View Full Version : excuus chocolade letter


Jam
20 november 2009, 11:19
valt er bij mij vandaag een pakketje door de brievenbus met een "excuus chocolade letter" van ZIGGO.

leuke geste, waarin men eindelijk eens toe geeft dat ze niet hebben gedaan wat men beloofde.
met een kaart er bij waarin staat:"Geachte [naam] Wij zijn er niet in geslaagd u de service te verlenen die u van ons mag verwachten, graag bied ik u daarom namens ZIGGO deze attentie aan"

al met al toch positief, maar die niet strookt met de prijsverhoging.
dat druist toch tegen elkaar in vind ik <--

dieco
20 november 2009, 11:22
al met al toch positief, maar die niet strookt met de prijsverhoging.
dat druist toch tegen elkaar in vind ik <--

Waarom iets positiefs nou meteen weer met iets negatiefs pareren?!
Het is gewoon een leuk, positief gebaar ... klaar.

Sjaool
20 november 2009, 11:24
Ik mag toch hopen dat het geen "foute" chocoladeletter is. ;)

Zij hij terwijl hij weer naar de Lidl gaat voor een heerlijk stukje chocolade. :mrgreen:

Al met al toch zeer attent van Ziggo!
En waarom nou weer die prijsverhoging er bij betrokken wordt?

Jam
20 november 2009, 11:32
Waarom iets positiefs nou meteen weer met iets negatiefs pareren?!
Het is gewoon een leuk, positief gebaar ... klaar.


ach, zullen we dit dan ook even omdraaien?
alles wat gebruikers hier als negatief ervaren van ZIGGO word door een select groepje mensen direct weer positief richting ZIGGO gepareerd...

dat noemen ze dan nuanceren.
ik mag zeggen wat ik <-- vind.

dieco
20 november 2009, 11:35
ach, zullen we dit dan ook even omdraaien?
alles wat gebruikers hier als negatief ervaren van ZIGGO word door een select groepje mensen direct weer positief richting ZIGGO gepareerd...

dat noemen ze dan nuanceren.
ik mag zeggen wat ik <-- vind.

Natuurlijk mag jij zeggen wat jij vindt, maar om nou overal die geringe prijsverhoging bij te halen is gewoon een beetje overdreven. En op dat punt is een beetje nuance dus niet echt overbodig. Je kunt iets positiefs ook gewoon laten voor wat het is ... iets positiefs.

Vijver
20 november 2009, 11:38
Het 'gebaar' is groter dan je denkt. Ze bekennen in zekere zin schuld.

G.bruiker
20 november 2009, 12:05
Ze hadden het ook niet hoeven doen,dus ja, ik vind dit wel positief en gezien het jaargetijde ook zeker een leuk idee.
Ben ik een Ziggo positieveling ?
Nee zeker niet,maar blijkbaar kan ik wel nuanceren.

En ja ze halen die letter er wel weer uit,en ja het is een sigaar uit eigen doos,en ja ze hadden ook een duppie minder kunnen berekenen.
En degenen die uit princiepe die letter niet willen,geef hem aan de voedselbank.

Maar geef toe, dat starre Ziggo,maakt een gebaar naar de klant,dat stemt toch hoopvol.

Jam
20 november 2009, 12:11
Natuurlijk mag jij zeggen wat jij vindt, maar om nou overal die geringe prijsverhoging bij te halen is gewoon een beetje overdreven. En op dat punt is een beetje nuance dus niet echt overbodig. Je kunt iets positiefs ook gewoon laten voor wat het is ... iets positiefs.

ik vind het gewoon niet met elkaar stroken, daarom haalde ik het er bij, verder vind ik het positief.
ik ga die discussie niet overdoen, daar was ik trouwens al mee gestopt.

jij vind het overdreven, prima....

ik hoop dat ZIGGO nu echt snel goede verbeteringen maakt en dat soort discussies niet meer nodig zijn.
tot nu toe voeren dat soort discussies nog te vaak de boventoon.

ik ben van de week ook nog gebeld door ZIGGO waarin men hun excuses aanbood en informeerde of alle klachten [die ik bijna een jaar heb ondervonden] nu wel goed waren afgehandeld.

