View Full Version : Samsung LE32B650T2P c+module and Update zonder stick

Aslan
17 november 2009, 20:08
Dag Ziggo Gebruikers,

Ik heb een Samsung LE32B650T2P LCD TV en 2 sd recievers. Ik wil graag over stappen naar een C+ module alleen weet niet welke type ik moet halen. ik las over 2 soorte module en wil geen miskoop doen.

Wie Weet welke soort ik moet kopen??

En dan nog een vraag specefiek voor de Samsung tv. Hoe kan mijn TV update te, ik heb geen Internet Usb stick. wanneer ik mijn INTER kabel aansluit en als de wiedeweer naar de update menu zapt. vraagt die sluit Usb aan kan het niet zonder Usb?? Moet wel tochhh:shock:

Schizo007nl
18 november 2009, 22:18
Dag Ziggo Gebruikers,

Ik heb een Samsung LE32B650T2P LCD TV en 2 sd recievers. Ik wil graag over stappen naar een C+ module alleen weet niet welke type ik moet halen. ik las over 2 soorte module en wil geen miskoop doen.

En dan nog een vraag specefiek voor de Samsung tv. Hoe kan mijn TV update te, ik heb geen Internet Usb stick. wanneer ik mijn INTER kabel aansluit en als de wiedeweer naar de update menu zapt. vraagt die sluit Usb aan kan het niet zonder Usb?? Moet wel tochhh:shock:

Je kan ook een update van de Samsung site downloaden en die op een USB Stick zetten! Die steek je in de tv en dan voer je de update uit, verder maakt het niet uit welke CI+ CAM je pakt want ze werken beiden goed op een Samsung televisie! Het schijnt dat de Neotion Cam iets sneller de authentificatie uitvoert, maar die @Smit CAM is minstens net zo goed.. Weet overigens niet of je aan de buitenkant van de verpakking van een CI+ Startpakket kunt zien welk merk erin zit!

De Mus
29 november 2009, 13:13
Dag Ziggo Gebruikers,

Aslan,

Alleerst is het van groot belang om te controleren of jou LCD TV idd Ziggo gecertificeerd is, anders werkt de CI+ module NIET en kun je dus beter het geld voor een CI+ module in je zak houden, want restitutie na het openen van de CI+ verpakking is NIET mogelijk !
De lijst met de Ziggo gecertificeerde Samsung LCD TV's vindt je HIER (https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-televisie-module-ci-plus/televisies/)
LET erop dat je serie nummer voor jou toestel moet eindigen op PXXN, elke alle andere letter combinatie is NIET Ziggo gecertificeerd en dus niet CI+ geschikt.

Voor wat betreft de Firmware update:
Alvorens een update te installeren, lijkt het mij raadzaam eerst te controleren welke Firmware versie er momenteel op je LDC TV zit...misschien zit de meest recente versie er nl. al op...

De software versie kan als volgt worden gecontroleerd :

Druk op de remote op:
Menu => Zelfdiagnose =>Beeld testen =>Ja

Dan verschijnt de Software versie in beeld.

Volgens mij, zou je ook via de kabel idd de laatste Firmware moeten kunnen binnen halen rectstreeks via de TV, echter mijn ervaring hiermee is dat dit niet werkt - althans bij mij niet. Dus mijn advies zou zijn het met een USB stick te doen.
Indien je LCD TV idd Ziggo gecertificeerd is, kun je idd als Schizo007 al aangaf een willekeurige USB stick nemen en de laatste Firmware via de stick installeren. Een USB stick kost bijna niks meer tegenwoordig.
Voor de LE32B650T2P is de meest recent beschikbare Firmware versie:
ver.T-CHLCIPDEUC-2006.0 en kun je HIER (http://www.samsung.com/nl/support/download/supportDown.do?type=televisions&type_cd=02010000&subtype=LCD+TV&subtype_cd=lcd-tv&model_nm=LE32B650T2P&mType=FM&vType=L&prd_ia_cd=02010100&disp_nm=LE32B650) downloaden van de Samsung website.

Verder vindt je binnen dit forum diverse handleidingen waarin het volledige installatie procedure van CI+ wordt beschreven - gewoon ff zoeken en goed doorlezen alvorens te beginnen !

Hopelijk help deze informatie enigsinds - Succes!

:!:DISCLAIMER:
De Mus aanvaard geen enkele aansprakelijkheid, voor de gevolgen en/of kosten die voortvloeien n.a.v. het uitvoeren van bovenstaand advies/acties, dit is dus volledig voor uw eigen risco.
Indien U niet zeker weet wat u doet en/of wat de mogelijke consequenties zijn, doet u er beter aan iemand met verstand van zaken te vragen u te helpen !

Aslan
4 december 2009, 23:51
This me gelukt met Usb stick.. had een 2003 firmware er op.