View Full Version : Net 5 HD waarschijnlijk binnenkort ook bij ziggo

aartstyle
13 november 2009, 17:35
Althans volgens dit stuk wel:

SBS Broadcasting beloofde 'nog dit jaar' met HDTV te beginnen met Net 5 HD. De gehele infrastructuur voor de aanlevering van al haar zenders in HD-kwaliteit is nagenoeg operationeel. Met een Eurofiber glasvezelverbinding kan HD beeld heen en weer tussen de hoofdlocatie van SBS en de studio's in Amsterdam aan het IJ en de Mediagateway in Hilversum verbindt. Vanuit deze locaties kan HD naar de distributeurs.
SBS is na veel onderhandelingen rond met de kabelaars Ziggo, UPC en Caiway en met CanalDigitaal. Net 5 kan relatief veel buitenlandse producties in HD vertonen. Eric Eljon van SBS Broadcasting maakte tijdens de HD Dagen bekend dat NET5 vanaf volgende week in HD uitzendt, Veronica en SBS6 volgen in januari.

Bron: http://www.immovator.nl/hd-breekt-echt-door-in-2010

Staat nog veel meer interessante info in!

MrDroopy
13 november 2009, 17:38
ty ziggo!
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

vinnie-terranova
13 november 2009, 17:48
:applause::applause::applause:

Renatus
13 november 2009, 17:59
Het stuk wat gaat over Ziggo (onder 'Andere boeg bij Ziggo') Is zeer interessant.

Ziggo ziet dus het overgaan van SD naar HD als in het verleden de overgang van zwartwit naar kleur, niet te betalen door de consument (rechtstreeks). En het is meteen een versterking van de concurrentiepositie t.o.v. eventuele andere aanbieders die alleen SD kunnen aanbieden.

Zeker NET5 in HD is de moeite waard, bijna alle series die ze uitzenden zijn ook in HD verkrijgbaar. :thumb up:

Sjaool
13 november 2009, 18:08
Zeker NET5 in HD is de moeite waard, bijna alle series die ze uitzenden zijn ook in HD verkrijgbaar. :thumb up:

Ook al heeft NET 5 vrouwen als doelgroep mag ik toch ook graag naar deze zender kijken. ;)
Deze zender heeft vooral op zondagavond een paar zeer goede series die in HD beschikbaar zijn.

Mijn mening over het standpunt van Ziggo is al lang en breed bekend... vrees ik... :mrgreen:

Humaxfan
13 november 2009, 19:41
Dus als ik het goed begrijp krijgen we deze maand ook Net5HD bij ziggo??????

Renatus
13 november 2009, 21:56
Dus als ik het goed begrijp krijgen we deze maand ook Net5HD bij ziggo??????

Wie ben ik om in te schatten of jij iets goed begrijpt? :schater:

Als de verhalen kloppen zal Net5 volgende week beginnen met HD uitzendingen, of dit ook direct naar de consumenten wordt verstuurd of een proef is.

Deze zin: "SBS is na veel onderhandelingen rond met de kabelaars Ziggo, UPC en Caiway en met CanalDigitaal." suggereert in ieder geval dat het nu alleen nog een technische kwestie is.

Riparius
13 november 2009, 22:01
Het stuk wat gaat over Ziggo (onder 'Andere boeg bij Ziggo') Is zeer interessant.

Ziggo ziet dus het overgaan van SD naar HD als in het verleden de overgang van zwartwit naar kleur, niet te betalen door de consument (rechtstreeks). En het is meteen een versterking van de concurrentiepositie t.o.v. eventuele andere aanbieders die alleen SD kunnen aanbieden.

Niet te vroeg juichen, een beetje close reading kan hier geen kwaad. In het artikel wordt nog eens duidelijk het standpunt van Ziggo naar voren gebracht dat HD simulcasts van bestaande SD zenders uit het kosteloze basispakket eveneens in het kosteloze basispakket horen te zitten. Er wordt ook nog opgemerkt dat Ziggo dit doet omdat het een versterking van de concurrentiepositie inhoudt ten opzichte van andere aanbieders omdat concurrerende infrastructuren zoals die van KPN, Tele2 en Digitenne beperkingen kennen bij het doorgeven van HD. So far so good.

We lezen ook in het artikel dat Ziggo rond is met SBS voor wat betreft de doorgifte van Net5 HD. Maar hieruit kun je, ondanks de verklaarde intenties van Ziggo, niet afleiden dat Net5 HD nu bij Ziggo ook beschikbaar komt in het digitale basispakket. Er staat namelijk ook:

... willen wij zoveel mogelijk HD zenders beschikbaar stellen in het Z1 (basis) pakket. In sommige gevallen zal dat niet lukken omdat de providers er gewoon te veel voor vragen. Deze zenders komen dan in het aparte HD-pakket.

Ziggo houdt dus een slag om de arm, ze hebben niet aangegeven dat Net5 HD nu kosteloos ter beschikking zal worden gesteld in het digitale basispakket.

Renatus
13 november 2009, 22:12
... willen wij zoveel mogelijk HD zenders beschikbaar stellen in het Z1 (basis) pakket. In sommige gevallen zal dat niet lukken omdat de providers er gewoon te veel voor vragen. Deze zenders komen dan in het aparte HD-pakket.

Ziggo houdt dus een slag om de arm, ze hebben niet aangegeven dat Net5 HD nu kosteloos ter beschikking zal worden gesteld in het digitale basispakket.

Daar heb je een punt. Gezien het feit dat ze reeds een akkoord hebben ga ik er van uit de Net5 HD in het basispakket komt, die slag om de arm zal zeker van pas komen als de 'belangrijke' RTL zenders met HD gaan starten.

Denk dat we het snel genoeg lezen.

Sjaool
13 november 2009, 22:17
Ik ga er maar van uit dat de aparte HD-pakketten over een aantal jaar verleden tijd zijn omdat HD dan simpelweg de standaard is.

Laten we maar hopen dat Ziggo voet bij stuk houdt wat betreft het doorgeven van simulcast HD-uitzendingen in het basispakket.

crapz0rs
13 november 2009, 22:43
Lijkt erop dat immovator niet echt acuraat bericht heeft:
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2579

propper
13 november 2009, 22:51
CanalDigitaal en UPC: Nog geen akkoord over NET5 HD

Aan de onduidelijkheid over distributieovereenkomsten met betrekking tot de doorgifte van de eerste SBS Broadcasting HD zender, NET5 HD, is gedeeltelijk een einde gekomen. Voorlopig lijkt NET5 HD vanaf de start alleen bij Caiway te zien te zijn.
Op de internetsite van Immovator (http://www.immovator.nl/hd-breekt-echt-door-in-2010), organisator van de HD dagen, is te zien dat SBS Broadcasting met de HD aanbieders Caiway, UPC, Ziggo en CanalDigitaal overeenstemming had bereikt over de doorgifte van NET5 HD. Navraag leert echter dat het zeker niet bij al deze HD aanbieders het geval is.
Ronald Sutmuller verklaart namens UPC dat er zeker nog geen HD deal is met SBS Broadcasting. ďWe zijn nog steeds in gesprek en op geen enkele manier rond met SBS.Ē Sutmuller kwalificeert de gesprekken overigens als constructief. Ook Rene Tensen, directeur van Eviso en tevens sprekend namens CanalDigitaal, ontkracht dat er een overeenkomst met SBS Broadcasting zou zijn. ďM7 is wel in gesprek met SBS Broadcasting maar heeft nog geen deal. Wij kunnen dus ook nog niet aangeven wanneer NET5 HD bij ons beschikbaar komt.Ē M7 Group S.A is het nieuwe Luxemburgse bedrijf waaronder de activiteiten van onder andere de Nederlandse televisieaanbieder CanalDigitaal onder valt. Op dit moment is onbekend of er met Ziggo wel overeenstemming is. Dat is met Caiway zeker wel het geval. Caiway gaat, naar nu lijkt, als enige HD aanbieder vanaf 30 november NET5 HD doorgeven.

Link: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2579

nog geen overeenkomst over Net 5 bij UPC en Canal Digital, tenminste volgens deze bron. wat Ziggo doet is daar nog onbekend maar ik vermoed dat we nog even moeten wachten.