en dat zijn ze nu uiteindelijk, daar ben ik blij mee en vond ik erg goed dat ze dat ook nog even deden.
maar nu ZIGGO naar mij toe eindelijk verbeteringen laat zien en serieuzer lijkt te worden is het niet zo dat een jaar ergernis daarmee zomaar even onder het tapijt verdwijnt.

ik zie dat het de goede kant op gaat, en dat is positief, vertrouwen heb je niet met 1 zeer leuk gebaar terug.
een beetje meer inlevingsvermogen van mensen die bijna nooit problemen hebben met ZIGGO is ook wel eens leuk.

vanavond bij de koffie gaat die letter er aan ! :wink:
:thumb up:

ik zit nog steeds bij ZIGGO, dat is dan ook positief te noemen nietwaar ?

Vijver
20 november 2009, 12:18
Goedzo, Jam. Laat hem je smaken.

BenJ
20 november 2009, 12:24
ach, zullen we dit dan ook even omdraaien?
alles wat gebruikers hier als negatief ervaren van ZIGGO word door een select groepje mensen direct weer positief richting ZIGGO gepareerd...

dat noemen ze dan nuanceren.
ik mag zeggen wat ik <-- vind.Nuanceren betekent de zaak in het juiste perspectief weergeven.

De fout die men maakt is dat men zijn eigen perspectief als leidend beschouwd.

Iemand die boos is accepteert het niet dat men zijn probleem van emoties ontdoet. Iemand die voor of tegen Ziggo is accepteert het niet dat de zaak ook vanuit de andere kant wordt bekeken.

Het euvel waar mensen soms mank aan gaan is dat men dusdanig vast zit aan zijn eigen perspectief dat men per definitie zelfs niet meer wil luisteren naar de andere kant en de ander alleen maar veroordeelt om zijn, voor hen, afwijkend standpunt. Dit valt onder de noemer respect hebben voor elkaar.

Gevolg is dat er oeverloze discussies ontstaan, waar we al diverse keren van hebben gezegd dat we dat niet meer willen.

Alleen al het simpele feit dat we als forumleiding dit standpunt uitdragen wordt door sommigen al uitgelegd als beknotting om Ziggo te behagen. Je kan kletsen wat je wilt, voorbeelden te over geven, desondanks blijft men daar in volharden. Zelfs het verweer wordt gezien als bevestiging.

Op deze wijze is het onmogelijk om discussies te voeren. Als iemand een mening verkondigt en het vervolgens niet accepteert dat men er een andere mening over heeft, moet zich toch serieus afvragen of wel voor het juiste forum is gekozen.

Nogmaals, dit is een forum waar zowel voor als tegen Ziggo mag worden geschreven, maar sta dan wel open voor tegengas. Wij willen bruggen bouwen en elkaar niet neersabelen.

G.bruiker
20 november 2009, 12:27
Amen ! puntjes bijgeschreven. :pompom:

Jam
20 november 2009, 12:39
Nuanceren betekent de zaak in het juiste perspectief weergeven.

De fout die men maakt is dat men zijn eigen perspectief als leidend beschouwd.

Iemand die boos is accepteert het niet dat men zijn probleem van emoties ontdoet. Iemand die voor of tegen Ziggo is accepteert het niet dat de zaak ook vanuit de andere kant wordt bekeken.

Het euvel waar mensen soms mank aan gaan is dat men dusdanig vast zit aan zijn eigen perspectief dat men per definitie zelfs niet meer wil luisteren naar de andere kant en de ander alleen maar veroordeelt om zijn, voor hen, afwijkend standpunt. Dit valt onder de noemer respect hebben voor elkaar.

Gevolg is dat er oeverloze discussies ontstaan, waar we al diverse keren van hebben gezegd dat we dat niet meer willen.

Alleen al het simpele feit dat we als forumleiding dit standpunt uitdragen wordt door sommigen al uitgelegd als beknotting om Ziggo te behagen. Je kan kletsen wat je wilt, voorbeelden te over geven, desondanks blijft men daar in volharden. Zelfs het verweer wordt gezien als bevestiging.

Op deze wijze is het onmogelijk om discussies te voeren. Als iemand een mening verkondigt en het vervolgens niet accepteert dat men er een andere mening over heeft, moet zich toch serieus afvragen of wel voor het juiste forum is gekozen.

