View Full Version : release notes Cisco_8455_171109

Infje
18 november 2009, 12:38
Bij deze een samenvatting van de opgeloste issues en wijzigingen in de komende software updates voor interactieve decoders.
De nieuwe update is vanaf donderdag 19-11-2009* beschikbaar voor Ziggo klanten.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Decoder: Cisco 8455DVB
SmartGuide : 1.12.1.277
Firmware: 1.2.0.2

Opgeloste issues:
- Indien opname afloopt terwijl systeem in standby, wordt soms onterecht icoon getoond voor gefaalde opname.

Overige wijzigingen:
- Ondersteuning om versleutelde VOD items te kunnen ontsleutelen.
- Toewijzing van RAM geheugen voor gebruik van smartguide verbetert. Heeft positieve effect op de performance van de user interface en de stabiliteit van het systeem.
- Betere ondersteuning voor DVI apparaten (Indien HDCP compliant).
- Betere HDMI handshake afhandeling

*onder voorbehoud

** release bericht**
Medio december is een update gepland met o.a.:
Aanpassing HDMI algortime voor verdere handshake verbetering en het voorkomen van het terug vallen naar een lagere resolutie.
Extra performance verbetering van de user interface

xahmol
18 november 2009, 13:23
Dank voor de info. Ben erg benieuwd of het in de praktijk nog iets uitmaakt.

(had van het weekend bijna weer de Cisco het raam uitgegooid, alleen maar een zwart beeld na in de Guide er weer eens uitgegooid te zijn en stekker eruit wilde ik niet vanwege lopende opname. Dus maar weer eens analoog gekeken)

ronvm
18 november 2009, 13:56
Wat ik hier uit op maak is dat nog niet alle problemen waar we al maanden mee kampen opgelost worden. ik ga eerst morgen de update afwachten maar vrees dat (zoals omschreven staat) het verspringen van de resolutie, het wegvallen van het geluid van DolbyD naar standaard en het teletekstprobleem (w.o. ondertiteling) niet aangepakt is en dat zijn enorm grote problemen die dus nog steeds een enorme bron ven ergernis veroorzaken en het apparaat min of meer onbruikbaar maken.

Ik dacht dat het een grote update zou worden...maar nogmaals ik wacht het morgen even af en zal zeker niet de laatste zijn die het dan (mits van toepassing) herroept.

roncpjovertoom
18 november 2009, 14:56
Ben heel erg benieuwd naar deze firmware update.
Verder is mijn Cisco all een stuk stabieler geworden, ik hoop dat het met deze update nog beter word (Het kan altijd beter natuurlijk)

Bij deze een samenvatting van de opgeloste issues en wijzigingen in de komende software updates voor interactieve decoders.
De nieuwe update is vanaf donderdag 19-11-2009* beschikbaar voor Ziggo klanten.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Decoder: Cisco 8455DVB
SmartGuide : 1.12.1.277
Firmware: 1.2.0.2

Opgeloste issues:
- Indien opname afloopt terwijl systeem in standby, wordt soms onterecht icoon getoond voor gefaalde opname.

Overige wijzigingen:
- Toewijzing van RAM geheugen voor gebruik van smartguide verbetert. Heeft positieve effect op de performance van de user interface en de stabiliteit van het systeem.

*onder voorbehoud

** release bericht**
Aanpassing HDMI algortime voor verdere handshake verbetering en het voorkomen van het terug vallen naar een lagere resolutie.
Extra performance verbetering van de user interface

ronvm
19 november 2009, 08:09
De nieuwe software is geïnstalleerd en ik ben behoorlijk teleurgesteld. De problemen die er waren zijn er nog steeds, met dien verstande dat de interface wel sneller is geworden, maar daar houdt het dan ook mee op.
HDMI-handshake problemen zijn er nog steeds, teletekst is nog steeds niet aangepast (ondertiteling), het geluid valt nog steeds weg wanneer ik van een DolbyD kanaal naar een SD-audio kanaal overschakel. Bij het aanzetten (na de update) was het eerste wat ik zag "groen/paars" beeld, dus ik ben nog net zo ver als eerst. Ook het laatst gekozen radiostation wordt niet onthouden wanneer de ontvanger stand-by heeft gestaan.

xahmol
19 november 2009, 09:35
Tja. Conform mijn verwachting dus helaas.

Dus maar weer wachten op de volgende FW update die nu ECHT de HDMI handshake issues gaat oplossen (sure....)

Het is dat de Cisco net niet slecht genoeg werkt om er thuis weer 300 euro voor een Humax door te krijgen. Maar anders.....

ronvm
19 november 2009, 09:53
Tja. Conform mijn verwachting dus helaas.

Dus maar weer wachten op de volgende FW update die nu ECHT de HDMI handshake issues gaat oplossen (sure....)

Het is dat de Cisco net niet slecht genoeg werkt om er thuis weer 300 euro voor een Humax door te krijgen. Maar anders.....

Tja, ik heb geen keus. Telkens 'hommeles' thuis als dat ding weer eens de fout in gaat, ik vind het ook een hoop geld hoor, weer € 300,= neertellen maar wat moet ik anders? Ik draai al 2 1/2 maand met de Humax 5000c (omdat de Cisco al die tijd al niet te gebruiken is) maar dit type heeft geen HDD, dus valt er niks niks op te nemen. Ik vind het alleen jammer dat het allemaal zo lang moet duren, maar weer tot medio december wachten zie ik na al die tijd niet meer zitten. Het kost handen vol met geld op deze manier.

Silvia_31
19 november 2009, 09:59
Hier normaal gesproken weinig problemen met de cisco [2e - 1e was modem defect]. Deze update heeft het menu supersnel gemaakt [bij mij] en het opvragen van een aflevering teletubbies uit ooit gemist draait zo, terwijl ik mij hier nog tot aan voor de update aan ergerde.

ronvm
19 november 2009, 10:03
Hier normaal gesproken weinig problemen met de cisco [2e - 1e was modem defect]. Deze update heeft het menu supersnel gemaakt [bij mij] en het opvragen van een aflevering teletubbies uit ooit gemist draait zo, terwijl ik mij hier nog tot aan voor de update aan ergerde.

Maar dat ergeren had natuurlijk met die Teletubbies te maken :oyeah:.
Inderdaad, de interface is wel sneller geworden...nu de rest nog en als dat allemaal nog zo lang gaat duren is er geen lol meer aan.
Ik neem ook aan dat jouw ontvanger rechtstreeks op de TV aangesloten staat?

Silvia_31
19 november 2009, 10:34
Klopt. Kan het ook anders dan?
Ik hou nog wel de witte flitsen bij bv enkele videoclips in de zwarte balk bovenin de clip.

ronvm
19 november 2009, 10:57
Klopt. Kan het ook anders dan?
Ik hou nog wel de witte flitsen bij bv enkele videoclips in de zwarte balk bovenin de clip.

Jazeker, zo heb ik (en vele met mij) de HDMI-verbinding via m'n receiver lopen en daar zit hem nou net het probleem. Ik heb een andere ontvanger (Humax 5000c) die wel met de receiver om kan gaan, dus daar ligt het niet aan.

KoenH
19 november 2009, 11:21
Overige wijzigingen:

Geinstalleerd en het menu is absoluut sneller.

Wat ik graag in december nog opgelost/geimplementeerd zou willen zien, is de datum van de Uitzending Gemist items, als je een zoekopdracht hebt uitgevoerd. Dat is nu onmogelijk om een keuze te maken, aangezien alle gevonden items bij Datum de tekst 'On-Demand' hebben staan. Je zult ze dus een voor een moeten openen om de uitzenddatum te achterhalen. Bij terugkeer in de lijst met resultaten staat je cursos weer bovenaan en zul je dus moeten onthouden welk item je al wel/niet geopend hebt. Ergerlijk! Hopelijk kan dit meegenomen worden met de release in december.

xahmol
19 november 2009, 11:22
Jazeker, zo heb ik (en vele met mij) de HDMI-verbinding via m'n receiver lopen en daar zit hem nou net het probleem. Ik heb een andere ontvanger (Humax 5000c) die wel met de receiver om kan gaan, dus daar ligt het niet aan.

Bij mij idem ook via een receiver. De Cisco heeft daar structureel issues mee.

En het licht echt aan de Cisco omdat a) zo goed als iedereen die er een receiver tussen heeft staan ongeacht het merk receiver en TV deze issues heeft b) zoals ronvm al aangeeft geen enkel apparaat bij mij thuis inclusief andere decoders dit issue heeft.

