View Full Version : Opgelost: Probleem Usenet snelheid Ubee verholpen. Reset modem.

mod-5
11 november 2009, 21:44
Het lijkt erop dat de problemen met de snelheden van de Ubee verholpen zijn.
Dit trad voornamelijk op bij het gebruik van usenet.

Door het resetten van het modem, deze even enkele minuten spanningsloos maken, lijken de problemen verholpen te zijn.
Reset ook meteen je router.

Volgorde reset:
Modem van spanning af
Router van spanning af
Na enkele minuten:
Modem op spanning zetten
Router op spanning zetten.

Reacties graag hier plaatsen.

Ed
11 november 2009, 21:45
Bedankt mod!

Ik hoop dat hiermee heel veel mensen geholpen zijn!

rutger89
11 november 2009, 21:52
ik was net een heeeel verhaal aan het typen, ik druk op: Submit.

"Sorry, dit topic is gesloten"

ghe ghe...... :P :P

maargoed, wat ik wou vertellen... :)
http://opslag.lamigeste.net/usenet_5.67MB_11-11-09.PNG
Newsleecher geeft de snelheid dus niet goed weer :P

Ik denk overigens dat de gelukkigheidsfactor van de gemiddelde Ziggo-gebruikers Forum - bezoeker nog nooit zo hoog is geweest :P

Mirrrr
11 november 2009, 21:58
Ik wil Ed en Vijver even bedanken :grin: Had het al in het andere topic gedaan maar mede door hun positiviteit en humoristische kijk op dingen bleef denk ik de gemiddelde forum bezoeker erin geloven dat het goed kwam

Voor de rest alleen :pompom:

Ed
ik was net een heeeel verhaal aan het typen, ik druk op: Submit.

"Sorry, dit topic is gesloten"

grrrrrr... :P :P

maargoed, wat ik wou vertellen... :)
http://opslag.lamigeste.net/usenet_5.67MB_11-11-09.PNG
Newsleecher geeft de snelheid dus niet goed weer :P

Ik denk overigens dat de gelukkigheidsfactor van de gemiddelde Ziggo-gebruikers Forum - bezoeker nog nooit zo hoog is geweest :PIk heb de vogeltjesdans al gedaan... mijn kat werd gek :P

Even zonder gekheid... het voelt gewoon goed dat een bedrijf als Ziggo toch wel naar oplossingen zoekt (en luistert) en daarvoor moet ik zeggen, ondanks vele andere problemen van andere gebruikers, toch chapeau!

satdoxter
Diverse usenet programma's berekenen de snelheid verschillend daarom post ik altijd de gemiddelde snelheid van de complete download

Nu met Ubee
Stage Download
[Time-Taken]: 13 minutes 32 seconds
[Avg-Speed]: 5817kB/s

Vorige week met Arris
Stage Download
[Time-Taken]: 12 minutes 50 seconds
[Avg-Speed]: 5819kB/s

De meters geven 6.0/6.1Mb/s constant maar uiteindelijk is dit de gemiddelde berekende snelheid en die is gewoon prima

Barbarian
11 november 2009, 22:02
misschien offtopic maar Congrats iedereen....

rutger89
11 november 2009, 22:08
het lijkt er hier zelfs op dat, in tegenstelling tot eerdere bevindingen, de verbinding nu alleen nog maar sneller wordt. Volgens DU-meter zit ik nu op 51,00 MBit, waar newsleecher 5.8 MB/s aangeeft.

Ed
11 november 2009, 22:09
het lijkt er hier zelfs op dat, in tegenstelling tot eerdere bevindingen, de verbinding nu alleen nog maar sneller wordt. Volgens DU-meter zit ik nu op 51,00 MBit, waar newsleecher 5.8 MB/s aangeeft.:thumb up:

satdoxter
11 november 2009, 22:16
Mensen ook gemerkt hoe verschillend de speedtests nu zijn veel betere ping en in een keer op snelheid daar waar hij gisteren moeizaam naar z'n top snelheid ging leek een opgevoerde eend en nu een ferrari

http://grab.by/tmr

Ed
11 november 2009, 22:26
http://i39.photobucket.com/albums/e186/Kabrio/11-11-200922-24-15.png

Klopt Satdoxter... alles veel stabieler.
Deze meting is HTTP, zoals je weet, NNTP gaat sneller.

Ed
11 november 2009, 22:27
Ik wil Ed en Vijver even bedanken :grin: Had het al in het andere topic gedaan maar mede door hun positiviteit en humoristische kijk op dingen bleef denk ik de gemiddelde forum bezoeker erin geloven dat het goed kwam

Voor de rest alleen :pompom:En Vijver heeft een Arris, kun je nagaan ;) Maar aub, ophouden met bedanken, we gaan nog blozen :schater:

Mirrrr
11 november 2009, 22:30
Klopt Satdoxter... alles veel stabieler.
Deze meting is HTTP, zoals je weet, NNTP gaat sneller.

Ja newsleecher gaat ook veel sneller omhoog met snelheid viel me op. In het begin waren het kleine stapjes maar nu is het in stappen van 1,5 mb

rutger89
11 november 2009, 22:42
En Vijver heeft een Arris, kun je nagaan ;) Maar aub, ophouden met bedanken, we gaan nog blozen :schater:

Ed, ontzettend bedankt!!! Jullie zijn geweldig !!!! :D:D:D:D:D:D (grapje, maar wel tot op zekere hoogte gemeend :P)

jaapie18
11 november 2009, 22:45
En het aantal connecties kunnen ook omhoog, Zonder dat alles naar beneden kelderd.

Ed
11 november 2009, 22:47
En het aantal connecties kunnen ook omhoog, Zonder dat alles naar beneden kelderd.Klopt, hier max 12 threads... en het surfen gaat op normale snelheid door. Echt geweldig dit... wist niet dat het zo'n verbetering zou zijn!

Ed, ontzettend bedankt!!! Jullie zijn geweldig !!!! :D:D:D:D:D:D (grapje, maar wel tot op zekere hoogte gemeend :P)Waus... :schater:

rutger89
11 november 2009, 22:49
Klopt, hier max 12 threads... en het surfen gaat op normale snelheid door. Echt geweldig dit... wist niet dat het zo'n verbetering zou zijn!
Stimmt, net voor de gein 20 connecties geopend. Hij werd zelfs een beetje sneller :P

Trouwens, op de speedtest van ziggo komt de verbinding ook veel degelijker uit de bus.
Hij vloog direct naar de 48,1Mbit en bleef daar continu op staan. Alsmede de upload :D
http://opslag.lamigeste.net/speedtest_ziggo_2009-11-11v2.PNG

Waus... :schater:
Ed, hoe heet je kat? :-P

Ed
11 november 2009, 22:53
Ed, hoe heet je kat? :-PBram...

Maar uh, ik begin nu benieuwd te worden of er ook mensen zijn die problemen gaan krijgen met hun newsreader...

Zoals bij Newsleecher al vaak gemeld werd, die hield het niet bij, misschien afhankelijk van de langzame harde schijf van de bezitter, maar trekken mensen de volledige snelheid bij het downloaden van 2 DVD's? Inclusief parren en uitpakken? Vertragingen? Dit is niet speciefiek Ubee gerelateerd, maar ik heb mensen hier over horen klagen dat de newsreader het niet bij kon houden.

Hier overigens geen probleem. Hier 2x 1TB schijven die alles vlekkeloos verwerken.

Vijver
11 november 2009, 22:59
Bram...

Maar uh, ik begin nu benieuwd te worden of er ook mensen zijn die problemen gaan krijgen met hun newsreader...

Zoals bij Newsleecher al vaak gemeld werd, die hield het niet bij, misschien afhankelijk van de langzame harde schijf van de bezitter, maar trekken mensen de volledige snelheid bij het downloaden van 2 DVD's? Inclusief parren en uitpakken? Vertragingen? Dit is niet speciefiek Ubee gerelateerd, maar ik heb mensen hier over horen klagen dat de newsreader het niet bij kon houden.

Hier overigens geen probleem. Hier 2x 1TB schijven die alles vlekkeloos verwerken.

En die download doen naar een schijf waar windows niet opstaat. 50mbit naar beneden trekken en intussen een beetje gamen is hier geen probleem. Inmiddels best een oud beestje, maar toch.

Mirrrr
11 november 2009, 23:04
Newsleecher doet het hier goed. Ik download altijd naar een andere schijf dan mijn windows schijf en dan pak ik alles uit op mijn externe schijf om het te branden (ja ik sluit me bij Ed aan, ik brand ook nog steeds alles :x)

Ed
11 november 2009, 23:08
En die download doen naar een schijf waar windows niet opstaat. 50mbit naar beneden trekken en intussen een beetje gamen is hier geen probleem. Inmiddels best een oud beestje, maar toch.

Newsleecher doet het hier goed. Ik download altijd naar een andere schijf dan mijn windows schijf en dan pak ik alles uit op mijn externe schijf om het te branden (ja ik sluit me bij Ed aan, ik brand ook nog steeds alles :x)Mooi zo... hier ook aparte schijven voor de downloads, naast de schijf voor Windows 7.

Vijver
11 november 2009, 23:11
Newsleecher doet het hier goed. Ik download altijd naar een andere schijf dan mijn windows schijf en dan pak ik alles uit op mijn externe schijf om het te branden (ja ik sluit me bij Ed aan, ik brand ook nog steeds alles :x)

Beetje offtopic: Dat met die verschillende harddisks doe je goed. Waarom branden als je het op een goedkope harddisk kan neerzetten? Is de disk vol, haal ik een nieuwe. Heb er wel een docking station voor aangeschaft, zoveel HD's passen niet in mijn kast. En een beetje 1080P film laat zich niet plaatsen op een dvd'tje.
Off topic, I know, nu weer terug naar de legendarische dag van de Ubee.

Mirrrr
11 november 2009, 23:15
Omdat ik graag op mijn tv film kijk.. Ik zit niet graag achter mijn computer en ik heb nog geen mediacenter (behalve mijn ps3 geloof dat je die ook als mediacenter kan gebruiken) Ik ben alleen wss te blond om uit te vinden hoe dat werkt aangezien mijn computer weigert mijn ps3 te vinden

On topic, ik meldde net al tegen Ed dat ik een luxeprobleem heb dat ik zo snel download dat ik niet eens meer weet wat ik moet downloaden

Ed
11 november 2009, 23:15
Beetje offtopic: Dat met die verschillende harddisks doe je goed. Waarom branden als je het op een goedkope harddisk kan neerzetten? Is de disk vol, haal ik een nieuwe. Heb er wel een docking station voor aangeschaft, zoveel HD's passen niet in mijn kast.Hier kunnen in totaal 10 in de kast... moetik wel wat nieuwe IBL HDD Cages halen :P

Vijver
11 november 2009, 23:19
Omdat ik graag op mijn tv film kijk.. Ik zit niet graag achter mijn computer en ik heb nog geen mediacenter (behalve mijn ps3 geloof dat je die ook als mediacenter kan gebruiken) Ik ben alleen wss te blond om uit te vinden hoe dat werkt aangezien mijn computer weigert mijn ps3 te vinden

On topic, ik meldde net al tegen Ed dat ik een luxeprobleem heb dat ik zo snel download dat ik niet eens meer weet wat ik moet downloaden

Ik zie zoveel users die het genot van een goedkoop hdmi/dvi kabeltje niet kennen. Ik heb niet eens een dvd-speler. De dvd's die ik wel heb speel ik af via powerdvd.

Mirrrr
11 november 2009, 23:22
Dat ken ik wel :P maar ik heb een zeikstraal van een vriend die een hekel aan kabeltjes heeft

Vijver
11 november 2009, 23:24
Dat ken ik wel :P maar ik heb een zeikstraal van een vriend die een hekel aan kabeltjes heeft

We gaan te zeer off-topic. Het gaat en blijft gaan om de Ubee.
Toch nog een dingetje, misschien is de xtreamer wat voor jouw. Kijk maar in borrelpraat.

rutger89
11 november 2009, 23:30
Bram...

Ik heb ooit eens op mijn school, waar een Gbit verbinding aanwezig is, met 2 accounts van Eweka + SMS usenet + een trial account van Giganews (jaja, zo kom je d'r wel :P) de Limit uitgeprobeerd. Met newsleecher was toen 16MB/s i.i.g. haalbaar (het was niet eens zo'n heeeleee snelle pc)

Helder
11 november 2009, 23:34
Ed, zou je ons in het kort kunnen vertellen wat het probleem was met het Ubee modem en wat er aan gedaan is ?
Nieuwe firmware ?

Mirrrr
11 november 2009, 23:39
We gaan te zeer off-topic. Het gaat en blijft gaan om de Ubee.
Toch nog een dingetje, misschien is de xtreamer wat voor jouw. Kijk maar in borrelpraat.

Wanneer stap je zelf over op de Ubee?

TV Smurf
11 november 2009, 23:42
Ook hier na Ubee modem & router reset forse verbetering. Bij bijv. de Ziggo speedtest, die voor de download test snel tussen meerdere servers schakelde, kwam ik nooit hoger dan zo'n 41Mbps down. Nu op zo'n 48Mbps.

Nog even afwachten en wat meer tests, en hopelijk zijn ook de VPN problemen naar de zaak over, maar voor nu ziet het er zeer goed uit.

