iedereen kent wel zo'n persoon. Mocht de router echt niet voldoen, kun je altijd een nieuwe kopen. Niet eerst een nieuwe kopen.

(excuse me, de motorola heb je al)

Execution
20 november 2009, 19:46
Ja ik heb de Sitecom WL-153

Is deze slecht????

Vijver
20 november 2009, 20:00
Dat hoor je mij niet zeggen. Bedraad zal het voorlopig wel gaan. Onbedraad? Gewoon even testen. Er zijn hier voldoende router-experts aanwezig, wacht even af. Ik heb geen ervaringen met dit model.

Execution
20 november 2009, 21:51
Beste mensen,
Kunnen de experts even kijken of mijn router en/of modem goed zijn voor alles in een plus ?
Ik wil wel met minimaal 10 mb downloaden

Execution
21 november 2009, 08:33
Iemand AUB ?

dieco
21 november 2009, 08:44
Ik zou gewoon even afwachten tot ik het pakket binnen had. Vermoedelijk moet jouw huidige modem de 20 Mb/s wel aankunnen, maar als jij meteen een hogere snelheid krijgt ... tsja ... dan is dat de vraag even. Ik zou het dus eerst even uitproberen. Je kunt altijd nog een andere router aanschaffen, toch?

Execution
21 november 2009, 08:51
Ik zou gewoon even afwachten tot ik het pakket binnen had. Vermoedelijk moet jouw huidige modem de 20 Mb/s wel aankunnen, maar als jij meteen een hogere snelheid krijgt ... tsja ... dan is dat de vraag even. Ik zou het dus eerst even uitproberen. Je kunt altijd nog een andere router aanschaffen, toch?

Bedankt , dus de modem en de router zijn geen probleem en ik kan boven de 10 mb downloaden?

dieco
21 november 2009, 09:04
Bedankt , dus de modem en de router zijn geen probleem en ik kan boven de 10 mb downloaden?

Ik kan natuurlijk geen garantie geven dat dat zo is (ben geen router-expert), maar normaal gesproken zou dat wel moeten kunnen. Soms lukt het echter niet en dan is het dus tijd voor een nieuwe router ...
Vandaar: test het eerst eens uit als je het pakket hebt.

En als de snelheid van AiE Plus verder omhoog gaat (30 Mb/s) dan heb je een hele grote kans dat jouw router die nieuwe snelheid niet helemaal gaat trekken.

Execution
21 november 2009, 10:52
Ik kan natuurlijk geen garantie geven dat dat zo is (ben geen router-expert), maar normaal gesproken zou dat wel moeten kunnen. Soms lukt het echter niet en dan is het dus tijd voor een nieuwe router ...
Vandaar: test het eerst eens uit als je het pakket hebt.

En als de snelheid van AiE Plus verder omhoog gaat (30 Mb/s) dan heb je een hele grote kans dat jouw router die nieuwe snelheid niet helemaal gaat trekken.
over de nieuwe snelheid had ik een paar vragen

Waneer gebeurt dit?
Krijg ik dan van ziggo een nieuwe router heb nu nog Alles in een pakket basis , heb al alles in een pakket + besteld

dieco
21 november 2009, 10:59
over de nieuwe snelheid had ik een paar vragen

Waneer gebeurt dit?
Krijg ik dan van ziggo een nieuwe router heb nu nog Alles in een pakket basis , heb al alles in een pakket + besteld

Je krijgt in elk geval 20 Mb/s en in een later stadium 30 Mb/s.
Ze zeggen dat dat in het voorjaar van 2010 gaat gebeuren maar ik vermoed dat het wel iets langer op zich zal laten wachten :wink: Er zijn regio's waar Plus zelfs naar 50 Mb/s zal gaan.

Een nieuwe router krijg je sowieso niet van Ziggo, maar zul je zelf moeten aanschaffen.
Het huidige modem (Motorola) is wel voldoende voor die 20 Mb/s.
Er is wel een kans dat je, zodra de snelheid verhoogd wordt, een ander modem krijgt ... maar dat weet ik zo 1-2-3 niet zeker ... Zou wel ergens op het forum moeten staan, als het goed is. :wink:

Execution
21 november 2009, 11:00
Je krijgt in elk geval 20 Mb/s en in een later stadium 30 Mb/s.
Ze zeggen dat dat in het voorjaar van 2010 gaat gebeuren maar ik vermoed dat het wel iets langer op zich zal laten wachten :wink: Er zijn regio's waar Plus zelfs naar 50 Mb/s zal gaan.

Een nieuwe router krijg je sowieso niet van Ziggo, maar zul je zelf moeten aanschaffen.
Het huidige modem (Motorola) is wel voldoende voor die 20 Mb/s.
Er is wel een kans dat je, zodra de snelheid verhoogd wordt, een ander modem krijgt ... maar dat weet ik zo 1-2-3 niet zeker ... Zou wel ergens op het forum moeten staan, als het goed is. :wink:

Hartelijk bedankt voor je reactie ook andere mensen die ervaring hebben met deze router of een andere aanbevelen?

Gerardus
24 november 2009, 20:29
Hartelijk bedankt voor je reactie ook andere mensen die ervaring hebben met deze router of een andere aanbevelen?

Op termijn zul je zeker een nieuwe moeten kopen. Heel duur zal dat niet zijn. Zoek er dan wel een op die voldoende snelheid heeft voor toekomstige ontwikkelingen. Zoek wel naar de juiste snelheid. Zo is hier: http://www.smallnetbuilder.com/index.php?option=com_chart&Itemid=189 wel wat informatie welke modellen geschikt zijn voor jou.

Zo heb ik nog geen jaar geleden een miskoopje gedaan die maar net de 20Mb/s aankan. Wel 64 Euro: dat kostte me ook niet de kop.