@Ronvm: de enige reden dat ik nog geen relatiecrisis over de Cisco heb is dat ik ook een Home Theather PC met Windows Mediacenter heb staan in mijn hifi. Neemt weliswaar analoog op, maar daar kan mijn vriendin mee leven. Ikzelf wat minder, maar hik tegen weer 300 euro aan.
Laat dus structureel alle geplande opnamen op de Cisco ook op mijn HTPC opnemen. Is de enige manier om te garanderen dat je geen opnames mist.

ronvm
19 november 2009, 11:35
Ik snap het, maar ik ben er nu helemaal klaar mee. Ik wil gewoon betrouwbaar kunnen kijken en niet met allerlei trucjes etc. Ook mijn vrouw en dochter moeten gewoon de TV aan kunnen zetten zonder allerlei handelingen van resetten tot aan de stekker er even uit te halen. Niemand bij ons heeft daar nog zin in en ik neem aan dat elk normaal denkend mens hetzelfde heeft.
De ontvanger zou Ziggo Gecertificeerd zijn, dus voor de klant gewoon bruikbaar, maar niks is minder waar. Ik wil gewoon kunnen opnemen (digitaal) dus is de Humax 5050c dè oplossing maar wel weer een die ruim € 300,= gaat kosten en daar baal ik nou van. Had ik het indertijd maar meteen gedaan, dan was dit allemaal niet gebeurd.

xahmol
19 november 2009, 11:40
Had ik het indertijd maar meteen gedaan, dan was dit allemaal niet gebeurd.

Tja, toen ik de Cisco kocht was de Humax nog niet eens aangekondigt....

ployd
19 november 2009, 11:56
Aan de zuurbekjes: Bij mij werkt ie na deze update als een trein. Supersnel en betrouwbaar en met alle randapparatuur werkt hij prima.

Enige wat ik graag zou zien is inderdaad graag datum en tijd bij gemist en waarom niet alle programma's bij rtl gemist zoals op de site bij rtl (ushi).

Ik ben blij.:frons:

Woodpecker
19 november 2009, 12:05
Hier ook tevreden, want tot op heden geen verspringing van resolutie meer :)

ronbrax
19 november 2009, 13:01
Als ik vanuit interactief terug ga slaat het menu zwart, ik heb hem 2 keer moeten resetten, menu is nu wel sneller.

Ik hoop dat het resetten niet meer nodig is.Voorheen had ik dat niet.

ronvm
19 november 2009, 13:21
Aan de zuurbekjes: Bij mij werkt ie na deze update als een trein. Supersnel en betrouwbaar en met alle randapparatuur werkt hij prima.

Enige wat ik graag zou zien is inderdaad graag datum en tijd bij gemist en waarom niet alle programma's bij rtl gemist zoals op de site bij rtl (ushi).

Ben geen 'zuurbekje' hoor :no:, maar geef gewoon de feiten weer zoals die zijn. Ik had eigenlijk gehoopt dat ik jou had kunnen citeren, maar mijn ervaring is duidelijk anders. Heb je hem ook op een receiver aangesloten staan?

peter_db
19 november 2009, 13:55
ik heb mijn cisco met een optische kabel aangesloten op mijn receiver. werkt prima. nooit problemen gehad.

maar..........

als ik de radio aan heb springt hij constant terug naar tv. echt om stapelgek van te worden!!!!!!!:no: hoop dat daar snel iets aan gedaan word.

ik had ook gehoopt op de mogelijkheid om twee programma's tegelijk op te nemen. was ook toegezegd! maar helaas!

xahmol
19 november 2009, 14:08
ik heb mijn cisco met een optische kabel aangesloten op mijn receiver. werkt prima. nooit problemen gehad.!

Exact, niet via HDMI dus. En dat is dus het verschil. Jij hebt kennelijk het beeld direct via HDMI naar je TV lopen wat idd geen issues lijkt te geven.

Maar ik vertik het om gedwongen te worden mijn HDMI switching receiver niet te gebruiken waarvoor hij bedoeld is alleen maar omdat de Cisco geen HDMI handshake goed kan doen. Nogmaals, al mijn andere HDMI apparaten hebben nergens last van.
Bovendien heeft mijn TV geen vrije HDMI ingang meer, dus aansluiten direct op de TV is geen optie zonder heel veel zaken overhoop te halen.

Cisco moet dit gewoon oplossen.

B.A.
19 november 2009, 18:22
Erg jammer dat het probleem van de ondertitels op de BBC niet is aangepakt: Niet alleen blijft die steken als er meer dan twee regels gebruikt worden: hij gaat zochzelf spontaan resetten, dat laatste vooral, maar niewt alleen bij een opname.
Laatst bij een opname van 50 minuten wel vijf keer een reset gekregen. Om gek van te worden.
Voor de rest is extra snelheid en stabiliteit natuurlijk ook mooi megenomen als dat betekend dat ik dan niet meer de stekker uit het apparaat hoef te halen.

veerlj
19 november 2009, 20:40
Tja het menu is wel sneller , maar als ik de vod lijst door kijk bij bv films blijft hij af en toe hangen . Daarna schiet hij weer door de film lijst heen . Bij de vorige versie had ik dan wel eens de fout melding netwerkfout en nu dit weer....zucht het blijft een cisco.... cisco no 3:no: , och in december weer een update ? . Zegt een hoop dat ze dat nu al vertellen .:giveup:

ooohh ik snap het, sinterklaahaas kadootje:frons:.

jong710
19 november 2009, 20:47
Bij mij werkt het menu na de update inderdaad een stuk sneller, maar ook hier bij VOD (o.a. net gemist, rtl gemist) blijft het menu soms hangen. Het lijkt erop dat het laden van de afbeelding deze vertraging veroorzaakt. Zodra de afbeelding verschijnt kun je weer verder door het menu scrollen.

wappoo
19 november 2009, 21:54
Het laden van de afbeeldingen vertragen idd het menu. Hij blijft hangen tot de afbeelding geladen is. Als je in de tussentijd een paar keer naar beneden hebt gedrukt schiet hij idd als een dolle door het menu heen.
Bij mij schijnt het probleem van het verspringen van de resolutie opgelost te zijn. Geen last meer van gehad sinds de update. Hopen dat het zo blijft.

tkteun
20 november 2009, 10:08
Die HDMI=>DVI kabel werkt nu dus wel!!!

Dankuwel Ziggo!

peter_db
20 november 2009, 10:49
Hier nog steeds vastlopers als je naar het menu gaat. kon gister de stekker er weer uit trekken.:no:

snap niet dat het probleem nog niet is opgelost!!!

ronbrax
20 november 2009, 12:10
Mensen het is duidelijk DEZE UPDATE IS NIET GOED.

Ik heb nu al meerdere malen moeten resetten (stekker erin en eruit), wat ik voorheen nooit had.
Probleem: de guide heeft af en toe ineens een zwarte achtergrond en het beeld slaat vast, andere kanalen kiezen kan dan niet meer. Ik moet dan de cisco resetten.
Ook het menu heeft af en toe ineens een zwarte achtergrond en slaat dan vast.

Als hij het wel doet dan is het menu wat sneller dan voorheen, maar verder heb ik geen verbeteringen alleen verslechteringen.

Ik hoop niet dat ik de enige ben want dan sta ik alleen met dit probleem.

Ik heb ook een humax en daar heb ik totaal geen problemen mee.

Kitaro1
20 november 2009, 16:31
Voor degenen die vastlopers hebben: probeer een factory reset gevolgd door opnieuw installeren. In VOD kan het overigens langer duren dan normaal voordat o.a. de gegevens en de plaatjes worden geladen vanwege netwerkproblemen.

xahmol
20 november 2009, 16:36
Voor degenen die vastlopers hebben: probeer een factory reset gevolgd door opnieuw installeren.

Been there, done that, helpt uiteindelijk niet en wel weer alle ingestelde opnames foetsie en wederom een relatiecrisisje.

ghai
20 november 2009, 19:05
[QUOTE=ronbrax;232238]Mensen het is duidelijk DEZE UPDATE IS NIET GOED.

Ik heb nu al meerdere malen moeten resetten (stekker erin en eruit), wat ik voorheen nooit had.
Probleem: de guide heeft af en toe ineens een zwarte achtergrond en het beeld slaat vast, andere kanalen kiezen kan dan niet meer. Ik moet dan de cisco resetten.
Ook het menu heeft af en toe ineens een zwarte achtergrond en slaat dan vast.

Als hij het wel doet dan is het menu wat sneller dan voorheen, maar verder heb ik geen verbeteringen alleen verslechteringen.

Ik hoop niet dat ik de enige ben want dan sta ik alleen met dit probleem.