Hulde voor Ziggo, dat mag ook wel eens hardop gezegd worden. :pompom:

Vijver
11 november 2009, 23:43
Wanneer stap je zelf over op de Ubee?

Ik heb geen flauw idee. De arris bevalt zeer goed. Maar kwade tongen beweren dat de arris bij 120mbit problemen krijgt. We zien wel. Zover is het nog niet. Nog lang niet. Dan lopen we alweer in de korte broek (beetje cynisme kan geen kwaad)

Ed
12 november 2009, 00:01
Ed, zou je ons in het kort kunnen vertellen wat het probleem was met het Ubee modem en wat er aan gedaan is ?
Nieuwe firmware ?Technische gegevens heb ik niet, de problemen waren bekend, moeite met meerdere verbindingen (ED3), maar dat is nu opgelost door inderdaad een firmwareupgrade.

Ed
12 november 2009, 00:02
Ik heb geen flauw idee. De arris bevalt zeer goed. Maar kwade tongen beweren dat de arris bij 120mbit problemen krijgt. We zien wel. Zover is het nog niet. Nog lang niet. Dan lopen we alweer in de korte broek (beetje cynisme kan geen kwaad)Gewoon afwachten... :schater:

Ed
12 november 2009, 00:03
Ik heb ooit eens op mijn school, waar een Gbit verbinding aanwezig is, met 2 accounts van Eweka + SMS usenet + een trial account van Giganews (jaja, zo kom je d'r wel :P) de Limit uitgeprobeerd. Met newsleecher was toen 16MB/s i.i.g. haalbaar (het was niet eens zo'n heeeleee snelle pc)Lekker lekker lekker :pompom:

Vijver
12 november 2009, 00:07
Gewoon afwachten... :schater:

Always the funny guy...
Maar zoals eerder gezegd, de downloadsnelheid is het punt niet.
Wel, waar laat je al die troep?
Ik ben een beetje uitgedownload, ik weet echt niet meer wat ik moet halen....

Ed
12 november 2009, 00:24
Always the funny guy...
Maar zoals eerder gezegd, de downloadsnelheid is het punt niet.
Wel, waar laat je al die troep?
Ik ben een beetje uitgedownload, ik weet echt niet meer wat ik moet halen....Ja hallo zeg, ontmoedig de mensen even...

Zelfs Bram gaapt even :P

Maar inderdaad, nu de snelheid ineens weer veel hoger is, heb ik inmiddels de belangrijkste films al binnen :S

Evengoed geen geklaag :P

rutger89
12 november 2009, 00:36
Ja hallo zeg, ontmoedig de mensen even...

Zelfs Bram gaapt even :P

Maar inderdaad, nu de snelheid ineens weer veel hoger is, heb ik inmiddels de belangrijkste films al binnen :S

Evengoed geen geklaag :P
Ik ben sinds mijn 50mbit avontuur overgegaan op HD-films van 23 GB. Nu deze dingen met een uurtje binnen zijn, is het downloaden hiervan ook geen drol meer aan. Eigenlijk zou ik veel liever eens een downgrade zien, alsmaar die hogere snelheden... zucht... je wordt er flauw van! :-P

Ed
12 november 2009, 00:39
Ik ben sinds mijn 50mbit avontuur overgegaan op HD-films van 23 GB. Nu deze dingen met een uurtje binnen zijn, is het downloaden hiervan ook geen drol meer aan. Eigenlijk zou ik veel liever eens een downgrade zien, alsmaar die hogere snelheden... zucht... je wordt er flauw van! :-PIk heb nog geen Blu Ray brander en speler... ja, ik kijk alles via Onkyo THX set. Dus, dan is PC toch net ff wat minder... :)

Ed
12 november 2009, 01:30
Maar goed, dit is een serieus topic en velen zullen blij zijn, dus laten we het even on-topic houden.

Niet verkeerd bedoeld, maar het is niet voor niets een sticky...

aki
12 november 2009, 07:00
Ik wacht nog ff met het ubee ligt ook aan de drukte denk ik
maar grabbit geeft de snelheid idd beter door dan newsleecher
ben nog dik tevreden met mijn arris modem
ubee komt als hij stabiel blijft er tussen als we naar de 120mbit gaan:frons:

Renatus
12 november 2009, 09:53
Dat is zeer goed nieuws, gelukkig dat geduld en op de juiste tijden drukpuntjes aanduwen resultaat heeft. :thumb up:

(Was een paar dagen voor werk in Stockholm, lees het dus nu pas, vanavond direct uitproberen!)

kontknager
12 november 2009, 11:04
Minimaal net zo belangrijk voordat ik mijn arris weer ga omwisselen met de ubee: Hoe zit het met de stabiliteit? Ik had namelijk continu uitval met dit modem. Is dit nu ook verholpen?

Pierre_1
12 november 2009, 11:26
Minimaal net zo belangrijk voordat ik mijn ubee weer ga omwisselen met de arris: Hoe zit het met de stabiliteit? Ik had namelijk continu uitval met dit modem. Is dit nu ook verholpen?

Ik vind wel dat het Ubee modem erg warm wordt in vergelijking met het Arris modem. Vooral de coax-aansluiting, die is bijzonder warm. Ik had er al eerder over gelezen dat meerdere mensen dat opmerkten. Ik weet ook niet of dat problemen gaat opleveren. Mijn modem staat open en bloot op een kastje, dus dat is het punt niet. Ben benieuwd of jullie dit ook ervaren.

kontknager
12 november 2009, 11:29
Ik vind wel dat het Ubee modem erg warm wordt in vergelijking met het Arris modem. Vooral de coax-aansluiting, die is bijzonder warm. Ik had er al eerder over gelezen dat meerdere mesen dat opmerkten. Ik weet ook niet of dat problemen gaat opleveren. Mijn modem staat open en bloot op een kastje, dus dat is het punt niet. Ben benieuwd of jullie dit ook ervaren.

Bij mij ook. Maar het is ook weer niet extreem warm voor zover ik kan beoordelen. Mijn router (sitecom gaming router) wordt ook vrij heet maar doet het verder ook goed. Maar je hebt dus tot nu toe geen uitval?

Pierre_1
12 november 2009, 12:08
Bij mij ook. Maar het is ook weer niet extreem warm voor zover ik kan beoordelen. Mijn router (sitecom gaming router) wordt ook vrij heet maar doet het verder ook goed. Maar je hebt dus tot nu toe geen uitval?

Ik heb de Ubee gisteravond laat pas aangesloten, dus kan er nog niet eerlijk over oordelen. Ik ken wel iemand die ook regelmatige uitval had, en door er een ventilator op te laten blazen geen problemen meer had. Dus de warmte kan een issue zijn. Ik merk ook echt dat dit modem veel warmer wordt dan het Arris. Maar, het kan misschien ook exemplarisch zijn. Ik denk dat het wel meevalt allemaal. Ik ben in ieder geval blij dat de snelheid weer correct is.

Parel
12 november 2009, 14:28

Door het resetten van het modem, deze even enkele minuten spanningsloos maken, lijken de problemen verholpen te zijn.

Volgorde reset:
Modem van spanning af
Router van spanning af
Na enkele minuten:
Modem op spanning zetten

Hoi, u schrijft duidelijk (Het lijkt erop dat de problemen met de snelheden van de Ubee verholpen zijn.)
Ik merk wel dat ze ermee bezig zijn gisteren en vandaag, maar haal nog lang niet de snelheden die ik had met mijn Arris modem.
Ik merk echter ook dat mijn newsservers die via Tcp/Ipv6 lopen op eens niet meer werken, is daar verder iets over bekend?
Met vriendelijke Groet.

Excalibur
12 november 2009, 15:18
Was jij niet degene die 64 gelijktijdige treads had openstaan?

Naar welke servers connect je?

Parel
12 november 2009, 15:31
Was jij niet degene die 64 gelijktijdige treads had openstaan?

Naar welke servers connect je?

Snap je vraag niet?
Er staat toch al newssevers die via Tcp/ipv6 lopen.
Welke dat allemaal doen zou je misschien even met google op kunnen zoeken.
Ik stel nu in ieder geval vast dat die ik gebruik, sinds vanmorgen niet meer werken.
bedankt voor het meedenken, en draaien ze bij u wel?

Groetjes.

mesa57
12 november 2009, 15:31
Parel heeft al eerder een probleem gepost dat zijn snelheid erg laag was. En dat is blijkbaar een ander probleem dan wat nu opgelost is. Het probleem van nu had ook duidelijk te maken met usenet gebruik. Niet met een speedtest die een te lage snelheid aangeeft.

TV Smurf
12 november 2009, 16:17
Ik vind wel dat het Ubee modem erg warm wordt in vergelijking met het Arris modem. Vooral de coax-aansluiting, die is bijzonder warm. Ik had er al eerder over gelezen dat meerdere mensen dat opmerkten. Ik weet ook niet of dat problemen gaat opleveren. Mijn modem staat open en bloot op een kastje, dus dat is het punt niet. Ben benieuwd of jullie dit ook ervaren.

Geen last van warmte. Ubee (320B) hangt gewoon in de meterkast, de netvoeding is nauwelijks warm, modem zelf en coax aansluiting idem.

Parel
12 november 2009, 16:30
Snap je vraag niet?
Er staat toch al newssevers die via Tcp/ipv6 lopen.
Welke dat allemaal doen zou je misschien even met google op kunnen zoeken.
Ik stel nu in ieder geval vast dat die ik gebruik, sinds vanmorgen niet meer werken.
bedankt voor het meedenken, en draaien ze bij u wel?

Groetjes.

Hoi, breek er je hoofd niet meer over, ik vermoed dat Ziggo hier mee leest, en dat is alleen maar goed natuurlijk.
Mijn servertjes draaien sinds 5 minuten weer op volle sterkte.
bedankt hiervoor aan allen die hieraan mee gewerkt hebben.

Groetjes .

Excalibur
12 november 2009, 17:26
Ik meende dat je eerder gepost had dat je 64 gelijktijdige treads naar verschillende servers had openstaan. Ik was benieuwd naar welke (news)servers/providers dit is.

Met bv Eweka kan met 8 lijntjes al gemakkelijk maximale snelheid gehaald worden, en wat ik me dus ook afvraag is, wat jij het nut vind om zoveel verschillende treads te openen naar verschillende servers. 64 treads is zware overkill, kost alleen onnodige processor tijd, wat de kans alleen maar groter maakt dat het proces vertraagd word om een of andere reden.

Vijver
12 november 2009, 17:28
Ik meende dat je eerder gepost had dat je 64 gelijktijdige treads naar verschillende servers had openstaan. Ik was benieuwd naar welke (news)servers/providers dit is.

Met bv Eweka kan met 8 lijntjes al gemakkelijk maximale snelheid gehaald worden, en wat ik me dus ook afvraag is, wat jij het nut vind om zoveel verschillende treads te openen naar verschillende servers. 64 treads is zware overkill, kost alleen onnodige processor tijd, wat de kans alleen maar groter maakt dat het proces vertraagd word om een of andere reden.

64 threads is niets. Het schijnt dat Aaargh er 256 gebruikt:thankyou:

satdoxter
12 november 2009, 17:42
64 threads is niets. Het schijnt dat Aaargh er 256 gebruikt:thankyou:

256 is voor watjes 512 is leuk ;)

Stage Download[Time-Taken]: 13 minutes 23 seconds [Avg-Speed]: 5784kB/sMet 3 pc's aan het chatten internetten etc...

Enfin dag 2 en nog steeds werkt alles naar behoren, ze moegen nu wel de snelheid omhoog gooien :P

Parel
12 november 2009, 17:51

Hoi, ik zal voor jou het tipje van de sluier oplichten.
Laten we niet twisten of het overkill is of niet, en als je een goede cpu hebt trekt hij dat gemakkelijk.
En je hebt gelijk als je zegt dat je met Eweka met 8 lijntjes de volledige snelheid haalt, en ook alles kompleet binnen zult krijgen.
Maar daar hangt dan buiten jouw Ziggo abbo wel een prijskaartje aan, toch?
En jouw max snelheid is niet de mijne, plus is 20 en extra 50 Mb/s.
Nou, als je nu alleen met de ziggo server die ik gratis bij mijn abbo van 64,95 krijg gaat downloaden, kom je a niet aan de snelheid van je abbo en zit je ermee dat je vaak je bestanden niet kompleet hebt.
Omdat verder zonder kosten op te lossen ga je links en rechts op internet shoppen en dan vind je als je goed zoekt talloze gratis servers, die je de snelheid geven waar je bij Ziggo voor betaald plus aanvullen die bestanden die je bij Ziggo niet meer kompleet krijgt.
En ja dan heb ik er soms wel eens 64 en soms weer 50, dat ligt er net aan wat er nodig is, draaien om alles snel en kompleet met alleen de kosten van mijn Ziggo abbo binnen te halen.
En dat is niets nieuws want dat doe ik al vele jaren.
Hopelijk heb ik je zo goed geinformeerd?
Groetjes.

