View Full Version : Kan niet bellen naar kpn glasvezel aansluiting.


bandietjeoo7
14 november 2009, 18:20
Misschien dat iemand me met het volgende probleem kan helpen.

Mijn schoon zusje heeft een KPN glasvezel aansluiting.
Als mijn schoonmoeder, andere schoonzus, ik, kennissen of vrienden met een
Ziggo abonnement haar willen bellen kan dit niet.
Krijg wel een kiestoon, nummer word gebeld maar haar telefoon gaat niet over.
Wel kan zij met haar kpn naar Ziggo abonnees bellen.

Ze heeft gebeld met KPN en die zeggen daar dat Ziggo dit blokkeert.:evil:

Kan dat zo maar door Ziggo geblokkeerd worden??

Spartagek
14 november 2009, 18:30
Wat heeft Ziggo daarop geantwoord ?
Misschien de helpdesk bellen, om te vragen of dat zo is, en of er meer klachten over gekomen zijn ?

Lijkt me sterk dat Ziggo dit onderdrukt.

< KPN heeft vaker storingen die dan op de tegenpartij geschoven wordt >

Verder zijn de gebruikers (http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=68&t=70532)van de vezel ook niet echt tevreden (http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=68&t=70532)

bandietjeoo7
14 november 2009, 18:37
Wat heeft Ziggo daarop geantwoord ?
Misschien de helpdesk bellen, om te vragen of dat zo is, en of er meer klachten over gekomen zijn ?

Lijkt me sterk dat Ziggo dit onderdrukt.

< KPN heeft vaker storingen die dan op de tegenpartij geschoven wordt >

Ben net het contactformulier betrefd deze vraag bij mijn ziggo
aan het invullen.

Ben ook benieuwd of meer mensen hier last van hebben.

bandietjeoo7
14 november 2009, 18:42
Heb net contact gehad met een collega van mijn vrouw die ook
KPN glasvezel heeft, en deze collega heeft hetzelfde probleem.
Die kan niet gebeld worden door Ziggo abonnees en ook ik kan hem niet bellen.

Spartagek
14 november 2009, 18:45
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=68&t=70532

De andere kant op was ook niet echt 'positief'

Isis
14 november 2009, 18:47
Ben net het contactformulier betrefd deze vraag bij mijn ziggo
aan het invullen.

Ben ook benieuwd of meer mensen hier last van hebben.
Waarschijnlijk gaat Ziggo zeggen dat het bij KPN ligt.

tja
14 november 2009, 19:40
Denk het niet, als provider van de 'beller' is Ziggo verantwoordelijk voor de oplossing.
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 6.12) PPC; MDA Touch/1.0 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

Isis
14 november 2009, 20:22
Dat hangt er maar net vanaf waar het probleem ligt. Als de klant alleen niet naar KPN-nummers kan bellen, maar wel naar alle andere nummers zal het probleem waarschijnlijk bij KPN liggen, dus dan is het terecht dat Ziggo je doorverwijst naar KPN. Kan je geen enkel nummer bellen dan zal Ziggo zelf gaan kijken uiteraard.

tja
14 november 2009, 21:13
Klopt niet helemaal. De provider van de beller is ook de 'trekker' bij problemen tussen de providers. Bovendien lijkt dit een routeringsprobleem bij Ziggo, de telefoontjes worden waarschijnlijk bij de verkeerde provider afgeleverd, of komen niet eens het Ziggo netwerk uit.

bandietjeoo7
15 november 2009, 19:53
Heb net bericht van ziggo web team gehad en volgens hun ligt het aan
de routering van het nummer van mijn schoonzus.

Heb haar geadviseerd om maar eens contact met kpn op te nemen
over de routering van haar nummer.

word vervolgd.

tja
15 november 2009, 22:45
Hmmmm het gaat hier om de routering naar het nummer van je schoonzus. Die gaat waarschijnlijk binnen Ziggo al fout. Het webteam had dit beter eerst intern kunnen laten nakijken.

bandietjeoo7
19 november 2009, 15:15
Schoonzusje heeft contact gehad met kpn, en daar heeft men alles
na gekeken maar niets kunnen vinden.
De persoon die ze aan de telefoon had was een ex werknemer van ziggo en deze heeft contact met iemand bij ziggo gezocht, die hij kende.
Probleem word nu onderzocht bij ziggo, blijkt dus toch daar te zitten.

Ziggo Support Peter
27 november 2009, 17:40
ik vraag me af of dit probleem al opgelost is.

Lijkt me persoonlijk sterk dat het binnen Ziggo ligt, tenzij het telefoonnummer dat niet bereikbaar is een voormalig Ziggo nummer is.

Telefoonnummers uit een door Ziggo ingekochte reeks (en dus ooit door Ziggo uitgedeeld zijn), krijgen bij uitportering een routeringscode mee die aangeeft dat het nummer niet meer in het Ziggo platform aanwezig is.
Het wil nog wel eens voorkomen dat de code niet geplaatst is wegens bijvoorbeeld een time out in 1 van de randsystemen, maar dit wordt automatisch gecorrigeerd door de Voice specialisten binnen Ziggo.

Indien het nummer van origine geen Ziggo nummer is, zal er niet eens een routering aanwezig zijn. Het telefonie platform weet door het ontbreken van de routering dat er buiten het Ziggo netwerk gezocht moet worden.

Vraag is dus nu:
Heeft je schoonzus ooit een Ziggo abbonement gehad?

bandietjeoo7
27 november 2009, 22:44
Vraag is dus nu:
Heeft je schoonzus ooit een Ziggo abbonement gehad?

Geen ziggo, wel een @home abbonement.
Das meer dan 4 jaar geleden.

Heb net haar nummer bekeken (852xxxx) en dat is zover ik kan
weet een nummer die van Ziggo/@home afkomstig is.

CeeS
28 november 2009, 11:50
Geen ziggo, wel een @home abbonement.
Das meer dan 4 jaar geleden.

Heb net haar nummer bekeken (852xxxx) en dat is zover ik kan
weet een nummer die van Ziggo/@home afkomstig is.

Je kunt op de website van de OPTA zelf controleren bij welke provider een nummer op dit moment geregistreerd staat en ook wie de originele 'eigenaar' is.: http://opta.nl/nl/nummers/nummers-zoeken/

Je kunt daar echter natuurlijk niet zien hoe de routering bij bepaalde providers staat ingesteld voor dit nummer. (voor het geval er iets fout staat)

Ziggo Support Peter
30 november 2009, 08:49
waarschijnlijk gaat het hier inderdaad om een van origine Ziggo (@home in dit geval) nummer. Zou je mij het telefoonnummer toe kunnen sturen dat niet bereikbaar is via een prive bericht?

bandietjeoo7
30 november 2009, 20:10
Blijkbaar heeft het ziggo team wat zich erover wou buigen
het probleem opgelost , want ik kan haar vanaf vandaag gewoon weer bellen.

Lijkt erop dat het is opgelost.

Dank jullie allemaal voor de hulp.