]

nou je staat niet alleen :)
hier het zelfde na update. na wat het rommelen in dat interactieve gedoe terug naar tv beeld vast, melding van geen signaal e48 vanmiddag gebelt +/- half uur . stekker er uit antenne los , ja dan werkt het weer tot je weer naar dat interactive gaat gaan we maar niet maar naar dat active tv tot er een oplossing voor is ga niet steeds die stekker er uit trekken

pjutr
20 november 2009, 19:50
Die HDMI=>DVI kabel werkt nu dus wel!!!

Dankuwel Ziggo!

Sluit ik mij bij aan. Wat een schitterend plaatje nu via DVI!!!
Is goed nieuws voor bezitters van 'oudere' Phlips LCD-TV's zonder HDMI zoals de 32PFL9966/10...

tkteun
21 november 2009, 08:40
Uhhu, jah, ook Philips hier..

Ik heb alleen maar een computermonitor (220BW9CS), hoef nu geen gebruik meer te maken van m'n tv kaart in m'n pc :D

Wel valt me op dat die Cisco hem dus nog altijd niet herkend. Of... je kunt geen resolutie oid instellen.

julius
21 november 2009, 13:34
Ik ga deze firmware update dus niet doen aangezien het zoveel problemen geeft. Weet iemand of het een probleem is als ik deze update niet doe en hem pas update met de volgende firmware update?

TGMhz8051
21 november 2009, 16:53
Voor degenen die vastlopers hebben: probeer een factory reset gevolgd door opnieuw installeren. In VOD kan het overigens langer duren dan normaal voordat o.a. de gegevens en de plaatjes worden geladen vanwege netwerkproblemen.

Na de update liep bij mij de boel op een avond 6x vast. Stekker er uit was de enige oplossing. Ik heb het bovenstaande advies opgevolgd en tot nu toe geen vastloper meer gehad.

pjutr
21 november 2009, 17:44
Ik ga deze firmware update dus niet doen aangezien het zoveel problemen geeft. Weet iemand of het een probleem is als ik deze update niet doe en hem pas update met de volgende firmware update?

Hier behalve dan de HDMI/DVI-fix (slechts voor een heel kleine groep interessant) slechts marginale verbeteringen: Het beeld ging na de voorlaatste update (te) vaak korte tijd op zwart, bij het terugschakelen van teletekst of het kiezenvan een ander geluidspoor. Dat is nu voor 90 % verholpen. Interface reageert nu i.h.a. stukken sneller. Heel sporadisch blijft ie nu wel hinderlijk hangen en reageert dan een tijdje niet meer op AB. Ook het gedeeltelijk crashen van de GUI bij het programmeren via EPG lijkt nu voorbij.

TT van het jaar nul blijft een groot issue, vind ik, net als de geringe capaciteit van de Disc. Wat minder urgent maar nog steeds erg hinderlijk is het steeds terugspringen van het uitgangsvolume naar 50%. (HDMI blijft bij mij wel keurig op 1008i.) En ik ben benieuwd of dat gedeeltelijk crashen bij de DVB-subs van de BBC (bij meer dan 3 regels) nu is opgelost. Heb ik nog geen ervaring mee.

Verder wat de videouitgang betreft: Ik heb het ook via RGB aangesloten om 4:3-uitzendingen wat groter (14:9) te bekijken. En daar zit nog steeds de bug dat de RGB-uitgang 'gedempt' wordt (met meer dan de helft1) als de HDMI-kabel er in zit. Via CVSB (composiet) geen probleem, maar dan een minder plaatje. Is ook niet urgent, want de 4:3 plaatsjes zijn meestal van slechte kwaliteit, maar voor de puntjes op de 'i'...

Voor het overige nog altijd redelijk tevreden met de performance..

luma28
23 november 2009, 22:03
off topic @pjutr Verder wat de videouitgang betreft: Ik heb het ook via RGB aangesloten om 4:3-uitzendingen wat groter (14:9) te bekijken.

Je kunt via HDMI toch ook de 4:3 uitzendingen in 14:9 bekijken? Behalve op Ned-1,2,3-HD misschien, maar kun je dan niet beter via kanaal 71/72/73 kijken dan via RGB?

Randstad
24 november 2009, 00:40
Bij mij werkt ie na deze update als een trein. Supersnel en betrouwbaar en met alle randapparatuur werkt hij prima.

Sinds de update geen vastlopers meer gehad (voor update om de haverklap) door menu's scrollen gaat in sneltreinvaart.

Voor de update reageerde de Cisco vaak niet op de AB (dacht al dat de batterijen aan vervanging toe waren), ook dat is opgelost.

Tot nu toe dik tevreden.

marcel234
24 november 2009, 01:45
Bagger:

na de update is er hier niet veel veranderd. Het menu is weliswaar sneller, maar alsnog al 2 keer een frotale vastloper gehad. Dus gewoon bagger deze update. word tijd dat er iets goeds komt ipv zoethoudertjes zoals deze fw update:no:

denk
24 november 2009, 12:50
Er wordt nauwelijks gesproken over de geringe harddisk die erin zit en de mogelijkheid deze te upgaden. Wanneer komt er eens een diskmanagement menu in de software, zodat er heel simpel een veel grotere disk in is te plaatsen? Heb het ding voornamelijk voor HD opnames. Bij ca. 8 films krijg ik al melding dat de disk bijna vol is en bij 10-12 films is het echt over met de pret. We leven toch al weer bijna in 2010 niet?

pjutr
24 november 2009, 15:05
off topic @pjutr

Je kunt via HDMI toch ook de 4:3 uitzendingen in 14:9 bekijken? Behalve op Ned-1,2,3-HD misschien, maar kun je dan niet beter via kanaal 71/72/73 kijken dan via RGB?

Kan niet bij alle TV's; bij mijn toestel is het digitaal of 4:3 of 16:9.

luma28
24 november 2009, 17:43
Ik bedoel de instelling op de Cisco: /instellingen/audio&video/"4:3 inhoud". Die kun je op 14:9 instellen. Geeft jouw TV het dan niet als 14:9 weer (afgezien van Ned-1,2,3-HD)?

pjutr
26 november 2009, 21:34
Ik bedoel de instelling op de Cisco: /instellingen/audio&video/"4:3 inhoud". Die kun je op 14:9 instellen. Geeft jouw TV het dan niet als 14:9 weer (afgezien van Ned-1,2,3-HD)?

Had ik inderdaad over het hoofd gezien. Thnx.

pjutr
26 november 2009, 21:46
Na enkele dagen met de nieuwe software die mijn specifieke hdmi-problemen prima heeft opgelost (hdmi=>dvi) kom ik helaas nieuwe bugs tegen.

Belangrijkste: Er mislukken weer opnames! En wel terugkerend geprogrammeerde via EPG. Was een half jaar geleden ook een (voor sommigen op dit forum zelfs zeer groot) probleem, maar werd toen via een firmwareupdate opgelost. Nu heb ik dagelijks dat DWDD die van Ma-Vr altijd keurig opnam, regelmatig kuren vertoond. Ik heb de oude programmering die maanden goed heeft gefunctioneerd gewist en het opnieuw ingesteld, met hetzelfde geklooi als gevolg. De opname stop halverwege spontaan, er verschijnt een rood balletje bij de opname en er valt niets af te spelen.
Als je de frequentie op Eenmalig laat, gaat alles perfect. Ik heb merkwaardig genoeg trouwens geen problemen met wekelijks terugkerend, alleen dus dagelijks terugkerend.

Dan een geheel nieuwe bug: bij het afspelen van opnamen van Ned 1-2-3 HD verspringt het geluid naar het Dolby D spoor en is dus zacht. Is wel te herstellen met de rode knop maar erg hinderlijk.

Ik hoop dat iemand van Ziggo dit meeleest en onderzoekt. Door het tweede probleem op een idee gebracht, ga ik komende week proberen de Ma-Vr opname te programmeren op Ned.3 via kanaal 73 (niet HD)

Righard
26 november 2009, 22:11
Belangrijkste: Er mislukken weer opnames! En wel terugkerend geprogrammeerde via EPG. Was een half jaar geleden ook een (voor sommigen op dit forum zelfs zeer groot) probleem, maar werd toen via een firmwareupdate opgelost. Nu heb ik dagelijks dat DWDD die van Ma-Vr altijd keurig opnam, regelmatig kuren vertoond. Ik heb de oude programmering die maanden goed heeft gefunctioneerd gewist en het opnieuw ingesteld, met hetzelfde geklooi als gevolg. De opname stop halverwege spontaan, er verschijnt een rood balletje bij de opname en er valt niets af te spelen.