Riparius
13 november 2009, 22:54
Lijkt erop dat immovator niet echt acuraat bericht heeft:
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2579

TotaalTV munt ook niet uit in nauwkeurigheid, dat viel mij direct op toen ik het bericht over prijsstijgingen bij Ziggo m.i.v. 1 januari 2010 even doorlas. Het blijft dus een kwestie van tegenstrijdige berichtgeving van twee onbetrouwbare bronnen met elkaar vergelijken.

Jarco
13 november 2009, 23:04
Ik zou niet weten wat er in het Totaal TV bericht fout staat :)

Overigens officiŽle woordvoerders die letterlijk geciteerd worden opgevoerd lijkt me redelijk betrouwbaar.

Riparius
13 november 2009, 23:22
Ik zou niet weten wat er in het Totaal TV bericht fout staat :)

Overigens officiŽle woordvoerders die letterlijk geciteerd worden opgevoerd lijkt me redelijk betrouwbaar.

In het bericht van TotaalTV over de komende prijsstijgingen bij Ziggo op 1 januari 2010 wordt gesuggereerd dat in een aantal gemeenten veel forsere prijsstijgingen van toepassing zijn dan de door Ziggo als inflatiecorrectie beschouwde verhoging met 20 cent tot Ä 16,45 van het basisabonnement Z1. Dat klopt, maar er wordt ook bij gezegd dat in de genoemde gemeenten waar nu nog een afwijkend tarief geldt ook op 1 januari nog niet het standaardtarief geldt, en dat het tarief daar verder geleidelijk zal worden opgetrokken. Maar dat laatste klopt niet: die optrekking is namelijk al begonnen op 1 januari 2009 en is met ingang van 1 januari 2010 afgerond, zodat in het nieuwe jaar ook in de genoemde gemeenten het standaardtatief van Ä 16,45 p.m. geldt.

Jarco
13 november 2009, 23:29
In Culemborg en Giessendam is dit dus niet het geval.

rick70
14 november 2009, 20:15
[UPDATE] ZIGGO, UPC EN CANALDIGITAAL: NOG GEEN AKKOORD OVER NET5 HD (http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2579)
(http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2579)

Inmiddels staat er al weer een update op de site van totaal tv.

Hier staat nu o.a. ...Ook Ziggo woordvoerder Gradus Vos spreekt zijn verbazing uit. "We zijn helemaal nog niet rond met SBS."

Bron: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2579

G.bruiker
14 november 2009, 23:57
Misschien is het beter dat "nieuws" als dit pas geplaatst wordt als ook vanaf Ziggo er een reactie is.
Nu zijn we blij gemaakt met een dode mus.
De laatste tijd is al het nieuws dikke duim werk van een of andere site waar dan helaas niets van blijkt te kloppen.

Jarco
15 november 2009, 00:08
Als je nu eens goed het Totaal TV artikel, ook het eerste deel wat hier staat, lees dan zie je dat vanaf het begin nergens een dikke duim is gebruikt. Juist op een andere site, Immovator op precies te zijn, staat dat onder andere Ziggo rond zou zijn met SBS. Het Totaal TV artikel heeft dit juist ontkracht. In eerste versie alleen de HD aanbieders UPC en CanalDigitaal en werd er gezegd dat er nog niets bekend was van Ziggo. In de update, zoals hierboven staat, is daar ook de reactie en de ontkrachting namens Ziggo van haar woordvoerder aan toegevoegd.

Dit even voor de duidelijkheid.

Aristoles
15 november 2009, 13:37
Misschien is het beter dat "nieuws" als dit pas geplaatst wordt als ook vanaf Ziggo er een reactie is.
Nu zijn we blij gemaakt met een dode mus.
De laatste tijd is al het nieuws dikke duim werk van een of andere site waar dan helaas niets van blijkt te kloppen.

Zodra er een gerucht is kun je beter een half jaar tot een jaar wachten voor iets gerealiseerd wordt.

G.bruiker
15 november 2009, 14:14
Als je nu eens goed het Totaal TV artikel, ook het eerste deel wat hier staat, lees dan zie je dat vanaf het begin nergens een dikke duim is gebruikt.
Dit even voor de duidelijkheid.
Zei ik ergens dat het totaal TV artikel dikke duim was ?

Jarco
15 november 2009, 15:27
Dan hebben we elkaar verkeerd begrepen :thumb up:

rick70
27 november 2009, 14:13
Ziggo en UPC onderhandelen nog over NET5 HD

Aanstaande maandag is een nieuwe mijlpijl voor SBS Broadcasting in Nederland. Het mediabedrijf lanceert dan haar eerste HD zender. Vanaf die dag is NET5 HD in ieder geval bij Caiway te zien. Onderhandelingen met de twee grootste HD aanbieders van Nederland, Ziggo en UPC, lopen nog.

Lees verder (bron): http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2638

catastrofus
27 november 2009, 21:32
Ziggo en UPC onderhandelen nog over NET5 HD

Aanstaande maandag is een nieuwe mijlpijl voor SBS Broadcasting in Nederland. Het mediabedrijf lanceert dan haar eerste HD zender. Vanaf die dag is NET5 HD in ieder geval bij Caiway te zien. Onderhandelingen met de twee grootste HD aanbieders van Nederland, Ziggo en UPC, lopen nog.

Lees verder (bron): http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2638

Die vet gedrukte letters zijn ook amper te missen, maar ik loop niet zo warm voor NET5 HD (groter kan niet :cool:) liever die meuk waar CSI wordt uitgezonden. Want voor CSI in HD heb ik nog wel geld voor over...

Gert.

rick70
28 november 2009, 09:51
Ik kijk ook niet zo vaak naar Net 5. Alleen zondagavond heb je op deze zender om 21.25 u. de serie Fringe. Dit is een soort van X-Files. Als je daar een liefhebber van bent dan is dit een goeie serie. :grin:

Sjaool
28 november 2009, 10:01
Ik kijk ook niet zo vaak naar Net 5. Alleen zondagavond heb je op deze zender om 21.25 u. de serie Fringe. Dit is een soort van X-Files. Als je daar een liefhebber van bent dan is dit een goeie serie. :grin:

Ik keek ook altijd op zondagavond naar Net 5, dit is alleen minder geworden omdat ik tegenwoordig The Ghost Whisperer en Fringe via Usenet in 720p binnen haal.
Die series verdienen het gewoon om in HD bekeken te worden. ;)

Ik zie dat de modjes grote schoonmaak hebben gehouden. :)

kdl-46w5500
28 november 2009, 10:41
ik lees dit forum nu al geruime tijd (sinds de geruchten over ned 1,2,3 HD begonnen), en iedere keer is het weer een teleurstelling. het is gewoon te belachelijk voor woorden dat we anno 2009 in een welvarend en ontwikkeld land als nederland nog steeds geen fatsoenlijk aanbod aan HD zenders hebbben. in de verenigde staten en japan zijn HDTV uitzendingen al zo`n tien jaar beschikbaar. ik heb zelf het HDTV pakket en NGC, history HD en Discovery HD zijn mooie zenders, maar ik wil toch ook wel een keer genieten van amerikaanse series in HDTV kwaliteit.

G.bruiker
28 november 2009, 10:44
We willen allemaal graag HD, oops nu moet ik gaan oppassen want er is vast wel weer iemand die zich ergert aan het woordje allemaal,maar zolang een hoop mensen roepen er geen duppie extra voor te willen betalen,vrees ik dat een volwaardig HD pakket wel even op zich laat wachten.

kdl-46w5500
28 november 2009, 11:16
ik denk het ook ja. dan maar gewoon een popcorn hour of andere mediaspeler kopen en alles in 720p/1080i downloaden.

crapz0rs
28 november 2009, 22:02
ik lees dit forum nu al geruime tijd (sinds de geruchten over ned 1,2,3 HD begonnen), en iedere keer is het weer een teleurstelling. het is gewoon te belachelijk voor woorden dat we anno 2009 in een welvarend en ontwikkeld land als nederland nog steeds geen fatsoenlijk aanbod aan HD zenders hebbben. in de verenigde staten en japan zijn HDTV uitzendingen al zo`n tien jaar beschikbaar.Je vergeet even dat ze in de states "overgestapt" zijn van 4:3 NTSC naar HDTV jaren geleden.
Daar hebben ze dus widescreen SD overgeslagen.

