View Full Version : Ziggo verhoogt tarieven per 1.1.2010

Pagina's : [1] 2

Angelo
13 november 2009, 00:45
Vond net deze mail in mijn mailbox. We gaan meer betalen per 1 januari.

U heeft Alles-in-1 Extra van Ziggo. Met dit pakket kijkt u (digitale) televisie, heeft u extreem snel internet en belt u gratis met ruim 900.000 andere telefonie-abonnees van Ziggo. Wij willen u laten weten dat de tarieven voor Alles-in-1 gaan wijzigen. Dit komt door gestegen kosten.

Wat verandert er voor u?
Per 1 januari 2010 betaalt u € 66,50 per maand. Dat is een verhoging van € 1,55.
Omdat u Alles-in-1 Extra een maand vooruit betaalt, vindt u eind december al het nieuwe tarief terug op uw factuur en/of rekeningafschrift.

Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijziging, dan kunt u uw abonnement kosteloos opzeggen. Dit kunt u tot en met 31 december 2009 telefonisch doen. Uw abonnement wordt dan per 1 januari 2010 stopgezet.
Heeft u nog vragen?
Ga dan naar onze website met tariefswijzigingen.
Met vriendelijke groet,

Marcel Nijhoff
Commercieel Directeur

Barbarian
13 november 2009, 01:04
Mail ook net gehad, alle abonnementen worden duurder...

Zapp Brannigan
13 november 2009, 01:13
Linkje (http://ziggotariefswijziging.nl) voor alle details.

Clevegt
13 november 2009, 07:07
Vanwege de gestegen kosten, geloof je het zelf.

Vanwege de schulden die ze hebben... Dat geloof ik eerder.

Onder andere een nutteloze website aanvragen op het domein:
http://ziggotariefswijziging.nl/

Dat betalen wij.

Hengelerweend
13 november 2009, 07:25
De kosten van de nieuwe website zullen er wel uit moeten :wink:

Ach, die paar centen overleven we ook wel weer.:rolleyes:
Live go's on

Gerard001
13 november 2009, 07:48
Ziggo heeft ons gewoon in de tang
Ze weten donders goed dat er op dit moment geen alternatief is [januari UPC]

En als je er niet mee eens ben dan Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijziging, dan kunt u uw abonnement kosteloos opzeggen. Dit kunt u tot en met 31 december 2009 telefonisch doen. Uw abonnement wordt dan per 1 januari 2010 stopgezet Dus met andere woorden het is slikken of stikken..

zo kunnen ze alles wel duurder maken en ben je er niet mee eens dan zoek je toch lekker een ander

en wat krijgen wij ervoor terug

een modem die niet zijn werk goed doet
een belabberde download en bel je ze ja meneer daar kunnen wij ook niks aan doen hier is alles goed.. einde verhaal

Nu hoop ik dat ze disney channel gaan toevoegen aan hun pakket

BitByter
13 november 2009, 08:49
Maak dan de snelheid minder hoog, maar meer stabieler.

Sjaool
13 november 2009, 09:00
Ooit van inflatie gehoord?
Alles wordt ieder jaar duurder.
Plus dat alle pakketten sneller zijn geworden zonder prijsstijging.
Volgend jaar zijn er alweer verhogingen zonder bijkomende kosten.

Waarom wordt het tarief van Alles-in-1 verhoogd?

De tarieven op Alles-in-1 zijn vanaf mei 2008 op hetzelfde niveau gebleven, ook al stegen gedurende 2008 en 2009 de kosten op vele vlakken. De abonnementstarieven op Alles-in-1 nemen in 2010 dan ook toe met € 1,55 per maand.

Om heel eerlijk te zijn vind ik deze thread weer een heerlijk rondje schelden op Ziggo om niks.

Clevegt
13 november 2009, 09:34
Om heel eerlijk te zijn vind ik deze thread weer een heerlijk rondje schelden op Ziggo om niks.

Bla bla bla en bla bla bla.

Iedereen mag zijn mening geven welliswaar beperkt.

Jam
13 november 2009, 09:41
de snelheidsverhogingen zijn dus NIET gratis, gewoon een pertinente leugen dus.

en waar ik woon zijn ook geen vergelijkbare alternatieven, let goed op het woordje "vergelijkbare"

als die er waren geweest of komen ben ik inderdaad weg.
ik vind ZIGGO echt een hufter van een provider.

en dat is mijn <-- mening.

Sjaool
13 november 2009, 09:49
Bla bla bla en bla bla bla.

Iedereen mag zijn mening geven welliswaar beperkt.

Schijnbaar komt de quote niet geheel over.
Ziggo verhoogt voor het eerst in anderhalf jaar de abonnementsprijzen en meteen is er weer gezeik.

Ik vind de verhoging dus flink meevallen zeker als je nagaat dat Ziggo zijn poot stijf houdt richting de commerciële omroepen i.v.m. het doorgeven van de HD versies van de gangbare zenders.

Ziggo had ook alle zenders in HD kunnen doorgeven en de abonnementsprijzen nog meer kunnen verhogen met b.v. €5,00 dan had dit forum er meteen weer een record aan bezoekers en klagers bij gehad.

Het heeft niks met geen mening mogen geven te maken maar alles met relativering.

hmolen
13 november 2009, 09:54
Ooit van inflatie gehoord?
Alles wordt ieder jaar duurder.
Plus dat alle pakketten sneller zijn geworden zonder prijsstijging.
Volgend jaar zijn er alweer verhogingen zonder bijkomende kosten.

Ziggo inflatie=2.33% voor AiE is toch wel iets meer dan de huidige inflatie hoor, kortom, we moeten die geforceerde snelheidsverhoging gewoon betalen hoor.
Volgend jaar snelheidsverhoging waar we aan het eind van het jaar ook wederom op afgerekend gaan worden.
Zonder concurrentie kunnen ze doen wat ze willen.
Als ik de kans had zou ik het ook zo doen.:pompom::pompom:

CeeS
13 november 2009, 10:25
Ze weten donders goed dat er op dit moment geen alternatief is [januari UPC]

UPC zal zowiezo niet op de Ziggo kabel gaan concurreren, en tevens is UPC duurder dan Ziggo op dit moment als je een alles-in-1 Extra vergelijkt met de huidige UPC prijzen als je dezelfde specificaties wilt hebben als nu.

Jam
13 november 2009, 10:40
Schijnbaar komt de quote niet geheel over.
Ziggo verhoogt voor het eerst in anderhalf jaar de abonnementsprijzen en meteen is er weer gezeik.

Ik vind de verhoging dus flink meevallen zeker als je nagaat dat Ziggo zijn poot stijf houdt richting de commerciële omroepen i.v.m. het doorgeven van de HD versies van de gangbare zenders.

Ziggo had ook alle zenders in HD kunnen doorgeven en de abonnementsprijzen nog meer kunnen verhogen met b.v. €5,00 dan had dit forum er meteen weer een record aan bezoekers en klagers bij gehad.

Het heeft niks met geen mening mogen geven te maken maar alles met relativering.

met andere woorden je "moet" relativeren om je mening te "mogen" geven, anders is iemand aan het zeiken ?!

zolang ziggo nog steeds in de klachten top 3 blijft staan, valt er weinig te relativeren, laten ze daar eerst maar eens wat aan doen voordat men de prijzen verhoogt.

ik moet nog steeds [en velen met mij] iedere maand weer bellen om alles recht te zetten administratief.

Gerard001
13 november 2009, 11:14
UPC zal zowiezo niet op de Ziggo kabel gaan concurreren, en tevens is UPC duurder dan Ziggo op dit moment als je een alles-in-1 Extra vergelijkt met de huidige UPC prijzen als je dezelfde specificaties wilt hebben als nu.

Als UPC komt dan mag daar wel eens goed na gekeken worden zal mij niks verbazen dat er afspraken zijn gemaakt door die 2 en dat de prijs kunstmatig hoog wordt gehouden zodat ze wel op de kabel komen maar zoggo weinig last zal krijgen van weg lopende klanten

http://i38.tinypic.com/34pjam1.jpg

alles in 1 extra paar keer gebeld meneer wij kunnen hier niks zien dus er is niks aan de hand {nu 6 dagen zo]

dus weer een kwestie van slikken of stikken en je redt je maar daar betaal je 1,55 p/m extra voor 18.60 op jaar basis

BitByter
13 november 2009, 11:24
Als UPC komt dan mag daar wel eens goed na gekeken worden zal mij niks verbazen dat er afspraken zijn gemaakt door die 2 en dat de prijs kunstmatig hoog wordt gehouden zodat ze wel op de kabel komen maar zoggo weinig last zal krijgen van weg lopende klanten
Maar dan komt Kroes in actie:)

Spartagek
13 november 2009, 11:42
Ik zal me ook wel laten horen :P

anders is het rijtje voor en tegenstanders niet in evenwicht :schater:
Ben het met Sjaool eens, na 1,5 jaar mag de prijs best iets omhoog.
( liever niet, omdat ik ook voor een (oud) dubbeltje op de 1e rang wil zitten. )

Maar om er nu zo zwaar aan te tillen, nee, kan ik helaas niet.
de huidige marktwerking is er één van 3 tot 5% meen ik dus Ziggo doet het netjes.
En de opmerking dat de snelheidsverhoging niet gratis was/is, klopt ook niet
want als je het zou moeten betalen, zou er voor de eerste al 100% bij moeten komen, en daarna nog eens 120%
DAN zou ik wel gaan klagen !

Renatus
13 november 2009, 12:06
En zo gaat het elk jaar met alles in het leven. We willen allemaal elk jaar meer gaan verdienen, wat leidt tot meer kosten wat weer leidt tot prijsverhogingen. Is een van de standaard economie regels.

Als er al mensen 'de dupe' zijn van deze prijsverhoging dan zijn het de televisie kijkers in Culemborg, die gaan van 10,45 naar 14,50. Nog steeds lager dan landelijk, maar een verhoging van 28%.

Voor AIE abonnementen gaat het op jaarbasis om 18,60 euro. Geen problemen mee.

klaas
13 november 2009, 12:11
Ik krijg weer looncompensatie zoals altijd per 1 Jan. dus deze verhoging wordt betaald door de baas.:pompom:

CeeS
13 november 2009, 12:14

Lijkt me niet dat er afspraken gemaakt zijn, want UPC komt helemaal niet op de Ziggo kabel, dat mag juist niet van de OPTA.

om1
13 november 2009, 12:42
Vanwege de gestegen kosten, geloof je het zelf.

Vanwege de schulden die ze hebben... Dat geloof ik eerder.

Onder andere een nutteloze website aanvragen op het domein:

Dat betalen wij.

Ehm de registratie kosten van een .nl domainnaam voor een registrar zijn iets van 6 euro per jaar. Dus dat kost Ziggo de kop niet.

Sjaool
13 november 2009, 12:56
Als je nou in Culemborg zou wonen dan mag je klagen, maar dan wel bij de gemeente. ;)

De verhoging is het grootst in Culemborg: klanten gaan daar vanaf 1 januari maandelijks 14,50 euro betalen in plaats van 10,45 euro.

Bron: Tweakers.net (http://tweakers.net/nieuws/63712/ziggo-verhoogt-tarieven-per-1-januari-2010.html)

Renatus
13 november 2009, 13:06
Als er al mensen 'de dupe' zijn van deze prijsverhoging dan zijn het de televisie kijkers in Culemborg, die gaan van 10,45 naar 14,50. Nog steeds lager dan landelijk, maar een verhoging van 28%.

Als je nou in Culemborg zou wonen dan mag je klagen, maar dan wel bij de gemeente. ;)

Het valt dus meer mensen op. :wink:

Staat trouwens in de prijsverhoging een duidelijke verklaring bij waarom de Z1 tarieven in de ene gemeente anders stijgen dan de ander.

Spartagek
13 november 2009, 13:09
Het valt dus meer mensen op. :wink:

Staat trouwens in de prijsverhoging een duidelijke verklaring bij waarom de Z1 tarieven in de ene gemeente anders stijgen dan de ander.

euhhmmm

Jij gaat er nog steeds van uit dat mensen lezen ??:giveup:

bezigebij
13 november 2009, 13:10
En zo gaat het elk jaar met alles in het leven. We willen allemaal elk jaar meer gaan verdienen, wat leidt tot meer kosten wat weer leidt tot prijsverhogingen. Is een van de standaard economie regels.

Zoiets heet dan kort door de bocht inflatie. Deze bedoeg in 2008 2,5% (bron CBS) terwijl in de periode jan 2008 - okt 209 de consumentenprijzen stegen met 3,46%. Dus in dit opzicht valt de prijsstijging van Ziggo wel mee.

G.bruiker
13 november 2009, 13:38
de snelheidsverhogingen zijn dus NIET gratis, gewoon een pertinente leugen dus.

en waar ik woon zijn ook geen vergelijkbare alternatieven, let goed op het woordje "vergelijkbare"

als die er waren geweest of komen ben ik inderdaad weg.
ik vind ZIGGO echt een hufter van een provider.

en dat is mijn <-- mening.
Hier zijn die vergelijkbare alternatieven er wel.
Flink duurder dan Ziggo en ook weer duurder geworden.
Zie: http://www.soestopglasvezel.nl/sites/default/files/redacteur/HR_Tarieven_nov2009.pdf
(Het gaat over Soest,maar dit zijn de pakketten van xms/reggefiber welke in alle gemeentes gelden alleen hebben ze hier niet zo'n mooi pdf'je)

Mirrrr
13 november 2009, 13:44
Ik betaalde bij de Kpn 65 euro voor een 20mb abbo waar ik er misschien 9 van haalde. (met bellen erbij dan)

Dus die 1,55 overleven we ook wel :grin:

Timmie
13 november 2009, 15:33
na alles wat ze beloven en niet nakomen ben aan telefoonkosten naar de helpdesk meer dan 1,55 per maand kwijt dus ik betaal het al maanden

cra1n
13 november 2009, 18:18
UPC - Eredivisie live + sport 1 = 15 euro.
Ziggo - Alleen Eredivisie Live = 15 euro.

Waar zijn ze bezig?

Email helpdesk is ondermaats! En nog een nieuwe website, is mij ook weer raadsel. Oude website zag er ook goed en modern uit, waarom allemaal?

Alles plus = 20 mb
Alles extra = 50 mb

Ik zou best 30mb willen nemen, wat kost het? misschien 55 euro? Dat doen ze niet, ze hebben het liever dat we anders 50 mb moeten nemen.

ronvm
13 november 2009, 18:20

Helemaal mee eens, het gaat om nog geen 2 euro, waar hebben we het over? Overal zijn prijsverhogingen dus waarom hier niet? Ik zit er niet mee in elk geval.

dieco
13 november 2009, 18:22
Ik zou best 30mb willen nemen, wat kost het? misschien 55 euro? Dat doen ze niet, ze hebben het liever dat we anders 50 mb moeten nemen.

Ehm ... als je 30 Mb wilt ... kwestie van wachten tot AiE Plus verhoogd wordt.
Dat duurt niet heeeeeel erg lang meer ...
Of begrijp ik nu bovenstaande quote niet goed?! :?

someone
13 november 2009, 18:28
UPC - Eredivisie live + sport 1 = 15 euro.
Ziggo - Alleen Eredivisie Live = 15 euro.

Waar zijn ze bezig?

Je kunt altijd wel verschillen vinden waar de ene keer Ziggo mee duurder is en de andere keer UPC.
Baby TV kost bij UPC bijvoorbeeld 5 euro, bij Ziggo zit die met meerdere zenders in het kids pakket voor € 3,95.
En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te vinden.

Spartagek
13 november 2009, 18:32
Je kan altijd een pakket omlaag, dan bespaar je 10 tot 15 euro
en hou je ( in verhouding na de volgende update ) je snelheid

probleem dan wel opgelost ?

Vijver
13 november 2009, 18:41
Zelf heb ik jarenlang veel meer betaald voor veel minder. Samen met losse tv van Ziggo en nog wat knaken naar KPN haast een bedrag waar je 2x alles in een extra voor hebt. Mij hoor je niet over die 1,50 ,wat koop je daarvoor, een pak melk?

Zigmund
13 november 2009, 19:47
On topic verder:

A) Wat zijn de verhogingen precies per pakket. Ik neem aan dat de verhogingen niet voor alle AIE paketten gelden??? Dus voor een lager AIE-pakket ook een lagere verhoging!

B) Hoe zit het met de afzondelijke paketten, worden deze ook duurder???????????????? Ik mag dat toch aannemen! anders zijn we straks mooi duur uit met AIE tov losse paketten. Kortom meer info SVP!!!!

C) Wat bezielt Ziggo het uberhaupt om twee jaar lang goede sier te maken met AIE-paketten en daarna juist deze pakettten te verhogen??? Wat was immers de extra service???? Alleen de snelheidsverhoging!!! Nieuwe tv zenders als DisneyChannel en PebbleTV worden niet doorgegeven laat staan de nieuwe HD-zenders van RTL/SBS etc.

D) Hoe zit het met Eredivisie Live, gaat deze dan in prijs om laag naar €9,95 (marktconform!) Of wil Ziggo nu nog meer en aan alle kanten de klant een poot uitdraaien.

E) Volgende mij is de marge op analoge tv dusdanig hoog (dus veel winst op analoge tv) dat Ziggo helemaal geen verhoging van AIE kan billijken??? Schrijf gewoon op dat Ziggo meer winst wil maken ipv minder, dat is eerlijker richting de klant!

Vijver
13 november 2009, 19:49
On topic verder:

A) Wat zijn de verhogingen precies per pakket. Ik neem aan dat de verhogingen niet voor alle AIE paketten gelden??? Dus voor een lager AIE-pakket ook een lagere verhoging!

B) Hoe zit het met de afzondelijke paketten, worden deze ook duurder???????????????? Ik mag dat toch aannemen! anders zijn we straks mooi duur uit met AIE tov losse paketten. Kortom meer info SVP!!!!

C) Wat bezielt Ziggo het uberhaupt om twee jaar lang goede sier te maken met AIE-paketten en daarna juist deze pakettten te verhogen??? Wat was immers de extra service???? Alleen de snelheidsverhoging!!!

D) Hoe zit het met Eredivisie Live, gaat deze dan in prijs om laag naar €9,95 (marktconform!) Of wil Ziggo nu nog meer en aan alle kanten de klant een poot uitdraaien.

E) Volgende mij is de marge op analoge tv dusdanig hoog (dus veel winst op analoge tv) dat Ziggo helemaal geen verhoging van AIE kan billijken??? Schrijf gewoon op dat Ziggo meer winst wil maken ipv minder, dat is eerlijker richting de klant!

Staat toch in het mailtje? Het gaat met name om de tv, niet om internet.

Gerardus
13 november 2009, 19:50
Een prijsverhoging als deze is zeer normaal. Zeker gezien de snelheidverhogingen die er zijn geweest en de voordelige Alles in een pakketten die we sinds die tijd hebben. Concurrenten zijn niet met hun snelheden omhoog gegaan, maar wel de prijs fors omhoog gedaan. Ik denk hierbij even aan :censored:digitenne:censored: Die heeft de prijs in Euro's ongeveer hetzelfde omhoog gedaan. En dan praat ik niet over het percentage.
Niet tevreden: je mag per 1 januari opzeggen. En nog voldoende tijd om een andere provider te nemen. Wat wil je nog meer.

Spartagek
13 november 2009, 19:53
Linkje (http://ziggotariefswijziging.nl) voor alle details.

On topic verder:

C) Wat bezielt Ziggo het uberhaupt om twee jaar lang goede sier te maken met AIE-paketten en daarna juist deze pakettten te verhogen??? Wat was immers de extra service???? Alleen de snelheidsverhoging!!! Nieuwe tv zenders als DisneyChannel en PebbleTV worden niet doorgegeven laat staan de nieuwe HD-zenders van RTL/SBS etc.

Al op de eerste pagine stond al een link !

Zigmund
13 november 2009, 19:54
Een prijsverhoging als deze is zeer normaal. Zeker gezien de snelheidverhogingen die er zijn geweest en de voordelige Alles in een pakketten die we sinds die tijd hebben. Concurrenten zijn niet met hun snelheden omhoog gegaan, maar wel de prijs fors omhoog gedaan. Ik denk hierbij even aan :censored:digitenne:censored: Die heeft de prijs in Euro's ongeveer hetzelfde omhoog gedaan. En dan praat ik niet over het percentage.
Niet tevreden: je mag per 1 januari opzeggen. En nog voldoende tijd om een andere provider te nemen. Wat wil je nog meer.

Wacht even: de losse paketten zijn vanaf januari goedkoper tov alles in 1, alleen heb je dan lagere snelheden. Ik ga weer over op losse paketten ! Dan maar de helft snelheid, maar ik ben dan wel goedkoper uit. Wat denk ziggo nu werkelijk?? Eerst iedereen binnenlokken bij AIE en dan snel de prijs opdrijven. Ik dacht het dus niet! We zijn toch niet gek met zijn allen!!! Dan maar een iets lagere snelheid. Ik heb nu 20 mb/sec wanneer ik naar de helft ga dan ben ik nog snel genoeg.

En wanneer dit om tv zou gaan is het helemaal belachelijk. Je krijgt analoog al minder zenders, dus hoe kan je dan een verhoging billijken en qua digitale tv blijft het aanbod ver achter bij UPC.

Daarbij is de verhoging voor de laagste paketten procentueel veel hoger dan tov het hoogste pakket. Dat strookt ook niet! Als je het laagste AIE-pakket hebt dan wordt je dubbel genaaid!!!!

Jimmy54
13 november 2009, 20:49
Mijn hemeltje .... en dat allemaal om € 1,55 ????

Ik trek het niet meer; eerst 2 jaar langer doorwerken, toen een nieuwe router om van de verhoogde snelheid profijt te hebben, daarbij drie nieuwe 11N netwerk kaartjes, morgen nieuwe kabels trekken met een versterkertje om boven ook tv te kunnen kijken, een andere decoder erbij en dan nu het droevige bericht dat het hele pakket met het onoverkomelijke bedrag van € 18,60 p/j omhoog gaat ..... ik trek het echt niet meer.

Hé .... voor degene die er niet om gevraagd hebben, ga lekker downgraden, ben je een stuk goedkoper uit.

Zigmund
13 november 2009, 20:55
Mijn hemeltje .... en dat allemaal om € 1,55 ????

Ik trek het niet meer; eerst 2 jaar langer doorwerken, toen een nieuwe router om van de verhoogde snelheid profijt te hebben, daarbij drie nieuwe 11N netwerk kaartjes, morgen nieuwe kabels trekken met een versterkertje om boven ook tv te kunnen kijken, een andere decoder erbij en dan nu het droevige bericht dat het hele pakket met het onoverkomelijke bedrag van € 18,60 p/j omhoog gaat ..... ik trek het echt niet meer.

Hé .... voor degene die er niet om gevraagd hebben, ga lekker downgraden, ben je een stuk goedkoper uit.

Het steekt mij enorm dat Ziggo iedereen naar Alles in 1 heeft gelokt omdat dit EN goedkoper was dan losse paketten EN je hogere snelheid had. Ik wil je de advertenties en de rekenvoorbeelden op de oude site nog wel even laten zien hoor!!!!! Nu iedereen over is gaat men de prijs met € 1,55 verhogen, en dat ook nog eens voor alle pakketten. Mensen met een lager pakket zouden toch echt een lagere verhoging moeten hebben! Iedereen dezelfde verhoging ongeacht het pakket strookt niet! Waar is Ziggo nu helemaal mee bezig? Willen ze nu iedereen weer op losse pakketten hebben ofzo????????????

€ 18,60 is overigens op jaarbasis een behoorlijk bedrag en dan te bedenken dat downgraden dus geld op gaat leveren ipv dat het duurder wordt. Dit is een zeer slechte actie van Ziggo en nogmaals het laagste AIE-pakket wordt wel erg zwaar verhoogd tov het hoogste pakket. Als je echt een inflatiecorrectie wil toepassen dan moet je gewoon de pakketten met een bepaald percentage verhoging en niet met een bedrag. Dit is zeer inconsequent.

Mijn advies: in december allemaal downgraden! Hebben we lekker allemaal geprofiteerd van een gratis decoder en Ziggo kan met zijn niet te begrijpen verhoging de allerhoogste boom in!

Ziggo, dit druist tegen alles in wat jullie de afgelopen anderhalf jaar geroepen hebben namenlijk dat AIE goedkoper is tov de losse pakketten en we dus daarom over moesten op AIE! Dat is per 1 januari 2010 niet meer zo:no::no:, dus gaan we massaal weer downgraden. We zijn toch niet gek!

