View Full Version : Klacht: geen telefonie en zeeeeer traag internet

Jheroen
11 november 2009, 15:37
ik heb sinds vandaag geen telefonie behalve een in-gesprek-toon en daarnaast is mijn AI1E qua internet ingezakt tot 1.2 mb download en 0,2 mb upload :evil:

na diverse keren de 'helldesk' te hebben gebeld met steeds weer dezelfde onzinoplossingen (stekker eruit en erin :x) gaf ik aan dat ik een ping heb van 179 en dat er niks normaal functioneert.
nee meneer wij komen hier vandaan niet in uw modem, er moet een monteur langskomen kan dat op maandag 16 november....... MAANDAG 16 NOVEMBER!
Ik dacht nog even dat ik het niet goed verstaan had, maar ze meende het echt.
Geweldig sicko, echt een zakelijke opstelling zo. mensen snel wat verkopen en als het niet werkt dan laat je ze toch gewoon een week zonder telefoon en met een internetverbinding type brandhout zitten NATUURLIJK!

wat een waardeloos bedrijf

dgdgf1218
11 november 2009, 16:14
IK woon ook in Soest (postcode 3762) en heb exact hetzelfde probleem. Zeer traag internet, de ping loopt in de honderden milliseconden en de telefoon werkt gebrekkig. Dit sinds vandaag. Lijkt op een generiek probleem, zijn er meer klachten uit Soest?

Ik heb ook de helpdesk gebeld en de monteur komt maandag 16 nov.

Dick

Isis
11 november 2009, 16:16
Dat lijkt er dan op dat het inderdaad een groepsstoring is. Zodra dat bekend wordt bij Ziggo, zal er direct een monteur heen gestuurd worden. Maar dan moet er wel door mensen worden aangegeven dat er waarschijnlijk een grote storing is; anders weet Ziggo dat ook niet.

Spartagek
11 november 2009, 16:41
Werkt het callcenter niet met een applicatie die dat op basis van postcode zelf aangeeft ?

Wij hebben hier een stadswarmte supportdesk, en als er 3 mensen bellen uit een postcode reeks, met dezelfde klacht, wordt er al een netstoring geschaald.

Verder had ik dat ooit ook aan de hand, traag en trager, en het resetten ( software clean ) van mijn router was de oplossing
er was ergens iets fout gegaan, in de settingsfile

er moet een monteur langskomen kan dat op maandag 16 november....... MAANDAG 16 NOVEMBER!

moet eerlijk zeggen, is een redelijke tijdspanne, aangezien het woensdagmiddag is, en de donderdag en vrijdag al gepland zijn voor de monteurs.
en misschien valt het mee, en krijg je een telefoontje dat je ertussen gezet kan worden omdat de monteur tijd over heeft tussen de klussen

Isis
11 november 2009, 18:13
Werkt het callcenter niet met een applicatie die dat op basis van postcode zelf aangeeft ?

Wij hebben hier een stadswarmte supportdesk, en als er 3 mensen bellen uit een postcode reeks, met dezelfde klacht, wordt er al een netstoring geschaald.
We hebben een storingsbord waar we op basis van netwerknummer kunnen kijken of er een storing is in de regio. Maar dan moet de storing al wel bij ons bekend zijn.
Daarnaast is het zo dat er automatisch een bandje aangezet wordt als er drie mensen met dezelfde postcode vlak achter elkaar voor dezelfde storingsoptie kiezen. Dit houdt niet altijd in dat er een storing is of bekend is. Maar dit is volgens mij wel gekoppeld aan de personen die de storingen in de gaten houden. Als dat zo is onderzoeken zij dat wel direct.

Jheroen
11 november 2009, 20:35
Kijk nog iemand uit Soest met dezelfde klacht, ik belde vanavond nog met de helpdesk en werd deze keer prima te woord gestaan en ook nu blijkt dat er iets niet in orde is.

vreemd dat er nu twee soester bellers zijn met dezelfde klacht en ng gaat er geen belletje rinkelen....

waarom moet het eerst erger worden voordat er iemand komt kijken, lijkt me dat het beter is om ellende meteen op te lossen voordat er nog meer klanten uit hun slof schieten

Saywhat
11 november 2009, 20:52
Anders moet de ts even terugbellen en dit aangeven... De medewerker zal dan een emailtje sturen naar de persoon die dat voor je kan uitzoeken. (mits nog steeds niet bekend)

Ja terugbellen is niet tof, maar als je daarmee de monteur wat dagen kan versnellen....

