View Full Version : Vraag: Ondertiteling History HD

Barbarian
17 november 2009, 23:17
Ik weet niet of dit onder de noemer storingen valt...
Het valt mij op dat sinds enige dagen de ondertiteling weg 'valt' bij History HD.
Is dit probleem bekend, en hebben meer gebruikers hier 'last' van?

FriendlyGhost
27 november 2009, 16:57
Ik heb ook last van slechte ondertiteling op History HD. Ik heb een philips 9604 met CI+. Sinds ik met Fw. 66 ondertiteling heb valt het mij op dat het regelmatig wegvalt en dat het lang duurt voordat de ondertiteling in beeld komt. Ik weet niet of het probleem met CI+ te maken heeft of dat het ergens anders aan ligt.

catastrofus
27 november 2009, 22:52
Het valt mij op dat sinds enige dagen de ondertiteling weg 'valt' bij History HD.

Ik zie soms dat de ondertiteling te hoog op het scherm wordt gezet waardoor het niet (goed) meer leesbaar is, bovenste helft valt dan weg.
Op zich geen probleem want engels verstaan is natuurlijk (en gelukkig) geen probleem.

Gert.

Barbarian
27 november 2009, 22:55
Ik zie soms dat de ondertiteling te hoog op het scherm wordt gezet waardoor het niet (goed) meer leesbaar is, bovenste helft valt dan weg.
Op zich geen probleem want engels verstaan is natuurlijk (en gelukkig) geen probleem.

Gert.

Dat heb ik "nog" niet gehad, wel dat de ondertitels wegvallen... en dan na een tiental seconden weer verschijnen.. om vervolgens weer weg te vallen.. etc etc...

G.bruiker
27 november 2009, 23:01
Dat heb ik "nog" niet gehad, wel dat de ondertitels wegvallen... en dan na een tiental seconden weer verschijnen.. om vervolgens weer weg te vallen.. etc etc...
Dat is ook bij zone reality waar ze momenteel weer in het midden van het scherm staan,hele regels vallen weg en de ondertiteling staat in de bovenhelft van het beeld.

prodix
27 november 2009, 23:59
Het valt mij wel op dat de ondertitels soms erg traag opkomen (of helemaal niet) bij discovery world/sience en commedy central family en history

Sjaool
28 november 2009, 00:14
Ik heb ook last van ondertiteling dropouts op History HD.
Niet dat ik geen Engels begrijp maar het is wel gemakkelijker te volgen met ondertitels.

Barbarian
28 november 2009, 00:42
Ik heb ook last van ondertiteling dropouts op History HD.
Niet dat ik geen Engels begrijp maar het is wel gemakkelijker te volgen met ondertitels.
Dat bedoel ik..:wink:

prodix
28 november 2009, 00:42
nadeel is vaak dat op bed er vaak naar kijk en als de subs wegvallen de tv harder moet en dan moeders de vrouw weer wakker word en (net gezegd) moppert.. het probleem is niet specifiek aan een type ontvanger is mij opgevallen..
de 360, 9401 en ir-fox c hebben het allemaal

Barbarian
28 november 2009, 01:10
Ik heb hier drie dames in huis.. dan weet je het wel :mrgreen: dan is ondertiteling soms een must.. :wink:
Maar ik hoop dat een ziggo medewerker een antwoord kan geven op deze 'issue'..

juanj
30 november 2009, 18:06
Ondertitelingsprobleem History HD hier ook.. valt soms weg

CI+ CAM Samsung

TVdigitaal
4 december 2009, 18:38
Ondertitelingsprobleem History HD hier ook.. valt soms weg

CI+ CAM Samsung

We hebben dit probleem met het soms wegvallen op History HD ook gezien.
Het is in onderzoek i.z.m. de aanbieder van het signaal.

juanj
27 december 2009, 10:45
Al iets bekend over dit onderzoek?

Het probleem is er nog steeds (hier dan, met ci+)

Sjaool
27 december 2009, 10:58
Ook nog steeds zonder CI+.

Schuiling
28 december 2009, 18:07
Probleem hier ook regelmatig met de cisco ontvanger, merk ook wel eens op andere zenders. Het zijn wel altijd zenders met DVD sub

juanj
17 januari 2010, 18:54
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad op een gedownloade film, met losse subs... de subs, werkte enkele minuten, om dan een paar seconden weg te vallen, en dan weer volledig te werken. (was een beschadigde subfile)

Zou het zo kunnen zijn, dat het sub signaal packetloss heeft, en dat frames gedropped worden, waardoor er delen van de subs niet weergeven worden.

Mischien kan ziggo daar eens naar kijken (of het sub signaal wel juist/compleet doorkomt)

TVdigitaal
17 januari 2010, 20:53
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad op een gedownloade film, met losse subs... de subs, werkte enkele minuten, om dan een paar seconden weg te vallen, en dan weer volledig te werken. (was een beschadigde subfile)

Zou het zo kunnen zijn, dat het sub signaal packetloss heeft, en dat frames gedropped worden, waardoor er delen van de subs niet weergeven worden.

Mischien kan ziggo daar eens naar kijken (of het sub signaal wel juist/compleet doorkomt)

Van packetloss o.i.d. was geen sprake, als dat zo was dan konden we dit ook wel zien in onze monitoring en meetsystemen.

Vorige week is er een e.a. m.b.t. de DVB ondertiteling door de programma aanbieder aangepast. Voorheen waren er enkele uitzendingen waarbij regels wegvielen en ook stonden de ondertitels soms te kort in beeld.
Afgelopen week heb ik HistoryHD extra in de gaten gehouden en geen problemen gezien.

catastrofus
17 januari 2010, 21:28
Net nog (20:25 / History HD) werd van een 2-regel ondertiteling bij 'How life began' de onderste regel, van de ondertiteling, de helft opgegeten, althans zo zag het eruit.

Gert.

Van packetloss o.i.d. was geen sprake, als dat zo was dan konden we dit ook wel zien in onze monitoring en meetsystemen.

Vorige week is er een e.a. m.b.t. de DVB ondertiteling door de programma aanbieder aangepast. Voorheen waren er enkele uitzendingen waarbij regels wegvielen en ook stonden de ondertitels soms te kort in beeld.
Afgelopen week heb ik HistoryHD extra in de gaten gehouden en geen problemen gezien.

juanj
18 januari 2010, 06:56
Dat ze opgegeten worden heb ik nog nooit gehad... het is dat er gewoon delen wegvallen...

dus er wordt iets verteld in het engels, en maar de helft van het verhaal wordt in het nederlands ondertiteld..

het is net of de subs ff uitgezet worden of zo.

TVdigitaal
18 januari 2010, 09:36
Dat ze opgegeten worden heb ik nog nooit gehad... het is dat er gewoon delen wegvallen...

dus er wordt iets verteld in het engels, en maar de helft van het verhaal wordt in het nederlands ondertiteld..

het is net of de subs ff uitgezet worden of zo.

Dit wat jij hier omschrijft hebben wij en ook gezien: Delen vielen weg en soms verdween ook de tekst te snel.

Zoals aangegeven afgelopen week nadat er wat door de programma aanbieder was aangepast heb ik het niet weer gezien. Dat effect dat er een deel "opgegeten" wordt heb ikzelf niet gezien. Op wat voor STB zie je dit?

juanj
19 januari 2010, 06:55
Het wegvallen gebeurt nog steeds by History HD op CI+ bij een Samsung EU7000

HJS
19 januari 2010, 16:26
Ook bij mij gister nog steeds een wegvallende ondertiteling bij history hd bij ziggo.:no:
Maar op de sat 0,8 west heb ik geen last van de wegvallende ondertitels.:thumb up:

m-snel
2 februari 2010, 09:58
Wat mij betreft mogen ze txt ondertiteling toevoegen ipv (of eigenlijk samen met) dvb ondertiteling. TXT ziet er bij mij net iets mooier uit en daar kunnen dit soort fouten niet ontstaan omdat het geen bitmaps zijn. Zit er bij de bron geen TXT subtitle signaal? Ook mis ik DD5.1 geluid (in tegenstelling tot alle andere HD zenders), maar weet ook niet of History dit heeft op het bronsignaal.

Heel storend die foutieve DVB ondertiteling. Overigens ook wel heel fout dat het na maanden nog niet opgelost is. Een fout maken is niet erg, maar als je hem niet oplost maak je 2 fouten :no: Ziggo of History (waar het ook mag liggen, maar mijn contactpersoon is Ziggo want die betaal ik).

MatthijsH
11 februari 2010, 02:35
Ik heb hier nog steeds last van, het is ook gewoon vaak dat het gebeurt, maar er lijkt niks aan te worden gedaan :x

juanj
21 februari 2010, 20:06
Ik heb het vandaag eens in de gate gehouden.. maar het lijkt erop dat het gefixed is.. heb 5 minuten gekeken zonder wegvallende ondertitels...

als het inderdaad zo is, waarom neemt ziggo niet ff de moeite om dit melden? zou wel zo fijn zijn...

catastrofus
21 februari 2010, 20:28
Omdat ik, en waarschijnlijk ook meerdere mensen, nog steeds rare ondertitels zien bij History. En ik heb vandaag wel langer dan 5 minuten gekeken naar History HD, ong 2 uren. Dus ik heb het wel "eens in de gate gehouden"...