Sjaool
13 november 2009, 21:08
Ziggo, dit druist tegen alles in wat jullie de afgelopen anderhalf jaar geroepen hebben namenlijk dat AIE goedkoper is tov de losse pakketten en we dus daarom over moesten op AIE! Dat is per 1 januari 2010 niet meer zo:no::no:, dus gaan we massaal weer downgraden. We zijn toch niet gek!
Ik ga absoluut niet downgraden want ik ben zeer zeker niet gek! :schater:

Ik blijf mij mijn standpunt dat deze hele ophef om €1,55 verhoging sterk overdreven is! :roll:

om1
13 november 2009, 21:17
Zigmund kan niet zo best rekenen. Met de nieuwe prijzen:

TV + Z2 + Telefoon = 16,45 + 29,95 + 9,95 = 56,35 (voor 10Mbit)

A-in-1 Plus = 51,50 (voor 20Mbit)

Vijver
13 november 2009, 21:28
De hele issue is eigenlijk, klopt het verhaal van Ziggo naar ons toe? Het is een eenzijdig verhaal. Mocht het verhaal kloppen, dan doe ik zelfs bij een prijsverhoging van 10 tot 20 euro niet moeilijk. Zou het daarentegen gaan om drogredenen, dan is elke cent er een teveel. Ik ga het niet uitzoeken, ik ben daar veel te lui voor.

Spartagek
13 november 2009, 21:30

En vergeet de analoge kosten daar niet bij, van 16 en een beetje
die komen nl. te vervallen bij de alles in 1
Anders heb je nog geen digitale tv (vanziggo )

om1
13 november 2009, 21:32
En vergeet de analoge kosten daar niet bij, van 16 en een beetje
die komen nl. te vervallen bij de alles in 1

Ehh, die heb ik meegerekend....

Spartagek
13 november 2009, 21:38
Ehh, die heb ik meegerekend....

is toch 16,25 + de kosten van een pakket, of heb ik het mis

nm. mijn fout ... ik ga er automatisch van het volle pakket uit ( + 9,95 )

Renatus
13 november 2009, 21:41
Ik ga absoluut niet downgraden want ik ben zeer zeker niet gek! :schater:

Ik blijf mij mijn standpunt dat deze hele ophef om €1,55 verhoging sterk overdreven is! :roll:

Eens, kreeg vandaag het nieuwe polisbedrag van de ziektekosten door, gaat met 4% omhoog. Terwijl de voorwaarden gelijk blijven. En dan kan ik niet eens kiezen om de zwangerschap vergoedingen er uit te halen. Terwijl de kans dat ik daar gebruik van moet maken zelfs theoretisch 0% is. :wink:

De nieuwe Ziggo AIE prijs blijft nog steeds een nette prijs en de verhoging is minimaal, zeker als je weet dat de snelheid van het internet met 140% gaat stijgen in 2010 en er een scala aan HD zenders in het basis pakket gaan bij komen. :thumb up:

FullHD1
13 november 2009, 21:59
Vond net deze mail in mijn mailbox. We gaan meer betalen per 1 januari.

U heeft Alles-in-1 Extra van Ziggo. Met dit pakket kijkt u (digitale) televisie, heeft u extreem snel internet en belt u gratis met ruim 900.000 andere telefonie-abonnees van Ziggo. Wij willen u laten weten dat de tarieven voor Alles-in-1 gaan wijzigen. Dit komt door gestegen kosten.

Wat verandert er voor u?
Per 1 januari 2010 betaalt u € 66,50 per maand. Dat is een verhoging van € 1,55.
Omdat u Alles-in-1 Extra een maand vooruit betaalt, vindt u eind december al het nieuwe tarief terug op uw factuur en/of rekeningafschrift.

Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijziging, dan kunt u uw abonnement kosteloos opzeggen. Dit kunt u tot en met 31 december 2009 telefonisch doen. Uw abonnement wordt dan per 1 januari 2010 stopgezet.
Heeft u nog vragen?
Ga dan naar onze website met tariefswijzigingen.
Met vriendelijke groet,

Marcel Nijhoff
Commercieel Directeur

Dit is inderdaad het beleid van Ziggo. Heb dus niet de illusie dat het Ziggo een malemoer interesseert of u abonnee bent of niet.
Deze praktijken passen ook bij Ziggo, iets "gratis" weggeven en je maanden later naaien.

De gestegen kosten zijn de kosten die Ziggo maakt omdat ze er een puinhoop van hebben en dadelijk Mevr. Ferment moeten afkopen omdat zij het niet waar maakt op de oude stek van ome Joop.

Mensen, men smeert mij de ogen niet dicht.

Hengelerweend
13 november 2009, 22:05
Eens, kreeg vandaag het nieuwe polisbedrag van de ziektekosten door, gaat met 4% omhoog. Terwijl de voorwaarden gelijk blijven. En dan kan ik niet eens kiezen om de zwangerschap vergoedingen er uit te halen. Terwijl de kans dat ik daar gebruik van moet maken zelfs theoretisch 0% is. :wink:

De nieuwe Ziggo AIE prijs blijft nog steeds een nette prijs en de verhoging is minimaal, zeker als je weet dat de snelheid van het internet met 140% gaat stijgen in 2010 en er een scala aan HD zenders in het basis pakket gaan bij komen. :thumb up:

Volkomen met je eens, eigenlijk mogen we niet eens klagen over de AIE pakketten t.o.v. andere providers.
Ben bang dat dit een langdradig geneuzel wordt over die € 1,55 (2 pijpjes bier :mrgreen:) per maand. :sleep:

mod-5
13 november 2009, 23:28
Helaas gaat het ook hier weer ontzettend off-topic.

Dringende verzoek om het on-topic te houden !!!

Hengelerweend
13 november 2009, 23:39
MOD is al druk bezig aan het "prullenbakken"
Zielige :censored:

mod-5
14 november 2009, 00:10
MOD is al druk bezig aan het "prullenbakken"
Zielige :censored:

Gebruiker Hengelerweend heeft wegens het herhaaldelijk beledigen van de Moderators een ban opgelegd gekregen.

De 42 off-topic berichten in deze discussie zijn door ons verwijderd.
Gaat het off-topic posten door dan zullen we tegen die gebruiker(s) gepaste maatregelen nemen.

cra1n
14 november 2009, 00:10
Helemaal mee eens, het gaat om nog geen 2 euro, waar hebben we het over? Overal zijn prijsverhogingen dus waarom hier niet? Ik zit er niet mee in elk geval.

Je verdient genoeg, denk ik. Denk maar aan anderen, of als je ineens niet genoeg verdient, zul je wel dwars gaan zitten.

Op zich niet erg, ik heb zelf geen probleem mee, maar moet je al hun site zien, verder zijn de prijzen wel erg duur bij Ziggo (Eredivisielive, terwijl bij UPC samen met Sport 1 voor dezelfde prijs als bij ziggo alleen voor eredivisielive.)

Ik denk dat ik misschien wel weet waarom er bij ziggo prijsverhoging zijn, ik hoor veel van mensen dat veel mensen zijn overgestapt van all in extra pakket naar all in plus pakket. Want veel mensen zijn tevreden met 20 mb, bovendien zijn de meeste router van hun nog niet geschikt voor 50mb.

Veel van mijn collega's, vrienden en mijn familieleden zijn overgestapt naar all in 1 plus pakket. 15 euro goedkoper, dus. Ik denk dat ze daar niet blij mee zijn.

Als ik hier UPC kon krijgen, zou ik zeker zijn overgestapt naar UPC.
Voor maar 40 euro heb ik 30mb down, 3mb ups, bellen, royal tv, alles! Niet zo slecht, hoor!

Renatus
14 november 2009, 00:20
<knip>

Ik denk dat ik misschien wel weet waarom er bij ziggo prijsverhoging zijn, ik hoor veel van mensen dat veel mensen zijn overgestapt van all in extra pakket naar all in plus pakket. Want veel mensen zijn tevreden met 20 mb, bovendien zijn de meeste router van hun nog niet geschikt voor 50mb.

Veel van mijn collega's, vrienden en mijn familieleden zijn overgestapt naar all in 1 plus pakket. 15 euro goedkoper, dus. Ik denk dat ze daar niet blij mee zijn.

Bij deze bewering ga je er van uit dat iedereen al alles via Ziggo had (TV - telefoon - internet). Ik zelf en een flink stel andere TV Z1 abonnees zijn juist naar een alles-in-een pakket gegaan vanwege de internet lijn die zeer goed is en het feit dat telefoon via de kabel betrouwbaar is geworden. Een hoop extra omzet omdat de maand afrekening van 16,25 naar minimaal 49,95 of 64,95 is gegaan.

Voor een prijsverhoging hoeft geen reden opgegeven te worden, ze mogen dat ten alle tijden doen zolang ze de abonnee maar de mogelijkheid geven om per direct en zonder kosten zijn abonnement op te zeggen.

cra1n
14 november 2009, 08:26
Als ik goed begrijp kost Eredivisievoetbal 7 euro (inkoopprijs), vervolgens verkoopt ziggo voor 15 euro (!).

8 euro winst, verder geloof ik dat de inkoopprijs voor internet al niet te duur zijn... Dat geldt ook voor anderen...

Ik zou graag willen weten wat de inkoopprijzen zijn van TV, Telefoon, etc... of ze wel respecteren tegenover de klanten.

Het is toch goed te begrijpen dat UPC Eredivisielive met Sport 1 voor 15 euro kost, hoeveel de inkoopprijs van Sport 1 kost weet ik niet. Misschien 4 euro? Dan maakt UPC maar 4 euro winst per klant...

Bij Ziggo is dat alleen Eredivisielive 8 euro winst (!).

8 euro winst maal aantal klanten (stel als het 200.000 is, dan maken ze 1,6 miljoen euro winst! en dat alleen maar voor de Eredivisie en nog eens per maand!).

Op de site (is ook al niet nieuw) van UPC is goed te zien dat de pakket oa telefoon, internet, tv, goedkoper zijn dan Ziggo.

Niet dat ik tegen Ziggo of anders ben, maar eerlijkheid en sportief is wel op zijn plaats.

cra1n
14 november 2009, 08:41
Bij deze bewering ga je er van uit dat iedereen al alles via Ziggo had (TV - telefoon - internet). Ik zelf en een flink stel andere TV Z1 abonnees zijn juist naar een alles-in-een pakket gegaan vanwege de internet lijn die zeer goed is en het feit dat telefoon via de kabel betrouwbaar is geworden. Een hoop extra omzet omdat de maand afrekening van 16,25 naar minimaal 49,95 of 64,95 is gegaan.

Voor een prijsverhoging hoeft geen reden opgegeven te worden, ze mogen dat ten alle tijden doen zolang ze de abonnee maar de mogelijkheid geven om per direct en zonder kosten zijn abonnement op te zeggen.

De meeste die ik ken, zijn overgestapt naar alles in 1 plus pakket. Omdat daar 15 euro goedkoper zijn. En dat hun router maar de snelheid van 54mbps is en natuurlijk halen ze nooit 50 mb van de huidige alles in 1 extra pakket.

Daarom zijn ze overgestapt naar alles in 1 plus pakket, en dat is ook te begrijpen. Ik heb het hier niet over 5 mensen, maar meerdere mensen zijn overgestapt naar alles in 1 plus pakket. Op mijn werk wordt dit ook veel besproken wat de beste keuze is, ik heb ook geadviseerd:

Vorig jaar alles in 1 extra pakket is de snelheid ook 20mb, iedereen is tevreden over de snelheid, nu is dat alles in 1 plus pakket ook 20mb, dus waarom niet overstappen naar alles in 1 plus pakket.

Bovendien haalt de snelheid van de router met 54mbps NOOIT 50 mb. Dus natuurlijk kun je maar 2 kiezen: nieuwe router kopen of terug naar alles in 1 plus pakket (15 euro p.m. winst plus router blijft gewoon staan).

Spartagek
14 november 2009, 08:56
En ook dat is maar een rijdelijke oplossing, want in Q1 gaat ook van de 'plusjes' de snelheid omhoog.

Dan zul je moeten uitleggen dat ze alsnog een nieuwe router "nodig" hebben, MET Gbit aansluitingen, en het interne netwerk mogen aanpassen op de snelheid, dus ook kabels trekken in het ergste geval.
met andere netwerkkaartjes in de pc's want de 100Mbits onboard kunnen het ook al niet aan...

beter voorlichting geven die op langere termijn nuttig is, dan short term solutions

Gerardus
14 november 2009, 08:57
Als ik goed begrijp kost Eredivisievoetbal 7 euro (inkoopprijs), vervolgens verkoopt ziggo voor 15 euro (!).

8 euro winst, verder geloof ik dat de inkoopprijs voor internet al niet te duur zijn... Dat geldt ook voor anderen...

Ik zou graag willen weten wat de inkoopprijzen zijn van TV, Telefoon, etc... of ze wel respecteren tegenover de klanten.

Het is toch goed te begrijpen dat UPC Eredivisielive met Sport 1 voor 15 euro kost, hoeveel de inkoopprijs van Sport 1 kost weet ik niet. Misschien 4 euro? Dan maakt UPC maar 4 euro winst per klant...

Bij Ziggo is dat alleen Eredivisielive 8 euro winst (!).

8 euro winst maal aantal klanten (stel als het 200.000 is, dan maken ze 1,6 miljoen euro winst! en dat alleen maar voor de Eredivisie en nog eens per maand!).

Op de site (is ook al niet nieuw) van UPC is goed te zien dat de pakket oa telefoon, internet, tv, goedkoper zijn dan Ziggo.

Niet dat ik tegen Ziggo of anders ben, maar eerlijkheid en sportief is wel op zijn plaats.

Dit is te simpel rekenen. Je gaat uit van dezelfde inkoopprijs. Die is er gewoon niet. Ik weet het niet zeker maar UPC en EL zijn geloof ik verbonden, zodat er een hele andere rekenprijs is.

Zigmund
14 november 2009, 10:11

Je vergeet de combinatiekorting die we allemaal hadden voor telefonie in combinantie met internet van € 5,95. Dit betekent dat mijn oude bundel per 1 januari goedkoper zou zijn dan alles in 1.

Kortom was ik niet overgestapt op alles in 1 dan had ik per 1 januari gewoon een goedkoper pakket dan alles in 1. Ziggo heeft altijd geroepen dat AIE goedkoper is dan je huidige bundel en ik zie de verhoging dan ook als en stukje verraad naar de consument. Eerst lok je mensen naar een bepaald pakket omdat het goedkoper is en daarna straf je dat af door dat pakket opeens fors te verhoging. Als ik had geweten dat AIE zo fors verhoogd zou worden per 1 januari 2010 dan was ik beslist bij mijn oude bundel gebleven. Die snelheidsverhoging merk je echt niet heel veel van tenzij je veel download.

Kortom zeer oneerlijke politiek van Ziggo en een klusje voor de OPTA. Dit is een manier van mensen naar een bepaalde hoek lokken waar de honden geen brood van lusten.

Zigmund
14 november 2009, 10:21
Dit is te simpel rekenen. Je gaat uit van dezelfde inkoopprijs. Die is er gewoon niet. Ik weet het niet zeker maar UPC en EL zijn geloof ik verbonden, zodat er een hele andere rekenprijs is.

Dit laatste bewering klopt niet. EL is niet verbonden aan welke kabelmij dan ook. EL verkoopt zijn diensten voor ca € 7/8 euro. De winst van Ziggo is dus te berekenen op dit manier. We trappen met zijn allen al tijden tegen de belachelijke prijs bij Ziggo aan, maar kennelijk ishet Ziggo niet om meer abonnees te doen, maar om de winst.

om1
14 november 2009, 10:59
Je vergeet de combinatiekorting die we allemaal hadden voor telefonie in combinantie met internet van € 5,95. Dit betekent dat mijn oude bundel per 1 januari goedkoper zou zijn dan alles in 1.

Kortom was ik niet overgestapt op alles in 1 dan had ik per 1 januari gewoon een goedkoper pakket dan alles in 1. Ziggo heeft altijd geroepen dat AIE goedkoper is dan je huidige bundel en ik zie de verhoging dan ook als en stukje verraad naar de consument. Eerst lok je mensen naar een bepaald pakket omdat het goedkoper is en daarna straf je dat af door dat pakket opeens fors te verhoging. Als ik had geweten dat AIE zo fors verhoogd zou worden per 1 januari 2010 dan was ik beslist bij mijn oude bundel gebleven. Die snelheidsverhoging merk je echt niet heel veel van tenzij je veel download.

Kortom zeer oneerlijke politiek van Ziggo en een klusje voor de OPTA. Dit is een manier van mensen naar een bepaalde hoek lokken waar de honden geen brood van lusten.

Zelfs als je de korting van 4 euro eraf trekt is los nog duurder dan A-in-1.

TV + Z2 + Telefoon = 16,45 + 29,95 + 5,95 = 52,35 (voor 10Mbit). Maar die korting geldt nu niet meer.

Renatus
14 november 2009, 11:02
Dit laatste bewering klopt niet. EL is niet verbonden aan welke kabelmij dan ook. EL verkoopt zijn diensten voor ca € 7/8 euro. De winst van Ziggo is dus te berekenen op dit manier. We trappen met zijn allen al tijden tegen de belachelijke prijs bij Ziggo aan, maar kennelijk ishet Ziggo niet om meer abonnees te doen, maar om de winst.

Prijsverhogingen per 1-1-2010 staan los van de premium pakketten, die worden niet verhoogd. Wel zou het zo kunnen zijn dat de prijsverhoging slechts 1,55 is mede door de winst op de premium pakketten? :wink:

Spartagek
14 november 2009, 11:03

Hey, een waakhond die we nog niet gehoord hadden, na Radar, Kassa en Frits Bom, is ook de Opta wakker geschud.

Succes ermee, mijn zegen heb je
Maar de OPTA is niet om prijsverhogingen door inflatie tegen te gaan, maar als ze 'ineens' 10 of 15 euro erop gooien, zonder mogelijkheid om over te stappen.

rednas77
14 november 2009, 11:23
Zelf vind ik de prijsverhoging van € 1,55 niet zo'n probleem. Snap wel dat er mensen zijn die vinden dat de verhoging niet evenredig is. € 1,55 op € 39,95 is toch procentueel meer dan op € 49,95 enz.

Ik meen me te herinneren dat Sport 1 bij UPC hoort (onderdeel van de holding of zo). Hierdoor kan UPC EL + Sport1 goedkoper aanbieden.

Eduard08
14 november 2009, 11:44
€1,55 per maand, een stuiver per dag.
Reden om op te zeggen?:shock:

Sjaool
14 november 2009, 12:38
Zelf vind ik de prijsverhoging van € 1,55 niet zo'n probleem. Snap wel dat er mensen zijn die vinden dat de verhoging niet evenredig is. € 1,55 op € 39,95 is toch procentueel meer dan op € 49,95 enz.

Die €1,55 prijsverhoging geldt vooral voor het televisieaanbod (Z1).
De procentuele verhoging is dan ook gelijk voor elk Alles-in-1 pakket.

Ik snap ook niet dat internet steeds sneller moet, 20 Mbit (http://www.wired.com/politics/law/news/1997/01/1484) zou voor iedereen meer dan genoeg moeten zijn. ;)

Zigmund
14 november 2009, 15:13
Zelfs als je de korting van 4 euro eraf trekt is los nog duurder dan A-in-1.

TV + Z2 + Telefoon = 16,45 + 29,95 + 5,95 = 52,35 (voor 10Mbit). Maar die korting geldt nu niet meer.

"Maar die korting geldt niet meer". Daar is het mij nu juist om te doen. We zijn weggelokt bij onze oude bundel door Ziggo. De uitspraak was immer en altijd dat AIE goedkoper is dan je huidige bundel. Wanneer ik mijn oude bundel had behouden dan betaalde ik 16,45 + 29,95 + (9,95-5,95)= € 50,40. Dat die korting niet meer geldt is omdat ik oude rechten ben verloren toen ik door Ziggo ben weggelokt van deze oude rechten. Had Ziggo mij die streek niet geleverd en netjes verteld dat AIE vanaf 1 januari 2010 € 1,55 duurder zou worden dan had ik mijn oude bundel behouden, met slechts een verhoging van een paar dubbeltjes.

Overigens waarom veranderd het digitaal gratis pakket niet mee ??? Of moet ik het nu zo lezen dat je voor de basis gratis digitale kanalen opeens €1,55 moet betalen?? Ik denk van wel namenlijk en dat alleen omdat je AIE hebt. Heb je losse pakketten dan heb je de basis digitale kanalen gratis????

Dit lijkt me geen eerlijke politiek.

cra1n
14 november 2009, 16:28

Eredivisie verkoopt 7 euro, is te lezen op VI blad, begin dit jaar.

G.bruiker
14 november 2009, 17:06
pfff werden de boodschappen alleen maar in totaal met 1,55 per maand duurder en dan vast voor het hele jaar,kan ik hier tekenen ? :pompom:
Tipje,in juni kunnen we weer de barricaden op want per 1 juli gaat de huur weer met zo'n 2 % omhoog... voor de doorsnee huurder is dat minimaal al weer ruim 10 euro.
Een verhoging is nooit leuk maar zie het wel even in het bredere geheel.
We staan ook niet met spandoeken bij de Appie of bij de huurbaas.. en voor heel veel mensen is door de afschaf van de extra kosten voor de 2e en 3e smartcard alles juist met een behoorlijk bedrag goedkoper geworden.
En zometeen smijten we weer met zijn allen tientallen tot honderden euro's over de balk met kerst en sinterklaas.. waar blijft die 1,55 in verhouding tot dat ?

Spartagek
14 november 2009, 17:25
"Maar die korting geldt niet meer". Daar is het mij nu juist om te doen. We zijn weggelokt bij onze oude bundel door Ziggo. De uitspraak was immer en altijd dat AIE goedkoper is dan je huidige bundel. Wanneer ik mijn oude bundel had behouden dan betaalde ik 16,45 + 29,95 + (9,95-5,95)= € 50,40. Dat die korting niet meer geldt is omdat ik oude rechten ben verloren toen ik door Ziggo ben weggelokt van deze oude rechten. Had Ziggo mij die streek niet geleverd en netjes verteld dat AIE vanaf 1 januari 2010 € 1,55 duurder zou worden dan had ik mijn oude bundel behouden, met slechts een verhoging van een paar dubbeltjes.

Overigens waarom veranderd het digitaal gratis pakket niet mee ??? Of moet ik het nu zo lezen dat je voor de basis gratis digitale kanalen opeens €1,55 moet betalen?? Ik denk van wel namenlijk en dat alleen omdat je AIE hebt. Heb je losse pakketten dan heb je de basis digitale kanalen gratis????

Alles in 1 WAS voordeliger, je kan een bedrijf niet kwalijk nemen dat op een moment er iets veranderd.

In de brief staat dan ook duidelijk vermeld :
Men kan kosteloos opzeggen

Niets weerhoud je ervanom de losse pakketten terug te nemen!

Zigmund
14 november 2009, 18:02
Alles in 1 WAS voordeliger, je kan een bedrijf niet kwalijk nemen dat op een moment er iets veranderd.

In de brief staat dan ook duidelijk vermeld :
Men kan kosteloos opzeggen

Niets weerhoud je ervanom de losse pakketten terug te nemen!

Prima als Ziggo mij dan ook de oude rechten van combi-kortingen wil teruggeven graag zelfs! Dit is bedonderij van de bovenste plank.

Ik ben niet tegen een verhoging, maar feit blijft dat de mensen die niet zijn overgestapt op alles in 1 en de oude rechten nog hebben in hun vuistje kunnen lachen. Voor hen veranderd er gek genoeg helemaal niets. Door alleen de AIE-pakketten te verhogen en niets te veranderen aan mensen met de oude rechten ontstaat er een scheve verhouding.

Verder is het bedrag totaal uit de lucht gegrepen. Opeens moet iedereen € 1,55 meer betalen. Maar wanneer dit voor de digitale tv is dan zou dit niet kunnen kloppen, deze is gratis binnen het AIE-pakket, dan zouden de mensen met AIE opeens moeten betalen voor iets dat voorheen gratis is (en wat voor mensen met losse pakketten ook gratis is)

Ik zou dus wel eens willen weten waarvoor deze verhoging is, internet of telefonie en waarom de losse pakketten dan niet in prijs worden verhoogd. De verhoging zou dan voor het snelle internet moeten zijn, maar daar heb ik niet om gevraagd, ik kreeg dat als service bij mijn nieuwe pakket (dubbele snelheid). Mocht het dan om de snelheidsverhoging gaan dan pleit ik er voor dat er vanaf nu de mogelijkheid komt waarbij je binnen je pakket kunt kiezen voor wel of niet de dubbele sneleheid. Wil je het wel dan betaal je € 1,55 extra.

Kortom Ziggo scoort heel weinig punten bij mij!

Ik ben niet tegen verhogingen, maar dan wel iedereen over 1 kam scheren en niet alleen de bezitters van de AIE-pakketten uitmelken zonder reden en verder de verhogingen procentueel houden en niet zo maar een uit de lucht gegrepen bedrag!