Voor de opmars van HDTV in Europa, was de tussenstap naar widescreen SD dus eigenlijk niet zo best.

kdl-46w5500
28 november 2009, 22:44
daar heb je inderdaad gelijk in crapz0rs. maar zelfs de overstap naar widescreen sd is pas 2-3 jaar geleden gemaakt bij de commerciele zenders.

Jdd
28 november 2009, 23:13
We willen allemaal graag HD, oops nu moet ik gaan oppassen want er is vast wel weer iemand die zich ergert aan het woordje allemaal,maar zolang een hoop mensen roepen er geen duppie extra voor te willen betalen,vrees ik dat een volwaardig HD pakket wel even op zich laat wachten.

het is meer dat de commercielen hun geld willen uitgeven aan pulp als popstart, en megasalarisen aan ex-mtv/tmf huppedozen euh "sterren" en hun gay vrindjes

Riparius
28 november 2009, 23:53
ik lees dit forum nu al geruime tijd (sinds de geruchten over ned 1,2,3 HD begonnen), en iedere keer is het weer een teleurstelling. het is gewoon te belachelijk voor woorden dat we anno 2009 in een welvarend en ontwikkeld land als nederland nog steeds geen fatsoenlijk aanbod aan HD zenders hebbben. in de verenigde staten en japan zijn HDTV uitzendingen al zo`n tien jaar beschikbaar. ik heb zelf het HDTV pakket en NGC, history HD en Discovery HD zijn mooie zenders, maar ik wil toch ook wel een keer genieten van amerikaanse series in HDTV kwaliteit.

Niet zo klagen, het komt snel genoeg. En wees blij dat het in Europa allemaal wat langzamer gaat, daardoor kunnen ook de fouten van de early adopters vermeden worden.

Riparius
28 november 2009, 23:58
Je vergeet even dat ze in de states "overgestapt" zijn van 4:3 NTSC naar HDTV jaren geleden.
Daar hebben ze dus widescreen SD overgeslagen.

Voor de opmars van HDTV in Europa, was de tussenstap naar widescreen SD dus eigenlijk niet zo best.

Ik zie dat heel anders. We mogen blij zijn dat we in Europa (anamorfe) SD widescreen TV hebben. In andere delen van de wereld bestaat dat niet of nauwelijks, en zeker niet in de VS.

In de VS bestaat trouwens ook nog altijd heel veel SD TV. En allemaal 4:3 inderdaad.

Riparius
29 november 2009, 02:21

In Japan was er al veel langer HDTV volgens het analoge MUSE (http://en.wikipedia.org/wiki/Multiple_sub-nyquist_sampling_Encoding_system) systeem, waarin vanaf eind jaren 80 uitzendingen werden verzorgd.

Sjaool
29 november 2009, 02:28
In Japan was er al veel langer HDTV volgens het analoge MUSE (http://en.wikipedia.org/wiki/Multiple_sub-nyquist_sampling_Encoding_system) systeem, waarin vanaf eind jaren 80 uitzendingen werden verzorgd.
Als we zo gaan beginnen. ;)
Ik heb in de jaren 80 al HD en 3D televisie gezien op de Firato. :mrgreen:
Het 3D filmpje was trouwens van Lois Lane.

kdl-46w5500
29 november 2009, 10:52
Niet zo klagen, het komt snel genoeg. En wees blij dat het in Europa allemaal wat langzamer gaat, daardoor kunnen ook de fouten van de early adopters vermeden worden.

je hebt het over early adopters, maar de techniek is dus niet nieuw en al helemaal niet gecompliceerd. het gaat hier juist allemaal zo traag omdat er nauwelijks hdtv uitzendingen op de kabel worden uitgezonden. en nederland heeft een uitstekende kabel infrasructuur vergeleken met andere europese landen, dus aan de dekking ligt het niet.

tot halverwege 2006 toen blu ray en het inmiddels geflopte hddvd werden geintroduceerd was er voor de consument geen enkele manier om hd te kijken op een hdtv, behalve downloads van amerikaanse series. daardoor was er ook een hoop verwarring bij de gemiddelde consument omdat deze dacht door door een coax kabel in de tv te steken automatisch naar hdtv te kijken, en veel mensen zagen dus niet wat er nou zo speciaal aan was.
als er eerder uitzendingen waren geweest was het allemaal een stuk sneller gegaan.

oh, en die japanse uitzendingen hebben hier natuurlijk niks mee te maken, dat is een compleet andere standaard. en hdtv crt`s zijn hiet nooit echt verkocht op een of twee tvs van samsung na, en dat was rond 2005/2006.

Opteron-pv
29 november 2009, 11:47
Voor de grap naar net5.nl gegaan en even gekeken waar er ergens uitzending in HD bij stond :) .

Kon het niet voor elkaar krijgen om in de eerste paar menu's iets daarvan te zien. Toen ik bij FRINGE keek in de uitleg van de serie stond er ook niets bij dat het in HD wordt uitgezonden.

Ze zijn er wel druk mee bezig kennelijk bij net 5 :)

G.bruiker
29 november 2009, 12:24
Voor de grap naar net5.nl gegaan en even gekeken waar er ergens uitzending in HD bij stond :) .

Kon het niet voor elkaar krijgen om in de eerste paar menu's iets daarvan te zien. Toen ik bij FRINGE keek in de uitleg van de serie stond er ook niets bij dat het in HD wordt uitgezonden.

Ze zijn er wel druk mee bezig kennelijk bij net 5 :)
Dat is bijna nergens zo helaas.. stel ik kan een goede serie in SD kijken,of een natuurfilm.
Een van de 2 kan ik opnemen,de ander kan ik naar kijken.
Maar ik kan niet in HD opnemen.
Als ik bv uit een tv gids of page zou weten dat de natuurfilm in HD zou zijn,dan neem ik de aflevering uit de goede serie op,die kan ik later bekijken,daar wordt het beeld niet slechter van.
Maar de mooie natuurfilm in HD is dan wel een gemiste kans.

Opteron-pv
29 november 2009, 15:53
Ze zullen zich wel diep schamen voor hun HD aanbod ;)

G.bruiker
29 november 2009, 16:01
Ze zullen zich wel diep schamen voor hun HD aanbod ;)
Misschien offtopic,maar men zou daar in gidsen wat meer aandacht aan moeten besteden.
Steeds vaker zie je alleen maar als beschrijving staan: serie.
De H is ook meestal al weg, dus hoe je een herhaling daarvan moet onderscheiden...
Misschien is het wat voor Ziggo als die wel over de info beschikt om in hun EPG een HDTV symbooltje op te nemen als dat kon.

Sjaool
29 november 2009, 16:53
De H is ook meestal al weg, dus hoe je een herhaling daarvan moet onderscheiden...

Ze kunnen er beter bij zetten wanneer het geen herhaling is, scheelt een heleboel werk. ;)

Opteron-pv
29 november 2009, 17:17
Kan ook gewoon de aflevering per seizoen wordt overal gedaan :)

Riparius
29 november 2009, 18:59
je hebt het over early adopters, maar de techniek is dus niet nieuw en al helemaal niet gecompliceerd. het gaat hier juist allemaal zo traag omdat er nauwelijks hdtv uitzendingen op de kabel worden uitgezonden. en nederland heeft een uitstekende kabel infrasructuur vergeleken met andere europese landen, dus aan de dekking ligt het niet.

Hoe meer je van televisietechniek en de geschiedenis daarvan weet, des te beter je je zult realiseren dat het allemaal zeer complexe techniek is. Verder hebben we in Nederland inderdaad een prima kabel infrastructuur, en daar ligt het dan inderdaad ook niet aan dat HDTV hier (evenals in de rest van Europa) maar langzaam van de grond komt. Er wordt trouwens ook in Europa al heel lang gewerkt aan HDTV. Misschien heb je dat nooit meegekregen, maar de Japanse industrie heeft al in de jaren 80 van de vorige eeuw geprobeerd het eigen MUSE systeem ook aan Amerika en Europa te slijten. Maar in Europa had men geen trek in een 60 Hz systeem, aangezien dat allerlei compatibiliteitsproblemen zou opleveren met de bestaande 50 Hz standaarden. In Europa werd vervolgens gewerkt aan het D2MAC system en in het verlengde daarvan HD-MAC, waarmee in de jaren 90 uitgebreide proeven zijn gedaan. Maar het systeem was te kostbaar voor grootschalige toepassing waardoor het nooit echt van de grond kwam, de tijd was er nog niet rijp voor. Pas met de voortschreidende digitalisering van de TV techniek in de jaren 90 kwamen economisch rendabele technieken voor HDTV binnen bereik.

tot halverwege 2006 toen blu ray en het inmiddels geflopte hddvd werden geintroduceerd was er voor de consument geen enkele manier om hd te kijken op een hdtv, behalve downloads van amerikaanse series. daardoor was er ook een hoop verwarring bij de gemiddelde consument omdat deze dacht door door een coax kabel in de tv te steken automatisch naar hdtv te kijken, en veel mensen zagen dus niet wat er nou zo speciaal aan was.
als er eerder uitzendingen waren geweest was het allemaal een stuk sneller gegaan.