rutger89
12 november 2009, 19:30
Hoi, ik zal voor jou het tipje van de sluier oplichten.
Laten we niet twisten of het overkill is of niet, en als je een goede cpu hebt trekt hij dat gemakkelijk.
En je hebt gelijk als je zegt dat je met Eweka met 8 lijntjes de volledige snelheid haalt, en ook alles kompleet binnen zult krijgen.
Maar daar hangt dan buiten jouw Ziggo abbo wel een prijskaartje aan, toch?
En jouw max snelheid is niet de mijne, plus is 20 en extra 50 Mb/s.
Nou, als je nu alleen met de ziggo server die ik gratis bij mijn abbo van 64,95 krijg gaat downloaden, kom je a niet aan de snelheid van je abbo en zit je ermee dat je vaak je bestanden niet kompleet hebt.
Omdat verder zonder kosten op te lossen ga je links en rechts op internet shoppen en dan vind je als je goed zoekt talloze gratis servers, die je de snelheid geven waar je bij Ziggo voor betaald plus aanvullen die bestanden die je bij Ziggo niet meer kompleet krijgt.
En ja dan heb ik er soms wel eens 64 en soms weer 50, dat ligt er net aan wat er nodig is, draaien om alles snel en kompleet met alleen de kosten van mijn Ziggo abbo binnen te halen.
En dat is niets nieuws want dat doe ik al vele jaren.
Hopelijk heb ik je zo goed geinformeerd?
Groetjes.
ik wil er geen usenet discussie van maken, we moeten het natuurlijk wel on-topic houden. Ik wil alleen even kwijt dat hier met Eweka gemakkelijk de 5.7MB/s gehaald wordt met 8 connecties. Daarbij komt dat ik altijd bij Eweka vrijwel alles 100% compleet binnen haal. En als het dan een keer incompleet is, dan ligt dat aan supersearch van newsleecher. Mij hoor je niet klagen :P

Dag 2 van mijn ervaringen van het Ubee modem: Uitermate stabiel ding, downloaden/internetten gaat prima op 5.7 MB/s . Als ik filmpjes e.d. ga bekijken dan gooi ik de speedmax even op 5.5 MB/s en zo weer 200kB/s erbij :D alsof het niets is :P Het enige wat me wel echt opvalt is dat de upload hier de hele tijd zo terugloopt. Vanmorgen heb ik het modem gereset en nu kom ik al niet meer boven de 4Mbit uit. Ik durf te wedden dat hij morgen weer op 3.3Mbit hangt, daar blijft hij iedere keer op steken. Heel vreemd.. :shock: Na een reset is het dus verholpen. Iemand enig idee?

Renatus
12 november 2009, 19:55
<knip> lees het dus nu pas, vanavond direct uitproberen!

Werkt inderdaad prima. Een download waar in het weekend als maximum 3,5MB p/s werd gehaald wordt nu binnengehaald met een strakke 5,7MB p/s.

Volgens mij zijn nu alle hobbels met de Ubee perfect glad gestreken en doet het modem zijn/haar werk zoals je mag verwachten van een DOCSIS3 modem.

Bij deze ook mijn dank aan de webcare team leden die hier de moeite hebben genomen om het issue serieus op te pakken met extra blije AIE extra abonnees tot gevolg. :thumb up:

Pierre_1
12 november 2009, 20:25
Wat betreft de matige upload, dat heb ik dus precies hetzelfde, de download is werkelijk perfect te noemen, maar de upload blijft achter. Om 19:00 was het 2.5MB/s, een uur daarna 4.1MB/s, en net (20:15) 2.6MB/s. Het schommelt enorm. Geen idee hoe dat nu weer komt.

Pierre_1
12 november 2009, 20:52
Wat betreft de matige upload, dat heb ik dus precies hetzelfde, de download is werkelijk perfect te noemen, maar de upload blijft achter. Om 19:00 was het 2.5MB/s, een uur daarna 4.1MB/s, en net (20:15) 2.6MB/s. Het schommelt enorm. Geen idee hoe dat nu weer komt.

Een korte update : 20:51 4.7MB/s. Gek he. Het scheelt echt per minuut.

Renatus
12 november 2009, 21:38
Een korte update : 20:51 4.7MB/s. Gek he. Het scheelt echt per minuut.

Zolang je het maar niet elke minuut gaat melden... :schater:

Het is me nog niet opgevallen, voorlopig houd ik mij eerst maar even met de download bezig. Mocht ik wat jij aangeeft of andere situaties opmerken dan hoor je dat.

Sandokando
12 november 2009, 21:47
Jammer dat ik er nog niet van kan genieten. Blijft zeuren hier.

Pierre_1
12 november 2009, 21:49

Het is me nog niet opgevallen, voorlopig houd ik mij eerst maar even met de download bezig. Mocht ik wat jij aangeeft of andere situaties opmerken dan hoor je dat.

Ik zal je even met rust laten, Renatus. Je hebt een paar zware dagen in Stockholm achter de rug, alle begrip daarvoor.....:rolleyes:

Wel apart trouwens dat ik het 'Low Pass Filter' ertussen moet houden om 4 download streams te krijgen. Net zonder het filter geprobeerd, maar dat gaat helaas niet. Hebben meer mensen dit?

rutger89
12 november 2009, 22:33

ik heb er maar even een topic voor aangemaakt, je weet maar nooit he :)
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22089
bij mij is het namelijk echt heel sterk wisselend, volgende massale klaagpunt :D (grapje)

kontknager
13 november 2009, 09:29
Ik zal je even met rust laten, Renatus. Je hebt een paar zware dagen in Stockholm achter de rug, alle begrip daarvoor.....:rolleyes:

Wel apart trouwens dat ik het 'Low Pass Filter' ertussen moet houden om 4 download streams te krijgen. Net zonder het filter geprobeerd, maar dat gaat helaas niet. Hebben meer mensen dit?

Ik heb mijn arris weer vervangen door de ubee. Geen gebruik gemaakt van een filter. Ik zit nog geeneens op de hoofdaansluiting :oyeah: Heb nu totaal geen klachten meer. Geen uitval, en stabiel usenet verkeer van 5.72MB/s Surfen en andere zaken gaan goed tijdens het downloaden.

Echt heel knap dat ze dit meteen allemaal op hebben gelost. De ubee werkt nu zelfs beter omdat het korter duurt voordat de max snelheid is bereikt (belangrijk voor het laden van een website bijvoorbeeld) Acceleratie is dus ook top.

controlfreak
13 november 2009, 14:12
Ik had mezelf er al bij neergelegd dat de problemen met de Ubee nog wel enkele maanden aan zouden houden. Per toeval lees ik nu dat de problemen opgelost zijn... straks meteen heel de zooi eens resetten!! :cool:

HarleyRijder
13 november 2009, 14:39
Zojuist zoals aangegeven het modem en daarna de router enkele minuten spanningsloos gezet en daarna het modem en de router weer aangezet.
Jammer, jammer, maar ik zit nog steeds maar rond de 30 Mbit.
De newsserver is Eweka.

Parel
13 november 2009, 14:50
Zojuist zoals aangegeven het modem en daarna de router enkele minuten spanningsloos gezet en daarna het modem en de router weer aangezet.
De newsserver is Eweka.

Probeer eens de newsserver van Ziggo met 4 lijntjes mee te laten lopen?
news.ziggo.nl
Groetjes.

kontknager
13 november 2009, 15:10
De newsserver is Eweka.

Wat voor router heeft u?

HarleyRijder
13 november 2009, 15:42
Wat voor router heeft u?

De door Ziggo aanbevolen router Sitecom Wireless 802.11n X3 WL-342

HarleyRijder
13 november 2009, 15:59
Probeer eens de newsserver van Ziggo met 4 lijntjes mee te laten lopen?
news.ziggo.nl
Groetjes.

Juist geprobeerd met news.casema.nl omdat news.ziggo.nl niet werkt.
Snelheid is nu ongeveer 30 Mbit. Maar ik heb nu weer Eweka geprobeerd maar dan met 8 lijntjes ipv 4 en heb ik een strakke 56 Mbit.
Het probleem is dus zoals het er nu uitziet opgelost, bedankt.

Parel
13 november 2009, 16:12
Snelheid is nu ongeveer 30 Mbit. Maar ik heb nu weer Eweka geprobeerd maar dan met 8 lijntjes ipv 4 en heb ik een strakke 56 Mbit.
Fijn dat met een paar lijntjes meer je probleem al verholpen is.
Groetjes.

Mirrrr
13 november 2009, 16:22
http://i38.tinypic.com/15h214n.png

En super strak :-P

Renatus
13 november 2009, 16:43

Niet om vervelend te willen klinken, maar had je dat niet eerst kunnen proberen alvorens de conclusie te trekken dat de update bij jou niet werkt en dat hier te posten?

Eweka heeft een maximum snelheid van 50Mbit met 8 verbindingen (volgens de website). Waarom zouden er 8 verbindingen zijn als je ook met 4 de 50Mbit kan halen?

Maar in ieder geval: de update van de Ubee werkt dus ook bij jou. :thumb up:

kontknager
13 november 2009, 17:23
http://i38.tinypic.com/15h214n.png

En super strak :-P

Hehe ik haal ook precies 5.72 Mb :)

MrDroopy
13 november 2009, 17:28
arris doet hier 5.76 dus kom je toch nog 0.04 tekort... ;)
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

Mirrrr
13 november 2009, 17:42
Njah daar ga ik maar niet van wakker liggen okay :oops:

rutger89
13 november 2009, 18:39
arris doet hier 5.76 dus kom je toch nog 0.04 tekort... ;)
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
dat is wel 40kB/s :P . even ter vergelijking:
een kammeraad van me, kan op z'n boerderij niet sneller krijgen dan 64kB/s :) gheghe :P

kontknager
13 november 2009, 22:24
Hier valt voor de eerste keer in 3 maanden het usenet verkeer van astraweb soms plat. Als het wel weer werkt dan heb ik volle bak.

Toch maar weer de arris plaatsen als dit blijft, misschien komt de ellende terug :( Met de arris 3 maanden geen uitval etc. gehad.

Mirrrr
13 november 2009, 23:46
Dat heb ik ook dat er soms een kleine onderbreking is van een seconde. Ik dacht eigenlijk dat ze gewoon bij Ziggo ergens mee bezig zijn. Ik hoef ook niet mijn modem te resetten hij is gewoon even 1 a 2 seconden down.

Vijver
13 november 2009, 23:50
Dat heb ik ook dat er soms een kleine onderbreking is van een seconde. Ik dacht eigenlijk dat ze gewoon bij Ziggo ergens mee bezig zijn. Ik hoef ook niet mijn modem te resetten hij is gewoon even 1 a 2 seconden down.
welke newsserver heb jij dan?

Vijver
13 november 2009, 23:59
Ik druk me verkeerd uit. Die interruptie is vrij normaal, newsleecher checkt continu de integriteit van de bestanden. Heb je meer in de queue, dan gaat hij tussendoor repairen en extracten. Dan krijg je een dip in de downloadsnelheid, ik wijt dit zelf aan meerdere schrijf/leesactiviteiten op je harddisk.

Mirrrr
14 november 2009, 00:18
Ik druk me verkeerd uit. Die interruptie is vrij normaal, newsleecher checkt continu de integriteit van de bestanden. Heb je meer in de queue, dan gaat hij tussendoor repairen en extracten. Dan krijg je een dip in de downloadsnelheid, ik wijt dit zelf aan meerdere schrijf/leesactiviteiten op je harddisk.

Nee mijn hele internet gaat dan down. Msn valt ook weg. Daarbij download ik op een andere schijf en ik par en rar zelf. Niet met Newsleecher.

kontknager
15 november 2009, 18:30
Nee mijn hele internet gaat dan down. Msn valt ook weg. Daarbij download ik op een andere schijf en ik par en rar zelf. Niet met Newsleecher.

Ik heb toch maar weer de arris aangesloten. Had met news toch steeds om de paar minuten last van totaal wegvallende data. Ging vanzelf weer weg. Werkt nu weer perfect met de arris.

Kortom het is nog niet helemaal opgelost.

Pierre_1
15 november 2009, 21:07
Ik heb toch maar weer de arris aangesloten. Had met news toch steeds om de paar minuten last van totaal wegvallende data. Ging vanzelf weer weg. Werkt nu weer perfect met de arris.

Kortom het is nog niet helemaal opgelost.

Ik vind ook dat het Arris stabieler is dan het Ubee. Ik merk hier ook af en toe korte drop-downs tijdens het downloaden vanaf usenet. Ik kijk het nog een paar dagen aan.

Wat me trouwens opviel, ik zag een screenshot van de configuratie van het Ubee modem NA de update. Dat is toch dezelfde firmware-versie als voor de update van afgelopen week?
[http://i33.tinypic.com/2eov3hv.png

rutger89
16 november 2009, 16:48
op GoT heb ik gelezen dat er geen firmware upgrade heeft plaatsgevonden, een nieuwe instelling op het netwerk heeft er voor gezorgd dat de Ubee meerdere connecties aan kan en hierdoor dus stabieler is geworden.

MonkeyBrainsNL
16 november 2009, 17:52
Maar ze werken nog steeds aan een nieuwe firmware voor de ubee neem ik aan, of niet?

satdoxter
16 november 2009, 19:20
Inderdaad had ook een gevoel dat dit geen firmware update kon zijn ik denk eerder een CMTS instelling, aangezien de firmware versie onveranderd is, de modem kwam me iets te snel online voor een firmware update.
Maar ok het is behoorlijk verbeterd, al vindt ik de Arris nog steeds stabieler zeker bij een grote download 20Gb + zie je De Ubee in snelheid terugzakken.