Bullet NL
14 november 2009, 18:07

Jij met je geen eerlijke politiek..... Er is niets niet eerlijk aan.
Een bedrijf mag zelf haar tarieven bepalen, de €1.55 verhoging zit hem in de onderliggende kosten van het basis tv abonnement.
Wanneer je geen Alles in 1 abonnement zou hebben gehad, wordt de zelfde soort verhoging berekend bij een Z1 TV abonnement (analoog)

bij UPC kost het zelfde TV abonnement €16.70, Ziggo is in vergelijking met deze nog steeds goedkoper.
Bij Kabelnoord kost het zelfde €16.50
CaiW is goedkoper.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je dit basis abonnement eigenlijk kan zien als een soort van vast recht op je kabel aansluiting. Dit mede met de inflatie, moeizame economie en tal van andere factoren zie je dat bedrijven hun winsten op pijl willen houden. Ziggo ook.....
Natuurlijk is die 1.55 verhoging erg pijnlijk en ook ik zal hier nachten van wakker liggen.... Maar wanneer je dit in het juiste perspectief ziet valt het allemaal reuze mee....

Bullet NL
14 november 2009, 18:13
Prima als Ziggo mij dan ook de oude rechten van combi-kortingen wil teruggeven graag zelfs! Dit is bedonderij van de bovenste plank.

Ik ben niet tegen een verhoging, maar feit blijft dat de mensen die niet zijn overgestapt op alles in 1 en de oude rechten nog hebben in hun vuistje kunnen lachen. Voor hen veranderd er gek genoeg helemaal niets. Door alleen de AIE-pakketten te verhogen en niets te veranderen aan mensen met de oude rechten ontstaat er een scheve verhouding.

Verder is het bedrag totaal uit de lucht gegrepen. Opeens moet iedereen € 1,55 meer betalen. Maar wanneer dit voor de digitale tv is dan zou dit niet kunnen kloppen, deze is gratis binnen het AIE-pakket, dan zouden de mensen met AIE opeens moeten betalen voor iets dat voorheen gratis is (en wat voor mensen met losse pakketten ook gratis is)

Ik zou dus wel eens willen weten waarvoor deze verhoging is, internet of telefonie en waarom de losse pakketten dan niet in prijs worden verhoogd. De verhoging zou dan voor het snelle internet moeten zijn, maar daar heb ik niet om gevraagd, ik kreeg dat als service bij mijn nieuwe pakket (dubbele snelheid). Mocht het dan om de snelheidsverhoging gaan dan pleit ik er voor dat er vanaf nu de mogelijkheid komt waarbij je binnen je pakket kunt kiezen voor wel of niet de dubbele sneleheid. Wil je het wel dan betaal je € 1,55 extra.

Kortom Ziggo scoort heel weinig punten bij mij!

Ik ben niet tegen verhogingen, maar dan wel iedereen over 1 kam scheren en niet alleen de bezitters van de AIE-pakketten uitmelken zonder reden en verder de verhogingen procentueel houden en niet zo maar een uit de lucht gegrepen bedrag!

Dit is niet waar.... Bij oude abonnementen gaat het TV BASIS tarief ook omhoog... Alle abonnees van Ziggo krijgen te maken met deze prijsverhoging........ Jij gaat er vanuit dat deze verhooging door een eventuele snelheidverhoging van internet komt, echter je kan duidelijk in de media lezen dat dit om een verhoging van het basistarief is. TV basis, deze kosten betaal je misschien niet direct op factuur maar worden door Ziggo wel in een totaalpakket mee genomen.
Afhankelijk in welke gemeente je woont liggen deze kosten tussen de 14 en 16.50. In deze kosten wordt onder ander het onderhoud van het COAX netwerk berekend, Dit heeft Ziggo nodig om het COAX netwerk draaiende te houden...

Zigmund
14 november 2009, 18:17
Dit is niet waar.... Bij oude abonnementen gaat het TV BASIS tarief ook omhoog... Alle abonnees van Ziggo krijgen te maken met deze prijsverhoging........ Jij gaat er vanuit dat deze verhooging door een eventuele snelheidverhoging van internet komt, echter je kan duidelijk in de media lezen dat dit om een verhoging van het basistarief is. TV basis, deze kosten betaal je misschien niet direct op factuur maar worden door Ziggo wel in een totaalpakket mee genomen.
Afhankelijk in welke gemeente je woont liggen deze kosten tussen de 14 en 16.50. In deze kosten wordt onder ander het onderhoud van het COAX netwerk berekend, Dit heeft Ziggo nodig om het COAX netwerk draaiende te houden...
Zie deze site:

Het analoge tarief gaat slechts met een paar dubbeltjes omhoog. ik zit in het Cogas-gebied an daar wordt analoog helemaal niet verhoogd. Kortom de reden welke jij aangeeft klopt niet, als dat waar zou zijn dan zouden alle analoge basistarieven ook met €1,55 stijgen en dat is onjuist. Alleen als afnemer van AIE wordt je gepakt door Ziggo overigens zoals op de site staat zonder opgaaf van reden alleen vanwege prijsstijgingen. Dit zou alleen te billijken zijn wanneer ook de losse pakketten en ook de oude combi-pakketten in prijs zouden stijgen. Kortom alleen AIE-bezitters worden gepakt door Ziggo :evil:

Sjaool
14 november 2009, 18:35
Kortom alleen AIE-bezitters worden gepakt door Ziggo :evil:
Word jij nu niet moe van je zelf?

Ik hoor telkens hetzelfde verhaal van jou terwijl al heel vaak uitgelegd is wat er aan de hand is.

Besteed je energie nuttiger zou ik zeggen.

Ik ben weg... tenminste als ik mij niet weer uit de tent laat lokken.

dieco
14 november 2009, 18:38
Ik ben weg... tenminste als ik mij niet weer uit de tent laat lokken.

Niet uit de tent laten lokken ...
*dieco trekt Sjaool mee*

Spartagek
14 november 2009, 18:49
Niet uit de tent laten lokken ...
*dieco trekt Sjaool mee*

ziet de modjes alweer opstaan om in te loggen
iets met hengelweend en offtopic ?

cra1n
14 november 2009, 20:04
pfff werden de boodschappen alleen maar in totaal met 1,55 per maand duurder en dan vast voor het hele jaar,kan ik hier tekenen ? :pompom:
Tipje,in juni kunnen we weer de barricaden op want per 1 juli gaat de huur weer met zo'n 2 % omhoog... voor de doorsnee huurder is dat minimaal al weer ruim 10 euro.
Een verhoging is nooit leuk maar zie het wel even in het bredere geheel.
We staan ook niet met spandoeken bij de Appie of bij de huurbaas.. en voor heel veel mensen is door de afschaf van de extra kosten voor de 2e en 3e smartcard alles juist met een behoorlijk bedrag goedkoper geworden.
En zometeen smijten we weer met zijn allen tientallen tot honderden euro's over de balk met kerst en sinterklaas.. waar blijft die 1,55 in verhouding tot dat ?

UPC: SPORT 1 PLUS EREDIVISIE = 15 EURO
ZIGGO: ALLEEN EREDIVISIE = 15 EURO

ALL IN 1 PAKKET IS BIJ UPC IETS GOEDKOPER

En nog 1,55 euro verhogen, is mij wel raadsel.

Bullet NL
14 november 2009, 20:16

Eredivisie Live UPC = 2 kanaalen...
Eredivisie Live Ziggo = 4 Kanaalen...

Voorts kan je Ziggo niet met UPC vergelijken, zijn namelijk geen concurenten van elkaar... Ze hebben geen overlap in hun verzorgingsgebied.... Je zou qua prijs natuurlijk een overzicht kunnen maken, maar een vergelijk is moeilijk omdat je niet tussen Ziggo of UPC kan kiezen........ Maak dan een vergelijk tussen Tele2, Alice, KPN, Het NET enz.....

kom je tot hele andere resultaten......

Renatus
14 november 2009, 20:23

UPC moet nog komen met zijn tarief wijzigingen voor 1-1-2010, kijken of je dan nog zo blij wordt van de upc prijzen.

Zoek maar eens hoeveel protesten er zijn geweest in het verleden tegen UPC, in 2006 hebben ze het tarief met 3 euro per maand verhoogd. Of een pakket met 5 euro per maand verhogen voor nieuwe klanten (http://www.bellen.com/nieuws/tariefswijziging-upc-internet-en-bellen-onbeperkt.aspx).

Ziggo en UPC zijn allebei commerciële bedrijven, als ze niet zo aan banden lagen zou je allang veel meer kwijt zijn.

ArChie
14 november 2009, 20:30
Eredivisie Live UPC = 2 kanaalen...
Eredivisie Live Ziggo = 4 Kanaalen...
Ik denk dat je in de war bent met Digitenne van KPN, bij UPC heeft Eredivisie Live namelijk ook 4 kanalen.

Eduard08
14 november 2009, 20:34
Ik denk dat je in de war bent met Digitenne van KPN, bij UPC heeft Eredivisie Live namelijk ook 4 kanalen.
Maar volgens mij blijft het appels met peren vergelijken, want wat je bij het ene wint, verlies je bij het andere als je overstapt.
€1,55, 5 cent per dag. Wat een ophef!:oops:

ArChie
14 november 2009, 20:36
Maar volgens mij blijft het appels met peren vergelijken, want wat je bij het ene wint, verlies je bij het andere als je overstapt.
Ik ben helemaal niet aan het vergelijken, ik corrigeer een foutje in een eerdere reactie.

Eduard08
14 november 2009, 21:07
Ik ben helemaal niet aan het vergelijken, ik corrigeer een foutje in een eerdere reactie.
Hoho, Archie, deze opmerking was niet voor jou bedoeld. Ik haakte alleen aan en sprak in het algemeen.
Sorry!:oops:

cra1n
14 november 2009, 21:49

Alles wordt duurder, kredietcrisis, ziggo lanceert alsnog nieuwe website. UPC heeft ook 4 kanalen, vriend van mij heeft UPC, is dik tevreden.

UPC lanceert helemaal geen nieuwe website. In 2006 is de prijs bij Ziggo ook verhoogd, hoor!

1,55 euro, 5 euro per dag, heb ik er geen probleem mee, maar is dat wel nodig? Ik zou maar zeggen: eerst de prijs van EL verlagen en helpdesk sterk verbeteren (nieuw website bijvoorbeeld is niet eens nodig, eerst klanten beantwoorden!)

Verder als ik bij UPC en Ziggo vergelijk, met name all in 1 pakket kom ik bij UPC goedkoper uit.

Wat een ophef? Wil je mij ook 1,55 euro p.m. geven? Nee? wat een ophef! Is toch hetzelfde... Voor 1,55 euro geef ik ook niet zomaar weg, hoor.

Liever 1,55 euro aan mijn dochter geven dan aan ziggo, lijkt me?

Renatus
14 november 2009, 22:15
UPC lanceert helemaal geen nieuwe website. In 2006 is de prijs bij Ziggo ook verhoogd, hoor!

Het ging ook niet om het jaartal 2006, maar de prijsverhoging van 3 euro die door UPC werd doorgevoerd in dat jaar. Het dubbele van het bedrag van de verhoging in 2010 bij Ziggo waar je nu zo getergd over bent.

Je hebt echter al laten zien erg goed te zijn in selectief lezen, denk dan ook dat het niet echt nut heeft om je van tegenargumenten te voorzien.

Vijver
14 november 2009, 22:24
Gaat het nog steeds om die 1,55? Ik heb net mijn 50ct muntje in het winkelwagentje laten zitten, ben net teruggeweest, maar toen was de winkel dicht. Ik neem mijn verlies, en voor straf doe ik daar nooit meer boodschappen (maandag waarschijnlijk weer wel, de winkel is toch lekker dichtbij)

Gerardus
14 november 2009, 22:40
Zie deze site:

Het analoge tarief gaat slechts met een paar dubbeltjes omhoog. ik zit in het Cogas-gebied an daar wordt analoog helemaal niet verhoogd. Kortom de reden welke jij aangeeft klopt niet, als dat waar zou zijn dan zouden alle analoge basistarieven ook met €1,55 stijgen en dat is onjuist. Alleen als afnemer van AIE wordt je gepakt door Ziggo overigens zoals op de site staat zonder opgaaf van reden alleen vanwege prijsstijgingen. Dit zou alleen te billijken zijn wanneer ook de losse pakketten en ook de oude combi-pakketten in prijs zouden stijgen. Kortom alleen AIE-bezitters worden gepakt door Ziggo :evil:

Sorry hoor. Je zit in een uitzonderingsgebied waar een tijdje terug geen alles in een was te krijgen. Nu heb je de voordelen van alles in een, maar wil je ook nog de voordelen van het cogas gebied. Ik snap je niet. Ik snap alleen dat je voor 1,55 een brood kunt kopen.:schater:

jknuvers
15 november 2009, 08:42

Zo zijn er veel mensen gefopt incl. ik zelf.Ziggo begint een beetje te stinken.

Eduard08
15 november 2009, 08:44
Wat een ophef? Wil je mij ook 1,55 euro p.m. geven? Nee? wat een ophef! Is toch hetzelfde... Voor 1,55 euro geef ik ook niet zomaar weg, hoor.

Liever 1,55 euro aan mijn dochter geven dan aan ziggo, lijkt me?
Waarom zeg je Ziggo niet gewoon op?

Eduard08
15 november 2009, 08:47
Ik snap alleen dat je voor 1,55 een brood kunt kopen.:schater:
Eentje per maand! Dat is dus pakweg driekwart plak per dag..:wink:

Eduard08
15 november 2009, 08:52
Zo zijn er veel mensen gefopt incl. ik zelf.Ziggo begint een beetje te stinken.
Je hebt neem ik aan hierover al een klacht ingediend bij Ziggo zelf. Wat was hun antwoord daarop?

Jimmy54
15 november 2009, 09:06
Over het "niet eens zijn met de verhogingen" is Ziggo volgens mij toch heel duidelijk.
En met die "verhogingen" doel ik mede op de download-snelheid, want een veelvoorkomend argument is 'ik heb er toch niet om gevraagd' ......

Met het 20 mbit abbo'tje + telefoon + TV + Film 1 bij het voormalig Casema was ik uiterst tevreden.
We zitten nu met Ziggo ongevraagd op 50 mbit - wat een schande :schater: en als het een beetje tegen zit :oyeah: gaan we volgend jaar naar 80
en waarschijnlijk niet lang daarna naar 120 mbit met een AIE extra abbo.

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat m'n laptopje het niet gaat trekken om zonder problemen met 120 mbit/s een 4.8 gig bestandje op te halen.
Dus denk ik dat die 50 mbit/s ruim voldoende is om datgene te doen wat ik voorheen altijd met 20 mbit/s heb gedaan.
(voor zolang het nog duurt, want het gebruik - lees content - van usenet ligt ook onder vuur en wordt waarschijnlijk aan banden gelegd)

Het is vrij simpel en uiterst economisch om je abbo te laten downgraden naar de snelheid waar je content mee was. In mijn geval zou dat nu naar 50 mbit/s zijn.
En mocht de content van usenet worden gewijzigd, kan ik nog verder terug naar een 20 mbit.

De verhoging van € 1,55 is dus in feite peanuts met de wetenschap dat het filmpje kijken via usenet geen lang leven meer is beschoren.
Haal er dus uit wat er uit te halen valt ..... Ziggo doet dat nog niet :roll:

cra1n
15 november 2009, 10:17
Waarom zeg je Ziggo niet gewoon op?

Omdat Ziggo de enige is, geen concurrentie. Zoals ik al eerder zei, als UPC hier ook beschikbaar was geweest was ik zo overgestapt.

Maar ik durf wel te wedden dat als UPC hier ook beschikbaar was geweest, de prijzen bij Ziggo wat omlaag zullen komen.

Het schijnt te zijn dat komend jaar all in 1 plus pakket de snelheid zal verhogen, dat is niet nodig. Ik vind 20mb snel en goed genoeg, waarom nog sneller? Ik denk dit om prijzen te kunnen verhogen, simpel.

Jam
15 november 2009, 10:18
Eentje per maand! Dat is dus pakweg driekwart plak per dag..:wink:

beste,

als je op deze manier met medegebruikers omgaat die wel moeite hebben met de prijsverhoging, lok je wellicht frustratie uit.

niet iedereen heeft dezelfde portemonaie.
vooral bij mensen met langslepende problemen.

cra1n
15 november 2009, 10:22
beste,

als je op deze manier met medegebruikers omgaat die wel moeite hebben met de prijsverhoging, lok je wellicht frustratie uit.

De beroemde klachten van mensen is het 'kwartje' van toenmalige premier Wim Kok. Dus ik heb het niet over 1 mensen, maar miljoenen mensen schijnen niet tevreden te zijn!

Wel jammer dat iemand hier niet aan anderen denkt terwijl er bij Ziggo bijvoorbeeld Eredivisie vreselijk duur is aangezien bij UPC veel goedkoper is. (samen met Sport 1). Verder ook de pakketen kom ik bij UPC ook goedkoper uit.

Gisteravond was ik bij mijn familie op visite, iedereen hebben het financieel goed voor elklaar, ik had het even over 1,55 euro, iedereen vond het erg belachelijk. Dus duidelijk.

De reden van belachelijk is:

- Waarom niet van 50mb verlagen naar 40mb? 40mb is razendsnel genoeg?
- Duur
- Slechte service
- Als je naar Ziggo belt, kom je vaak in de verkeerde afdeling
- Per maand opzegbaar klopt niet altijd, vaak 1 tot 2 maanden later (waarom nooit 1 maand eerder?)
- Alles in 1 extra pakket is onnodig, iemand wil bv gewoon 20mb houden, maar stapt gewoon automatisch over naar 50 mb terwijl hun router niet geschikt zijn. Ze moeten ook meer betalen dan alles in plus pakket.

Router met 54mbps is geschikt voor de snelheid van internet ongeveer 20mb, meer dan 20mb haal ie vrijwel nooit.

Alles in 1 extra pakket: 50 mb -> Thuis met router 54mbps niet geschikt!
Alles in 1 plus pakket: 20 mb -> Thuis met router 54mbps wel geschikt!

En de prijs is 15 euro verschil. Ziggo heeft klanten niet uitgelegd, doet ie ook niet want anders zouden veel klanten die thuis met 54mbps router hebben zo overgestapt zijn naar alles in 1 plus pakket. Veel klanten moeten hierdoor ook gaan bellen met de vraag: waarom haalt mijn internet niet 50mb? Dan zegt de service:"Jouw router is niet geschikt". (Waarom niet in brief erbij vermelden).

Daar heb ik het ook over.

Als je internet dat sneller dan 20mb hebt, dan moet je andere router kopen dat snelheid van ongeveer 100mbps of 300mbps heeft, dan heb je wel wat aan alles in 1 extra pakket.

Jam
15 november 2009, 10:37
De beroemde klachten van mensen is het 'kwartje' van toenmalige premier Wim Kok. Dus ik heb het niet over 1 mensen, maar miljoenen mensen schijnen niet tevreden te zijn!

Wel jammer dat iemand hier niet aan anderen denkt terwijl er bij Ziggo bijvoorbeeld Eredivisie vreselijk duur is aangezien bij UPC veel goedkoper is. (samen met Sport 1). Verder ook de pakketen kom ik bij UPC ook goedkoper uit.

Gisteravond was ik bij mijn familie op visite, iedereen hebben het financieel goed voor elklaar, ik had het even over 1,55 euro, iedereen vond het erg belachelijk. Dus duidelijk.

De reden van belachelijk is:

- Waarom niet van 50mb verlagen naar 40mb? 40mb is razendsnel genoeg?
- Duur
- Slechte service
- Als je naar Ziggo belt, kom je vaak in de verkeerde afdeling
- Per maand opzegbaar klopt niet altijd, vaak 1 tot 2 maanden later (waarom nooit 1 maand eerder?)
- Alles in 1 extra pakket is onnodig, iemand wil bv gewoon 20mb behouden, maar stapt gewoon automatisch over naar 50 mb terwijl hun router niet geschikt zijn. Ze moeten ook meer betalen dan alles in plus pakket.

sorry, ik quotte Eduard08.
ik ben het met jou helemaal eens.

inflatie heeft een klant zelf ook last van, ik vind dat dus een heel erg slap argument in deze en zie het meer als een smoesje.
zo veel mogelijk mensen naar een bundel lokken met acties en reclame en dan de prijs verhogen met als argument "inflatie" vind ik gewoon niet kunnen.

om1
15 november 2009, 10:38
Het lijkt me simpel: Ziggo heeft een aantal producten tegen een bepaalde prijs. Als je denkt dat de combinatie producteigenschappen, kwaliteit, service en prijs niet gunstig is t.o.v. andere aanbieders dan stap je toch over?

Op internet gebied, maar ook voor telefonie en TV zijn er alternatieve aanbieders, ieder met z'n eigen producten, kwaliteit, prijzen en service.

Je bent echt niet verplicht bij Ziggo te blijven.

cra1n
15 november 2009, 10:43

Dat klopt, maar ziggo is ook de enige, he? dus ze kunnen doen wat ze willen. Maar een ding weet ik het gewoon, ze willen gewoon iets van ons hebben.

- Waarom zijn ze niet erg goed bereikbaar (oa verkeerde afdeling)
(Ze willen meer verdienen (belkosten))

- Waarom beantwoorden ze de mails niet sneller
(Ik moet lang wachten op retour, ze hopen dat ik dan vervolgens bel)

- Eredivisielive 15 euro p.m. bij UPC samen met Sport 1 ook voor 15 euro.

- Pakketten kom ik bij UPC goedkoper uit

- Nieuw website bij Ziggo, terwijl daarvoor ook goed eruit ziet?

- Per maand opzegbaar klopt niet altijd, vaak 1 tot 2 maanden later. Waarom nooit 1 maand eerder?

Alles bij elkaar kun je wel zien dat het om $ gaat. Ik heb het nooit het indruk bij Ziggo dat ze ervoor zorgen dat ze voor ons doen, oa snel bereikbaar, goed beantwoorden, vaak goede afdeling terecht, hier en daar wat goedkoper dan UPC, enzovoorts. Helemaal niets.

Jam
15 november 2009, 10:44
Het lijkt me simpel: Ziggo heeft een aantal producten tegen een bepaalde prijs. Als je denkt dat de combinatie producteigenschappen, kwaliteit, service en prijs niet gunstig is t.o.v. andere aanbieders dan stap je toch over?

Op internet gebied, maar ook voor telefonie en TV zijn er alternatieve aanbieders, ieder met z'n eigen producten, kwaliteit, prijzen en service.

niet overal is dat het geval, ik heb hier geen vergelijkbaar alternatief.
weer terug naar allemaal losse producten bij andere providers is namelijk niet een " vergelijkbaar" alternatief.
ik vind ziggo en sommige mensen ook erg makkelijk strooien met het zinnetje "dan stap je toch over"

Jam
15 november 2009, 10:49
Alles in 1 extra pakket: 50 mb -> Thuis met router 54mbps niet geschikt!

dit is niet helemaal waar, bij mij werkt de 50Mbit prima via mijn Linksys WRT54GL.

de 120Mbit kan hij straks niet aan, dat is wel zeker.
maar de modem van ziggo kan dat wel aan, en daar gaat ziggo van uit.

cra1n
15 november 2009, 10:51
dit is niet helemaal waar, bij mij werkt de 50Mbit prima via mijn Linksys WRT54GL.

de 120Mbit kan hij straks niet aan, dat is wel zeker.
maar de modem van ziggo kan dat wel aan, en daar gaat ziggo van uit.

Dat zou mij wel erg verrassen dat ie bij jouw wel sneller is. Heb je het over draadloos? Of met een kabel-aansluiting (met een draad naar jouw pc)?

Gerardus
15 november 2009, 10:52
Omdat Ziggo de enige is, geen concurrentie. Zoals ik al eerder zei, als UPC hier ook beschikbaar was geweest was ik zo overgestapt.

Maar ik durf wel te wedden dat als UPC hier ook beschikbaar was geweest, de prijzen bij Ziggo wat omlaag zullen komen.

Het schijnt te zijn dat komend jaar all in 1 plus pakket de snelheid zal verhogen, dat is niet nodig. Ik vind 20mb snel en goed genoeg, waarom nog sneller? Ik denk dit om prijzen te kunnen verhogen, simpel.