Er komt heel wat bij kijken voordat er Łberhaupt iets in HD kan worden uitgezonden. Daarvoor moesten allerlei standaards worden vastgelegd in Europees verband (en die standaards zijn niet hetzelfde als de Amerikaanse of Japanse standaards voor de transmissie van digitale TV resp. HDTV), en die standaards moesten vervolgens ook worden geÔmplementeerd, en er moest de nodige infrastructuur worden opgebouwd.

oh, en die japanse uitzendingen hebben hier natuurlijk niks mee te maken, dat is een compleet andere standaard. en hdtv crt`s zijn hiet nooit echt verkocht op een of twee tvs van samsung na, en dat was rond 2005/2006.
Ik heb het Japanse MUSE systeem alleen maar even genoemd om te wijzen op de gevaren van een te vroege introductie van nieuwe technieken of nieuwe standaarden. De hele geschiedenis van de televisietechniek is vergeven van de technische missers en verkeerd gemaakte keuzes die enorme (ook financiŽle) consequenties hebben gehad - en tot op de dag van vandaag nog steeds hebben - niet alleen voor consumenten, maar ook voor overheden en de industrie. Je kunt daarom niet voorzichtig genoeg zijn bij het evalueren en introduceren van nieuwe televisiestandaards en -technieken.

maceddy
2 december 2009, 20:31
Ik zag vandaag een TSTHD op kanaaltje 14 op het testnetwerk.

Deze had dezelfde EPG als Net 5.
Zou het dan toch binnenkort gebeuren??

Humaxfan
2 december 2009, 20:46
Ik zag vandaag een TSTHD op kanaaltje 14 op het testnetwerk.

Deze had dezelfde EPG als Net 5.
Zou het dan toch binnenkort gebeuren??

Ik heb twee vrienden bij Ziggo werken en die vertelde mij vanavond, dat binnen een paar week Net5 HD wordt door gegeven op het netwerk van ziggo. Het wachten heeft nog te maken met de juridische molen waar het door heen moet. En Net 5 HD zit idd al in het test netwerk van ziggo. Ben benieuwd hoe lang het duurd voordat we het officieel horen. Er schijnt nog meer in het vat te zitten en hoop dat die zender ook echt word toegevoegd door ziggo. Belooft een spannende maand te worden voor HD kijkers.

LET OP : het is dus nog niet officieel bevestigd.

egbertjan
3 december 2009, 00:10
Ik hoop echt dat dit waar is.Ik heb twee vrienden bij Ziggo werken en die vertelde mij vanavond, dat binnen een paar week Net5 HD wordt door gegeven op het netwerk van ziggo. Het wachten heeft nog te maken met de juridische molen waar het door heen moet. En Net 5 HD zit idd al in het test netwerk van ziggo. Ben benieuwd hoe lang het duurd voordat we het officieel horen. Er schijnt nog meer in het vat te zitten en hoop dat die zender ook echt word toegevoegd door ziggo. Belooft een spannende maand te worden voor HD kijkers.

Humaxfan
3 december 2009, 06:34
Ik hoop echt dat dit waar is.

Mijn vrienden zijn betrouwbaar, Ze hadden me des tijds ook al aangegeven dat de NPO in HD zouden komen. En dat was ook juist. Wel is het jammer dat het zo stil blijft uit officiŽle bron. Maar daar zal ziggo zo zijn redenen voor hebben. Het is even afwachten. Houdt de site van totaaltv in de gaten. Daar verschijnt meestal als eerste het officiŽle bericht.

rick
3 december 2009, 07:53
Er schijnt nog meer in het vat te zitten en hoop dat die zender ook echt word toegevoegd door ziggo.
RTL zenders? En VRT zenders?

Ziggo kan echt niet meer achterblijven. HD versies van basis-SD zenders horen gewoon in het basispakket.

Eduard08
3 december 2009, 08:38
Ziggo kan echt niet meer achterblijven.
Bij wie?

HD versies van basis-SD zenders horen gewoon in het basispakket.
Volgens wie?

Sjaool
3 december 2009, 08:50
Volgens wie?
Volgens Ziggo, lees de divere verklaringen er maar op na. ;)

Jam
3 december 2009, 10:31
Ik heb twee vrienden bij Ziggo werken en die vertelde mij vanavond, dat binnen een paar week Net5 HD wordt door gegeven op het netwerk van ziggo. Het wachten heeft nog te maken met de juridische molen waar het door heen moet. En Net 5 HD zit idd al in het test netwerk van ziggo. Ben benieuwd hoe lang het duurd voordat we het officieel horen. Er schijnt nog meer in het vat te zitten en hoop dat die zender ook echt word toegevoegd door ziggo. Belooft een spannende maand te worden voor HD kijkers.

ik vind het toch vreemd dat de ZGV dit niet weet, of naar buiten brengt op dit forum.
zij zitten immers regelmatig aan tafel met ZIGGO...
maar goed, zo erg is dat nou ook weer niet.

BenJ
3 december 2009, 11:11
ik vind het toch vreemd dat de ZGV dit niet weet, of naar buiten brengt op dit forum.Als het rond is zijn ze er zelf ook als de kippen bij om het bekend te maken.

G.bruiker
3 december 2009, 11:23
Een of andere politicus ( volgens mij was het Ien Dales ) zei ooit:
Een broedende kip moet je niet storen.

Eduard08
3 december 2009, 16:30
Een of andere politicus ( volgens mij was het Ien Dales ) zei ooit:
Een broedende kip moet je niet storen.
Hoe lang is zo'n gemiddelde broedtijd eigenlijk?:cool:

G.bruiker
3 december 2009, 16:34
Hoe lang is zo'n gemiddelde broedtijd eigenlijk?:cool:
Dit zijn scharrel eieren,die zijn steeds pleite,maar ik gok op zijn vroegst per 1 januari,het nieuwe "magazine" of e-brief, van deze maand rept in elk geval over geen enkele zender toevoeging en Ziggo zou dat denk ik aardig breed uitpakken..

Eduard08
3 december 2009, 16:38
Dit zijn scharrel eieren,die zijn steeds pleite,maar ik gok op zijn vroegst per 1 januari,het nieuwe "magazine" of e-brief, van deze maand rept in elk geval over geen enkele zender toevoeging en Ziggo zou dat denk ik aardig breed uitpakken..
Dus voor de kerst geen half ei meer te verwachten? Ik denk dat velen daar wel op zit te wachten, en het zou de verkoop van HD-decoders ook een aardig duwtje in de rug kunnen geven.

TomF
6 december 2009, 21:09
Ter info:
Ik was ff aan het zappen. Op Net5 staat rechts bovenin het HD logo.

Eduard08
6 december 2009, 21:23
Ter info:
Ja, en wat wil je daarmee aangeven?

TomF
6 december 2009, 21:24
@Eduard,

Heb ik iets gemist dan? Ik wist niet beter dan dat Ziggo nog in onderhandeling was.

crapz0rs
6 december 2009, 21:32
Ter info:
Ik was ff aan het zappen. Op Net5 staat rechts bovenin het HD logo.Vast een foutje.

msetten
6 december 2009, 21:34
Ter info:

Ik zag dat net ook bij Ghost Whisperer, maar volgens mij Humax 5050C was de uitzending gewoon in 576i, dus geen HD. Misschien plakt NET.5 nu "HD" onder al haar uitzendingen die in echt HD op het HD kanaal zijn, maar voor het "gemak" dan ook maar even op het SD kanaal.