MadMax
16 november 2009, 20:33
Hey mensen , ik ben een echte newbie op het forum en ik weet niet of iemand dit onderwerp al heeft besproken , maar hebben jullie ook last gehad van 0,3 mbits download en 5 mbits upload???

matty
16 november 2009, 21:46
Gisteren hadden ze iets aangepast en toen had ik mooi 50mbit. helaas is er vandaag nog maar 6mbit over :evil: zo slecht was mijn verbinding nog nooit.
Hoewel ik moet zeggen dat het nu (21:45) iets beter gaat dan 4 uur geleden maar goed 21 is nog geen 50....

weer gebeld en mooi voor een hele maand mijn geld terug gekregen aangezien ik al dik een maand bezig ben met deze ubee zooi.

teerex
16 november 2009, 23:10
Ik zal morgenochtend de hele boel eens even resetten. Vandaag weer met de helpdesk gebeld omdat internet nog steeds af en toe wegvalt. Moet nu alles van stroom afhalen EN de coax kabel er opnieuw aanschroeven (net 3 weken geleden door monteur alles ge´nstalleerd maar allee) en als het dan nog steeds gebeurt mag er een monteur komen.
Ben benieuwd....

Pierre_1
16 november 2009, 23:11
Mijn verbinding is vanavond ook een gelijkenis met een vergezicht van de Alpen. Het leek zo mooi tot nu toe, maar ik constateer de hele avond al enorme schommelingen, van 23Mbit/s tot 48Mbit/s. Een half uur geleden het Ubee maar weer eens een reset gegeven, en daarna weer redelijk stabiel.

Parel
17 november 2009, 15:27
Het downloaden uit nieuwsgroepen gaat weer net zo snel (langzaam)als voor de oplossing, nog langzamer zelfs.
Momenteel met payserver 1,25 MB/s
Vanmorgen helemaal geen internet, na modem reset zo snel als een slak, half uur later weer gereset toen ging het lekker snel zoals het hoord, behalve het downloaden van usenet is weer niks.
De Tcp/ipv6 server werk ook weer niet.
Of is het alleen maar bij mij?

satdoxter
17 november 2009, 18:26
Ik vindt wel dat de mod het vorige topic iets te snel heeft gesloten aangezien er toch nog mensen met problemen rondlopen die nu in een topic reageren wat eigenlijk bedoeld zou moeten zijn voor opgeloste problemen, stelregel zou moeten zijn week lang problemen opgelost dan topic dichtgooien, niet na een meldingen dat het verbeterd is, het is idd behoorlijk verbeterd maar er zijn nog genoeg nukken met de Ubee.

teerex
17 november 2009, 19:09
Inderdaad. Het positieve nieuws is dat de telefoon het hier nu helemaal doet. Het negatieve dat de Ubee vandaag weer uitviel, en dus geen internet EN geen telefoon. Klein verschilletje: Er knipperden twee lampjes op het modem, volgens mij de 2 van de telefoonaansluitingen ( de twee meest linkse). Dus nu mag ik een monteur laten komen. Joepie:evil:

Pierre_1
17 november 2009, 21:23
Inderdaad. Het positieve nieuws is dat de telefoon het hier nu helemaal doet. Het negatieve dat de Ubee vandaag weer uitviel, en dus geen internet EN geen telefoon. Klein verschilletje: Er knipperden twee lampjes op het modem, volgens mij de 2 van de telefoonaansluitingen ( de twee meest linkse). Dus nu mag ik een monteur laten komen. Joepie:evil:

Hier van het ene op het andere moment geen internet meer. Alle lampjes brandden normaal op het modem, maar ip-adres was ineens 0.0.0.0. Na een reset weer internet, maar met een trage upload (2.2MB/s). Het leek zo goed allemaal.

teerex
17 november 2009, 21:59
Het fraaie is nu dat als je een reset gedaan hebt alles weer werkt. Bel je dan de helpdesk dan kunnen ze niks vinden en dus ook geen monteur sturen! Ik wordt dus gedwongen om mobiel te bellen als het modem er weer uitligt... ALS ze dan tenminste WEL wat kunnen vinden.:evil:

Renatus
17 november 2009, 22:13
Ik vindt wel dat de mod het vorige topic iets te snel heeft gesloten aangezien er toch nog mensen met problemen rondlopen die nu in een topic reageren wat eigenlijk bedoeld zou moeten zijn voor opgeloste problemen, stelregel zou moeten zijn week lang problemen opgelost dan topic dichtgooien, niet na een meldingen dat het verbeterd is, het is idd behoorlijk verbeterd maar er zijn nog genoeg nukken met de Ubee.

Tot nu toe zijn het alleen Parel en Pierre_1 die daadwerkelijk aangeven dat de newsserver download bij hun nog niet altijd naar behoren is, anderen melden situaties die niet newsserver gerelateerd zijn (6Mbit ipv 50Mbit, spontaan resettend modem). Daar zijn volgens mij genoeg andere topics voor dan diegene die reeds is gesloten.

Pierre_1
17 november 2009, 23:13
Tot nu toe zijn het alleen Parel en Pierre_1 die daadwerkelijk aangeven dat de newsserver download bij hun nog niet altijd naar behoren is, anderen melden situaties die niet newsserver gerelateerd zijn (6Mbit ipv 50Mbit, spontaan resettend modem). Daar zijn volgens mij genoeg andere topics voor dan diegene die reeds is gesloten.

Eens, Renatus. We moeten on-topic blijven. Ik hoop alleen wel dat Ziggo de 'achtergeblevenen' ook nog wil helpen. Het is blijkbaar voor een aantal klanten nog niet helemaal opgelost.

Ik vind het wel heel opvallend dat er dus geen Firmware-update is geweest voor het Ubee modem, ondanks dat dat wel gesuggereerd was hier! Er schijnt een landelijke netwerk-aanpassing zijn geweest.

Rhodanos
18 november 2009, 00:32
Eens, Renatus. We moeten on-topic blijven. Ik hoop alleen wel dat Ziggo de 'achtergeblevenen' ook nog wil helpen. Het is blijkbaar voor een aantal klanten nog niet helemaal opgelost.

Ik vind het wel heel opvallend dat er dus geen Firmware-update is geweest voor het Ubee modem, ondanks dat dat wel gesuggereerd was hier! Er schijnt een landelijke netwerk-aanpassing zijn geweest.

Er is in het forum door aantal mensen geschreven dat Ziggo-mederwerkers hadden gezegd dat de problemen via een firmwareupdate zou worden opgelost. Nu is het natuurliijk heel goed mogelijk dat deze mensen niet een firmwareiupdate hebben bedoeld, maar een cmts (of iets dergelijks) verandering. Ik heb hogere snelheden dan voorheen, maar zowel draaloos als bedraad schommelingen in de waarden.
Maar weet niet of dit aan mijn Belkin 150N router ligt. De vervanger, de Netgear 3700 is vandaar opgestuurd, die zal ik in het weekend kunnen testen.

Mirrrr
18 november 2009, 04:36

Nou het is zo minimaal dat ik me daar echt niet in een ander topic meer druk om ga maken. Ben zo happy met wat ik heb

satdoxter
18 november 2009, 07:34

Nou zet mij aan het lijstje erbij de Ubee is veel beter geworden met beter maar nog steeds niet in de buurt van de Arris, er is nog steeds werk aan de winkel, moet nu weg zal straks wel toelichting geven.

kontknager
18 november 2009, 09:28
Nou zet mij aan het lijstje erbij de Ubee is veel beter geworden met beter maar nog steeds niet in de buurt van de Arris, er is nog steeds werk aan de winkel, moet nu weg zal straks wel toelichting geven.

Bij mij is het ook verbeterd, maar nog steeds niet in orde (totaal wegvallende usenet verkeer om de halve minuut ongeveer) Nu weer de arris aangesloten, en werkt perfect. Paar honderd GB binnen gehaald afgelopen nacht :)

CeeS
18 november 2009, 12:53

Het probleem met news-speed zou opgelost zijn door een aanpassing in de profiel-files voor dit modem. Elk modem heeft voor elk abonnement een eigen profiel, wat gedownload wordt op het moment dat het modem zich aanmeldt. Daarin staat dus ook hoe snel je modem moet werken. Als je een ander abonnement neemt wordt voor jouw modem een andere profielfile opgehaald. Door aanpassingen in die configuratie zou dit opgelost moeten zijn. En vandaar dat je dit dan ook merkt na een reset van je modem omdat dan het profiel opnieuw opgehaald wordt.

Buiten die speedproblemen spelen er ook nog stabiliteits problemen (wegvallende verbindingen), maar dat komt niet overal voor en heeft misschien te maken met merk/type cmts waar het modem aan hangt. Dat is binnen Ziggo niet gelijk omdat het vroeger 3 verschillende netwerken waren. Daarvoor zou wel een firmware update komen van het modem, maar wanneer die klaar is en of die al klaar is en of die voor alle modems/gebieden nodig is weet ik niet.

Verder heb je dan nog lokale problemen (slecht signaal van 1 of meer abonnees) wat problemen kan geven.

Voor iedereen is het dus verschillend van welke van de 3 oorzaken of combinaties ervan je last hebt.

Ik verwacht niet dat het nu voor Ziggo "klaar is" en dat sommige mensen nog met problemen blijven zitten. Een groot deel van de problemen lijkt nu opgelost door het andere profiel, andere zullen ook wel opgelost worden denk ik.

MonkeyBrainsNL
18 november 2009, 13:13
Duidelijk uitgelegd CeeS :thumb up:

Parel
18 november 2009, 14:06
Het probleem met news-speed zou opgelost zijn door een aanpassing in de profiel-files voor dit modem. Elk modem heeft voor elk abonnement een eigen profiel, wat gedownload wordt op het moment dat het modem zich aanmeldt. Daarin staat dus ook hoe snel je modem moet werken. Als je een ander abonnement neemt wordt voor jouw modem een andere profielfile opgehaald. Door aanpassingen in die configuratie zou dit opgelost moeten zijn. En vandaar dat je dit dan ook merkt na een reset van je modem omdat dan het profiel opnieuw opgehaald wordt.

Buiten die speedproblemen spelen er ook nog stabiliteits problemen (wegvallende verbindingen), maar dat komt niet overal voor en heeft misschien te maken met merk/type cmts waar het modem aan hangt. Dat is binnen Ziggo niet gelijk omdat het vroeger 3 verschillende netwerken waren. Daarvoor zou wel een firmware update komen van het modem, maar wanneer die klaar is en of die al klaar is en of die voor alle modems/gebieden nodig is weet ik niet.

Verder heb je dan nog lokale problemen (slecht signaal van 1 of meer abonnees) wat problemen kan geven.

Voor iedereen is het dus verschillend van welke van de 3 oorzaken of combinaties ervan je last hebt.

Ik verwacht niet dat het nu voor Ziggo "klaar is" en dat sommige mensen nog met problemen blijven zitten. Een groot deel van de problemen lijkt nu opgelost door het andere profiel, andere zullen ook wel opgelost worden denk ik.

Hoi, goed verhaal.
Firmware is inderdaad nog niet aangepast staat bij mij nog steeds op Software versie: 4.111.3008
Kun je dat profiel ook ergens in je modem zien als je dat uitleest? of staat dat onder Advanced?( inlog misschien bekend?)
Ik vind het bij mij wel raar dat als hij stilvalt, helemaal niks meer dus, dat hij dan na de eerste reset heel langzaam gaat, doe ik dan na 10 minuten weer een reset loopt hij weer gesmeerd.
Dit is nu al twee dagen zo, zou kunnen komen omdat ze er misschien nog mee bezig zijn.
Mijn signaal schijnt wel goed te zijn, dat hebben ze al twee keer nagekeken.
Hoop dat het uiteindelijk wel goed komt, alleen jammer dat Ziggo op hun site niet laat zien hoever ze er mee staan.
:thumb up:

rutger89
18 november 2009, 14:17
Hoi, goed verhaal.
Firmware is inderdaad nog niet aangepast staat bij mij nog steeds op Software versie: 4.111.3008
Kun je dat profiel ook ergens in je modem zien als je dat uitleest? of staat dat onder Advanced?( inlog misschien bekend?)
Ik vind het bij mij wel raar dat als hij stilvalt, helemaal niks meer dus, dat hij dan na de eerste reset heel langzaam gaat, doe ik dan na 10 minuten weer een reset loopt hij weer gesmeerd.
Dit is nu al twee dagen zo, zou kunnen komen omdat ze er misschien nog mee bezig zijn.
Mijn signaal schijnt wel goed te zijn, dat hebben ze al twee keer nagekeken.
Hoop dat het uiteindelijk wel goed komt, alleen jammer dat Ziggo op hun site niet laat zien hoever ze er mee staan.
:thumb up:
admin/password :P

Parel
18 november 2009, 14:33
admin/password :P
Hoi Hartelijk dank.
Het eventlog staat vol met Critical (3) en Error (4)
Omschrijving:
Missing BP Configuration Settings, zou dat je profiel kunnen zijn?
Kan nu in ieder geval zelf zien of het modem wel of niet goed werkt.:thumb up:

matty
19 november 2009, 06:44
Hoe kom je eigenlijk bij de statuspagina van de modem?

Sandokando
19 november 2009, 13:27
pffff ik blij dat bij mij de Ubee omgeruild is voor een Arris .