Werkt het callcenter niet met een applicatie die dat op basis van postcode zelf aangeeft

Jawel, enerzijds zoals Isis aangeeft, maar anderzijds kan je in de standaard tool waarin alles wordt gelogd ook zien of er een blok(groeps)storing speelt op die locatie.

Jheroen
11 november 2009, 21:19
wie weet dat isis dit wel kan?

i hope so, dan kan ik weer normaal werken en telefoneren

Excalibur
11 november 2009, 23:20
2 mensen uit dezelfde plaats (zeker een grotere plaats) hoeft volgens mij nog niet automatisch een groeps storing in te houden. Een kabelnetwerk word opgedeeld in relatief kleine clusters van ca 24-48 aansluitingen (varieert per EV) althans zo was het in het verleden bij UPC.

Als 2 mensen met dezelfde klacht niet in dezelfde buurt zitten en/of op dezelfde eindversterker kan het dus goed zijn dat 2 mensen dezelfde klacht hebben zonder dat er een groeps storing is. Dan moeten meer mensen op dezelfde EV of GV dezelfde storing hebben, als daar alles normaal werkt is het geen groeps storing.

Vraag je buren eens of die problemen ervaren, als internet en telefonie daar volledig naar behoren werken dan word de kans steeds kleiner dat het een groeps storing is.

En de tijdsspanne van de monteur is zo gek nog niet, 3 werkdagen. Kan beter en sneller, maar is zeker niet erg slecht.

Isis
11 november 2009, 23:30
wie weet dat isis dit wel kan?

i hope so, dan kan ik weer normaal werken en telefoneren
Zoals al eerder ergens vermeld zit ik hier persoonlijk en niet vanuit mijn werk. Ik zit dus op dit forum als ik thuis ben en dan kan ik uiteraard niet bij de tools en kan ik dus ook niks voor je doen.

Saywhat
12 november 2009, 00:49
hoeft volgens mij nog niet automatisch een groeps storing in te houden.

Nee logisch, maar het is ook niet zo dat in elke straat iedereen even snel gaat bellen. Als hij een tweede keer belt en die persoon checkt dat even voor hem... Afijn zo bedoelde ik voorgaande.....

dgdgf1218
12 november 2009, 09:13
Het lijkt bij mij weer in orde te zijn, wat er door Ziggo is gedaan weet ik niet. In ieder geval is er bij mij geen monteur geweest.

Dick

dgdgf1218
12 november 2009, 09:21
Te vroeg gejuicht, snelheid en resultaat pingtest variren sterk. Ik laat toch maar de monteur komen.

Jheroen
12 november 2009, 09:51
het is hier precies hetzelfde (overhees), de ping varieert continue en de snelheden zitten op ongeveer 50% van wat ze moeten zijn.

daarnaast werkt de telefoon nog niet (in gesprek toon bij hoorn opnemen)

ben benieuwd of ook dit nog in orde gaat komen...

Spartagek
12 november 2009, 11:07
2 mensen uit dezelfde plaats (zeker een grotere plaats) hoeft volgens mij nog niet automatisch een groeps storing in te houden.

Nee, begrijpelijk, maar ik ging van onze situatie uit

Stadswarmte is een daisychain, als nr 1 geen verwarming heeft, en nr 6 ook niet, dan kan je er donder opzeggen dan het hele blok (net) hetzelfde probleem heeft

en helaas zijn in amsterdam en utrecht maar 1 of 2 van die netten te vinden

Jheroen
12 november 2009, 13:08
Update:

nog steeds een ping van 141 ms, download van 8 Mb (ipv 50 mb) en upload van 0,4 Mb(ipv 5 MB)

telefoon is nog steeds in gesprek, helaas helaas maar men lost de problemen niet op :evil:

Courtman
12 november 2009, 13:46
Ik heb dezelfde storingen zoals jullie melden, behalve dat mijn telefoon het wel min of meer doet (Ik kan de spreker wel goed verstaan, maar de spreker hoort mij vervormd). Vanochtend al 3 keer aan de lijn gehangen met de helpdesk en inderdaad "hoeveel lampjes ... en haal de stekker eruit enz ... Heb zojuist (rond 13.30 uur) weer contact gehad met de helpdesk en gezegd dat er meer mensen in mijn buurt (Overhees) zijn met gelijke problemen. De meneer aan de lijn zou er voor gaan zorgen dat het een groepsstoring wordt, waarmee de klachten sneller verholpen zouden moeten worden. Ik ben bang dat we maar moeten afwachten.