Ik hoop natuurlijk dat Ziggo snel echt NET.5 in HD gaat doorgeven.

TomF
6 december 2009, 21:34
Ik had ook al ff gekeken bij de zenderinfo, maar daar stond het HD-logo weer niet.
We wachten gewoon weer af :)

Jdd
6 december 2009, 21:41
Ach vrijdag / zaterdag waren de 4:3 uitzendingen ook in niet te kijken stretsie mode.. ze zullen wel aan het oefenen zijn.

Eduard08
6 december 2009, 21:46
@Eduard,

Heb ik iets gemist dan? Ik wist niet beter dan dat Ziggo nog in onderhandeling was.
Ik wist ook niet beter. Misschien heeft Ziggo gewonnen en krijgen we hem op korte termijn er gratis bij...:oyeah:

Humaxfan
6 december 2009, 22:11
Ik zag dat net ook bij Ghost Whisperer, maar volgens mij Humax 5050C was de uitzending gewoon in 576i, dus geen HD. Misschien plakt NET.5 nu "HD" onder al haar uitzendingen die in echt HD op het HD kanaal zijn, maar voor het "gemak" dan ook maar even op het SD kanaal.

Ik hoop natuurlijk dat Ziggo snel echt NET.5 in HD gaat doorgeven.

Je ziet idd het HD logo ook op de sd kanaal. Dit doet Net5 met opzet om zo duidelijk aan te geven dat de serie ook in hd word uitgezonden.

Eduard08
6 december 2009, 22:28
Je ziet idd het HD logo ook op de sd kanaal. Dit doet Net5 met opzet om zo duidelijk aan te geven dat de serie ook in hd word uitgezonden.
Als ze eerlijk zijn, doen ze er ook even een dollar/eurotekentje naast...

hallotjes
7 december 2009, 14:36

Kan technisch ook niet anders gezien ze SD zien als een slap aftreksel van het HD signaal (alles downscalen en het is goed). Of je moet ook bij HD het logo weghalen, maar dat zullen ze niet doen.

Eduard08
7 december 2009, 16:27
Kan technisch ook niet anders gezien ze SD zien als een slap aftreksel van het HD signaal (alles downscalen en het is goed). Of je moet ook bij HD het logo weghalen, maar dat zullen ze niet doen.
En is dit niet de manier om druk op de ketel te zetten om Net5HD in de huiskamers te krijgen?

CeeS
7 december 2009, 20:25
Ik las elders op het forum dat het HD-logo dus ook op de analoge NET5 te zien was :wink:

maceddy
7 december 2009, 20:35
Net mn pa gevraagd, die woont in UPC gebied maar die heeft geen HD in beeld staan op Net 5 (net bij Greys Anatomy zag ik em ineens).

Eduard08
7 december 2009, 20:38
Ik las elders op het forum dat het HD-logo dus ook op de analoge NET5 te zien was :wink:
Misschien bedoelen ze dat hun programma's leuk zijn om op te nemen op een Hard Disk...:oyeah:

Diegotjes
7 december 2009, 21:01
Net mn pa gevraagd, die woont in UPC gebied maar die heeft geen HD in beeld staan op Net 5 (net bij Greys Anatomy zag ik em ineens).

Ik kan je vertellen dat UPC het ook heeft zowel analoog als digitaal

Kijk maar bij Grey's Anatomy !

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/07/1260210737-850.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2163614.html)

Sjaool
7 december 2009, 21:04
Net 5 blijft dus in gebreke. ;)

Henk2304
7 december 2009, 21:33
Net 5 blijft dus in gebreke. ;)Precies. Hier was t' ook te zien (het HD-logo verkleurende zelfs van paars naar wit, ook op SD en analoog). Maar nu bij de Co-assistent is 't weer weg, dat is wellicht niet in HD opgenomen?
Ik wil zo'n HD-logo eigenlijk alleen maar zien als 't programma ook echt in HD op m'n TV komt. Op deze manier verkeren veel kijkers van NET5 in de veronderstelling dat ze ook op hun 4:3 beeldbuis al HD hebben.

Diegotjes
7 december 2009, 21:36
Dat is nou net het gekke de co-assistent en Floorfaber is wel in hd opgenomen, maar daar zie je dan weer geen HD Logo ! :?

Ze zijn duidelijk genoeg nog in een betafase !

Humaxfan
8 december 2009, 05:57
Dit is onnodig verwarring zaaien, De HD logo hoort alleen in HD stream thuis. Nu denken sommige onervaren kijkers dat ze ineens HDTV hebben. Beta fase of niet dit kan gewoon niet NET 5.

Eduard08
8 december 2009, 07:31
Dit is onnodig verwarring zaaien, De HD logo hoort alleen in HD stream thuis. Nu denken sommige onervaren kijkers dat ze ineens HDTV hebben.
Ik begrijp je opwinding niet.:?
Er wordt bedoeld dat ze nu ook in HD te ontvangen zijn. Gewoon een beetje aandacht trekken om providers onder druk te zetten. Dat is toch geen big deal?

Sjaool
8 december 2009, 09:33
Ik begrijp je opwinding niet.:?

Nee, dit is wel degelijk verwarring zaaien.
Een logo geeft aan wat je op dat moment kijkt en er dan doodleuk HD onder plakken terwijl het signaal dit niet is, is onjuiste informatie verspreiden.

Je kunt namelijk ook promo's maken en daar in duidelijk maken dat Net 5 ook in HD verkrijgbaar is.

Zoals Net 5 het nu doet is dus wel degelijk verwarring zaaien en de helpdesks van de verscheidene kabelaars onnodig belasten.
Er zijn genoeg mensen die niet weten waar ze moeten zoeken om te weten of een signaal nu wel of niet HD is.

kobus
8 december 2009, 10:00
Nee, dit is wel degelijk verwarring zaaien.
Een logo geeft aan wat je op dat moment kijkt en er dan doodleuk HD onder plakken terwijl het signaal dit niet is, is onjuiste informatie verspreiden.

Je kunt namelijk ook promo's maken en daar in duidelijk maken dat Net 5 ook in HD verkrijgbaar is.

Zoals Net 5 het nu doet is dus wel degelijk verwarring zaaien en de helpdesks van de verscheidene kabelaars onnodig belasten.
Er zijn genoeg mensen die niet weten waar ze moeten zoeken om te weten of een signaal nu wel of niet HD is.
Ik ben het er mee eens dat Net 5 hiermee verwarring zaait.
Mijn vriendin zag gister toevallig het Net 5 logo met HD staan en dacht toen dat we Net 5 in HD zaten te kijken. (Via een SD decoder...)
Dat HD in het logo wekt dus wel degelijk de suggestie dat de zender in HD is.

Eduard08
8 december 2009, 18:40
Mijn vriendin zag gister toevallig het Net 5 logo met HD staan en dacht toen dat we Net 5 in HD zaten te kijken. (Via een SD decoder...)
Dat HD in het logo wekt dus wel degelijk de suggestie dat de zender in HD is.
Nou, dan leg je vervolgens even uit hoe het wel zit. En dan spoedt men zich naar de MM om de verschillen SD en HD te aanschouwen.
Met het feit dat we het nu uitgebreid over het Net5HD-logo hebben, heeft
SBS zijn doel alweer een beetje bereikt.:wink:

vinnie-terranova
8 december 2009, 23:17

wat voor een kleur haar?? :schater::schater:
Mensen, de verwarring sap ik niet, natuurlijk hoort net5 het logo niet mee te geven terwijl ze geen HD uitzenden. Maar het lijkt erop dat ze het logo meegeven tijdens een programma die ze in HD aanbieden.

En als men nu in verwarring wordt gebracht door een HD logo'tje, dan hoef je helemaal geen HD pakket af te nemen, dan zie je het verschil gewoon niet!
Voor de mensen met de betere ogen, er is duidelijk verschil tussen HD en SD zichtbaar natuurlijk!

Ik vind het goede marketing van NET5....................

Humaxfan
9 december 2009, 06:51
wat voor een kleur haar?? :schater::schater:
Mensen, de verwarring sap ik niet, natuurlijk hoort net5 het logo niet mee te geven terwijl ze geen HD uitzenden. Maar het lijkt erop dat ze het logo meegeven tijdens een programma die ze in HD aanbieden.