Spartagek
19 november 2009, 14:42
weet iemand hoe ik in mijn ubee modem kan inloggen?

verder een klotemodem,haal met deze modem maar 20 ipv 50 mb en maar wachten op de nieuwe firmware.

hoop dat iemand mij kan helpen,want ziggo doet of kan het niet.

vriendelijke groeten:
Peter

Niemand kan je helpen daarmee, aangezien de fw door Ziggo & fabrikant worden geregeld.

dus afwachten en op een houtje bijten, helaas..

Renatus
19 november 2009, 14:53
verder een klotemodem,haal met deze modem maar 20 ipv 50 mb en maar wachten op de nieuwe firmware.

hoop dat iemand mij kan helpen,want ziggo doet of kan het niet.

Het ligt eerder aan je profiel dan aan het modem. 20Mbit is een perfecte snelheid voor Alles In Een Plus.

rutger89
19 november 2009, 17:12
Ubee is hier sinds eergisteren erg onregelmatig in snelheid?
meer mensen hier problemen mee?
snelheid zit wel boven de 4.7MB/s maar erg instabiel. Plaatje zegt genoeg denk ik :)
http://opslag.lamigeste.net/usenet_5.17MB_19-11-09.PNG

zat even niet op te letten: :censored:
http://opslag.lamigeste.net/usenet_5.37MB_19-11-09.PNG
lijkt wel weer hetzelfde als van te voren :o

ping waarden tijdens downloaden blijven wel normaal, maar met eens in in de 20 pings een time-out. Dat lijkt me dan niet helemaal in orde.. :?

Mirrrr
19 november 2009, 18:18
Ik heb het bij bepaalde downloads maar over het algemeen heb ik nergens last van.

Renatus
19 november 2009, 20:04
Gaat hier nog steeds als een zonnetje: :thumb up:

http://i45.tinypic.com/r91r3t.jpg

rutger89
19 november 2009, 21:39
Ik heb het bij bepaalde downloads maar over het algemeen heb ik nergens last van.

inderdaad, bij een block van 1GB heb ik ook nergens last van.
Bij 'kleinere' blocks van 50mb begint het geouwehoer :S

Mirrrr
19 november 2009, 22:45
inderdaad, bij een block van 1GB heb ik ook nergens last van.
Bij 'kleinere' blocks van 50mb begint het geouwehoer :S

Nee ik heb het echt af en toe. Ik weet echt niet waar het aan ligt.

CeeS
20 november 2009, 12:40
Is het geen idee om hier een nieuw topic voor te starten? Nu staat het een beetje plompverloren in dit hele verhaal over de nieuws server download.

Volgens mij zijn er best veel abonnees ge´nteresseerd in het 'bekijken' van hun Ubee maar zullen die niet snel in dit topic zoeken.

Zomaar een ideetje.....

Goed idee :!:

Ik heb een nieuw (sticky/belangrijk) topic aangemaakt in het 'internet' deel van dit forum en de berichten die hier over gaan naartoe verplaatst. Mensen die hun bericht in dit topic dus missen kunnen het hier vinden (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22262).

Rhodanos
21 november 2009, 17:33
:rolleyes:Ik heb net weer zitten te testen, met Newsbin Pro 64 bit. Download via Eweka levert waardes op tussen de 4MBps en 5MBps, met uitschieters naar beneden en naar boven. Download via Giganews levert waarden op tussen de 5MBps en de 6.5 MBps, met uitschieters naar beneden. In Mbps zag ik zelfs waardes van 51,7 Mbps invliegen. :grin:

Ik maak wel een kantekening. Ik heb mijn router ingesteld op kanaal 1, en daar zit meestal maar 1 andere router. Die ene andere router was niet actief tijdens de test. Dit be´nvloedt natuurlijk het testresultaat.

Edit: 2 uur 's nachts 22/11: waardes van tegen de 51,9 Mbps bereikt.

speedrock
22 november 2009, 11:10
hallo,
wil even reageren op jou tip,
bij mij werk het niet hoor,of snap ik het gewoon niet.
mijn ubee modem gereset en de router ook maar bij newsgroep gaat hij niet verder dan 19mb en hij begint bij 32mb en zakt dan heel snel terug naar 20mb dus die modem is niet goed,of heeft ziggo dit expres gedaan????

bedankt en de groeten van peter:eek:

Volgorde reset:
Modem van spanning af
Router van spanning af
Na enkele minuten:
Modem op spanning zetten

nico hhw
22 november 2009, 11:37
hallo,
wil even reageren op jou tip,
bij mij werk het niet hoor,of snap ik het gewoon niet.
mijn ubee modem gereset en de router ook maar bij newsgroep gaat hij niet verder dan 19mb en hij begint bij 32mb en zakt dan heel snel terug naar 20mb dus die modem is niet goed,of heeft ziggo dit expres gedaan????

bedankt en de groeten van peter:eek:

Peter, van welke nieuwsgroepen download jij? Als je van die van
Ziggo download dan kan het kloppen want die gaan officieel
niet sneller dan 16 Mbit. Die zijn dus door Ziggo begrensd.

Ed
22 november 2009, 13:30
http://i39.photobucket.com/albums/e186/Kabrio/22-11-200910-59-17.png

Zoals te zien hier echt geen problemen, mensen met andere snelheidsissue's moeten zich in andere topics begeven. Het leek er inderdaad op dat er een firmwareupdate zou komen, door de spontane verandering van snelheid betreffende news is het dan toch ook logisch dat je gelijk denkt aan firmwareupdate??? Het probleem betreffende news is opgelost en hoe ze het gedaan hebben zal me werkelijk aan mijn bolle kont roesten, het is opgelost!

Rhodanos
22 november 2009, 14:22
Ik haalde gisteren tijdens mijn tests dezelfde waardes als Ed. Nu wil ik niet pretenderen dat de problemen met het Ubee modem zijn opgelost. Morgen krijg ik mogelijk weer andere waardes.
Echter, wat Ed signaleert kan ook een verklaring zijn voor lagere waardes. Zoals ik gisteren ook weer in de Consumentengids las is de snelheid waar een provider mee adverteert geen absolute snelheid, maar een beoogde snelheid. Je kunt ook kijken naar andere factoren, zoals
- welke channel gebruikt jouw draadloze router;
- is op die channel veel concurrentie, die kan storen'
- welke newsserver gebruik je;
- hoeveel draden mag je daar gebruiken;
- heb je SSL ingeschakeld.

Voor channelcontrole gebruik ik inSSIDer. Ik ben nu bezig om Eweka te testen, als mogelijk alternatief voor gigenews.

Ed
22 november 2009, 14:27
- welke newsserver gebruik je;
- hoeveel draden mag je daar gebruiken;
- heb je SSL ingeschakeld.Hij gebruikt WEL 20 servers... is toch van de gekke. Heb al meerdere malen gevraagd welke servers dat zijn en volgens mij zijn het naast die van Ziggo alleen maar freeservers... Ja, in mijn ogen knijpt hij door het gebruik van zoveel servers zijn eigen snelheid en dus ook die van Ziggo die hij gebruikt.

Gooi maar eens 8 auto's op een weg, lekker rustig. Doe dan eens 64 op datzelfde stukje, dat wordt dringen geblazen! Ik blijf bij mijn mening, hij moet eerst maar eens thuis kijken en ja, mogelijke oorzaken uitzoeken.

Usenet en Ubee-probleem is opgelost.

speedrock
22 november 2009, 23:25
hallo,

weet niet welke newsservers ik gebruik,jaja klinkt stom maarja.

ik download via grabbit en binarie geloof ik.

ik merk geen verschil tussen de pluspakket en de extrapakket en dus heb ik het maar teruggezet naar plus,scheelt wel Ç15,- per maand.

bedankt zover met het meedenken.

mvg:peter:frons:

Peter, van welke nieuwsgroepen download jij? Als je van die van
Ziggo download dan kan het kloppen want die gaan officieel
niet sneller dan 16 Mbit. Die zijn dus door Ziggo begrensd.

kontknager
23 november 2009, 09:16
Hij gebruikt WEL 20 servers... is toch van de gekke. Heb al meerdere malen gevraagd welke servers dat zijn en volgens mij zijn het naast die van Ziggo alleen maar freeservers... Ja, in mijn ogen knijpt hij door het gebruik van zoveel servers zijn eigen snelheid en dus ook die van Ziggo die hij gebruikt.

Gooi maar eens 8 auto's op een weg, lekker rustig. Doe dan eens 64 op datzelfde stukje, dat wordt dringen geblazen! Ik blijf bij mijn mening, hij moet eerst maar eens thuis kijken en ja, mogelijke oorzaken uitzoeken.

Usenet en Ubee-probleem is opgelost.

Grotendeels maar nog niet helemaal. Een aantal dagen geleden had je toch rond de 30/60 seconden totaal wegvallend usenet verkeer voor een aantal seconden. Daarna weer volle bak voor 30/60 seconden. Arris nu weer aangesloten en werkt perfect zonder dit probleem.

mod-1
23 november 2009, 16:53
Offtopic discussie verplaatst naar http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22334

Ed
24 november 2009, 16:08
Grotendeels maar nog niet helemaal. Een aantal dagen geleden had je toch rond de 30/60 seconden totaal wegvallend usenet verkeer voor een aantal seconden. Daarna weer volle bak voor 30/60 seconden. Arris nu weer aangesloten en werkt perfect zonder dit probleem.Dus komen we weer op dat stukje regiogebonden, waar in de ene plaats de Arris weer beter werkt en in de andere plaats de Ubee weer beter werkt.

Staat los van Usenet probs :?

r0d
24 november 2009, 22:24
Vanavond weer een monteur langsgweest. Hij is ondertussen al 3 keer hier geweest en ik heb hem om het Arris modem gevraagd omdat ik met Ubee maar time-outs bleef krijgen. Hij heeft me nu ook het Arris modem afgegeven, voor het geval ik deze wil proberen. Zeer nette service moet ik zeggen!

Zelf heb ik een Ubee modem eraan hangen en na heel veel problemen lijkt het nu stabieler te lopen! Ik heb sinds een dag Online Ping Check lopen en deze heeft 10time-outs gegeven naar google.nl. (eerst was dit om de 10sec)

Verder geeft de beste man aan dat hij doorgekregen heeft dat ze voor Ubee as donderdag de 1ste firmware update gaan draaien, dus ik ben benieuwd!

Ik haal nu mijn maximale snelheid ook. Uploaden met 1 lijntje naar een 100Mbit UK server gaat via FTP met 550kb/s en downloaden gaat met 5,5Mb/s

Al met al loopt het nu veel stabieler als enkele dagen geleden.

Renatus
24 november 2009, 23:01
Verder geeft de beste man aan dat hij doorgekregen heeft dat ze voor Ubee as donderdag de 1ste firmware update gaan draaien, dus ik ben benieuwd!

Ben benieuwd, gelukkig is het mogelijk om de Ubee status te bekijken dus is het te controleren of er een firmware wordt uitgeleverd. Ben donderdag pas laat thuis, geheid dat ik dan hier in het forum dan wel verneem of de beste man goede bronnen heeft. :thumb up:

matty
25 november 2009, 07:17
eerst zien dan geloven. krijg elke keer wel te horen dat het over paar dagen is opgelost.

Excalibur
25 november 2009, 09:48
Zelf heb ik een Ubee modem eraan hangen en na heel veel problemen lijkt het nu stabieler te lopen! Ik heb sinds een dag Online Ping Check lopen en deze heeft 10time-outs gegeven naar google.nl. (eerst was dit om de 10sec)
Houd er rekening mee dat een router/webserver ook een ping request zal droppen als deze even druk is, wat aan jou kant een time-out genereert.
Een time-out wil dus echter niet altijd zeggen dat er ook daadwerkelijk geen verbinding is, beetje onbetrouwbare manier van meten. Tenzij je een adres weet waarvan 100% zeker is dat er altijd gereageerd word op een ping aanvraag, en google.nl is niet zo'n adres.

kontknager
25 november 2009, 09:51
Dus komen we weer op dat stukje regiogebonden, waar in de ene plaats de Arris weer beter werkt en in de andere plaats de Ubee weer beter werkt.

Staat los van Usenet probs :?

Het probleem heeft zowieso niets met usenet te maken, maar gewoon met meerdere verbindingen data binnenhalen.

Hopelijk is er snel een oplossing voor het probleem. Ubee probleem is NIET opgelost.

Ed
25 november 2009, 16:37
Het probleem heeft zowieso niets met usenet te maken, maar gewoon met meerdere verbindingen data binnenhalen.

Hopelijk is er snel een oplossing voor het probleem. Ubee probleem is NIET opgelost.En in welk topic zitten we???

We zitten in het Usenet topic!!!

Dat probleem (betreffende de maximale snelheid van 'maar' 35Mbit/s) is opgelost. De andere problemen zullen me, zo gezegd aan mijn bolle kont roesten. Het ging ons ook alleen maar om het probleem betreffende Usenet. Snap dat dan!!! De rest zul je zelf moeten doen... is lezen nou zo moeilijk???

Dus verzoek aan een MOD!!! Topicchange aub, 'Ubee problemen met snelheid usenet verholpen! Reset modem.'

matty
26 november 2009, 07:13
En in welk topic zitten we???

Dat probleem (betreffende de maximale snelheid van 'maar' 35Mbit/s) is opgelost. De andere problemen zullen me, zo gezegd aan mijn bolle kont roesten. Het ging ons ook alleen maar om het probleem betreffende Usenet. Snap dat dan!!! De rest zul je zelf moeten doen... is lezen nou zo moeilijk???

