View Full Version : Wordt Rapidshare.com afgeknepen ?

buisj
15 november 2009, 16:48
Sinds enkele weken haal ik met mijn Rapidshare Premium account slechts nog een download van ca. 800kB/s. Daarvoor haalde ik rond 4MB/s. Heb i.o.m. Rapidshare echt alles geprobeerd. Onder het Rapidshare Premium account downloaden bij een collega (met XS4ALL) gaf vreemd genoeg wel de normale downloadsnelheid.
Ik vermoed nu dat de Rapidshare bandbreedte door Ziggo wordt afgeknepen.
Heeft iemand ditzelfde probleem of vermoeden ??

Spartagek
15 november 2009, 18:20
Ik heb alleen met de free versie ervaringen, dus daar zijn de snelheden zowieso te huilen

Helaas moet ik verstek laten gaan, maar ik denk niet dat Ziggo enige dienst af zal knijpen.
Kan het niet een overbelasting bij RS zijn ?
of is het consequentm op alle tijden van de dag

ik kan indenken dat als je een populaire post ophaalt, en meer gegadigden zijn op hetzelfde moment.
( ik zie zo eens de links verschijnen bij scenerelease's en de massale remarks erachterop voor mirror's )

Misschien dat dit helpt ?

http://forums.techpowerup.com/showpost.php?p=1192295&postcount=7

nico hhw
15 november 2009, 20:06
snelheid is zo wie zo slecht

hier haal ik bedraad nog maar 35 mb max en download via grabbit nog maar 2.2 mb was altijd 4,7mb

gaat wel weer lekker hier.

HIER moet je zijn als je niet tevreden bent over je snelheid:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18798

aan dit soort antwoorden heeft TS niets.

en ontopic, BUISJ, heb je al met div. speedtests gekeken of dan
je snelheid wel goed is?

Oxidate
15 november 2009, 20:47
Sinds enkele weken haal ik met mijn Rapidshare Premium account slechts nog een download van ca. 800kB/s. Daarvoor haalde ik rond 4MB/s. Heb i.o.m. Rapidshare echt alles geprobeerd. Onder het Rapidshare Premium account downloaden bij een collega (met XS4ALL) gaf vreemd genoeg wel de normale downloadsnelheid.

Had ik ook een lange tijd,toen dit programma er op los gelaten en hopla 3MB/sec alles weer als vanouds :mrgreen:
Het wil niet zeggen dat het ook bij jouw werkt,maar niet geschoten is altijd mis.:roll:
Programma heeft een back-up functie dus je kunt weer terug.

TCPOptimizer : http://www.speedguide.net/downloads.php

Hoop dat dit helpt.:cool:

buisj
17 november 2009, 13:32
Bedankt voor jullie suggesties.
Mijn downloadspeed bij speedtest etc. is normaal 5-5,5MB/s
Heb ook de TCP Optimizer geprobeerd, geen resultaat.

Wie heeft nog meer suggesties ?

volkoren
17 november 2009, 20:04
RS biedt verschillende mirrors. Haal je op alle locaties slechte snelheden? Kijk ook eens naar JDownloader. Dit programma kan meerdere connecties opzetten om zo de downstream te satureren :D

nico hhw
18 november 2009, 18:48
ts vraagt specifiek naar RS. raar antwoord van je dus

even voor dat persoon dat mijn reputatie naar beneden haalt door
negatieve punten te geven. Dit is volgens mij niet voor dit soort zaken
bedoeld.
ten eerste, dit is een discussieforum, je kan dus in dit topic gewoon
reageren als je het er niet mee eens bent.
en ten tweede wil ik dan dus wel even reageren op je reactie,
RS is volgens mij totaal iets anders dan grabit, heeft helemaal niets met elkaar te maken RS is HTTP gebonden en Grabit is NNTP gebonden,
dus zo raar is mijn antwoord/reactie vanuit mijn optiek dus niet.
Hier hebben wij elkaar dus verkeerd begrepen, en vind ik het daarom gewoon onzinnig om hier negatieve punten voor uit te delen.
Reageer graag de volgende keer dus gewoon via het forum.:wink:

Spartagek
18 november 2009, 19:05
even voor dat persoon dat mijn reputatie naar beneden haalt door
negatieve punten te geven. Dit is volgens mij niet voor dit soort zaken
bedoeld.
ten eerste, dit is een discussieforum, je kan dus in dit topic gewoon
reageren als je het er niet mee eens bent.
en ten tweede wil ik dan dus wel even reageren op je reactie,
RS is volgens mij totaal iets anders dan grabit, heeft helemaal niets met elkaar te maken RS is HTTP gebonden en Grabit is NNTP gebonden,
dus zo raar is mijn antwoord vanuit mijn optiek dus niet.
Hier hebben wij elkaar dus verkeerd begrepen, en vind ik het daarom gewoon onzinnig om hier negatieve punten voor uit te delen.
Reageer graag de volgende keer dus gewoon via het forum.:wink:

Tja resultaten uit het verleden ... :)

It wasn't me !
Maar jouw antwoord was ook niet helemaal wat er verwacht werd, dus daar zal je op afgerekend zijn dan.

