View Full Version : Philips 42pfl5604h/12 zeer slecht beeld


Jef
11 november 2009, 18:22
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een cam (irdeto)gekocht en aangemeld bij ziggo.

TV voorzien van de nieuwste firmware geupdate - van datum 28-10-09

Waneer ik de tv aan zet heb ik goed beeld op alle zenders. Maar naar +/- 5 minuten begint het beeld slecht te worden eerste een klein beetje en wanneer ik de tv aan laat steeds meer tot dat ik haast geen beeld meer over heb.

Heeft iemand eenig idee wat dit kan zijn?

JW-NHS
11 november 2009, 18:32
Wat gebeurt er als je de CAM er uithaalt en een kwartiertje naar Ned1-HD kijkt? Die kun je zonder CAM ontvangen, naar ik begrepen heb.

Groet,
JW

rowdy
11 november 2009, 20:11
Poeh, dat is wel een heel vreemd probleem!

Ik heb exact hetzelfde model en haarscherp beeld.

Probeer inderdaad eens zonder CAM naar Nederland 1 te kijken om te zien of dat dan goed blijft.
Zoja: CAM stuk, terug naar de winkel en omruilen voor een nieuwe.

Wordt dat (Nederland 1 zonder CAM) ook hard minder?
Dan kun je nog eens proberen om direct de coax-kabel in je tv te doen, dus niet via eventuele videorecorders, dvd-spelers of andere set-top boxen. Die kunnen mogelijk storing veroorzaken.

Kijk ook eens naar je analoge zenders. Ziet dat er wel een beetje behoorlijk ook of is dat ook slechte kwaliteit?
Mocht dat ook slecht zijn, controleer dan extra of je kabels nog wel oke zijn, probeer eventueel een ander stukje coax.

Mocht het dan nog slecht zijn, probeer het dan morgen nog eens. Het kan een tijdelijke storing zijn in het signaal van Ziggo.

Morgen nog slecht? Bel dan Ziggo eens en vraag ze het signaal 'door te meten'.

Zeggen ze dat het goed is? Dan de TV inpakken en terug ermee naar de winkel :)

Of, als je erg veel zin hebt, de TV inpakken en naar vrienden/bekenden rijden die aan de andere kant van de stad wonen en daar eens proberen aan te sluiten om écht zeker te weten dat het niet aan het signaal ligt.

Veel succes en we horen graag wat het nu was!

Jef
11 november 2009, 21:42
Nederland 1 HD gekeken zonder cam en het zelfde probleem ook na enige tijd zeer slecht beeld.

Coax zit via vanaf de spliter (internet) direct naar de tv. Gisteren kabel van aansluiting waar de coax huis binnen komt direct op tv aangesloten en ook zelfde probleem.

analoog wel normaal beeld voor en na dat de cam is aangesloten.


Morgen Ziggo maar bellen!

wordt vervolgd...

JW-NHS
11 november 2009, 22:01
Nederland 1 HD gekeken zonder cam en het zelfde probleem ook na enige tijd zeer slecht beeld.

Coax zit via vanaf de spliter (internet) direct naar de tv. Gisteren kabel van aansluiting waar de coax huis binnen komt direct op tv aangesloten en ook zelfde probleem.

analoog wel normaal beeld voor en na dat de cam is aangesloten.


Morgen Ziggo maar bellen!

wordt vervolgd...

Als dat gebeurt zonder dat de CAM er in gestopt is, zit het niet bij Ziggo, maar in jouw TV dan wel de aansluiting.
Maar als het bij digitaal mis gaat krijg je blokjes vanwege een slecht signaal, geen slecht beeld. Dat is iets van de TV, oftewel: terug naar je leverancier.

Groet,
JW

Jef
11 november 2009, 22:09
Als dat gebeurt zonder dat de CAM er in gestopt is, zit het niet bij Ziggo, maar in jouw TV dan wel de aansluiting.
Maar als het bij digitaal mis gaat krijg je blokjes vanwege een slecht signaal, geen slecht beeld. Dat is iets van de TV, oftewel: terug naar je leverancier.