Gert.

Ik heb het vandaag eens in de gate gehouden.. maar het lijkt erop dat het gefixed is.. heb 5 minuten gekeken zonder wegvallende ondertitels...

als het inderdaad zo is, waarom neemt ziggo niet ff de moeite om dit melden? zou wel zo fijn zijn...

Sjaool
22 februari 2010, 00:43
Het is maar goed dat mijn Engels behoorlijk goed is want hier is het nog steeds beroerd gesteld met de weergave van de ondertiteling.
Om de 5 tot 10 zinnen valt er weer 1 of 2 uit. :(

Barbarian
23 februari 2010, 23:38
Zal me ook eens weer laten zien.
Mijn eerste post omtrent dit probleem dateert van 17 november.
En tot op heden is er nog niks, niemendal veranderd.
Steeds wegvallende subs, het is net dat ik naar een slecht gesubde film zit te kijken, omtrent van, ach, ik zie een paar moeilijke woorden, die ondertitel ik maar niet.
Het probleem dateert al vanaf midden november er is nog geen één mallemoer aan gedaan.

juanj
24 februari 2010, 06:14
Hoi mensen,

Ik zal nog eens kijken.. mogelijk dat ik het verkeerd heb, maar toen wij keken bleef ik subs houden.. dus leek/lijkt het gefixed...

Sjaool
24 februari 2010, 07:50
Inderdaad, nog maar eens goed kijken want volgens mij heb je het niet goed gezien. ;)

Hier nog steeds problemen met de ondertiteling. :(

Barbarian
24 februari 2010, 10:18
Alleen 5 minuten kijken helpt niet, probleem moet een keer opgelost worden.
Zo, eerst maar een eitje bakken, hopen dat dat beter gaat dan de subs van History HD.

Kleine update, eitje was goed gelukt, nu de subs nog..

theUgly
26 februari 2010, 21:57
Wel typisch dat de Ziggo Forum Member zegt dat hij dit probleem niet heeft.

Ik gebruik de Cisco 8455DVB en heb het op verschilllende kanalen waaronder History.

En sinds de laatste firmware update kan ik die ondertitels ook niet meer opnemen, maar natuurlijk ontkent Ziggo helpdesk dat ook.

Barbarian
27 februari 2010, 04:11

Had je het anders verwacht dan? Ik niet. Schandalig voor woorden dat het probleem niet opgelost kan worden, duurt al meer dan drie maanden.(net als die irritante subs van de BBC die standaard meegezonden worden)
Maar het zal wel weer aan de gebruiker liggen..

juanj
27 februari 2010, 08:54
Inderdaad.. jullie hebben gelijk, het leek echt opgelost... maar gisteren was het weer zover ja...

Sjaool
27 februari 2010, 09:17

Ik gebruik de Cisco 8455DVB en heb het op verschilllende kanalen waaronder History.

En sinds de laatste firmware update kan ik die ondertitels ook niet meer opnemen, maar natuurlijk ontkent Ziggo helpdesk dat ook.
Het is bij mij alleen bekend van History Channel HD.

Als er meer kanalen zijn waarop jij er last van hebt lijkt het mij handig dat je die dan ook even noemt want misschien zijn er meer mensen die er op die kanalen ook last van hebben.

theUgly
28 februari 2010, 13:43
Het is bij mij alleen bekend van History Channel HD.

Als er meer kanalen zijn waarop jij er last van hebt lijkt het mij handig dat je die dan ook even noemt want misschien zijn er meer mensen die er op die kanalen ook last van hebben.

Ik volg dagelijks House op 13th Street en daar komt het ook regelmatig voor (elke aflevering zeker een aantal keer). Ik merk het eigenlijk op alle zenders waar de subs als aparte stream meegezonden wordt.

Op de Cisco is het wel veel vaker mis dan bij de eerdere Samsung ontvangers van Ziggo die ik heb gebruikt (waaronder de HD ontvanger).

Sjaool
28 februari 2010, 14:12
Bij House op 13th Street is het mij nog niet opgevallen.
Ik zal er eens op gaan letten.

House is echt een geweldige serie alhoewel je na verloop van tijd het "kunstje" wel door gaat krijgen. ;)

theUgly
2 maart 2010, 13:14
House bezig tegen Wilson is vaak epic :)

Het gedrag van de ondertiteling is wel anders dan bij History. Soms zie je ondertiteling van iets een seconde geleden gezegd over de 'huidige' zin 'heen geplakt'. (ik kan het niet goed uitleggen sorry)

Ik zie dit zover alleen op de Cisco. Op mijn Samsung H360R had ik dit probleem niet.

JW-NHS
11 april 2010, 15:47
Had je het anders verwacht dan? Ik niet. Schandalig voor woorden dat het probleem niet opgelost kan worden, duurt al meer dan drie maanden.(net als die irritante subs van de BBC die standaard meegezonden worden)
Maar het zal wel weer aan de gebruiker liggen..

Dat kun je toch gewoon uitzetten?
Bij mijn Philips tenminste wel, heel simpel via het knopje Subtitle op de A/B.

Groet,
JW

juanj
12 april 2010, 06:54
Het probleem is er nog steeds....

Ziggo.. doe eens wat:evil::no:

catastrofus
12 april 2010, 08:15
En het is ook niet weg geweest helaas...

Gert.

Het probleem is er nog steeds....

Ziggo.. doe eens wat:evil::no:

wappy
13 april 2010, 13:57
Is niet alleen bij ziggo, upc heeft het zelfde, soms tesnel weg of mist een paar keer.

Barbarian
29 april 2010, 23:13
Deze topic maar eens weer kicken..
Is te gek voor woorden dat voor dit probleem nog geen oplossing voor is gevonden..

catastrofus
29 april 2010, 23:29
Tsja, onze kabelboer is groot genoeg om wat druk te zetten bij de contentboer. Blijkbaar is daar (intern bij ziggo) geen prioriteit aan gegeven of men laat het gewoon rusten.

Gert.

Deze topic maar eens weer kicken..
Is te gek voor woorden dat voor dit probleem nog geen oplossing voor is gevonden..

Barbarian
2 mei 2010, 04:25
Weer kicken.... Ziggo, doe er eens wat aan..

TVdigitaal
2 mei 2010, 19:33
Weer kicken.... Ziggo, doe er eens wat aan..

Wij kunnen er zelf helaas niks aan doen.
Gaat fout bij de aanbieder van HistoryHD, die het probleem nu weer onderzoekt.
Het leek een tijd goed te gaan, maar ook wij zien nu weer wegvallen van delen van de ondertitels. Geen excuus natuurlijk maar ook andere providers ervaren dit probleem.

Als ik meer weet plaats ik het hier.

Barbarian
8 mei 2010, 01:22
Toch even weer kicken zodat men dit niet vergeet...

crapz0rs
8 mei 2010, 01:35
Volgens mij doet DMC (http://www.digitalmediacentre.com) de playout van History HD.
Ik denk dat het sneller gaat als je hen rechtstreeks probeert te contacten.

Barbarian
8 mei 2010, 01:41
Volgens mij doet DMC (http://www.digitalmediacentre.com) de playout van History HD.
Ik denk dat het sneller gaat als je hen rechtstreeks probeert te contacten.
Is ook een optie...
Maar ik neem de dienst af van Ziggo, dus zij dienen het op te lossen..
Maar bedankt voor je suggestie.

tichel
9 mei 2010, 17:58

Bijna een half jaar geleden ...

Zie ETSI EN 300 743, 7.1.
PES_data_field(){
. data_identifier // 0x20
. subtitle_stream_id // 0x00
. while nextbits() == '0000 1111'{ // 0x0F
. . Subtitling_segment()
. }
. end_of_PES_data_field_marker // 0xFF
}
Subtitling_segment(){
. sync_byte // 0x0F
. segment_type // 0x10, 0x11, 0x12, 0x13, 0x80, ..
. page_id // 0x0002 (in mijn test)
. segment_length
. segment_data_field
}

In mijn test zie ik normaal iets als:
segment_length (decimaal)
0F 10 00 02 [ 14] ...
0F 11 00 02 [ 16]
0F 11 00 02 [ 16]
0F 11 00 02 [ 10]
0F 11 00 02 [ 10]
0F 12 00 02 [ 98]
0F 12 00 02 [ 98]
0F 13 00 02 [ 4644]
0F 13 00 02 [ 2060]
0F 80 00 02 [ 0]
FF

En als de ondertiteling hapert of wegvalt, wat zeer regelmatig gebeurt:
0F 10 00 02 [ 14]
0F 11 00 02 [ 16]
0F 11 00 02 [ 16]
0F 11 00 02 [ 10]
0F 11 00 02 [ 10]
0F 12 00 02 [ 98]
0F 12 00 02 [ 98]
0F 13 00 02 [ 4872]
BD FF EF FF DA 88 BF ... of iets anders, maar niet 0F ..
terwijl het PES pakket hier 9183 bytes lang is,
en er dus nog 0F .. had moeten volgen.