Je moet eens weten wat er allemaal naar mijn hoofd is geslingerd, dooe de keyboardheroes !

nico hhw
18 november 2009, 19:21
Tja resultaten uit het verleden ... :)

It wasn't me !
Maar jouw antwoord was ook niet helemaal wat er verwacht werd, dus daar zal je op afgerekend zijn dan.

Je moet eens weten wat er allemaal naar mijn hoofd is geslingerd, dooe de keyboardheroes !

dat denk ik ook, ik had het eerste gedeelte van mijn antwoord achteraf beter achterwege kunnen laten, maar ja het is nou eenmaal gebeurd.
Helaas menen andere personen daar anders mee om te moeten gaan.
Beetje jammer :?

Roedie
20 november 2009, 15:36

Opvallend. Ik heb dit probleem dus ook, exact zoals jij het zegt.

Ongeveer 1,5 maand geleden was het ineens - van het een op andere moment - gedaan met mijn AIE snelheid. Ik viel eerst terug van ong. 2,5 MB/s draadloos naar 1,0 MB/s en sinds kort haal ik nog maar tussen de 0,5 en 1 MB/s. De verlaging van de snelheid voltrok zich dus in een soort tweetraps raket naar beneden :cry:

Ook ik heb me suf gezocht naar de oorzaak en kwam uiteindelijk uit bij Rapidshare zelf. Ik heb ze een mail gestuurd en de situatie uitgelegd. Daarop kreeg ik enige dagen later een nette mail terug waarin ze aangaven niets te knijpen. Ik heb alle mogelijke instellingen via Rapidshare geprobeerd maar helaas hielp het allemaal niet.

Ziggo heb ik er ook al divere keren over gebeld maar zij wassen hun handen (zoals gebruikelijk) in onschuld. De waarden van het modem zijn goed, dus het ligt niet aan Ziggo. Zoiets...

Het vreemde is dat de snelheidsverlaging bij mij alleen via Rapidshare plaatsvindt. Welke snelheidstest ik ook doe: ik kom min of meer op de waarden uit die het abonnement belooft. Behalve dus via Rapidshare... Het is voor mij een raadsel hoe dit komt! :?

Nu ik jouw bericht lees begin ik toch ziggo weer te verdenken van snelheid knijpen maar een bewijs heb ik er niet voor.

Een ding is een feit: ik ben in een paar maanden tijd in snelheid teruggegaan van 2,5 MB/s naar - op dit moment - ong. 0,5 1 MB/s, en dat met het duurste abonnement.:x

Hopelijk zijn er meer mensen die dit probleem herkennen. Wellicht kunnen we onze kennis delen om zodoende ooit de oplossing te vinden...

Groet,
Ruud

Excalibur
20 november 2009, 15:51
Ik denk dat Ziggo hier geen aandeel in heeft, maar dat je bij Rapidshare zelf moet zijn, en dat de capaciteit die zij hebben niet meer in de pas loopt met het aantal klanten wat ze hebben en de internet snelheden van die klanten.

Roedie
24 november 2009, 08:42
Excalibur,

Gesteld dat het zo is wat jij zegt, dan zou het feit dat ik mijn abonnement ga downgraden van AIE-extra naar AIE-plus geen effect mogen hebben op de - toch al bedroevend lage - downloadsnelheid die ik thuis haal, of is dit in jouw ogen een verkeerde veronderstelling?

Immers, of ik nou 50 Mbit/s of 20 Mbit/s haal conform hetgeen mijn abonnement mij (in theorie...) belooft, met mijn huidige 5 a 10 Mbit/s zou ik dat verschil niet mogen merken...

Spartagek
24 november 2009, 11:02
Excalibur,

Gesteld dat het zo is wat jij zegt, dan zou het feit dat ik mijn abonnement ga downgraden van AIE-extra naar AIE-plus geen effect mogen hebben op de - toch al bedroevend lage - downloadsnelheid die ik thuis haal, of is dit in jouw ogen een verkeerde veronderstelling?