:cry: Hier helaas hetzelfde... Een teleurgesteld kind omdat het Sinterklaas Journaal, dat als dagelijks stond ingeprogrammeerd en tot de update foutloos ging, nu gewoon twee dagen achter elkaar niet opgenomen wordt, terwijl het wel in de lijst van op te nemen programma's staat.

xahmol
27 november 2009, 06:44
Hier Expeditie Robinson gemist die wel ingesteld stond (idd als terugkerende wekelijkse opname) :evil:

Wat een :censored: apparaat. De Humax komt er met de 13e maand (die ik helaas pas eind jan krijg).

Of is dit de Ziggo techniek om meer uitzending gemist klanten te krijgen?

Gelukkig neem ik nog steeds met mijn HTPC ook alles analoog op, dus kun wel kijken. Zij het dan in analoge kwaliteit.

ronvm
27 november 2009, 06:51
Hier Expeditie Robinson gemist die wel ingesteld stond :evil:

Wat een :censored: apparaat. De Humax komt er met de 13e maand (die ik helaas pas eind jan krijg).

Of is dit de Ziggo techniek om meer uitzending gemist klanten te krijgen?

Jammer voor je dat het pas eind Januari wordt, ik heb de Humax nu drie dagen geleden gekocht en ben er zeer content mee. niks op aan te merken en weet je...hij werkt gewoon en doet dus wat hij doen moet. Ik wil geen ogen uit steken hoor, maar je wachten wordt beloond zodra je hem in huis hebt.

En het zal Ziggo's 'techniek' echt niet zijn om meer klanten voor "Uitzending gemist" te krijgen. Op één of andere manier krijgen ze de Cisco niet perfect werkend. ik val daar niemand over aan (sterker nog, er zitten hier op het forum een paar hele goede mensen die alles voor je doen om het te laten werken, maar hun handen lijken ook gebonden.)
Toch vind ik het op z'n minst heel vreemd dat dit allemaal zo maar kan. Ik had hem vanaf juni 2009 en kon er niet meer mee omgaan, ik was steeds positief gebleven maar op een gegeven moment werd het een obsessie en denk je elke keer als je hem aanzet "Heb ik gewoon beeld? Kan ik nu gewoon TV kijken of moet ik eerst weer resetten of allerlei andere handelingen verrichten".

Mijn tevredenheid over Ziggo in het algemeen is dan ook zeer hoog en ze hebben echt van alles gedaan om de boel voor mij 'acceptabel' te maken maar op een of andere manier lukt het met de Cisco niet. Is dit verholpen, komt er weer een 'oude kwaal' terug en dat gaat zo maar door.

Dat 'gok-element' begon mij te vervelen en ik heb dus tot mijn grote tevredenheid gewoon de Humax iRHD5050c maar gekocht. Weer een hoop geld uitgegeven maar dan nu eindelijk tevreden want de kwaliteit van de kabel is gewoon perfect. Ik heb helemaal geen last van interferentie of wat dan ook. Alle kanalen even helder (uiteraard HD kanalen helderder :)).

ronvm
27 november 2009, 07:03
:cry: Hier helaas hetzelfde... Een teleurgesteld kind omdat het Sinterklaas Journaal, dat als dagelijks stond voorgeprogrammeerd en tot de update foutloos ging, nu gewoon twee dagen achter elkaar niet opgenomen wordt, terwijl het wel in de lijst van op te nemen programma's staat.

Kan me voorstellen dat juist je kind(eren) erg teleurgesteld zijn omdat ze natuurlijk het hele Sinterklaas-journaal willen zien, nu moeten ze twee afleveringen missen en dat begrijpen kinderen vaak niet. Wellicht biedt 'Uitzending Gemist" een uitkomst.

ronvm
27 november 2009, 07:06
Dan een geheel nieuwe bug: bij het afspelen van opnamen van Ned 1-2-3 HD verspringt het geluid naar het Dolby D spoor en is dus zacht. Is wel te herstellen met de rode knop maar erg hinderlijk.

Dat vind ik nou juist een pluspunt omdat ik hem via de receiver had staan en ik prefereerde Dolby D geluid. Maar als je een dergelijke installatie niet hebt en gewoon via de TV kijkt, moet dat zeker niet gebeuren. Hij moet gewoon de door jou gemaakte instelling 'onthouden', niks meer en niks minder.

Ik hoop voor jullie dat het nog goed komt, ik had begrepen dat er medio december weer een update aan komt. Maar of die alles 'goedmaakt'?

xahmol
27 november 2009, 07:09
Oh ja, en dan heb ik nog niet eens vermeld dat ik nu in vier dagen tijd alweer drie keer de stroom eraf heb moeten halen vanwege een crash.
Ga maar weer eens een complete reset doen, wat ik overigens na de laatste FW ookal gedaan had, dus dat werkt kennelijk ook maar een paar dagen.

Sorry, maar bij mij heeft de laatste FW de zaken alleen verergerd. Helemaal gehad met dit apparaat.

Herken ronvm heel erg, elke keer als je de Cisco aanzet is het een loterij 'doet ie het of doet ie het niet'.

ronvm
27 november 2009, 07:31
Oh ja, en dan heb ik nog niet eens vermeld dat ik nu in vier dagen tijd alweer drie keer de stroom eraf heb moeten halen vanwege een crash.
Ga maar weer eens een complete reset doen, wat ik overigens na de laatste FW ookal gedaan had, dus dat werkt kennelijk ook maar een paar dagen.

Sorry, maar bij mij heeft de laatste FW de zaken alleen verergerd. Helemaal gehad met dit apparaat.

Herken ronvm heel erg, elke keer als je de Cisco aanzet is het een loterij 'doet ie het of doet ie het niet'.

Heb je hem al eens "Terug naar de Fabrieksinstellingen" gezet na de update? Dat heeft bij een aantal gebruikers tot een positief resultaat geleid. Wellicht handig om eens te proberen. Buiten dat je al je instellingen kwijt bent kan het geen kwaad.

jongetje
27 november 2009, 10:26
Bij mij draait nu elke ochtend als ik beneden kom de hardeschijf van de Cisco sinds de upgrade. Box aan en uitzetten lost het op maar beetje onnodig (stroomverbruik).

xahmol
27 november 2009, 10:56
Heb je hem al eens "Terug naar de Fabrieksinstellingen" gezet na de update?.

Ja dus (zoals ik boven ookal geschreven had). Heeft een paar dagen effect en dan begint de ellende weer. En ondertussen ben je wel steeds alle ingestelde opnames kwijt, kun je alles weer opnieuw in programmeren.

wikacad
27 november 2009, 22:44
Ik heb mijn tweede Cisco, maar ook bij deze heb ik geen beeld via de HDMI aansluiting, maar wel geluid.
Laptop op de HDMI en ik krijg wel beeld.
Wat kan het probleem zijn, volgens Ziggo is de TV niet geschikt.
Dit is een Sharp Aquos HDTV.
Wie kan mij verder helpen.
:giveup:

pjutr
28 november 2009, 03:15
Dat vind ik nou juist een pluspunt omdat ik hem via de receiver had staan en ik prefereerde Dolby D geluid. Maar als je een dergelijke installatie niet hebt en gewoon via de TV kijkt, moet dat zeker niet gebeuren. Hij moet gewoon de door jou gemaakte instelling 'onthouden', niks meer en niks minder.

Ik hoop voor jullie dat het nog goed komt, ik had begrepen dat er medio december weer een update aan komt. Maar of die alles 'goedmaakt'?

En toen nieuwe bug nummer 3 ontdekt: EPG doet het erg vaak niet verder dan overmorgen i.p.v. 8 dagen. En als-ie het wel doet gaat laden retetraag. Ligt niet aan netwerk of verbinding want Uitzending Gemist doet het prima. (Is zo een beetje het enige waar geen (nieuwe) bug in zit) Ook de zoekfunctie is niet meer....(gekoppeld aan EPG?)

xahmol
28 november 2009, 13:24
Ik heb mijn tweede Cisco, maar ook bij deze heb ik geen beeld via de HDMI aansluiting, maar wel geluid.
Laptop op de HDMI en ik krijg wel beeld.
Wat kan het probleem zijn, volgens Ziggo is de TV niet geschikt.
Dit is een Sharp Aquos HDTV.
Wie kan mij verder helpen.

Deze gebruiker (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22284&highlight=aquos+cisco) heeft hetzelfde probleem met de Cisco en een Sharp Aquos. Ben bang voor je dat de Sharp niet werkt met de Cisco.

Kan zowel aan de Cisco als de Sharp liggen, feit is dat zonder FW updates aan ten minste één van de twee daar weinig aan op te lossen is waarschijnlijk.