Er is voldoende concurrentie. Je kunt in heel Nederland ADSL en Digitenne ontvangen. Er zijn mensen in Nederland die geen kabel kunnen ontvangen. En in de toekomst zal er ook voor jou wel glasvezel komen. Dat jij die concurrentie maar niets vindt is niet het probleem van Ziggo. In mijn en ook in jouw ogen is Ziggo nog steeds de beste voor zijn geld. Zeg dat dan ook.
Gezien de uitbreiding van de dienstverlening zou een veel grotere verhoging op zijn plaats zijn. Wil je die snelheid niet, kun je downgraden. Heb ik vroeger ook eenmaal gedaan. Nu heb ik al meer dan de oorspronkelijke snelheid.

edit op 17.15: ik ben nog vergeten dat er een hele concurrerende aanbieder is in de vorm van een sataliet. Kwaliteit en prijs in verhouding met het Ziggo aanbod.

cra1n
15 november 2009, 10:54
Er is voldoende concurrentie. Je kunt in heel Nederland ADSL en Digitenne ontvangen. Er zijn mensen in Nederland die geen kabel kunnen ontvangen. En in de toekomst zal er ook voor jou wel glasvezel komen. Dat jij die concurrentie maar niets vindt is niet het probleem van Ziggo. In mijn en ook in jouw ogen is Ziggo nog steeds de beste voor zijn geld. Zeg dat dan ook.
Gezien de uitbreiding van de dienstverlening zou een veel grotere verhoging op zijn plaats zijn. Wil je die snelheid niet, kun je downgraden. Heb ik vroeger ook eenmaal gedaan. Nu heb ik al meer dan de oorspronkelijke snelheid.

ADSL en Digitenne komen niet goed bij mij over... De afstand tussen mijn thuis en centraal is best groot, dan haal ik nooit 20mb. Dus ziggo is de enige.

Bovendien zijn er steeds minder mensen die thuis ADSL hebben.

In mijn ogen is Ziggo niet het beste voor het geld, waarom is er dan niet alles sterk verbeterd bij Ziggo, oa bereikbaar, sneller email beantwoorden, beter per maand opzegbaar. Dit zijn de bekende onderwerp als ik hierover met collega's of vrienden, enzovoorts hebben.

Sjaool
15 november 2009, 10:56
ADSL en Digitenne komen niet goed bij mij over... De afstand tussen mijn thuis en centraal is best groot, dan haal ik nooit 20mb. Dus ziggo is de enige.
Ik zou bij KPN gaan klagen als ik jou was.
Zul je vast nog niet gedaan hebben.

En? Niemand verplicht je om Ziggo te nemen.
Is dit soms ook weer de schuld van Ziggo?

Jam
15 november 2009, 11:01
Dat zou mij wel erg verrassen dat ie bij jouw wel sneller is. Heb je het over draadloos? Of met een kabel-aansluiting (met een draad naar jouw pc)?

volledig bedraad inderdaad, wireless haal je dat niet, ik hou ook niet zo van wireless...

Gerardus
15 november 2009, 11:05

In mijn ogen is Ziggo niet het beste voor het geld, waarom is er dan niet alles sterk verbeterd bij Ziggo, oa bereikbaar, sneller email beantwoorden, beter per maand opzegbaar. Dit zijn de bekende onderwerp als ik hierover met collega's of vrienden, enzovoorts hebben.

Ziggo is niet de enige. In jouw negatieve gedachte is het de minst slechte. In mijn gedachte is het gewoon de beste.
Bereikbaarheid, sneller email beantwoorden is meer de prijs van het succes. Dat gaat nog wel verbeteren.
Momenteel kun je al per maand opzeggen als je dat op de juiste datum doet. Anders is het op zijn hoogst 2 maanden. Dat is toch weinig in verhouding met de vorig jaar nog 1 jaarscontracten bij de KPN.

En als je de prijs nog steeds te hoog vindt, zou ik even naar de prijzen in het buitenland kijken. Begin maar eens bij onze zuiderburen te kijken. Dan zitten we hier in Nederland gewoon op rozen en dat is te danken aan de concurrentie in Nederland. Want ook glasvezel komt er (versneld) aan. De KPN moet wel, omdat ze geleidelijk toch wel markt gaan verliezen.

Spartagek
15 november 2009, 11:37
beste,

Het is begrijpelijk dat niet iedereen dezelfde lasten kan dragen

maar die mensen zullen een basis abb. hebben, en geen alles in 1

( hier in de gemeente word het zelfs gesubsidieerd )

Ayrton
15 november 2009, 12:37
11 pagina's over 1 euro 55...

Nou, lekker spannend allemaal. Nee, ik kan niet in iedereen zijn portemonnee kijken, dus als je het niet wilt/kan betalen, ga je naar een lager abonnement of naar een andere provider/ADSL.

Heel simpel. Wat je niet kan betalen, niet doen. Als je tevreden bent met 20, moet je geen 50 abonnement nemen.

1.55 is best te doen en mij hoor je er niet over klagen. Natuurlijk wil je als nederlander voor het spreekwoordelijke dubbeltje op de eerste rang zitten.

G.bruiker
15 november 2009, 12:59
Het is heerlijk om je onvrede ergens te kunnen ventileren,maar Ziggo leest niet mee,althans niet degenen die de prijsverhoging hebben verzonnen.
Van die 1,55 gaat ook weer 19% BTW naar de staat dus dat is goed voor de economie.
Ik heb liever ook geen verhogingen,van niets maar alles is de afgelopen maanden duurder geworden en echt niet met 1,55.
Als ik nu mijn boodschappen doe ben ik zeker een veelvoud kwijt...neem alleen maar het goedkope merk cola dat 40 cent per fles is gestegen.
Niemand is verplicht de stijging te nemen,je kan opzeggen.
En dat er geen alternatief is,is jammer, als het om de princiepes gaat,hoef je geen alternatief.
Gas en licht zijn per maand sinds juni flink gedaald,en via het minima beleid van je gemeente kan je de kosten van je analoge aansluiting volledig vergoed krijgen,plus voor een deel de telefoonkosten.
Maar sommige mensen gebruiken die 1,55 meer om eens lekker hier een felle discussie te voeren.
Niets mis mee,ben niet verplicht het te lezen.
Maar wil je echt protesteren,dan zul je bij Ziggo moeten zijn en niet hier.
Dat het allemaal niet eerlijk is..heel nederland moest aan de bank of giro, maar toen kwamen er 15 euro pas kosten per jaar.
Heel nederland moest pinnen,maar betaalde je tot 50 cent als je dat bij kleine bedragen deed.
De tv die ik vandaag koop staat volgende week ergens elders in de aanbieding en soms bij dezelfde winkel.. en dan heb je het over meer dan 1,55

Hier een discussie houden is zinloos daar doet ziggo niets mee.
Er is een alternatief,als je zo princiepe vast bent,zeg op,ongeacht of je dan niet meer kan kijken.
Richt je grieven tot Ziggo.
Hier schelden of tieren kost niets,het mag,en het lucht je misschien op,maar verder lost het echt helemaal nul comma niets op.

dieco
15 november 2009, 13:12
Discussiëren kan erg nuttig (en soms ook erg leuk) zijn.
Oeverloos discussiëren over 'maar liefst' 1,55 ... nee, daar verspil ik mijn energie niet eens aan. Er gebeuren wel ergere dingen ... maar ... dat is mijn mening :wink:

FJRobert
15 november 2009, 13:45
De enige die eigenlijk hier mogen klagen zijn de senioren en de minder bedeelde onder ons die krijgen het steeds moeilijker met al die prijsverhogingen. En dit allemaal door die grote jongens als pensioenfondsen en commercieële bedrijven die graag overal geld in zien, maar dat gaat wel over de rug van de zwakkere in onze maatschappij

Als je kijkt naar de standaardtelevisie Z1 wat analoog is. Is dit in principe een dubbele prijsverhoging.
1. De prijs gaat omhoog met 20 eurocent.
2. De kabelboeren zijn bezig om de analoge pakketten verkleinen.

Dus minder analoge zenders voor meer geld. Er zijn nog altijd abonnees onder ons die geen dure LCD-scherm kunnen veroorloven of waarvoor de techniek te snel gaat en nog steeds een conventionele tv-toestel thuis hebben staan met analoge kabelontvangst.

Ik kan het nog opbrengen, die verhoging en denk de meeste op dit forum ook wel. Maar voor hoe lang nog. Als het zo doorgaat kunnen alleen de draagkrachtige onder ons nog televisie kijken. En blijft de rest in Nederland verstoken van de buitenwereld.

cra1n
15 november 2009, 13:47
Ik zal kort en simpel zijn, waarom die 1,55 euro? En niet 50 mb naar 40mb? Waarom kunnen we niet voor dezelfde prijs behouden en 5mb verlagen? :wink:

cra1n
15 november 2009, 13:50
volledig bedraad inderdaad, wireless haal je dat niet, ik hou ook niet zo van wireless...

Veel mensen hebben ook thuis laptop, dus die haalt nooit 50mb, ze weten zelfs ook niet eens dat ze beter kunnen overstappen naar ziggo all in plus pakket.

Want bij extra halen ze toch nooit 50mb, terwijl je elke maand 15 euro meer moet betalen, is toch ook niet echt eerlijk.

Volgens mij weten ze bij Ziggo ook donders goed, er staat niets op website van Ziggo vermeld, zelfs ook niet bij de brief die ziggo heeft gestuurd.

Zelfs moesten de klanten naar Ziggo bellen met de vraag waarom ze geen 50mb, kunnen halen, dan Ziggo uitleggen dat het aan router ligt, belkosten ja. Vermeld dan ook op de site van Ziggo en vermeld ook in een brief, niet alleen maar reclame of wat anders.

G.bruiker
15 november 2009, 14:09
Dus omdat je hardware het niet zou trekken zou een prijsverhoging niet mogen ?
Dit gaat wel heel erg off topic.
Mijn routertje en laptopjes halen met gemak Draft N 150 mbits,dit gaat nergens meer over.

Zigmund
15 november 2009, 14:17
Ik vind dat we zeker moeten klagen wanneer Ziggo ons zonder opgaaf van reden een prijsverhoging door de mik drukt. Er zit geen eerlijkheid in aangezien:

1) De prijsverhoging voor alle AIE-pakketten hetzelfde is. Dat is niet logisch.
2) ALLEEN de AIE-bezitters deze verhoging krijgen

Verder heeft de AIE-verhoging NIETS te maken met ons basis analoge kabelabo zoals hier wordt beweerd. Dus moet het betrekking hebben op internet of telefonie. Dat laatste wil ik alleen geloven wanneer ook de afzonderlijke pakketten met hetzelfde bedrag wordt verhoogd.

Ziggo doet hier iets waar de honden geen brood van lusten. Onder valse voorwenselelen men ik van mijn bestaande @home-bundel naar AIE gelokt, dit terwijl mij oude @home-bundel per 1-1-2010 gewoon goedkoper is dan AIE. Kortom dit belazerij.

De reden dat ik boos ben zie hierboven, dit kan ons zo maar het jaar er op weer gebeuren, alleen omdat wij toevallig AIE hebben. Dit is niet te verteren zolang de prijsverhogingen niet op de losse pakketten worden losgelaten. Dit voelt alsof Ziggo gewoon een groep pakt ipv al hun klanten.

CeeS
15 november 2009, 14:28
Ik zal kort en simpel zijn, waarom die 1,55 euro? En niet 50 mb naar 40mb? Waarom kunnen we niet voor dezelfde prijs behouden en 5mb verlagen? :wink:

Je kunt zelf 15 euro per maand in je zak houden als het je voldoende hebt aan minder snelheid. Als je alles-in-1 Extra hebt nu, downgrade je naar alles-in-1-plus en heb je 20Mbit/sec. Dat is hetzelfde als je een tijdje geleden nog had met alles-in-1-extra. Over een paar maanden gaat dat zelfs naar 30Mbit. Als je echt die 1.55 niet kunt missen is het misschien een optie om te downgraden ? Voor het geld wat je dan elk jaar overhoudt (180 euro) kun je veel leuke dingen doen.

G.bruiker
15 november 2009, 14:44
Ik vind dat we zeker moeten klagen wanneer Ziggo ons zonder opgaaf van reden een prijsverhoging door de mik drukt. .
Ziggo geeft gewoon een reden op,dus het is niet zonder opgaaf van redenen.
Uit de mail:
"U heeft Alles-in-1 Extra van Ziggo. Met dit pakket kijkt u (digitale) televisie, heeft u extreem snel internet en belt u gratis met ruim 900.000 andere telefonie-abonnees van Ziggo. Wij willen u laten weten dat de tarieven voor Alles-in-1 gaan wijzigen. Dit komt door gestegen kosten."

G.bruiker
15 november 2009, 14:51
De enige die eigenlijk hier mogen klagen zijn de senioren en de minder bedeelde onder ons die krijgen het steeds moeilijker met al die prijsverhogingen. Ik kan het nog opbrengen, die verhoging en denk de meeste op dit forum ook wel. Maar voor hoe lang nog. Als het zo doorgaat kunnen alleen de draagkrachtige onder ons nog televisie kijken. En blijft de rest in Nederland verstoken van de buitenwereld.

Sorry maar dit is humbug, onzin.
Iedereen mag klagen,alleen moet je wel bij Ziggo zijn.
Verenig dan het nuttige met het aangename,roep dan alle tegenstemmers op gezamenlijk een brief op te stellen met alle argumenten en richt die aan Ziggo.
Pas dan heeft klagen pas zin (hoewel ik dat betwijfel) nu is het klagen op een niet Ziggo site waar er in elk geval met je klacht niets gedaan kan worden.

Dat televisie kijken alleen nog voor de elite zou gaan gelden is al helemaal onzin,iedere gemeente heeft verplicht een minima beleid waaruit tot een vast bedrag kosten zoals lidmaatschap van de gymvereniging,abonnementen op tijdschriften en ook de kosten voor TV en Internet gedeclareerd mogen worden.

Daarnaast zijn de uitkeringen gekoppeld aan inflatie en worden jaarlijks in januari en juli herzien.

Nogmaals ook ik hou niet van welke prijsstijging van welk product dan ook.
(behalve van mijn loon :mrgreen:)
Maar de genoemde tegen argumenten worden steeds wilder.

Zigmund
15 november 2009, 15:10
Ziggo geeft gewoon een reden op,dus het is niet zonder opgaaf van redenen.
Uit de mail:
"U heeft Alles-in-1 Extra van Ziggo. Met dit pakket kijkt u (digitale) televisie, heeft u extreem snel internet en belt u gratis met ruim 900.000 andere telefonie-abonnees van Ziggo. Wij willen u laten weten dat de tarieven voor Alles-in-1 gaan wijzigen. Dit komt door gestegen kosten."

Als dat de reden is nogmaals dan zouden ook de kosten van de afzondelijke producten moeten stijgen. En dat gebeurd nu niet. Dus is dit een selectieve onduidelijke verhoging.

Overigens downgraden van plus naar basis is gezien de snelheid niet te doen. de MVG zou direct met Ziggo om tafel moeten over deze selectiefheid. Ik kan ook rekenen 900.000 x € 1,55 p/m tel uit je winst....
Echter vind ik (en daar blijf ik bij) dat dan ook de afzondelijke pakketten in prijs verhoogd moeten worden gelijk aan de verhoging van AIE

FJRobert
15 november 2009, 15:16
Dat televisie kijken alleen nog voor de elite zou gaan gelden is al helemaal onzin,iedere gemeente heeft verplicht een minima beleid waaruit tot een vast bedrag kosten zoals lidmaatschap van de gymvereniging,abonnementen op tijdschriften en ook de kosten voor TV en Internet gedeclareerd mogen worden.

Uiteindelijk betalen wij ook deze kosten voor de minder draagkrachtige onder ons via de gemeentelijke belastingen.

G.bruiker
15 november 2009, 15:21
Als dat de reden is nogmaals dan zouden ook de kosten van de afzondelijke producten moeten stijgen. En dat gebeurd nu niet. Dus is dit een selectieve onduidelijke verhoging.
Kan zijn dat jij de reden niet goed vindt alleen je zegt zonder opgaaf van reden en dat is dus niet waar,of ik die reden wel of niet steun maakt niet uit,maar hier gaan we het toch niet mee eens worden,ik verlaat dit topic weer.
Iedereen mag klagen,iedereen mag het ergens mee oneens zijn,iedereen mag dat hier ventileren,maar wil je wat bereiken met je klacht dan zul je bij Ziggo moeten zijn en niet hier.
Met je bedoel ik niet jou persoonlijk.
Verder kun je zoals Cees zegt, downgraden, dan houdt men de originele snelheid en wordt het goedkoper.
Ik heb bij mijn provider ook alleen keuze tussen 50 en 100 mbit,maar ik geloof niet dat men gevoelig zal zijn voor argumenten,geef mij maar 40 mbit en doe dan 1,50 van de prijs af.

Ik ben hier niet om "te klagen voor het klagen,of om in welk geval dan ook mijn gelijk te krijgen.
Ik heb slechts mijn tegenargumenten genoemd en het voordeel van een discussie is dat je het niet eens hoeft te zijn met elkaar.
Ik zie geen enkel tegenargument wat mijn stelling: niet leuk deze verhoging maar wel redelijk,onderuit haalt.
Ik hoef geen gelijk te krijgen,ik ben tevreden met mijn eigen motivaties en ik kan er mee leven als een ander dat niet is,ik ga weer eens wat nuttigs doen ;)

Renatus
15 november 2009, 15:25
Echter vind ik (en daar blijf ik bij) dat dan ook de afzondelijke pakketten in prijs verhoogd moeten worden gelijk aan de verhoging van AIE

Als je er op die manier over doordenkt dan is de prijsstelling van AIE per definitie al niet eerlijk, aangezien er vele varianten zijn op de prijs van TV Z1.

In Vught wordt dat 10,39, in het overgrote deel wordt het 16,45. Daar betaalt een AIE gebruiker dus 6,06 per maand meer aan telefonie en internet als je het als losse onderdelen ziet.

AIE is echter één product, waar TV, telefonie en internet onderdeel van uitmaken.

G.bruiker
15 november 2009, 15:25
Uiteindelijk betalen wij ook deze kosten voor de minder draagkrachtige onder ons via de gemeentelijke belastingen.
Over 2 jaar mag je weer stemmen en kan je dat ongedaan maken.
Iedereen betaalt premie voor anderen,je betaalt ww premie,je ziekenfonds,ongeacht of je dat nu gebruikt,zo is ons stelsel nu eenmaal opgebouwd,noemen ze sociaal... ik hoop het niet maar misschien betaal ik straks via mijn premies jouw uitkering wel mee.
Beetje ver gezocht is het allemaal wel.
Eerst neem je het op voor de minder daadkrachtigen en vervolgens als blijkt dat daar voorzieningen voor zijn kom je er mee dat wij werkenden dat dan voor diezelfde minder draagkrachtigen moeten ophoesten,daar gaat deze discussie niet over.

Zigmund
15 november 2009, 15:27
Kan zijn dat jij de reden niet goed vindt alleen je zegt zonder opgaaf van reden en dat is dus niet waar,of ik die reden wel of niet steun maakt niet uit,maar hier gaan we het toch niet mee eens worden,ik verlaat dit topic weer.
Iedereen mag klagen,iedereen mag het ergens mee oneens zijn,iedereen mag dat hier ventileren,maar wil je wat bereiken met je klacht dan zul je bij Ziggo moeten zijn en niet hier.
Met je bedoel ik niet jou persoonlijk.
Verder kun je zoals Cees zegt, downgraden, dan houdt men de originele snelheid en wordt het goedkoper.
Ik heb bij mijn provider ook alleen keuze tussen 50 en 100 mbit,maar ik geloof niet dat men gevoelig zal zijn voor argumenten,geef mij maar 40 mbit en doe dan 1,50 van de prijs af.

Ik ben hier niet om "te klagen voor het klagen,of om in welk geval dan ook mijn gelijk te krijgen.
Ik heb slechts mijn tegenargumenten genoemd en het voordeel van een discussie is dat je het niet eens hoeft te zijn met elkaar.
Ik zie geen enkel tegenargument wat mijn stelling: niet leuk deze verhoging maar wel redelijk,onderuit haalt.
Ik hoef geen gelijk te krijgen,ik ben tevreden met mijn eigen motivaties en ik kan er mee leven als een ander dat niet is,ik ga weer eens wat nuttigs doen ;)

Ik ben het eens met jouw betoog, maar ook jij geeft voorbeelden aan waarbij de snelheid van het internet kennelijk in relatie staat tot de prijs. Dat is tot nu toe giswerk omdat Ziggo geen openheid geeft. Ik zou graag van MVG horen of men met Ziggo om tafel gaat om de werkelijke reden te weten te komen. Zo blijft de prijsverhoging er 1 van gebakken lucht.

Als klant wil ik door Ziggo op een eerljke wijze benaderd worden. Dat kunnen ze alleen bereiken door ook de afzonderlijke producten in prijs te verhogen met hetzelfde tarief als AIE.

Downgraden van Plus naar Basis is gezien het enorme snelheidsverlies (basis staat gelijk aan een inbelverbinding) geen optie en afzondelijk pakketten kun je wel bestellen, maar dan tellen de oude combinatiekortingen niet meer waardoor dat duurder uit komt.

Dit is en blijft een onwillekeurige verhoging met een wazig argument gezien het feit dat de afzondelijke producten niet in prijs stijgen. Kortom de bezitters van AIE worden wel geconfronteerd en voor de rest niemand. En toch zijn er gestegen prijzen die we als Ziggo-klanten moeten ophoesten.
Of betalen we als AIE-bezitters nu mee aan de klanten met afzondelijke producten???

Ik opteer voor een nieuwe AIE-pakket met 10Mb/sec die tussen basis en plus komt te staan (als de gestegen prijs inderdaad in relatie staat tot de snelheid van het internet). Eerlijk gezegd kan ik me ook geen andere reden verzinnen. De losse pakketten van 10Mb/sec van internet en het telefoniepakket is niet gestegen qua prijs.

G.bruiker
15 november 2009, 15:32
Of betalen we als AIE-bezitters nu mee aan de klanten met afzondelijke producten???
Uiteindelijk betaalt iedere abonnee aan het totale product omdat iedereen bijdraagt aan de omzet van een bedrijf en uit die omzet worden de diverse producten nu eenmaal gefinancierd,dat is overal zo.
Mensen,ik stop er mee,het is onbelangrijk wie er gelijk heeft,wil je iets doen met je klachten dan zul je in welke vorm dan ook,alleen of als gezamelijk initiatief, bij Ziggo moeten zijn.
Hier klagen of reageren helpt misschien mee aan je gemoedrust ( of juist niet :grin: ) maar het lost echt helemaal niets op,maar staat uiteraard vrij,senior of niet.

Zigmund
15 november 2009, 15:36
Uiteindelijk betaalt iedere abonnee aan het totale product omdat iedereen bijdraagt aan de omzet van een bedrijf en uit die omzet worden de diverse producten nu eenmaal gefinancierd,dat is overal zo.
Mensen,ik stop er mee,het is onbelangrijk wie er gelijk heeft,wil je iets doen met je klachten dan zul je in welke vorm dan ook,alleen of als gezamelijk initiatief, bij Ziggo moeten zijn.
Hier klagen of reageren helpt misschien mee aan je gemoedrust ( of juist niet :grin: ) maar het lost echt helemaal niets op,maar staat uiteraard vrij,senior of niet.

Er is een MVG hier die onze argumenten leest en er iets mee kan doen. Een van de redenen voor dit forum. Ik ben zelf iemand die prijsverhogingen niet klakkeloos naast zich neerlegd, zeker niet als deze oneerlijk en onevenredig is.

G.bruiker
15 november 2009, 15:42
Er is een MVG hier die onze argumenten leest en er iets mee kan doen. Een van de redenen voor dit forum. Ik ben zelf iemand die prijsverhogingen niet klakkeloos naast zich neerlegd, zeker niet als deze oneerlijk en onevenredig is.
Ah.. lid zijn van de MGV kost ook geld :wink: maar goed, PM Cees of BenJ dan even,hoewel ik zelf vrees dat zij er niet over piekeren om als MGV hier over te beginnen omdat je dan als gebruikers vereniging niet echt geloofwaardig overkomt,tot nu toe zie ik niemand van de MVG hier in elk geval op de barrikaden springen om deze schaamteloze verhoging ongedaan te maken of dit te eisen.
Maar misschien wil het MVG bestuur hier even op reageren.
Ik ben weg,dit gaat allang niet meer om die 1,55 :giveup:

FJRobert
15 november 2009, 15:46
ik hoop het niet maar misschien betaal ik straks via mijn premies jouw uitkering wel mee.

Ik heb helemaal géén uitkering. En voorlopig moet ik doorwerken tot mijn 67ste.

V.w.b. in mijn statement had ik het over Televisie Z1 (analoog), 20ct verhoging maar daar tegenover het analoge pakket uitkleden vind ik een schande. Vooral voor diegene onder ons die sociaal gezien alleen een beroep kunnen doen op de analoge TV beelden die de huiskamers binnenkomen.

CeeS
15 november 2009, 15:49
Zo blijft de prijsverhoging er 1 van gebakken lucht.

Nee, de reden (http://ziggotariefswijziging.nl/) geven ze netjes aan:

Waarom wordt het tarief van Alles-in-1 verhoogd?