En als men nu in verwarring wordt gebracht door een HD logo'tje, dan hoef je helemaal geen HD pakket af te nemen, dan zie je het verschil gewoon niet!
Voor de mensen met de betere ogen, er is duidelijk verschil tussen HD en SD zichtbaar natuurlijk!

Ik vind het goede marketing van NET5....................

Ieder zijn eigen mening. Toch vind ik persoonlijk dat het HD logo thuis hoort in de HD stream. Als Net 5 kenbaar wil maken dat het ook in HD te zien is, kunnen ze ook net zo goed aan het begin van het programma zeggen ( Dit programma is ook te zien in HD )

Dus het blijft onnodig verwarring zaaien. ik snap dat Net 5 hier een reden voor heeft en ik wil ook graag dat ziggo Net 5 HD toevoegt. Maar dit is de verkeerde manier van marketing.

Eduard08
9 december 2009, 08:46
Dus het blijft onnodig verwarring zaaien.
Alleen bij diegenen die niet weten wat HD is of het verschil met SD niet zien.

ik snap dat Net 5 hier een reden voor heeft en ik wil ook graag dat ziggo Net 5 HD toevoegt. Maar dit is de verkeerde manier van marketing.
Heb je daar gegevens over?

Sjaool
9 december 2009, 09:35
Heb je daar gegevens over?
Is niet nodig, het is gewoon zo.

Het zal bij een heleboel mensen wel werken maar dan om de verkeerde reden.
Die mensen zijn op het verkeerde been gezet en dat is valse voorlichting.

Bovendien wordt dit soort acties de helpdesk gewoonweg onnodig belast met vragen waarom er wel HD in beeld staat maar dat het signaal dit niet is.
Of waarom krijg ik HD beeld op mijn SD ontvanger etc.
Tenminste dit zijn dingen die ik mij heel goed kan voorstellen.
De tijd die hier aan besteed moet worden gaat weer ten koste van mensen die ťcht problemen hebben.

Ik zou als ik Ziggo was toch even aan de bel trekken bij Net 5 en vragen of dit niet anders kan.
Of Ziggo moet natuurlijk deze week Net 5 al gaan doorgeven in HD. ;)
Blijft natuurlijk wel het feit dat ze het logo doodleuk ook doorgeven op de SD stream.

propper
9 december 2009, 09:50
Bij Ned.1, 2, 3 in HD staat dan weer geen logo waaraan je kunt zien dat een het hier een HD zender betreft. Maar als ik bijv. Ned 1 HD kies staat in de zenderlijst Nederland 1 HD. Dus ik snap de verwarring niet rond Net 5. En of het nu goede of slechte marketing is, het is zeker een goede manier om Net 5 HD onder de aandacht te brengen. Dat is wel te zien aan bijv. deze discussie.

Eduard08
9 december 2009, 10:17
Is niet nodig, het is gewoon zo.

Nee, Sjaool, dat kun je niet zomaar even stellen.

Sjaool
9 december 2009, 11:02
Nee, Sjaool, dat kun je niet zomaar even stellen.

Helaas voor jou kan ik dat wel... voor mij zelf dan.

Ik snap niet waarom jij dit onderbouwt wilt hebben.
Het is gewoon een mening van een forumlid en die mag vinden wat hij wil. :rolleyes:

Eduard08
9 december 2009, 12:49
Helaas voor jou kan ik dat wel... voor mij zelf dan.

Ik snap niet waarom jij dit onderbouwt wilt hebben.
Het is gewoon een mening van een forumlid en die mag vinden wat hij wil. :rolleyes:
Dan is waar, maar je kunt niet onbeperkt maar wat beweren. Dat helpt de discussie ook niet verder.:cool:

Sjaool
9 december 2009, 13:26
Feit is gewoon dat een aantal forumleden, waaronder ik, niet blij zijn met de vermelding HD onder een netwerklogo terwijl dit signaal niet HD wordt doorgegeven.

En al zou Net 5 op deze manier dus willen afdwingen bij Ziggo om in HD te worden doorgegeven onder hun voorwaarden dan is dit niet een bepaald nette manier. ;)

Eduard08
9 december 2009, 13:55
Feit is gewoon dat een aantal forumleden, waaronder ik, niet blij zijn met de vermelding HD onder een netwerklogo terwijl dit signaal niet HD wordt doorgegeven.

En al zou Net 5 op deze manier dus willen afdwingen bij Ziggo om in HD te worden doorgegeven onder hun voorwaarden dan is dit niet een bepaald nette manier. ;)
Het eerste is een correcte weergave van de stand van zaken. Ik kan dat volgen.
Het tweede is een mening. Ik deel hem niet, omdat ik (dus mijn mening) mij aan andere zaken m.b.t. kabel veel meer erger. Ik vind dit betrekkelijk onschuldig, zeker vergeleken met de discussie rond bv de CI+-module van Ziggo (elders in dit forum).

Sjaool
11 december 2009, 15:56
Ik moet zeggen dat Net 5 de laatste paar dagen een potje maakt van de aspect ratio bij Men in Trees. :cry:
Halverwege het programma schakelt eindelijk aspect ratio naar zijn juiste instelling.
Nu kan ik dit wel oplossen met mijn Humax maar dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Ik vind het leuk voor ze dat ze in HD beschikbaar zijn maar let dan wel op de aspect ratio. :rolleyes:

Eduard08
11 december 2009, 17:24
Ik moet zeggen dat Net 5 de laatste paar dagen een potje maakt van de aspect ratio bij Men in Trees. :cry:
Halverwege het programma schakelt eindelijk aspect ratio naar zijn juiste instelling.
Nu kan ik dit wel oplossen met mijn Humax maar dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Ik vind het leuk voor ze dat ze in HD beschikbaar zijn maar let dan wel op de aspect ratio. :rolleyes:
Ik hoor het al: echt een zender om snel te hebben.:mrgreen:

G.bruiker
11 december 2009, 18:53
Ik vind de topic titel verwarrend,het wekt de illusie dat net5 in HD al bij ziggo zit...

Sjaool
11 december 2009, 19:51
De topic titel wekt inderdaad de suggestie dat Ziggo Net 5 al in HD doorgeeft.
Dit was ook de reden dat deze thread mijn aandacht trok. ;)

GolfTouch
11 december 2009, 21:31
SBS is na veel onderhandelingen rond met de kabelaars Ziggo, UPC en Caiway en met CanalDigitaal.

Bron: http://www.immovator.nl/hd-breekt-echt-door-in-2010

Staat nu een update bij:

SBS is na veel onderhandelingen naar eigen zeggen bijna rond met de kabelaars Ziggo, UPC en Caiway en met CanalDigitaal*.

* Abusievelijk stond hier eerder dat er al overeenstemming was.

mod-5
11 december 2009, 21:35
Ik vind de topic titel verwarrend,het wekt de illusie dat net5 in HD al bij ziggo zit...

De topic titel wekt inderdaad de suggestie dat Ziggo Net 5 al in HD doorgeeft.
Dit was ook de reden dat deze thread mijn aandacht trok. ;)

Titel hebben we aangepast.

rick70
18 december 2009, 08:59
Ik had toch wel een beetje de hoop dat Ziggo rond de feestdagen met wat nieuwe zenders zou komen (NET5 HD, BBC HD of Disney Channel) maar het is nog steeds stil bij Ziggo. :sad:

Rob7
18 december 2009, 10:03
Ik had toch wel een beetje de hoop dat Ziggo rond de feestdagen met wat nieuwe zenders zou komen (NET5 HD, BBC HD of Disney Channel) maar het is nog steeds stil bij Ziggo. :sad:
Volgens mij is het ijdele hoop. Ziggo is nu op kerstreces en daarna geven ze niet thuis.:evil:

Eduard08
18 december 2009, 11:42
Ik vind het prima dat Ziggo zich niet laat opjagen door feestdagengekte, om vervolgens de rekening door te schuiven naar de klant. Als Net5HD wensen heeft, moet ze daar maar voor betalen,net als wij hardwerkende burgers.:cool:

Apple740
19 december 2009, 16:41
Ik vind het prima dat Ziggo zich niet laat opjagen

Ziggo heeft, op NL1/2/3-HD na, al anderhalf jaar lang geen HD zender meer toegevoegd en zenders als Brava en HD1-NL laten verdwijnen.