Op 8 mei 2010 om 23:35 heb ik op History HD een stukje opgenomen van
"Mega disasters: Comet catastrophe".
Daarin viel 1 keer de ondertitel weg bij de zin
"Dr. Masse sees further evidence of widespread disaster"

Op 9 mei 2010 om 11:33 een stuk van 10 minuten opgenomen van hetzelde programma.
Daarin was 5 keer eventjes geen ondertitel (waaronder ook weer de bovenstaande zin) en
1 keer een hapering.
In de Transport stream zie ik dan 4 keer de bovenvermelde fout.
En 2 keer eindigt het blokje wel met 0F 80 ... / FF, maar volgt nog meer data.

Andere zenders hebben soms ook hetzelfde type ondertiteling, daar heb ik geen fout ontdekt:
o.a. Nederland 2, BBC 2, Discovery Science, Zone Reality, 13th Street.

Barbarian
13 mei 2010, 01:55
Dit topic maar weer een schop geven...
Is toch van de zotte dat men dit niet kan oplossen...
Ja, het enigste dat oplost zijn de ondertitels..:schater:

boeskool
13 mei 2010, 19:42
Ik zie vanavond helemaal geen ondertitels meer bij History HD,hebben anderen hier ook last van.

G.bruiker
13 mei 2010, 23:20
Nog niet gezien maar ik merkte gisteren dat ze bij zone reality ook continue wegvielen,steeds het begin van een zin wat gezegd werd viel dan de ondertiteling weg terwijl de volgende regels wel getoond werden.
Dus geen wegvallende karakters maar gewoon hele zinnen sdie er steeds tussenuit verdwenen.

Sjaool
14 mei 2010, 03:28
Hier vanavond ook geen ondertitels.

tichel
14 mei 2010, 08:37
Hier vanavond ook geen ondertitels.

De Nederlandse ondertitels op History HD waren gisteravond inderdaad weg.
In feite waren ze er nog wel,
maar de verwijzing ernaartoe was uit de inhoudsopgave (de PMT) verdwenen.
Vanmorgen 14 mei 2010 zijn ze ook weg bij "The universe: Alien moons".
Op de achtergrond zijn ze er nog wel, en nog steeds met fouten.
En om 8:00 bij "Extreme trains: Circus trains" precies hetzelfde.

Als dit een bewuste aktie is, dan schiet die volledig zijn doel voorbij.
Tot dusver ontbrak een klein percentage van de ondertitels,
nu zijn ze allemaal weg; mogelijk zelfs bij programma's zonder een enkele fout.

Je moet dit probleem niet maskeren, maar oplossen.
En zo moeilijk kan dat toch echt niet zijn. Zie mijn uitleg bij bericht #50.

alexje
14 mei 2010, 13:23
Sinds kort een HD samsung ontvanger en ook sinds een paar dagen geen ondertiteling meer......

Mijn Engels is best goed maar ik snap wel dat het voor veel mensen moeilijk te volgen is.

Ziggo doe er maar eens iets aan! zo moeilijk kan het toch niet zijn om dit op te lossen. :thumb up:

TVdigitaal
14 mei 2010, 14:15
Ik zie vanavond helemaal geen ondertitels meer bij History HD,hebben anderen hier ook last van.

Ja helaas wel.
Er is op dit moment een probleem met de ondertitels bij HistoryHD waardoor de tv aanbieders (waaronder ook Ziggo) geen ondertitels kunnen aanbieden bij deze uitzendingen. Het bedrijf wat de uitzendingen van HistoryHD verzorgt in Nederland werkt aan een oplossing. Oplostijd en oorzaak is bij mij nog onbekend.

TVdigitaal
14 mei 2010, 14:40
Ja helaas wel.
Er is op dit moment een probleem met de ondertitels bij HistoryHD waardoor de tv aanbieders (waaronder ook Ziggo) geen ondertitels kunnen aanbieden bij deze uitzendingen. Het bedrijf wat de uitzendingen van HistoryHD verzorgt in Nederland werkt aan een oplossing. Oplostijd en oorzaak is bij mij nog onbekend.

Storing bij HistoryHD is weer opgelost. inmiddels krijgen alle providers dus ook wij en jullie weer ondertitels binnen.

boeskool
14 mei 2010, 15:23
Yep,de ondertitels zijn er weer.:applause::applause:

Sjaool
14 mei 2010, 17:04
En nu maar hopen dat de oorspronkelijke storing nu ook opgelost is. ;)

TVdigitaal
14 mei 2010, 17:20
En nu maar hopen dat oorspronkelijke storing nu ook opgelost is. ;)

Ik kan dat helaas niet bevestigen, sinds HistoryHD weer ondertiteling aanbiedt gaat het tot nu toe goed. We houden het in de gaten.

boeskool
14 mei 2010, 17:44
Ik kan dat helaas niet bevestigen, sinds HistoryHD weer ondertiteling aanbiedt gaat het tot nu toe goed. We houden het in de gaten.
Er ontbreekt nog steeds wel delen van de ondertiteling

G.bruiker
14 mei 2010, 18:24
Er ontbreekt nog steeds wel delen van de ondertiteling
Zoals gezegd is dat ook bij zone reality zo,vaak als iemand een zin begint ontbreekt de ondertiteling,zodra de persoon dan de tweede zin uitspreekt staat alleen het tweede deel er.
Normaal is het niet een giga probleem,maar in de slaapkamer kijk ik zonder geluid om mijn ega niet wakker te maken maar in liplezen ben ik niet zo best.

tichel
14 mei 2010, 21:30
Zoals gezegd is dat ook bij zone reality zo,vaak als iemand een zin begint ontbreekt de ondertiteling,zodra de persoon dan de tweede zin uitspreekt staat alleen het tweede deel er.
Normaal is het niet een giga probleem,maar in de slaapkamer kijk ik zonder geluid om mijn ega niet wakker te maken maar in liplezen ben ik niet zo best.

Kijk ook eens naar het alternatief: Teletekst pagina 888

catastrofus
14 mei 2010, 21:33
Da's dan een workaround maar geen oplossing voor het probleem...
Heb het zelf trouwens nog niet uitgeprobeerd.

Gert.

catastrofus
15 mei 2010, 00:26
Het blijft waardeloos die ondertiteling van History. Zat vanavond eventjes naar 'Specials: Crap: blah blah' te kijken en nu is de ondertiteling (meestal) te vroeg en af en toe nog steeds mismaakt.
Ik probeer er nog steeds een capture van te maken. Tsja, we zien wel weer.

Gert.

juanj
15 mei 2010, 09:26

Heeft History HD teletext dan?

Volgens mij heb ik dit eens geprobeerd, maar krijg ik een melding niet beschikbaar (na het drukken op tt)

tichel
15 mei 2010, 10:39
Heeft History HD teletext dan?

Volgens mij heb ik dit eens geprobeerd, maar krijg ik een melding niet beschikbaar (na het drukken op tt)

Nee, History HD heeft dat niet.
Deze opmerking sloeg alleen op Zone Reality.
Er waren ook klachten over de DVB ondertiteling van
Syfy Universal en 13th Street.
Daar is tevens ondertiteling op pagina 888.

tichel
15 mei 2010, 10:57

Het probleem is zeker niet opgelost.
Zojuist 15 mei om 10:45 bij
"Rome: Rise and fall of an empire: The babarian general"
3 fouten in 100 seconden.

catastrofus
16 mei 2010, 18:16
Ze (wie dan ook) hebben er nog steeds niets aan gedaan vwb deze problemen.
Ik zie die fouten ook weer verschijnen in "Mega disasters: Methane explosion".
Blijkbaar een 'moeilijk' (:sad:) probleem om dit op te lossen, door wie dan ook... Maar de afwikkeling van dit probleem lijkt, in ieder geval, nergens op!

Gert.

Barbarian
16 mei 2010, 18:29
Ze (wie dan ook) hebben er nog steeds niets aan gedaan vwb deze problemen.
Ik zie die fouten ook weer verschijnen in "Mega disasters: Methane explosion".
Blijkbaar een 'moeilijk' (:sad:) probleem om dit op te lossen, door wie dan ook... Maar de afwikkeling van dit probleem lijkt, in ieder geval, nergens op!

Gert.

Ze hebben er geen ene mallemoer aan gedaan, het is nog erger geworden dan het al was en is....
Kijk eens naar men allereerste bericht hierover, dit duurt nu al maanden..:censored:
Ze denken gewoon, laten de paar die hierover 'zeuren' maar lekker in hun sop gaarkoken... en wij negeren het een poosje, ebt het wel weg..
Ik neem de dienst af van Ziggo, dus zij dienen het op te lossen.. period.