Immers, of ik nou 50 Mbit/s of 20 Mbit/s haal conform hetgeen mijn abonnement mij (in theorie...) belooft, met mijn huidige 5 a 10 Mbit/s zou ik dat verschil niet mogen merken...

Of je zoekt een andere manier van downloaden :)

dropy1983
30 november 2009, 13:07
Opvallend. Ik heb dit probleem dus ook, exact zoals jij het zegt.

Ongeveer 1,5 maand geleden was het ineens - van het een op andere moment - gedaan met mijn AIE snelheid. Ik viel eerst terug van ong. 2,5 MB/s draadloos naar 1,0 MB/s en sinds kort haal ik nog maar tussen de 0,5 en 1 MB/s. De verlaging van de snelheid voltrok zich dus in een soort tweetraps raket naar beneden :cry:

Ook ik heb me suf gezocht naar de oorzaak en kwam uiteindelijk uit bij Rapidshare zelf. Ik heb ze een mail gestuurd en de situatie uitgelegd. Daarop kreeg ik enige dagen later een nette mail terug waarin ze aangaven niets te knijpen. Ik heb alle mogelijke instellingen via Rapidshare geprobeerd maar helaas hielp het allemaal niet.

Ziggo heb ik er ook al divere keren over gebeld maar zij wassen hun handen (zoals gebruikelijk) in onschuld. De waarden van het modem zijn goed, dus het ligt niet aan Ziggo. Zoiets...

Het vreemde is dat de snelheidsverlaging bij mij alleen via Rapidshare plaatsvindt. Welke snelheidstest ik ook doe: ik kom min of meer op de waarden uit die het abonnement belooft. Behalve dus via Rapidshare... Het is voor mij een raadsel hoe dit komt! :?

Nu ik jouw bericht lees begin ik toch ziggo weer te verdenken van snelheid knijpen maar een bewijs heb ik er niet voor.

Een ding is een feit: ik ben in een paar maanden tijd in snelheid teruggegaan van 2,5 MB/s naar - op dit moment - ong. 0,5 1 MB/s, en dat met het duurste abonnement.:x

Hopelijk zijn er meer mensen die dit probleem herkennen. Wellicht kunnen we onze kennis delen om zodoende ooit de oplossing te vinden...

Groet,
Ruud

Ik heb dezelfde probleem, met nieuws servers haal ik mijn max snelheid maar bij rapidshare met een premium account hooguit 1.2 MB en dat is ook nog de uitzondering meestal 800 kb/s

Redah
30 november 2009, 18:21
Ook ik kan dit bevestigen (omgeving Heerlen):

Nieuwsgroepen (Supernews, USA): 5,9MB/sec
Speedtest (Duitsland): 45,64Mb/sec

Rapidshare: 1,2MB/sec, maximaal. Maar meestal ca. 900kB/sec. Op willekeurige tijdstippen, willekeurige servers, de snelheid blijft hetzelfde...

Johannesnld
5 december 2009, 15:46
Bij mij hetzelfde.

Start op 1,4 mb en zakt gelijk daarna naar 800 kb.

Met premium account.

Groet.

Redah
6 december 2009, 12:04
Ik denk dat het dan tijd wordt om er werk van te maken en wat gegevens te gaan verzamelen.

Zou het misschien aan de modems of gedeelte van het netwerk kunnen liggen? Welk modem gebruiken jullie? Ik zit zelf met een Ubee en zit in de gemeente Heerlen.

Nou nog even 100% zekerheid bij Rapidshare vragen, en dan Ziggo eens om de oren slaan want het is naar mijn mening niet heel erg netjes om censuur toe te passen op websites...

Saywhat
6 december 2009, 14:33
Misschien verstandig dat iemand eens test over een ander lijntje dan Ziggo...

als Rapidshire een probleem heeft, maar dat ontkend, gaan jullie anders een volledig onterechte klacht bij Ziggo neerleggen.

Iets meer huiswerk lijkt mij hier wel op zijn plaats!

btw de opmerking over censuur :sleep:

Jdd
6 december 2009, 15:02
probeer eens een traceroute.

Misschien zit er wel een slechte hop tussen rapidshare en ziggo.

Mansur
19 februari 2010, 22:52
Ik ben momenteel aangesloten bij Tele2 en ik heb een AIE abo besteld, Ik heb namelijk het zelfde probleem met rapidshare. Eerst haalde ik 12Mbps/1 - 1,3MBps en nu na een tijdje is mijn download erg traag, 800KB max en soms minder zelfs. Ik heb ook rapidshare gemaild en ook een mail gehad van ja we knijpen niks af etc. Nu ik dit topic lees krijg ik toch het gevoel dat het aan rapidshare ligt.