Dus verzoek aan een MOD!!! Topicchange aub, 'Ubee problemen met snelheid usenet verholpen! Reset modem.'

ja niet dus. max van newsserver hier is 35-40mbit doordat alleen 1 van de min 4 kanalen beschikbaar is (wel met stabiele verbinding, dat dan weer wel). het is wellicht voor een deel opgelost maar zeker nog niet helemaal.
Dus terug je hok in...

satdoxter
26 november 2009, 07:27
Wel vandaag de nieuwe snelheid ontvangen en vanmorgen dus een snelle test gedaan, wil hem wel eens ergens in het weekend met de Arris vergelijken.

De Ubee gedraagt zich kranig komt constant op de 14.4 Mb maar zakt om de 5 a 10 seconden weg, ik heb 130M cache ingesteld Voor SABNZBD+ weet niet of dit stabieler wordt met nog een grotere cache gemiddelde snelheid is goed

http://grab.by/OoG

Extra grote download genomen om te kijken of hij zich helemaal van stuk liet brengen.

MonkeyBrainsNL
26 november 2009, 08:13
Wordt tijd voor een nieuwe Hdd als ik de snelheid bekijk..:mrgreen: Mooi hoor!! kan niet wachten

Excalibur
26 november 2009, 09:22
ja niet dus. max van newsserver hier is 35-40mbit doordat alleen 1 van de min 4 kanalen beschikbaar is (wel met stabiele verbinding, dat dan weer wel). het is wellicht voor een deel opgelost maar zeker nog niet helemaal.
Dus terug je hok in...
Je bedoelt dat jou modem 1 van de 4 kanalen gebruikt? In dat geval is het niet usenet specifiek, maar is er, een niet algemeen, probleem met jou modem/account/abonnement waardoor er niet meerdere kanalen gelocked worden.

De usenet problemen speelden ook met modems die wel meerdere kanalen tot hun beschikking hadden.

Lijkt er dus op dat jou probleem niet usenet specifiek is, maar met het modem te maken heeft en het locken op meerdere downstreams.

Wie moet er nu terug zijn hok in? :wink:

Flammie
26 november 2009, 18:37
Dus terug je hok in...
Zet een low pass filter tussen je coax kabel en modem.
Ik kan je bijna 100% garanderen dat dat werkt!

Suc6!

Anteros
26 november 2009, 19:09
Ik heb sinds een maand AIE met een Ubee modem. Het viel me al meteen op dat downloaden vanuit nieuwsgroepen een drama was. Veel fluctuaties tussen 1,5 en 3,5mbyte/sec. Verder viel mij op dat speedtest van ziggo ook varieerde. Van 25 a 30 tot 42mbit.

Hierover had ik een week geleden gebeld en er werd mij verteld dat er a.s. donderdag (vandaag dus) nieuwe firmware van Ubee vrijgegeven werd. Voor de zekerheid had ik gister ook nog even een mail gestuurd met mijn probleem en een verwijzing naar dit forum. Zij gaven me echter aan dat ze net begonnen waren met de test fase en dat het nog een aantal weken kon duren voordat de firmware vrijgegeven zou worden.

Ik dus balen maar nu net eens een speedtest van ziggo gedaan om te kijken of de medewerkster waarmee ik gesproken had, gelijk had. En zover ik nu kan zien heeft ze dat. Ik haal 48mbit keer op keer.

Toen maar eens uit nieuwsgroepen downloaden (newsleecher). En wow, ik haal 5,5mbyte/sec! Nog nooit gehaald. En dat ook vrij stabiel. Hij slingert tussen de 5 en 5,5mb/sec. Dit was met grote en kleine bestanden (divx en HD).

Nu ben ik gereserveerd tevreden, want ik heb dit topic gelezen en na een bepaalde euforie, kwamen er toch weer problemen aan het licht met de Ubee.

Maar goed, vandaag maar er lekker van genieten en morgen zien we wel weer verder (natuurlijk hopend dat het dan nog steeds snel is :)).

Anteros
26 november 2009, 20:26
En zoals ik al zei, niet te vroeg juigen. Mijn plezier was helaas van korte duur. De hele tijd op 5 a 5,5mb/sec gedownload, maar ondertussen nu al ruim een half uurtje ingekakt naar 3 a 3,5mb/sec.... *zucht* :censored::evil:

Speedtest van ziggo geeft 27-34mbit..... :sleep::shock:

CeeS
26 november 2009, 20:37
En zoals ik al zei, niet te vroeg juigen. Mijn plezier was helaas van korte duur. De hele tijd op 5 a 5,5mb/sec gedownload, maar ondertussen nu al ruim een half uurtje ingekakt naar 3 a 3,5mb/sec.... *zucht* :censored::evil:

Speedtest van ziggo geeft 27-34mbit..... :sleep::shock:

Er is al een paar keer geschreven dat er meerdere problemen speelden.
1 - probleem met veel verbindingen tegelijk wat resulteerde in tragere download van newsservers.
2 - stabiliteitsproblemen met modems waardoor soms de algehele snelheid inzakt of de verbinding wegvalt.

Probleem-1 is inmiddels opgelost door een wijziging in het configuratiebestand van de modems toe te passen (het profiel). Dat werkt goed en dat probleem is opgelost melden verschillende mensen die last hadden van probleem-1

Probleem-2 is nog niet opgelost. Dit probleem heeft ook lang niet iedereen last van en treedt op bij bepaalde type's CMTS zo lijkt het. Blijkbaar heb jij last van probleem-2, want ook je speedtest zakt in elkaar en niet alleen je news-download.

Je moet dus wachten tot probleem-2 opgelost is, hopelijk dus als die nieuwe firmware uitkomt.

MonkeyBrainsNL
26 november 2009, 22:01
Op het GOT forum wordt gesuggereerd dat de nieuwe firmware (ubee) komende zaterdag wordt ingeladen.. Iemand inside information??

Anteros
26 november 2009, 22:31
Op het GOT forum wordt gesuggereerd dat de nieuwe firmware (ubee) komende zaterdag wordt ingeladen.. Iemand inside information??

Heb je een link naar het topic op GOT?

@Cees: Bedankt voor de info. Ik had alles in dit (en het andere ubee topic) doorgelezen, maar was niet op de hoogte van probleem-2.

Barricade
26 november 2009, 22:56
Ik had vanmorgen op GoT gevraagd of iemand meer wist over de nieuwe firmware op zaterdag. Ik wou het nog hier posten, maar was het vergeten, sorry, bij deze dus:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/32995631#32995631

Nooky
26 november 2009, 23:33
Hier nu constante 10-11 MB/s met mijn Arrisje...
(Enschede)

Renatus
27 november 2009, 00:11
Hier nu constante 10-11 MB/s met mijn Arrisje...
(Enschede)

En het nut van deze melding in dit topic is? :?

(Zou je netwerk maar eens nakijken, die snelheid is veel te laag voor een 120Mbit lijn.)

coolbas2000
27 november 2009, 12:25
Ook ik heb enkele dagen geleden de ubee modem ontvangen na het overstappen op alles in 1 extra. Sinds die dag zeer verschillende snelheden via eweka met newzleecher.

De maximale snelheid die ik heb gehaald is net boven de 40 mbit.Dit is dan op hele rustige tijdstippen,vooral snachts.Dit geld ook voor alle speedtests die ik heb gedaan en daar maak ik uit op dat mijn snelheid algemeen niet goed is. :shock:

Ik ben nieuw op dit forum en kwam via zoeken op problemen met de ubee op dit forum terecht en heb al aardig wat bruikbare informatie kunnen vinden. Nou zie ik dat op mijn modem 2 oranje ledjes branden in plaats van 1. Ik heb begrepen dat dat inhoud dat mijn moden maar 1 downstream kanaal gebruikt in plaats van de 4 die hij zou moeten gebruiken. Ik heb de modem al tientallen keren gereset en het probleem blijft. Ook de klantenservice kan eht probleem niet direct vinden en daarom probeer ik het op dit forum. Ik hoop in het juiste topic.

Mijn vraag aan jullie is kan het zijn dat omdat er 2 oranje ledjes branden ik mijn snelheid nooit haal en meestal maar rond de 30 mbit zijn.

Ik heb op dit forum gelezen over een mensen die een low pass filter gebruiken omdat ook hun modem last heeft van dit probleem.
Degene die hier over sprak was Pierre 1. Beste Pierre 1 ik kom ook uit voorburg en heb denk ik last van hetzelfde probleem als jij. Heeft de low pass filter gezorgd dat bij jou de modem weer 4 downstreams ging gebruiken? Bvd:-P

Ik hoop dat iemand mij kan helpen of in ieder geval meer info heeft over mijn probleem want de helpdesk van ziggo heeft dit niet. Als dit bericht in het verkeerde topic staat is dat per ongeluk.Maar er werd in dit topic over gesproken vandaar.

Alvast bedankt

Ed
27 november 2009, 12:40
Nou zie ik dat op mijn modem 2 oranje ledjes branden in plaats van 1. Ik heb begrepen dat dat inhoud dat mijn moden maar 1 downstream kanaal gebruikt in plaats van de 4 die hij zou moeten gebruiken. Ik heb de modem al tientallen keren gereset en het probleem blijft. Ook de klantenservice kan eht probleem niet direct vinden en daarom probeer ik het op dit forum. Ik hoop in het juiste topic.Heeft de Klantenservice ook daadwerkelijk de modem uitgelezen? Ze kunnen zo alles checken, hoeveel downstreams er draaien.

Tweede vraag, draaide je tot ontvangst van de Ubee, nog met een ED2 modem bv Motorola? Of ben je overgestapt van een ander pakket naar Alles in 1 Extra of had je dit pakket al?

coolbas2000
27 november 2009, 13:03
Bedankt ed voor de snelle reactie,super

ik ben inderdaad overgestapt van internet en televisie naar alles in in extra. Ik ahd het snelste internet pakket 25mbs met een zwarte motorola modem. De eerste keer dat ik de modem gebruikte haalde ik een zeer stabiele snelheid maar precies hetzelfde als voor de overstap. Toen heb ik contact opgenomen met de klantenservice. Deze hebben de modem uitgelezen en gaven aan dat de modem steeds het oude profiel op haalde in plaats van het nieuwe profiel met de nieuwe snelheden.

Een aantal uur later begon de snelheid op te lopen tot 40 mbit ongeveer maar wel onstabiel met zeer wisselende snelheden.De volgende dag gebeld en toen gaf ziggo aan dat het profiel probleem was opgelost door de 3e lijn. Ik gaf toen aan dat de snelheid inderdaad was opgelopen maar dat de verbiding niet constant was en dat de modem 2 oranje ledjes gaf.Hij zei dat dat niks uit maakte.Ik vroeg hem hierop of hij misschien weer de modem uit kon lezen maar dit ging niks uitmaken volgens hem. Hij zou een taak maken bij de 3e lijn en ik moest maar afwachten. Als er binnen een aantal dagen niks veranderde zou ik weer contact op moeten nemen. Had ook het gevoel ook met iemand te spreken die er weinig van af wist, of er weinig zin in had. Dit in tegenstelling tot de eerste keer, toen ben ik prima geholpen.

Maar zelf heb ik het idee dat ik inderdaad maar 1 downstream gebruik en dat de modem daarom op drukke tijden de snelheid helemaal niet haalt. Ik woon in voorburg en zag dat Pierre ook een low pass filter nodig had en ook hij komt uit voorburg dus misschien is dat de zelfde centrale.

Misschien dat je tips hebt over het bellen naar de klantenservice of een andere oplossing zodat ze in ieder gevale en oplossing zoeken in de juiste richting. Het internet word namelijk ook gebruikt voor werk en het is voor mij belangrijk dat mijn verbinding betrouwbaar is.

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie Ed,

groet

Parel
27 november 2009, 13:38
Ook ik heb enkele dagen geleden de ubee modem ontvangen na het overstappen op alles in 1 extra. Sinds die dag zeer verschillende snelheden via eweka met newzleecher.

De maximale snelheid die ik heb gehaald is net boven de 40 mbit.Dit is dan op hele rustige tijdstippen,vooral snachts.Dit geld ook voor alle speedtests die ik heb gedaan en daar maak ik uit op dat mijn snelheid algemeen niet goed is. :shock:

Ik ben nieuw op dit forum en kwam via zoeken op problemen met de ubee op dit forum terecht en heb al aardig wat bruikbare informatie kunnen vinden. Nou zie ik dat op mijn modem 2 oranje ledjes branden in plaats van 1. Ik heb begrepen dat dat inhoud dat mijn moden maar 1 downstream kanaal gebruikt in plaats van de 4 die hij zou moeten gebruiken. Ik heb de modem al tientallen keren gereset en het probleem blijft. Ook de klantenservice kan eht probleem niet direct vinden en daarom probeer ik het op dit forum. Ik hoop in het juiste topic.

Mijn vraag aan jullie is kan het zijn dat omdat er 2 oranje ledjes branden ik mijn snelheid nooit haal en meestal maar rond de 30 mbit zijn.

Ik heb op dit forum gelezen over een mensen die een low pass filter gebruiken omdat ook hun modem last heeft van dit probleem.
Degene die hier over sprak was Pierre 1. Beste Pierre 1 ik kom ook uit voorburg en heb denk ik last van hetzelfde probleem als jij. Heeft de low pass filter gezorgd dat bij jou de modem weer 4 downstreams ging gebruiken? Bvd:-P

Ik hoop dat iemand mij kan helpen of in ieder geval meer info heeft over mijn probleem want de helpdesk van ziggo heeft dit niet. Als dit bericht in het verkeerde topic staat is dat per ongeluk.Maar er werd in dit topic over gesproken vandaar.