Hebbes
16 mei 2010, 18:45
Ze hebben er geen ene mallemoer aan gedaan, het is nog erger geworden dan het al was en is....
Kijk eens naar men allereerste bericht hierover, dit duurt nu al maanden..:censored:
Ze denken gewoon, laten de paar die hierover 'zeuren' maar lekker in hun sop gaarkoken... en wij negeren het een poosje, ebt het wel weg..
Ik neem de dienst af van Ziggo, dus zij dienen het op te lossen.. period.
Tja, dat dacht ik ook. Ik had een formulier ingevuld en dit kreeg ik als antwoord.

"Geachte heer/mevrouw ,
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Wij gaan verder niet over de ondertitleling, deze wordt vanuit de content provider (de zender) verstuurd".

Met andere woorden: "zoek het maar uit".. Dus ik heb meteen het HD-pakket maar opgezegd.

Sjaool
16 mei 2010, 19:06
Helaas voor jullie ligt het probleem ook niet bij Ziggo.
Ziggo kan alleen wel het probleem voorleggen bij de contentprovider die dit probleem dus hoort op te lossen.

Als de NPO dit probleem heeft gaan jullie toch ook niet klagen bij Ziggo?

Hebbes
16 mei 2010, 19:25
Ziggo kan alleen wel het probleem voorleggen bij de contentprovider die dit probleem dus hoort op te lossen.

Wel 'n beetje lulkoek, Ziggo kan ook terug mailen dat ze het probleem kennen en dat ze het voorgelegd heeft bij de contentprovider. Staat m.i. wat vriendelijker.

catastrofus
16 mei 2010, 19:27
Moeten WIJ dit probleem dan voorleggen aan de contentprovider? Ik dacht het niet.
Zoals Barbarian (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=23268) al gezegd heeft, wij nemen deze dienst af bij de kabelboer en die is, in dit geval, het eerste aanspreekpunt als er problemen zijn met de geleverde dienst.
"U heeft een probleem met uw Volkswagen? Tsja, wij hebben het wel aan u verkocht, met garantie, maar wij kunnen u niet helpen. Neem kontakt op met de fabrikant in Wolfsburg."
De kabelboer moet wat druk zetten bij deze contentprovider,

Gert.

Hebbes
16 mei 2010, 19:39
Moeten WIJ dit probleem dan voorleggen aan de contentprovider? Ik dacht het niet.
Zoals Barbarian (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=23268) al gezegd heeft, wij nemen deze dienst af bij de kabelboer en die is, in dit geval, het eerste aanspreekpunt als er problemen zijn met de geleverde dienst.
"U heeft een probleem met uw Volkswagen? Tsja, wij hebben het wel aan u verkocht, met garantie, maar wij kunnen u niet helpen. Neem kontakt op met de fabrikant in Wolfsburg."
De kabelboer moet wat druk zetten bij deze contentprovider,

Gert.

Dat bedoel ik dus ook.

Sjaool
16 mei 2010, 20:10
De kabelboer moet wat druk zetten bij deze contentprovider.

Dat is wat ik bedoel met het probleem voorleggen bij de contentprovider.
Ziggo kan dit probleem niet oplossen maar dus wel voorleggen en hopelijk ook druk uitoefenen.

Barbarian
16 mei 2010, 20:16
Ziggo kan dit probleem niet oplossen maar dus wel voorleggen en hopelijk ook druk uitoefenen.

Ziggo en druk uitoefenen.... zijn 2 verschillende dingen...
Ik neem de dienst af bij hun en zij dienen het 'probleem' op te lossen, hoe dan ook.... en zich niet verschuilen achter 'wij kunnen er niks aan doen, het ligt bij de content provider'..
Het probleem dateert al vanaf november.. dus druk uitoefenen!!:shock: was da:evil:

catastrofus
16 mei 2010, 20:19
Tsja, dat is wel wat anders dan je uitspraak om kontakt op te nemen met de contentprovider. Maar ik heb het gevoel dat onze kabelboer het allemaal een worst zal zijn over dit 'minor problem'.
Voor TVdigitaal (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=20942) maakt het al helemaal niets meer uit, gezien z'n reacties hier over dit probleem, want hij schuift het keurig weer weg.

Gert.

Barbarian
16 mei 2010, 20:23
Tsja, dat is wel wat anders dan je uitspraak om kontakt op te nemen met de contentprovider. Maar ik heb het gevoel dat onze kabelboer het allemaal een worst zal zijn over dit 'minor problem'.
Voor TVdigitaal (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=20942) maakt het al helemaal niets meer uit, gezien z'n reacties hier over dit probleem, want hij schuift het keurig weer weg.

Gert.
Precies, laten 'ze' maar eens meer kijken dan een paar seconden... dan valt het wel op...
Maar zoals je zegt, het boeit ze niet... met ze bedoel ik Ziggo.

The_Doman
16 mei 2010, 20:31
Ik neem de dienst af bij hun en zij dienen het 'probleem' op te lossen, hoe dan ook.... en zich niet verschuilen achter 'wij kunnen er niks aan doen, het ligt bij de content provider'..
Het probleem dateert al vanaf november.. dus druk uitoefenen!!:shock: was da:evil:

Niet kunnen zal waarschijnlijk wel weer een kwestie zin van niet 'willen'.
History HD komt dacht ook weer bij Chellomedia DMC (http://www.digitalmediacentre.com) vandaan.
Blijkbaar liggen de verhoudingen tussen Ziggo en Chellomedia DMC erg gevoelig ofzo?? :roll:

Het lijkt allemaal een beetje op de 'WSS signaal in beeld kwestie (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=12062)'.
Die zaak zeurt ook maar door zonder dat iemand er echt iets aan wil doen.

Sjaool
16 mei 2010, 21:17
Uiteindelijk is het zo dat als Ziggo de klacht kenbaar maakt bij de contentprovider de contentprovider het probleem hoort op te lossen.

Als de contentprovider dit op de lange baan schuift en het probleem niet onderkent dan blijf je in cirkeltjes ronddraaien en schiet niemand er iets mee op.

Het zou kunnen helpen om zelf de contentprovider ook te bestoken met klachtenmailtjes en dat er dan hopelijk stappen worden ondernomen.

Hebbes
16 mei 2010, 21:36
Uiteindelijk is het zo dat als Ziggo de klacht kenbaar maakt bij de contentprovider de contentprovider het probleem hoort op te lossen.

Als de contentprovider dit op de lange baan schuift en het probleem niet onderkent dan blijf je in cirkeltjes ronddraaien en schiet niemand er iets mee op.

Het zou kunnen helpen om zelf de contentprovider ook te bestoken met klachtenmailtjes en dat er dan hopelijk stappen worden ondernomen.

Wat zit jij het nou op te nemen voor Ziggo. Wat kan mij dat nou schelen hoe het zit. Ik ben klant bij Ziggo en verders niks. Als je een fiets koopt en je heb pech, kun je ook geen kontakt opnemen met de fabrikant. De fabrikant zegt dat je kontakt op moet nemen met de leverancier. Ziggo is voor mij de leverancier en verders heb ik met niemand te maken.
Ziggo moet z'n tanden erin zetten en niet de klanten.

catastrofus
16 mei 2010, 21:42
Blijkbaar WIL onze kabelboer hier z'n handen niet aan vuil maken...
Anders hadden ze het toch al lang gedaan want ik kan me niet voorstellen dat ziggo de klanten laten lijden onder een verstoorde relatie tussen kabelboer en zijn contentprovider.

Gert.

Wat zit jij het nou op te nemen voor Ziggo. Wat kan mij dat nou schelen hoe het zit. Ik ben klant bij Ziggo en verders niks. Als je een fiets koopt en je heb pech, kun je ook geen kontakt opnemen met de fabrikant. De fabrikant zegt dat je kontakt op moet nemen met de leverancier. Ziggo is voor mij de leverancier en verders heb ik met niemand te maken.
Ziggo moet z'n tanden erin zetten en niet de klanten.

Sjaool
16 mei 2010, 21:53
Wat zit jij het nou op te nemen voor Ziggo.

Ik neem het niet op voor Ziggo hoor alleen kan het moeilijk zo zijn dat Ziggo verantwoordelijk wordt gehouden voor de gebrekkige apparatuur/software van een contentprovider.

Ziggo zou best wat actiever kunnen optreden tegen betaalde contentprovider en zeker eentje die ook nog eens in een veel te duur HD-pakket is opgenomen.

Misschien heeft Ziggo dit ook al opgenomen met de contentprovider alleen daar wordt hier op de site met geen woord over gerept door de diverse Ziggo-medewerkers.

tichel
17 mei 2010, 12:35

Even de resultaten van een onderzoekje van
"Nostradamus effect: Secrets of the seven seals"
op History HD, 17 mei 2010 van 08:00 - 08:42.