De tarieven op Alles-in-1 zijn vanaf mei 2008 op hetzelfde niveau gebleven, ook al stegen gedurende 2008 en 2009 de kosten op vele vlakken. De abonnementstarieven op Alles-in-1 nemen in 2010 dan ook toe met € 1,55 per maand.

Ziggo verhoogt net als elk ander bedrijf de prijzen op basis van inflatiecijfers. (=gestegen kosten)
In dit geval dus €1.55 over 20 maanden en dat is 0.93 euro per jaar. Dat is voor alles-in-1-extra 1,43% per jaar, voor alles-in-1-plus 1,86% per jaar, voor alles-in-1-basis 3,9% per jaar. De inflatie in nederland was in 2008 2.8% en in 2009 tot nu toe iets lager, maar stijgt weer (gegevens CBS).

G.bruiker
15 november 2009, 15:56
Ik heb helemaal géén uitkering. En voorlopig moet ik doorwerken tot mijn 67ste.

V.w.b. in mijn statement had ik het over Televisie Z1 (analoog), 20ct verhoging maar daar tegenover het analoge pakket uitkleden vind ik een schande. Vooral voor diegene onder ons die sociaal gezien alleen een beroep kunnen doen op de analoge TV beelden die de huiskamers binnenkomen.
Ik zeg ook niet dat je een uitkering hebt,ik zeg alleen dat ik niet hoop straks ook aan die van jou mee moet betalen,in de vorm van,jij kan ook werkeloos worden.
Het was je eigen quote dat jij die uitkering als werkende moest mede financieren niet de mijne.
Maar dit heeft helemaal niets meer met die 1,55 te maken en gezien de reactie van Cees denk ik zo dat het MGV de stijging ook niet onredelijk vindt.

Zigmund
15 november 2009, 16:47
Nee, de reden (http://ziggotariefswijziging.nl/) geven ze netjes aan:

Ziggo verhoogt net als elk ander bedrijf de prijzen op basis van inflatiecijfers. (=gestegen kosten)
In dit geval dus €1.55 over 20 maanden en dat is 0.93 euro per jaar. Dat is voor alles-in-1-extra 1,43% per jaar, voor alles-in-1-plus 1,86% per jaar, voor alles-in-1-basis 3,9% per jaar. De inflatie in nederland was in 2008 2.8% en in 2009 tot nu toe iets lager, maar stijgt weer (gegevens CBS).

Kun je ook deze berekeningen doorleggen op de losse producten en aangeven waarom deze niet in prijs stijgen?

Gerardus
15 november 2009, 17:06
Het wordt wel een lang topic zo over een doodgewone prijsverhoging. Wat velen niet begrijpen is dat Ziggo een privaat bedrijf is die een dienst kan aanbieden aan toekomstige klanten. Klanten kunnen er dan voor kiezen of de dienst van een ander af te nemen. Inspraak heeft een klant niet. Ze kunnen alleen stemmen met de voeten.

Gerardus
15 november 2009, 17:11
Kun je ook deze berekeningen doorleggen op de losse producten en aangeven waarom deze niet in prijs stijgen?

Ja de kabel zal op een gegeven ogenblik opengesteld worden voor derden. Dan zul je ook moeten concurreren met de nieuwelingen op je eigen kabel. Het analoge abonnement is eigenlijk te hoog in prijs, want wie gebruikt dat nog. Het zijn niet meer dan de aansluitkosten per maand. Dus ze zijn heel slim bezig om deze niet in prijs te verhogen. Een privaat bedrijf gaat niet zijn eigen glazen in te gooien, omdat jij dat zo fijn vindt.

G.bruiker
15 november 2009, 17:36
De prijs stijgt niet, de korting die je op alles in een krijgt daalt iets.
Is er toch nog iets gedaald en iedereen tevreden :oyeah:

cra1n
15 november 2009, 18:23
Om duidelijk te zijn heb ik geen bezwaar met die 1,55 euro verhoging. Het zit mij wel dwars dat er bij UPC op alle fronten goedkoper zijn dan bij Ziggo terwijl er service bij Ziggo zeer ondermaats is en nog eens lanceren ze een nieuwe website.

Ze mogen wel best op aantal fronten goedkoper zijn dan bij UPC.

Het zit mij erg dwars: SPORT 1 + Eredivisie live = 15 euro, en bij Ziggo alleen Eredivisielive 15 euro.

VIJFTIEN EURO VERSCHIL

En nog eens wil Ziggo 1,55 euro eens gaan verhogen, is mij wel raadsel. En nog eens lanceren ze een nieuwe website.

Ik heb hier tot nu toe van niemand een reacties gehad hierover... wel dat 5 eurocent per dag kostte!

In mijn ogen is het wel de tijd dat Ziggo op aantal fronten mag laten zien dat ze goedkoper zijn dan andere bedrijven. Dat heeft UPC al laten zien, klasse!

Spartagek
15 november 2009, 18:27
Om duidelijk te zijn heb ik geen bezwaar met die 1,55 euro verhoging. Het zit mij wel dwars dat er bij UPC op alle fronten goedkoper zijn dan bij Ziggo terwijl er service bij Ziggo zeer ondermaats is en nog eens lanceren ze een nieuwe website.

Het zit mij erg dwars: SPORT 1 + Eredivisie live = 15 euro, en bij Ziggo alleen Eredivisielive 15 euro.

VIJFTIEN EURO VERSCHIL

En nog eens wil Ziggo 1,55 euro eens gaan verhogen, is mij wel raadsel. En nog eens lanceren ze een nieuwe website.

Ik heb hier tot nu toe van niemand een reacties gehad hierover... wel dat 5 eurocent per dag kostte!

Geen last van, dus kan er niet op reageren

ik gebruik die kanalen niet.
het is een vraag en aanbod markt, de consument WIL sport kanalen, dat kan, en men is willend om ervoor te betalen.
De verhoging gaat dan ook niet over die sport kanalen, maar over het ales in 1 abonnement ...

cra1n
15 november 2009, 18:31
Geen last van, dus kan er niet op reageren

ik gebruik die kanalen niet.
het is een vraag en aanbod markt, de consument WIL sport kanalen, dat kan, en men is willend om ervoor te betalen.
De verhoging gaat dan ook niet over die sport kanalen, maar over het ales in 1 abonnement ...

Maakt niet uit, maar zo te zien blijft UPC wel doorgaan met 15 euro voor Sport 1 en Eredivisielive. En nog eens wil Ziggo 1,55 euro gaan verhogen?

Nou ik kom hier op deze topic niet meer terug, want dan bedenkt iemand wel wat andere verhaal, niemand wil het eigenlijk over het enorme prijsverschil tussen UPC en Ziggo over Eredivisielive en Sport1.

Bullet NL
15 november 2009, 18:34
Ik ben het eens met jouw betoog, maar ook jij geeft voorbeelden aan waarbij de snelheid van het internet kennelijk in relatie staat tot de prijs. Dat is tot nu toe giswerk omdat Ziggo geen openheid geeft. Ik zou graag van MVG horen of men met Ziggo om tafel gaat om de werkelijke reden te weten te komen. Zo blijft de prijsverhoging er 1 van gebakken lucht.

Als klant wil ik door Ziggo op een eerljke wijze benaderd worden. Dat kunnen ze alleen bereiken door ook de afzonderlijke producten in prijs te verhogen met hetzelfde tarief als AIE.

Downgraden van Plus naar Basis is gezien het enorme snelheidsverlies (basis staat gelijk aan een inbelverbinding) geen optie en afzondelijk pakketten kun je wel bestellen, maar dan tellen de oude combinatiekortingen niet meer waardoor dat duurder uit komt.

Dit is en blijft een onwillekeurige verhoging met een wazig argument gezien het feit dat de afzondelijke producten niet in prijs stijgen. Kortom de bezitters van AIE worden wel geconfronteerd en voor de rest niemand. En toch zijn er gestegen prijzen die we als Ziggo-klanten moeten ophoesten.

Ik opteer voor een nieuwe AIE-pakket met 10Mb/sec die tussen basis en plus komt te staan (als de gestegen prijs inderdaad in relatie staat tot de snelheid van het internet). Eerlijk gezegd kan ik me ook geen andere reden verzinnen. De losse pakketten van 10Mb/sec van internet en het telefoniepakket is niet gestegen qua prijs.

Geef me een reden waarom Ziggo een opgave zou moeten doen?
Wanneer jij een fles Cola koopt bij een supermarkt doe je dit of op prijs of om gemak... de supermarkt geeft jou toch ook geen inzicht in haar prijsopbouw? Wanneer er veel of juist weinig vraag is zie je dat prijzen ophoog en/of omlaag gaan. Daar Ziggo een private onderneming is hoeven ze ook geen prijsverantwoording af te dragen.
Mocht je het niet eens zijn met de prijzen die Ziggo voor haar producten vraagt kan je of downgraden (wanneer het je bijvoorbeeld te veel wordt) of kosteloos je abonnement opzeggen en verhuizen naar een andere partij.

De keuze is helemaal aan jou.....

Bullet NL
15 november 2009, 18:41

VIJFTIEN EURO VERSCHIL

In mijn ogen is het wel de tijd dat Ziggo op aantal fronten mag laten zien dat ze goedkoper zijn dan andere bedrijven. Dat heeft UPC al laten zien, klasse!

Bovenstaande is jou persoonlijke mening?

Ik heb sinds dat ik abonnee ben bij Ziggo totaal geen problemen met deze onderneming. Alle afspraken die ik met ze maak worden bij mij ook na gekomen. Daarnaast heb ik een prijstechnisch zeer correct abonnement. Ziggo vergelijken met UPC heeft totaal geen zin omdat geen van beide zicht niet in het verzorgings gebied van de ander diensten aanbied. Wil je correct zijn dien je Ziggo dus met ADSL, en/of Digitenne/Sateliet vergelijken. Dan kom je heel anders uit voor het gebodene. Dan blijkt Ziggo helemaal niet duur oid te zijn.

Wat de nieuwe website met deze discussie te maken heeft begrijp ik niet? ondanks dat deze website een andere look heeft kan hij wel goedkoper in onderhoud zijn, begrijp ook niet helemaal wat je hier mee wil zeggen.

Bullet NL
15 november 2009, 18:49
Maakt niet uit, maar zo te zien blijft UPC wel doorgaan met 15 euro voor Sport 1 en Eredivisielive. En nog eens wil Ziggo 1,55 euro gaan verhogen?

Nou ik kom hier op deze topic niet meer terug, want dan bedenkt iemand wel wat andere verhaal, niemand wil het eigenlijk over het enorme prijsverschil tussen UPC en Ziggo over Eredivisielive en Sport1.

Los van het feit dat deze disucssie off-topic is in dit topic. Staat het Ziggo vrij om haar eigen tarief structuur te bepalen.
15 euro is een groot verschil, echter wij hebben er geen kijk op dat Eredivisie Live aan Ziggo misschien ook andere tarieven berekend.

Jij maakt de aanname dat Ziggo en UPC de kanaalen tegen de zelfde prijs inkopen. Dit kan echter heel anderes liggen, bijvoorbeeld dat UPC een vele hoge dekking heeft door de geografische dekking. Ik zeg maar wat....

Ik betaal het liefst niet aan Ziggo voor de afname van diensten of extra's.... maar ja zo zit de wereld niet in elkaar. In mijn woonplaats hebben we Ziggo of een andere provider als Online + Canaaldigitaal HD TV, echter ga ik qua internet behoorlijk in snelheid achteruit en ook TV verschilt nog al. Je kan dus wel steeds met UPC willen vergelijken, het heeft echter helemaal geen zin....

p.s. misschien heeft Ziggo de € 1.55 wel nodig om de ballans op orde te houden rekening houdende met het feit dat de coax kabel straks opengesteld wordt voor andere partijen.... (als dat zo is hebben we deze verhooging misschien wel te danken aan de mensen die meer concurentie willen........

Meer concurentie = niet altijd een lagere prijs.......

Gerardus
15 november 2009, 19:10

VIJFTIEN EURO VERSCHIL

Als je Ziggo toch met UPC wilt vergelijken, moet je dat ook in zijn geheel doen. En niet de voor jouw geschikte krenten eruit halen. Denk dan ook eens aan het HD content van UPC wat veel duurder is. Het geld moet toch ergens vandaan komen.

G.bruiker
15 november 2009, 19:24
En de maandelijkse verplichte huur van die mediabox waarbij je totaal geen vrijheid hebt om je eigen decoder te gebruiken,jaaa upc is het helemaal !

Zigmund
15 november 2009, 20:49
Ja de kabel zal op een gegeven ogenblik opengesteld worden voor derden. Dan zul je ook moeten concurreren met de nieuwelingen op je eigen kabel. Het analoge abonnement is eigenlijk te hoog in prijs, want wie gebruikt dat nog. Het zijn niet meer dan de aansluitkosten per maand. Dus ze zijn heel slim bezig om deze niet in prijs te verhogen. Een privaat bedrijf gaat niet zijn eigen glazen in te gooien, omdat jij dat zo fijn vindt.

Met losse producten heb ik het niet over de analoge kabel maar over de losse producten telefonie en internet. Jij en anderen halen er steeds het analoge abo bij terwijl dat niets te maken heeft met de verhoging op AIE. Dat is puur een verhoging op de dienst internet en telefonie mag ik toch aannemen (dit kan en mag immers geen verkapte verhoging of betaling worden voor je digitale tv aangezien het basisabo hierop gratis is.

Onbegrijpelijk is het daarom dat de losse internetdienst niet bijvoorbeeld emt € 1,- stijgen en de telefoniebasisabo met €0,55 alsmede de overige telefonieabo's. Dan kan je immers verklaren waar er € 1,55 bijkomt bij AIE. Nu is dit een raadsel en dus gewoon krankzinnig te noemen.

Als die € 1,55 een compensatie is voor de gestegen prijzen (zoals ook al door Cees gemeld) dan zouden ook alle losse internetdiensten en alle losse telefoniediensten in prijs verhoogd moeten worden. Pas dan is er van mijn kant begrip voor het verhogen van AIE met € 1,55. Nu niet, nu is het voor mij niet te begrijpen en gewoon jatten wat Ziggo doet.

Ik heb al aangegeven dat mijn oude bundel (had ik deze niet opgezegd) gewoon goedkoper zou zijn dan AIE per 1 januari 2010. Ziggo heeft mij immer en altijd naar AIE gelokt omdat men riep dat deze goedkoper was dan mijn huidige bundel. Door nu AIE te verhogen maakt Ziggo een schandelige indruk op mij! :no: Ik voel me bedonderd.

Eduard08
15 november 2009, 20:57
Als die al binnen de geldende normen vallen!
(Lijkt me bij een stijging van €1,55 erg incidenteel.:cool:)

Eduard08
15 november 2009, 21:08
beste,

Dat begrijp ik niet. Om €1,55?

Je gaat hier wel wat off topic nu, maar eh: dit kan dan toch never-nooit aan die €1,55 van Ziggo liggen?!

Spartagek
15 november 2009, 21:10
Dat begrijp ik niet. Om €1,55?

Je gaat hier wel off topic nu, maar: dit kan dan toch never-nooit aan die €1,55 van Ziggo liggen?!

Jazeker ....

Dat gaat ons de vriendschap kosten

is 18,60 euro per jaar !!!!

Eduard08
15 november 2009, 21:14
Jazeker ....

Dat gaat ons de vriendschap kosten

is 18,60 euro per jaar !!!!
En waar krijg ik dan een nieuwe, alternatieve/vergelijkbare vriendschap voor minder?:?

Jam
15 november 2009, 21:27
het gaat mij niet om die 1,55 euro, het is een principe kwestie.
mensen lokken met deze abbo en daarom heen een behoorlijke reklame campagne, en dan de prijs verhogen "vanwege gestegen kosten" maar wel woekerprijzen vragen aan concurenten die men moet toelaten op de kabel om die zo lang mogelijk tegen te houden.

het is dus gewoon een smerige geld kwestie, anders hadden ze alle abbo's en bundels verhoogt maar dan met minder dan 1,55 euro.
verhoog ze dan allemaal met een paar duppies.

ik ben benieuwd welke andere bundel straks aan de beurt is over een tijdje...
snelheidsverhogingen zijn dus niet gratis, dat blijkt hier dus uit.
nu is 1 bepaalde groep het haasje.
dit is selectief.

truukjes zijn het meer niet.
of dachten de pro ziggo's dat ziggo een filantroop is ??
het gaat wel degenlijk gewoon om geld, winst etc etc.

CeeS
15 november 2009, 21:35
Ik heb al aangegeven dat mijn oude bundel (had ik deze niet opgezegd) gewoon goedkoper zou zijn dan AIE per 1 januari 2010. Ziggo heeft mij immer en altijd naar AIE gelokt omdat men riep dat deze goedkoper was dan mijn huidige bundel. Door nu AIE te verhogen maakt Ziggo een schandelige indruk op mij! :no: Ik voel me bedonderd.

Misschien moet je nog even je eigen (vele tientallen) berichten van een half jaar geleden teruglezen toen je nog losse produkten had.... :frons:

Verder een advies:
Je punt is duidelijk bij iedereen. Stop er nu verder alsjeblieft over en blijf niet telkens hetzelfde verhaaltje herhalen na een post van iemand anders. Het dreigt weer dezelfde kant op te gaan als een half jaar terug....

Zigmund
15 november 2009, 21:36
mensen lokken met deze abbo en daarom heen een behoorlijke reklame campagne, en dan de prijs verhogen "vanwege gestegen kosten" maar wel woekerprijzen vragen aan concurenten die men moet toelaten op de kabel om die zo lang mogelijk tegen te houden.

het is dus gewoon een smerige geld kwestie, anders hadden ze alle abbo's en bundels verhoogt maar dan met minder dan 1,55 euro.

dit is selectief.

Precies de spijker op zijn kop. Dit selectieve gedrag van Ziggo stuit me dus ook tegen de borst. Ik wordt gewoon gepakt omdat ik AIE heb, maar niet omdat de prijzen zijn gestegen want dan had dat ook uit de prijzen van de losse abonnementen moeten blijken. Ik voel me bij de ballen gepakt door Ziggo op een reuze manier. Had ik mijn oude bundel nog maar, dan was ik per 1 januari 2010 gewoon € 1,= goedkoper uit, welliswaar met de helft snelheid maar daar was ik dan veel gelukkiger mee dan de situatie waarin Ziggo me nu brengt. Eerst met een grote reclamecampagne ons naar AIE lokken met het feit dat het goedkoper is dan je huidige bundel en dan de prijs op een dusdanige manier verhogen zonder plausibele reden dat deze nog hoger ligt dan dat mijn oude bundel ooit zou zijn. Hier krijg ik de handen niet voor op elkaar ook nog nooit niet. Alleen wanneer ook de losse pakketten op dezelfde manier in prijs stijgen heeft Ziggo gelijk. Nu doet men aan onevenredigheid op een zeer lage manier :no:

Ik vind dit een ernstige manier van misleiding van de kant van Ziggo. Eerst A zeggen en dan B doen.

BenJ
15 november 2009, 21:40
.....dan zouden ook alle losse internetdiensten en alle losse telefoniediensten in prijs verhoogd moeten worden. Pas dan is er van mijn kant begrip voor het verhogen van AIE met € 1,55. Nu niet, nu is het voor mij niet te begrijpen en gewoon jatten wat Ziggo doet.

Ik lees in je profiel : "Ziggo Internet: Z2, Arris", ik neem aan dat je dat nog niet heb aangepast.

Zware woorden gebruik je anders wel. Ziggo beperkt de verhoging en dan ook nog alleen voor het abo waar de meeste voordeeltjes/extra's inzitten.

Als gedupeerde ga je eisen dat alle andere abo's ook in prijs omhoog gaan om het voor jouw rechtvaardiger te maken? Je denkt toch niet dat de MGV zich daar sterk voor gaat maken?

Natuurlijk vinden wij een prijsstijging ook niet leuk, echter in deze kan ik niets onredelijks ontdekken, tenzij iemand me van het tegendeel weet te overtuigen. We mogen wensen dat iedereen die aankomende tijd zijn prijzen gaat aanpassen zich zo weet te beperken.

Bullet NL
15 november 2009, 21:43

Natuurlijk gaat het om geld, het instand houden van winsten.....
Het enige wat voor niets op gaat is de zon....

Op moment dat een bedrijf een bedrijf geen winst maakt en ze weten die situatie lang vol te houden.... dan is het bedrijf er na een poosje niet meer... Hebben al die duizenden mensen hun abonnements geld van de maand er voor betaald en is het bedrijf faliet...

Wat een rare idiote ideologische gedachte dat een bedrijf geen winst mag maken, de muur die ze 20 jaar geleden in Berlijn neer hebben gehaald, was toch meer dan alleen een stuk beton mag ik hopen? De zelfde idiote gedachte dat een private onderneming geen bonussen meer mag geven. Wanneer je als personeel goed presteert mag je daar naar beloont worden…. Ook de managers bij Ziggo….

CeeS
15 november 2009, 21:45
of dachten de pro ziggo's ......... etc

Helaas zien we dit soort uitspraken steeds weer opduiken.
Als iemand een opmerking maakt die niet goed valt, ben je "pro ziggo" of een "ziggovriendje".

Op die manier maak je discussieren onmogelijk en duldt je dus geen mensen met een andere mening. Een discussie voeren moet je met respect doen en met argumenten reageren. Niet met dit soort dooddoeners.

Blijft iemand bij deze mening en blijft hij volharden door iets wat niet in zijn straatje valt met dit soort non-argumenten te "bestrijden", dan zijn daar veel betere (klaag/scheld) fora voor te vinden. Blijf in dat geval gewoon hier weg, of pas het gedrag aan.

Samenvattend:
Discussieren? Graag, maar wel met respect naar anderen en anders blijf je maar weg.

Bullet NL
15 november 2009, 21:48
Precies de spijker op zijn kop. Dit selectieve gedrag van Ziggo stuit me dus ook tegen de borst. Ik wordt gewoon gepakt omdat ik AIE heb, maar niet omdat de prijzen zijn gestegen want dan had dat ook uit de prijzen van de losse abonnementen moeten blijken. Ik voel me bij de ballen gepakt door Ziggo op een reuze manier. Had ik mijn oude bundel nog maar, dan was ik per 1 januari 2010 gewoon € 1,= goedkoper uit, welliswaar met de helft snelheid maar daar was ik dan veel gelukkiger mee dan de situatie waarin Ziggo me nu brengt. Eerst met een grote reclamecampagne ons naar AIE lokken met het feit dat het goedkoper is dan je huidige bundel en dan de prijs op een dusdanige manier verhogen zonder plausibele reden dat deze nog hoger ligt dan dat mijn oude bundel ooit zou zijn. Hier krijg ik de handen niet voor op elkaar ook nog nooit niet. Alleen wanneer ook de losse pakketten op dezelfde manier in prijs stijgen heeft Ziggo gelijk. Nu doet men aan onevenredigheid op een zeer lage manier :no:

Ik vind dit een ernstige manier van misleiding van de kant van Ziggo. Eerst A zeggen en dan B doen.

Ik zou zeggen, zwengel het aan bij de reclame codecommisie... 99,9% kans dat je geen kans maakt op een gunstige uitspraak voor jou. Ziggo handelt juist naar alle wetten en regels.... Ook speelt men zuiver op de moraal want ze geven het ruim op tijd aan.

Trouwens wie zegt er dat Ziggo de oude abonnementen ook niet in prijs zal doen laten stijgen?

Als het je echt zo zwaar valt, waarom schrijf je dan geen opzeggingsbrief? Dan ben je er vanaf...... en kan je opzoek naar een partij die tot en lengte van dagen geen prijsverhoging doorvoert..... suc6 met zoeken.....

Bullet NL
15 november 2009, 21:50
En nee..... ben geen ziggovriendje, ik ben realist en optimist tot in mijn kist.........

Trouwens hoe meer concumenten partijen als een Kassa of radar aan bedrijven als Ziggo gaan trekken hoe meer kosten Ziggo moet maken om hier met voorrang een oplossing in te vinden.... denk maar een de Radar uitzending van een paar weken terug.... Ze hadden zelfs een helpdesk mee genomen... Dat kost geen geld zeker? misschien zijn deze kosten nou net de druppen en hebben ze moeten besluiten deze kosten in de vorm van een verhoging op de abonnees terug te halen...

of te wel... ik moet nu meer gaan betalen door de andere mensen klagen....

Let wel, ik zeg niet dat het zo is..... maar er is een kans aanwezig dat het zo kan zijn......

Spartagek
15 november 2009, 21:51

dit is selectief.

Ziggo is degelijk geen filantropische instelling, maar een bedrijf dat diensten brengt.
En zoals 'ik' al eerder aangegeven heb, heb ik geen klachten.
waar ik me alleen aan stoor is het gegeven dat mensen werkelijk ALLES wat er van het bedrijf ziggo naar buiten komt een negatieve lading moet hebben.

