View Full Version : Vraag: Beschikbaarheid Samsung 430

Ricardo1983
13 november 2009, 20:06
Hey mensen

Vandaag heb ik een Samsung 430 gekocht...
Zeer mooi beeld, en natuurlijk een aantrekkelijke prijs(extra korting).
In de tv zit een Kaartlezer, die volgens de verkoper geschikt was voor KPN.
Over Ziggo kon hij me helaas niets vertellen.
Ook in het boekje kon ik niets vinden.

Heb de kaart er in gedaan, maar kom niet verder.
Ik wil eigenlijk van die extra dingen af, dus zou het mooi zijn als alles in 1 zit....

Kan iemand me vertellen of het kan op dit model?
En als het kan, wat heb ik dan nodig of hoe werkt het.

Alvast bedankt.

Mvg Ricardo

pboes
13 november 2009, 23:06
Staat er niets over in de gebruiksaanwijzing?
Ik heb deze week ook een Samsung tv gekocht en pas toen ik de gebruiksaanwijzing las kwam ik er achter dat er een digitale kabeltuner in zit.
In de winkel en op de doos kon ik er niets over vinden.

Harold
13 november 2009, 23:23
De PS42B430P2W
Deze heeft voor zover ik kon lezen plaats voor een CI module en niet voor een CI+ module.
DVB-T of DVB-C kon ik zo snel niet zien
Als je tenminste deze bedoeld.
Samsung site voor manual (http://www.samsung.com/nl/support/download/supportDown.do?group=&type=televisies&subtype=plasmatv&model_nm=PS42B430P2W&dType=D&mType=UM&vType=R&prd_ia_cd=02010200&acc_ia_fl=&disp_nm=PS42B430P2W&menu=download)

Ricardo1983
13 november 2009, 23:27
De PS42B430P2W
Deze heeft voor zover ik kon lezen plaats voor een CI module en niet voor een CI+ module.
DVB-T of DVB-C kon ik zo snel niet zien
Als je tenminste deze bedoeld.
Samsung site voor manual (http://www.samsung.com/nl/support/download/supportDown.do?group=&type=televisies&subtype=plasmatv&model_nm=PS42B430P2W&dType=D&mType=UM&vType=R&prd_ia_cd=02010200&acc_ia_fl=&disp_nm=PS42B430P2W&menu=download)

Het gaat idd om dit model zo te zien....
Maar lukt het hiermee wel of niet?
Ik ben namelijk niet zo thuis in dit soort dingen.:oops:

Harold
14 november 2009, 17:47
Ik heb even gelezen, volgens mij is het geen CI+

En volgens deze (http://www.plasma-discounter.nl/plasma-tv/samsung-plasma-tv/samsung-ps42b430-art-114770/specificaties.htm) site is het zowel DVB-T (Digitenne) en DVB-C (Digitale kabel)
Je kan dus een alphacrypt kaart gebruiken, maar dit wordt niet door Ziggo ondersteund en in niet bekend hoe lang het nog zal werken.

Ricardo1983
14 november 2009, 20:43
Ik heb even gelezen, volgens mij is het geen CI+

En volgens deze (http://www.plasma-discounter.nl/plasma-tv/samsung-plasma-tv/samsung-ps42b430-art-114770/specificaties.htm) site is het zowel DVB-T (Digitenne) en DVB-C (Digitale kabel)
Je kan dus een alphacrypt kaart gebruiken, maar dit wordt niet door Ziggo ondersteund en in niet bekend hoe lang het nog zal werken.

Dan houden we het maar op dat mooie leuke:censored:kastje van ziggo....
Gister ook even gekeken voor het HD abbonement, maar die leverd ook niet echt veel voordeel op qua aanbod...
Weinig zenders die in HD worden uitgezonden, en wel een aardige prijs aangezien je de HD ontvanger ook moet aanschaffen...

catastrofus
15 november 2009, 00:06
Weinig zenders die in HD worden uitgezonden, en wel een aardige prijs aangezien je de HD ontvanger ook moet aanschaffen...

Maar wel zenders waar hele mooie programma's in HD worden uitgezonden dus. Ik vind het ook aan de prijs maar zou het niet willen missen.

Gert.

Riparius
16 november 2009, 00:10
Dan houden we het maar op dat mooie leuke:censored:kastje van ziggo....
Gister ook even gekeken voor het HD abbonement, maar die levert ook niet echt veel voordeel op qua aanbod...