Groet,
JW

Met slecht beeld bedoel ik blokjes dus digitaal slecht.

Als het aan de bekabeling zou liggen is het wel raar dat de eerste 5 minuten het beeld wel goed en scherp is en daarna beeld steeds meer blokjes komen en het geluid daarbij steeds weg valt. Dan kan het toch bijna niet aan de kabel liggen toch?

JW-NHS
11 november 2009, 22:50
In het menu kun je zien hoe het met de kwaliteit van het signaal gesteld is.
Hoe ziet dat er uit?

Groet,
JW

Jef
12 november 2009, 07:10
In het menu kun je zien hoe het met de kwaliteit van het signaal gesteld is.
Hoe ziet dat er uit?

Groet,
JW

MHz volgens boekje (postcode gebied)

signaalkwaliteit: goed
signaalsterkte: 4 streepjes
QAM Modulation: 64-QAM
signaalsnelheid: 6.875

JW-NHS
12 november 2009, 12:36
MHz volgens boekje (postcode gebied)

signaalkwaliteit: goed
signaalsterkte: 4 streepjes
QAM Modulation: 64-QAM
signaalsnelheid: 6.875

Hoeveel streepjes is dat op het totaal mogelijke aantal?
Maximaal 5, of 10, of iets anders?

Groet,
JW

Jef
12 november 2009, 16:00
4 van de 7

JW-NHS
12 november 2009, 16:19
Da's niet al te veel, lijkt me zo.
Zie je ook iets van BER waarden? Die moeten in principe op 0 staan.

Groet,
JW

rowdy
12 november 2009, 16:31
Ik heb ook 4 van de 7 balkjes bij signaalsterkte.
Bij signaalkwaliteit staat 'goed'.

JW-NHS
12 november 2009, 16:42
Kun je bij de Philips de BER waarde laten weergeven?

Groet,
JW

rowdy
12 november 2009, 16:46
Nee, niet bij de huidige software.
Het schijnt dat versie 66 meer biedt (2x option drukken bij zender), maar dat heb ik zelf nog niet kunnen zien aangezien 66 er nog steeds niet is voor andere series dan de 9000.

JW-NHS
12 november 2009, 17:02
Da's jammer, dat zou een goede indicatie geweest kunnen zijn om er achter te komen of het in de TV zelf dan wel de kabel(aansluiting) zit.

Groet,
JW

nlrb
12 november 2009, 18:28
Nee, niet bij de huidige software.
Het schijnt dat versie 66 meer biedt (2x option drukken bij zender), maar dat heb ik zelf nog niet kunnen zien aangezien 66 er nog steeds niet is voor andere series dan de 9000.
De .66 geeft na 1x info gevolgd door 1x options de signaalsterkte (streepjes) en signaalkwaliteit (bv. goed). Daarachter staat de BER.

rowdy
23 november 2009, 10:56
En, wat was het nu Jef?

Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke oorzaak eigenlijk.

Bedankt.

Jef
23 november 2009, 17:02
Het probleem is er nog steeds.

.66 firmware geinstaleerd ook niet geholpen.

Andere Philips tv hier geplaatst om te kijken of deze het zelfde probleem zou geven en dat was niet het geval dus zou je denken dat het signaal goed moet zijn...

Dealer gebeld, deze heeft Philips ingeschakeld, deze weer iemand anders en nu komt er volgende week maandag een monteur om iets te vervangen!

ben benieuwd...

Hou jullie op de hoogte

Jef
30 november 2009, 21:26
Monteur is vandaag geweest... had verkeerde printplaat bij zich, nieuwe afspraak maken en wachten maar weer!

rowdy
30 november 2009, 23:54
Dat zul je altijd zien he...

Was het niet toevallig eentje van een 9000-serie? Had je misschien een gratis upgrade gehad! :)