Prijsverhogingen zijn niet leuk, maar de mate waarin het nu is gebeurt kan ik niets over zeggen.
1,55 guttegut....
De keuze om je 'oude' rechten op te geven voor je eigen voordeel
na een paar maanden komt er een verhoging, en nu loop je te huilen...

Ik heb de keuze gemaakt om van de losse Z3 & tv + digitv over te gaan naar alles in 1, vanwege de snelheid.
ik ging een 5 tot 10 euro minder betalen ( mede vanwege de 2 extra GRATIS kaarten + pakket als de eerste scheelde mij ook nog eens 19,98 euro )
dus per saldo heb ik nog steeds een voordeliger pakket !

en ja, ik ben Ziggo vriend, zolang ik netjes mijn diensten krijg geleverd die ik heb aangevraagd !

Zigmund
15 november 2009, 21:58
Ik lees in je profiel : "Ziggo Internet: Z2, Arris", ik neem aan dat je dat nog niet heb aangepast.

Zware woorden gebruik je anders wel. Ziggo beperkt de verhoging en dan ook nog alleen voor het abo waar de meeste voordeeltjes/extra's inzitten.

Als gedupeerde ga je eisen dat alle andere abo's ook in prijs omhoog gaan om het voor jouw rechtvaardiger te maken? Je denkt toch niet dat de MGV zich daar sterk voor gaat maken?

Natuurlijk vinden wij een prijsstijging ook niet leuk, echter in deze kan ik niets onredelijks ontdekken, tenzij iemand me van het tegendeel weet te overtuigen. We mogen wensen dat iedereen die aankomende tijd zijn prijzen gaat aanpassen zich zo weet te beperken.

Je kan het ook andersom zien. Wanneer er voor Ziggo geen reden is om de losse pakketten te verhogen dan is er dus ook geen reden om AIE te verhogen. Dat is wel degelijk een argument.

Ziggo komt zelf met de argumentatie gestegen prijzen, deze is hiermee dus onderuit gehaald. Dat is een drogreden.

Bij de bakker zie je ook niet dat de bakker alleen de prijs van bruin brood met € 1,= verhoogd omdat alle grondstoffen zijn gestegen. Ik heb zware woorden gebruikt omdat ik het gewoon zo voel. Ik beoordeel de prijsverhoging als onredelijk en onevenredig. Voor mij is het of iedereen betaald meer of allemaal niet. Nu wordt een bepaalde groep gepakt.

Bullet NL
15 november 2009, 22:06
Je kan het ook andersom zien. Wanneer er voor Ziggo geen reden is om de losse pakketten te verhogen dan is er dus ook geen reden om AIE te verhogen. Dat is wel degelijk een argument.

Ziggo komt zelf met de argumentatie gestegen prijzen, deze is hiermee dus onderuit gehaald. Dat is een drogreden.

Bij de bakker zie je ook niet dat de bakker alleen de prijs van bruin brood met € 1,= verhoogd omdat alle grondstoffen zijn gestegen. Ik heb zware woorden gebruikt omdat ik het gewoon zo voel. Ik beoordeel de prijsverhoging als onredelijk en onevenredig. Voor mij is het of iedereen betaald meer of allemaal niet. Nu wordt een bepaalde groep gepakt.

Wie zegt dat de verhoging voor anderen er niet aan staat te komen?
bijvoorbeeld volgend jaar....... en deze abonnementen stabiel blijven....

Jam
15 november 2009, 23:55
Helaas zien we dit soort uitspraken steeds weer opduiken.
Als iemand een opmerking maakt die niet goed valt, ben je "pro ziggo" of een "ziggovriendje".

Op die manier maak je discussieren onmogelijk en duldt je dus geen mensen met een andere mening. Een discussie voeren moet je met respect doen en met argumenten reageren. Niet met dit soort dooddoeners.

Blijft iemand bij deze mening en blijft hij volharden door iets wat niet in zijn straatje valt met dit soort non-argumenten te "bestrijden", dan zijn daar veel betere (klaag/scheld) fora voor te vinden. Blijf in dat geval gewoon hier weg, of pas het gedrag aan.

Samenvattend:
Discussieren? Graag, maar wel met respect naar anderen en anders blijf je maar weg.

wellicht had ik pro ziggo niet moeten gebruiken en moeten zeggen de mensen die geen probleem hebben met de verhoging.
de rest zijn toch echt argumenten, waar jij ook nu zomaar even overheen stapt omdat ik iets onwelvallig heb gezegd,het enige waar ik nu op afgerekend word is dat pro ziggo, dus hou het zelf dan ook zuiver.
verder valt het wel op dat het weer dezelfde mensen zijn die onmiddelijk weer beginnen met " anders blijf je maar weg"

daarbij heb ik ook absoluut niet gescholden in die bijdrage.
verder vond ik het technisch in ieder geval steeds beter worden bij ziggo, dat heb ik ook gezegd, administratief vind ik het nog steeds een log monster.
dat moet ik kunnen zeggen.

verder gedraag ik mij vrij netjes en spam dit topic ook niet vol met gescheld of alleen maar negativiteit, ik heb meer gezegd dan " pro ziggo"
op een nette manier.

ik heb ook niemand persoonlijk aangevallen.

G.bruiker
16 november 2009, 10:09
Mensen gooi er een slot op, als Bor eenmaal los is...
Een bedrijf is een bedrijf en dat bedrijf mag winst maken.
Hoe,mag het bedrijf ook weten.
Als je denkt dat er iets niet in orde is of dat je wordt opgelicht ga je naar de consumenten autoriteit of de opta.
De bank waar ik mijn centjes voor 5% winst neerzette geeft die 5% ook niet mee, noemen ze variabel.
Mijn eigen risico van het ziekenfonds is gestegen met 10 euro en de premie met 5 per maand.
Bieden ze een andere service ?
Geheel volgens de wet zit je ook niet bij Ziggo aan een wurgkontrakt vast maar mag je opzeggen.
Roepen, er zijn geen alternatieven ,maakt weinig uit als je zo op je princiepes staat.
Dan maar op digitenne,je hebt je wel aan je princiepes gehouden.
Dan ben je een vent !
Ondertussen zijn Ned 1,2 en 3 HD er al bij gekomen en diverse andere zenders zonder dat de prijs is verhoogd.
Ned 1,2 en 3 mogen dan gratis zijn in de vorm van dat het publiekszenders zijn,ze nemen wel streams in van zenders die in een betaal pakket kunnen.

De punten zijn gemaakt, dit is geen discussie meer voor die 1,55 maar om gelijk te krijgen en de argumenten worden steeds wilder.
Niemand is verplicht om die 1,55 te betalen want niemand wordt verplicht om bij Ziggo te blijven.
Een gelijkwaardig alternatief is er nooit want al staan er nu 20 maatschappijen op,een identiek pakket als Ziggo voert men niet.
Bij UPC zit je vast aan een verplichte decoder die je na een paar jaar al tig keer betaald hebt en waar de losse pakketten ook duurder zijn.
Het enige dat je verliest is je geloofwaardigheid door hier zo'n stampij te maken maar ondertussen toch bij Ziggo te blijven.
En in totaal gezien is digitenne wel een gelijkwaardig pakket, ze bieden veel minder zenders maar de prijs is zoveel lager dus in verhouding zijn ze gelijkwaardig.
Gelukkig ben ik niet verplicht om het allemaal te lezen want dan zou ik graag 1,55 betalen om het niet meer hoeven te doen en de MGV komt voor je belangen op als je ook lid bent.
"wij hebben hier een MGV".. nee de betalende leden hebben een MGV.
In de algemene voorwaarden van Ziggo staat dat ze (tussentijds) de prijs mogen verhogen en daarmee ben je akkoord gegaan toen je abonnee werd bij Ziggo.
Hun verhoging blijft ruim onder het inflatie nivo en hoe ze een verhoging doorvoeren en waar,staat ze als bedrijf helemaal vrij.
Zoals ik het nu lees mag elk pakket van een ander verhoogd worden zolang het maar niet je eigen pakketje is,dat noem ik hypocriet.
Er is concurrentie genoeg maar men is niet bereid om voor de eigen trots en princiepes dan maar een stapje terug te moeten doen.
Dat noem ik geen trots of princiepes.
Ik ga weer terug naar borrelpraat,daar is men in elk geval serieus.

Sjaool
16 november 2009, 10:41
Mensen gooi er een slot op....
Hear, hear.... :applause:

Ik kan mij helemaal vinden in de argumentatie van G.bruiker, goed onderbouwd enz.

om1
16 november 2009, 10:50

Het staat Ziggo vrij om bepaalde producten meer of minder in prijs te verhogen dan andere.

Bijvoorbeeld: de Ai1 Extra klanten zorgen voor extra omzet, dus die sparen ze t.o.v. andere Ai1 klanten. De losse producten maken ze al wat meer winst op, dus die sparen ze mischien ook Ik gok maar wat, Ziggo heeft hier zondermeer zijn eigen strategie.

Verder kan het heel goed zo zijn dat voornamelijk de vaste kosten (die onafhankelijk zijn van je internet snelheid) gestegen zijn.

Maar het belangijkste is: het staat Ziggo vrij om bepaalde producten relatief duurder te maken dan andere, om op deze manier het gedrag van hun klanten en de samenstelling van de geleverde producten te beinvloeden.

Gizmo©
16 november 2009, 11:41
Jarenlang geen verhoging gehad en nu gaat men miepen over 1,55 p/m.
In die tussentijd heb je wel veel sneller internet gekregen, waar je bij een andere ISP veel dieper voor in de buidel kon gaan tasten.
Tis voor sommige weer zeiken om niks.

P.s Heeft één van de zeikers al een topic gestart onder het noemertje: Waarneer komt de verhoging naar 100+MB??? :wink:

dieco
16 november 2009, 12:05
P.s Heeft één van de zeikers al een topic gestart onder het noemertje: Waarneer komt de verhoging naar 100+MB??? :wink:

Heb geduld ... dat topic wordt vast al heel snel geopend :wink:
Ik snap deze discussie trouwens nog steeds niet ... wat is nou 1,55?!
Ik blijf erbij: er zijn belangrijkere dingen in het leven dan je energie in zo'n onzinnige discussie te steken.

Gizmo©
16 november 2009, 12:53
Heb geduld ... dat topic wordt vast al heel snel geopend :wink:
Ik snap deze discussie trouwens nog steeds niet ... wat is nou 1,55?!
Ik blijf erbij: er zijn belangrijkere dingen in het leven dan je energie in zo'n onzinnige discussie te steken.
Precies. :wink::thumb up:

Sjaool
16 november 2009, 13:03
Ik heb de mail met tariefwijziging vanochtend ook gekregen.
Zijn ze nou %#$$@$% helemaal gek geworden bij Ziggo! :evil:

:schater:

MrDroopy
16 november 2009, 13:06
Ik heb de mail met tariefwijziging vanochtend ook gekregen.
Zijn ze nou %#$$@$% helemaal gek geworden bij Ziggo! :evil:

Ik stel voor, morgen met zijn allen naar Den Haag en het Binnenhof blokkeren, net zolang tot Balkenende ingrijpt....

G.bruiker
16 november 2009, 13:13
Ik stel voor, morgen met zijn allen naar Den Haag en het Binnenhof blokkeren, net zolang tot Balkenende ingrijpt....
De politie heeft de boetes ook weer verhoogd.. zonder je een alternatief te bieden, tis maar even dat je het weet... ,hun prestaties zijn ook al niet verbeterd dus ik begrijp niet waar ze het lef vandaan halen.

dieco
16 november 2009, 13:15
Psssst ... off-topic ... :wink: :cool:

Spartagek
16 november 2009, 13:30
De politie heeft de boetes ook weer verhoogd.. zonder je een alternatief te bieden, tis maar even dat je het weet... ,hun prestaties zijn ook al niet verbeterd dus ik begrijp niet waar ze het lef vandaan halen.
Dat niet alleen er komen ook nog eens 6 euro administratiekosten bij !!

( afgelopen vrijdag gelaserd tegen 15 km te hard = 78 euro boete + 6 euro adm. kosten voor de acceptgiro )

en op mijn vraag of het zonder acceptgiro kon, had hij geen antwoord

MrDroopy
16 november 2009, 14:21
Dat niet alleen er komen ook nog eens 6 euro administratiekosten bij !!

( afgelopen vrijdag gelaserd tegen 15 km te hard = 78 euro boete + 6 euro adm. kosten voor de acceptgiro )

en op mijn vraag of het zonder acceptgiro kon, had hij geen antwoord
Ik ga ze gelijk een opzeggingsbrief sturen. Dit kan echt niet meer. Sowieso is de afdrukkwaliteit van de foto's die ze nemen ook om te huilen. Voor die prijs verwacht je toch wel een beetje kwaliteit.

Sjaool
16 november 2009, 14:24
Dit lijkt mij al met al een taak voor de Tegenpartij (http://nl.wikipedia.org/wiki/Tegenpartij). :mrgreen:

Promo de Tegenpartij (http://www.youtube.com/watch?v=pYyeWM8Pud8)

BenJ
16 november 2009, 15:02
De draak steken met mensen die het oneens zijn met deze prijsverhoging getuigt evenmin van respect. Naast wat Cees al eerder noemde, elkaar monddood maken, is het in 't belachelijke trekken van je opponenten een "goedkope" manier om discussies te beslechten.

Daarnaast is het evenmin "not done" om een zaak waar iemand een grote waarde aan hecht, te bagatelliseren. Alhoewel ik me realiseer dat het onderscheid met relativeren erg smal is, vraag ook ik om het op te brengen om elkaar met wat meer respect te bejegenen.

Al het bekvechten en de correspondentie die hier uit voort komt hebben we geen trek meer in.

Uiteindelijk moeten de moderators ingrijpen en krijgen die te vaak de volle laag van beide kanten.

Gizmo©
16 november 2009, 15:06
Dit lijkt mij al met al een taak voor de Tegenpartij (http://nl.wikipedia.org/wiki/Tegenpartij). :mrgreen:

Promo de Tegenpartij (http://www.youtube.com/watch?v=pYyeWM8Pud8)
Weet niet wat jij gaat doen, maar een potje Bamzaaien met een lekker pilsje erbij lijkt me wel wat. Uw spelleider in deze, de heer F. Jabobse.:schater:

Gizmo©
16 november 2009, 15:08
De draak steken met mensen die het oneens zijn met deze prijsverhoging getuigt evenmin van respect. Naast wat Cees al eerder noemde, elkaar monddood maken, is het in 't belachelijke trekken van je opponenten een "goedkope" manier om discussies te beslechten.

Daarnaast is het evenmin "not done" om een zaak waar iemand een grote waarde aan hecht, te bagatelliseren. Alhoewel ik me realiseer dat het onderscheid met relativeren erg smal is, vraag ook ik om het op te brengen om elkaar met wat meer respect te bejegenen.

Al het bekvechten en de correspondentie die hier uit voort komt hebben we geen trek meer in.

Uiteindelijk moeten de moderators ingrijpen en krijgen die te vaak de volle laag van beide kanten.
Zoals er al eerder gezegt is, er zijn ergere dingen in de wereld om ons druk over te maken. Over de verhoging van slechts 1,55 lach ik een klein beetje. Voor andere kan het veel zijn. Kan ook niet in hun portomennee kijken.

Spartagek
16 november 2009, 15:16

Je hebt gelijk
Ik ga opzeggen !

mijn abonnement stopt bij deze ! ( op deze discussie )

Gizmo©
16 november 2009, 15:36
Je hebt gelijk
Ik ga opzeggen !

:thankyou::thumb up:

Sjaool
16 november 2009, 15:52
Je hebt gelijk
Ik ga opzeggen !

Hier idem. :)

Tenzij.... ;)

dieco
16 november 2009, 15:56
Hier idem. :)

Tenzij.... ;)

dieco doet dito ...
Geen betere manier om een discussie de nek om te draaien dan door niet meer mee te discussieren ... :thumb up:

Tom-
16 november 2009, 17:07
HE VERDORIE! Nou moeten we extra betalen! Dus Ziggo is een commerciele organisatie...oh wacht.

Mijn 1,55 mogen ze hebben hoor! Prima kwaliteit digitale televisie, niks te klagen over internet, en meestal kun je nog bellen ook! Ik ben tevreden!

BertK
16 november 2009, 17:46
Net ook de mail met de verhoging ontvangen....

Als alles zo blijft lopen zoals op het moment en als de service-desk zijn beloofde
nakomt, Ziggo heeft telefonisch en via E-mail beloftes gedaan omtrent de service, dan mogen ze van mij de 1,55.- meer vragen.

Als het mij te duur wordt ga ik gewoon een trapje lager maar momenteel vind
ik de prijs en wat je daarvoor krijt nog ok.

cra1n
16 november 2009, 18:22

Dus ik parkeer met mijn auto bij het kantoor van Ziggo, dus boete = 1,55 euro betalen? Joh... Verdiep het maar eens of de boete het werkt? Resultaat is ja! Jaarlijks steeds minder ongelukken..... Steeds minder irritatie op het weg..... Steeds meer mensen rijden braaf.... het werkte.... Als je hard wilt rijden, eigen schuld. Is 1,55 euro verhoging mijn schuld? Dus kan echt niet vergelijken, lijkt me?

En welke prestatie?

Waarom gebeurt het niet bij Ziggo bv, prijs hetzelfde alleen 5 mb verlagen ipv 1,55 verhoging? Ze willen $, hehehehe.

Mirrrr
16 november 2009, 18:49
Dus ik parkeer met mijn auto bij het kantoor van Ziggo, dus boete = 1,55 euro betalen? Joh... Verdiep het maar eens of de boete het werkt? Resultaat is ja! Jaarlijks steeds minder ongelukken..... Steeds minder irritatie op het weg..... Steeds meer mensen rijden braaf.... het werkte.... Als je hard wilt rijden, eigen schuld. Is 1,55 euro verhoging mijn schuld? Dus kan echt niet vergelijken, lijkt me?

En welke prestatie?

Waarom gebeurt het niet bij Ziggo bv, prijs hetzelfde alleen 5 mb verlagen ipv 1,55 verhoging? Ze willen $, hehehehe.

Natuurlijk willen ze geld. Het is een bedrijf dat winst wil maken :shock: Lijkt me vrij logisch. Maar ik vind een verhoging van 1 euro 55 nou niet iets om je druk over te maken.

Bullet NL
16 november 2009, 18:58

En welke prestatie?

Wanneer jij bij de supermarkt altijd een 1.5 liter flas cola heb gekocht gooien ze er toch ook niet minder in om de prijs op het zelfde nievau te houden? Prijsstijgingen zijn de normaalste zaak ter wereld.... Kijk eens in de profesinele wereld, de staal, koper en aluminium prijs gaat elk jaar meerder malen (meestal omhoog)

Die 1,55 verhoging is niet jou schuld.... Ziggo heeft ook te maken met stijgende kosten, denk alleen maar aan loon kosten... ik lees net op nu.nl dat de FNV de looneis van 2010 heeft bekend gemaakt
"op 1,25 procent. Als werkgevers hier niet aan mee willen werken, kan de eis oplopen tot twee procent, laat de vakcentrale maandag weten"

Dus als ik jou goed begrijp mogen ze deze kosten niet door berekenen naar haar abonnees?

En inderdaad, 5Mbit minder snelheid levert Ziggo niets op, daar gaat het toch ook helemaal niet om? Ziggo dient winst te maken, Zonder winst geen Ziggo..... Zonder Ziggo heb jij geen abonnement.

Zeer waarscheinlijk behoor jij wel tot de groep mensen die JA zegt tegen de looneis van de FNV....

Zigmund
16 november 2009, 19:54
Wanneer jij bij de supermarkt altijd een 1.5 liter flas cola heb gekocht gooien ze er toch ook niet minder in om de prijs op het zelfde nievau te houden? Prijsstijgingen zijn de normaalste zaak ter wereld.... Kijk eens in de profesinele wereld, de staal, koper en aluminium prijs gaat elk jaar meerder malen (meestal omhoog)

Die 1,55 verhoging is niet jou schuld.... Ziggo heeft ook te maken met stijgende kosten, denk alleen maar aan loon kosten... ik lees net op nu.nl dat de FNV de looneis van 2010 heeft bekend gemaakt
"op 1,25 procent. Als werkgevers hier niet aan mee willen werken, kan de eis oplopen tot twee procent, laat de vakcentrale maandag weten"

Dus als ik jou goed begrijp mogen ze deze kosten niet door berekenen naar haar abonnees?

En inderdaad, 5Mbit minder snelheid levert Ziggo niets op, daar gaat het toch ook helemaal niet om? Ziggo dient winst te maken, Zonder winst geen Ziggo..... Zonder Ziggo heb jij geen abonnement.

Zeer waarscheinlijk behoor jij wel tot de groep mensen die JA zegt tegen de looneis van de FNV....

Helemaal mee eens, een normaal bedrijf verhoogd in dat geval al haar producten met een x-percentage. Dat is voor iedereen te begrijpen en eerlijk. Ziggo meent de arrogantie te kunnen opbrengen om al hun inflatiecorrectie te kunnen afwenden op 1 groep AIE-gebruikers. Wanneer ze de stijgingen op alle producten hadden losgelaten dan was de pijn voor de AIE-gebruikers wellicht gehalveerd.

Met een verhoging op zich kan ik best leven, maar dan voor alle Ziggo-gebruikers en niet selectief alle inflatiecorrectie of eigen prijsstijgingen afwenden op 1 bepaalde groep. Het kan toch werkelijk niet zo zijn dat alleen de AIE-gebruikers moeten boeten voor de prijsstijgen van Ziggo.

Bullet NL
16 november 2009, 20:33
Helemaal mee eens, een normaal bedrijf verhoogd in dat geval al haar producten met een x-percentage. Dat is voor iedereen te begrijpen en eerlijk. Ziggo meent de arrogantie te kunnen opbrengen om al hun inflatiecorrectie te kunnen afwenden op 1 groep AIE-gebruikers. Wanneer ze de stijgingen op alle producten hadden losgelaten dan was de pijn voor de AIE-gebruikers wellicht gehalveerd.

Met een verhoging op zich kan ik best leven, maar dan voor alle Ziggo-gebruikers en niet selectief alle inflatiecorrectie of eigen prijsstijgingen afwenden op 1 bepaalde groep. Het kan toch werkelijk niet zo zijn dat alleen de AIE-gebruikers moeten boeten voor de prijsstijgen van Ziggo.

Nogmaals en tenovervloede....

Niet alleen AIE gebruikers gaan in prijs omhoog......

"Kabel-aanbieder Ziggo verhoogt per 1 januari 2010 de tarieven van zijn Z1-televisie- en Alles-in-1-abonnementen. In verschillende gemeenten wordt bovendien het lokale tarief verhoogd, waarbij de stijging van het maandbedrag oploopt tot 4 euro.
Het standaardtarief voor Televisie Z1 wordt met 20 eurocent verhoogd naar 16,45 euro, een stijging van 1,23 procent, zo meldt (http://ziggotariefswijziging.nl/) Ziggo. In negen gemeenten, waaronder 's-Hertogenbosch en Zeist, gelden lagere lokale tarieven en deze worden ook verhoogd met 1,23 procent."

Ze berekenden de gestegen kosten dus aan alle kabelabonnees met een TV aansluiting! Echter zijn in bepaalde gemeenten andere regelingen van kracht. maar ook daar wordt de prijs met 1.23% verhoogt zoals je hier boven kan lezen.

Ziggo Z1-klanten in Culemborg, Giessenlanden, Hattem en Leiden krijgen echter te maken met grotere stijgingen omdat de overeenkomsten van Ziggo met deze gemeenten over afwijkende lokale tarieven aflopen. Hier worden de tarieven stapsgewijs verhoogd naar het standaard-tarief van 16,45 euro. De verhoging is het grootst in Culemborg: klanten gaan daar vanaf 1 januari maandelijks 14,50 euro betalen in plaats van 10,45 euro. Ook de budgetpakketten en individueel afgesproken tarieven worden met 1,23 procent aangepast.
De tarieven van de drie Alles-in-1 pakketten van Ziggo worden met 1,55 euro verhoogd. Als reden voor de verhogingen geeft Ziggo op dat het 'op vele vlakken met gestegen kosten te maken heeft'.

Bron: www.tweakers.net (http://www.tweakers.net)

Je kan dus zelfs zeggen dat de duurde abonnement een procentueel mildere verhoging krijgen, immers de €1,55 euro drukt zwaarder op een abonnement van €39.95 dan van €64.95

Wat jij dus schrijft, dat Ziggo het lef heeft de verhoging alleen door brekend aan één groep abonnees (Alles in 1) is dus pertinent onwaar.

Wat wil je nou verder nog bewijzen? Je hebt de mogelijkheid je abonnement op te zeggen wanneer je het niet met de aanstaande verhoging eens bent. Als een aantal mensen echt zozwaar tillen aan deze verhoging, bijvoorbeeld door een persoonlijke situatie kan men dus kosteloos en met relatief veel gemak (het kost je 1 brief + postzegel) van het abonnement af.

cra1n
16 november 2009, 21:04

Lees: Eredivisie live 15 euro.
UPC: Sport 1 + Eredivisie Live = 15 euro.