Zou de Cisco inruilen als het nog kan, anders Sharp gaan lastig vallen.

wikacad
29 november 2009, 10:07
Het rare in het hele verhaal is dat als ik de Laptop via de HDMI op de tv aansluit wel alles naar behoren werkt, dus ik vermoed toch echt dat het aan de Cisco ligt
Wie het weet mag het zeggen

xahmol
29 november 2009, 11:35
Het rare in het hele verhaal is dat als ik de Laptop via de HDMI op de tv aansluit wel alles naar behoren werkt, dus ik vermoed toch echt dat het aan de Cisco ligt
Wie het weet mag het zeggen

Probleem is ook niet dat de Sharp het niet doet, maar het in combinatie met de Cisco niet doet. Dus of de Sharp heeft een verkeerde HDCP implementatie (waar je met je laptop geen last van hebt) of er zit iets specifiek tussen de handshake van de Cisco en de Sharp mis.

Feit is dat de Cisco het met andere TVs wel doet (al zijn er genoeg andere problemen met de Cisco).

sjoewi
30 november 2009, 09:29
Probleem is ook niet dat de Sharp het niet doet, maar het in combinatie met de Cisco niet doet. Dus of de Sharp heeft een verkeerde HDCP implementatie (waar je met je laptop geen last van hebt) of er zit iets specifiek tussen de handshake van de Cisco en de Sharp mis.

Feit is dat de Cisco het met andere TVs wel doet (al zijn er genoeg andere problemen met de Cisco).

Heb nu 2 weken de cisco in huis en aanvankelijk had ik ook geen beeld via de HDMI op mijn Pioneer tv. Oplossing voor mij: Ik moest de HDMI poort van de tv afstellen op het signaal van het app. dat erop aangesloten wordt. Ik hoop dat het bij jullie ook het geval zal blijken. succes.

snarf007
3 december 2009, 17:50
Met de vorig firmware had ik af en toe last van het terug schieten van de resolutie van 1080I naar 720P. Nu elke keer de instellingen aanpassen ...
Wel is de GUI interface veeeeel sneller, maar blijft af en toe nog wel 30 sec hangen. Daarna alle knoppen die hebt geprobeert achter elkaar.

Van mij mag er meer info op het beginscherm over programma/content.
Nu title en icoontjes, maar voor content (uitzending gemist) bv opname datum op eerste scherm. Nu eerst OK, wachten, niet de goede, terug volgende .... erg ongemakkelijk.

KoenH
8 december 2009, 20:44
[QOUTE]
** release bericht**
Extra performance verbetering van de user interface[/QUOTE]

Is er al een release datum bekend misschien?

sneez
16 december 2009, 13:58
mijn cisco werkt erg goed :pompom:

Infje
16 december 2009, 14:39
De firmware update van december wordt verschoven in verband met een aantal issues bij het testen.

De firmware update zal samen met een iguide update rond februari worden uitgebracht.

sneez
16 december 2009, 14:40
bedankt voor de info

Raymael
16 december 2009, 14:42
Ik ga ervanuit dat het gaat werken, ik hoor nu al positieve berichten!!

Bedankt Infje :):pompom:

xahmol
16 december 2009, 15:06
Tja, liever een goed geteste update dan eentje die nog meer issues veroorzaakt.

Maar wel balen dat we nog een paar maanden langer een amper bruikbare Cisco hebben.

(Anyway: heb al besloten eind jan een Humax 5050C te kopen. Ga de firmware update niet meer afwachten, heb genoeg inmiddels van de Cisco).

jongetje
16 december 2009, 16:01
De firmware update van december wordt verschoven in verband met een aantal issues bij het testen.

De firmware update zal samen met een iguide update rond februari worden uitgebracht.
Is het ook al mogelijk om te vertellen welke issues er dan worden opgelost en welke functionaliteit er eventueel bij komt?

Clevegt
16 december 2009, 18:04
Sure, weer uitstel.... Gaat goed

sneez
16 december 2009, 18:05
Sure, weer uitstel.... Gaat goed

wil je dan dat ze de firmware zonder het te testen uit brengen? :S:S:S:S:S:S:S:S:s:S :censored:

roncpjovertoom
16 december 2009, 18:42
mijn cisco werkt erg goed :pompom:

De mijne werkt ook lekker snel. en werkt goed.
Er zeker dingen die er verbeterd aan kunnen worden.
En wordt ook hard aan gewerkt lees op het forum.

Ik zeg liever dat ze updates goed testen voor ze op het ITV net worden gezet.
Geduld is een schone zaak zeg ik altijd maar.

MauriceW
16 december 2009, 19:23

Hmmm toch jammer.. dan kloppen de aankondigingen die anoniem eerder dit jaar deed m.b.t. dual recording (zie hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=166920&postcount=20) en hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=173749&postcount=30)) ook niet meer :(

Komt in de firmware release van februari dan wel eindelijk de beloofde dual recording erbij?

veerlj
16 december 2009, 23:48
sneez wil dat ze de update goed testen voor dat ze hem uitbrengen ,ja das waar die cisco is net op de markt :pompom:

En hij werkt goed , kijk maar op het forum , geen klachten meer :schater:

En met cisco nr 3 in huis en met een kabelsysteem gecontroleerd en goed bevonden door ziggo ,en 120 euries terug gehad voor de overlast kan ik een ding wel stellen "die cisco werkt niet/ nog niet naar behoren ".

Ik heb er nu een humax bij en al is die niet interactief , het verhoogt wel het kijkgenot en de cisco gaat alleen nog bij als alles goed werkt of vod te kijken . En dat is voor een kabel kastje van 400 euro wat zo lang al op de markt is een schande :no: ofwel mijn geduld is bijna op , vooral omdat de service dienst mij nog terug zou bellen over een van mijn problemen , bv de netwerkfout al zou dit weer aan het ziggo systeem kunnen liggen .

xahmol
17 december 2009, 10:57
Zit me ook altijd af te vragen in wat voor config de mensen die Cisco's gebruiken die kennelijk wel goed werken. Of gebruiken die de PVR functie nooit?

Anyway: uiteraard heb ik liever een goed geteste firmware, dat heb ik ook hierboven gezegd. Heb dus liever niet dat ze haasten.

Alleen vind ik het toch zo langzamerhand ook bespottelijk dat basale functionaliteiten in de Cisco anderhalf jaar na introductie (en ik heb hem al sinds de introductie) nog steeds instabiel zijn en/of gewoon niet werken,

Wat die snelle menu's betreft: ik heb alleen snelle menu's voor welgeteld een dag of zo als ik alles reset naar factory defaults (en ik dus weer alle ingestelde opnames kwijt ben). Wat heb ik aan een PVR waar ik alle geplande opnames minstens eens per week opnieuw moet instellen omdat ik weer een factory default reset moet doen om een werkbare interface te houden?

Maar goed: dat die nieuwe firmware zo lang duurt zegt ook al genoeg. Kennelijk moeten er toch vrij fundamentele issues opgelost worden. Als alles perfect zou werken zou de FW niet uitgesteld worden.

marco3key
17 december 2009, 17:21
Ik heb ook een cisco en deze werkt bij mij naar behoren, al zou die tweede tuner activatie welkom zijn.

TheGrouch
17 december 2009, 17:24
al zou die tweede tuner activatie welkom zijn.

Je hebt al twee tuners :frons::
1 om naar te kijken en 1 om mee op te nemen.

Je refereert waarschijnlijk naar de gewenste mogelijkheid van dual recording.

marco3key
18 december 2009, 05:44
Je hebt al twee tuners :frons::
1 om naar te kijken en 1 om mee op te nemen.

Je refereert waarschijnlijk naar de gewenste mogelijkheid van dual recording.
Dat klopt als een bus :oyeah:

ireneus
20 december 2009, 17:59
Sluit ik mij bij aan. Wat een schitterend plaatje nu via DVI!!!
Is goed nieuws voor bezitters van 'oudere' Phlips LCD-TV's zonder HDMI zoals de 32PFL9966/10...

Dus jij hebt het voor elkaar met deze televisie? Ik heb exact dezelfde televisie, maar krijg gheen volledig beeld.
Ik zie maar 2/3 van het beeld.. (aan de rechterkant van het scherm). Volgens Ziggo zou het aan de kabel kunnen liggen. Welke kabel gebruik je en waar heb je die gekocht? Ik gebruik nu een HDMI naar DVI verloopstekker en dat schijnt niet lekker te werken. Ben benieuwd hoe het je gelukt is. Heb je nog instellingen op de TV moeten veranderen?

Thanks
Rene

pjutr
20 december 2009, 19:04
Dus jij hebt het voor elkaar met deze televisie? Ik heb exact dezelfde televisie, maar krijg gheen volledig beeld.
Ik zie maar 2/3 van het beeld.. (aan de rechterkant van het scherm). Volgens Ziggo zou het aan de kabel kunnen liggen. Welke kabel gebruik je en waar heb je die gekocht? Ik gebruik nu een HDMI naar DVI verloopstekker en dat schijnt niet lekker te werken. Ben benieuwd hoe het je gelukt is. Heb je nog instellingen op de TV moeten veranderen?