Dus hardstikke leuk dat de Ziggo abonnee niet op kosten wordt gejaagd, maar je wel heeeel veeeel geduld moet hebben eer bepaalde zenders worden toegevoegd, if ever.

Eduard08
19 december 2009, 17:05
Ziggo heeft, op NL1/2/3-HD na, al anderhalf jaar lang geen HD zender meer toegevoegd en zenders als Brava en HD1-NL laten verdwijnen.

Dus hardstikke leuk dat de Ziggo abonnee niet op kosten wordt gejaagd, maar je wel heeeel veeeel geduld moet hebben eer bepaalde zenders worden toegevoegd, if ever.
Dezelfde klacht hoor ik over Canal Digitaal, daar denken sommige abonnees dat het bij Ziggo weer veeeel beter is. Hoe zou dat nou toch komen?:roll:
Ongeduld? Waarom?

Jalu
19 december 2009, 17:52
Dezelfde klacht hoor ik over Canal Digitaal, daar denken sommige abonnees dat het bij Ziggo weer veeeel beter is. Hoe zou dat nou toch komen?:roll:
Ongeduld? Waarom?
Het lijkt erop dat RTL4 nog voor de kerst in HD wordt toegevoegd bij Canal Digitaal...

Eduard08
19 december 2009, 18:03
Het lijkt erop dat RTL4 nog voor de kerst in HD wordt toegevoegd bij Canal Digitaal...
Dat was al bekend, maar doet niet af aan mijn bewering dat menigeen denkt dat het bij de andere provider allemaal beter en sneller is geregeld.:cool:

Sjaool
19 december 2009, 18:31
Dat was al bekend, maar doet niet af aan mijn bewering dat menigeen denkt dat het bij de andere provider allemaal beter en sneller is geregeld.:cool:

Het is gewoon het bekende gezegde "bij de buren is het gras altijd groener". ;)

Eduard08
19 december 2009, 18:45
Het is gewoon het bekende gezegde "bij de buren is het gras altijd groener". ;)
Volgens mij oorspronkelijk Engels: "The grass is always greener on the other side.":wink:

Sjaool
19 december 2009, 19:33
Maakt niet uit waar het vandaan komt, het principe blijft het zelfde. ;)

Sommige mensen zijn nou eenmaal niet gauw tevreden met de dingen die hij heeft.

Aristoles
19 december 2009, 23:19
Maakt niet uit waar het vandaan komt, het principe blijft het zelfde. ;)

Sommige mensen zijn nou eenmaal niet gauw tevreden met de dingen die hij heeft.

Op dat principe draait onze economie als een tierelier. Wees er maar blij mee dan.

Sjaool
19 december 2009, 23:26
Ik val inderdaad wel een beetje in de categorie altijd maar meer en beter willen hebben. :rolleyes: ;)

Apple740
20 december 2009, 01:11
Volgens mij oorspronkelijk Engels: "The grass is always greener on the other side.":wink:

Tsja, als je wat betreft de hoeveelheid HD zenders naar UPC en (met name) Cai kijkt dan is het gras daar daadwerkelijk groener.
Ziggo is Nederlands grootste televisieprovider, maar bengelt ergens onderaan als het om hoeveelheid HD zenders gaat.

2-3 jaar geleden was het beleid nog duidelijk anders, toen was Ziggo koploper. Die pretentie is volledig verdwenen.

Eduard08
20 december 2009, 08:24
Tsja, als je wat betreft de hoeveelheid HD zenders naar UPC en (met name) Cai kijkt dan is het gras daar daadwerkelijk groener.
Ziggo is Nederlands grootste televisieprovider, maar bengelt ergens onderaan als het om hoeveelheid HD zenders gaat.

2-3 jaar geleden was het beleid nog duidelijk anders, toen was Ziggo koploper. Die pretentie is volledig verdwenen.
UPC mag dan koploper zijn, maar dan ook met de tarieven.:cool: Aan alles hangt wel een prijskaartje.
Als Ziggo ook die kant op zou gaan, gaan we daar natuurlijk het forum weer mee volklagen. En dan schrijven de UPC-abonnees weer op hun fora dat het gras bij Ziggo groener is.:frons:

Sjaool
20 december 2009, 10:57
Ze hebben de pretentie nog wel maar willen niet koste wat kost die zenders doorgeven.
Ziggo wil HD zenders die ook in SD beschikbaar zijn zonder meerkosten voor de abonnee in het basispakket plaatsen maar de commerciŽlen willen extra geld zien voor doorgifte van het HD signaal.
Ziggo wil maar een eenmalige bijdrage geven maar de commerciŽlen willen dat niet.
Tenminste dit is wat ik tot op nu kan opmaken uit alle berichten die naar buiten komen.

Eduard08
20 december 2009, 11:08
Ziggo wil maar een eenmalige bijdrage geven maar de commerciŽlen willen dat niet.
Tenminste dit is wat ik tot op nu kan opmaken uit alle berichten die naar buiten komen.
En dat vind ik al heel wat, want tenslotte willen de commercielen van twee walletjes eten. Ze willen kennelijk met gesloten beurs van een nieuwe ontwikkeling profiteren en daar zelfs de eventuele winst van opstrijken.

Aristoles
20 december 2009, 12:55
En dat vind ik al heel wat, want tenslotte willen de commercielen van twee walletjes eten. Ze willen kennelijk met gesloten beurs van een nieuwe ontwikkeling profiteren en daar zelfs de eventuele winst van opstrijken.

Daarom zijn het ook commerciŽle zenders.

Ik heb persoonlijk toch geen behoefte aan die HD zenders van RTL4567 en SBS678 etc. Ik kijk er toch al weinig naar omdat het zenders zijn die reclame uitzenden met tussendoor zo af en toe wat programma's. En ze trekken zich ook nergens wat van aan als het om de centen gaat. Namelijk, wettelijk mogen ze per uur 12 minuten reclame uitzenden. Je moet voor de gein eens gaan tellen hoever ze per uur eroverheen gaan.

Nee, dit wordt ergeren in HD kwaliteit. Wat is daar de meerwaarde van?

Apple740
20 december 2009, 14:00
Ik neem programma's die ik wil kijken van commerciele zenders meestal op, zodat ik reclames snel kan doorspoelen.
Ik snap de afkeer die velen hebben dan ook niet. DVR's zijn geweldige apparaten. ;)

Ze hebben de pretentie nog wel maar willen niet koste wat kost die zenders doorgeven.

Oftewel, de pretentie om koploper te zijn is verdwenen. Heb je die pretentie wel dan zoek je hoe dan ook naar een weg om zenders zsm aan je klanten aan te bieden, sneller dan andere providers doen. Voorheen was dit vaak het geval bij Ziggo, maar de laatste anderhalf jaar is de klad er in gekomen. Ziggo is van koploper verworden tot hekkesluiter.

VL32
20 december 2009, 14:42
ik denk dat Ziggo het accent heeft gelegd op VOD en interactief...daar zijn nog een x aantal series in hdtv kwaliteit te bekijken...

G.bruiker
20 december 2009, 14:57

RTL lounge is recent nog toegevoegd dus dit klopt niet.

crapz0rs
20 december 2009, 15:32
RTL lounge is recent nog toegevoegd dus dit klopt niet.Apple740 bedoelt natuurlijk HD zenders.....

G.bruiker
20 december 2009, 16:01
Apple740 bedoelt natuurlijk HD zenders.....
Excuus had het niet goed gelezen.

maceddy
21 december 2009, 12:09
Ik neem programma's die ik wil kijken van commerciele zenders meestal op, zodat ik reclames snel kan doorspoelen.
Ik snap de afkeer die velen hebben dan ook niet. DVR's zijn geweldige apparaten. ;)

Sja, hoe lang nog... In dld zijn ze al bezig met een techniek waarbij je bij opgenomen programma's de reclame niet meer kan doorspoelen...

Namelijk, wettelijk mogen ze per uur 12 minuten reclame uitzenden. Je moet voor de gein eens gaan tellen hoever ze per uur eroverheen gaan.

Qua reclames zal het wel kloppen, maar als je de promo's voor eigen programma's en films ook meetelt dan komen ze wel boven de 12 minuten uit, maar strict gezien is dat volgens mij geen reclame.