Hierin was 37 keer een probleem met de ondertiteling.

De ondertiteling bestaat uit blokken van 6000 - 10000 bytes.
In de header staat hoeveel bytes er moeten volgen.
Deze worden verzonden in pakketjes van 184 data bytes,
dus zo'n 35 - 55 pakketjes.
In 33 van de 37 gevallen ontbreken er precies 3 pakketjes,
dus 552 bytes.
Ook in andere uitzendingen met fouten zie je
vaak die ontbrekende 552 bytes.
Toch opmerkelijk.

Barbarian
17 mei 2010, 15:49
We hebben dit zelf ook (weer) waargenomen bij HistoryHD.

Het technische bedrijf van HistoryHD is bezig om dit probleem te analyseren. Oplostijd is nog onbekend.

Oplostijd onbekend??? Het duurt al bijna een half jaar en nog steeds hebben ze niks kunnen vinden?? Zal wel weer 'op een lange baan geschoven actie' worden...

crapz0rs
17 mei 2010, 15:54
Dit begint steeds meer op een spelletje tussen twee semi concurrenten te lijken (Ziggo en DMC, wat van Chellomedia is).

Sjaool
17 mei 2010, 16:57
Ben ik gek, of is de reactie van TVdigitaal verdwenen? :?

Hebbes
17 mei 2010, 17:01

Nee hoor, je bent niet gek. Volgens mij zag ik ook een reactie TVdigitaal. Anders zijn we allebei gek :pompom::pompom::pompom:

Barbarian
17 mei 2010, 17:07
Reactie is inderdaad verdwenen...
Erg vreemd...:shock:
Gevoelige snaar geraakt misschien???
Bericht is niet helemaal verdwenen, is maar goed dat ik dat bericht gequote heb..:cool:

Sjaool
17 mei 2010, 17:10
Nee hoor, je bent niet gek. Volgens mij zag ik ook een reactie TVdigitaal. Anders zijn we allebei gek :pompom::pompom::pompom:

Zo niet, dan ben ik een vliegtuig. :schater:

m-snel
18 mei 2010, 08:05
Overigens heb ik ook History HD via Canal Digitaal en daar is dit probleem niet met de DVB ondertiteling. Dus ergens in de bron wordt het wel goed uitgezonden ;)

TVdigitaal
18 mei 2010, 09:47

jullie waren wel snel met het quoten.
Er was op dat moment nog geen nieuws, wel had ik een technicus aan de lijn van het bedrijf dat de techniek doet HistoryHD. Dacht als daar nieuws uitkomt kan ik dat beter posten. Helaas is er nog geen nieuws.

Overigens heb ik ook History HD via Canal Digitaal en daar is dit probleem niet met de DVB ondertiteling. Dus ergens in de bron wordt het wel goed uitgezonden

Dit is makkelijk te verklaren.

We hebben het hier over 2 verschillende versie's van HistoryHD. De versie die Ziggo doorgeeft wordt gemaakt in Nederland, de playout van HistoryHD staat in Amsterdam.

De CDS versie komt bij skylink vandaan en is oorspronkelijk bedoeld voor kijkers in Tsjechië en Slowakije de playout voor deze versie staat ook ergens in die landen. Door de samenwerking tussen M7/CDS is deze nu daardoor ook opgenomen in het HD pakket van CDS eerst zonder subs en later ook alsnog met. Volgens mij is er geen verschil in programmering, alleen de bitrate is volgens mij bij de west europesche versie (Ziggo en andere kabelaars) hoger en promo's kunnen afwijken.

Ben het met jullie eens dat dit probleem veel te lang duurt. Helaas kan ik er zelf niks aan veranderen/verbeteren want dan hadden we dit zeker gedaan. Nog even geduld, zodra er nieuws is plaats ik het hier.

Hebbes
18 mei 2010, 10:13
Ben het met jullie eens dat dit probleem veel te lang duurt. Helaas kan ik er zelf niks aan veranderen/verbeteren want dan hadden we dit zeker gedaan. Nog even geduld, zodra er nieuws is plaats ik het hier.
Maar het zou Ziggo sieren om een normaal antwoord te geven als men een klacht indient over de ondertiteling en niet dit antwoord.

Geachte heer/mevrouw ,

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Wij gaan verder niet over de ondertitleling, deze wordt vanuit de content provider (de zender) verstuurd.

Heeft u nog vragen? Bla,bla,bla

xxxxxx
Afdeling Klantenservice
Ziggo

Barbarian
22 mei 2010, 00:51
Weer kicken, zodat men dit niet vergeet....
Alhoewel ik denk, dat 'ze' hier helemaal geen ruk om geven...
Fix het nou es een keer...

catastrofus
22 mei 2010, 00:55
Ik bewonder je pogingen maar vrees het ergste,,, Maar blijf kicken! :thumb up:

Gert.

Barbarian
22 mei 2010, 03:46

jullie waren wel snel met het quoten.
Er was op dat moment nog geen nieuws, wel had ik een technicus aan de lijn van het bedrijf dat de techniek doet HistoryHD. Dacht als daar nieuws uitkomt kan ik dat beter posten. Helaas is er nog geen nieuws.

Dit is makkelijk te verklaren.

We hebben het hier over 2 verschillende versie's van HistoryHD. De versie die Ziggo doorgeeft wordt gemaakt in Nederland, de playout van HistoryHD staat in Amsterdam.

De CDS versie komt bij skylink vandaan en is oorspronkelijk bedoeld voor kijkers in Tsjechië en Slowakije de playout voor deze versie staat ook ergens in die landen. Door de samenwerking tussen M7/CDS is deze nu daardoor ook opgenomen in het HD pakket van CDS eerst zonder subs en later ook alsnog met. Volgens mij is er geen verschil in programmering, alleen de bitrate is volgens mij bij de west europesche versie (Ziggo en andere kabelaars) hoger en promo's kunnen afwijken.

Pleur je toch ´die andere´ erin´......

Ik bewonder je pogingen maar vrees het ergste,,, Maar blijf kicken! :thumb up:

Gert.

Bij deze......
Is toch van de zotte, zo'n groot bedrijf, en dat dit nog eens niet voor mekaar krijgen.

Barbarian
22 mei 2010, 03:51
En KICK

TVdigitaal
22 mei 2010, 16:43

We vergeten dit echt niet, had ook gemeld als er nieuws is meld ik het! Ook wij houden de mensen van HistoryHD scherp.

De technici van HistoryHD zijn nog e.a. aan het onderzoeken.
Er is door hun afgelopen week wel e.a. aangepast. Zie zelf nog maar bij heel weinig uitzendingen problemen, gisteren eind van de middag toevallig nog wel een keer.

Kun je misschien aangeven bij welke uitzendingen je het de afgelopen 2 dagen het probleem hebt waargenomen?

tichel
22 mei 2010, 20:10
TVdigitaal:
Kun je misschien aangeven bij welke uitzendingen je het de afgelopen 2 dagen het probleem hebt waargenomen?

Volgens mij bij iedere uitzending.
Ik heb vandaag 2 gevallen onderzocht.
Het duurde maar 17 resp. 42 sec tot de eerste fout.
Er ontbreken steeds 3 pakketjes van 184 data bytes.
In de seconde voor dat gebeurt zie ik in beide gevallen
een bitrate van 38 Mbit, History HD + 4 keer Eredivisie Live.
Is dat niet het maximum van een kanaal?
En zou dit dan de verklaring kunnen zijn? Het is maar een theorie.
En komt dit probleem eigenlijk ook voor in het Casema/Multikabel gebied?
Daar zit History HD in een andere transport stream.

sprits
22 mei 2010, 20:31
Ik heb er met alle programma's last van.

catastrofus
22 mei 2010, 20:41
Uiteraard, ik heb er ook (best wel veel) last van maar het verbaasd me niet dat toevallig een kabelboer employee (TVdigitaal (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=20942)) er opeens niet zoveel last meer van heeft. Vandaar dat Barbarian (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=23268) voortdurend blijft kicken...
Een wijze les richting TVdigitaal (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=20942): de klanten hebben altijd gelijk. Sorry TVdigitaal (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=20942), je bent hier de kop van jut in dit topic want er gebeurd niets eigenlijk vwb deze ondertiteling...

Zie zelf nog maar bij heel weinig uitzendingen problemen, gisteren eind van de middag toevallig nog wel een keer.

Gert.

Ik heb er met alle programma's last van.

Barbarian
22 mei 2010, 21:32
@ TVdigitaal ,
Op iedere uitzending zijn de subs niet volledig ..
Soms gaat het een paar minuten goed om vervolgens weer volledig de mist in te gaan..
En de kop van Jut?, zover wil ik (nog) niet gaan, maar het geduld raakt langzaam op van deze kant.
De kwestie loopt nu bijna al een half jaar en nog steeds geen oplossing???
Wordt dit ook een kwestie van het kastje naar de muur??
Kom op zeg, in een tijdsbestek van een half jaar moet men het één of het ander al gevonden hebben??
Ben ik nu gek of wordt ik voor gek uit gemaakt omtrent dit?

catastrofus
22 mei 2010, 23:46
Kick... Vanavond 'Mega disasters: Hawaii apocalypse' ziet de ondertiteling er ook weer niet uit.