En nog eens 1,55 euro?

Genoeg winst lijkt me? UPC kan blijkbaar wel goed leven met 15 euro dat ziggo nog eens 15 euro winst maakt... Begrijp ik zelf ook niet, UPC is bijna op alle fronten wel goedkoper dan Ziggo...

Waar halen ze nou eens die 1,55 euro vandaan? Wil Ziggo nog meer van ons hebben?

Ik heb ook geen bezwaar met die 1,55 euro, maar het gaat mij wel om eerlijkheid en betrouwbaarheid.

Gizmo©
16 november 2009, 21:12

Iedereen gaat meer betalen, ook de klanten met alleen TV. Het standaard TV/radio-tarief gaat ook omhoog.

Zigmund
16 november 2009, 21:17
Nogmaals en tenovervloede....

Niet alleen AIE gebruikers gaan in prijs omhoog......

"Kabel-aanbieder Ziggo verhoogt per 1 januari 2010 de tarieven van zijn Z1-televisie- en Alles-in-1-abonnementen. In verschillende gemeenten wordt bovendien het lokale tarief verhoogd, waarbij de stijging van het maandbedrag oploopt tot 4 euro.
Het standaardtarief voor Televisie Z1 wordt met 20 eurocent verhoogd naar 16,45 euro, een stijging van 1,23 procent, zo meldt (http://ziggotariefswijziging.nl/) Ziggo. In negen gemeenten, waaronder 's-Hertogenbosch en Zeist, gelden lagere lokale tarieven en deze worden ook verhoogd met 1,23 procent."

Ze berekenden de gestegen kosten dus aan alle kabelabonnees met een TV aansluiting! Echter zijn in bepaalde gemeenten andere regelingen van kracht. maar ook daar wordt de prijs met 1.23% verhoogt zoals je hier boven kan lezen.

Ziggo Z1-klanten in Culemborg, Giessenlanden, Hattem en Leiden krijgen echter te maken met grotere stijgingen omdat de overeenkomsten van Ziggo met deze gemeenten over afwijkende lokale tarieven aflopen. Hier worden de tarieven stapsgewijs verhoogd naar het standaard-tarief van 16,45 euro. De verhoging is het grootst in Culemborg: klanten gaan daar vanaf 1 januari maandelijks 14,50 euro betalen in plaats van 10,45 euro. Ook de budgetpakketten en individueel afgesproken tarieven worden met 1,23 procent aangepast.
De tarieven van de drie Alles-in-1 pakketten van Ziggo worden met 1,55 euro verhoogd. Als reden voor de verhogingen geeft Ziggo op dat het 'op vele vlakken met gestegen kosten te maken heeft'.

Bron: www.tweakers.net (http://www.tweakers.net)

Je kan dus zelfs zeggen dat de duurde abonnement een procentueel mildere verhoging krijgen, immers de €1,55 euro drukt zwaarder op een abonnement van €39.95 dan van €64.95

Wat jij dus schrijft, dat Ziggo het lef heeft de verhoging alleen door brekend aan één groep abonnees (Alles in 1) is dus pertinent onwaar.

Wat wil je nou verder nog bewijzen? Je hebt de mogelijkheid je abonnement op te zeggen wanneer je het niet met de aanstaande verhoging eens bent. Als een aantal mensen echt zozwaar tillen aan deze verhoging, bijvoorbeeld door een persoonlijke situatie kan men dus kosteloos en met relatief veel gemak (het kost je 1 brief + postzegel) van het abonnement af.

Jij bljift de analoge kabel verwarren met de producten internet en telefonie van Ziggo. Als ons AIE met € 0,20 was gestegen dan was dit evenredig geweest aan de overige klanten. Dan ging jouw verhaal inderdaad op.

Ik merk dat we in circeltjes ronddraaien dus stop ik hiermee de discussie die op deze manier niet van de grond komt.

Vijver
16 november 2009, 21:31
Jij bljift de analoge kabel verwarren met de producten internet en telefonie van Ziggo. Als ons AIE met € 0,20 was gestegen dan was dit evenredig geweest aan de overige klanten. Dan ging jouw verhaal inderdaad op.

Ik merk dat we in circeltjes ronddraaien dus stop ik hiermee de discussie die op deze manier niet van de grond komt.

Waarvan akte.

pvdvlies
16 november 2009, 22:18
Ik dacht geld terug vorderen!!!! Al vanaf mei 2009 heb ik niet de kwaliteit en dienst die ik betaal voor alles in 1 plus. In schagen is Internet en telefonie beneden peil.

CeeS
16 november 2009, 22:26
Ik dacht geld terug vorderen!!!! Al vanaf mei 2009 heb ik niet de kwaliteit en dienst die ik betaal voor alles in 1 plus. In schagen is Internet en telefonie beneden peil.
Dan moet je een klacht indienen en vragen of je geld terugkrijgt.
Als het een gegronde klacht is wordt er over het algemeen niet moeilijk gedaan over een vergoeding, daar zijn voorbeelden genoeg van geweest hier op het forum.

Ik raad je aan om te schrijven naar afdeling klachten via het adres in Utrecht en te verwijzen naar je eerdere klachten en correspondentie over het niet goed werken sinds mei.

Dutchman01
17 november 2009, 05:36
Vergeten wodt hier wel weer dat op het moment dat het ziggo geworden werd, de prijs van bijv multikabel gebruikers wel omhoog gegaan is!!!

Het werd gelijk getrokken voor alle gebruikers.

Gestegen kosten??

Je zal de afdeling helpdesk en storingsdienst bedoelen, inclusief her en der nieuwe installatie's.

Hoe je het went of keert,

al die kleine prijsverhogingen maken wel een forse verhoging samen opgetelt.

1,5 jaar Ziggo, heeft al een grotere prijsstijging opgeleverd dan Multikabel in 10 jaar gepresteerd heeft ondanks de diverse overnamen's in die tijd.

Daarnaast is de service ten opzichten van MK behoorlijk slechter geworden. (Multikabel wist toen namelijk van een slechte provider wel naar de top 3 te komen.)

Er zijn mensen die vinden dat wij lopen te zeuren en ach het is maar 1, zoveel meer in de maand.

In mijn ogen verdienen ze deze verhoging ondanks alle winsten nog steeds niet.

Beloftes worden niet of heel laat nagekomen.

spotjes zoals snelheidsverhoging is daar wel een goed voorbeeld van.

"In het najaar worden de snelheden nog verder verhoogd"

Zeg gewoon eind van het jaar of in het nieuwe jaar.

En zo kan ik nog wel een A4 vol schrijven.

Er moet nog veel gebeuren bij Ziggo om het in de buurt van MK niveau te krijgen.

Ik geloof ook zeker niet dat het de schuld is bij de helpdesks en TD afdelingen, maar daar hoger in de top mogen wel wat mensen nodig bijgeschoold of verplaats worden.

En dat is mijn mening na 11 jaar internetten via de kabel, op 3 woon adressen in de zelfde regio.

Ed
17 november 2009, 16:37
Vergeten wodt hier wel weer dat op het moment dat het ziggo geworden werd, de prijs van bijv multikabel gebruikers wel omhoog gegaan is!!!

Het werd gelijk getrokken voor alle gebruikers.

Gestegen kosten??

Je zal de afdeling helpdesk en storingsdienst bedoelen, inclusief her en der nieuwe installatie's.

Hoe je het went of keert,

al die kleine prijsverhogingen maken wel een forse verhoging samen opgetelt.

1,5 jaar Ziggo, heeft al een grotere prijsstijging opgeleverd dan Multikabel in 10 jaar gepresteerd heeft ondanks de diverse overnamen's in die tijd.

Daarnaast is de service ten opzichten van MK behoorlijk slechter geworden. (Multikabel wist toen namelijk van een slechte provider wel naar de top 3 te komen.)

Er zijn mensen die vinden dat wij lopen te zeuren en ach het is maar 1, zoveel meer in de maand.

In mijn ogen verdienen ze deze verhoging ondanks alle winsten nog steeds niet.

Beloftes worden niet of heel laat nagekomen.

spotjes zoals snelheidsverhoging is daar wel een goed voorbeeld van.

"In het najaar worden de snelheden nog verder verhoogd"

Zeg gewoon eind van het jaar of in het nieuwe jaar.

En zo kan ik nog wel een A4 vol schrijven.

Er moet nog veel gebeuren bij Ziggo om het in de buurt van MK niveau te krijgen.

Ik geloof ook zeker niet dat het de schuld is bij de helpdesks en TD afdelingen, maar daar hoger in de top mogen wel wat mensen nodig bijgeschoold of verplaats worden.

En dat is mijn mening na 11 jaar internetten via de kabel, op 3 woon adressen in de zelfde regio.Uh, Xtra was al €65 euro!!! En nu voor bijna hetzelfde geld een heel pakket en nog sneller ook, dus uh, ik snap niet waar je die wetenschap vandaan haalt. Snap sowieso die onzin hier niet. Maar ja, wie ben ik. Dan maar een half biertje in de maand minder. Men kan altijd nog in abonnement downgraden. Het is hier in NL nog steeds geen Recht om internet te hebben, zoals in Finland nu. Wel klagen en toch blijven gebruiken.

Amen!
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 3_1_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7D11 Safari/528.16

Parel
17 november 2009, 16:49
[QUOTE=Ed;231264]Maar ja, wie ben ik.

Dat lees ik vaker van u, dus vertel eens wie ben je?
Je staat dan wel niet op de loonlijst bij Ziggo, dat had je al nagekeken Toch.
Maar volgens mij haal je toch wel ergens een voordeel uit die club.
Maakt niet uit hoor, als we het hier allemaal met mekaar eens zouden zijn, is ook niet leuk.

Zigmund
17 november 2009, 18:37
Uh, Xtra was al €65 euro!!! En nu voor bijna hetzelfde geld een heel pakket en nog sneller ook, dus uh, ik snap niet waar je die wetenschap vandaan haalt. Snap sowieso die onzin hier niet. Maar ja, wie ben ik. Dan maar een half biertje in de maand minder. Men kan altijd nog in abonnement downgraden. Het is hier in NL nog steeds geen Recht om internet te hebben, zoals in Finland nu. Wel klagen en toch blijven gebruiken.

Amen!
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 3_1_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7D11 Safari/528.16

Als jij nu evenhier luid en duidelijk kunt aangeven hoe ik mijn AIE Plus pakket kan downgraden waardoor ik voor minder geld toch nog snel internet heb (10 MB/sec), telefonie en digitale tv dan ben ik je zeer dankbaar. Dit pakket had ik namenlijk ca 6 maanden terug nog met mijn oude bundelkortingen. Was ik niet overgegaan op AIE Plus dan had ik per 1 januari 2010 gewoon € 2,= voordeel tov AIE Plus (met ietsje minder snelheid).

Dus graag uitleg hoe ik nu voor €2,= of voor mij part 5,= minder een pakket krijg bij Ziggo:
- Internet 10MB/sec (Z2)
- Telefonie Basis
- Digitaal Basis.

En dat is nu dus ook mijn kritiek. Ik opteer (ik zou het zelfs willen eisen) een tussenpakket AIE met bovenstaande producten. Bij @home waren er ook 4 pakketten voor ieder wat wils.

Bullet NL
17 november 2009, 20:32
Als jij nu evenhier luid en duidelijk kunt aangeven hoe ik mijn AIE Plus pakket kan downgraden waardoor ik voor minder geld toch nog snel internet heb (10 MB/sec), telefonie en digitale tv dan ben ik je zeer dankbaar. Dit pakket had ik namenlijk ca 6 maanden terug nog met mijn oude bundelkortingen. Was ik niet overgegaan op AIE Plus dan had ik per 1 januari 2010 gewoon € 2,= voordeel tov AIE Plus (met ietsje minder snelheid).

Dus graag uitleg hoe ik nu voor €2,= of voor mij part 5,= minder een pakket krijg bij Ziggo:
- Internet 10MB/sec (Z2)
- Telefonie Basis
- Digitaal Basis.

En dat is nu dus ook mijn kritiek. Ik opteer (ik zou het zelfs willen eisen) een tussenpakket AIE met bovenstaande producten. Bij @home waren er ook 4 pakketten voor ieder wat wils.

Je kan wel vanalles willen, Ziggo heeft een vrij duidelijke tarief/abonnementen structuur..... Jij wil iets wat ze simpelweg gewoon niet aanbieden, ik vraag me tevens af als de gemiddelde gebruiker wel in snelheid omlaag wil... Maar goed, je kan wel dingen willen, ze bieden het dus niet aan. En dat is hun goed recht.
Moch jij toch wat anders willen heb je de keuze, upgraden, losse pakketen of opzeggen en overstappen naar een andere partij.

p.s. jou voorgaande situatie met bundel korting was iets van dat moment, het kan zo zijn dat Ziggo deze pakketen op den duur toch had opgezet of stop gezet.

Jimmy54
18 november 2009, 09:08
- Internet 10MB/sec (Z2)
- Telefonie Basis
- Digitaal Basis.
Ik opteer (ik zou het zelfs willen eisen) een tussenpakket AIE met bovenstaande producten. Bij @home waren er ook 4 pakketten voor ieder wat wils.

Voor een 10MB/s abbo zul je niet moeten willen downgraden maar juist upgraden. Die 10 MB/s gaat een feit worden in de tweede helft van 2010 voor het AIE extra pakket.
Met iets anders "eisen" dan er wordt aangeboden ga je wel een hele rare vorm aannemen.
Ik zou met deze instelling dan ook echt een andere provider gaan zoeken.
En wacht daar niet te lang mee.

Ik vraag me af wat er allemaal geschreven zou zijn als er geen snelheidsverhoging zou zijn geweest maar wel een prijsverhoging van 155 cent .... waarschijnlijk niet veel :schater:

Saywhat
18 november 2009, 15:43
Hoeveel mogelijkheden moet een aanbieder geven om eventueel te downgraden als het te duur wordt? Ziggo heeft er 6! :?

bron:
https://www.ziggo.nl/#producten/internet/z3/

CeeS
18 november 2009, 18:35

Nee hoor, dat is niet vergeten, dat staat juist expliciet genoemd in de mail van Ziggo en daarmee heb ik ook gerekend in mijn voorbeeld.

Vanaf mei 2008 zijn de prijzen niet verhoogd zegt Ziggo en dat is precies die datum die jij ook bedoelt. Zie ook mijn bericht hier. (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=230270&postcount=130)

tja
19 november 2009, 07:48
Dit pakket had ik namenlijk ca 6 maanden terug nog met mijn oude bundelkortingen. Was ik niet overgegaan op AIE Plus dan had ik per 1 januari 2010 gewoon € 2,= voordeel tov AIE Plus (met ietsje minder snelheid).

Dat klopt niet... Je betaalde 29,95 + 5,95 ofwel 35,90 ten opzichte van 35,- nu en 36,55 straks (prijzen Cogas gebied). In 2010 ben je dus 0,65 duurder uit dan eerst.
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 6.12) PPC; MDA Touch/1.0 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

KLaGoMaL
19 november 2009, 15:47
Had je nu nog je oude bundel dan had je niet een mooie gratis decoder ontvangen twv 99 euro...en had je niet onderling gratis kunnen bellen met andere bundelklanten.

Bullet NL
19 november 2009, 16:50
Had je nu nog je oude bundel dan had je niet een mooie gratis decoder ontvangen twv 99 euro...en had je niet onderling gratis kunnen bellen met andere bundelklanten.

Jaaa, eigenlijk heb je helemaal gelijk...... de voordelen zijn er dus nog steeds......

wallia
20 november 2009, 10:45
Behalve dat Ziggo met zijn tarieven omhoog gaat, is Ziggo van plan om HD-TV van de commerciele zenders alleen door te geven als de klant hier ook voor betaalt!!!!:no: Bij andere providers (UPC en Tele2) krijg je de HD-recorders voor I-TV zelfs in bruikleen en niets van bijbetalen voor de interactieve diensten en ook NIET extra betalen voor de zenders die in HD gaan uitzenden. Ziggo JE DENKT OOK AAN ALLES (dat wordt de nieuwe slogan van Ziggo)

dieco
20 november 2009, 10:56
Behalve dat Ziggo met zijn tarieven omhoog gaat, is Ziggo van plan om HD-TV van de commerciele zenders alleen door te geven als de klant hier ook voor betaalt!!!!:no: Bij andere providers (UPC en Tele2) krijg je de HD-recorders voor I-TV zelfs in bruikleen en niets van bijbetalen voor de interactieve diensten en ook NIET extra betalen voor de zenders die in HD gaan uitzenden. Ziggo JE DENKT OOK AAN ALLES (dat wordt de nieuwe slogan van Ziggo)

*zucht* ... ook dat nog ... *zucht*
Het gras is altijd groener etc ....

Vijver
20 november 2009, 11:02
Ach, niets is gratis, bij Ziggo niet en bij UPC niet. De illusie wordt vaak gewekt. Een dikke telefoon bij een gsm-abo is niet gratis, het lijkt wel zo.
Zelf heb ik het HD pakket, ik ben best bereid om voor nog wat extra HD zenders bij te leggen. Wordt het me te gortig, dan doe ik het niet. En daar heeft Ziggo dan weer niets aan.

dieco
20 november 2009, 11:09
Ach, niets is gratis, bij Ziggo niet en bij UPC niet. De illussie wordt vaak gewekt. Een dikke telefoon bij een gsm-abo is niet gratis, het lijkt wel zo.
Zelf heb ik het HD pakket, ik ben best bereid om voor nog wat extra HD zenders bij te leggen. Wordt het me te gortig, dan doe ik het niet. En daar heeft Ziggo dan weer niets aan.

Precies, de keuze om wel of niet te willen betalen voor HD-zenders maakt de klant nog altijd zelf ... volgens mij. Bij elk bedrijf betaal je voor de extra's. En als het niet direct wordt doorberekend voor die betreffende extra's dan toch echt wel op een ander vlak. Voor niks gaat de zon op ...

CeeS
20 november 2009, 13:24

Die vergelijking met UPC klopt niet !

UPC rekent 9 euro per maand extra als je de HD zenders wilt kijken. Dus ook voor nederland 1/2/3 die bij Ziggo gratis zijn.
Je hebt bij UPC een ontvanger in bruikleen, maar daar betaal je dus wel een maandelijks bedrag voor en dat is dus ook niet gratis.
(zie daarvoor deze pagina van UPC (http://www.upc.nl/televisie/abonnementenoverzicht/?hd=on) en zet het vinkje HD aan/uit om het prijsverschil wel/geen HD te zien)

Tele2 heeft nog helemaal geen HD, biedt begin 2010 wel enkele kanalen aan, maar niet gratis zo te zien op hun website:
Vanaf begin 2010 zullen er een paar HD zenders in het Tele2 Internet, Bellen en interactieve TV basispakket zitten. Daarnaast is het vanaf begin 2010 ook mogelijk om een extra HD zenderpakket te bestellen. Houd voor meer informatie de Tele2 website in de gaten.

Jimmy54
21 november 2009, 13:18
En mocht het wel zo zijn dat er extra betaald moet worden voor de HD kanalen, dan gaat Film 1 er gewoon uit (er zijn grenzen)

Het wordt dus een beetje schipperen ... vestzak-broekzak verhaal zeg maar.
Maar van die € 1,55 kan ik nog steeds niet wakker liggen

G.bruiker
21 november 2009, 13:40
XMS/Reggefiber rekent 5,95 voor een HD pakket, de bijbehorende HD iptv ontvanger kost 189 euro.
Wil je uitzending gemist in betere kwaliteit en voor een week terug dan moet je het plus pakket nemen van 8,95.
Daarnaast ben je verplicht het analoge pakket er bij te nemen terwijl dat bij Reggefiber een andere dienst is,zolang je internet via de vezel hebt hoef je geen analoge tv te hebben om iptv te kijken,dat loopt over een andere vezel.
Er is daar dus sprake van een verplichte koppelverkoop.
Bij UPC betaal je voor dat bruikleen ook nog eens per maand en het is nog lang niet zeker dat de commerciele HD zenders in een betaalpakket verdwijnen.

geulwijk
21 november 2009, 23:50
Inderdaad ja! De snelheidsverhogingen zijn NIET gratis, we betalen het gewoon zelf!!!

Ze moeten eens naar de concurrentie kijken, nog hogere snelheden voor minder geld.

Ga zo door Sicko.

LJ_Robin
22 november 2009, 02:19
dit is boel eerst zeggen van gratis snelheids verhogen en dan later wat meer gaan betalen het is dat ziggo de enige kabel aanbieder is en adsl kan ik niet want ik zit 4km van de wijkcentrale af en dat geeft al onstabiel internet en heb hier isdn lijn dus kan maar tot 8mb verbinding krijgen ik zal nog zeker een jaar wachten op glasvezel en als daar hoge snelheid,tv, en telefoon voor minder dan ziggo dan stap ik over heb maar max 50euro per maand te besteden aan alles in 1 nu met die verhogen ze zullen allen die 50 euro krijgen niet meer anders krijgen ze een rechter op zijn dak dat de overheid de rest maar betaald dankzij hun heb ik maar zoveel te besteden echt steletje klootviolen zijn het

Vijver
22 november 2009, 02:22
dit is boel eerst zeggen van gratis snelheids verhogen en dan later wat meer gaan betalen het is dat ziggo de enige kabel aanbieder is en adsl kan ik niet want ik zit 4km van de wijkcentrale af en dat geeft al onstabiel internet en heb hier isdn lijn dus kan maar tot 8mb verbinding krijgen ik zal nog zeker een jaar wachten op glasvezel en als daar hoge snelheid,tv, en telefoon voor minder dan ziggo dan stap ik over heb maar max 50euro per maand te besteden aan alles in 1 nu met die verhogen ze zullen allen die 50 euro krijgen niet meer anders krijgen ze een rechter op zijn dak dat de overheid de rest maar betaald dankzij hun heb ik maar zoveel te besteden echt steletje klootviolen zijn het

Wat is dit? Zelden in mijn leven heb ik zo'n onbegrijpelijke volzin gelezen. Kijk nog maar eens goed. Het is een zin.

Vijver
22 november 2009, 02:41
Inderdaad ja! De snelheidsverhogingen zijn NIET gratis, we betalen het gewoon zelf!!!

Ze moeten eens naar de concurrentie kijken, nog hogere snelheden voor minder geld.

Ga zo door Sicko.

Ben ik weer. Sicko is zo'n flauwe.
Kom je met een standpunt aan, sluit je af met Sicko's.

Zeer slap en zeker niet origineel.

Een goedenavond.

MrDroopy
22 november 2009, 02:43
Wat is dit? Zelden in mijn leven heb ik zo'n onbegrijpelijke volzin gelezen. Kijk nog maar eens goed. Het is een zin.
Ach, gaat toch prima? Er staan al komma's in dus alleen een punt er achter en een hoofdletter vooraan en het begint in beginsel al op een zin te lijken. Ok, we moeten nog wat werken aan de zinsopbouw- en structuur, maar de kop is er van af zullen we maar zeggen...

Gerardus
22 november 2009, 09:05

Het is inderdaad moeilijk zo te lezen zonder punten en hoofdletters, maar wel met scheldwoorden. Toch kon ik het wel begrijpen. Hij heeft maar 50 Euro te besteden voor een alles in 1 pakket. Zijn hoop is gevestigd op glasvezel. Een hogere snelheid voor een lagere prijs. Niet realistisch maar hoop doet leven. Zijn rode balkje zegt genoeg.

Eduard08
22 november 2009, 10:26
Het is inderdaad moeilijk zo te lezen zonder punten en hoofdletters, maar wel met scheldwoorden. Toch kon ik het wel begrijpen. Hij heeft maar 50 Euro te besteden voor een alles in 1 pakket. Zijn hoop is gevestigd op glasvezel. Een hogere snelheid voor een lagere prijs. Niet realistisch maar hoop doet leven. Zijn rode balkje zegt genoeg.
Maar aan de andere kant verwijt hij de overheid dat hij niet meer dan €50 te besteden heeft (zegt hij). Dus de bereidheid meer te betalen is er dan wel?:roll:
Is het standpunt nou principieel, of pragmatisch? In geval van het laatste is hij hier bij het verkeerde loket/forum.:cool:

databoy
22 november 2009, 10:54

Ik weet niet of je het helemaal goed begrijpt maar bij UPC moeten de kijkers juist 13 euro per maand extra betalen om de zenders in HD te kunnen zien.

Dus de UPC klanten moeten juist heel veel extra betalen.
Ziggo wil juist dat het de klant niks extra kost.
Je draait de boel nu wel even heel erg om.

Eduard08
22 november 2009, 11:18
Hoe kom je aan deze informatie?

julius
22 november 2009, 11:33
Hoe kom je aan deze informatie?