Alvast bedankt

Welkom bij de club.
Er zijn veel verschillende problemen met dat Ubee modem, lees het forum maar eens goed door.
Bij deze link http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=231932#post231932
kun je kijken hoe je het modem zelf kunt uit lezen, als Ziggo het niet wil doen.
Er schijnt ook nog nieuwe firmware uit te komen, maar wanneer en waarvoor, daar zijn de meningen over verdeeld.
Er schijnen ook veel mensen helemaal geen last te ondervinden ?
Misschien dat die al nieuwe firmware hebben dan?
Of misschien heeft Ziggo een beetje te veel hooi op de vork genomen om dat Ubee modem zo massaal uit te geven?

Maar heb er alle vertrouwen in dat het ooit nog goed komt.

kontknager
27 november 2009, 14:18
En in welk topic zitten we???

Jij snapt het niet helemaal. Ja de maximale snelheid is SOMS goed, maar zakt na ca. 20/30 seconden steeds in. Dan is er helemaal geen usenet data meer mogelijk. Voorheen zat je rond de 30/35Mbit te hikken (maar geen uitval)

Het probleem is dus eigenlijk alleen maar erger geworden.

coolbas2000
27 november 2009, 14:46
okee jah heb al aardig wat in die forums zitten neuzen en er zijn inderdaad veel klachten maar daarintegen zijn er ook mensen waar die vanaf dag 1 perfect werkt.

PAREL branden bij jou ook 2 oranje ledjes want ik denk dat het bij mij daar aan ligt. Aangezien veel mensen na het plaatsen van een low pass filter geen problemen meer hebben. Heb jij dit al geprobeerd:?: Ook las ik een verhaal van iemand die bij ook in mijn stad woont en ditzelfde probleem dus ondervonden heeft volgens mij.

Als het download lampje oranje is betekent dit dan zowiezo date maar 1 download stream is aangezien de upload maar 1 stream heeft en ook oranje brand?

Ik wil in ieder geval proberen dat oranje lampje weg te krijgen en te kijken of die dan naar behoren werkt.

Weet iemand hoe ik aan zon low pass filter kom of moet ik hiervoor toch echt bij de helpdesk aankloppen?

Ed
27 november 2009, 14:51
Jij snapt het niet helemaal. Ja de maximale snelheid is SOMS goed, maar zakt na ca. 20/30 seconden steeds in. Dan is er helemaal geen usenet data meer mogelijk. Voorheen zat je rond de 30/35Mbit te hikken (maar geen uitval)

Het probleem is dus eigenlijk alleen maar erger geworden.Hup, op negeer... alleen al om je nickname en het gewoon niet willen lezen en willen begrijpen (bericht van Cees ook gelezen?) Bij jou zijn andere factoren de oorzaak en laat dit topic daar schoon van brrrrrrrr. Geen zin om mijn lol in dit forum door persoontjes als jij te laten vernaggelen. Suc6 met je tocht.

PS: http://static.ziggo-gebruikers.nl/forum/images/reputation/reputation_neg.gifProbleem Usenet... (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=235629#post235629) 27 november 2009 15:18Zwak op de nicknaam spelen

Schijnbaar leest men alleen maar datgene wat niet eens belangrijk is... maar goed... feit blijft: men leest niet en gaat men het maar op andere dingen gooien. Is toch ook een belachelijke nick ;) Uiteraard weer zonder afzender, de zwakkeling.

Ed
27 november 2009, 14:52
okee jah heb al aardig wat in die forums zitten neuzen en er zijn inderdaad veel klachten maar daarintegen zijn er ook mensen waar die vanaf dag 1 perfect werkt.

PAREL branden bij jou ook 2 oranje ledjes want ik denk dat het bij mij daar aan ligt. Aangezien veel mensen na het plaatsen van een low pass filter geen problemen meer hebben. Heb jij dit al geprobeerd:?: Ook las ik een verhaal van iemand die bij ook in mijn stad woont en ditzelfde probleem dus ondervonden heeft volgens mij.

Als het download lampje oranje is betekent dit dan zowiezo date maar 1 download stream is aangezien de upload maar 1 stream heeft en ook oranje brand?

Ik wil in ieder geval proberen dat oranje lampje weg te krijgen en te kijken of die dan naar behoren werkt.

Weet iemand hoe ik aan zon low pass filter kom of moet ik hiervoor toch echt bij de helpdesk aankloppen?En wanneer zou je Alles in 1 Extra abonnement in gaan??? Is het al reeds geactiveerd dan? Ik had modem ook voordat abonnement in ging, de volgende dag (op de dag van ingaan) was alles normaal en werkte het gewoon.

Parel
27 november 2009, 15:14

Weet iemand hoe ik aan zon low pass filter kom of moet ik hiervoor toch echt bij de helpdesk aankloppen?
Hoi nee bij mij brand maar een lampje met die kleur.
Net zo als in het voorbeeld staat bij stap 3 van aan sluiten.
van rechts naar links of van boven naar beneden als hij aan de muur hangt:
groen
groen
oranje
groen
Dat filter schijn je van Ziggo te moeten krijgen.
En ja Misschien gaat het morgen beter, dat antwoord kreeg ik als eerste bij de helpdesk, en zo was het ook bij Ed lees ik.
Je zou het natuurlijk ook even aan de helpdesk kunnen vragen of je al geactiveerd bent? en wat dat met je vorige modem te maken heeft, begrijp ik ook niet.
Vraag daar ook meteen het ip van je modem, dat scheelt je dan weer in scan tijd, dan kun jezelf lezen en meten.
Suc6 ermee.

Ed
27 november 2009, 15:34
En ja Misschien gaat het morgen beter, dat antwoord kreeg ik als eerste bij de helpdesk, en zo was het ook bij Ed lees ik.
Je zou het natuurlijk ook even aan de helpdesk kunnen vragen of je al geactiveerd bent? en wat dat met je vorige modem te maken heeft, begrijp ik ook niet.Als je Alles in 1 Extra abonnement nog niet ingegaan is, draait het oude profiel gewoon op de nieuwe modem ;)

Dus pas als Alles in 1 Extra geactiveerd is (ingangsdatum staat op de brief die je krijgt ter bevestiging), wordt het nieuwe profiel ingeladen (waar je overigens niets van merkt!). Nadat er een configuratie bij Ziggo aangepast werd, draait de Ubee als een zonnetje. Altijd maximale snelheden, zowel HTTP als NNTP.

PS Bij mij brandden bij aansluiting ook 2 oranje lampjes, totdat Alles in 1 Extra in werking trad.

Anteros
27 november 2009, 20:17
Aan de hand van dit (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=231932) topic mijn modem uitgelezen. Mijn gegevens:

IP-range: 10.240.0.1 (den bosch)
fw-versie: 4.111.3008
hw-versie: 2.54
Aantal upstream channels: 1
Aantal downstream channels: 4
Gemiddeld binnenkomend vermogen (power): 0.00dBmV
Gemiddeld signaal/ruisverhouding: 40.5dBmV
Modulatie: QAM256
Upstream channel type: TDMA ATDMA
Upstream symbol rate: 2560Ksym/sec
Upstream frequency: 58.200MHz
Upstream power: 42.5dBmV

Toch wel leuk om te zien. Om de zoveel tijd zal ik mijn fw checken. Mocht deze veranderd zijn, dan laat ik het wel weten.

Ed
27 november 2009, 21:58
Aan de hand van dit (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=231932) topic mijn modem uitgelezen. Mijn gegevens:

IP-range: 10.240.0.1 (den bosch)
fw-versie: 4.111.3008
hw-versie: 2.54
Aantal upstream channels: 1
Aantal downstream channels: 4
Gemiddeld binnenkomend vermogen (power): 0.00dBmV
Gemiddeld signaal/ruisverhouding: 40.5dBmV
Modulatie: QAM256
Upstream channel type: TDMA ATDMA
Upstream symbol rate: 2560Ksym/sec
Upstream frequency: 58.200MHz
Upstream power: 42.5dBmV

Toch wel leuk om te zien. Om de zoveel tijd zal ik mijn fw checken. Mocht deze veranderd zijn, dan laat ik het wel weten.Dank je...
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 3_1_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7D11 Safari/528.16

CeeS
27 november 2009, 22:33
Bericht van Xitami1980 over Ubee modem verplaatst, staat nu hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22442)

nico hhw
28 november 2009, 09:55

ja, dit klopt inderdaad, oranje is 1 stream en groen betekend meerdere streams (bonded).
Zowel voor up en downstreams.

Jam
28 november 2009, 10:55

Alvast bedankt

heb je in ieder geval wel je newsleecher goed ingesteld, ik moest namelijk wel even de "speed limit" aanpassen in newsleecher toen de snelheid verhoogt was naar 50Mbit.

een ander probleem wat wellicht een oorzaak kan zijn is XP, die heeft namelijk een limiet als het gaat om meerdere verbindingen tegelijk.
misschien dat dit ook meespeelt in de problemen met de Ubee modem.

die limiet aan verbindingen in XP is wel op te lossen met een workaround, hier valt er iets over te lezen: http://www.pchelper.nl/forum/lofiversion/index.php/t38491.html

ik probeer gewoon een beetje mee te denken, ik heb zelf namelijk een Arris.
dus neem mij aub niet kwalijk als dit geen zoden aan de dijk zet.

bandietjeoo7
28 november 2009, 18:29
Doe net de speedtest van ziggo, meter slaat uit naar
120 M/bit zakt dan langzaam terug naar 65 M/bit, als ik dan
een internet pagina open dan knalt de arris eruit.
Als ik dan naar het modem kijk staan de 2 bovenste lampjes tegelijk te knipperen.
Duurt zon 2 tot 3 minuten en dan kan ik weer online.

Doe ik niets dan maakt die de speedtest af (119 M/bit down en 9,65 M/bit up) en kan ik gewoon internetten.

Lijkt erop dat de Arris die snelheden niet aan kan.

Zal morgen de Arris eens wisselen voor de Ubee.

Pierre_1
28 november 2009, 19:30
Als reactie op een eerdere post :

Ik heb inderdaad een Low Pass filter nodig om vier downstreams te krijgen op het Ubee modem. Wanneer ik deze er tussen uithaal heb ik maar 1 downstream. Ik heb ook geen idee waarom dat filter nodig is, het lijkt me ook niet gebruikelijk, maar het werkt wel. Ik heb dit filter trouwens van een Ziggo monteur gekregen.

Nooky
29 november 2009, 15:39
Iemand de firmware van de Ubee vandaag nog gecheckt?
Aangezien er geluiden waren dat er zaterdag een update zou zijn...

penta1966
29 november 2009, 15:59
Iemand de firmware van de Ubee vandaag nog gecheckt?
Aangezien er geluiden waren dat er zaterdag een update zou zijn...

Er is nog niks veranderd, nog steeds:
Information Hardware Version2.54 Software Version4.111.3008

rutger89
29 november 2009, 20:09
Er is nog niks veranderd, nog steeds:
Information Hardware Version2.54 Software Version4.111.3008
hier, in oldenzaal, idem:
http://opslag.lamigeste.net/docsis3/geenfirmwareupgrade.PNG

Barricade
30 november 2009, 12:52
Hier idem dito. Er is nog steeds geen nieuwe firmware ge´nstalleerd.

satdoxter
30 november 2009, 21:05
Na wat heen en weer getweak draait de Ubee heel erg lekker op usenet Sabnzbd+ verslikt zich aardig bij hoge snelheden zeker in combi met repareren en uitpakken Binbot heeft echter hier totaal geen last van en gaat lekker tussendoor uitpakken, hier een meting 4,4gig lang gemiddelde waarde en piekwaardes
http://grab.by/T5x

Renatus
30 november 2009, 21:54

Zeer fraai, komt neer op zo'n 1,2TB per dag. :wink:

rutger89
30 november 2009, 21:58
Na wat heen en weer getweak draait de Ubee heel erg lekker op usenet Sabnzbd+ verslikt zich aardig bij hoge snelheden zeker in combi met repareren en uitpakken Binbot heeft echter hier totaal geen last van en gaat lekker tussendoor uitpakken, hier een meting 4,4gig lang gemiddelde waarde en piekwaardes
Die DVD had je dus in 5 minuutjes binnen, wat een lol. Dat zijn toch geen snelheden meer... hahaha :)

labrat
3 december 2009, 20:38
Hier idem dito. Er is nog steeds geen nieuwe firmware ge´nstalleerd.

net gebeld met ziggo rond 13 december komt er een update voor ubee modem en wordt automatisch geinstaleerd. ben benieuwd of mijn problemen dan over zijn :)

Pierre_1
3 december 2009, 20:45
net gebeld met ziggo rond 13 december komt er een update voor ubee modem en wordt automatisch geinstaleerd. ben benieuwd of mijn problemen dan over zijn :)

Lol....:) Geloof dat maar niet, wordt op zijn vroegst januari 2010.

Renatus
4 december 2009, 00:13
Lol....:) Geloof dat maar niet, wordt op zijn vroegst januari 2010.