Je hebt een 'verkeerde' TV gekocht (gezien vanuit de optiek van Ziggo), maar ik zie werkelijk niet in waarom je je nu jaren moet gaan zitten ergeren aan die losse decoder.

Verder merk je - terecht - op dat een HD decoder ook niet goedkoop is. Toch ben je m.i. onverstandig bezig als je geen AlphaCrypt koopt en niet lekker gaat genieten van je digitale TV, inclusief HD zenders en zonder extra abonnementskosten.

Dat een AlphaCrypt over enige tijd niet meer zou werken in een standaard CI slot is hoofdzakelijk bangmakerij waarvoor geen enkele feitelijke basis bestaat. Ziggo kan de werking van de AlphaCrypt in een standaard CI slot namelijk helemaal niet blokkeren zonder de codering te veranderen waarbij alle thans in gebruik zijde gecertificeerde decoders en PVR's een firmware update zouden moeten krijgen en waarbij mogelijk alle thans in gebruik zijnde smartcards moeten worden omgeruild. Dat is echt niet iets wat 'zomaar' kan gebeuren.

Ricardo1983
16 november 2009, 00:58
Je hebt een 'verkeerde' TV gekocht (gezien vanuit de optiek van Ziggo), maar ik zie werkelijk niet in waarom je je nu jaren moet gaan zitten ergeren aan die losse decoder.

Verder merk je - terecht - op dat een HD decoder ook niet goedkoop is. Toch ben je m.i. onverstandig bezig als je geen AlphaCrypt koopt en niet lekker gaat genieten van je digitale TV, inclusief HD zenders en zonder extra abonnementskosten.

Dat een AlphaCrypt over enige tijd niet meer zou werken in een standaard CI slot is hoofdzakelijk bangmakerij waarvoor geen enkele feitelijke basis bestaat. Ziggo kan de werking van de AlphaCrypt in een standaard CI slot namelijk helemaal niet blokkeren zonder de codering te veranderen waarbij alle thans in gebruik zijde gecertificeerde decoders en PVR's een firmware update zouden moeten krijgen en waarbij mogelijk alle thans in gebruik zijnde smartcards moeten worden omgeruild. Dat is echt niet iets wat 'zomaar' kan gebeuren.

Wat is dat AlphaCrypt precies?
En vooral hoe kom ik eraan, en wat kost het...

Verder zeg je dat je dan alle zenders HD kan bekijken.
Hoe moet ik dit zien, je blijft toch gewoon je oude kanalen ontvangen die nu dus niet HD zijn???

Je hebt me interesse gewekt ;)

Riparius
16 november 2009, 01:12
Wat is dat AlphaCrypt precies?
En vooral hoe kom ik eraan, en wat kost het...

Verder zeg je dat je dan alle zenders HD kan bekijken.
Hoe moet ik dit zien, je blijft toch gewoon je oude kanalen ontvangen die nu dus niet HD zijn???

Je hebt me interesse gewekt ;)

Een AlphaCrypt Classic CAM is een CAM, net zoals de Ziggo CI+ CAM. Een AlphaCrypt is echter een 'gewone' CI CAM, geen CI+ CAM, en deze is dan ook geschikt voor gebruik in een gewoon CI slot, zoals in jouw TV.

De AlphaCrypt kun je nieuw kopen voor ca. 100 euro, bijvoorbeeld via cardwriter.nl, maar je kunt ook even op Marktplaats zoeken. Daar worden veel AlphaCrypt CAM's aangeboden door mensen die nou juist een CI+ TV hebben en dus moeten overstappen op een Ziggo CI+ module.

Ik heb nooit gezegd dat je dan 'alle kanalen' in HD kunt bekijken, je moet beter lezen. Natuurlijk is dat niet zo, om de simpele reden dat nog maar heel weinig zenders ook in HD uitzenden. Ik heb ook niet beweerd dat je alle HD kanalen die door Ziggo worden aangeboden zonder meerkosten kunt bekijken, daarvoor heb je alsnog aanvullende abonnementen nodig. De HD kanalen die je wel zonder extra kosten kunt bekijken zijn Nederland 1,2 en 3 HD en EuroSport HD. Deze vier HD kanalen zitten namelijk bij Ziggo in het kosteloze basispakket. Binnenkort zullen er nog wel meer HD kanalen aan het kosteloze basispakket worden toegevoegd, dus ook zonder aanvullende abonnementen is de mogelijkheid om HD kanalen te kunnen ontvangen zeker interessant.

Ricardo1983
16 november 2009, 01:41
Een AlphaCrypt Classic CAM is een CAM, net zoals de Ziggo CI+ CAM. Een AlphaCrypt is echter een 'gewone' CI CAM, geen CI+ CAM, en deze is dan ook geschikt voor gebruik in een gewoon CI slot, zoals in jouw TV.

De AlphaCrypt kun je nieuw kopen voor ca. 100 euro, bijvoorbeeld via cardwriter.nl, maar je kunt ook even op Marktplaats zoeken. Daar worden veel AlphaCrypt CAM's aangeboden door mensen die nou juist een CI+ TV hebben en dus moeten overstappen op een Ziggo CI+ module.

Ik heb nooit gezegd dat je dan 'alle kanalen' in HD kunt bekijken, je moet beter lezen. Natuurlijk is dat niet zo, om de simpele reden dat nog maar heel weinig zenders ook in HD uitzenden. Ik heb ook niet beweerd dat je alle HD kanalen die door Ziggo worden aangeboden zonder meerkosten kunt bekijken, daarvoor heb je alsnog aanvullende abonnementen nodig. De HD kanalen die je wel zonder extra kosten kunt bekijken zijn Nederland 1,2 en 3 HD en EuroSport HD. Deze vier HD kanalen zitten namelijk bij Ziggo in het kosteloze basispakket. Binnenkort zullen er nog wel meer HD kanalen aan het kosteloze basispakket worden toegevoegd, dus ook zonder aanvullende abonnementen is de mogelijkheid om HD kanalen te kunnen ontvangen zeker interessant.

Oke, had een beetje lopen zoeken...
Maar overal las ik dat de AlphaCrypt in combinatie met Ziggo niet werkt op mijn tv.
Dit omdat ik een DVB-T slot heb ofzo....
Kan zijn dat ik het niet geheel begrijp...
Al die termen zijn vrij nieuw voor me ;)

En die laatste alinea ;) sorry verkeerd gelezen...
Werd net wakker van iets, en d8 zal even snel lezen, maar volgens mij zijn me ogen nog half dicht...
Zouden die AlphaCrypt kaarten ook gewoon verkocht worden in een winkel?

Riparius
16 november 2009, 01:54
Oke, had een beetje lopen zoeken...
Maar overal las ik dat de AlphaCrypt in combinatie met Ziggo niet werkt op mijn tv.
Dit omdat ik een DVB-T slot heb ofzo....
Kan zijn dat ik het niet geheel begrijp...
Al die termen zijn vrij nieuw voor me ;)

En die laatste alinea ;) sorry verkeerd gelezen...
Werd net wakker van iets, en d8 zal even snel lezen, maar volgens mij zijn me ogen nog half dicht...
Zouden die AlphaCrypt kaarten ook gewoon verkocht worden in een winkel?

Je hebt geen DVB-T slot, want dat bestaat niet. Jouw TV heeft wel zowel een DVB-T als een DVB-C tuner, en ook een CI slot, waar een CI CAM in past. Cardwriter doet ook gewoon aan balieverkoop, dus kijk even op de website (http://www.cardwriter.nl) om te zien waar ze zitten.

Ricardo1983
16 november 2009, 11:32
Je hebt geen DVB-T slot, want dat bestaat niet. Jouw TV heeft wel zowel een DVB-T als een DVB-C tuner, en ook een CI slot, waar een CI CAM in past. Cardwriter doet ook gewoon aan balieverkoop, dus kijk even op de website (http://www.cardwriter.nl) om te zien waar ze zitten.

Ik zal eens gaan informeren....
Meteen eens kijken wat de voordelen zijn verder...
Als ik hiermee alleen maar zorg dat ik een afstendbediening minder heb, denk ik er nog goed over na.
Is maar 100 euro, maar kan je vele leuken dingen mee doen.

Las op de ziggo site al iets over CI+ ofzo, maar dat is weer iets anders, begreep ik...

pboes
23 november 2009, 12:52
Een Alphacrypt module is inderdaad niet goedkoop. Maar dat heeft er ook mee te maken dat je in feite een apparaatje koopt dat je niet helemaal gebruikt, want de module kan met meerdere coderingssystemen overweg, waaronder die van Ziggo, maar volgens mij ook die van Digitenne. En voor al die ongebruikte coderingssystemen betaal je wel.

Zelf heb ik de module inmiddels wel aangeschaft en in mijn nieuwe Samsung P2033HD tv gestopt. En ik moet zeggen dat het voortreffelijk werkt. Dat scheelt inderdaad weer een kastje.