Is duidelijk een gevalletje van de klok hebben gehoord niet wetende waar de klepel hangt...

G.bruiker
22 november 2009, 11:36
En dat gaat niet lukken want die glasvezel is duurder, spreek uit ervaring.
Isdn.. hogere aansluitkosten en hogere maandlasten.
@LjRobin
Als je maar zo weinig te besteden hebt,zou ik daar eens naar kijken. (isdn laten omzetten naar analoog)
En een rechter..kom zeg... zelfs als je op basis van een toevoeging (proces voeren bij een minimum inkomen) recht hebt op een advocaat is het minimaal zelf te betalen bedrag exclusief griffiekosten ruim 130 euro.
Bovendien moet de raad van de rechtsbijstand dan beslissen of deze zaak kans van slagen heeft anders krijg je de toevoeging niet.
En die zegt dan, een luxe probleem, er is internet verkrijgbaar, dat de snelheid niet hoger is dan 8 mb is jammer maar er is nergens bepaald dat iemand met een minimum inkomen recht heeft op internet van minimaal 10 mb per seconde.
Ik zeg: kansloos.
Het goedkoopste alles in een glasvezel pakket is 54,95
Daarbij komt 150 euro aansluitkosten.
Voor digitale tv komt er 8,95 bij, exclusief extra pakketten, exclusief decoder.
De nieuwsserver kost 9,95. ( die is dus niet gratis)
Neem je alleen internet en telefonie dan betaal je 44,95.

Ik heb internet en telefonie via de glasvezel, televisie via Ziggo, digitale tv via Ziggo en met de nieuwsserver er bij ben ik ruim 80 euro per maand kwijt.
Reggefiber verhoogde de tarieven dit jaar met 4,95... tel maar op,dan valt het bij Ziggo echt nog mee.
De , staat onder de < vlak bij de alt en spatiebalk,rechtsonder je toetsenboard.
De . staat er naast en helemaal links onder zit de shift toets,als je die tesamen met een letter intikt krijg je een hoofdletter, en na de . druk je even op de enter toets die samen met de andere shift toets helemaal rechts zit,en meestal herkenbaar is aan een haakje met pijltje. :cool:

Ed
22 november 2009, 12:16
Behalve dat Ziggo met zijn tarieven omhoog gaat, is Ziggo van plan om HD-TV van de commerciele zenders alleen door te geven als de klant hier ook voor betaalt!!!!:no: Bij andere providers (UPC en Tele2) krijg je de HD-recorders voor I-TV zelfs in bruikleen en niets van bijbetalen voor de interactieve diensten en ook NIET extra betalen voor de zenders die in HD gaan uitzenden. Ziggo JE DENKT OOK AAN ALLES (dat wordt de nieuwe slogan van Ziggo)Dan heb je niet goed op de site van UPC gekeken, een HD pakket bij een 3 in 1 pakket kost ook bij UPC €9,- extra, bovenop de abonnementsprijzen exclusief maximaal €16,70 Basistarief analoge TV!!! Dus kom je op het zelfde uit.

UPC Fiber 30Mbit/s + Onbeperkt bellen NL en Europa + Royaal met DVR (PVR dus!) + analoge basistarief maximaal €16,70 = €64,70 exclusief HD pakket à €9,-!!! :D

Hmja, nu zul je spijkers op laag water gaan zoeken, 'UPC heeft dan wel onbeperkt bellen'! Nou, moet je het wel verbellen ;)

Kortom, UPC en Ziggo schelen qua prijs niet zo van elkaar en het zou me niets verbazen dat UPC binnenkort ook weer de prijzen verhoogt.

dieco
22 november 2009, 12:31

Ik neem voor het gemak even aan dat je AiE Plus hebt zonder extra pakketten.
Dan word de prijs dus straks na de verhoging 51,50 euro.
Als jouw budget zo strak is dat je dat niet kunt betalen, dan is downgraden de enige optie.
Dan heb je wel een veel lagere snelheid, maar wel meer ruimte in je portemonnee.
't Is maar waar je prioriteit ligt ...

Trouwens: waarom zou de overheid de rest moeten betalen?
Daar heeft Ziggo toch niks mee te maken, volgens mij.
Ik geef die rechtszaak weinig kans.
Niemand heeft jou gedwongen om 50 euro uit te geven voor AiE.
Bovendien kun je, zoals ik al aangaf, kiezen voor downgraden.

Gerardus
22 november 2009, 13:06
Maar aan de andere kant verwijt hij de overheid dat hij niet meer dan €50 te besteden heeft (zegt hij). Dus de bereidheid meer te betalen is er dan wel?:roll:
Is het standpunt nou principieel, of pragmatisch? In geval van het laatste is hij hier bij het verkeerde loket/forum.:cool:

Op dat deel van zijn post ben ik maar niet op ingegaan, omdat dat niets met Ziggo te maken heeft. (inderdaad het verkeerde loket) Zelf ben ik van mening dat het een principieel standpunt is. (voor zichzelf) Pragmatisch kan hij nog denken aan een "Alles in een" basis.

BertK
22 november 2009, 13:11
Ik vraag mij het volgende af.....

Iemand heeft alles in 1 bij Ziggo en daar zit telefoon bij in.
Hij heeft ook nog eens ISDN van KPN wat maandelijks kost
zonder ermee te bellen...

Als men nu ISDN opzegt ... heeft men toch tenminste 20.-
(ik weet niet wat ISDN per maand kost.. ik schat het maar)
per maand meer beschikbaar.. Of zie ik dit verkeerd?

dieco
22 november 2009, 13:15
Ik vraag mij het volgende af.....

Iemand heeft alles in 1 bij Ziggo en daar zit telefoon bij in.
Hij heeft ook nog eens ISDN van KPN wat maandelijks kost
zonder ermee te bellen...

Als men nu ISDN opzegt ... heeft men toch tenminste 20.-
(ik weet niet wat ISDN per maand kost.. ik schat het maar)
per maand meer beschikbaar.. Of zie ik dit verkeerd?

Nee, dat zie je goed ... al weet ik ook niet wat de precieze prijs is van ISDN.
Het verhaal van LJ_Robin rammelt aan meerdere kanten ... da's wel duidelijk.
Lekker klagen om te klagen ...
Misschien krijgt hij/zij nu ook wel een chocoladeletter van Ziggo :schater:

G.bruiker
22 november 2009, 13:53
Isdn is 8,95 per maand duurder.
Een belbasis isdn, zeg maar alleen telefoneren zonder voordeel kost 27,35 per maand.
Je bespaart dus heel wat met een alles in een van Ziggo op die maandlasten.

BertK
22 november 2009, 13:56
Ik begrijp ook niet dat men zich zo druk maakt om de verhoging van 1,55.-

Is dit niet normaal in de Economie??? Alles wordt toch ergens duurder met de tijd of niet? Huren gaan omhoog - levensmiddelen worden duurder -
maar tegelijkertijd gaan ook de lonen omhoog dus je verdiend iets meer.

Het is toch logisch dat een bedrijf in het begin aanbiedingen lanceert om klanten te trekken en als men dan genoeg klanten heeft gaan de prijzen
iets omhoog... Er vallen door die prijsstijging weliswaar klanten af maar daar is rekening mee gehouden. Als het aantal klanten te laag wordt of de inkomsten zijn te laag om alle onkosten te dekken dan komen weer acties..

Ik noem dit gezonde Economie.

Kun je dan voorstellen dat altijd alles hetzelfde blijft? Geen loonsverhogingen
en ook geen prijsstijging?? Ik niet want dan klopt iets niet... Ook kan ik mij niet voorstellen dat regelmatig de lonen omhoog gaan en de prijzen dalen..
dat zou ja dan betekenen dat ik steeds meer geld over heb en het risico loop om rijk te worden...:mrgreen:

Ed
22 november 2009, 14:14
Ik begrijp ook niet dat men zich zo druk maakt om de verhoging van 1,55.-

Is dit niet normaal in de Economie??? Alles wordt toch ergens duurder met de tijd of niet? Huren gaan omhoog - levensmiddelen worden duurder -
maar tegelijkertijd gaan ook de lonen omhoog dus je verdiend iets meer.

Het is toch logisch dat een bedrijf in het begin aanbiedingen lanceert om klanten te trekken en als men dan genoeg klanten heeft gaan de prijzen
iets omhoog... Er vallen door die prijsstijging weliswaar klanten af maar daar is rekening mee gehouden. Als het aantal klanten te laag wordt of de inkomsten zijn te laag om alle onkosten te dekken dan komen weer acties..

Ik noem dit gezonde Economie.

Kun je dan voorstellen dat altijd alles hetzelfde blijft? Geen loonsverhogingen
en ook geen prijsstijging?? Ik niet want dan klopt iets niet... Ook kan ik mij niet voorstellen dat regelmatig de lonen omhoog gaan en de prijzen dalen..
dat zou ja dan betekenen dat ik steeds meer geld over heb en het risico loop om rijk te worden...:mrgreen:Helemaal mee eens...

BenJ
22 november 2009, 15:11
Kun je dan voorstellen dat altijd alles hetzelfde blijft? Geen loonsverhogingen en ook geen prijsstijging?:mrgreen:Het kan best erger, geen inkomensgroei maar wel van alles duurder. Daar hebben vele honderdduizenden mee te maken en dat zal de komende jaren alleen maar toenemen. Als nou net dat beetje, zo je dat al over had, voor leuke dingetjes, telkens maar minder wordt dan is dat wel goed "au".

Oordeel daar dus niet te lichtvaardig over, een paar maal slechts een paar Euro's kunnen zomaar omslaan van "over hebben" in "tekort komen". En natuurlijk ga je alle uitgaven nog eens bezien, maar op een gegeven moment is de "rek" er echt uit.

G.bruiker
22 november 2009, 15:28
Het kan best erger, geen inkomensgroei maar wel van alles duurder. Daar hebben vele honderdduizenden mee te maken en dat zal de komende jaren alleen maar toenemen. Als nou net dat beetje, zo je dat al over had, voor leuke dingetjes, telkens maar minder wordt dan is dat wel goed "au".

Oordeel daar dus niet te lichtvaardig over, een paar maal slechts een paar Euro's kunnen zomaar omslaan van "over hebben" in "tekort komen". En natuurlijk ga je alle uitgaven nog eens bezien, maar op een gegeven moment is de "rek" er echt uit.
Je moest eens zien wat er nog te bezuinigen valt,was laatst nog een programma over op de bbc maar een groot deel is ook op Nederland van toepassing.
Hele volkstammen hebben mobieltjes met flinke beltegoeden maar men heeft ook nog een vast nummer,want ja als ons mams belt wil ze niet naar een 06 nummer bellen.
Elke maand verdwijnen tonnen aan teveel ingekochte belminuten en sms-jes omdat men zo graag die telefoon wilde.
Heb je je vaste lijn voor jezelf of voor die andere... vleeswaren gelijk in de vriezer gooien en daags voor consumptie er uit halen,voorkomt dat er dichte verpakkingen liggen weg te rotten in de koeling, 1/3 van brood gaat zo de vuilnisbak in omdat het oud bakken is,maar in de vriezer kan je per boterham pakken, tv's in de standby stand, opladers die voor het gemak maar in het stopkontakt blijven zitten.
Wc helemaal doorspoelen voor een plasje,met een baksteen in de spoelbak bespaar je per keer doorspoelen 2 liter water.
Je hebt freaks die douchewater opvangen en daar de was mee doen,dat gaat wat ver,maar er valt echt genoeg te bezuinigen zonder comfort in te leveren, een zuinig gezin kon zo 14 pond per maand bezuinigen zonder ook maar iets in te leveren ;)

BertK
22 november 2009, 15:29
Het kan best erger, geen inkomensgroei maar wel van alles duurder. Daar hebben vele honderdduizenden mee te maken en dat zal de komende jaren alleen maar toenemen. Als nou net dat beetje, zo je dat al over had, voor leuke dingetjes, telkens maar minder wordt dan is dat wel goed "au".

Ik oordeel daar niet lichtvaardig over.. echt niet want ik zit zelf
in de situatie dat mijn salaris bevroren was en de komende tijd bevroren
zal blijven... Dus voor mij is iedere cent een cent waard.

Maar kijk nu naar Internet en vooral dat hier geklaagd wordt over de 1,55.-
verhoging. Als eerder geschreven is dit voor mij gezonde Economie en als ik
terug kijk in de jaren en ik zie wat ik nu krijg dan is Internet goedkoper geworden. Herinner je nog dat Internet alleen via telefoon mogelijk was...
Voor een beetje download was je een vermogen en een hoop tijd kwijt..
Nu zijn de kosten te overzien en wat je wilt hebben is er zo binnen..

Als ik verder reken dan is Internet het afgelopen jaar ook goedkoper geworden..eerst 20/3 en nu 50/5 voor maar 1,55.- meer vanaf 2010.

Als ik geen geld heb dan moet ik prioriteiten stellen... heb ik echt een alles
in 1 plus of extra nodig?? Als ik het nu niet meer kan betalen dan ga ik toch een stapje lager en heb weer iets over.. en als ik een tijdje wacht dan krijg ik op dit lagere abo ook weer meer snelheid.

Het klopt wel dat als het leuke duurder wordt en ik krijg niet meer binnen,
de rek ieder moment eruit is maar dan moet men zoals gezegd prioriteiten
stellen en kijken wat ik echt nodig heb en of ik het niet anders kan indelen..
Als je bijvoorbeeld 1 uurtje minder gaat internetten per week heb je die
1,55.- zo terugverdiend aan energiekosten.

dieco
22 november 2009, 15:37
Als ik geen geld heb dan moet ik prioriteiten stellen... heb ik echt een alles
in 1 plus of extra nodig?? Als ik het nu niet meer kan betalen dan ga ik toch een stapje lager en heb weer iets over.. en als ik een tijdje wacht dan krijg ik op dit lagere abo ook weer meer snelheid.

Het klopt wel dat als het leuke duurder wordt en ik krijg niet meer binnen,
de rek ieder moment eruit is maar dan moet men zoals gezegd prioriteiten
stellen en kijken wat ik echt nodig heb en of ik het niet anders kan indelen..
Als je bijvoorbeeld 1 uurtje minder gaat internetten per week heb je die
1,55.- zo terugverdiend aan energiekosten.

Dat bedoelde ik eerder dus ook ...
Als je de abonnementskosten niet meer kunt dragen, dan kies je voor een goedkoper abonnement. Voor de minima: bijna alle gemeentes in Nederland hebben op de een of andere manier een regeling waar de internetkosten (gedeeltelijk) vergoed worden. Die vergoeding is soms behoorlijk gering, maar het drukt de kosten wel ... al is het maar een klein beetje. Het is inderdaad een kwestie van bekijken hoe je je inkomen wilt verdelen ... met de nadruk op 'wilt' want het blijven keuzes die de mensen zelf moeten maken.

BenJ
22 november 2009, 16:07
Het punt is dat men soms zeer moeilijk afstand kan doen van "verworvenheden". Ik hoor nog al eens de meest ingewikkelde betogen dat iets echt wel nodig is of niet gemist kan worden. Of als men het helemaal niet weet iets van "Een mens mag toch nog wel wat?".

Niet tegen op te redeneren. Dan haak ik maar af en denk "Zoek het dan zelf maar uit, maar hou op met klagen". Als puntje bij paaltje komt en men met de rug tegen de muur staat dan wordt de keus vanzelf wel afgedwongen. Leuk is dat natuurlijk sowieso niet, vaak is het beter om al wat eerder te anticiperen, voor dat de aanmaningen komen binnen rollen. Want dan ben je sowieso al duurder uit.

dieco
22 november 2009, 16:12
Ik zal heel eerlijk toegeven dat internet voor mij persoonlijk, door bepaalde omstandigheden, enorm belangrijk is. Als het echter voor mij onbetaalbaar zou worden, kies ik toch echt de spreekwoordelijke eieren voor m'n geld. Het gaat niet ten koste van alles. Andere dingen in mijn leven zijn toch nog belangrijker ... onvoorstelbaar maar waar :wink:

@ BenJ
Je hebt gelijk, de mens is gewend geraakt aan alle luxe en denkt niet meer zonder te kunnen. Het tegendeel is echter waar ... Het kan wel, maar men wil niet.

G.bruiker
22 november 2009, 16:32
Ook hier een BenJ gelijk vlaggetje ( puntjes mochten nog niet ) maar ik heb wel zoiets van,als je dan zo op je princiepes staat waarom zeg je dan niet op ?
Ik zit liever Digitenne te kijken dan Ziggo tegen mijn princiepes.
Er zijn alternatieven zat maar men eist gelijkwaardige alternatieven.
Schotel is lagere bitrate en dus technisch niet vergelijkbaar,Digitenne is minder zenders.
Maar princiepes en vergelijkbare alternatieven gaan nu eenmaal niet samen op !

Gerardus
22 november 2009, 17:24
Ook hier een BenJ gelijk vlaggetje ( puntjes mochten nog niet ) maar ik heb wel zoiets van,als je dan zo op je princiepes staat waarom zeg je dan niet op ?
Ik zit liever Digitenne te kijken dan Ziggo tegen mijn princiepes.
Er zijn alternatieven zat maar men eist gelijkwaardige alternatieven.
Schotel is lagere bitrate en dus technisch niet vergelijkbaar,Digitenne is minder zenders.
Maar princiepes en vergelijkbare alternatieven gaan nu eenmaal niet samen op !

Je verwoordt het heel goed. De woorden principes en pragmatisch zijn al eerder genoemd. Als je echt volgens je eigen principes bij een verkeerde provider zit, moet je gewoon opzeggen. Daarom heb ik de afgelopen tijd velen het advies gegeven om op te zeggen. Concurrenten tussen de systemen is er genoeg. Natuurlijk is geen enkel systeem gelijkwaardig aan elkaar. Zo ken ik mensen die heel blij zijn met het hele goedkope Digitenne. Ze vinden de kwaliteit zelfs geweldig. Ik ga ze ook echt niet zeggen dat ik het eigenlijk veel te duur vind. Alleen dat ik het zo niet wil.

Puntjes heb ik vandaag al voldoende uitgedeeld in dit draadje. Ook om wat rodere balkjes te krijgen.

Bullet NL
24 november 2009, 11:44
Ook UPC voort tariefswijziging voor 2010 in en past Algemene Voorwaarden aan
http://coax.nl/images/onepix.gif
23 Nov. '09 http://coax.nl/news/news_images/news_image_2337.jpgVandaag ontvingen de klanten van UPC in de e-mail box de volgende mail: Informatie over onze tarieven in 2010 Op 1 januari 2010 worden de tarieven voor verschillende diensten van UPC aangepast. Voor u betekent dit dat het maandelijkse tarief van uw UPC Op Maat Pakket met € 1,- wordt verhoogd. Daarnaast wijzigen onze algemene voorwaarden, het tarief voor het Standaardpakket Radio/TV en enkele gesprekstarieven van de dienst Telefonie.
Meer informatie vindt u hier (http://www.upc.nl/tarieven/tarieven-2010/nieuwe-tarieven/?code=tr-yb4x99). Verder wijzigen enkele gesprekstarieven van de dienst UPC Telefonie. Voor meer informatie over de nieuwe gesprekstarieven klik hier (http://www.upc.nl/tarieven/bellen-2010/). Daarnaast wijzigen de algemene voorwaarden (http://www.upc.nl/pdf/upc_algemene_voorwaarden_2010.pdf). De info eindigt met: Mocht u desondanks naar aanleiding van deze wijziging uw abonnement willen wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit vóór 1 januari 2010 kosteloos doen. Hiervoor kunt u bellen met 020 77 57 148.

bron: Coax.nl

Het blijkt dus dat de mensen die in dit topic hebben verwezen naar UPC toch ongelijk gaan krijgen. Ook UPC abonnees moeten er aangeloven, ook daar komt een prijsaanpassing...

dieco
24 november 2009, 11:58
Ook UPC voort tariefswijziging voor 2010 in en past Algemene Voorwaarden aan
http://coax.nl/images/onepix.gif
23 Nov. '09 http://coax.nl/news/news_images/news_image_2337.jpgVandaag ontvingen de klanten van UPC in de e-mail box de volgende mail: Informatie over onze tarieven in 2010 Op 1 januari 2010 worden de tarieven voor verschillende diensten van UPC aangepast. Voor u betekent dit dat het maandelijkse tarief van uw UPC Op Maat Pakket met € 1,- wordt verhoogd. Daarnaast wijzigen onze algemene voorwaarden, het tarief voor het Standaardpakket Radio/TV en enkele gesprekstarieven van de dienst Telefonie.
Meer informatie vindt u hier (http://www.upc.nl/tarieven/tarieven-2010/nieuwe-tarieven/?code=tr-yb4x99). Verder wijzigen enkele gesprekstarieven van de dienst UPC Telefonie. Voor meer informatie over de nieuwe gesprekstarieven klik hier (http://www.upc.nl/tarieven/bellen-2010/). Daarnaast wijzigen de algemene voorwaarden (http://www.upc.nl/pdf/upc_algemene_voorwaarden_2010.pdf). De info eindigt met: Mocht u desondanks naar aanleiding van deze wijziging uw abonnement willen wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit vóór 1 januari 2010 kosteloos doen. Hiervoor kunt u bellen met 020 77 57 148.

bron: Coax.nl

Het blijkt dus dat de mensen die in dit topic hebben verwezen naar UPC toch ongelijk gaan krijgen. Ook UPC abonnees moeten er aangeloven, ook daar komt een prijsaanpassing...

Zoals de meesten van ons wel wisten was dit een kwestie van tijd ... :oyeah:

Eduard08
24 november 2009, 13:27
Ik hoop niet, dat de discussie nu verder gaat over €0,55.:giveup:

G.bruiker
24 november 2009, 19:38
Ook telecompaper vermeldt nu:
UPC verhoogt per 1 januari een aantal consumententarieven. Abonnees van alle dual play en triple play pakketten gaan één euro per maand meer betalen. Ook wijzigen enkele gesprekstarieven voor bellen. Bellen naar vaste nummers kost 0,04 euro per minuut in plaats van 0,036 euro. Mobiel bellen gaat van 0,17 euro per minuut naar 0,175 euro. Voor alle gesprekken geldt een starttarief van 10 cent, ook in de gratis periodes. Het tarief van het UPC Standaardpakket Radio/TV is voor 2010 vastgesteld op 16,80 euro per maand. (was 16,70 euro). In de gemeenten Bernisse, Brielle, Hellevoetsluis, Ridderkerk, Rozenburg, Spijkenisse en Westvoorne gaat het tarief naar het standaardtarief doordat afspraken met de gemeente eindigen. In zeven gemeenten is nu nog een speciaal tarief.

Dus niet alleen de pakkets prijs bij UPC gaat omhoog,ook de gesprekskosten voor telefonie stijgen.
Een starttarief van een duppie is trouwens behoorlijk prijzig !

dieco
24 november 2009, 19:44
Sorry ... het is compleet off-topic maar dit vind ik humor ...
Er wordt in dit topic zo vaak gezegd dat andere providers vroeg of laat ook wel duurder zouden worden, maar "nee hoor dat zal niet gebeuren" ... en dus nu toch :thumb up:

G.bruiker
24 november 2009, 19:54
Sorry ... het is compleet off-topic maar dit vind ik humor ...
Er wordt in dit topic zo vaak gezegd dat andere providers vroeg of laat ook wel duurder zouden worden, maar "nee hoor dat zal niet gebeuren" ... en dus nu toch :thumb up:
En gewoon ook in de gratis periodes ben je gewoon een duppie kwijt,dat zijn bijna woeker tarieven,en echt niet om te katten maar volgens mij berekent geen enkele provider een starttarief van 10 cent !!!!

dieco
24 november 2009, 19:56
En gewoon ook in de gratis periodes ben je gewoon een duppie kwijt,dat zijn bijna woeker tarieven,en echt niet om te katten maar volgens mij berekent geen enkele provider een starttarief van 10 cent !!!!

Is inderdaad wel aardig aan de hoge kant ... volgens mij ... :shock:

Eduard08
24 november 2009, 20:03
Is inderdaad wel aardig aan de hoge kant ... volgens mij ... :shock:
Moesten wij hier maar niet even een aparte draad voor openen?
Dit lijkt me genoeg stof voor een zeer lange discussie.

dieco
24 november 2009, 20:05

Neuh, gaat over UPC ... kan ik me verder niet druk om maken ...

G.bruiker
24 november 2009, 20:06
Mag,hoewel ik er alles al over gezegd heb,dit is een Ziggo en geen UPC forum,we kunnen toch niet voor UPC kiezen en met deze prijzen wil ik dat ook helemaal niet :)

consono
24 november 2009, 20:17
Neuh, gaat over UPC ... kan ik me verder niet druk om maken ...

En nou maar hopen dat Ziggo het starttarief niet hoger maakt.... :no: