View Full Version : Enquête resultaten software versie (3)


anoniem
9 november 2009, 20:15
Testers

Graag jullie bijdrage voor wat betreft je ervaring met de .66 software versie.

webridder
10 november 2009, 08:14
Ik kan me niet vinden in allerlei opmerkingen, foute constateringen enzovoort over de nieuwste software. Ik heb de .66 software een aantal dagen geleden geinstalleerd in mijn 42pfl9664 en kijk sindsdien met groot plezier. ZONDER PROBLEMEN! Ik gebruik een ziggo module.

Erref
10 november 2009, 10:27
Testers

Graag jullie bijdrage voor wat betreft je ervaring met de .66 software versie.


Geen idee wat SAC/CCK betekent, maar ik heb geen problemen meer na update met V66 (42" 9664, Smit cam). Wel af en toe meldingen als "gecodeerd programma", maar daarna komt het programma wel door.

RobertElbertse
10 november 2009, 13:17
SAC = Secure Authentication Channel
CCK = Content Control Key

Dus ik neem aan dat men hiermee authenticatie errors bedoeld. Ik interpreteer het maar even als: je krijgt het "authenticatie scherm" of je krijgt de melding "gecodeerd programma". (en dan langer dan 1-2 seconden bij het opstarten van de TV).

Maar ik neem aan dat iemand mij wel verbeterd als ik het fout zeg.

knar
10 november 2009, 13:27
Ik mis eigenlijk een smaak:
'vrijwel geen problemen meer'

Ik heb gestemd op 'geen problemen meer', maar ik heb 1 maal een plof gehad en 1 of 2 maal een zwart scherm, waarbij de tv niet meer reageert op de AB.

ArChie
10 november 2009, 13:56
Ik heb gestemd op 'geen problemen meer', maar ik heb 1 maal een plof gehad en 1 of 2 maal een zwart scherm, waarbij de tv niet meer reageert op de AB.
Waarom kies je dat niet voor één van de twee opties: last van spontane vaslopers / restart "plof"? Als je daar tijdens de korte test tijd last van hebt gehad is het toch niet verstandig om richting Ziggo en/of Philips aan te geven dat je geen problemen meer hebt? Daarmee geef je immers het verkeerde signaal af. Ik zou tenminste geen TV willen hebben die met enige regelmaat vast staat of een plof geeft.

nlrb
10 november 2009, 14:19
SAC = Secure Authentication Channel
CCK = Content Control Key

Dus ik neem aan dat men hiermee authenticatie errors bedoeld. Ik interpreteer het maar even als: je krijgt het "authenticatie scherm" of je krijgt de melding "gecodeerd programma". (en dan langer dan 1-2 seconden bij het opstarten van de TV).

Maar ik neem aan dat iemand mij wel verbeterd als ik het fout zeg.
Mijn interpretatie is anders, maar Anoniem heeft het inderdaad niet duidelijk uitgelegd.

Ik heb de categorie 'anders' ingevuld aangezien ik nog last heb van de medling 'gecodeerd programma' en af en toe 'voer smartcard in/controleert smartcard'. Dit is voor mij iets heel anders dan SAC/CCK errors die alleen bij authenticatie (opstarten) voor kunnen komen.

nlrb
10 november 2009, 14:21
Ik heb gestemd op 'geen problemen meer', maar ik heb 1 maal een plof gehad en 1 of 2 maal een zwart scherm, waarbij de tv niet meer reageert op de AB.
Lijkt me dan verkeerd ingevuld. Je hebt dus nog steeds last van reboots.

jacob53
10 november 2009, 18:48
de 66 software versie draaid bij mij tot nu toe goed op een punt na bij het uit zeten moet ik meerdere keren op de tip toets druken voor hij uit gaat

nlrb
10 november 2009, 19:14
de 66 software versie draaid bij mij tot nu toe goed op een punt na bij het uit zeten moet ik meerdere keren op de tip toets druken voor hij uit gaat
Dit is 'as designed' sinds versie 0.26.38.13. Uit de release notes:
• Improvement of robustness of the side control.
After updating this software the operation of the side control can be slightly different as before. It might be that the TV needs a confirmation of the key press. This means, the first press activates the side control, while the second press executes the action. During 15 seconds the side control will operate.

anoniem
10 november 2009, 21:08
SAC = Secure Authentication Channel
CCK = Content Control Key

Dus ik neem aan dat men hiermee authenticatie errors bedoeld. Ik interpreteer het maar even als: je krijgt het "authenticatie scherm" of je krijgt de melding "gecodeerd programma". (en dan langer dan 1-2 seconden bij het opstarten van de TV).

Maar ik neem aan dat iemand mij wel verbeterd als ik het fout zeg.

Deze errors hebben niet te maken met het initiele authenticatie proces.
Deze errors worden ook zichtbaar als CCK error of SAC error. Dus als je deze melding bent tegengekomen dan graag een seperate melding/posting maken, anders beschouw ik deze catergorie als niet nader bepaalde oorzaken "gecodeerd programma" die vallen onder CI+ problemen.

anoniem
10 november 2009, 21:16
Mijn interpretatie is anders, maar Anoniem heeft het inderdaad niet duidelijk uitgelegd.

Ik heb de categorie 'anders' ingevuld aangezien ik nog last heb van de medling 'gecodeerd programma' en af en toe 'voer smartcard in/controleert smartcard'. Dit is voor mij iets heel anders dan SAC/CCK errors die alleen bij authenticatie (opstarten) voor kunnen komen.

R,

Graag mijn catergorie aanhouden. Ik heb dit gemeld in een aparte toeliichting. Voor de goede orde ik gebruikte w.o.: waar onder ...dus niet beperkt tot.
CCK en SAC hebben immers dezelfde gevolgen.
Als de softcell ECM service niet meer functioneert krijg je ook "gecodeerd programma', maar deze case heeft een hele andere oorzaak.

guidovdb
10 november 2009, 21:29
(nog steeds) anders gestemd.

Net als NLRB nog steeds programma gecodeerd meldingen en soms een authenticatie melding.
Meestal wordt de zender na de gecodeerd melding goed doorgegeven. Op onregelmatige momenten is bij mij nederland 3 HD niet zichtbaar met deze melding. Ik heb het onlangs ook meegemaakt dat alleen ned 1 hd (en sd) het nog deed en de rest op gecodeerd stond. Dit was op te lossen door de TV uit en aan te zetten.

EDIT: zag dit na mijn post
R,

Graag mijn catergorie aanhouden. Ik heb dit gemeld in een aparte toeliichting. Voor de goede orde ik gebruikte w.o.: waar onder ...dus niet beperkt tot.
CCK en SAC hebben immers dezelfde gevolgen.
Als de softcell ECM service niet meer functioneert krijg je ook "gecodeerd programma', maar deze case heeft een hele andere oorzaak.

Sorry, ik snap anoniem niet, Wat moet ik dan kiezen 'Geen problemen meer' ??

EDIT 2:

Nog een keer het helemaal gelezen had: (nog steeds) CI+ problemen w.o. SAC / CCK moeten kiezen.

Sorry.

Ton99
10 november 2009, 21:53
Heb gestemd op "geen andere problemen meer", krijg zo af en toe nog wel eens "gecodeerd programma", ik ga er van uit dat Philips een nog betere versie van de firmware zal schrijven, ze zijn bij de wet verplicht een goed produkt te verkopen zonder rare fratsen, en ik vertrouw daarop.

Vraag aan Anoniem, hoe doen de andere merken het in dit forum (LG, Samsung en Sony) in vergelijk met Philips?

groet
Ton

anoniem
10 november 2009, 22:36
Heb gestemd op "geen andere problemen meer", krijg zo af en toe nog wel eens "gecodeerd programma", ik ga er van uit dat Philips een nog betere versie van de firmware zal schrijven, ze zijn bij de wet verplicht een goed produkt te verkopen zonder rare fratsen, en ik vertrouw daarop.

Vraag aan Anoniem, hoe doen de andere merken het in dit forum (LG, Samsung en Sony) in vergelijk met Philips?

groet
Ton

Bij Samsung doen zo wel opstart problemen voor (initiële CI+ CAM authenticatie), maar geen andere structurele problemen.
Bij Sony / LG doen zich geen opstartproblemen (behoudens verkeerde volgorde installatie) evenals geen andere structurele problemen zoals instabilteit en/of CAM issues.

a.c.oosthoek
10 november 2009, 23:16
bij mij werkt alles goed geen plof .alle zenders goed met teletex.alleen bij opstarten gecodeerd programma gaat van zelf weg.een keer ging de tv spontaan aan verder niet meer gebeurd ik tevreden tot nu toe gr ton

nlrb
11 november 2009, 18:07
Bij Samsung doen zo wel opstart problemen voor (initiële CI+ CAM authenticatie), maar geen andere structurele problemen.
Bij Sony / LG doen zich geen opstartproblemen (behoudens verkeerde volgorde installatie) evenals geen andere structurele problemen zoals instabilteit en/of CAM issues.
Bij Sony geen problemen? Volgens mij zijn er verschillende Sony TVs die niet meer opstarten als ik het forum lees. Als er geen problemen zijn, waarom moet je Sony dan bellen (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=227854&postcount=32)?

anoniem
11 november 2009, 19:43
Bij Sony geen problemen? Volgens mij zijn er verschillende Sony TVs die niet meer opstarten als ik het forum lees. Als er geen problemen zijn, waarom moet je Sony dan bellen (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=227854&postcount=32)?

Er zijn problemen na een upgrade dat de Sony geheel niet meer functioneert. Betreffende upgrade is verder ook niet noodzakelijk aangezien er niets aangepast is voor Ziggo.
Het geheel niet meer functioneren na een upgrade lijkt me toch een ander soort klacht dan waar we het hier over hebben, of snap ik het niet meer..

Het bellen naar Sony was noodzakelijk aangezien Sony de verkeerde informatie gaf t.a.v. de oorzaak van het niet meer functioneren naar de upgrade na sw 1.600. dit kun je ook allemaal teruglezen in betreffende thread.

icetea
11 november 2009, 20:45
Ik wil graag mijn stem wijzigen en toevoegen:

- (nieuw) last van spontane vastlopers / restart "plof"

Vanavond de eerste ervaring hiermee gehad. TV aangezet (vanuit standby), witte ledje bleef maar knipperen. Daarna geen beeld niks, plof en reboot.

Mijn ervaring is dat als je de TV eenmaal aan hebt dat ik zeer tevreden ben maar dat de TV gemiddeld 1 op de 10x opstart problemen heeft.

Dit zijn voor mij allemaal indicaties voor opstart of initialisatieproblemen:

- op NetTV klikken tijdens opstarten maakt systeem onbruikbaar (100% reproduceerbaar)
- restart plof bij aanzetten
- ontbreken Live View DVB Descramble Service bij opstarten ('gecodeerd' melding)
- kort corrupt beeld (groen/sneeuw) indien opgestart van HDMI sinds 0.66 (100% reproduceerbaar)

Er is ook geen pijl op te trekken hoelang de TV over het opstarten doet, dit varieert heel erg.

De af en toe (lees seconden) 'gecodeerd' melding of CCK (mits deze verdwijnt) vind ik dan een schoonheidsfoutje (net alsof deze als mosterd na de maaltijd nog ergens in een message queue stond).

anoniem
12 november 2009, 20:38
Hierbij het verzoek aan:

ecytuke14 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=36928), erik76 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39097), Fjacobse (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32669), fransher (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=24003), legal r (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40249), rensig (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39496), Sarrod (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39028),alexkelder (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=11510), Fjacobse (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32669), mavanhunnik (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40271), Takkie (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40285), TNG (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=37479)

om aan te geven hoevaak de reboot voorkomt.

zou je ook aan kunnen geven, voor degenen die hier nog niets over vermeld hebben, of er specifieke onstandigheden zijn waarbij de crash ontstaat.

anoniem
12 november 2009, 20:44
2e verzoek voor nadere informatie aan:

FriendlyGhost (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=33152), icetea (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40062), Ruud3822 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40130), ggoorden (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=16924), misfit_nl (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=36123), RobertElbertse (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39074),nlrb (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32804)


hoevaak treedt het CI+ probleem (gecodeerd programma / geen beeld / CCK / SAC) error op.



Bijdehansie (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=35630), icetea (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40062), rensig (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39496), Ruud3822 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40130),guidovdb (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=33911), makasa (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=30859),

willen jullie eveneens aangeven wat het probleem is en hoevaak het optreedt.

Jullie antwoorden worden zeer op prijs gesteld door ziggo en Philips.

JW-NHS
12 november 2009, 21:39
Even een opmerking tussendoor: als ik dit allemaal zo lees wordt er op dit moment door Ziggo/Anoniem zeeeeeer veel inspanning gepleegd om de FW bij, en samen met Philips goed voor elkaar te krijgen.
Uit het feit dat deze .066 FW nog niet voor andere systemen (5xxx, 7xxx en 8xxx serie) ter beschikking gesteld is leid ik af dat men doende is een nieuwere en betere versie te componeren.

Uiteraard wacht iedereen met smart op het moment dat er een nieuwere en hopelijk definitieve FW is, die ook voor de andere systemen ter beschikking komt, en dus valt het wachten zwaar.
Maar dít is een goede ontwikkeling.
Daarvoor verdient imho Anoniem alle Credits :applause:

Groet,
JW

guidovdb
12 november 2009, 22:43
Bijdehansie (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=35630), icetea (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40062), rensig (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39496), Ruud3822 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40130),guidovdb (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=33911), makasa (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=30859),

willen jullie eveneens aangeven wat het probleem is en hoevaak het optreedt.

Jullie antwoorden worden zeer op prijs gesteld door ziggo en Philips.

Beste Anoniem,

Ik heb al aangegeven dat ik denk dat ik verkeerd gestemt heb.
Door jouw reaktie op NLRB heb ik het nog een keer gelezen, en een 3e keer, je gebruik een paar vaktermen SAC/CCK in de enquete, die ik niet direct linkte naar mijn probleem(pje).

Mijn probleem hoort (als ik het inmiddels goed begrijp) dus onder: "(nog steeds) CI+ problemen w.o. SAC / CCK"

Nog steeds is soms de melding gecodeerd programma Alleen bij Nederland 3 HD, uit en aanzetten (zijkant) helpt niet, komt spontaan weer terug.
(4 keer voorgekomen afgelopen anderhalve week, laatste paar dagen niet meer)

Soms na het aanzetten van de TV bij alle kanalen (muv nld1 hd)(authenticatie scherm verdwijnt niet). Als je gaat 'zappen' krijg je dus op alle kanalen 'gecodeerd programma'. Uit en aanzetten (zijkant) helpt dan.
Standby/aan niet. Je ziet dan ook die Softcell descramble service niet (0x1). (ca 3 keer voorgekomen, zondag voor het laatst)

Weet je overigens of we de v66 software van de philips site over de testversie kunnen zetten, de file in het zipbestand is is groter en volgens winrar ca 10 minuten nieuwer dan de v66 testversie.

Groeten,

Guido

anoniem
12 november 2009, 23:43
Beste Anoniem,

Ik heb al aangegeven dat ik denk dat ik verkeerd gestemt heb.
Door jouw reaktie op NLRB heb ik het nog een keer gelezen, en een 3e keer, je gebruik een paar vaktermen SAC/CCK in de enquete, die ik niet direct linkte naar mijn probleem(pje).

Mijn probleem hoort (als ik het inmiddels goed begrijp) dus onder: "(nog steeds) CI+ problemen w.o. SAC / CCK"

Nog steeds is soms de melding gecodeerd programma Alleen bij Nederland 3 HD, uit en aanzetten (zijkant) helpt niet, komt spontaan weer terug.
(4 keer voorgekomen afgelopen anderhalve week, laatste paar dagen niet meer)

Soms na het aanzetten van de TV bij alle kanalen (muv nld1 hd)(authenticatie scherm verdwijnt niet). Als je gaat 'zappen' krijg je dus op alle kanalen 'gecodeerd programma'. Uit en aanzetten (zijkant) helpt dan.
Standby/aan niet. Je ziet dan ook die Softcell descramble service niet (0x1). (ca 3 keer voorgekomen, zondag voor het laatst)

Weet je overigens of we de v66 software van de philips site over de testversie kunnen zetten, de file in het zipbestand is is groter en volgens winrar ca 10 minuten nieuwer dan de v66 testversie.

Groeten,

Guido

Dit moeten dezelfde versies zijn, dus het mag geen verschil maken.
Mischien heb je het ergens gemeld maar wat is het merk CAM dat je gebruikt

JW-NHS
13 november 2009, 00:13
Dat is de SMiT, zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=227136#post227136

Groet,
JW

guidovdb
13 november 2009, 00:42
@anoniem

Het is een inderdaad een SMiT met een 37pfl9604h/12
Bedankt JW, was nog aan het typen :-)

over de versies:
Jouw link:
FUS_Q5492_0.26.66.0.zip - ZIP archive, unpacked size 44,789,100 bytes
autorun.upg size:44,789,100 modified 30-10-2009 17:25 CRC32 AE0A4C35

Via Philips:
37pfl9604h_12_fus_nld.zip - ZIP archive, unpacked size 46,872,316 bytes
autorun.upg size:46,872,316 modified 30-10-2009 17:36 CRC32 657934D9

De file is in ieder geval anders, maar afgezien van af en toe een codeer meldingen werkt de TV als een zonnetje dus ik heb hem nog lekker op de testsoftware draaien.

Guido

Erref
13 november 2009, 01:27
Inmiddels ook 2 keer meegemaakt dat alle kanalen, behalve Ned.1 op gecodeerd stonden. Dat was al bij het aanzetten zonder te zappen.
Aan- en uitzetten hielp niet. Opgelost door de cam eruit te halen en opnieuw te plaatsen.
Voor het overige werkt alles goed.
V66 (van de Philips-site) met 9664, Smit cam.

RobertElbertse
13 november 2009, 08:08
FriendlyGhost (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=33152), icetea (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40062), Ruud3822 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40130), ggoorden (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=16924), misfit_nl (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=36123), RobertElbertse (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39074),nlrb (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32804)
hoevaak treedt het CI+ probleem (gecodeerd programma / geen beeld / CCK / SAC) error op.


.

@anoniem, ik krijg nooit CCK/SAC errors maar zo nu en dan een 'gecodeerd' melding of het authentiecatie scherm bij opstarten. Dit is inmiddels al een paar dagen niet meer voor gekomen. Op deze .66 heb ik nog nooit een plof gehad.

nlrb
13 november 2009, 08:20
Hier ook alleen heel af en toe de melding 'gecodeerd programma', waarna er na enkele seconden beeld volgt. Gisterenavond bijvoorbeeld 2x. Beide keren bij zappen van Ned 2 HD naar Ned 3 HD.

erik76
13 november 2009, 09:06
Hierbij het verzoek aan:

ecytuke14 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=36928), erik76 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39097), Fjacobse (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32669), fransher (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=24003), legal r (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40249), rensig (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39496), Sarrod (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39028),alexkelder (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=11510), Fjacobse (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32669), mavanhunnik (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40271), Takkie (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40285), TNG (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=37479)

om aan te geven hoevaak de reboot voorkomt.

zou je ook aan kunnen geven, voor degenen die hier nog niets over vermeld hebben, of er specifieke onstandigheden zijn waarbij de crash ontstaat.

Ik heb dit 2x gehad, elke keer bleef OSD en now-next balk enigszins vaag in beeld en na ca. 20 seconden volgde de reset. Gebeurde bij mij beide keren een paar minuten nadat de tv was ingeschakeld. Wellicht dat er tijdens zappen nog eea opgestart werd in de tv wat uiteindelijk de crash veroorzaakt??

TNG
13 november 2009, 09:51
Hierbij het verzoek aan:

ecytuke14 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=36928), erik76 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39097), Fjacobse (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32669), fransher (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=24003), legal r (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40249), rensig (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39496), Sarrod (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39028),alexkelder (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=11510), Fjacobse (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32669), mavanhunnik (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40271), Takkie (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40285), TNG (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=37479)

om aan te geven hoevaak de reboot voorkomt.

zou je ook aan kunnen geven, voor degenen die hier nog niets over vermeld hebben, of er specifieke onstandigheden zijn waarbij de crash ontstaat.

Als ik me beperk tot de .66 versie tot nu toe 2x. De eerste keer was meteen na het opstarten. TV start op NLD2 HD en ik zap (+P) naar NLD3 HD, meteen (voor verschijnen Now/Next Banner) een reboot.

Tweede keer was een hele rare, gewoon tijdens het tv kijken terwijl er al 30 minuten niks met de TV was gedaan. Kwam echt heel plotseling en snap er werkelijk waar niks van. Kan overigens geen hitte kwestie zijn, mijn toestel staat vrij en niet bij een radioator of iets dergelijks.

Nu een dag of 4-5 geleden weer een nieuwe herinstallatie van de kanalen uitgevoerd. (Had ik ook al gedaan meteen na installatie firmware) Sindsdien helemaal geen problemen meer gehad.

Ik heb tevens bij het opstarten 1 keer de melding 'gecodeerd programma' gekregen, echter na enkele seconden wel beeld en daarna nooit meer last van gehad.

icetea
13 november 2009, 12:01
Hierbij het verzoek aan:

ecytuke14 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=36928), erik76 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39097), Fjacobse (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32669), fransher (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=24003), legal r (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40249), rensig (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39496), Sarrod (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39028),alexkelder (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=11510), Fjacobse (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32669), mavanhunnik (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40271), Takkie (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40285), TNG (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=37479)

om aan te geven hoevaak de reboot voorkomt.

zou je ook aan kunnen geven, voor degenen die hier nog niets over vermeld hebben, of er specifieke onstandigheden zijn waarbij de crash ontstaat.

Je kunt mij hier aan toevoegen.

37PFL9604, 1x in week tijd, uit standby, witte led knippert alleen, plof, herstart.
32PFL9604, 1x in week tijd, uit standby op NED2 HD (verder nog niks gedaan), na minuut plof, herstart.

En 1x om het volgende probleem te reproduceren, dit is blijkbaar een te reproduceren crash (quote uit test topic):

Gisteravond heb ik voor het eerst last gehad van het beroemde plof/uit symdroom. De eerste keer per ongeluk, de 2x keer omdat ik het scenario wilde herhalen/reproduceren. De 2e keer lukte het me om binnen 2 minuten de TV te laten crashen..

Scenario:
1. Start TV vanuit standy
2. Zap door de HD zenders (weet niet of dit belangrijk is, maar dit is in elk geval wat ik gedaan heb).
3. Op het moment dat de zender verspringt, krijg je eerst zwart beeld, dan verschijnt het kanaal in beeld (en daarna komt pas het beeld). Op het moment dat de kanaalnaam verschijnt druk je op GUIDE.

Dit resulteerde meteen in een reboot.

icetea
13 november 2009, 12:24
Bijdehansie (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=35630), icetea (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40062), rensig (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39496), Ruud3822 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40130),guidovdb (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=33911), makasa (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=30859),

willen jullie eveneens aangeven wat het probleem is en hoevaak het optreedt.

Jullie antwoorden worden zeer op prijs gesteld door ziggo en Philips.

Problemen elke keer reproduceerbaar, niet zozeer CI+ maar wel opstart gerelateerd:

- zet TV aan, druk NetTV (evt. paar keer of even ingedrukt houden). Beeld blijft zwart. TV onbruikbaar. Was al een probleem in versie 0.58.
- zet TV aan, gestart van HDMI bron, groen beeld en sneeuw, kort corrupt beeld (decoding start te vroeg?). Soms ook te zien bij voor het eerst overschakelen naar HDMI bron. Nieuw t.o.v. versie 0.58.

Mark69
13 november 2009, 13:05
Problemen elke keer reproduceerbaar, niet zozeer CI+ maar wel opstart gerelateerd:

- zet TV aan, druk NetTV (evt. paar keer of even ingedrukt houden). Beeld blijft zwart. TV onbruikbaar. Was al een probleem in versie 0.58.
- zet TV aan, gestart van HDMI bron, groen beeld en sneeuw, kort corrupt beeld (decoding start te vroeg?). Soms ook te zien bij voor het eerst overschakelen naar HDMI bron. Nieuw t.o.v. versie 0.58.

Ik heb geen aparaten via HDMI aangesloten, maar kan ook bovenstaande met NETTV niet reproduceren.
Afkloppen, maar bovenstaande lijkt dus niet bij ieder apparaat van toepassing.

icetea
13 november 2009, 14:05
2e verzoek voor nadere informatie aan:

FriendlyGhost (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=33152), icetea (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40062), Ruud3822 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40130), ggoorden (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=16924), misfit_nl (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=36123), RobertElbertse (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39074),nlrb (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32804)

hoevaak treedt het CI+ probleem (gecodeerd programma / geen beeld / CCK / SAC) error op.




'gecodeerd programma' en geen beeld
32PFL9604: 2x in week tijd bij opstarten. Live View Descramble Service ontbrak in Status Softcell Service! TV moest uit/aan.

'gecodeerd programma' korte melding maar wel beeld
Bij opstarten 32 en 37PFL9604 hebben beiden TV's regelmatig (denk 1 op de 5 keer) deze melding wat na een seconde weer verdwijnt.

Dit is ook af en toe te zien bij het zappen of als je b.v. vanuit Scenea weer terug gaat naar TV (alsof het systeem traag is en de melding nog in een message queue zat). Ik heb het idee dat dit bij HD zenders eerder te reproduceren is.

'Error-04 CCK' en geen beeld
37PFL9604: bij opstarten TV, 2x in week tijd. TV moest uit/aan.

'Error-04 CCK' korte melding maar wel beeld
32PFL9604: 2x in week tijd, wederom alleen bij opstarten.

'geen beeld'
32PFL9604: 1x in week tijd nadat ik uit Scenea kwam. Bij zappen verschijnen zendernamen maar geen beeld. 'Home' werkt maar Configuratie reageert niet. 'Options' Klok of Irdeto Access reageren ook niet. Overschakelen naar andere HDMI 'Source' gaf ook geen beeld.

'SAC'
Geen problemen mee gehad.

TNG
13 november 2009, 19:08
Zojuist mijn derde reboot gehad op .66 software. TV start op vanuit standby op NLD3 HD, ik zap (+P) naar RTL 4. De zendernaam 'RTL 4' blijft langer in beeld staan dan normaal en de now/next banner verschijnt niet. Vanaf dat moment reageert mijn afstandsbediening nergens meer op. 30 seconden later de bekende plof....Zou het toch met de now/next banner te maken hebben, of dus indirect met de guide?

ecytuke14
13 november 2009, 19:23
Vanaf update 0.66 tot gisteren geen problemen gehad.
Gisteren tijdens zappen ong. 15 sec.geen reactie, daarna de bekende plof en reboot. Dit was de allereerste keer. Daarna een paar keer de melding "gecodeerd programma". Na op een andere zender gezapt, wederom beeld.
Ook nog heel af en toe lichte "blokstreep" .

icetea
13 november 2009, 19:37
... kan ook bovenstaande met NETTV niet reproduceren. Afkloppen, maar bovenstaande lijkt dus niet bij ieder apparaat van toepassing.

TV uit standby, wacht seconde, houdt NetTV paar seconde in.

Ik kan het reproduceren op zowel 32PFL9604 als op 37PFL9604 en in een aantal gevallen resulteerde dit zelfs in de bekende plof/reboot.

By the way, ik gebruik WiFi. Misschien gerelateerd.

anoniem
13 november 2009, 20:56
Bedankt voor jullie bijdragen, nieuwe bijdragen zijn uiteraard welkom. Ook van degenen die nog geen reactie hebben gegeven.

Vandaag een melding "gecodeerd programma" kunnen loggen via een debugger, geanalyseerd en gegevens doorgestuurd naar Philips.

dvr
14 november 2009, 10:37
Vandaag een melding "gecodeerd programma" kunnen loggen via een debugger, geanalyseerd en gegevens doorgestuurd naar Philips.

Ik ben bij nader inzien blij, en dat mag ook wel eens gezegd worden!, dat Ziggo zo streng is bij het certificeren van de CI+ televisies.
Als de Philips TV's bij release .58 waren goedgekeurd, dan waren waarschijnlijk veel van de bugs die nu alsnog worden opgelost nog langere tijd (of permanent) in de TV blijven zitten. Slecht voor de consumenten, slecht voor de reputatie die CI+ zou krijgen, en slecht voor de reputatie van Philips.
Anoniem, bedankt voor je inzet: het is tegenwoordig helaas niet vanzelfsprekend dat grote bedrijven zich mengen tussen het gewone volk :wink:.

alexkelder
14 november 2009, 10:49
De .66 update heeft mij slechts 1 keer een plof/reboot opgeleverd.
Ik ben erg tevreden met deze update.
Ik heb een enkele keer dat er 2 seconde gecodeerd programma verschijnt maar daarna komt er gewoon beeld, vindt dit niet al te storend.

passat2004
14 november 2009, 11:47
37PFL9604 met .66 en Neotion cam.
Gisteren voor de eerste keer "plof" en reboot gehad.
Eerste keer en tot nu toe niet vaker gehad.

Draait voor de rest wel prima en eigenlijks zonder klachten.....

anoniem
14 november 2009, 12:35
Ik ben bij nader inzien blij, en dat mag ook wel eens gezegd worden!, dat Ziggo zo streng is bij het certificeren van de CI+ televisies.
Als de Philips TV's bij release .58 waren goedgekeurd, dan waren waarschijnlijk veel van de bugs die nu alsnog worden opgelost nog langere tijd (of permanent) in de TV blijven zitten. Slecht voor de consumenten, slecht voor de reputatie die CI+ zou krijgen, en slecht voor de reputatie van Philips.
Anoniem, bedankt voor je inzet: het is tegenwoordig helaas niet vanzelfsprekend dat grote bedrijven zich mengen tussen het gewone volk :wink:.


Dank voor je reactie. Met dit voorbeeld van Philips kun je zelf vaststellen met welke kwaliteit fabrikanten hun producten aanbieden voor een certificering en waarom de goedkeuring zo veel tijd vraagt.

Philips is daarbij zeker niet het slechtste voorbeeld. Als consument zie je nooit de verbetering die wij tijdens het gehele proces uiteindelijk weten te bewerkstelligen. Daarbij komt het ook nog steeds voor dat wij niet alles tegenkomen.
Het aantal releases dat een fabrikant uitbrengt voordat een defintieve goedkeuring verkregen wordt ligt tussen 10-50.

FriendlyGhost
14 november 2009, 21:37
2e verzoek voor nadere informatie aan:

FriendlyGhost (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=33152), icetea (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40062), Ruud3822 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40130), ggoorden (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=16924), misfit_nl (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=36123), RobertElbertse (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39074),nlrb (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32804)


hoevaak treedt het CI+ probleem (gecodeerd programma / geen beeld / CCK / SAC) error op.

Jullie antwoorden worden zeer op prijs gesteld door ziggo en Philips.

De foutmelding betreffende CCK heeft zich slechts éénmaal voorgedaan.

De melding " gecodeerd programma " waarbij ik de tv even uit moet zetten, waarna de melding is verdwenen heb ik sinds de installatie van versie .66 3 á 4 keer gehad.

De melding " gecodeerd programma " waarna ik na 2 seconden wel beeld heb zal ik 2 of 3 keer gehad hebben.

De melding " gecodeerd programma " met beeld en zonder geluid heb ik één keer gehad.

Anoniem, bedankt voor je inzet en bijdragen omtrent de certificering van onze philips toestellen. :thumb up:

Tom-
14 november 2009, 22:57
Dank voor je reactie. Met dit voorbeeld van Philips kun je zelf vaststellen met welke kwaliteit fabrikanten hun producten aanbieden voor een certificering en waarom de goedkeuring zo veel tijd vraagt.

Philips is daarbij zeker niet het slechtste voorbeeld. Als consument zie je nooit de verbetering die wij tijdens het gehele proces uiteindelijk weten te bewerkstelligen. Daarbij komt het ook nog steeds voor dat wij niet alles tegenkomen.
Het aantal releases dat een fabrikant uitbrengt voordat een defintieve goedkeuring verkregen wordt ligt tussen 10-50.

Ik moet zeggen dat ik het ook fascinerend vind om te zien hoe het gaat. Ik had wel een klein vooroordeel dat Ziggo ook wel goed schuldig was aan de tijd dat het moet duren voordat de TV's gecertificeerd zijn, maar dat vooroordeel is wel weg, oa dankzij jouw inzet. Van de week nog even gechat met een Philips-medewerker, en ik krijg het idee dat die ook maar wat roepen, omdat ze het zelf niet weten (betreffende de release van de .66 voor alles < de 9000 serie).

Goed werk dus! :thumb up: (en jammer van Philips)

Bijdehansie
15 november 2009, 09:31
2e verzoek voor nadere informatie aan:

FriendlyGhost (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=33152), icetea (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40062), Ruud3822 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40130), ggoorden (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=16924), misfit_nl (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=36123), RobertElbertse (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39074),nlrb (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32804)


hoevaak treedt het CI+ probleem (gecodeerd programma / geen beeld / CCK / SAC) error op.



Bijdehansie (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=35630), icetea (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40062), rensig (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=39496), Ruud3822 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=40130),guidovdb (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=33911), makasa (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=30859),

willen jullie eveneens aangeven wat het probleem is en hoevaak het optreedt.

Jullie antwoorden worden zeer op prijs gesteld door ziggo en Philips.

Beste Anoniem,

Wat af en toe optreedt sinds kort is het rebooten. Bij mij komt dit voor als er geschakeld word tussen externe bronnen. In mijn geval HDMI 1. Het gaat vooral fout als er snel gewisseld word tussen de bronnen. Bij bijvoorbeeld een verkeerde keuze van een bron. Je ziet dan de zendertekst in beeld blijven staan en de now/next melding ook. Dit houdt een paar seconden aan en dan de reeds bekende "plof".

Tevens zou ik het een enorme verbetering vinden als de now/next tekst direct in beeld komt tijdens het zappen en niet na enkele seconden. Dit maakt het zappen een stuk aangenamer.

Gr,

Bijdehansie

alexkelder
15 november 2009, 16:29
De .66 update heeft mij slechts 1 keer een plof/reboot opgeleverd.
Ik ben erg tevreden met deze update.
Ik heb een enkele keer dat er 2 seconde gecodeerd programma verschijnt maar daarna komt er gewoon beeld, vindt dit niet al te storend.

correctie: vanmorgen kwam mijn vrouw boven:
Er is iets raars met de tv, en ineens een plof

maakt mijn score dus : 2

a.c.oosthoek
15 november 2009, 17:39
ik heb nog nooit een plof gehad .werkt goed alleen een keer met opstarten gecodeerd programma maar gewoon beeld ook teletex is goeg op alle zenders mits ze dat uitzenden .smit cam met 32pfl9604/12met 66versie van anoniem

Vadinho
16 november 2009, 20:40
ik weet niet of ik hier goed zit maar mijn vraag is:
wanneer kunnen we de certificering van ziggo verwachten? (32pfl8404H) En komt die uberhaupt nog wel??

Bij voorbaat dank.

Tom-
17 november 2009, 10:16
ik weet niet of ik hier goed zit maar mijn vraag is:
wanneer kunnen we de certificering van ziggo verwachten? (32pfl8404H) En komt die uberhaupt nog wel??

Bij voorbaat dank.
Wanneer alles werkt zoals het moet, tsja, dat valt denk ik lastig te zeggen. v0.66 is iig afgekeurd, maar gaat wel gereleased worden voor de 8404. Wanneer? Dat wist Philips me eind vorige week nog niet te vertellen. Hoe lang het nog gaat duren heb ik verder geen zicht op, maar een maand verder ben je zo.

RobertElbertse
17 november 2009, 10:40
Sinds de anoniem release van .66 gebruik ik deze al. Gisteren voor het eerst een plof-reboot gehad.

Ik stond op een HD zender, wilde geluid harder zetten. TV reageerde niet. "IR ontvangst lampje" knipperde wel, na meerdere pogingen op P+ gedrukt on te zien of hij daar wel op reageerde. toen plof-reboot. Het viel mij wel op dat de TV toen verrassend snel terug was. Korter dan de gebruikelijk reboot tijd.

rvbracht
17 november 2009, 11:01
Sinds een week hier ook de .66 SW.
Gisteren eerste vastloper gehad (zonder plof).
De TV stopte ineens, net alsof de stroom eraf was.
Toen via de knop op de zijkant herstart, waarbij de LED niets deed, en er ook geen opstartscherm te zien was. Daarna weer gewoon beeld.

TNG
17 november 2009, 11:45
Volgens mij zijn de resultaten in deze enquete aardig uit verhouding met alle personen die verkeerd gestemd hebben en personen met recente problemen...

TomF
17 november 2009, 11:52
Ik ben trouwens ook benieuwd naar het onderbuikgevoel van de testers.
Dus of ze vertrouwen hebben in deze firmware release, bijvoorbeeld omdat het niet duidelijk is of een 'plof' schadelijk is voor de TV en hoe het met de garantie zit.

En natuurlijk Philips zelf ook omdat ze mogelijk image-schade op kan lopen als consumenten bij Philips-TV's aan ontploffingen gaan denken.

rudolfbon
17 november 2009, 15:09
37PFL9604 met Smit cam en CAI kabel doorgelust via Humax 5050C naar TV en Humax aangesloten op HDMI 1.

Ook ik heb gestemd geen problemen met de .66 firmware, maar heb nu helaas mijn eerste Plof ervaren. Verder 2 keer alleen beeld op HD1 wat zich oploste door een restart. Verder verschijnt iedere keer, nadat ik van het kijken van een opgenomen programma op de Humax terug ga naar TV kijken, de opmerking Gecodeerd Programma wat echter na 15 seconden verdwijnt en waarna ik gewoon dat programma kan zien.

Rudolf

Luke the Duke
17 november 2009, 15:50
Inmiddels een flink aantal dagen verder met mijn 9704, FW66, merk ik dat de tv toch af en toe kuren heeft. Maar ik weet niet of dat met de CAM te maken heeft. Te denk valt aan het af en toe ontbreken van de programma- of ingangsnaam, trage reacties op commandos en traag gedrag van het menu. Soms start de TV op met de melding "gecodeerd programma" om na enige tijd toch beeld te geven. Ook reageert de TV pas na zeer lange tijd na het opstarten op commandos. En ik blijf me ergeren aan het idioot felle PHILIPS logo bij het uitzetten.

rensig
17 november 2009, 20:05
Heb tot nu toe 2x een reboot gehad, waarvan 1 keer tijdens het (snel) bladeren door menu. De andere keer is al een tijd geleden en ik weet de oorzaak niet meer.

Beeld was sinds de update erg donker geworden. Heb ik alleen kunnen herstellen door de fabrieksinstellingen terug te zetten.

De laatste weken ben ik erg tevreden. Beeld is subliem. Weinig tot geen coderings meldingen.

Alleen moet ik nog steeds 2 x drukken aan de zijkant om af te sluiten en krijg soms wel en soms niet het blauwe beeld. Ben ik de enige met het probleem?

Als het rebooten opgelost kan worden ben ik een tevreden klant. De andere zaken als kort now/next e.d vind ik niet heel erg. Je kunt op elke slak zout leggen, maar je moet ook een keer tevreden zijn.

Ik ben heel blij met de mogelijkheid die we hebben om überhaupt te kunnen reageren en dat er ook iets mee gedaan wordt. Je hoort vaak alleen de negatieve zaken over Ziggo, maar dankzij Anoniem hebben ze bijmij 3 streepjes voor...

JoostBoZ
18 november 2009, 17:42
Helaas kan ik de .66-versie nog niet testen (heb een 8000-serie tv) maar ik volg deze discussie uiteraard wel.

Wat mij opvalt is dat er veel klachten zijn over het langzaam reageren van de tv. Ik zie bij mijn tv (met oudere .58 software) dat de tv hier ook erg langzaam reageert wanneer ik naar HD-kanalen kijk (NLD1,2,3-HD).

Gevolg is dat ik menu's e.d. alleen nog maar benader wanneer ik naar niet-HD kanalen kijk, aangezien de tv dan nog wel lekker snel reageert.

Tom-
19 november 2009, 10:15
Helaas kan ik de .66-versie nog niet testen (heb een 8000-serie tv) maar ik volg deze discussie uiteraard wel.

Wat mij opvalt is dat er veel klachten zijn over het langzaam reageren van de tv. Ik zie bij mijn tv (met oudere .58 software) dat de tv hier ook erg langzaam reageert wanneer ik naar HD-kanalen kijk (NLD1,2,3-HD).

Gevolg is dat ik menu's e.d. alleen nog maar benader wanneer ik naar niet-HD kanalen kijk, aangezien de tv dan nog wel lekker snel reageert.

Ik las ergens dat alle beeldbewerkingsspulletjes uitzetten bij het kijken naar HD zenders dat probleem verhelpt. Maarja, om ze dan bij de SD zenders weer aan te zetten...als het nou automatisch kon :)

Henk2304
19 november 2009, 14:01
Ik las ergens dat alle beeldbewerkingsspulletjes uitzetten bij het kijken naar HD zenders dat probleem verhelpt. Maarja, om ze dan bij de SD zenders weer aan te zetten...als het nou automatisch kon :)Ik heb dat allemaal al lang uitgezet en om nou te zeggen dat ik daar bij het kijken naar SD hinder van heb. In tegendeel zou ik bijna zeggen ... Maar ik heb dan ook geen 9000 en dus ook nog maar versie .58. Dus misschien dat dat bij .66 anders is?

Maarten001
19 november 2009, 14:25
Alleen moet ik nog steeds 2 x drukken aan de zijkant om af te sluiten....

Dat 'probleem' van 2x drukken heb je ook bij het aanzetten. Ik heb de 42PFL9664 en heb Philips hiervoor benaderd omdat niet iedereen dat had en ik dacht dat dit een fout was.
Volgens Philips is dit 2x drukken bewust ingebakken in de nieuwe software en heeft te maken met de gevoeligheid van het frame. Volgens Philips kon de TV te makkelijk (bij 1x aanraken) aan/uit gaan door stof of vliegen...:shock:
Het staat ook in de releasenotes van die betreffende update.

Q5492_0.26.38.13
• Full DVB-C Austria & Switzerland availability.
• Improvement of robustness of the side control.
After updating this software the operation of the side control can be
slightly different as before. It might be that the TV needs a confirmation
of the key press. This means, the first press activates the side control,
while the second press executes the action. During 15 seconds the side
control will operate

jwijnands
21 november 2009, 13:37
Ik kan met de nieuwste firmware op mijn 32pfl8404 geen probleem ontdekken. Ik heb nu, tot mijn stomme verbazing, zelfs nederlandse ondertitels bij BBC entertainiment.

RobertElbertse
22 november 2009, 10:46
Mijn zoontje zat vandaag met de spelcomputer te spelen. En toen viel mij op dat de ext2 ingang nog geen 'eigen' naam had. Ik denk dat stel ik even in (had ik tenslotte ook al eens voor de DVDspeler gedaan). Nou ik zocht mij helemaal wezenloos (nog niet gevonden, en ik heb het echt toch al eens eerder gedaan, iemand tips) maar hoe langer ik zocht hoe trager alle menus werden. uiteindelijk duurde door de menus scrollen meer dan een seconde per vakje. De TV is niet gecrashed.

wehoo
22 november 2009, 15:10
Gisteren versie 66 op mijn 37pfl8404 gezet. Ondertiteling en teletekst zoals het hoort nu, in tegenstelling tot de vorige firmware.
De 'plof/tik' bij omschakeling van pc (streaming) naar tv (cam) blijft.
Maar ik heb ontdekt dat als ik van pc(streaming) via videorecorder of dvdrecorder naar tv (cam) ga, de 'plof/tik' en het daarbij behorende opnieuw opstarten,c.q. authentificatie van de cammodule NIET gebeurt.

icetea
22 november 2009, 19:48
Mijn zoontje zat vandaag met de spelcomputer te spelen. En toen viel mij op dat de ext2 ingang nog geen 'eigen' naam had. Ik denk dat stel ik even in (had ik tenslotte ook al eens voor de DVDspeler gedaan). Nou ik zocht mij helemaal wezenloos (nog niet gevonden, en ik heb het echt toch al eens eerder gedaan, iemand tips)

Op een 32/37PFL9604 werkt dit in ieder geval nog steeds hetzelfde: Home, Uw apparaten toevoegen. Als er al een aantal zijn toegevoegd is de pagina vol en zie je deze optie niet, ga dan met pijltjes verder naar beneden zodat een volgende pagina verschijnt waar de optie dan wel te vinden is.

Ton99
22 november 2009, 19:52
Zo maar een vraagje, is er iemand die na zijn/haar aanschaf van een lcd/plasma tv deze heeft laten calibreren?

kasteleman
22 november 2009, 20:36
Van het weekend toch wat rare dingetjes gehad met mijn 37' 9604. 3 keer vast gelopen en een plof. Heb hem moeten uitzetten en weer aan. 1 keer zelfs ci+ fout. heb toen de cam getrokken en opnieuw ingestoken. werkte daarna weer goed. wat opviel was dat dit vooral al in het begin van het starten van de TV gebeurde. Opgestart op een nederlandse HD zender. vervolgens heel snel willen doorzappen. Toen raakte hij van slag met uiteindelijk binnen een paar tellen en plof over de speakers en geen beeld meer. Bijzonders te noemen, te meer daar ik tot op dit moment geen problemen had met de 66 software en er toch al vrij vroeg bij was (verkregen van anoniem).

Hopelijk blijft het bij deze 3.

FriendlyGhost
22 november 2009, 21:56
Vandaag met mijn 32PFL9604 ook een 'plof' met reboot na een vastloper.

Tv opgestart met het side-panel. Tv stond op Ned1HD. Na he zappen met de P+ toest liep de tv op Ned3 vast. Tv was nier meer te bedienen en gaf na enkele tellen een tik/plof en viel uit me een zwart scherm. Na het bedienen van de AB gaf de tv een rood lampje zoals gebruikelijk. Uiteindelijk startte de tv wel weer op zonder deze via het side-panel aan te zetten.

Verder valt het mij op dat de ondertiteling op HistoryHD regelmatig te wensen overlaat. De ondertitels zijn vaak half zichtbaar en duurt lang voordat die opstart. Het is verder jammer dat de ondertitels niet zijn gecentreerd maar een uitlijning links hebben

Erref
23 november 2009, 08:50
Vandaag met mijn 9664 voor het eerst een plof gehad.
Toestel stond op Ned.1 en ik probeerde het geluid wat harder te zetten. Daar reageerde het toestel niet op. Toen ik het geluidsknopje ingedrukt hield, kwam de plof. Na ca. 5 seconden startte het toestel opnieuw op.

RobertElbertse
23 november 2009, 08:55
Op een 32/37PFL9604 werkt dit in ieder geval nog steeds hetzelfde: Home, Uw apparaten toevoegen. Als er al een aantal zijn toegevoegd is de pagina vol en zie je deze optie niet, ga dan met pijltjes verder naar beneden zodat een volgende pagina verschijnt waar de optie dan wel te vinden is.

Ik had hem inmiddels zelf ook al weer gevonden. bedankt. Toch grappig dat je dit alleen in kunt stellen als je het apparaat in het home menu opneemt. Ik zou ergens in het conf menu, of onder de opties knop als je de externe connectie geselecteert hebt logischer vinden.

Gisterenavond ging de TV tijdens normaal TV kijken (Ned1 HD) een keer spontaan uit. (de afstandsbediening lag op een plek waar er niet perongeluk op gedrukt kon worden). Dit was de eerste keer dat dit gebeurde.

rowdy
23 november 2009, 10:51
Zo maar een vraagje, is er iemand die na zijn/haar aanschaf van een lcd/plasma tv deze heeft laten calibreren?

Misschien even een nieuw topic voor openen?

a.c.oosthoek
23 november 2009, 15:17
spontaan gaat de tv naar een uur aan 2de keer gebeurd. en een keer vast gelopen opnieuw opstarten dan doet hij het weer

JW-NHS
23 november 2009, 16:45
En over welke Philips TV heb je het hier?
In je "profiel" zie ik alleen maar:
Ziggo Internet: plus pakket motorola
DTV: samsung en humax
staan.

Groet,
JW

anoniem
23 november 2009, 21:13
De enquête is gesloten.


De resultaten van het onderzoek zijn besproken met Philips.
Het is duidelijk dat er nog enkele verbeteringen nodig zijn t.a.v. restart/reboots en CI+ gebruik, ondanks dat ook veel testers geheel tevreden zijn over de laatste software versie.

Dank voor jullie bijdragen.

Zodra er een nieuwe versie beschikbaar komt zal ik jullie weer informeren / uitnodigen.