Aristoles
21 december 2009, 12:18
Sja, hoe lang nog... In dld zijn ze al bezig met een techniek waarbij je bij opgenomen programma's de reclame niet meer kan doorspoelen...

Qua reclames zal het wel kloppen, maar als je de promo's voor eigen programma's en films ook meetelt dan komen ze wel boven de 12 minuten uit, maar strict gezien is dat volgens mij geen reclame.

Juist met die promo's proberen ze de boel te verbloemen. Ga nu maar eens echt een uurtje de werkelijke reclametijd meten (rond koffietijd, wanneer hun belang het grootst is).

Sjaool
21 december 2009, 14:31
...maar als je de promo's voor eigen programma's en films ook meetelt dan komen ze wel boven de 12 minuten uit...
En die worden steeds groter, je ziet soms het normale beeld maar voor een derde. Of promo's die plompverloren over de hoofden van mensen heen worden afgespeeld etc. :sad:

maceddy
21 december 2009, 14:47
Ja vooral SBS 6 heeft daar een handje van....

Aristoles
21 december 2009, 14:51
En die worden steeds groter, je ziet soms het normale beeld maar voor een derde. Of promo's die plompverloren over de hoofden van mensen heen worden afgespeeld etc. :sad:

Ik weet wat je bedoeld. Maar ik denk niet dat er met promo's die instant icoontje bedoeld worden maar juist de voorfilmpjes van aankomende uitzendingen. Je weet wel, zodra er reclame komt zie je die eerst, van b.v. een nieuwe serie die binnenkort komt, of je ziet ze direct na het reclameblok en vlak voor de hervatting van de uitzending.

Dus niet die iconen door het beeld, maar de werkelijke promofilmpjes.
En als die die met de meting niet meeneemt kom je nog aan een dikke overschrijding van de wettelijke 12 minuten reclame per uur.

Sjaool
21 december 2009, 15:02
Ik bedoel dus niet de zenderlogo's maar echt die promos die over het beeld en tegenwoordig ook steeds vaker over de ondertitels heen geprojecteerd worden.
Neem een Gerard Joling die door beeld komt huppelen, een mol die uit zijn hol kruipt etc.
Promo's die voor en na de werkelijke uitzending worden uitgezonden stoor ik mij niet aan.

Aristoles
21 december 2009, 15:05
Ik bedoel dus niet de zenderlogo's maar echt die promos die over het beeld en tegenwoordig ook steeds vaker over de ondertitels heen geprojecteerd worden.
Neem een Gerard Joling die door beeld komt huppelen, een mol die uit zijn hol kruipt etc.

Dat zijn ook promo iconen.

Promo's die voor en na de werkelijke uitzending worden uitgezonden stoor ik mij niet aan.

Het ging me er niet om dat jij je er persoonlijk aan stoort. Het ging erom dat die promo filmpjes en iconen niet door elkaar gehaald werden alszijnde reclameblokken.

Sjaool
21 december 2009, 15:15
Dat zijn ook promo iconen.

O.k. maar de meeste zijn niet irritant. ;)
Ik heb daar trouwens ook liever de transparante versies van en niet die full colour dingen.

Aristoles
21 december 2009, 15:17
O.k. maar de meeste zijn niet irritant. ;)
Ik heb daar trouwens ook liever de transparante versies van en niet die full colour dingen.

Mja, je bent nu met het door elkaar halen van promo filmpjes en zwevende iconen mijn punt over overschrijden van reclameregels aan het ondersneeuwen.
Het zij zo...

Sjaool
21 december 2009, 16:08
Mja, je bent nu met het door elkaar halen van promo filmpjes en zwevende iconen mijn punt over overschrijden van reclameregels aan het ondersneeuwen.
Het zij zo...
Ach ja, we gaan allebei toch al flink off topic dus als we het over het overschrijden van de reclameregels willen hebben dan zullen we een nieuwe thread moeten beginnen. ;)

Apple740
21 december 2009, 16:57

Ik heb alle vertrouwen in de Linux open source receivers (Dreambox ed), die doen vast aan work-arounds voor dit probleem. ;)
Maar er komt inderdaad een tijd dat de gewone man met zijn gewone receiver geen reclames meer door zal kunnen spoelen.

Jalu
21 december 2009, 16:59

Onderdeel van het HD+ verhaal. Ook Ziggo's CI+ zal in dit soort beperkingen voorzien...

Riparius
21 december 2009, 19:03

Ik edit regelmatig reclames uit opgenomen programma's van bijvoorbeeld RTL4, en ik weet daarom precies (tot op een fractie van een seconde nauwkeurig) hoe lang die onderbrekingen duren, inclusief de eigen promo's. Welnu, bij een serie als Gooische Vrouwen, die op prime time werd utgezonden, waren die onderbrekingen niet langer dan 8 of hooguit 9 minuten. Er is dus sprake van een verschil tussen perceptie en werkelijkheid.

Overigens kan RTL op het gebied van reclame en sponsoring zo'n beetje alles doen wat ze zelf willen zonder dat ze daar door het Commisariaat voor de media ooit voor kunnen worden beboet. De RTL zenders zijn namelijk formeel nog altijd Luxemburgse zenders en vallen daarmee niet onder de Nederlandse mediawetgeving.

Riparius
21 december 2009, 19:14
Onderdeel van het HD+ verhaal. Ook Ziggo's CI+ zal in dit soort beperkingen voorzien...

Het is niet gezegd dat er ook van die beperkingen gebruik zal worden gemaakt, en het is hoe dan ook niet aan Ziggo om dat te bepalen. In Duitsland zijn het de commerciŽle zenders zelf die o.a. het doorspoelen van reclame in opgenomen programma's willen gaan verhinderen. Ik denk niet dat dit in Nederland speelt. RTL Nederland heeft namelijk onlangs desgevraagd nog ontkend dat ze versleuteling van hun digitaal via de kabel doorgegeven programma's wensen, en daarmee hebben ze dus impliciet ook aangegeven dat ze geen beperkingen overwegen op hetgeen kijkers met opgenomen programma's kunnen doen.

digitalekabeltelevisie
21 december 2009, 20:08
Kan je aangeven waar in de CI+ specs dit staat? Ik heb het nergens kunnen vinden. Onmogelijk maken van doorspoelen is volgens mij geen onderdeel van CI+.

Riparius
21 december 2009, 20:26
Kan je aangeven waar in de CI+ specs dit staat? Ik heb het nergens kunnen vinden. Onmogelijk maken van doorspoelen is volgens mij geen onderdeel van CI+.

Voorlopig zijn er nog helemaal geen PVR's waar een CI+ module in gaat, dus is dit nog niet aan de orde. Er zijn wel CI+ TV's van Loewe met een ingebouwde PVR, maar het is onduidelijk welke mogelijke beperkingen hier zijn ingebouwd. Wel is duidelijk dat CI+ totaal ongeschikt is voor gebruiksvriendelijke PVR's omdat een CI+ module maar ťťn kanaal tegelijk kan ontsleutelen (en weer meteen opnieuw versleutelen indien de content provider dit wil). Daarmee is de functionaliteit zoals je die nu hebt in bijvoorbeeld een Humax 5050C onmogelijk met een eventuele CI+ PVR. Overigens zitten er in alle door Ziggo of andere kabelexploitanten 'gecertificeerde' PVR's ook gebruikersvijandige - en niet gedocumenteerde - faciliteiten om de functionaliteit van het apparaat te beperken als de exploitant of de content provider dat wil.

mod-5
21 december 2009, 21:10
Dit Topic wordt gesloten vanwege het feit dat deze ontzettend off-topic ging en niet meer over het originele onderwerp.

Het Topic ging o.a. op de volgende manieren off-topic:
- HD logo.
- Reclames, promo's en CI+.
- HD zenders (die wel toegevoegd worden) bij andere aanbieders.

Graag een volgende keer een nieuw topic openen als een bericht of onderwerp off-topic is maar wel besproken of bespreekbaar gemaakt moet worden. Een verwijzing naar zo'n nieuw topic mag uiteraard wel.

Mocht er meer te melden zijn, over NET 5 HD, dan kan er een nieuw topic geopend worden.

Link naar nieuwe discussie van digitalekabeltelevisie betreffende CI+:
CI+ en blokkeren van doorspoelen (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22953)