Thanks
Rene

Het ging bij mij moeiteloos. Ik gebruik een hdmi-dvi kabel (dus geen verloopstekker; met verloopstekkers heb ik bij de dvi-aansluiting inderdaad slechte ervaringen) Deze kabel (met dus hdmi aan het ene uiteinde en dvi aan het andere) deed het ook prima met mijn oude Samsung 360 HD-ontvanger, maar de Cisco is helderder/contrastrijker.
Aan de TV kan je bij dit model voor de DVI-ingang heel weinig instellen. Op de Cisco heb ik bij de hdmi-instellingen 1080i gekozen en dan 4:3 beelden weergeven als 14:9 (maar dat laatste is 'n kwestie van smaak; 576p gaat trouwens ook probleemloos)
Staat bij de instellingen van de Cisco bij jou de hdmi niet op 720p? Dan krijg je inderdaad op deze TV in eerste instantie 2/3 van het beeld aan de rechterkant (wist ik nog van de Samsung) Dan kan overigens worden gecorrigeerd door op de linkercursor van de tv herhaaldelijk te drukken; maar ik zou dus gewoon kiezen voor 1080i hdmi op de Cisco.

Waar ik die kabel heb gekocht weet ik niet eens meer want is al meer dan 3 jaar geleden. Ik denk bij een betere electronicazaak (Electro in Breda bv.) waar kabels ook nog goedkoper zijn dan bij BCC/Mediamarkt etc....

tkteun
21 december 2009, 17:31
Je kunt sowieso de Konig kabels gebruiken, tegenwoordig verkoopt iedereen die Nedis zooi.

Bijv: HQSS5551 is erg goed of CMP-CE033 's wat goedkoper en ook prima.

jongetje
22 december 2009, 06:40
Allemaal,

Volgens mij is dit topic bedoeld voor discussie over de nieuwe firmware en niet over welke kabels je moet gebruiken.

Ik ben nog steeds erg benieuwd wat er in de volgende release zit...

tkteun
23 december 2009, 11:33
Ik kreeg gisteravond een update, midden door m'n prime-time televisie heen...

'k weet niet wat er veranderd is, de versienummers in ieder geval niet.

KoenH
23 december 2009, 13:03
Ik kreeg gisteravond een update, midden door m'n prime-time televisie heen...

'k weet niet wat er veranderd is, de versienummers in ieder geval niet.

Hier geen updates staan (Hengelo OV), maar wel het audio weer laag staan, wat meestal een indicatie is van een reset. Misschien dat je die twee met elkaar hebt verward?

De reden van de reset is mij iig onbekend, maar volgens mij gebeurd dat wel eens tijdens het testen van nieuwe firmware op het netwerk door Ziggo zelf, zonder dat er systemen worden geupdate bij de klant.

Groeten,

Koen

Cor van Dijk
28 december 2009, 11:40
Van Ziggo via Radar een nieuwe Cisco gekregen en ook hier zo af en toe vastlopers, dus stekker eruit, Nou heb ik ook de laatste tijd last dat het geluid tijdens een uitzending 1 a 2 seconden wegvalt. Weet iemand hier een oplossing voor ? Bedankt vast

haagsegoof
28 december 2009, 20:22
er zou ook een grote update komen in december maar tot heden niets meer gehoord?

renmarvin
28 december 2009, 20:42
er zou ook een grote update komen in december maar tot heden niets meer gehoord?

die update is uitgesteld in verband met een aantal issues bij het testen.

Full_HD
30 december 2009, 22:29
die update is uitgesteld in verband met een aantal issues bij het testen.

Mag ik vragen hoe je dat weet?

stitch_duck
30 december 2009, 22:44
Mag ik vragen hoe je dat weet?
Staat een paar pagina's terug, gepost door Infje. http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22223&page=7

Full_HD
30 december 2009, 23:00
Thanks, had ik idd gemist.

Righard
18 januari 2010, 16:03

Is er aleen exactere datum voorhanden?

Worden alleen de issues van de reeds aangekondigde update opgelost en bevat de firmware dan ook alleen die reeds vermelde onderdelen, of wordt er ook iets aan toegevoegd (buiten ook de release van een nieuwere iGuide)?

Righard

xrom
23 januari 2010, 13:24
Is er aleen exactere datum voorhanden?

Worden alleen de issues van de reeds aangekondigde update opgelost en bevat de firmware dan ook alleen die reeds vermelde onderdelen, of wordt er ook iets aan toegevoegd (buiten ook de release van een nieuwere iGuide)?

Righard

de exacte datum = afwachten

alsof 1.5jaar wachten nog niet genoeg is :evil:

Naar mijn mening is dit puur misbruik maken van de positie.
Omdat wij NOG geen keuze hebben, (andere kabel leverancier ) neemt ZIGGO alle tijd van de wereld om de problemen op te lossen ! :thumb up:

haagsegoof
23 januari 2010, 17:22
de exacte datum = afwachten

alsof 1.5jaar wachten nog niet genoeg is :evil:

Naar mijn mening is dit puur misbruik maken van de positie.
Omdat wij NOG geen keuze hebben, (andere kabel leverancier ) neemt ZIGGO alle tijd van de wereld om de problemen op te lossen ! :thumb up:

Mee eens maar ik vind dat als je als bedrijf een dienst aanbied het wel moet draaien als wij niet betalen krijgen we ook problemen nietwaar?

tkteun
24 januari 2010, 17:07
Hoeveel RAM zou er eigenlijk in dat apparaat zitten?

Het zou echt mooi zijn als er hier eens wat van gebruikt wordt voor wat gebruiksgemak.

Het scheen dat het menu zo achterlijk traag was vanwege 'geheugenproblemen', er wordt gezegd dat deze 'fout' verholpen was. Het lijkt me alleen dat er gewoon omslachtig geprogrammeerd wordt.

Als er gewoon eens wat van deze capaciteiten gebruikt worden om bijvoorbeeld een teletekst en EPG geheugen in te bouwen dan zou het misschien wel lijken op iets uit dit millennium.

Infje
26 januari 2010, 14:25
Zojuist begrepen dat men nog druk bezig is met de nieuwe firmware.
Een aantal bugs/verbeteringen zijn ingevoerd, echter is de nieuwe firmware nog niet stabiel genoeg om "Live" te zetten.

Zodra ik meer weet laat ik dit weten!

the cosmic gate
29 januari 2010, 19:30
zal men dan ook een ethernet poort openzetten in deze firmware ?? (plzzzz)

xahmol
30 januari 2010, 07:52
zal men dan ook een ethernet poort openzetten in deze firmware ?? (plzzzz)

Dream on. Die hebben ze expres dichtgezet juist.

haagsegoof
30 januari 2010, 16:52
Zojuist begrepen dat men nog druk bezig is met de nieuwe firmware.
Een aantal bugs/verbeteringen zijn ingevoerd, echter is de nieuwe firmware nog niet stabiel genoeg om "Live" te zetten.

Zodra ik meer weet laat ik dit weten!

Ziggo had nooit moeten klooien met software als men er geen verstand van heeft blijkbaar

MauriceW
31 januari 2010, 11:51
Ziggo had nooit moeten klooien met software als men er geen verstand van heeft blijkbaar
Ziggo programmeert die software echt niet zelf hoor. Ze geven gewoon opdrachten en specificaties aan de leverancier (Cisco in dit geval), die deze uitvoert.

Wat me verbaast aan de hele ontwikkeling van de software voor de Cisco is dat er zo weinig voortgang in zit. We zijn nu ruim anderhalf jaar verder en de meeste storende bugs (zoals bijv. teletekst-ondertiteling) zitten er nog steeds in. En de door Ziggo beloofde feature van dual-recording is nog steeds niet aanwezig.

Dat doet me vermoeden dat er maar heel weinig resources aan het programmeren van de firmware worden gespendeerd. Als ze een of twee mensen full-time aan het programmeren zouden zetten, zou er volgens mij veel meer resultaat zichtbaar moeten zijn. Maar ja, dat is natuurlijk te duur... het mag allemaal niks kosten voor Ziggo. Ook al betalen de klanten 400 euro voor een slecht functionerend apparaat...

julius
1 februari 2010, 22:50
Ja precies, of je zit 2 jaar aan een wurgcontract van 17 euro per maand vast en je betaald voor diensten die je niet eens gebruikt, ik bedoel serieus wie kijkt er nou veel naar al die oude films in de videotheek?

the cosmic gate
2 februari 2010, 14:47
I Know, maar mag blijven hopen / dromen hé
Dream on. Die hebben ze expres dichtgezet juist.