Gert.

Barbarian
23 mei 2010, 00:07
Kick... Vanavond 'Mega disasters: Hawaii apocalypse' ziet de ondertiteling er ook weer niet uit.

Gert.
Welke programma(ondertiteling) wel dan?:rolleyes::censored:

tichel
24 mei 2010, 18:41
TVdigitaal:

23 mei 2010.
Ik heb getest tussen 9:50 en 14:00.
Om 9:50 was het al raak na 8 seconden.

09:50 : 20 fouten in : "Mystery quest: The lost city of Atlantis"
10:40 : 19 fouten in : "How the earth was made"
11:30 : 24 fouten in : "Mega disasters: Hawaii Apocalypse"
12:20 : 9 fouten in : "Pawn stars: Gangster & guitars"
12:45 : 10 fouten in : "Pawn stars: Damn Yankees"
13:10 : 16 fouten in : "Lost worlds: Herod the great"

24 mei 2010, 18:00.
Ik heb zojuist iets merkwaardigs ontdekt.
Het programma "Ice road truckers: Off the ice"
werd uitgezonden om 11:30 en 17:30.
Om 11:30 treedt na 55 sec een fout op in de zin

Ze slepen soms wel 66 ton
zwaar metaal mee...

En om 17:30 treedt deze fout niet op.

Barbarian
24 mei 2010, 20:38
Het is gewoon een 'zootje' met die ondertiteling op History HD....
Misschien wordt het tijd om de 'andere' versie van History HD door te geven.. zoals vermeld in deze post: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=275509&postcount=94

TVdigitaal
25 mei 2010, 11:33
Uiteraard, ik heb er ook (best wel veel) last van maar het verbaasd me niet dat toevallig een kabelboer employee (TVdigitaal (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=20942)) er opeens niet zoveel last meer van heeft.

Het blijkt dat niet elke STB en CI TV er even veel last van heeft.
Met de STB's en TV's waar ik de afgelopen dagen/week heb gekeken zie ik alleen soms dat zinnen te snel verdwijnen of te vroeg komen en bij de meeste uitzendingen werkt de DVB ondertiteling probleemloos.

Blijkt dat gebruikers van bv een Dreambox en AZbox complete zinnen missen en soms ook halve karakters krijgen, kortom met deze decoders werken de ondertitels nooit normaal op HistoryHD zoals de ondertitels nu worden aangeboden. Ook lijkt het erop dat de Samsung (CI+ en stb's) en Philips tv's wat meer problemen geven dan de overige merken, ook hier mis je (soms/vaak) zinnen of worden deze te snel afgekapt. Als ik het hier lees zie ik ook de Humax 5000 en 5050, helaas heb ik deze nog niet kunnen bekijken op een productie decoder met de software versie zoals deze nu actief is.

tichel TVdigitaal:

Heb dit afgelopen vrijdag rond 11.30 gezien tijdens een uitzending van Ice road truckers maar ook later die middag nog weer tijdens een andere uitzending.

Misschien wordt het tijd om de 'andere' versie van History HD door te geven.

Die andere versie is niet bedoeld voor kabeldistibutie dus we kunnen ook niet zo maar switchen, maar het zou anders een alternatief kunnen zijn. Ben alleen bang dat we als we dit zouden doen we wel klachten krijgen over de beeldkwaliteit, deze is als je ze naast elkaar ziet van de sat versie minder dan die van de versie die we nu gebruiken.

Een wijze les richting TVdigitaal (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=20942): de klanten hebben altijd gelijk. Sorry TVdigitaal (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=20942), je bent hier de kop van jut in dit topic want er gebeurd niets eigenlijk vwb deze ondertiteling...

Zie hierboven en ook mijn eerdere post ik ontken zeker niet dat er een probleem waarneembaar is met de DVB subtiteling op HistoryHD.

Erg jammer die reacties, snap best dat het erg vervelend is en lang duurt. Ik wil jullie best op de hoogte houden van de voortgang zolang het leuk blijft en het gewaardeerd wordt.

Wat mij betreft is verder de discussie op dit forum dan ook gesloten, post alleen nog even de voorgang van dit probleem en daar laat ik het dan ook verder bij.

Status nu:

We hebben zelf wel een idee waardoor het op een aantal decoders en TV's fout gaat en op sommige niet. Zelf aanpassing/corrigeren kunnen we dit helaas niet men moet dit bij de bron doen. HistoryHD is bezig om het e.a. te laten aanpassen.

UPDATE 25/5: Voor de volledigheid, naast die hierboven aangeven STB's/TV's zien we ook af en toe regels wegvallen Humax 5000 serie. Halve karakters en halve regels zijn niet gezien op deze decoders. Zoals al eerder aangeven de technici van HistoryHD zijn bezig met dit probleem m.b.t. de ondertitels die Ziggo en ook enkele andere providers ervaren.

Update 26/5:
Gisteravond (22/5) is door de programma aanbieder (HistoryHD) de aanpassing gedaan aan de NL DVB ondertiteling.

Wij (Ziggo) en ook de andere providers die problemen ervaarden met de ondertiteling op HistoryHD zijn nu aan het testen. De eerste metingen en test lijken positief.

:arrow: Update 27/5:
Bij deze de laatste info/posting:
De aanpassingen die HistoryHD aan hun DVB ondertiteling heeft gedaan hebben effect gehad. Probleem met de ondertiteling is opgelost.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/misc/progress.gif

griebeltje1
25 mei 2010, 12:26
heb een door ZIGGO goedgekeurde Samsung h360r en hierop doet zich het probleem ook voor. is dus niet beperkt tot niet goedgekeurde ontvangers.

joepke-m
25 mei 2010, 12:40
Misschien wordt het tijd om de 'andere' versie van History HD door te geven.. zoals vermeld in deze post: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=275509&postcount=94

Vanavond allemaal kijken:

19.30-20.30 Mega disasters: the Ziggo experience :pompom:

Sjaool
25 mei 2010, 13:15
Probleem is bij mij ook aanwezig op een Humax 5050C maar dit was volgens mij al bekend. ;)

Ik ben benieuwd of dit hardnekkige probleem nu eindelijk opgelost gaat worden door History Channel of in ieder geval door het bedrijf dat van hen de opdracht heeft gekregen om dit op te lossen.

om1
25 mei 2010, 13:42
Toch wel apart dat TVDigitaal zo verongelijkt doet... dit probleem speelt al maanden.

Is het dan gek dat we kritisch zijn? Ziggo levert al tijden wanprestatie. Afschuiven op de content provider kan echt niet. Wij hebben een contract met Ziggo en die moet zorgen dat de techniek op orde is, of anders het kanaal gewoon niet doorgeven en/of compensatie aanbieden. Ze kunnen dit weer verhalen op de content leverancier ivm wanprestatie van hun kant.

Barbarian
25 mei 2010, 14:20
Het lijkt erop, des te meer 'we' klagen, des te slechter het is met de ondertiteling...
Wordt alleen maar erger, je maakt mij :censored: niet wijs dat dit niet na een half jaar opgelost is.../wordt.
En ik niks te makken met de contentprovider, ik neem de dienst af van Ziggo en zij dienen het op te lossen...

Barbarian
25 mei 2010, 14:27
Zit net te kijken naar Mistery Quest Aliens cover up..., over Area 51..
Daar wordt ook veel in de 'doofpot' gestopt....
Net als dit probleem...:thumb up:
Ziggo, doe er eens wat aan, en dan bedoel ik niet de aliens....:rolleyes:

tichel
25 mei 2010, 14:59
Wat een merkwaardige reactie van TVdigitaal.

Waarom zou een Dreambox (die ik niet heb)
de DVB ondertitels van History HD "nooit normaal" kunnen laten zien.

Ik laat toch zien dat er pakketten ontbreken in de transport stream.

En de event information (epg) is wel compleet (die heeft een checksum).
Beweer je nu dat dit ligt aan een niet gecertificeerde decoder?
Als jij stelt dat er probleemloze uitzendingen zijn, dan zou ik
daar wel eens een opname van willen analyseren.

Ik kijk net om 13:10 naar "Dinosaur secrets: Deep sea killers"
vanaf een Humax 5050C met de nieuwe, door Ziggo goedgekeurde, firmware.
En meteen vallen er zinnen weg.
Rond 13:15 is er even helemaal geen ondertiteling.
En van 13:30 tor 13:52 de rest bekeken : 10 fouten.

Barbarian
25 mei 2010, 16:20
Zekers een merkwaardige reactie...
Ik heb een Samsung met Ci+, nu ligt het daaraan?
Hij beweert dat niet iedere tv/decoder er last van heeft, maar er toch last van hebben..
Kijk eens naar men eerste post omtrent dit, ze hebben tijd genoeg gehad om dit te onderzoeken..

Hebbes
25 mei 2010, 17:27
Ik ben van het simpele soort en heb dat hele HD-pakket opgezegd. Je denkt toch niet dat ik me aan dit soort mankementen gaat zitten ergeren.

om1
25 mei 2010, 18:11
Ik ben van het simpele soort en heb dat hele HD-pakket opgezegd. Je denkt toch niet dat ik me aan dit soort mankementen gaat zitten ergeren.

Yep, heb ik ook al gedaan. Maar het zou mooi geweest zijn als de laatste maand zonder problemen was geweest...

Hebbes
25 mei 2010, 18:53
Ik begin steeds minder te snappen van deze discussie. We hebben gecertificeerde ontvangers en 'n abonnement bij Ziggo en ze wimpelen het gewoon af met: " wij gaan niet over de ondertiteling". Volgens mij moet Ziggo de tanden erin zetten. Lukt dat niet dan moeten de abonnees massaal opzeggen. Maarja, ze doen maar wat, ze halen zenders uit het pakket en je mag nog steeds het zelfde betalen. Je neemt een HD-pakket en de ondertiteling klopt niet. Ook hier mogen we het bekijken. Dus van mijn totaalpakket is niet veel meer van over, terug gebracht tot 1 keuzepakket. :frons:

ArChie
25 mei 2010, 19:52
Het is allemaal eenvoudig. Wij gaan een overeenkomst aan met Ziggo voor de levering van het signaal en melden problemen met dat signaal dus aan bij Ziggo. Ziggo is immers de signaal leverancier. Ziggo doet vervolgens onderzoek naar de aangemelde problemen en als Ziggo van mening is dat het probleem veroorzaakt wordt door hun leverancier, dan hoort Ziggo dit weer aan te kaarten bij die leverancier van Ziggo. Ziggo gaat immers de overeenkomst aan met die leverancier en maakt afspraken over de kwaliteit van het aan Ziggo aangeleverde signaal. Ook beschikt Ziggo over contact personen bij die leverancier.

Ik heb echter de indruk dat Ziggo het allemaal maar een beetje op zijn beloop laat. Het kanaal geeft geluid en er beweegt wat, dus vindt Ziggo het zo wel goed. Er zijn nog veel meer kanalen waar al tijden wat aan mankeert met bijvoorbeeld niet werkende teletext of incorrecte EPG informatie en daar wordt ook niets aangedaan. Zullen ze bij Ziggo ook wel weer "toevallig" niet gezien hebben.

Hebbes
25 mei 2010, 19:58
Ik zat gisteren naar Travel Channel te kijken. Zo hadden we boventiteling en zo hadden we ondertiteling. Het ging zo een hele uitzending door. Daar wordt je ook moe van :evil:
Zal ook wel aan mij liggen :frons:

catastrofus
25 mei 2010, 20:12
Ik neem altijd standaard Swiss Railway Journey's op, zondag ochtend 2 afleveringen achter elkaar (op de dm's ja die van de 'opgegeten' ondertiteling van History HD :roll:) en wat me opvalt is dat er bij de eerste aflevering soms geen ondertiteling aanwezig is maar bij de 2de aflevering wel. :?: En dat van dezelfde serie...

Gert.

crapz0rs
25 mei 2010, 20:15
Ik zat gisteren naar Travel Channel te kijken. Zo hadden we boventiteling en zo hadden we ondertiteling. Het ging zo een hele uitzending door. Daar wordt je ook moe van :evil:
Zal ook wel aan mij liggen :frons:Ondertiteling wisselt af en toe van positie omdat het anders over andere graphics/enzo komt te liggen.
Misschien was dat wat er gebeurde op Travel Channel ?

Hebbes
25 mei 2010, 20:19
Ondertiteling wisselt af en toe van positie omdat het anders over andere graphics/enzo komt te liggen.
Misschien was dat wat er gebeurde op Travel Channel ?
Dat was niet aan de orde. Ik snap wat je bedoelt. In dit geval zat de titel stijf boven en en zo was het normaal onderaan.
Zal wel een incident zijn geweest :wink:

Barbarian
26 mei 2010, 09:25
Hebben ze 'het' gefixt??
Sinds gisteravond zie ik geen fouten meer omtrent de ondertiteling..

TVdigitaal
26 mei 2010, 09:47
Hebben ze 'het' gefixt??
Sinds gisteravond zie ik geen fouten meer omtrent de ondertiteling..

Er is gisteren door de programma aanbieder (HistoryHD) een aanpassing gedaan aan de ondertiteling.

Wij (Ziggo) en ook de andere providers die problemen ervaarden met de nederlandse DVB ondertiteling op HistoryHD zijn nu aan het testen. De eerste metingen en test lijken positief.

tichel
26 mei 2010, 14:06
Er is gisteren door de programma aanbieder (HistoryHD) een aanpassing gedaan aan de ondertiteling.

Wij (Ziggo) en ook de andere providers die problemen ervaarden met de nederlandse DVB ondertiteling op HistoryHD zijn nu aan het testen. De eerste metingen en test lijken positief.

In 5 lange uitzendingen op 24 en 25 mei 2010 gebruikte
History HD de volgende gemiddelde bitrates:
video... 12.830 Mbit
Audio.... 0.198
DVB sub.. 0.028 (soms iets minder)

Op 26 mei van 10:45 tot 12:45:
video... 12.636 Mbit
Audio.... 0.198
DVB sub.. 0.025
En de problemen lijken opgelost!

Ook nog een vraag.
Volgens de PMT mogen de 4 zenders van Eredivisie Live gebruiken:
Video.... 6.1744
Audio.... 0.2160
Teletekst 0.4324 (alleen op Eredivisie Live 1)
4 x 6.1744 + 12.636 = 37.3 Mbit, alleen nog maar de video.
Is de capaciteit van een kanaal 38 Mbit of iets meer?
Met 5 x audio, 1 x teletekst en ook nog de Epg (+- 0.8 Mbit)
kom je daar ver overheen.
Blijft dit goed gaan als Eredivisie Live meer uitzendt dan
3 keer Tekst TV?

juanj
26 mei 2010, 21:51
Het probleem lijkt idd opgelost, heb zojuist van 21:30 tot 22:00 gekeken naar iets over sterren in washington.. en er viel niets weg.. :thankyou:

hoihoi...
er lijkt er gebruik gemaakt te worden van een ander lettertype voor de ondertiteling..

hopelijk zijn we er nu echt...

TVdigitaal
27 mei 2010, 09:53

De aanpassingen die HistoryHD heeft gedaan hebben effect gehad. Probleem met de ondertiteling is opgelost.

tichel
27 mei 2010, 12:45
De aanpassingen die HistoryHD heeft gedaan hebben effect gehad. Probleem met de ondertiteling is opgelost.

Hebben/hadden ze bij Canal Digitaal hetzelfde probleem?
http://www.satellietforum.com/showthread.php?t=10567&page=9

TVdigitaal
27 mei 2010, 13:19
Hebben/hadden ze bij Canal Digitaal hetzelfde probleem?
http://www.satellietforum.com/showthread.php?t=10567&page=9

Kans is groot, ze gebruiken we een andere aanvoer hun signaal wordt geencodeerd in oost europa die van ons bij de playout in Amsterdam.

Heb de collega's die werken voor Canaldigitaal niet gesproken hierover, wel enkele andere kabelaars die ook de problemen hadden. Problemen waren ook vaag niet elke decoder/tv had er even veel last van. Er is nu e.a. aangepast aan de buffering en nog enkele andere zaken door History waardoor de subs weer voldoen aan de specificaties en de problemen dus eindelijk voorbij zijn.

Barbarian
27 mei 2010, 20:19
Ziet er weer goed uit..
Waarom het een half jaar moest duren....:rolleyes:

catastrofus
29 mei 2010, 20:48
Hallo TVdigitaal (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=20942), uiteraard ben je de kop van jut in dit issue maar ik val je uiteraard niet persoonlijk aan. Je bent een kabelboer medewerker en je legt je hoofd onder de slachtbank door hier te posten. Blij dat het is opgelost, ondanks de maanden die er voor nodig waren... Blijkbaar hebben jullie daar in Zwolle ook 1 of meerdere dm's staan (of bij collega's) gezien je opmerking over de ondertiteling bij dreamboxen.

Gert.

Het blijkt dat niet elke STB en CI TV er even veel last van heeft.
Met de STB's en TV's waar ik de afgelopen dagen/week heb gekeken zie ik alleen soms dat zinnen te snel verdwijnen of te vroeg komen en bij de meeste uitzendingen werkt de DVB ondertiteling probleemloos.