Groet!

Jheroen
12 november 2009, 14:52
de meneer van de helpdesk is zeker vergeten er een groepsstoring van te maken, op de ziggo site staat niets vermeld....

wel nog steeds een ping van 136 ms, download van 9 mb en upload van 2 mb

daarnaast de telefoon: tuut...tuut...tuut nog steeds in gesprektoon :evil:

Jheroen
12 november 2009, 14:59
HELP!

ineens werkt alles weer normaal........

en het is niet eens maandag 16 november geweest....

welnu probleem over, hopen dat het zo blijft ...

:applause:

Courtman
12 november 2009, 17:23
Sinds een uur of half 4 werkt alles bij mij ook weer. Hopen dat het blijft werken.

Fijne avond iedereen !

Saywhat
12 november 2009, 20:32
de meneer van de helpdesk is zeker vergeten er een groepsstoring van te maken, op de ziggo site staat niets vermeld....

De meeste storingen zullen nooit openbaar op de site komen te staan... Moet dan een echt serieus grote zijn. De preciese criteria daarvoor zijn mij niet bekend...

Top dat alles weer werkt!! :pompom:

dgdgf1218
13 november 2009, 12:47
Nog een vraag over deze storing. Degene die mij te woord stond toen ik de Ziggo helpdesk belde zei dat ze kon constateren dat er een probleem was op grond van de reactietijd van de pingtest naar mijn modem, door haar geinitieerd. Mijn vraag is of in dat soort situaties standaard meer pingtesten worden gedaan binnen dezelfde groep teneinde na te gaan of het om een groepstoring gaat.

Spartagek
13 november 2009, 13:10
Nog een vraag over deze storing. Degene die mij te woord stond toen ik de Ziggo helpdesk belde zei dat ze kon constateren dat er een probleem was op grond van de reactietijd van de pingtest naar mijn modem, door haar geinitieerd. Mijn vraag is of in dat soort situaties standaard meer pingtesten worden gedaan binnen dezelfde groep teneinde na te gaan of het om een groepstoring gaat.

En waarom vraag je dat hier, en niet direct aan de persoon die je dat vertelt ?

Isis
13 november 2009, 13:20
Nee, dat gebeurt niet. Voor die test is een klantnummer nodig; de HD weet natuurlijk niet de klantnummers van de personen in de buurt.

Saywhat
13 november 2009, 13:59
Nee, dat gebeurt niet. Voor die test is een klantnummer nodig; de HD weet natuurlijk niet de klantnummers van de personen in de buurt.

Is RTCIS aangepast dan? Normaal kon je daar in zien hoeveel modems er op een ev plat lagen namelijk... (ben ik nou zo abuis?)

Isis
13 november 2009, 14:33
Is RTCIS aangepast dan? Normaal kon je daar in zien hoeveel modems er op een ev plat lagen namelijk... (ben ik nou zo abuis?)
Kan jij mij eens via pb sturen hoe dat kon dan?

Saywhat
13 november 2009, 17:47
Okiedo, zie je maandag verschijnen...

Unknown
14 november 2009, 12:31
Ja RTCIS is (helaas) aangepast. De EV informatie wordt niet meer weergegeven.

Wel zijn er andere tools die hiervoor gebruikt kunnen worden. En specifiek die alleen in het NW gebied werkt (deze moet wel bij jou bekend zijn) en n die in het gehele Ziggo netwerk functioneert.

Isis
14 november 2009, 14:05
Ik weet dat de VBO het kan zien, dus ik kan het daar altijd vragen, maar voor zover ik weet kan ik het niet zien. Welke tool(s) zijn dat dan en heb ik daar toegang toe?

Ziggo Support Peter
27 november 2009, 17:47
De knop in de juiste applicatie om een bulkping uit te voeren is er al wel, echter werkt ie (nog) niet helemaal.
De change om deze knop werkende te krijgen is maandag afgerond.