MauriceW
3 februari 2010, 19:45
Merkte net dat m'n Cisco blijkbaar weer eens gereboot is vandaag, want het volume stond weer op de helft :( Helaas nog geen update, want de versie is nog hetzelfde.

exroosje
3 februari 2010, 22:20
Het is mooi dat jullie allemaal hopen dat het ooit nog eens goed komt met de firmware van de Ziggo, maar laatst zag ik Ziggo adverteren met een Samsung voor interactief. Dat betekent dat de Cisco end of life is. Dat betekent op zijn best dat de firmware waar ze nu aan werken nog opgeleverd wordt (met wederom slechts een paar klein zaken) en daarna is het afgelopen.

RoKoNL
3 februari 2010, 22:51
Exroosje, je hebt gelijk dat de Samsung momenteel gepromoot wordt door Ziggo, maar deze heeft geen hard disk!
De Cisco wordt ook nog steeds genoemd als verkrijgbare interactieve ontvanger (en met hard disk dus!):

https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/installatiepakketten/gecertificeerd/

Er is (nog) geen alternatief verkrijgbaar voor de Cisco (HD/interactief/hard disk).

Infje
4 februari 2010, 10:19
De Cisco wordt momenteel niet gepromoot omdat deze vrijwel uit voorraad is. Rond maart/april zal deze weer "gewoon" te bestellen zijn.

Overigens is er een nieuwe datum voor de nieuwe firmware bekend:
Volgens planning moet 23 februari de nieuwe firmware beschikbaar komen.

Righard
4 februari 2010, 10:23

Infje, bedankt voor de info... Is er wellicht welke bugs allemaal opgelost zijn en welke features nieuw zullen zijn?

ArChie
4 februari 2010, 10:36
Geef eens een lijst met alle punten waaraan gewerkt wordt voor deze nieuwe firmware release. Dat is belangrijker om te weten dan een eventuele datum waarop de nieuwe firmware release uitkomt. Jullie klanten willen namelijk ondertussen wel eens weten of er uberhaupt aan alle openstaande punten gewerkt wordt of dat dit alleen maar weer een release is waarin wat nieuwe functionaliteit wordt toegevoegd zonder de problemen en tekortkomingen weg te nemen die in basis functionaliteit van het apparaat zitten. Mij is altijd geleerd dat je er eerst voor moet zorgen dat de basis stabiel is voordat je begint aan het toevoegen van nieuwe toeters en bellen die dan eventueel aanwezige problemen in de basis functionaliteit alleen maar verergeren en complexer maken.

xahmol
4 februari 2010, 10:41
Mij is altijd geleerd dat je er eerst voor moet zorgen dat de basis stabiel is voordat je begint aan het toevoegen van nieuwe toeters en bellen die dan eventueel aanwezige problemen in de basis functionaliteit alleen maar verergeren en complexer maken.

Tja, helaas is Ziggo hier lang niet de enige. Noem één voorbeeld: Microsoft Office. Elke nieuwe release nieuwe features terwijl oude bugs en irritaties er nog steeds inzitten (werk op werk bijna 100% van mijn tijd met Excel, Powerpoint, Word en Outlook).

En feit is natuurlijk dat Ziggo wil verdienen aan iTV abos en pay per view. Dus dat zal voor hen voorrang hebben boven oplossen van bugs in de basisfunctie.
Uiteindelijk dom, omdat de Cisco straks zo berucht is dat niemand een iTV decoder meer wil straks.

Infje
4 februari 2010, 10:49
Momenteel heb ik de specifieke lijst nog niet. Zodra deze beschikbaar is zal ik deze communiceren.

Geef eens een lijst met alle punten waaraan gewerkt wordt voor deze nieuwe firmware release. Dat is belangrijker om te weten dan een eventuele datum waarop de nieuwe firmware release uitkomt. Jullie klanten willen namelijk ondertussen wel eens weten of er uberhaupt aan alle openstaande punten gewerkt wordt of dat dit alleen maar weer een release is waarin wat nieuwe functionaliteit wordt toegevoegd zonder de problemen en tekortkomingen weg te nemen die in basis functionaliteit van het apparaat zitten. Mij is altijd geleerd dat je er eerst voor moet zorgen dat de basis stabiel is voordat je begint aan het toevoegen van nieuwe toeters en bellen die dan eventueel aanwezige problemen in de basis functionaliteit alleen maar verergeren en complexer maken.

Infje
4 februari 2010, 10:55
Nieuw topic:

De nieuwe update is vanaf dinsdag 23-02-2010* beschikbaar voor Ziggo klanten.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Decoder : Cisco 8455DVB
SmartGuide : 1.12.1.298
Firmware : 1.2.0.2

Opgeloste issues:

- Fixes voor HDMI handshake.
- Meerdere kleine buf fixes voor het afspelen van VOD en communicatie met achterliggende systemen.
- Fix voor issues waarin geplande opnames incoorect worden geregistreerd na een winter/zomer tijd aanpassing.
- Fix in PVR waar in bepaalde gevallen een leeftijds beveiligde opname kan worden afgespeeld zonder invoer van pincode.
- Fix in het instellingen menu waar de opslaan knop op inconsistente wijze was geïmplementeerd.
- Fix voor issue waar in een zeer bijzonder specifiek geval de OSD in het hoofdmenu verdwijnt.
- Fix in VOD menu waarin items soms in een incorrecte volgorde werden gepresenteerd.
- Fix bij invulvelden waarbij het maximum aantal karakaters buiten het invoerveld doorloopt.

Aanpassingen:

- Verbetering in de menu navigatie performance.
- Meerdere kleine tekstuele wijzigingen.
- Nieuwe achtergrond designs bij de "Net Gemist" portals
- Promotie categorie toegevoegd onder "Tv-Theek"

*onder voorbehoud van wijzigingen

ArChie
4 februari 2010, 11:04
Dus is er nog steeds niet gewerkt aan de ontbrekende basis functionaliteit die hier toch al diverse keren is aangekaart en kennelijk ook door Ziggo helpdesk medewerkers gecommuniceerd worden als opgelost in de volgende firmware release. Ik noem als voorbeeld het ontbreken van ondertiteling via teletext.

xahmol
4 februari 2010, 11:21
Ook nog steeds geen opname van twee programma's tegelijk wat ook al eerder beloofd is als te komen in een komende firmware.

Maar goed: als die HDMI handshake issues nu eindelijk goed worden opgelost is het al zeer de moeite waard. Ben alleen wat sceptisch omdat Oplossen HDMI handshake issues geloof ik ook in de changelog van de vorige vier firmwares stond en nooit afdoende was.

RoKoNL
4 februari 2010, 12:37
Infje, ten eerste dank voor plaatsen van de fix-list.
Ik zou wel graag toegevoegd willen hebben dat het oplossen van probleem dat van opgenomen programma's helft van de programma-info wegvalt/niet wordt gerecord toch ook wel erg prettig zou zijn (en niet al te moeilijk te verhelpen)....

En als aanpassing, mijn oude favoriet, het in eigen volgorde kunnen zetten van favorieten :thumb up:

groennom
5 februari 2010, 07:17
Zo, dat wordt echt een enorme verbetering! Ik snap nu waarom ze er zo lang aan gewerkt hebben. Zoveel functionaliteit die er vanaf het begin in zou moeten zitten nu toegevoegd en dingen die niet goed werken aangepast. Hulde :applause:. Neem vooral genoeg tijd om te testen, een dergelijke groote aanpassing is waar iedereen op wacht en die ene maand extra?

Ik zeg, dit is de firmware update waar iedereen op wachtte. Ziggo, super :applause:!

xrom
7 februari 2010, 04:21
yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

:pompom::pompom::pompom::pompom::pompom:

kom op zeg dit zijn toch geen verbeteringen !!!!!!!!!!

wij willen allemaal 2 zenders tegelijkertijd kunnen opnemen en dat kan nog steeeeeeeeeeeds niet !

als het kan graag ook netwerk en usb poort openzetten om je tuisnetwerk aan te sluiten

en als dit allemaal ''werkt'' dan mogen jullie de bugs verhelpen

snarf007
14 februari 2010, 21:05
yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

:pompom::pompom::pompom::pompom::pompom:

kom op zeg dit zijn toch geen verbeteringen !!!!!!!!!!

wij willen allemaal 2 zenders tegelijkertijd kunnen opnemen en dat kan nog steeeeeeeeeeeds niet !

als het kan graag ook netwerk en usb poort openzetten om je tuisnetwerk aan te sluiten

en als dit allemaal ''werkt'' dan mogen jullie de bugs verhelpen

Vooral die USB poort om je opslag te vergroten. Ook die UTP met DNLA ondersteuning lijkt mij een welkome uitbreiding ...:)

the cosmic gate
15 februari 2010, 08:43
idd Snarf, dat zijn de updates waar ik op zit te wachten !Het is toch zonde dat de aansluit mogelijkheide er zijn maar we ze niet kunnen gebruiken ?:oyeah:

renecl
17 februari 2010, 20:18
Ik denk niet dat 2 opnames ooit gaat werken, dit is er namelijk bewust door Ziggo uitgehaald !