Nogmaals, dit is een forum waar zowel voor als tegen Ziggo mag worden geschreven, maar sta dan wel open voor tegengas. Wij willen bruggen bouwen en elkaar niet neersabelen.

in principe heb je natuurlijk gelijk hierin, maar dat is nu wel jouw perspectief, ik sta zeker open voor andermans mening.
dat inlevingsvermogen waar ik over sprak is hier zeker wel belangrijk in, en dat mis ik vaak.
bij jou overigens niet.

nogmaals ik vind het een leuke geste en positief.
langzaam maar zeker krijg ik ook een positiever beeld over ZIGGO, ook dat heb ik benadrukt.

dat vertrouwen is weer groeiende [langzaam] net als dat het vertrouwen in mijn persoon hier op het forum weer moet groeien na mijn negativiteit, ook dat begrijp ik.

toch worden mijn negatieve berichten vaak onmiddelijk afgewaardeerd in de reputatiepunten, maar de positieve en constuctieve maar mondjesmaat opgewaardeerd in die reputatie.

ik hoop dat ik het zo beter heb uitgelegd.

Clevegt
20 november 2009, 15:12
Ik heb ook een keer zoiets gehad, zelfs twee keer...

Ed
27 november 2009, 14:46
Ik heb ook een keer zoiets gehad, zelfs twee keer...Makkelijk hè dat quoten...

Wat heb je 2 keer gehad? Een chocoladeletter? En je komt uit 1980? Zou je toch minstens 28, misschien 29 (als je al jarig bent geweest?) hebben gehad? :D

Grapje, maar wat heb je 2 keer gehad? Een geste? Een wat?

Sjaool
28 november 2009, 00:17
Nog even los vraagje. Welke letter was het die je kreeg?

Een mooie grote Z? :schater:

Spartagek
28 november 2009, 00:19
Ik denk de Q
want sinds Q&Q verkopen die niet meer zo goed

Jam
28 november 2009, 10:25
Nog even los vraagje. Welke letter was het die je kreeg?

Een mooie grote Z? :schater:

lol ! nee het was een rechthoekige doos met daarin witte en melk chocolade, allemaal vierkante platte chocolaatjes, waarin men op de melk chocolade de zin: "ziggo zegt sorry !" had gespeld, op de melk chocolade waren dus letters aanwezig.

wel erg vindingrijk en leuk gedaan, ook zat er een kaart in met een welgemeend excuus voor het niet goed hebben geleverd van de aangeboden diensten en beloftes..

er was dus echt werk van gemaakt.

G.bruiker
28 november 2009, 10:39
Voel me gediscrimineerd, ik ga volgend jaar ook klagen ,verzin wel wat !

Jam
28 november 2009, 10:41
Voel me gediscrimineerd, ik ga volgend jaar ook klagen ,verzin wel wat !

of je zet gewoon je schoen en zingt een liedje... :wink:

Sjaool
28 november 2009, 12:11
lol ! nee het was een rechthoekige doos met daarin witte en melk chocolade, allemaal vierkante platte chocolaatjes, waarin men op de melk chocolade de zin: "ziggo zegt sorry !" had gespeld, op de melk chocolade waren dus letters aanwezig.

wel erg vindingrijk en leuk gedaan, ook zat er een kaart in met een welgemeend excuus voor het niet goed hebben geleverd van de aangeboden diensten en beloftes..

er was dus echt werk van gemaakt.
Dat is dan wel een heel erg leuke geste waar tenminste ook aandacht aan geschonken is.

Ik wil er ook een omdat ik zeer tevreden ben. ;)

Jam
28 november 2009, 14:43
Dat is dan wel een heel erg leuke geste waar tenminste ook aandacht aan geschonken is.

Ik wil er ook een omdat ik zeer tevreden ben. ;)

hahaha en wat wil je dan dat er in staat ? " sorry dat u zo tevreden bent" :schater:

:thumb up:

Sjaool
28 november 2009, 14:58
Nah, meer zo iets als "Bedankt voor uw vertrouwen in Ziggo in deze zeer moeilijke economische tijden".

"Bedankt voor uw vertrouwen in Ziggo" is ook wel genoeg maar bij die andere zin krijg je een grotere chocoladeletter. ;)