En die informatie heb je van welke bron? :mrgreen:

Er wordt op het ogenblik door monteurs en de HD van alles geroepen, het komt wanneer het komt. Zou ook niet echt weten wat de firmware moet oplossen, hier zijn geen problemen waar ik iets van merk.

Pierre_1
4 december 2009, 00:33
En die informatie heb je van welke bron? :mrgreen:

Er wordt op het ogenblik door monteurs en de HD van alles geroepen, het komt wanneer het komt. Zou ook niet echt weten wat de firmware moet oplossen, hier zijn geen problemen waar ik iets van merk.

Zoals je zelf zegt : 'Er wordt op het ogenblik door monteurs en de HD van alles geroepen' Zo werkt Ziggo dus, er wordt maar wat geroepen, dat beaam je zelf ook dus.

En dat jij blijkbaar geen problemen hebt hoeft voor een ander niet te gelden, die laatste twee zinnen van je post hebben voor deze mensen dus totaal geen waarde of meerwaarde.

Dus, als je iets nuttigs toe te voegen hebt, graag! En dat jij tevreden bent, leuk! :mrgreen:

Renatus
4 december 2009, 01:38
Zou ook niet echt weten wat de firmware moet oplossen, hier zijn geen problemen waar ik iets van merk.

En dat jij blijkbaar geen problemen hebt hoeft voor een ander niet te gelden, die laatste twee zinnen van je post hebben voor deze mensen dus totaal geen waarde of meerwaarde.

Ik schrijf dat ik geen problemen ervaar, vandaar de vraag wat de firmware zou moeten oplossen. Als iets niet stuk is moet je het niet repareren. Een firmware is voor alle modems, lijkt mij dat er zeker externe factoren mee spelen als bij de een het modem probleemloos werkt en bij een ander niet met de zelfde firmware.

Overigens is nuttig een zeer relatief begrip. :wink:

satdoxter
4 december 2009, 07:14
Firmware kan ook specifieke problemen oplossen bijvoorbeeld: tussen combinaties hardware die bij iedereen verschillend kan zijn.
Dus iemand kan totaal geen problemen hebben met z'n modem en anderen wel
dat zou kunnen zijn met bepaalde CMTS kasten of zelfs bepaalde routers.

Dus zeg niet dat een firmware update geen voordeel kan hebben wellicht voor veel mensen wel.

Renatus
4 december 2009, 08:48
Firmware kan ook specifieke problemen oplossen bijvoorbeeld: tussen combinaties hardware die bij iedereen verschillend kan zijn.
Dus iemand kan totaal geen problemen hebben met z'n modem en anderen wel
dat zou kunnen zijn met bepaalde CMTS kasten of zelfs bepaalde routers.

Dus zeg niet dat een firmware update geen voordeel kan hebben wellicht voor veel mensen wel.

Enige wat ik me kan voorstellen dat de firmware iets tussen het modem en het CMTS verbeterd, waar nodig. Combinaties van hardware lijkt me te ver gaan voor een generiek stukje software.

Je hebt mij nooit horen zeggen dat een firmware update geen voordeel kan hebben, het enige wat ik me afvraag is wat er in een eventuele firmware opgelost gaat worden.

Nooky
13 december 2009, 14:53
Het is wel erg rustig hier de laatste tijd... :wink:

Iemand een update over de status? Of heb ik wat gemist? :)

TV Smurf
14 december 2009, 18:00
Kwee nie.

Mbt topic Usenet en Ubee: haal vanaf Astraweb payserver gewoon de maximale snelheid van bijna 49Mbps met m'n Ubee'tje.

Vanaf de Ziggo newsserver erg wisselend. Soms 35Mbps, dan weer 10 Ó 15 Mbps.

satdoxter
14 december 2009, 18:20
Dat Ziggo niet de volle snelheid haalt is denk ik bij de meesten bekend, ik haal zelf bij Astraweb 116Mb/s al is het de laatste dagen bij deze hoge snelheid wel veel meer geschommel.
Ziggo garandeert niet meer dan 16mbit bij "Alles in een Extra" die snelheid wordt wel ruimschoots gehaald.
https://www.ziggo.nl/#producten/internet/extra-diensten/nieuwsservice/

Nooky
14 december 2009, 23:09
@Satdokter:

Klinkt goed, 116Mb/s is een mooie snelheid!
Kun je wat meer vertellen over de stabiliteit svp?

Ik draai nu op bij Arris 80/85 Mb/s. Als de Ubee een mooie rechte lijn laat zien knoop ik mijn Ubeetje er weer es aan...

Excalibur
14 december 2009, 23:23
Dat er newsproviders zijn die niet iedereen snelheden boven de 80Mbit kan garanderen vind ik ook niet zo gek. Daaruit voortvloeiend vind ik het ook niet zo gek dat de snelheid bij die mensen wat meer schommelt. Je kan mijns inziens dan ook nog niet verwachten dat er een strakke lijn getoond zal worden bij het downloaden.

Ik ken in elk geval (nog) geen news providers die 120Mbit garanderen. Zelfs providers die 80Mbit garanderen zijn nog zeer dun gezaaid (als ze er al zijn).

Op basis van de reacties in dit topic, en de snelheden die behaald worden op news (van payservers) lijkt het mij dat het probleem inderdaad opgelost is.

Nooky
14 december 2009, 23:28
@Excalibur:

Klopt, je hebt helemaal gelijk over de gegarandeerde downloadsnelheid.
Ik heb echter ook Astraweb, vandaar mijn vraag.

Excalibur
14 december 2009, 23:33
@Excalibur:

Gezien wat er eerder gepost is denk ik dat je wat dat aangaat rustig je Ubee kan aansluiten. Er word over de 100Mbit mee behaald. Als de lijn schommelt bij deze snelheden denk ik dat het eerder word veroorzaakt door de capaciteit bij Astraweb.

Voor de volledigheid zou je eigenlijk moeten weten hoe het Astraweb leden afgaat met 50/80Mbit verbindingen en een Ubee modem. Alles boven de 100mbit is mijns inziens met de huidige newsproviders niet relevant voor "een strakke lijn".

Offtopic.
Zijn er eigenlijk al newsproviders die boven de 50Mbit garanderen?

satdoxter
15 december 2009, 06:59
Gezien wat er eerder gepost is denk ik dat je wat dat aangaat rustig je Ubee kan aansluiten. Er word over de 100Mbit mee behaald. Als de lijn schommelt bij deze snelheden denk ik dat het eerder word veroorzaakt door de capaciteit bij Astraweb.

Voor de volledigheid zou je eigenlijk moeten weten hoe het Astraweb leden afgaat met 50/80Mbit verbindingen en een Ubee modem. Alles boven de 100mbit is mijns inziens met de huidige newsproviders niet relevant voor "een strakke lijn".

Offtopic.

Astraweb heeft ongelimiteerde snelheden via een speciale link, kan het nog voor je opzoeken kon je voor $96 ongeveer 66 euro een jaar abonnement afsluiten, ik haal op drukke tijden een gemiddelde van 11Mb/sec op minder drukke tijden zo'n 13/Mbsec vergeet echter niet dat bij deze snelheden wat je doet de snelheid sterk beperkt, dus als ik een film encodeer tijdens het downloaden zakt de snelheid terug naar 7/8Mb per sec en schommelt het meer.
En ik denk in tegenstelling tot wat jij hier noemt dat de software meer van invloed is dan de server op dit moment, par2check, unrar en downloaden tegelijk bij deze snelheid heb je sterk geoptimaliseerde software voor nodig.

satdoxter
15 december 2009, 07:05
@Excalibur:

Ik zou de schommelingen voor lief nemen je snelheid gaat er flink op vooruit en die schommelingen heb je alleen bij nieuwsgroepen en is ook software afhankelijk, Newsleecher en dat soort programma's zullen ook geoptimaliseerd moeten worden, bij SABNZBD+ de 0.50b3 versie gebruiken.
Downloads van gemiddeld 13Mb/sec zijn ondanks de pieken haalbaar

kontknager
18 december 2009, 10:24

Offtopic.

Neen, die schommelingen liggen aan de brakke signaalwaardes die de meeste ubee modems hebben danwel aan capaciteitsproblemen binnen de Ziggo backbone (vooral tijdens piekmomenten) Daar ben ik wel achter na een jaar gebruik van deze usenet provider.

Met de arris heb ik een steady 5,72MB/s, met de Ubee schommelt dit heel erg. Om de 10 seconden valt het usenet verkeer helemaal stil, om vervolgens weer verder te gaan na een aantal seconden.

Op mijn werk haal ik een steady 18MB/s op een Gbit wan aansluiting.

joskeb44
3 februari 2010, 20:02
Download :thumb up: Upload :no::no: Tilburg

Gisteren gereset nieuwe firmware op mijn Ubee maar nog steeds slechte upload

http://www.speedtest.net/result/704691236.png (http://www.speedtest.net)

Die_Fńlscher
3 februari 2010, 23:48
Download :thumb up: Upload :no::no: Tilburg

Gisteren gereset nieuwe firmware op mijn Ubee maar nog steeds slechte upload

http://www.speedtest.net/result/704691236.png (http://www.speedtest.net)Ga je dit nu in alle topics betreffende Ubee plaatsen Joske?

Zer0K3wL
4 februari 2010, 01:24
was nogal bang dat ubee deze bug nog had.
aangezien nooit getest heb dus ff pakketje 120 mbit genomen via hitnews.eu
en dat haalt ie ook makelijk ^_^

Die_Fńlscher
4 februari 2010, 10:58
was nogal bang dat ubee deze bug nog had.
aangezien nooit getest heb dus ff pakketje 120 mbit genomen via hitnews.eu
en dat haalt ie ook makelijk ^_^Firmware heeft dus goed geholpen :wink:

namartens
3 maart 2010, 21:57
Ik heb een probleem met de snelheid van mijn Eweka payserver.

Vorige week mijn installatiepakket gekregen en als volgt geinstalleerd:
-Groene kabel komt binnen in meterkast
-Daarop een TRAS 1000/B aangesloten en daarop weer de splitter
-Via bijgeleverde datakabeltje naar Ubeemodem
-Van Ubee modem een UTP kabel naar mijn computer

Als ik inlog op mijn modem dan zie ik 4 downstream kanalen met prima power waarden (allemaal op -5) en SNR waarden (allemaal +35). Ook de firmware is de goede 4.111.4002.

Als ik speedtest.net of speedtest.ziggo.nl bekijk dan kom ik standaard op 48MBIT/s downstream. Als ik met newsleecher of newsbin pro van de ziggo nieuwsserver of eweka payserver download kom ik niet hoger dan 22/23 MBIT/s. Iemand een tip? Modem resetten heb ik al zo vaak gedaan omdat ik het op meerdere pc's en laptops heb getest en met of zonder router ertussen. Maakt geen verschil. Zijn die speedtests gewoon een grote onzin ofzo?

satdoxter
3 maart 2010, 22:04
Ik heb een probleem met de snelheid van mijn Eweka payserver.

Vorige week mijn installatiepakket gekregen en als volgt geinstalleerd:
-Groene kabel komt binnen in meterkast
-Daarop een TRAS 1000/B aangesloten en daarop weer de splitter
-Via bijgeleverde datakabeltje naar Ubeemodem
-Van Ubee modem een UTP kabel naar mijn computer

Als ik inlog op mijn modem dan zie ik 4 downstream kanalen met prima power waarden (allemaal op -5) en SNR waarden (allemaal +35). Ook de firmware is de goede 4.111.4002.

Als ik speedtest.net of speedtest.ziggo.nl bekijk dan kom ik standaard op 48MBIT/s downstream. Als ik met newsleecher of newsbin pro van de ziggo nieuwsserver of eweka payserver download kom ik niet hoger dan 22/23 MBIT/s. Iemand een tip? Modem resetten heb ik al zo vaak gedaan omdat ik het op meerdere pc's en laptops heb getest en met of zonder router ertussen. Maakt geen verschil. Zijn die speedtests gewoon een grote onzin ofzo?

Ziggo is sowieso max 20mbit en eweka is tot 50mbit en kan in drukke uren langzaam werken - als je ze bundelt dus eweka+ziggo haal je dan ook geen 50mbit?

namartens
3 maart 2010, 22:25
Wat een top forum is dit toch. Bedankt voor de tip: ik heb nu inderdaad 4 connecties aangezet naar ziggo en 4 naar eweka en dan zit ik al snel op de 44mbit. Ben altijd tevreden geweest met eweka maar ik ga dan toch op zoek naar een snellere. Hitnews.eu scheen goed en snel te zijn dus laten we die eens proberen.

satdoxter
3 maart 2010, 22:31
Wat een top forum is dit toch. Bedankt voor de tip: ik heb nu inderdaad 4 connecties aangezet naar ziggo en 4 naar eweka en dan zit ik al snel op de 44mbit. Ben altijd tevreden geweest met eweka maar ik ga dan toch op zoek naar een snellere. Hitnews.eu scheen goed en snel te zijn dus laten we die eens proberen.

Fijn dat het werkt je kunt trouwens 8 lijntjes gebruiken met eweka + die 4 van Ziggo het is vaak zo dat het verhogen van 1 lijn verbetering brengt vaak testen 4/5/6 of wellicht alle 8, Hitnews heeft bij mij altijd de snelheid gehaald totdat ik naar 120mbit ging ik heb nu Astraweb jaar abonnement en het bevalt prima haal de volledige snelheid en dat voor 69 euro per jaar