In de originele firmware kan het wel gewoon namelijk.

groennom
17 februari 2010, 20:29
Ik denk niet dat 2 opnames ooit gaat werken, dit is er namelijk bewust door Ziggo uitgehaald !

Maar waarom? Vroeger kom de Siemens het al, de Humax kan het dus ..... Wat is de dieper gedachte hierachter?

xahmol
17 februari 2010, 21:16

Het is er niet expres uit gehaald in de betekenis dat Ziggo dit er per sé uit wilde hebben. Ziggo medewerkers op dit forum hebben ooit uitgelegd dat de gekozen software voor de iTV functie, Open TV, software die de oorspronkelijke Cisco niet heeft, niet overweg kan met dual recording (wat ik trouwens wel weer vreemd vind: UPC gebuikt ook OpenTV, en de UPC interactieve decoders ondersteunen zelfs twee opnames plus een kanaal live tegelijk. Maar er zal ongetwijfeld een technische reden zijn waarom dit bij Ziggo niet kan).
Vrees dat we overigens ook bijna alle stabiliteit issues aan die OpenTV middleware software voor iTV te wijten hebben.

En ook het dichtzetten van UTP en USB poorten hebben we aan iTV te wijten, al is het hier niet de OpenTV software die de boosdoener is, maar de contentleveranciers van iTV die dit eisen.

Is ook meteen de reden waarom dit bij de Humax en Siemens niet speelt, die hebben geen iTV.

Eeuwig zonde dat je niet de keuze hebt om de Cisco zonder iTV software te krijgen. Zelfs als je geen iTV abo hebt, heb je verplicht de iTV software op de Cisco.
iTV kan mij nml met het huidige aanbod en prijzen gestolen worden, en technisch is de Cisco gewoon een mooi apparaat. Qua hardware zit nml alles er gewoon in.

renecl
17 februari 2010, 21:53
Maar waarom? Vroeger kom de Siemens het al, de Humax kan het dus ..... Wat is de dieper gedachte hierachter?

Volgens mijn Cisco bron is de firmware nog steeds dezelfde als de Atlanta, maar met een Ziggo layer en uitsluitingen.

De reden wordt niet echt gegeven, maar het ligt voor de hand dat Ziggo natuurlijk liever heeft dat je series gaat streamen via interactieve tv ipv alles op te nemen.

Om dit te bevorderen zet je eea dicht en zorg je ervoor dat je ook niets er vanaf kunt halen.

Volgens Cisco is het zelfs mogelijk om 3 programma's tegelijk op te nemen, er zit namelijk een mogelijkheid in om ook de VOD diensten op te nemen op hdd.

renecl
17 februari 2010, 21:57
Het is er niet expres uit gehaald in de betekenis dat Ziggo dit er per sé uit wilde hebben. Ziggo medewerkers op dit forum hebben ooit uitgelegd dat de gekozen software voor de iTV functie, Open TV, software die de oorspronkelijke Cisco niet heeft, niet overweg kan met dual recording (wat ik trouwens wel weer vreemd vind: UPC gebuikt ook OpenTV, en de UPC interactieve decoders ondersteunen zelfs twee opnames plus een kanaal live tegelijk. Maar er zal ongetwijfeld een technische reden zijn waarom dit bij Ziggo niet kan).
Vrees dat we overigens ook bijna alle stabiliteit issues aan die OpenTV middleware software voor iTV te wijten hebben.

En ook het dichtzetten van UTP en USB poorten hebben we aan iTV te wijten, al is het hier niet de OpenTV software die de boosdoener is, maar de contentleveranciers van iTV die dit eisen.

Is ook meteen de reden waarom dit bij de Humax en Siemens niet speelt, die hebben geen iTV.

Eeuwig zonde dat je niet de keuze hebt om de Cisco zonder iTV software te krijgen. Zelfs als je geen iTV abo hebt, heb je verplicht de iTV software op de Cisco.
iTV kan mij nml met het huidige aanbod en prijzen gestolen worden, en technisch is de Cisco gewoon een mooi apparaat. Qua hardware zit nml alles er gewoon in.

Het iTV gedeelte snap ik voor steaming VOD content, echter niet voor "lokale" digitale content. Bij de Humax kan men (ziggo) ook ervoor kiezen om programma's te blokkeren voor opname. Gelukkig doet men dit nog niet.

xahmol
17 februari 2010, 22:04
Het iTV gedeelte snap ik voor steaming VOD content, echter niet voor "lokale" digitale content. Bij de Humax kan men (ziggo) ook ervoor kiezen om programma's te blokkeren voor opname. Gelukkig doet men dit nog niet.

Eens. Helaas heeft Ziggo de makkelijke weg gekozen door alles te blokkeren.

the cosmic gate
18 februari 2010, 08:34
Heb je dit dan ooit wel eens kunnen testen ?

tkteun
19 februari 2010, 14:42
Zou het dan mogelijk kunnen worden om de HDMI resolutie handmatig aan te passen?

Ik heb nu mijn 1050 monitor met DVI aangesloten.
De Cisco zegt dat er geen monitor aangesloten is en levert toch 720 terwijl mijn monitor makkelijk 1080 aan kan.

Zou het ook mogelijk zijn om in de EPG ook terug te kunnen gaan in de tijd, nu worden programma's 5 minuten voor afloop uit de gids geflikkerd en kun je niet vinden hoe het heet.

Zou het ook mogelijk zijn om éénmalig opgenomen programma's alsnog te programmeren als wekelijks? Of moeten we nog altijd in de kktrage EPG gaan zoeken naar die zender op die dag en die tijd.

Sowieso werkt dat hele EPG gebeuren maar amper, soms is het onmogelijk om de programmering van een zender te verkrijgen. Als ik vrolijk door de balk van BBC2 loop blijft die van BBC1 altijd gewoon helemaal leeg.

Waarom hebben de mensen met een 'Ziggo' bedrukte afstandsbediening zo'n beroerd bereik, ik heb een maagdelijke AB van Cisco en die doet het zelfs prima als ik mijn hand er tussen houd.
Kennissen met een Ziggo AB moeten hem haast in het apparaat steken voor 'ie werkt.

Zouden de aanbieders van iTV e.d. ook zo'n probleem hebben met S-Video? Waarom heeft dit 'High Definition' apparaat uitsluitend een Composiet uitgang?

Owjah, en natuurlijk... De USB en Ethernet poorten moeten open.

Maarjah, helaas hebben we gekozen voor Cisco meuk, waar je eerst 100.000 producten moet aanschaffen voor je recht hebt op een firmwarekopie.

Het zou fijn zijn als de firmware gewoon zorgt voor alle beveiligingen en codec's e.d. en de interface gewoon open source gemaakt wordt.

Als Ziggo het voor elkaar krijgt om dit te doen kunnen mensen zelf gewoon bepalen hoe hun interface eruit ziet en hoeven ze niet bang te zijn hun garantie kwijt te raken. Ook zal dit wel zo ongeveer alle helpdeskgesprekken m.b.t. deze decoder schelen.

xahmol
19 februari 2010, 15:14
Maarjah, helaas hebben we gekozen voor Cisco meuk, waar je eerst 100.000 producten moet aanschaffen voor je recht hebt op een firmwarekopie.

Het zou fijn zijn als de firmware gewoon zorgt voor alle beveiligingen en codec's e.d. en de interface gewoon open source gemaakt wordt..

Eh, Cisco kun je nu net dit niet verwijten. De meeste Cisco firmwares zijn open source, in ieder geval voor hun Linksys sublabel.

Maar Ziggo heeft zoals bekend nogal een flinke vinger in de pap van de firmware van de 8455DVB, daar gaat het dus helaas fout.

catastrofus
19 februari 2010, 23:22
Eh, Cisco kun je nu net dit niet verwijten. De meeste Cisco firmwares zijn open source, in ieder geval voor hun Linksys sublabel.

Maar Ziggo heeft zoals bekend nogal een flinke vinger in de pap van de firmware van de 8455DVB, daar gaat het dus helaas fout.

Volgens mij niet allemaal meer. Met name de laatste versie's van de firmware. En dat begon al met de laatste leveringen van de WRT54G waarvan die firmware al geen opensource meer was.

Gert.