Blijkt dat gebruikers van bv een Dreambox en AZbox complete zinnen missen en soms ook halve karakters krijgen, kortom met deze decoders werken de ondertitels nooit normaal op HistoryHD zoals de ondertitels nu worden aangeboden. Ook lijkt het erop dat de Samsung (CI+ en stb's) en Philips tv's wat meer problemen geven dan de overige merken, ook hier mis je (soms/vaak) zinnen of worden deze te snel afgekapt. Als ik het hier lees zie ik ook de Humax 5000 en 5050, helaas heb ik deze nog niet kunnen bekijken op een productie decoder met de software versie zoals deze nu actief is.

tichel

Heb dit afgelopen vrijdag rond 11.30 gezien tijdens een uitzending van Ice road truckers maar ook later die middag nog weer tijdens een andere uitzending.

Die andere versie is niet bedoeld voor kabeldistibutie dus we kunnen ook niet zo maar switchen, maar het zou anders een alternatief kunnen zijn. Ben alleen bang dat we als we dit zouden doen we wel klachten krijgen over de beeldkwaliteit, deze is als je ze naast elkaar ziet van de sat versie minder dan die van de versie die we nu gebruiken.

Zie hierboven en ook mijn eerdere post ik ontken zeker niet dat er een probleem waarneembaar is met de DVB subtiteling op HistoryHD.

Erg jammer die reacties, snap best dat het erg vervelend is en lang duurt. Ik wil jullie best op de hoogte houden van de voortgang zolang het leuk blijft en het gewaardeerd wordt.

Wat mij betreft is verder de discussie op dit forum dan ook gesloten, post alleen nog even de voorgang van dit probleem en daar laat ik het dan ook verder bij.

Status nu:

We hebben zelf wel een idee waardoor het op een aantal decoders en TV's fout gaat en op sommige niet. Zelf aanpassing/corrigeren kunnen we dit helaas niet men moet dit bij de bron doen. HistoryHD is bezig om het e.a. te laten aanpassen.

UPDATE 25/5: Voor de volledigheid, naast die hierboven aangeven STB's/TV's zien we ook af en toe regels wegvallen Humax 5000 serie. Halve karakters en halve regels zijn niet gezien op deze decoders. Zoals al eerder aangeven de technici van HistoryHD zijn bezig met dit probleem m.b.t. de ondertitels die Ziggo en ook enkele andere providers ervaren.

Update 26/5:
Gisteravond (22/5) is door de programma aanbieder (HistoryHD) de aanpassing gedaan aan de NL DVB ondertiteling.

Wij (Ziggo) en ook de andere providers die problemen ervaarden met de ondertiteling op HistoryHD zijn nu aan het testen. De eerste metingen en test lijken positief.

:arrow: Update 27/5:
Bij deze de laatste info/posting:
De aanpassingen die HistoryHD aan hun DVB ondertiteling heeft gedaan hebben effect gehad. Probleem met de ondertiteling is opgelost.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/misc/progress.gif

catastrofus
3 juni 2010, 20:58
Ondanks mijn eerdere euforie is het net niet helemaal goed opgelost.
Ondanks dat de ondertiteling wel weer goed meeloopt en leesbaar is, blijft er blijkbaar wel de issue van de 'van onderen opgegeten ondertiteling bij dm's' bestaan want dit is nog niet helemaal opgelost.
Komt welliswaar minder voor maar is niet weg. Maar goed, gezien de afhandeltijd van het andere probleem denk ik niet dat er dan ook maar iemand, bij onze kabelboer, het een zorg zal zijn.

Gert.

Ziet er weer goed uit..
Waarom het een half jaar moest duren....:rolleyes:

tichel
7 juni 2010, 13:43
Ondanks mijn eerdere euforie is het net niet helemaal goed opgelost.
Ondanks dat de ondertiteling wel weer goed meeloopt en leesbaar is, blijft er blijkbaar wel de issue van de 'van onderen opgegeten ondertiteling bij dm's' bestaan want dit is nog niet helemaal opgelost.
Komt welliswaar minder voor maar is niet weg. Maar goed, gezien de afhandeltijd van het andere probleem denk ik niet dat er dan ook maar iemand, bij onze kabelboer, het een zorg zal zijn.

Gert.

Naar aanleiding van jouw bericht heb ik gisteren, 6 juni 2010,
uitgebreid getest tussen 8:30 en 12:00.
Daarbij zijn 3 fouten geconstateerd.
Aanmerkelijk minder dan de 98 fouten in 250 minuten op 23 mei,
maar het probleem is dus nog niet fundamenteel opgelost.
Wat ook opvalt is dat het eerder gemelde feit dat er vaak
precies 552 bytes ontbreken ook nu in 1 geval voorkomt.
Ik zal daar even gedetailleerd verslag van doen,
misschien dat iemand daar iets aan heeft.
Het betreft vanaf 9:50 "Clash of the Gods: Hercules" .
Om 10:08:25 begint een payload van pid 0x0141 met:
00 00 01 BD 27 C1 84 80 05 2B 37 9D 62 A9 20 00 0F 10 00 02
Dit belooft 0x27C1 (10177) data bytes.
De payload bevat echter maar 52 x 184 + 63 = 9631 bytes,
552 bytes minder dan 6 + 10177.
En nee, dat ligt niet aan onze decoders, want de
nummering van de pakketten klopt precies.
De payload bestaat uit 2 zinnen die boven elkaar moeten komen.
De eerste zin "Als het monster dood is, doopt hij"
is een plaatje van 370 x 36 pixels, interlaced.
Eerst de oneven beeldlijnen 1 t/m 35, dan de even 2 t/m 36.
Bij lijn 22 gaat het mis.
Deze begint in het pakket met volgnummer 9,
maar het volgende pakket sluit daar qua volgnummer (10)
wel op aan, maar niet qua inhoud.
Hier ontbreekt duidelijk een pakket, en waarschijnlijk alle 3.
De decoder constateert een fout, en stopt ermee.
Je ziet dan vaak een streepjespatroon onderaan de tekst.
En de tweede zin ("his arrows in the blood of the Hydra")
wordt ook niet meer weergegeven.

En ook gisteravond om 21:13 en
vanmorgen om 10:42 en 11:55 waren weer 552 bytes zoek.

catastrofus
7 juni 2010, 19:26
Dank voor je uitgebreide toelichting, deze is verhelderend!
Ik wist niet dat het zo in elkaar zat.

Gert.

catastrofus
26 juli 2010, 22:39
Blijkbaar treedt het probleem helaas weer, zo af en toe, op. Bij 'Cities of the underwork: Okinama: Tunnels of hell' zag ik het verschijnsel weer 2 maal voorbij komen in nog geen 10 minuten kijken.

crapz0rs
26 juli 2010, 23:19
Bij Discovery HD Showcase is me het ook al een paar keer opgevallen dat zinnen missen.

_rayman_
11 augustus 2010, 14:17
Dit topic gaat over History HD, maar ik wil toch even meeliften op dit topic maar dan voor Discovery HD Showcase.

Sinds kort (~2 maanden) kan ik ook deze zender(s) ontvangen. Toen waren er niet zoveel problemen met de ondertiteling als bijvoorbeeld gisteravond. Ik denk dat ik geen programma heb kunnen kijken zonder ondertitel perikelen. De ondertiteling ontbrak voor een aantal seconden of valt weg.
Ik zeg niet dat het niet te volgen is, maar het kijkt lastig als je vertrouwd op de ondertiteling. :roll:

tichel
15 augustus 2010, 22:29
Blijkbaar treedt het probleem helaas weer, zo af en toe, op. Bij 'Cities of the underwork: Okinama: Tunnels of hell' zag ik het verschijnsel weer 2 maal voorbij komen in nog geen 10 minuten kijken.

Er zijn inderdaad af en toe nog fouten op History HD.
Een paar voorbeelden:

10-08-12, 9:50 "Nostradamus: 2012" / Fout om 10:13

10-08-12, 22:40 "Dogfights: Thunderbolt" / Fout om 22:54

10-08-13, 10:40 "Dogfights: Thunderbolt" / Fout om 11:00
"so I started a tight righthand spiral"
"ik zette een spiraalvlucht"
Dezelfde documentaire als 12 uur eerder, met een fout op een andere plaats.
Een volgende keer is er misschien geen fout, of meerdere fouten.

10-08-13, 19:10 "The universe: Cosmic Apocalypse" / Fout om 19:49
"gave rise to our own universe"
"waardoor ons eigen heelal is ontstaan"

10-08-14, 20:55 "Specials: Prehistoric monsters revealed"
Fout om 20:59 : "Dunkleosteus."

10-08-15, 14:55-16:20 "Specials: Prehistoric monsters revealed"
. Fout om 15:15 : "just outside Chicago"
. Fout om 15:53 : "Professor Lacovara and graduate student Jason Shine"
Hetzelfde programma als gisteren, met andere fouten.

10-08-15, 21:50 "Seven deadly sins: Pride" / Fout om 21:56
"gathered sometime between the writing of"
"die verschenen tussen het schrijven"

Bij 7 van de 8 fouten ontbreken weer 552 bytes zoals al
een aantal keren eerder gemeld.